CD
1.332 aprobate
denitsoc@gmail.com
154.47.28.183
.
.
Cand capeti darul de a descoperi Adevarul dobandesti si datoria de a-l impartasi cu comunitatea ta, de a-l demostra scepticilor si de a-l apara de cei ce nu iubesc Adevarul.
Credinta in Adevar este nu doar o convingere dar si o datorie comunitara.
Comunitatea internationala a iubitorilor de Adevar incepe sa ia cunostinta de pozitia romaneasca fata de Adevarul Istoric si de contributia romaneasca la aceasta istorie, aducand pagini din propria-i istorie ascunsa si refuzata romanilor de a o cunoaste pana acum
Iata ce scrie profesorul Larry Romanoff dupa conversatia sa cu profesorul Ion Coja:
“Eram foarte interesat să aflu si despre evreii din România în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, mergând în lagărele de concentrare și căutându-i pe cei care au participat la „revolte”. Nu auzisem niciodată că evreii din aceste locuri ar fi fost victime ale lagarelor de concentrare. Pretentia lor este o veste foarte importantă pentru mine și aș vrea să aflu mai multe despre România și alte țări vecine.
De asemenea, am fost surprins să aflu că măcar unii români sunt conștienți de pericolele acestor evrei khazari și se pare că guvernul român este sub controlul lor. Îmi pare atât de rău să aflu despre asta. Sa speram să o sa fie mai bine.
Ion Coja a ridicat în interviu problema faptului că atâtia evrei au primit cetățenia română și din articolele pe care le-am citit reiese că acesta este în primul rând un plan de a-i califica pentru „reparații” din „holocaust”. O altă fraudă uriașă, dar se pare că guvernul român nu are puterea de a rezista.
Sunt recunoscător pentru toate aceste informații și pentru link-urile și introducerea altor siteuri care răspândesc realitatea.
Îmi pasă de tot ce se intampla in Romania. Este una dintre țările mele preferate și am multe amintiri frumoase despre țară și despre oamenii dragi de acolo. Mi-aș dori să putem colabora mai mult și să împărtășim mai multe informații oamenilor.
Le trimit lui CD, Ion Coja și tuturor celorlalți cititori, cele mai calde salutări.
Larry Romanoff”
Mai jos inca o lista cu noi websiteuri care gazduiesc Interviul:
https://nowarnonato.blogspot.com/2023/09/ro-interviu-de-la-ion-coja-pentru-larry.html
https://gffreepages.blogspot.com/2023/09/ro-interviu-de-la-ion-coja-pentru-larry.html
https://newfreepages.blogspot.com/2023/09/ro-interviu-de-la-ion-coja-pentru-larry.html
https://benjaminfulfordtranslations.blogspot.com/2023/09/ro-interviu-de-la-ion-coja-pentru-larry.html
https://perunmondosenzaguerre.blogspot.com/2023/09/ro-interviu-de-la-ion-coja-pentru-larry.html
Interviul a fost postat si pe mai multe platforme precum:
Facebook,
Twitter,
Telegram.
Evident ca postarile vor continua.
CD
Minciuna paduchiosilor nazisti nu tine la infinit. Adevarul iase la lumina.
,,Război în Ucraina: MĂCEL, BBC vorbește despre „grămezi de cadavre” în rândul militarilor lui Zelenski!
https://www.national.ro/stiri-externe/pretul-contraofensivei-sangeroase-crestere-dramatica-de-decese-in-randul-militarilor-din-ucraina-801121.html
Relatările BBC de la faţa locului spun adevărul crud: trimisul la Donețk, Quentin Sommerville, a vorbit despre „grămezi de cadavre” ce ajung zilnic într-o morgă ucraineană de pe frontul de est.
Armata lui Zelenski nu oferă un bilanț oficial al morților de război – forțele armate ucrainene au reiterat faptul că numărul victimelor de război este secret de stat, astfel că cifrele rămân clasificate. 70.000 de morți și peste 120.000 de răniți. Pierderile din rândurile ucrainenilor ar fi fost dezvăluite de americani: 70.000 de morți și până la 120.000 de răniți. Este o cifră uluitoare, de la o forță armată estimată la doar jumătate de milion de oameni. ONU a înregistrat până în prezent 9.177 de morți în rândul civililor. Ministerul rus al Apărării a susţinut că a distrus în Marea Neagrăpatru nave militare ucrainene care aveau la bord membri ai forţelor speciale. Iar pe 22 august, Rusia a susţinut că a distrus în apropiere de Insula Şerpilor o vedetă de fabricaţie americană care transporta soldaţi ucraineni, după ce a revendicat în aceeaşi zi distrugerea unei nave de recunoaştere în Marea Neagră. Au bombardat Zaporojie de 91 ori. În timpul nopții, trupele rusești au bombardat de 91 de ori regiunea Zaporojie. 30 de așezări au fost vizate, 49 de clădiri și infrastructuri au fost distruse. Altfel, trupele ucrainene susţin că fac progrese pe frontul de sud și continuă să desfășoare operațiuni în sectorul Melitopol, potrivit purtătorului de cuvânt al Statului Major General al Forțelor Armate ucrainene, Andriy Kovalev.’’
Adevarul este ca Romania prin guvernul ei a recunoscut holocaustul.
Adevarul este ca presedintele partidului AUR a recunoscut holocaustul.
In rest….gargara lipsita de sens
Uite-asa i-a venit lui, o pornire din Neant sa ne cheme sane unim, incepand cu 11 septembrie. O avea vreo legatura cu Turnurile Gemene daramate de americani ca sa se trezeasca-n compoatrioti sentimentele antiteroriste?
