Ținta a ceea ce numim „fenomenul Pitești” a fost să distrugă camaraderia care îi lega pe studenții naționaliști. Comuniștii au identificat corect: sentimentul camaraderiei era sursa tăriei morale, a capacității excepționale a studenților naționaliști și anticomuniști de a se dedica cu toată ființa unei cauze, în cazul lor cauza fiind salvarea României de la bolșevizare. După principiul toți pentru unul și unul pentru toți până la sacrificiul suprem. Cu alte cuvinte, sentimentul camaraderiei nutrit în rândurile tineretului naționalist era o piedică, poate chiar piedica principală, în instaurarea regimului de teroare numit dictatura comunistă.
Camaraderia, ca sistem de relaționare umană, se bazează pe iubire, prietenul, camaradul, fiind o persoană care ți-e dragă. În acest scop, adică pentru a anula relațiile de camaraderie, la Pitești a fost aplicată o statagemă drăcească, altminteri ingenioasă: să-i facă pe cei arestați să se urască între ei, necum să se mai iubească, să se respecte, să se sacrifice unul pentru altul. Autoritatea penitenciară i-a obligat pe studenții naționaliști să-și bată și să-și tortureze propriii camarazi! Cei supuși regimului de interogatorii cu bătăi și schingiuiri erau pe rând obiecte și subiecte ale acestui proces dezumanizant.
Undeva, în laboratoarele comuniste, s-a priceput că postura de călău este mult mai dezumanizantă și mai mutilantă sufletește decât postura de victimă, drept care cei încarcerați ca adversari ai comunismului au fost obligați la acest supliciu paradoxal, nemaiîntâlnit probabil în istoria torturii, a batjocoririi omului de către om: supliciul devastator sufletește de a fi torționarul camarazilor tăi, al prietenului de-o viață, al celui pentru care, în condiții normale, poate că ți-ai fi dat viața, știind că și el este capabil de același sacrificiu, de același sentiment! La Pitești studenții naționaliști mâncau bătaie și erau batjocoriți în fel și chip de propriii lor colegi de suferință, pentru ca mai apoi, la rândul lor, prin inversarea rolurilor, să fie obligați și ei a face același lucru cu alți sau aceiași colegi, prieteni chiar, cu care se aflau în aceeași detenție, împărțeau aceeași celulă mizeră, după ce, în libertate, se aflaseră de aceeași parte a baricadei, cot la cot, umăr la umăr, fiecare gata să-și dea viața pentru cauză și pentru camarazi. Și chiar și-au dat-o, când necesitatea istorică sau morală a cerut-o.
Sentimentul acesta sfînt, atât de nobil, al camaraderiei, atât de caracteristic tinerilor naționaliști români, a fost cu totul străin bolșevismului. Sistem politic bazat pe teroare, iar nu pe iubire, comunismul de tip bolșevic, asiatic, comunismul real, istoric, a instituit teroarea și crima nu numai în raportul dintre partid și popor, ci și în interiorul partidului. Subliniez: camaraderia este un sentiment pe care bolșevismul nu l-a cunoscut, nu l-a cultivat, nu l-a înțeles, drept care comuniștii s-au dușmănit și s-au ucis unul pe altul cu o lejeritate totală.
Comunismul nu oferă niciun exemplu real de loialitate și sacrificiu al unui comunist pentru Celălalt. Fie el și Comandantul Suprem!… Ușurința cu care în decembrie 1989 s-au dezis și s-au lepădat de Ceaușescu toți așa zișii săi tovarăși este elocventă. În contrast frapant cu atitudinea naționaliștilor români: când acestora li s-a cerut, unora sub tortură, să se lepede de Iisus, de Căpitanul lor, de camarazi, nici unul nu a făcut-o! Niciunul nu a spus „Am fost un dobitoc!”
