CD denitsoc@gmail.com 75.57.36.95
LIBERUL ARBITRU SI IERTAREA Dumnezeu ne-a lăsat liberul arbitru, noi ce facem cu el? Mai degrabă, am acționat în contextul minciunii și al înșelăciunii. Experienta trebuia să ne invete, să nu mai repetăm persistent greselile. Isus spune despre Satana: „El a fost un ucigaș de la început, fără să se țină de adevăr, pentru că nu există adevăr în el. Când minte, vorbește limba sa natală, pentru că este un mincinos și tatăl minciunii.” (Ioan 8:44, NIV) Răul există pe lume ca să se remarce cei răi si inselători, cei inselati si iertati si cei buni si iertători. Deci iertarea o acordăm numai celor care si-au recunoscut cu sincer regret greseala, si-au ispasit pedeapsa, iar noi ne rugam pentru ei, pentru izbăvirea sufletului lor. O iertare inainte de izbăvire este o permisiune acordată gresitilor să mai gresească si să profite de mărinimia noastră. Libertatea noastră de a ierta este foarte costisitoare, abuzand din generozitate si devenind permisibili nu ajutăm nici pe gresitii nostri si nici pe noi, care vom deveni victime a generozitătii gratuite, totul se plăteste. In alte culturi si religii in afară de Crestinism, iertarea este greu de castigat sau chiar imposibilă. A nu te răzbuna nu inseamna că trebuie să ierti totul neconditionat, dar după ispasire si căintă vine iertarea in concurs cu ruga ta ca cel de sus sa-i ierte greseala. Cultura noastră care dictează atitudinea civică ne impige, oare de ce, să fim iertători mai mult decat trebuie, desi uneori nu simtim că trebuie să iertăm, dar o facem cu hipocrizie ca să arătam o falsă generozitate. Ni s-a instilat educational aceasta atitudine exagerată si hipocrită printr-o educatie tendentioasă care nu este vre-o consecintă a unei experiente pozitive ci mai mult o cale de a fi iertători gratuit, contrar propriului interes. Scoala a fost scoasă acum 150 de ani din sanul bisericii si a ajuns pe mainile “marilor manuitori/manipulatori”. Morala a devenit doar o pretentie pretioasă si dezonorantă. Stiu că multi vor fi impotriva a tot ce am scris mai sus, pornind chiar de la Tatăl Nostru care spune: Dar tatăl nostru nu arată si in ce conditii să iertăm si nici că iertarea este neconditionată. Cun zicea Ocard Wilde: “Moderatie in totul, inclusiv in moderatie.” |
Comenteaza