Uite-asa, cica sa dam guvernul jos, el si cu cine o mai trece prin Piata Victoriei incepand din ziua aia, pe la orele convenabile fiecaruia…
A luat-o razna si patriotismul in scumpa (ajunsa atat de ieftina) noastra Patrie…
E o captura de pe WhatsApp
UNIȚI-VĂ ,TREZIȚI-VĂ FRAŢI ROMÂNI !!!!
Frați romai , în situația geopolitică actuală trebuie sa lăsăm ura și dezbinare dintre noi , dupa data de 11 septembrie trebuie sa ne vedem toti naționaliști patrioti indiferent de culoarea politica în Piața Victoriei sa dăm guvernul jos și așa zisa Elită Românească care de aproape 34 de ani conduceaceastă țară !
Agentul neamt Klaus Iohannis a negociat cu americanii cedarea Ardealului si intrarea Romaniei in razboi contra Rusiei .
Acum e momentul, vă chemăm “la luptă” si la unire intr-un singur gând si urmând o singură idee pe care știm că v-o doriți cu toții demiterea Președintelui României și a Guvernului României , acum e rîndul românilor !
Ne iau locurile de muncă, ne iau toate libertățile și ne îngrădesc tot ceea ce avem noi mai sfânt. Atunci, singura soluție e să fim uniți.
Stăpâni în țara asta suntem noi !!!!!
O femeie de etnie minoritar-persecutată naște pe trotuar la Urziceni, că n-a fost primită în spital. Un fleac. Au ciuruit-o.
O femeie moare în chinuri la Botoșani, de probleme obstetrico-ginecologice, după ce a urlat o noapte întreagă de durere și nimeni din spital n-a băgat-o în seamă. Un fleac. Au omorît-o. Avea trei copii acasă.
O femeie e operată de hernie abdominală la Tîrgu Jiu, cînd de fapt ea era însărcinată în luna a noua. Un fleac. Niște profesioniști.
O adolescentă din București e momită la Piatra Neamț de un momitor, la fel de adolescent, care îi dă droguri, abuzează sexual de ea și o face praf. Fata moare în urma unei hemoragii masive. Nimic grav. Doar un copil mort. România lucrului bine făcut.
O adolescentă își omoară cea mai bună prietenă la Mangalia, tot adolescentă și ea, o tranșează o pune în valiză și o ascunde sub o bancă. Nimic grav. Doar un copil mort. România normalității necesare.
Un adolescent rupt de drogat omoară cu o mașină puternică doi tineri în Vama Veche și rănește grav alți trei sau patru, spulberîndu-i practic de pe șosea. Unul este rupt în asemenea hal de impact încît trupul zace într-un șanț iar picioarele în șanțul celălalt (nu vreți să vedeți pozele, sînt cutremurătoare). Poliția îl oprise pe șofer de două ori în acea noapte, îl găsise fără RCA și cu droguri în mașină și totuși îi dăduse drumul în ambele cazuri, testîndu-l doar de consum de alcool. Un fleac. România educată.
Un tînăr în Sîntimbru, jud. Alba, spulberă cu mașina un grup de tineri de pe șosea, tot noaptea. Trei tineri mor pe loc. Șoferul tînăr nu era drogat, era “doar” beat. Programul “România educată” continuă neabătut.
La Crevedia, jud. Dîmbovița, în marginea Bucureștiului, o stație clandestină GPL explodează din cauza faptului că cel care manevra transferul dintr-o cisternă într-un rezervor subteran fuma, iar furtunul care transfera gazul lichefiat s-a desprins și gazul a ajuns la țigara aprinsă. Urmează o explozie intensă, ard oameni pe stradă. Vin pompierii la fața locului, încearcă să stingă cisterna în flăcări. Alte două explozii și mai cutremurătoare distrug totul în jur. Aproape 50 de răniți, cei mai mulți dintre ei cu arsuri de gradul III pe tot corpul. Deja doi morți. Nu vreți să vedeți filmele care circulă în social media cu răniții tratați pe marginea drumului. Peisaj apocaliptic. Un fleac. România lucrului bine făcut.
Am uitat ceva? S-a mai întîmplat ceva în ultimul timp în țara asta? A, da. Un fleac. Un fapt minor. România nu mai are nici o instituție de învățămînt superior în Top 1000 Shanghai. România educată, două mandate de împliniri mărețe.
Noroc că, la schimb, marele artist la fel de minoritar Gheboasa și-a prezentat la vestitul festival meritocratic Untold programul valorico-ideologic plin de expletive și de conținuturi explicit sexuale, inclusiv încurajare de consum de droguri. Nu că ar fi avut nevoie micuții de încurajări, fiind bine știut că Untold este o mare academie de tras pe nas în mod colectivo-tefelist. Un fleac. Niște morali de-ăia portocalii, necesari.
A, că veni vorba de colectiv. De la Colectiv au trecut opt ani de zile și încă nu avem construit nici un spital de mare arși. Un fleac. România lucrului bine făcut. România educată.
Cine e de vină? Cum cine? Mai întrebi? Nenorociții. Nasoii. Corupții. Mereu aceiași. Ciuma roșie. Corupțea ucide. Dragnea la pușcărie. Puie Monta. Ghinion.
Evident, concluzia este una optimistă. O știți deja. Românii merită tot ce e mai bun. Karma. Beți încet, căci conține meritocrație. Pas cu pas. Trăim o pe-re-oa-dă de împliniri mărețe.
Așa nu mai putem continua !
Copiii noștri, bunicii noștri, noi, cu toții, avem nevoie de respect, de sănătate. Avem nevoie să nu ne mai fie frică !