Evident, pentru comuniști, așa cum spunea un teoretician al lor, L’Autre c’est l’Enfer. Celălalt, aproapele tău, postulează Jean Paul Sartre, este Infernul, este tot ce poate fi mai rău, mai urît. Asta în timp ce pentru tinerii aduși la Pitești, Celălalt era partea cea mai bună și mai frumoasă a lumii, a propriului Sine, este icoana propriilor tale aspirații de edificare morală și spirituală. Celălalt este camaradul, fratele de cruce, a cărui umbră luminoasă străbate toată mitologia ariană…
Pe scurt, originalitatea – dacă o putem numi așa, a metodelor de tortură aplicate la Pitești în premieră mondială, consta în a-i pune pe cei încarcerați să se tortureze unii pe alții, să fie bătuți și batjocoriți nu de anchetatorul brută, vulgar și analfabet, vorbind stricat românește, ci batjocorit de prietenul cel mai bun cu care împarte ceas de ceas mizeria din celulă… Cu care cândva, aflați în libertate, a împărtășit cele mai generoase elanuri și proiecte…
Redus la schemă, fenomenul Pitești constă în a-i pune de cei aflați în detenție să-și tortureze camarazii, pe rând fiecare deținut trecând prin ipostaza degradantă de călău torționar.
Țin bine minte de la cine am aflat prima oară de această tragedie: doctorul Dulea, din Constanța, ulterior plecat în Germania. Întâmplarea a făcut să fim singuri într-un compartiment de tren, pe ruta Constanța-București, pe la sfârșitul anilor 60. Un tren care pleca din Constanța la miezul nopții. Aflând al cui frate sunt, a avut încredere să-și descarce sufletul. Probabil și din sentimentul datoriei de a nu lăsa la voia uitării cumplitele crime de la Pitești. Nu aș putea preciza dacă doctorul Dulea trecuse și el prin Pitești. De atunci nu l-am mai întâlnit, ca măcar să-i mulțumesc pentru cele aflate în acea noapte de nesomn. În mare măsură comportamentul meu ca persoană publică a fost determinat de relatările doctorului Dulea, adică a fost determinat de grozăviile celor petrecute la Pitești. Când am coborît din tren în Gara de Nord eram alt om decât cel care urcase la Constanța în tren… Nu intru în detalii, căci ar fi autobiografie pură, și n-ar fi prea frumos din partea mea.
Precizez însă impresia de excelență românească: bolșevicii au aplicat la Pitești acel tratament de o duritate nemaivăzută, de o ingeniozitate propriu zis drăcească, deoarece numai la români rezistența la bolșevizare a fost atât de mare, ca a studenților naționaliști. Am rămas cu acest sentiment ciudat de mândrie, că pentru a înfrânge cerbicia românilor s-a încercat aplicarea celui mai dezumanizant procedeu de tortură sufletească. Intră la socoteală separat faptul că rezultatul acestei scheme diabolice nu a fost nici pe departe cel scontat… Ba dimpotrivă, de pe urma Piteștiului conștiința românească s-a ales cu un Traian Popescu-Macă, cu un Gheorghe Calciu Dumitreasa, un Octavian Voinea și mulți alții, cei mai mulți de-acuma amintire…
Se pune întrebarea, aș zice protoconizantă, dacă într-adevăr tragedia de la Pitesti, ca rafinament și cinism extrem al torturii, a fost fără precedent! Oare chiar s-a aplicat pentru prima oară la Pitești?
S-ar părea că nu! S-ar părea că prima oară această stratagemă satanică a fost aplicată de… de legionari, în ianuarie 1941, la Hârșova. Asupra unui evreu, Alexandru Spiegel, condamnat de legionari să fie expus disprețului public la stâlpul infamiei. Conform relatării din Cartea Neagră a lui Matatias Carp, în arestul poliției de la Hârșova se mai aflau trei țărani, condamnați și ei să fie expuși la stâlpul infamiei. La ordinul polițistului legionar, cei trei țărani români au tăbărît asupra lui Alexandru Spiegel și l-au bătut cum au știut ei mai bine. Nu destul de bine, după aprecierea legionarilor, care l-au mai bătut o dată, cu cazne grele, torturi cumplite etc. Pus apoi la stâlpul infamiei, să stea în picioare zi lumină, în ger și batjocură, bietul evreu, cardiac, a sucombat. Vezi Cartea Neagră, vol.I, p.175-6.
