CD denitsoc@gmail.com 75.57.36.95
CLASICII SI CONTRAKULTURA Scepticismul ne-a învățat că atunci când ni se prezintă o afirmație/declaratie de adevăr, trebuie să examinăm premisele și lanțul său de raționament, iar atunci când acestea se dovedesc a fi inadecvate pentru a o stabili fie ca fiind cu siguranță adevărată, fie ca fiind cu siguranță falsă afirmatia, trebuie „să suspendăm judecata” ei. Filosofia a căzut din favoarea culturală cu mult înainte de asaltul „woke/trezire” din ultimul deceniu. Ultima dată când a existat un serial despre filosofie la TV în occident a fost in Marea Britanie, probabil “Oamenii de idei” a lui Bryan Magee, la începutul anilor 1980. Filosofia pur și simplu nu poate funcționa în atmosfera intelectuală actuală. Ca o urmare a faptului ca nu a fost niciodată destinată maselor și acum, masele ce nu au fost educate sa o asimileze si sa o uzeze, iar dacă acum nu mai poate fi vândută publicului, nu mai are nici o importantă. Nu poți să muți filosofia in zona preferentială a intelectualilor occidentali, ei nu au fost pregatiti pentru asta, scolile si universitatile au prezentat pe scurt filozofia ca pe un obiect muzeistic, pretios, greu accesibil si inutil. Sionistii Kosher care controlează decisiv acum universitățile occidentale au făcut imposibil ca cei cu o viziune pro-europeană asupra istoriei să continue să lucreze în ele. Cei cu o viziune tradițională asupra filosofiei occidentale vor trebui fie să-și înființeze propriile instituții de învățământ, indiferent cât de mici ar fi, sau, pur și simplu, să renunțe. Din punct de vedere istoric, schisma dintre filosofia occidentală și știință/ tehnologie în timpul Iluminismului a lăsat moștenire filosofiei doar abstracțiile rămase după ce filosofia naturală -stiinta a mers separat, pe propriul drum. Filosofia a rămas cu metafizică, moralitate, limbă și istorie. Nu mai era activ involvată in stiintă, unde incă putea să construiască punți intre aceste domenii stiintifice, prin monitorizarea verticală ce o are filozofia prin conceptie si destinatie. Ea nu era chemată să sa inventeze motoare, să descopere tehnici chirurgicale etc. ci doar să creeze puntile practice, sistemice si necesare evolutiv intre stiinte si domeniile lor, punti care pana la urma au aparut, dar mult mai tarziu. În consecință, filosofia s-a retras din capacitatea consultativă pe care o deținea în societate și s-a retras in universități, ca o disciplina insulară și îndepărtată de realitate ca in cazul cu studenții orașului fictiv Castalia din jocul de mărgele de sticlă al lui Herman Hesse și devenind o afacere mai mult anticară. Pentru oricine care are chiar o tendință ușor conservatoare, filosofia face parte din lumea veche, înțeleaptă, provocatoare și demnă de respect. Există, de asemenea, o urmă vestigială de dușmănie de clasă în deposedarea de medalii a filosofiei. Epictet ar fi fost un sclav, Spinoza un lustruitor de lentile, și Wittgenstein un portar de spital din Londra în timpul celui de al doilea razboi mondial, dar filosofii au venit, în general, de la clasa cu bani și chiar aristocratică. La un moment dat, revoluționarii culturali de stânga s-ar fi năpustit asupra filosofiei în numele clasei muncitoare. Dar acea clasă muncitoare este acum prea albă, iar progresiștii au găsit un nou animal de companie – rasa. Alungarea filosofiei din academie are un beneficiu suplimentar pentru revoluționarii curriculari; ii salvează de a mai gandi, e mai comod. Deci, nu este nevoie de un ofițer al Diversitatii in universitati pentru a scoate afara din curriculum să zicem “Critica rațiunii pure” a lui Kant , pentru că munca lui Kant a fost deja găsită vinovată rasial. Din studii facute la Universitatea din Sussex din Anglia, când studenții la literatura engleză luau un modul de filosofie pentru studiu cu câteva săptămâni înainte și-au dat seama că o critică feministă a lui Jane Austen era mult mai ușoară decât 600 de pagini din Hume și se întorceau la cutiuta lor pur literară. Universitățile, ca motor al filosofiei după secolul al 19-lea, sunt acum efectiv conduse de studenți. Platon avertizează, într-o replică aruncată in “Republica”, despre profesorii care „își flatează studenții”, iar acum este rar să vezi o universitaea sau măcar o facultate ridicându-se în fața unui corp studențesc “nou luminat”. Profesorul Kathleen Stock [1] a fost huiduita la Sussex de studenti la comentariile ei despre sex. Lector de filosofie, poziția profesorului Stock si mai ales conceptiile ei clasice au devenit de neconceput pentru studenti. A fost amenințată și umilită, iar facultatea nu a făcut nici minimul necesar pentru a o ajuta, uitând despre libertatea de exprimare a profesorului si a studentilor. Un exemplu relativ timpuriu de „decolonizare a curriculumului” este un manifest cu același nume de la Universitatea Berkeley în 2015. A disparut