Dragostea de patrie este viata, fericirea pe care o simti trăind în credinta crestină, muncind si făcând bine semenilor tăi. E sănătatea ta, orizonturile acestui pământ, cerul curat cu miros de fân si parfum de flori, seninul noptilor cu stele, sclipirile stropilor de rouă de pe iarba înverzită în diminetile de primăvară când razele soarelui vin să le răpească în sus cçtre văzduh. E bunătatea din inima ta, dăruirea vietii tale celui ce suferă chinul de neputintă, când este răpus de o boală.
Dragostea de patrie înseamnă să te sacrifici, să dai TOTUL pentru tară, înfăptuindu-i idealurile, trăind în adevăr si dreptate.
Cine simte acest sentiment acum în vremuri de luptă pentru viitorul tării, nu poate sta nepăsător. El se înfrăteste de la mic la mare, de la tânăr la bătrân, pornind pe drumul dragostei de patrie, constient că fără învierea ei, prin munca si unirea noastră, nu putem iesi din haosul pe care comunismul a reusit să ni-l impună timp de jumătate de secol, otrăvindu-ne sufletul până la degenerarea si descompunerea lui .
Dacă vrei să învingi un popor fără luptă, distruge-i zeii şi înlocuieşte-i cu ai tăi, ucide-i eroii naţionali sau, cel puţin, ridiculizează-i, înlocuieşte-i cu eroii tăi !
Această regulă de război psihologic a fost aplicată din plin asupra poporului român, ca şi împotriva altor popoare europene, încă din zorii creştinismului .
Dumnezeu sa binecuvânteze NATIUNEA ROMANA si Harta României de la 1919
Cu deosebit respect G-ral GOMOI CRISTIAN MARIAN
Cu Dumnezeu înainte până la capat !
Noi am fost și suntem tot timpul învingatori !
Răspuns, Se răspunde tuturor sau Redirecționare
Sfintii Apostoli cand au spus ca au propovaduit Evanghelia”pana la MARGINILE lumii”s-au referit nu la marginile lumii una sau doua ci LA MAI MULTE MARGINI ale lumii adica ale globului pamantesc.Prima data credeam si eu ca e vorba de „margini”ca un tot unitar al unei singure harti a globului dar din cate imi pare si poate nu ma insel,pluralul lui „margini” s-ar referi la pamanturile(continentele) neexplorate nici la ora asta de om pt ca se pare ca pamantul ar fi mai mare decat ni-l prezinta astia.Adica de 4-5 ori mai mare decat harta actuala.
In materie de drept international principiile Dreptului international nu s-au abolit.Nu exista legislatie internationala care sa aboleasca principiile Dreptului international.Principiiile actuale care se lauda cu tehnologia A I sunt principii speculative si nu au caracter juridic pt ca nu au niciun consens,ne-facand parte nicidecum din dreptul international care e ne-abolit la ora asta ramanand valabile principiile Dreptului international din tot secolul XX care nu sunt abolite.
Principiile dreptului international public
1. Origine. Caracteristici, continutul principiilor, natura juridica a principiilor
Principiile fundamentale: principiul nerecurgerii la amenintarea cu forta sau la folosirea fortei in relatiile internationale ori a independentei politice a vreunui stat (principiul neagresiunii-forta dreptului nu dreptul fortei), principiul rezolvarii prin mijloace pasnice a diferendelor internationale, principiul suvernaitatii (independentei) statelor, principiul egalitatii in drepturi a statelor, dreptul poparelor de a-si hotari singure soarta (dreptul la autodeterminare), principiul neamestecului in afacerile altor state (principul neinterventiei), principiul cooperarii internationale, principiul indeplinirii cu buna-credinta a obligatiilor internationale (pacta sunt servanda), principiul echitatii
1. Principiile dip reprezinta constructii juridice in jurul unor valori considerante importante:
pentru relatiile internationale;
– pentru evidentierea acestora;
– pentrru promovarea lor in sistemulo normelor si institutiilor juridice ce guverneaza conduita statelor;
– protectia statelor.
Principiile dip isi au originea in constiinta juridica a natiunilor, ca idei, care prin procesul de axiologie, judecati de apreciere, construiesc valori sociale iar in momentul in care aceste valori sunt recunoscute pe plan international si au tangenta juridica devenind protejate juridic intra practic in sfera dreptului international sub forma de principii.
Principiile D.I.P. n-au fost pe deplin codificate, au existat incercari (Charta O.N.U.; Declaratia adunarii Generale a O.N.U. asupra principiilor de drept international cu privire la relatiile prietenesti si de colaborare intre state in conformitate cu Charta O.N.U., adoptata prin Rezolutia 2625 / 1970; Charta Drepturilor si Indatoririlor pentru securitate si Cooperare in Europa, Paris 1990)
Natura juridica:
Principiile fundamentale ale D.I.P. sunt principii cu un grad maxim de abstractizare si generalizare cu aplicare universala si avand valoare imperativa, ele aparand valorile fundamentale ale relatiilor dintre subiectele D.I.P. Ele reprezinta esenta dip si determina continutul celorlalte principii, institutii si norme, precum si orientarea dreptului international.
Fac parte din categoria normelor de jus cogens gentium- adica din categoria normelor imperative ordinea juridica internationala.
Constituie criteriul legalitatii actelor statelor si acelorlalte subiecte de dip., in relatiile internationale.
Caracteristici:
Universalitate – se adreseaza tuturor raporturilor de D.I.P.
