Ioan
322 aprobate
artlevert@yahoo.com
178.138.96.81

Ca sa vedeti ce inseamna sa primesti orice fel de bani spurcati pentru pomelnic,pentru constructia bisericii,manastirii sau pentru reparatii.

Bani spurcati inseamna:
bani de la proxeneti si de la lover-boy
bani de la homosexuali
bani de la cei care traiesc necununati
bani de la cei care au castigat la Loto sau la emisiuni gen Asia express,America express unde actorii in cauza s-au spurcat mancand de la vrajitori,samani,facand ritualuri impreuna cu vrajitorii si samanii,lepadandu-se de Sf Botez;

bani de la videochatisti
bani de la jucatori,patroni,antrenori de fotbal unde se promoveaza vanzarea de om la propriu

bani de la fundatii sectare caritabile eretice
bani de la fundatii catolice eretice
bani de la fundatii protestante eretice
bani guvernamentali care provin de la institutii cu legatura cu guvernul roman care isi extermina populatia,fiind bani blestemati,nedrepti
bani din camatarie
bani din dobanzi de la stat ,din dobanzi de la firme particulare,bani din dobanzi de la persoane fizice pt ca sunt bani nedrepti rezultati din nedreptati iar tu care ii primesti te afli drept mare facator de nedreptate impreuna cu cei care ti-au dat bani

bani de la politisti lacomi si nedrepti care au ucis oameni si au distrus vieti,banii respectivi fiind din amenzi nedrepte
bani de la jandarmi din amenzi nedrepte
bani de la soldati castigati dupa ce au ucis si exterminat oameni cu arma
bani de la profesori,inspectori si directori de scoli,decani de facultati,rectori care fac propaganda lgbt,homosexualitatii,vrajitoriei,ereziei,vaxxinurilor
bani de la pagani
bani de la hoti nu numai cei marunti dar mai ales de la marii hoti ai poporului roman,de la copiii hoti care isi fura parintii,de la parintii hoti care isi fura proprii copii in sensul ca le fura cinstea si onoarea ca ei sa traiasca mult si bine iar copiii lor sa moara mai repede pentru ca nu le aduc avere

bani de la medici care fac avort
bani de la medicii chirurgi care au luat bani multi de la rudele celui care urma sa fie operat de ei si din lacomie ori din frica sa nu ii dea in gat familia ca sa le ceara banii inapoi in caz de nereusita operatiei au declansat moartea pacientului ca sa scape de rude;bani de la medicii nemultumiti de rudele celui de pe masa de operatie care nu le-au dat cat au cerut,declansand din razbunare o boala cu vreo bacterie spitaliceasca bagata in corp sau chiar moartea pacientului;

bani din pradarea avutului natiunii si poporului roman prin privatizari excroace,prin falimentari si demolari de fabrici si institutii de cercetare(nu conteaza daca acestea au lucrat nedreptati,sau armament sau cercetari ilegale pentru ca nu tu ca donator esti indreptatit sa judeci faptele celor din trecut care au lucrat acolo,tu vezi-ti de pacatele tale care le faci acum fara sa te indrepti si cu urmari cumplite pentru neamul si poporul tau ,de exemplu fiind cazul Rosia Montana si altele)

bani din spagi
bani care trebuia sa ii dai ca simonie episcopului tau
bani din inselaciuni,evaziuni fiscale
bani care sunt rezultati din vanzarea apartamentului,casei proprietarului pe care l-ai ingrijit cu anii ca sa ii iei averea iar tu vazand ca nu mai moare l-ai omorat numai tu stii cum,revenindu-ti astfel averea lui/ei tie,sau ti-ai omorat parintii,fratele sora,unchiul.matusa ,nasa,nasul,tatal,mama adoptiva ca sa ii iei averea,banii acestia fiind patati de sange;bani patati de sange mai sunt si aceia cand ti-ai lasat parintii,fratele bolnav titulari sa moara mai repede de foame,frig,de singuratate,de inima rea iar tu ai intrat dupa moartea celui in cauza in posesia averii,chiar daca legea nu te condamna si oamenii nu stiu ca tu ai facut acestea

bani de la patronii de firme de turism unde pe itinerariu oamenii turisti proprii clienti se inchina in moschei,sinagogi,fac yoga in temple si manastiri pagane sau intra si se inchina acolo ca vizitatori

bani de la creatori de moda care printre creatiile lor artistice creaza sorturi,vestimentatie pentru ritualuri masonice si ritualuri satanice