Am scris despre acest caz, după aproape 20 de ani de la momentul când am aflat adevărul despre Spiegel. Adevărul fiind că Spiegel nu a murit, nu a fost nici torturat sau bătut, ci numai pus la stîlpul infamiei împreună cu trei români pentru aceeași vină: tentativă de speculă cu alimente de care era mare nevoie pe piață. Expunerea la stâlpul infamiei, după modelul medieval, pedepsea lipsa de obraz, de rușine, găinăria. Nu urmărea penalizarea dură, ci efectul moral, faptul de a fi făcut de rușine în fața concetățenilor. De notat că la București, primul care a fost pus la stâlpul infamiei, a fost un tînăr legionar. Nu a fost exclus din Mișcare, ci numai pedepsit în acest fel, în lumea legionară pedeapsa aplicată își era sieși suficientă și nu te decădea din alte drepturi.
Știu bine că în ziua cu pricina Alexandru Spiegel s-a pomenit pe la prânz că apare un prieten de-al său din Constanța, român, cu o mașină încărcată cu bucate alese, la care i-a invitat pe cei patru proscriși, organizând astfel un picnic neașteptat și insolit, pe care autoritățile legionare nu l-au împiedicat nicicum. După ispășirea pedepsei, pe înserat, Spiegel și camaradul său au plecat la Constanța, probabil într-o bună stare sufletească, ușor de reconstituit.
Așadar, povestea din Cartea Neagră nu este adevărată. Este o minciună sfruntată. Nu este singura din cartea amintită. Ea însă conține un adevăr mult mai important. Adevărul că autorii Cărții Negre așa și-au imaginat că poate fi pedepsit un om, un adversar arestat: bătut și batjocorit de ceilalți arestați, de propriii săi tovarăși de suferință. Așadar, autorii Cărții Negre aveau în cap asemenea proceduri, asemenea scheme, cu câțiva ani buni înainte de Pitești!…
Cine au fost autorii Cărții? Această carte a apărut în 1946 și, încă de la apariția ei, s-a știut că o serie întreagă de pasaje și pagini, cele mai virulent anti-românești, fuseseră scrise de Ilya Ehrenbourg, scriitorul sovietic care a spus cele mai mari enormități, fabulațiile cele mai deșănțate pe orice temă ar fi abordat. Ins care prin scrisul său friza patologicul. Nici măcar Elie Wiesel nu a reușit să-l depășească.
Ilya Ehrenbourg este un autor pe nedrept uitat. El ar trebui republicat ca mostră de decădere a scrisului și a condiției de condeier… Ar fi utilă pilda sa. Probabil că dacă i-am reciti nedemna bibliografie – nu o putem numi operă, am descoperi și alte probe din care să deducem că experimentul Pitești a debutat în mintea bolnavă a unor indivizi de teapa acestui Ilya Ehrenbourg! Va fi fost Ehrenbourg în cunoștință de planurile bolșevice de reeducare a tineretului naționalist din România? Nu este deloc exclus. Mărturisesc senzația pe care am avut-o când am citit prima oară pagina din Cartea Neagră dedicată lui Alexandru Spiegel, impresia că dau peste o prefigurare, reală sau numai în planul imaginar al minciunii, o prefigurare a paradoxului aflat la baza fenomenului Pitești: victimele devenite torționari ai camarazilor de suferință. Cum să se mai poată uita unul în ochii celuilalt foștii camarazi?…
Legionarii care l-au condamnat pe Spiegel să fie expus la stâlpul infamiei nu au avut nimic de obiectat față de comportamentul celui care a venit să se arate solidar cu condamnatul. De ce? Pentru că gestul în cauză era un gest de camaraderie, pe care legionarii nu aveau cum să nu-l înțeleagă și, poate, chiar să-l aprecieze. În orice caz, acel gest de prietenie curată, adevărată, nu a fost de nimeni sancționat ca o sfidare a autorității care hotărîse pedepsirea lui Spiegler, evreu, laolaltă cu cei trei țărani, români.