Gradul mare de abstractizare si generalizare
Interdependenta si intrepatrunderea dintre aceste principii in ceea ce priveste continutul lor: in interpretarea si aplicarea lor, principiile care preced sunt legate intre ele si fiecare principiu trebuie interpretat in contextul celorlalte. Nu exista nici o ierarhizare intre actele D.I.P., astfel ca toate principiile au aceiasi valoare juridica, chiar daca la un moment dat unul sau altul dintre ele, conjunctural, devine mai actual.
Apara valorile fundamentale, avand o importanta deosebita pentru omenire
Dinamic- evolueaza in concordanta cu dinamica relatiilor internationale
Sediul materiei:
sunt consacrate in principal de Charta ONU (art. 2);
Declaratia Adunarii Generale a ONU din 1970;
Actul Final al CSCE de la Helsinki din 1975;
I. Declaratia Adunarii Generale a ONU din 1970 referitoare la principiile dreptrului international privind relatiile prietenesti si cooperarea dintre state, in conformitate cu carta ONU, adoptata prin rezolutia 2625 din 14 octombrie 1970, consacra 7 principii fundamentale:
Principiul egalitatii suverane a statelor
Principiul autodeterminarii
Principiul neamestecului in treburile interne ale altor state
Principiul nerecurgerii la forta sau la amenintarea cu forta
Principiul rezolvarii prin mijloace pasnice a diferendelor internationale
Principiul cooperarii intre state
Principiul indeplinirii cu buna-credinta a obligatiilor internationale asumate in Charta O.N.U.
II. Actul final al Conferintei pentru Securitate si Cooperare in Europa de la Helsinki 1975 mai adauga 3 principii: (actul a fost semnat de 33 state europene, SUA si Canada):
Principiul inviolabilitatii frontierelor
Principiul integritatii teritoriale a statelor
Principiul respectarii drepturilor omului si a libertatilor fundamentale
Aceste 10 principii sunt reconfirmate in Carta de la Paris pentru o noua Europa (1990) semnata de 34 de sefi de state si de guvern.
In doctrina s-a mai sustinut si existenta altor principii: principiul dezarmarii, principiul securitatii colective, principiul solidaritatii internationale, principiul bunei-vecinatati si principiul primatului (prioritatii) dreptului international.
CONTINUTUL PRINCIPIILOR
Principiul egalitatii suverane a statelor
Principiul egalitatii suverane a statelor
Declaratia arata ca statele au drepturi si obligatii egale si sunt membrii egali ai comunitatii internationale, indiferent de deosebirile de ordin economic, social, politic sau de alta natura;
Suveranitatea este conceptul fundamental al dip, caracterele acesteia implicand: indivizibilitatea (suveranitatea nu poate fi exercitataa de mai multi titulari), inalienabilitatea (nu poate fi abandonata si cedata altor entitati internationale), exclusivitatea (teritoriul unui stat nu poate fi suspus decat unei singure suveranitati), caracter originar si plenar ( suveranitatea apartine statului si nu este data din afara, prerogativele puterii de stat cuprinzand toate domeniile de activitate: politic, economic, social, juridic etc.)
– reclama o seama de drepturi si obligatii care revin statelor
conform acestui principiu avem:
Drepturi:
dreptul la personalitate juridica internationala a statelor
dreptul de a se respecta integritatea teritoriala a statelor si la autoapararea statelor
dreptul fiecarui stat de a-si hotari singur regimul social, economic si politic
dreptul de a-si hotari singur legislatia
dreptul de a participa la conferinte internationale si la organizatii internationale
dreptul de a-si hotari singur politica externa
dreptul la legislatie activa si pasiva
Obligatii:
de a respecta suveranitatea altor state
de a respecta integritatea teritoriala a altor state
de a-si indeplini cu buna-credinta obligatiile internationale asumate
Strans legate de principiul suveranitatii sunt si principiul integritatii teritoriale a statelor si principiul inviolabilitatii frontierelor.
Actul final al Conferintei de la Helsinki din 1975 prevede ca obligatii pentru state de a se abtine de la orice atentat impotriva frontierelor unui stat, precum si de la orice cerere sau act de acaparare sau uzurpare a intregului sau a unei parti din teritoriul altui stat.
Principiul suveranitatii statelor – baza egalitatii juridice a statelor si a suveranitatii lor
Suveranitatea statelor e o garantie a calitatii de subiecte de D.I.P. a statelor in timp ce egalitatea in drepturi determina conditia de exercitare a suveranitatii.
Continutul principiului (drepturi ale statelor):
a) Egalitatea de capacitate juridica a statelor
b) Egalitatea statelor in ceea ce priveste statutul lor juridic in relatiile internationale, in sensul ca cetatenii straini trebuie sa se bucure de egalitate de tratament juridic.
c) Bunurile unui stat aflate pe teritoriul altui stat se bucura de imunitate de jurisdictie.
d) Statele participa in conditii de egalitate la conferintele internationale, la crearea dreptului international si la solutionarea problemelor internationale de interes comun.
e) Dreptul international se aplica in conditii de egalitate tuturor statelor fara nici un fel de diferentiere.
Principiul autodeterminarii
Principiu nou al D.I.P., consacrat dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. E cuprins atat in Charta O.N.U. cat si in Pactele internationale privind Drepturile fundamentale ale omului 1966 si in Actul final de la Helsinki, 1975.
E o continuare a principiului nationalitatilor, aparut in sec. XIX, proclamat de revolutiile burgheze din 1848. Potrivit lui, popoarele asuprite au dreptul de a-si hotari singure soarta.
