Rotterdam pierde locul I în Europa dacă România intră în spațiul Schengen. Îi ia locul Constanța!
Rotterdam-2
Un lucru trebuie înţeles clar, fără divagaţii inutile pe teme de Europă civilizată. Oricâte puşcării am avea, oricâţi corupţi am băga la bulău, oricâte DNA-uri ar funcţiona, România putând deveni mai catolică decât Vaticanul, atât timp cât Rotterdamul se află în Olanda şi Constanţa în România, noi nu vom intra în Schengen!
Trebuie să fii olandez idealist să îţi omori propria economie portuară, acceptând să aduci în spaţiul economic comunitar un port care va surclasa toată economia olandeză. Deci, aderarea României la Schengen are doar legătură directă cu portul Rotterdam, şi nu cu dosarele lui Kovesi.
În prezent, al treilea mare port al lumii şi cel mai mare din Europa este Rotterdam. Pe aici, intră toată marfa din lume în spaţiul comunitar. Adică în spaţiul lui Schengen. Şi asta se întâmplă de când e lumea modernă, de când e ea făcută. Bun, hai să privim un pic harta Uniunii Europene.
Rotterdam1
La marginea estică a Uniunii, avem un port mare, şi fluvial, şi maritim. Care este…? Lesne de ghicit… Constanţa! De la Constanţa pleacă, spre Europa, trei mari magistrale – cea rutieră – Autostrada A1, magistrala petrolieră şi magistrala fluvială Dunăre – Rin.
Deci, trei coridoare europene care se duc hăt, departe, până în inima Europei. Şi haideţi să aruncăm o privire şi spre est de Constanţa! Ce vedem? Marea Neagră, toată Asia şi Orientul. Ce înseamnă asta? Cea mai mare piaţă din lume. Acestei pieţe pe unde i-ar fi mai lesne să bage mărfuri în Uniunea Europeană?
Normal că prin cel mai apropiat orificiu: Constanţa. Adică portul din România Schengenistă, Constanţa, ar deveni cel mai mare port al Europei şi, implicit, unul dintre cele mai importante din lume. Unde mai este Rotterdamul în ecuaţia asta? Sub Constanţa, adică doar cu emisfera vestică. Cărui olandez i-ar conveni ca o ţară de asta, de mâna a doua, cum e România considerată, să ia smântana? Niciunuia.
Constanta1
Constanţa deci, în varianta Schengen, ar deveni cel mai mare port al Europei, judecând după volumul de mărfuri taxabile şi care ar intra în Uniune. Numai dacă punem la socoteală China amuţim, cu ce poate ea produce, mai ales că guvernul de la Beijing doreşte, de mai demult, un picior sau un cap de pod prin România.