Să facem un exercițiu de imaginație și să ne întrebăm dacă un gest similar, săvârșit câțiva ani mai târziu, în plină dictatură bolșevică, tot așa, nu ar fi atras asupra făptuitorului nici o urmare neplăcută. Cu totul exclus! Și ne aducem aminte imediat câți români au înfundat temnițele comuniste pentru ceea ce s-a numit omisiune de denunț. Adică au fost oameni pedepsiți de bolșevici că au dat bună ziua unui consătean urcat la partizanii din munți și nu au anunțat securitatea! Sau că au dat un pahar de apă sau o bucată de pâine unui fugar, urmărit de aceeași securitate. Nici dacă ți-era prieten de-o viață sau văr primar nu aveai voie să te solidarizezi în vreun fel cu proscrisul regimului. Victor Smatoc mi-a povestit cum un gardian de la Cavnic, soldat în termen, om cu frică și dragoste de Dumnezeu, a ajuns deținut politic alături de ceilalți ocnași pentru vina de a le fi adus la câțiva dintre ei o bucată de cozonac și un ou roșu…
Ar trebui studiat acest articol de cod penal bolșevic, în ce măsură a fost și este aplicat și în alte societăți, în alte regimuri politice, din România sau de aiurea. În ce măsură legislația comunistă pedepsea aceste gesturi de solidaritate umană, de camaraderie. Impresia mea este că omisiunea de denunț și alte prevederi asemănătoare profund imorale, au fost specifice legislației bolșevice, care a pedepsit sistematic omenia și camaraderia, normalitatea relațiilor dintre oameni. Dar mai ales, repet, camaraderia. Un tineret care cultivă camaraderia, frăția de cruce din basmele și tradițiile românești, era un tineret greu de pervertit, greu de stăpânit, de manipulat, de mancurtizat! Consider că esența fenomenului Pitești poate fi înțeleasă și în acești termeni: atac distructiv la adresa camaraderiei, această floare rară a spiritului uman și atât de firească în orice societate normală. În mod evident bolșevicii nu au avut organ pentru acest sentiment. Dar au avut instinctul criminal de a pricepe că de la camaraderie se trăgea puterea supra-omenească a tineretului naționalist de a le rezista.
Ion Coja
Ma doare antiromanismul acelor ce acuza pe nedrept maicutele de la PETRU VODA si minjesc cu singele crimelor savirsite de evrei impotrva crestinilor,Sa luam initiativa unei informari mediatice a adevarului privind miscarea legionara prin puritatea si,smerenia si iubirea pentru neamul romanesc.Cu stima domnule profesor Coja,camaradul Sanda,PS,imi folosesc intotdeauna numele real si imi marturisesc iubirea catre D-zeu,neam si tara.TLC.
Consider ca cei ce simt si traiesc romaneste sa incercam sa facem ceva care sa duca la cunoasterea fenomenului Pitest si a tot ce a insemnat jertfirea si patimirea martirilor romani pentru ca noi sa mai existam putin astazi.Ce anume? In primul rind sa facem copii xeros cit mai multe din articolole d-lui ION COJA privindtot ceace este esential pentru cunoasterea adevarului si lipirea acestora in toate locurilor publice in toata tara.Hai sa ne organizam.Astept alte pareri,alte solutii.Traiasca ROMANIA.TLC!
ma bucur ca am gasit o comunitate care exprima ceea ce eu cred…
asi vrea sa stiu mai multe despre trecut ,despre doctrina si despre ce se poate face azi…
arthurrem@yahoo.com
Eu cred ca prin Pitesti si alte puscarii comuniste kominternistii si-au facut manuale de trosneala a poporului roman pe termen lung.
pitestiul a inceput in momentul cand Boris grunberg a jurat razbunare,pentru ca regimul Antonescu nu l-a condamnat la moarte!(rau a facut,a impuscat pe legionari,iar pe comunisti i-a pupat si lasat la Aiud)
pai cum sa-i predam pe hebrei kamaradenului,doar se putea face asta si dupa siegtag,daca avea sa fie o siegtag. de ce atatata graba? iar daca castiga fiara de la rasarit , urma sa spunem: apoi io,de mult voiam sa ma inchin mariei-tale,da’ nu ”ma” lasat garoiu’ de la berlin……asa se face politica nene,sa va invat io pe voi? antonescu era cu pluta,onoare si altele de soiul asta,iar banditii din jur,care stiau cum merge treaba in lume,ziceau in sinea lor alea de le-am scris mai sus…..oricum s-au lins pe bot de mila judenului,au sfarsit in puscarii… …dupa cum si meritau.credeau ca-i prostesc pe astia. cu ei nu este posibil dacat cu sabia,cum au incercat legiunile lui adolf. din pacate,el,ca strateg,nu a fost pe masura acelor eroi. dar astea sunt vremurile,impotriva unor criminali s-au ridicat oameni incapabili sa se potriveasca cu misiunea lor istorica. sa ai in mana o forta ca wehrmachtul si sa esuezi aberant,pe motive de 2 bani,iar la sfarsit sa dai vina pe poporul german,probabil cel mai eroic popor al europei,bah! diktator,nu erou.