Drepturi:
Dreptul popoarelor de a-si constitui un stat propriu independent. Caracterul legitim al acestei lupte
Obligatia organizatiilor internationale de a sprijini lupta popoarelor in procesul de autodeterminare.
Dreptul popoarelor care lupta pentru autodeterminare ca ele sa fie recunoscute pe plan international si sa se bucure de protectia dreptului international.
Dreptul popoarelor care lupta pentru autodeterminare de a participa la conferinte internationale, la organizatii internationale, de a stabili relatii oficiale cu alte state.
Dreptul de a-si hotari singure sistemul social, politic pe care vor sa-l imbratiseze.
Dreptul de a-si folosi bogatiile naturale in mod liber.
Aceste drepturi la au doar popoarele asuprite nu si minoritatile nationale.
Principiul neamestecului in treburile interne ale altor state (neimixtiunii, neinterventiei)
Unul din principiile vechi ale D.I.P.
Sec. XVII – Hugo Gotius, De iure belli ac pacis
Este consacrat in Pactul Societatii Natiunilor, reafirmat de Charta O.N.U.
Presupune dreptul statelor de a-si exercita atributiile suveranitatii lor fara nici un amestec din afara, precum si obligatia corelativa de a se abtine de la orice act de natura sa stirbeasca sau sa impiedice suveranitatea altui stat.
E o garantie juridica a suveranitatii statelor si a dreptului popoarelor la autodeterminare.
Principiul neinterventiei se aplica si in cazul conflictelor neinternationale (razboaie civile) iar daca acest principiu e incalcat si un stat tert intervine intr-un conflict armat neinternational, conflictul armat neinternational se transforma intr-unul international.
In cazul razboiului civil nu exista o codificare oficiala ci una neoficiala, facuta de Institutul de drept International in 1975, care defineste razboiul civil.
Razboiul civil e considerat a fi un conflict armat cu caracter neinternational, aparut pe teritoriul unui stat si la care participa fie guvernul existent al statului pe de-o parte si una sau mai multe miscari insurectionale pe de alta parte care lupta pentru rasturnarea guvernului sau a regimului social, politic ori economic sau pentru secesiunea sau autonomia unei parti din teritoriul acelui stat, fie doua sau mai multe grupari armate dintr-o tara, care in lipsa unui guvern isi disputa autoritatea in stat.
Rezulta ca nu poate fi considerat razboi civil o razmerita dintr-o tara, tulburarile locale, nici conflictele armate intre entitatile politice separate printr-o linie de demarcatie si care au existat mai mult timp ca state separate si nici lupta popoarelor pentru autodeterminare.
Aceasta definitie a fost preluata din Protocolul de la Geneva din 1977. Se refera la protectia victimelor in cazul conflictelor armate neinternationale.
Codificarea neoficiala capata o acceptiune juridica.
In 1976 Institutul de Drept International a adoptat o rezolutie care face o serie de precizari:
Obligatii:
Obligatia statelor terte de a se abtine de la acordarea de ajutor fortelor aflate intr-un razboi civil, in special trupe care sa participe la ostilitati.
Obligatia statelor terte de a nu tolera pe teritoriul lor de forte militare regulate sau neregulate care sa participe la ostilitati intr-un razboi civil.
Obligatia statelor terte de a nu permite furnizarea de arme sau de alte materiale de razboi combatantilor dintr-un razboi civil.
Obligatia statelor terte de a nu acorda ajutor economic sau financiar combatantilor.
Obligatia statelor terte de a nu permite uneia din partile aflate intr-un razboi civil sa foloseasca teritoriul sau ca baza militara, de refugiu sau de aprovizionare.
Obligatia statelor terte de a nu furniza informatii militare.
Drepturi ale tertilor:
Sa acorde partilor implicate intr-un razboi civil ajutor umanitar.
Sa permita trecerea pe teritoriul sau a unui astfel de ajutor umanitar.
In cazuri autorizate de O.N.U. pot sa acorde ajutor tehnic sau economic nemilitar combatantilor.
4. Principiul nerecurgerii la forta sau la amenintarea cu forta
Pana in 1928 dreptul international public era un drept al pacii si al razboiului. Dupa 1928 devine doar un drept al pacii. Acest principiu a fost consacrat prin Pactul General de renuntare la razboi ca instrument al politicii nationale a statelor, semnat la Paris la 27-08-1928, Pactul General de renuntare la razboi – Pactul Briand- Kellog. Charta O.N.U. adauga in plus ca si amenintarea cu forta este interzisa in relatiile internationale. Actul final de la Helsinki din 1975 precizeaza si dezvolta acest principiu. El prevede:
Obligatii:
Nici un considerent nu poate fi invocat drept o justificare pentru a recurge la forta sau la amenintarea cu forta.
Satele trebuie sa se abtina de la orice act care constituie o amenintare cu forta sau o folosire a ei direct sau indirect in relatiile cu alt stat.
Sa se abtina de la orice desfasurare de forte, de la orice manifestare de forta care are ca obiectiv amenintarea altui stat in scopul de a-i ingradi suveranitatea.
Sa nu recurga la represalii bazate pe forta.
Sa nu solutioneze diferendele internationale prin forta.
Prin prisma Actului final de la Helsinki din 1975 rezulta ca prin forta se intelege nu numai forta armata, ci orice act de constrangere economica sau politica exercitat impotriva altui stat. Constituie si actiunile militare terestre, maritime sau aeriene sau propaganda de razboi folosita impotriva altui stat.
Acest principiu se aplica nu numai statului ci si in zone nesupuse niciunei suveranitati.