lupta marxista de clasă, a aparut lupta de rasă, totdeauna trebuie sa existe o luptă de unde iacobinii kosher sa-si intareasca puterea si să profite. Ce fac de fapt aceste brigăzi revoluționare filosofic? Răspunsul este unul de rău augur, pe lângă eliminarea filosofiei din programă, progresiștii liberali interferează cu centrul de greutate al filosofiei: ADEVĂRUL. Epistemologia este studiul a ceea ce putem ști că este adevărat. Este, de asemenea, preocupat de diferitele moduri în care funcționează adevărul. Diferența epistemologică dintre Stânga și Dreapta se învârte în jurul unei decizii filosofice privind cunoașterea și adevărul. Pentru cei de stânga, însă, subiectivul[Egoul] este totul. Opinia este la fel de valabilă ca și cunoașterea obiectivă (doxa și epistemul) – „dogma”. Și în timp ce pentru Dreapta, emoționarea este văzută ca fiind în întregime subsidiară dobândirii de cunoștințe, incidentală și – dacă este cazul – o piedică pe calea înțelepciunii, pentru Stânga, ea este starea funcțională cheie. Dar dacă <> este considerat a fi mai important din punct de vedere metodologic decât <>, atunci un întreg aparat de gândire este făcut învechit și începem să auzim vorbind despre „adevărul meu” și „adevărul tău”. Deci, nu numai că cei pe care Nietzsche i-a numit „noi filosofii” beneficiază de 2500 de ani de înțelepciune, dar ne putem bucura de a fi numiți „cei mai răi oameni de pe internet”. Filosofia începe să pară destul de plăcută. Unei subiectivităti radicale, dedicată sieși și atributelor sale și solipsistă în perspectivă, i se dă dreptul de a arbitra cu privire la realitate. Cum nu au aparatul mental necesar dezbaterii, progresiștii au produs în schimb un lexicon de cuvinte de comandă pentru a preveni discuțiile, menite să aibă un efect cvasi-magic asupra celorlalți. Termeni precum „rasist”, „Supremația albă”, „micro-agresiune” nu sunt concepte, ci sunt declarații ex cathedra, susținute ca în perioada medievală de o nouă formă de infailibilitate papală. Platon descrie prescient tactica din Theaetetus: De ce ar trebui să citim filosofia? Nu este necesar să abordăm filosofia prin intermediul celor mai recente publicații și scriitori. De fapt, dimpotrivă. Filosofia clasică are inca multe de spus pentru noi cei de astazi. Citirea operelor lui Platon, Marcus Aurelius și scrisorilor lui Seneca către Lucilius va fi mai utilă pentru elevul/studentul modern decât frazele bombastice, artizanale oferite în prezent de Contra Kultura. Cursurile de filozofie in universitati au fost specifice, bazate pe texte clasice și moderne de la surse. Prospectul/curiculum de astăzi face aluzie vagă la câțiva filosofi, dar accentul este mult mai mult pe retorică, despre a învăța cum să frazăm întrebări care să facă sens lumii ignorante si sa o si impresioneze, stimulente vagi, lânoase, care nu oferă un nucleu substantial ca al filosofiei clasice occidentale. Și, în cele din urmă, dacă mai ai nevoie sa te convingi mai bine, poti citi cea mai bună producție intelectuală a tradiției actuale, ia în considerare remarcile surorii lui Mark Zuckerberg, Donna. Donna Zuckerberg a scris în 2018 o carte intitulată “Not All Dead White Men: Classics and Misogyny in the Digital Age” – “Nu toți bărbații albi morți: Clasicii și misoginismul în era digitală. Cu un doctorat în clasici, doamna Zuckerberg este foarte mult aplecată spre teritoriul ei, dar, la fel ca majoritatea academicienilor “woke/treziti”, ea nu este preocupată de gloriile lumii clasice, ci este preocupată de culoarea și sexul scriitorilor care au devenit gloriosi si clasici: Ea mai continuă: Oare mai trebuie spus ca cea mai coerentă și utilizabilă critică a clasicilor o gasim in tradiția scepticismului clasic, care până pe vremea lui Sextus Empiricus (secolul al II-lea, d.Hr.) ar putea fi prezentat în “Schitele Pyrrhonismului” CA PE UN MOD CUPRINZĂTOR DE EVALUARE A AFIRMAȚIILOR DE ADEVĂR, ce sunt deja un corp de lucru atât de confortabil si seren. Această mare tradiție clasică a gandirii critice a fost reînnoită în special în filosofia modernă de Hume și Hegel (care a numit fenomenologia sa un „scepticism auto-completat”). Note: 2. Rodrigo Kazuo și Meg Perret, doi studenți de la Universitatea din California, Berkeley, au scris un op-ed în “The Daily Californian”, ziarul studențesc independent. |
„Dar dacă este considerat a fi mai important din punct de vedere metodologic decât , atunci un întreg aparat de gândire este făcut învechit și începem să auzim vorbind despre „adevărul meu” și „adevărul tău”.”
Aceasta fraza s-a incarcat defecuos si trebuie sa o postez corect:
Dar dacă „emotionalul” este considerat a fi mai important din punct de vedere metodologic decât „rationalul”, atunci un întreg aparat de gândire este făcut învechit și începem să auzim vorbind despre „adevărul meu” și „adevărul tău”.
Mii de scuze pentru incident.
CD