Poate gresesc, dar Pitestiul nu este ceva nou. Ceva similar s-a intamplat in lagarele hitleriste unde Kapo erau tot evrei care-i procedau cu ceilalti evrei detinuti cum s-a procedat ulterior la Pitesti. Sau ma insel ?
Mi-e greu sa spun si sa repet: unde am fost noi ROMANII? Am tacut sau unii dintre noi ne-au tradat fiinta acestui neam care a patimit asemenea mintuitorului si astazi ne dau lectii de morala. Vorbim adesea de victime dar foarte rar de calaii neamului nostru. Doresc din toata inima ca in ceasul acesta de pe cruce sa martriseasca. Sa-i stim pe acestia ce ne-au fost frati asemenea lui Cain. Doresc sa reinvie o ROMANIE legionara prin iubirea de D-zeu, neam si tara. TRAIASCA LEGIUNEA SI CAPITANUL!
FABIAN SEICHE E UN MARE CARACTER! UN EXEMPLU DE URMAT IN CELE DUHOVNICESTI.
LEGIONARII VOR INVINGE,VETI VEDEA!
http://www.google.ro/images?q=inchisorile+comuniste&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=2jmnTLurO83DswaZoNmNDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDEQsAQwAw&biw=1280&bih=840
Cine doreste poate sa admita ca Imaginile sa vorbeasca despre Groaznicile locuri in care Sfintii Neamului crestin-romanesc au marturisit pe Dumnezeu, iubirea de Neam si crezul lor Anticomunist !
Desigur Fii si Ficele Neamului romanesc , prin Excelenta Legionarii, erau schingiuiti cu sadism si bestialitate doar doar vor nega Credinta in Dumnezeu si vor renunta la Anticomunismul satanic !
Cu certitudine practicile diavolesti de care se facea uz neancetat ar ingrozi pana si pe Torquemada .
Maestru al torturilor, Torquemada depasit cu neta atrocitate de catre adevaratul Holocaust cel bolsevic/comunist iudeo-mason !
Trecand insa, peste Infernul din Inchisori carliste, antonesciene si mai ales cele ale comunismului iudeo-mason din Romania, constat cu groaza ca se uita si chiar ajunge a se neaga de catre istorici Lagarul Criminal al Dezumanizatilor! Lagar de extereminare a tot ce este Elita, elita dintre Tarani, elita intre Muncitori si cu o ura diavoleasca tot ce era Elita Religios-Intelectuala !
In acest lagar ( vorbesc de lagarul „Tratatului de la Varsovia”)nascosit de mintile bolnave satanice si dezumanizate, precum ideologie comunist mason-iudeea fost si inca este INSTITUIT, dupa tipologia Statelor paranoid/ dictatoriale si potrivnice Crestinatatii , locul de exterminare a Elitelor, Romania fiind un loc de desfasurare Exemplar/Special!
Insa nu as dori sa trec fara sa atentionez ca atat in Romania precum in intreg Lagarul comunist TEROAREA si OPRESIUNEA era omniprezenta . Prezenta in institutiile si intreprinderile statale patonate de dezumanizatii; prezenta pe strada si in toate locatiile publice si cu marsavie si perfidie a fost introdusa si in Familiile din Tzarile comuniste!
Cum oare este posibil a se uita ca de FAPT intreg Lagarul comunist era o imensa puscarie ??!! Puscarie care si azi se pastreaza ( nu numai in Romania) si persista chiar daca sub alte metode sub umane/satanice!