bani de la cei care traficheaza droguri
bani de la cei care fac si vand bauturi alcoolice de orice fel
bani de la detinatorii de restaurante,baruri,cluburi de noapte,bordeluri,cazinouri,sali de joc de noroc

bani rezultati din afaceri sportive unde se promoveaza vanzarea la propriu de om,discriminarea pe criterii etnice,de religie si de provenienta sociala,rasiala

bani de la parlamentar roman si european care a votat legi lgbt,legi pt vaxxinare ,legi antiromanesti si antiumane,legi menite sa distruga Romania si poporul roman
bani de la piloti militari si civili care au omorat oameni cu arme si cu chemtrails-urile
bani de la soferi care au carat droguri,arme,preparate alimentare otravite,cereale otravite sau modificate genic

bani de la tractoristi si lucratori pe utilaje agricole care au otravit cerealele
bani de la fermieri care au otravit animalele cu substante ca sa se pastreze carnea,sa faca lapte mai mult,au folosit hormoni de crestere.

Legendele schitului îngropat de avalanşă. „În ziua de Paşti, un munte de omăt, desfăcându-se şi surpând stâncile, au îngropat schitul cu toţi săhaştrii“

Existenţa schitului Cerebuc în Munţii Ceahlău se pierde în negura veacurilor, povestindu-se că furia naturii l-a distrus în 1704, chiar de Înviere.

De-a lungul istoriei, masivul Ceahlău a atras schimnici şi călugări care şi-au dorit un trai de nevoinţă şi singurătate mai aproape de Dumnezeu, prin grote sau în colibe, la vreun altar, paraclis sau vreun mic schit, toate ascunse prin codrii neumblaţi ai muntelui.

Din acest „peisaj“ religios al zonei face parte şi schitul Cerebuc, cărui existenţă este pomenită de veacuri, dar în destul de puţine documente, în consemnările scritorilor din vechime sau prin legendele păstrate din generaţie în generaţie.

Unul dintre cei care s-a ocupat în studiile sale despre legendele Ceahlăului este profesorul nemţean Daniel Dieaconu.

Acesta spune că de Sihăstria lui Dragoş a scris, în 1908, Emanoil Gregorovitza, folclorist din Bucovina, descriind călătoria sa pe plaiuri moldave din 1900 şi scoţând la lumină o primă legendă despre întemeierea schitului. Ea îi este povestită de un localnic de la poale de Ceahlău, moş Nicoară:

„După tradiţia creştinească, acolo, în fundu’ Izvorului Alb (sat strămutat în prezent, vatra aşezării fiind acoperită de lacul de acumulare de la Bicaz – n.r.) a fost în vremurile vechi un loc de retragere foarte ascuns. Şi s-ar fi întâmplat că, pornind Dragoş Vodă din Maramureş spre Moldova, nişte duşmani au răpit-o pe Doamna Maria, soţia viitorului voievod şi au ascuns-o în peştera mare de aici. Aflând-o pe doamna sa, a pus mai târziu de a zidit o bisericuţă de lemn cu hramul Pogorârea Sfântului Duh, nu în peştera numită Groapa Sihaştrilor, unde o găsise pe Doamna, ci pe runculeţul ce se prelungeşte din muntele Ceahlău“.

Folcloristul bucovinean mai susţine că, după cronicele bisericeşti, în 1603, un sihastru pe nume Silvestru ar fi zidit pe urmele schitului lui Dragoş, o nouă biserică şi a închegat un schit, distrus la 1704.

În alte documente se arată că schitul numit Săhăstria Veche a fost întemeiat în 1603 de către părintele ascet Andrei Ţifui şi că biserica schitului Cerebuc a fost făcută de mitropolitul Gheorghe Movilă, într-o poiană sub Ceahlău. Toate aceste demonstrează vieţuirea la lăcaşul de cult.