Exemplu:
Marea libera – Conventia asupra marii, 1982
Zona internationala a spatiilor submarine, spatiul extraatmosferic si corpurile ceresti – Tratatul spatial din 1976 si Acordul privind activitatea statelor pe Luna si pe celelalte corpuri ceresti din 1979.
Prima incercare de definire a agresiunii in D.I.P. a fost intreprinsa in perioada interbelica si s-a finalizat in 3 conventii – Londra, 3-5 iul. 1933. Aceste conventii au proclamat principiul anterioritatii in timp. Este agresor statul care intreprinde primul o actiune in forta.
Sunt considerate agresiuni:
Declaratiile de razboi facute altui stat.
Invadarea cu forte terestre, maritime sau aeriene a teritoriului altui stat.
Atacarea de catre fortele armate terestre, navale, aeriene, cu sau fara declaratia de razboi, a teritoriului unui stat.
Blocada navala a coastelor sau porturilor unui stat.
Sprijinul acordat unor bande armate aflate pe teritoriul unui stat pentru invadarea altui stat.
Refuzul statului de a lua masuri impotriva acestor bande in cazul in care statul invadat cere acest lucru.
Aceste conventii definesc agresiunea doar cu privire la conflictele internationale.
La 5 iul. 1933, la Londra, se mai semneaza un protocol aditional care prevede ca nici unul din actele de agresiune nu poate fi justificat de situatia externa a unui stat sau de purtarea internationala a altui stat.
Comitetul Special pentru Definirea Agresiunii, care si-a desfasurat activitatea intre 1850 si 1974 s-a orientat pe doua directii in acest proces de definire.
a) Unii au sustinut ca trebuie definita doar agresiunea armata
b) Altii au sustinut ca trebuie data o definitie mai cuprinzatoare care sa cuprinda si agresiunea economica si ideologica.
In final au fost data definitia doar agresiunii armate – folosirea fortei de catre un stat impotriva suveranitatii, integritatii teritoriale sau independentei politice a altui stat, indiferent de forma in care se manifesta aceasta agresiune sau in orice alta maniera incompatibila cu Charta O.N.U.
Alte posibilitati de agresiune:
Bombardarea de catre fortele armate a teritoriului altui stat.
Invadarea (chiar si provizorie) a teritoriului altui stat sau orice ocupatie militara sau anexare, prin folosirea fortei, a teritoriului unui stat.
Folosirea fortelor armate care stationeaza pe teritoriul unui stat, contrar acordului care exista cu acel stat care a permis stationarea sau prelungirea perioadei de sedere pe acel teritoriu dupa expirarea acordului.
Cand un stat pune la dispozitia altui stat o parte din teritoriul sau si admite ca acesta din urma sa comita un act de agresiune impotriva unui stat tert.
Trimiterea de bande inarmate sau mercenari pentru a comite acte de violenta indreptate impotriva altui stat.
Agresiunea e considerata o crima impotriva pacii internationale si e limitata folosirea ei in 3 situatii:
(a) Dreptul la autoaparare al statului victima – raspuns licit asupra statului care savarseste o agresiune.
(b) Dreptul Consiliului de Securitate de a aplica masuri de constrangere impotriva unui stat vinovat de incalcarea pacii si securitatii internationale.
(c) Folosirea fortei in procesul de autodetrminare.
5. Principiul rezolvarii pe cale pasnica a diferendelor interanationale
-strins legat de principiul neagresiunii, ambele principii aparand Prin Pactul Briand-Kellog din 1928;
– este refirmat prin Carta ONU care prevdere in art. 2 pct. 3: Toti membrii organizatiei vor solutiona diferendele lor internationale prin mijloace pasnice, astfel incat pacea si securitatea internationala, precum si justitia sa nu fie puse an primejdie.
-obligatia prevazuta de principiu este imperativa insa este si facultativa sub aspectul alegerii (optiunii) de catre partile in conflict mijloacelor (procedurilor) pasnice de solutionare;
-in caz de diferend statele au obligatia conform acestui principiu sa-l rezolve pe cale pasnica prin recurgerea si la alte principii: egalitatii suverane a statelor, justitiei etc.
-continutul principiului a fost reconfirmat si in Declaratia Adunarii Generale a ONU din 1992 privind reglementarea pasnica a diferendelor internationale si care prevede urmatoarele: actionarea cu buna-credinta in relatiile dintre state, rezolvarea diferendelor pe cale pasnica prin metode alese in mod liber de state, rapid si echitabil, utilizarea cu preponderenta a intrumentelor regionale; au obligatia de a nu inceta procesul de rezolvare a conflictului prin mijloace pasnice, pot incheia acorduri de reglementare pasnica a diferendelor.