Da, fostii acoliti ai comunismului si plozii acestora,continuua scarboasa ideologie inovata de dusmanii Mantuitorului, al Nationalismului si al Mintilor Luminate, chiar daca sub o noua forma a ” Hibridului comunist-capitalist” !
Hibrid care cu firea sa dezumanizata isi pastreaza si practica prin excelenta esenta Anticrestina!
Candva desi banuiam , totusi nu indrazneam sa admit cat de usor va fi inbratisat si chiar admis a se afilia unora dintre curentele politicianiste ale Occidentului !
petru borodi/Cluj
P.S. De neadmis, unei Minti Lucide, este totala lipsa de Hotarare si Demnitate a Noastra a tuturor Crestinilor ca inca nu s-a instituit un Tribunal Exceptional care sa analizeze de urgenta si sa condamne pe DEZUMANIZATII si progeniturile comunismului-mason ! TOATE sadismele si atrocitatile savarsite inn decursul istoriei omenirii , insumate, nu ar fi decat o infima qatime din HOLOCAUSTUL COMUNIST sui azi PERSISTENT si ACTIV !
D-le profesor,Prin tot ce scrieti si publicati adaugati o picatura de cunoasterea istoriei adevarate in oceanul de necunostere altineretii noasre,umplut de fiara bolsevica care a avut in spatele ei iudeo-masoneriampe evrei insisi.Cu tot respectul,camarad Sanda.T.L.C.
Foarte frumos si adevarat spus in acest articol, felicitari pt curaj! evreii au obrazul foarte gros,nu stiu cum pot minti atat de mult fara nici o mustrare de constiinta.
Despre reeducare, sa nu uitam ca inaintea Pitestiului a fost reeducarea de la Aiud din anii 1941-1944 din ordinul lui Antonescu facuta asupra detinutilor legionari. Marturia cea mai autentica o avem de la badia Traian Trifan: n-a acceptat „reabilitarea” care insemna injosire. n-avea ce sa reabiliteze.
Sa nu uitam ca in acel timp Antonescu era prietenul comunistilor. Detinutilor comunisti din Aiud- Ana Pauker, Gh Dej, Teohari Georgescu, Nicolski etc, le trimitea ajutoare prin Internationala Comunista iar legionarii erau in cele mai negre conditii de trai (v. si marturia cartii http://www.librariasophia.ro/carti-Marturii-din-iadul-inchisorilor-comuniste-Puscasu-Mihai-so-4909.html). Astfel ca Antonescu si-a meritat soarta,asa procedau bolsevicii cu prietenii lor.
Iarasi despre reeducare sa nu uitam ca ea s-a plamadit in mintile bolnave ale unor indraciti ca Makarenco, la ordinele lui Lenin si Stalin, de fapt la ordinele masoneriei internationale.
Pitestiul insa, cum spune Traian Popescu si altii,a depasit in cruzime experimentul Makarenco,pt ca nu urmarea recuperarea sociala si ideologica a detinutilor ca in Rusia, ci efectiv EXTERMINAREA biologica.
Dom profesor,soarta face sa fi citit si io,si Patimile..si Al 9 lea val al maramoiului de ehrenburg,si atata litertatura,,rosie,,ca numai sufletul il mai am ..verde !la cele scrise de dvs.cred ca din generatia varstnica[sa nu zic batrana]toti ne facem vinovati de omisiunea de denunt,nu avem curajul nici constiinta sa denuntam crimele comise impotriva neamului romanesc,de iudeocomunistii anilor 45….89..agresiunea continua,la lumina zilei,de neoprit,inumana,fara teama, de nejustificat,ce nu are precedent,agresiune impotriva noastra, a romanilor,care nu au cedat insistentelor aliatului german de ai lua in ,,custodie,, vesnica …! le/am fost de un secol gazde si, ca un cancer,aproape ne/au exterminat..!pe cine nu lasi sa moara…te omoara !
[…] Ion Coja Trimite editorial pe e-mail Comenteaza editorial Printeaza […]
de Pitesti suferim cu totii,daca e sa spunem adevarul,cu exceptia celor din Manastiri…