Gheorghe Asachi: „Numele cel frumos al acestui loc a îndemnat a se zidi aici un schit carele a fost până la anul 1704“
Gheorghe Asachi descrie extrem de plastic o altă legendă despre schit, cea a dispariţiei lui, cărturarul ajungând pe plaiurile Ceahlăului în 1838:

„Trecînd pârâul Sârbeni, după un ceas, ajungi la Bâtca numită Piciorul Sahastrului şi în urmă, la părâul Albu, care le cure într-o vale îngustă, în a cărei mijloc se înalţă chipul antic al Dochiei. Din această strămtoare suflă un vânt puternic şi, precum zice balada, plutesc în aer o mulţime de vulturi care ies din stâncile învecinate numite Stratul sau Tabăra Vulturilor. Numele cel frumos al acestui loc a îndemnat a se zidi aici un schit carele a fost până la anul 1704, dar în ziua de Paşti, pe când se serba în biserică Sfânta Înviere, un munte de omăt, desfăcându-se din vârful Pionului şi surpând stâncile, au îngropat schitul cu toţi săhaştrii şi a prefăcut forma acestui loc. O icoană ce a scăpat din această catastrofă au însemnat locul fostului schit şi, mai în urmă, au pricinuit facerea schitului Cerebucul, unde se păstrează până astăzi“.

Citește și: Palatul Cnejilor, locul misterios care l-a inspirat pe celebrul Alexandre Dumas să scrie romanul „Strigoiul din Carpaţi“
Profesorul Daniel Dieaconu spune că acelaşi cărturar confirmă existenţa schitului şi îl localizează, toponimele locului aratând şi ele vechimea: Piciorul Sahastrului, Groapa Sihaştrilor, Poiana Sahastru.

Istoricul Daniel Dieaconu mai povesteşte de o altă legendă a locului: „Emanoil Gregorovitza prezintă o lungă povestire de dragoste petrecută pe timpul lui Vasile Lupu, cu multe personaje reale sau închipuite. Cerepuha, pisar al lui Timuş Hmeliniţcki, ginere al lui Vasile Lupu, se retrage pe aceste locuri şi sub numele de Ghedeon ajunge stareţ la Cerebuc, pe care-l înzestrează cu bogăţii, lucruri furate de tovarăşii săi cazaci. Pentru păcatele lui şi a altora, Dumnezeu i-a pedepsit prin avalanşa din 1704“.

Povestea cu ungurii care au pus foc
Masivul Ceahlău, văzut de la aşezământul monahal din judeţul Neamţ.

De-a lungul existenţei sale, schitul Cerebuc nu era de sine stătător, ci aparţinea Mănăstirii Pionul, actuala mănăstire de pe muntele Ceahlău. Se spune că după 1830, cneazul Gheorghe Cantacuzino, care a deposedat de moşii Mănăstirea Pionul a început a prigoni şi pe cei de la schitul Cerebuc.

„În Menuariu şi inventariu despre fondaţiea, esistenţa şi dota schitului Cirăbucului din plasa Muntele, districtu Neamţu din 1876, aflăm: «Cînd s-a usurpat moşia mănăstirii Hangu (pe care este schitul) de către Cnejii (Principii) Cantacuzini, se aminteşte din predanii sigure că au trimis un vătav ca să dărâme şi să ardă schitul şi biserica cu totul, ca să nu mai rămâie urme ale proprietăţii mănăstiri Hangu pe acolo»“.

În a doua jumătate a veacului XIX începe decăderea vieţii monahale la acest aşezământ, odoarele

schitului fiind duse la Mănăstirea Durău. Gheorghe Iacomi, un medic din Piatra Neamţ decedat de câţiva ani, pasionat explorator al Ceahlăului, afla o poveste despre Cerebuc petrecută după anul 1900
de la un bătrîn din satul Izvorul Muntelui:

„Pe pârâul Piatra Lupului, mai jos de Cerebuc, lucrau câţiva unguri la coborâtul lemnului pe uluc. Într-o seară, după ce terminaseră lucru, s-au dus la Cerebuc, care era în ruină şi s-au apucat să sape sub masa altarului, cu chip să găsească o comoară sau nişte bani ascunşi acolo. Negăsind nimic s-au înfuriat, au stricat icoanele ce mai erau, ba au dat şi foc. A doua zi a venit pedeapsa lui Dumnezeu, toţi trei fiind omorâţi de lemnele ce săriseră de pe uluc“.

Din 1995, schitul Cerebuc a renăscut, meritul aparţinând stareţului Gherontie Munteanu, la intrarea fiind consemnate următoarele:

„În memoria sihaştrilor călugări ce s-au nevoit de-a lungul anilor în această parte a Ceahlăului, cu binecuvântarea IPS Daniel, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei şi PS Calinic Botoşăneanul şi cu ajutorul credincioşilor s-a început în 1995 construcţia unui nou aşezământ călugăresc pe vechea temelie a schitului Cerebuc“.