6. Principiul indeplinirii cu buna-credinta a obligatiilor internationale (pacta sunt servanda)
-principiu aparut inca din antichitate, este consacrat de art. 2 pct. 2 din Carta ONU, art. 29 al Conventiei de la Viena din 1969;
-nu conscra doar o norma juridica ci este si o norma de morala internationala: obligatia de a respecta cuvantul dat, fidelitatea fata de angajamentele internationale asumate de state si de celelate subiecte dip;
-se aplica tratatelor si cutumei; tratatele trebuie executate in spiritul si litera lor, fara folosirea unor metode ori mijloace incorecte (dolosive) de a ocoli executarea lor;
-conditie esentiala: pentru a se impune executarea cu buna-credinta a obligatiilor asumate de state acestea trebuie sa fie conforme cu dip (tratatele trebuie sa fie licite);
Continut: fiecare stat are obligatia dwe a indeplini cu buna-credinta obligatiile asumate conform Cartei ONU, cele care ii incumba principiilor si normelor general recunoscute de dip si cele curpinse in tratatele la care este parte;
7. Principiul cooperarii intre state
-principiu nou care prevede obligatia statelor de a coopera intre ele in vederea mentinerii pacii si securitatii internationale, favorizarii progresului si stabilitatii economice internationale;
-consacrat de art. 1 pct. 3 din Carta ONU;
-consacra drepturi si obligatii in favoare si respectiv sarcina statelor: dreptul de a participa la relatiile de cooperare cu celelalte state ale comunitatii internationale, pe baze bi si multilaterale si in orice domeniu de interes major; obligatie, statele sunt datoare sa coopereze intre ele pentru asigurarea pacii si securitatii internationale cu respectarea si a celorlalte principii ale dip si a celorlalte norme imperative:
8. Principiul inviolabilitatii frontierelor
completeaza principiul integritatii teritoriale a statului, interzicand celorlalte state sa atenteze impotriva frontierelor altui stat. Frontierele unui stat pot fi modificate doar prin acord intervenit intre state, acord realizat pe calea mijloacelor pasnice, de obicei a tratativelor.
-continut: obligatia statelor de a se abtine cum si in viitor de la orice atentat impotriva acestor frontiere, de la orice creresau act de acaparare si uzurpare a intregului sau a unei parti a teritoriului oricarui stat independent
-Actul final de la Helsinki prevede totusi ca frontierele pot fi modificate in conformitate cu prevederile dip, prin mijloace pasnice si prin acord
9. Principiul integritatii teritoriale a statelor
– posibilitatea fiecarui stat de a folosi singur, exclusiv si absolut teritoriul statului.
Drepturi:
de a-si organiza administrativ, politic teritoriul dupa bunul sau plac
de a stabili regimul juridic al persoanelor aflate pe teritoriul sau
sa-si foloseasca liber bogatiile naturale ale solului si subsolului
Obligatii:
de a nu viola teritoriul altui stat
de a nu anexa cu forta o parte sa intreg teritoriul altui stat
de a nu exercita puterea sa asupra teritoriului altui stat
Principiul respectarii drepturilor omului si a libertatilor fundamentale
este consacrat ca si principiu pentru prima oara prin Actul Final de la Helsinki din 1975 (document politic fara caracter juridic), desi referirir la respectarea d.o. se regasesc si in Carta ONU cat si in celel doua Pacte privind d.o.din 1966;
initial nu a fost calificat ca si principiu fundamental ci a fost considerat ca principiu de ramura, apartinand materiei populatiei in dip
-astazi respectarea d.o este un indicator necesar pentru a se consolida relatiile internationale, conditie pentru aderarea statelor la noi forme de cooperare si integrare (ex. aderarea la Consiliul Europei, la Comunitatile Europene/Uniunea Europeana), la diferite foruri internationale.
Dreptul international prevede ca atunci cand organele unui stat nu isi servesc menirea cetatenii acelui stat au dreptul la autodeterminare.
Sa inteleg ca locuitorii sectorului 1 sunt pe cale sa-si ceara autodeterminarea?
Domnule profesor o fi pentru sau se muta in alt sector, caci de râie mai scapi, dar de franțuzoaică ba?
Sa fim atenti si la prieteni, sau mai ales la ei!
Intre atatea *ADEVARURI (Adevăr obiectiv, Adevăr relativ, Adevăr absolut, Adevar logic, Adevar juridic, Adevar religios, Adevar moral … etc) oare pe care sa-l alegi?
Depinde de ce parte a baricadei te situezi?
*Afirmatia facuta de profesorul Larry Romanoff dupa conversatia sa cu profesorul Ion Coja ma surprinde total si pare tâmpă, tendențioasă si perfida, intrucat el se posteaza din start pe un adevar dubios si incorect:
“Eram foarte interesat să aflu si despre evreii din România în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, mergând în lagărele de concentrare și căutându-i pe cei care au participat la „revolte”. Nu auzisem niciodată că evreii din aceste locuri ar fi fost victime ale lagarelor de concentrare.”
^Noi toti cunoastem ca evreii din ROU (ceea ce a ramas din regat dupa rapturi repetate) nu au luat calea lagarelor de concentrare gratie maresalului (Deportarea din Transnistria, cu tot traseul ei intottokeat , nu poate fi considerata spre si intr-un lagar de concentrare)!
În concluzie/În fapt dl. Larry Romanoff accepta din start ca **evrei din ROU au luat calea lagarelor, uitand de istoria factuala care ne spune ca teritoriile furate, din Regat, nu faceau parte la data producerii oribilei concentrari in lagaredin Vestnu mai faceau parte din ROU; dpv juridic si autoritatii statale ele erau incorporate ”unor amici traditionali”, parte din ei fiind albiți si grațiați acum de comportamentul agresiv nativ, matricial, izbucnit kiar in zorii mileniului 3!
