Alexandru Săraru : Cine dorește să nu mai știm de unde venim și cine suntem?
Încep prin a mă adresa guvenantilor : Sunteți nebuni , domnilor! Sunteți nebuni, dar și mai grav, sunteți trădători de neam și țară.
Cum poate să vă treacă prin cap să exilați istoria din programa școlară? Cum poate să vă trecă prin cap să o comasați cu geografia într-o nouă materie, „Științe sociale”? Nu cred că sunteți idioți, cred doar că aveți un interes, urmați niște directive.
Îmi aduc aminte că în ultimii ani se punea problema la Ministerul Educației să fie scoasă din programa școlară și limba latină plus alte materii legate de identitatea națională . Oficialii din Educație mințeau cu nerușinare spunând că se încerca reducarea numărului mare de ore din școli și că se dorește protejarea atât a profesorilor, cât și a elevilor. Ei, spanac! De ce să se reducă materiile școlare care țin de identitatea noastră națională și nu se întâmplă același lucru și cu alte materii? De ce nu contopiți desenul și muzica , fizica cu chimia sau biologia cu educația fizică? Întreb și eu.
Mă adresez acum , vouă, părinților. Întrebați-vă copii despre Decebal, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul, Constantin Brâncoveanu, Școala Ardeleană, Al. Cuza, Carol I, Eminescu, Coșbuc, Goga , Mircea cel Bătrân sau Regina Maria. Ați fi șocați să vedeți că cei mai mulți dintre copii nu știu mare lucru despre aceștia, unii chiar neștiind nimic, nimic. Ce școală ați făcut voi și ce școală se face acum ? Nu mai vorbesc despre porcăria de școală online, este altă discuție pe care am abordat-o de câte ori am avut ocazia.
Lovitură dată identității naționale vine de la Bruxelles unde se dorește o europenizare forțată în care specificul național este o piedică în calea acestui deziderat.
Să nu credeți că este vreo diferență între mancurtizarea din secolul XX , prin sovietizare și marxism, adică ștergea memoriei popoarelor pentru a fi stăpanite de puterea politică dominantă de la Moscova, controlată centralizator de ruși, cu ce se întâmplă acum în Europa și foarte vizibil în România prin comasarea istoriei și geografiei.
Fără istorie , generațiile următoare nu vor ști cum să se poarte, nu pot prețui la adevărată valoare poporul în sânul căruia s-au născut și au evoluat, nu pot păstra ceea ce generațiile anterioare au reușit cu prețul propriului sacrificiu.
Țara această , din ce în ce mai greu încercată, are nevoie de patrioți. Patrioți sunt doar cei care își cunosc istoria.
Cărturarul, politicianul, revoluționarul și pașoptistul ardelean Alexandru Papiu Ilarian, susținea că „o națiune care nu-și cunoaște istoria se aseamănă ființelor lipsite de memoria trecutului; ea nu cunoaște legătura logică și necesară între trecutul, prezentul și viitorul său; ea nu se cunoaște pe șine insăși, nu știe de unde și cum a rezultat starea de fată în care se află, nici s-o poată îndreptă; nu-și poate înțelege nici cea viitoare, nici a o prepară, ci orbecăe fără îndreptar și rătăceste în toate părtile, pană la urmă cade în cursă inamicului”.
Afirm clar și răspicat, parafrazându-l pe istoricul Ioan Aurel Pop , că viața nu înseamnă „doar cariere și calcule exacte”. Sunt de acord eu, profesor de matematică cu acest lucru. Asta ar trebui să spună multe.
„Viața nu înseamnă doar servicii și mall-uri, ci și concerte, statui, monumente, muzee, opere literare, festivaluri de folclor sau de jazz, spectacole de operă, tradiții ale popoarelor, adică inseamnă cultură și civilizație în ansamblu. Competențe în viață practică inseamnă și a vorbi corect românește, și a cunoaște curentele culturale care au traversat istoria omenirii, și a conversa în limbi străine, și a plasă corect pe hartă lanțul Carpaților sau al Anzilor, și a recunoaște o biserică gotică și a nu o confundă cu una bizantină, și a ști din ce limbă (limbi) vin numele științifice ale plantelor și animalelor” , spunea același Ioan Aurel Pop , și câtă dreptate are.
Așa cum vă spuneam, scoaterea istoriei din programa școlară nu este o decizie întâmplătoare, este o strategie de ștergere a memoriei și identității nationale pentru un control mai ușor din partea unora care nu au rădăcini clare și nici origini certe. Beneficiarii? Nu stiu exact, pot doar să bănuiesc că este un grup cu interese politice și economice , grup caracterizat prin sete de putere , de fapt, lăcomie de putere.
Daca se vă reuși acest demers de scoatere a istoriei din scoli, vom fi ușor de condus și manipulabili.
Trebuie să luptam cu toții pentru ca acest lucru să nu se întâmple. Fiecare dintre noi poate contribui. Fiecare dintre noi avem putere, iar împreună vom fi de neînvins.
Cine dorește să nu mai știm de unde venim și cine suntem?
Alexandru Florian Săraru este specialist în economie, profesor de matematică, absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucureşti. Este autor a numeroase cărți și lucrări în domeniul poeziei filosofiei, dar și pentru copii, activist civic și politic
Exista petitii online, asta e una dintre ele:
https://www.petitieonline.com/signatures.php?tunnus=studierea_istoriei_romanilor_in_locul_istoriei_evreilor_in_liceu&page_number=286&num_rows=10
Serviti cu incredere, reactionati, semnati, argumentati si incurajati intocmirea altor si altor petitii sau forme de protest. Daca se poate, cu identitate la vedere, nu numai sub protectia anonimatului sau cu diverse „nickname”. Asta ar fi un fel de (dupa vorba ardeleneasca) „caca in drum si fugi in huci”.
Sunt acolo, cu date la vedere, mai e un „antiroman/khazar/mosad/platit/diverse” de pe aci, tot cu identitate afisata
https://www.petitieonline.com/signatures/studierea_istoriei_romanilor_in_locul_istoriei_evreilor_in_liceu/start/2747
Fiti nationalisti! De ce sunt doar 3 mii si ceva de semnatari si nu 3 sute de mii sau mai multi?