Observand si cazul Crevedia si alte cazuri;observand ca se tinde tot mai mult spre anulare de drepturi si libertati si isi fac tot mai mult loc ne-legile si se tinde tot mai mult spre dominatia armei e clar ca s-a intrat in razboi.In aceasta stare siguranta cetateanului,siguranta natiunilor nu mai exista.In aceasta situatie in care oricum lucrurile se vor desfasura de acum inainte conform cu destinul fiecaruia(iar noi stim ca destinul nu e absolut dar pe timp special de razboi destinul fiecaruia dintre noi e absolut in procent de 96 la suta si liber adica conform liberei alegeri personale a fiecaruia fiind de 4 la suta).Si destinul acesta de care vorbim altfel e pe timp de pace ,pe timpuri normale unde absolutul dat fiecaruia e de 40-50 la suta iar libertatea alegerii in cadrul destinului individului pe timp de pace e de 50-60 la suta iar pe timp de razboi destinul este unul dirijat,fix,arbitrar 96 la suta.In imprejurarile razboiului in care soarta omului ,a popoarelor ,a lumii intregi e neschimbata,de neschimbat in proportie de 96 la suta,comparativ vorbind prevaleaza ,guverneaza in procent de 96 la suta Providenta divina,adica Legile Providentei divine.Pe timp de razboi prevaleaza Providenta divina speciala in chestiunea individuala,nationala si internationala.In perioada de razboi in lumina Providentei divine speciale guvernarea supra-normalului divin inlocuieste normalul omenesc;naturalul omenesc este guvernat de supranatural in gandire,in actiune,in evenimente,in fapte,in oameni,tari,orase,armate,logistica de razboi,logica de razboi,sefi de state,Oculta mondiala chiar;firescul omenesc e palit de suprafirescul divin al Providentei speciale specifice timpului de razboi.In lumina suprafirescului timpului de razboi se schimba legile fizicii,legile chimiei,legile materiei vii si inerte fiind acum mai mult ca oricand acestea toate la vointa Creatorului a toate astfel ca o bomba nucleara de doua kilotone putere de distrugere in masa cand a fost aruncata intr-o zona nepermisa de Dumnezeu,Acesta conform Providentei speciale pentru om ii va anula acestei bombe legile fizicii si va actiona dupa guvernarea directa a lui Dumnezeu Care fie anuleaza explozia in sine,fie ii diminueaza puterea distrugatoare strict la nivelul unei curti gospodaresti cum Ii este obiceiul in razboi,fie ii deviaza acesteia traiectoria pentru a exploda in locuri pustii.Pe timp de razboi suprafirescul schimba legile metalului,explozibilului ca si compus chimic:astfel pentru ca trenul de calatori sarmani si nevinovati sa poata traversa podul metalic de la Cernavoda,deflagratia bombei de mare putere se va produce dar ca impact asupra otelului podului aceasta nu va actiona dupa legile fizicii si chimiei stiute ca sa rupa podul in doua iar calatorii sa se inece in apa ci va actiona dupa legile Providentei care fie ii va anula puterea,fie o va micsora la a produce doar un tremur pe pod si nimic mai mult,cand Dumnezeu stie ca acolo nu trebuiesc pierdute vieti omenesti atunci.
Legile divine speciale pe timp de razboi actioneaza altfel decat stim noi ca actionau ele pe timpuri normale adica de pace(pt crestinii ortodocsi e valabil).Dumnezeu in bunatatea Lui stie ca e razboi si se poate muri din orice si oricand si de aceea pt oameni (care au devenit buni si au aratat ca se straduiesc sa lase din pacate si rautate si au aratat ca vor sa ramana de partea binelui,bunatatii) a randuit un timp special dupa iesirea sufletului pentru plinirea randuielilor bisericesti pentru ca acel om sa se suie cu sufletul la cer in randuiala crestineasca:dezlegare de pacate si cuminecare ca omul sa aiba viata vesnica(spovedanie si impartasanie care le vor plini ingeri si sfinti din treapta arhieriei sau preoti si doar in situatii numai de Dumnezeu permise).Aceasta dezlegare si impartasire de dupa iesirea sufletului(in situatii neobisnuite adica de razboi) are impact si asupra trupului care va fi si el dezlegat si va primi Sf Taine odata cu sufletul,legatura care nu se va desfiinta niciodata pt ca Dumnezeu stie ca viitorul razboi va fi cu totul nimicitor si il va prinde pe omul crestin nepregatit crestineste pentru marea calatorie de dincolo stiut fiind dintotdeauna ca la vreme de razboi Dumnezeu merge pe drumul iconomiei pentru ca nimeni dintre oameni nu stie ce e cu fiecare om chinuit de razboi decat numai Dumnezeu din inaltimea cerului si numai o minte diabolica ar crede ca Dumnezeu pe timp de razboi Se uita la faptura Sa catranit si cu manie;tocmai atunci Dumnezeu face adevarata concurenta din bunatatea Sa;tocmai atunci Dumnezeu Isi arata milele nesfarsite,dragostea nemarginita.Mai ales atunci Dumnezeu face orice de dragul de a salva un suflet pacatos asa cum e el.Atunci,in stihiile dezlantuite Dumnezeu Isi face vizibila dragostea pt ca ceea ce vedem noi cu ochii nostri ceea ce numim dreptatea dumnezeiasca pe timp de razboi la Dumnezeu este dragostea de om.
POZIȚIONAREA CHINEI ÎN FAȚA G20, ASEAN, G77 ȘI DUPLICITĂȚII SUA
de Dan Tomozei – 6 septembrie 2023
„Cuvintele frumoase ale administrației Biden nu sunt suficiente”, titrează publicația China Daily, ca răspuns la nedumerirea transmisă de președintele SUA în urma deciziei autorităților de la Beijing de a participa la Summitul G20 la nivel de premier, nu de președinte.
Răspunsul este subliniat prin aceea că, în timp ce declarativ „administrația Joe Biden nu are intenția să limiteze dezvoltarea Chinei”, simultan „aprobă vânzări de arme către Insula Taiwan, oferă asistență financiară armatei din Taiwan și continuă să se implice în problemele care țin de regiunea chineză Tibet și Marea Chinei de Sud”.
Citeste mai departe:
http://dantomozei.ro/2023/09/06/pozitionarea-chinei-in-fata-g20-asean-g77-si-duplicitatii-sua