Text primit de la dl Toader
.
Industria rom^neasca sa fim insa sinceri cu noi insine, cu mici exceptii nu era functionala si competitiva pe plan (vest)european. Mamutii industriali planificati pe cincinale, productii pe stoc, fara pic de cunostinte viabile de management si economie de piata Etc etc etc. Din pacate vorbesti prosti domnul meu. Propaganda actuala nu tine loc de stiinta si cunoastere. Daca vrei sa faci aprecieri asupra trecutului mai intai invata-i mecanismele, observa-i rezultatele si apoi fa comparatia cu ce e azi. Atata timp cat mai traiesc cei care au trait acele vremuri nu puteti generaliza propaganda cu care va incepeti articolul . Ce stiti dvs despre eficienta, despre managementul exportului si despre planificarea cincinala ? Zero. Propaganda . Nimic concret, nimic despre principiile de functionare nimic despre parghiile de realizare in economie. Si pentru ca tot vorbiti de Stei = din Stei a venit destula distrugere a Romaniei, si prin gasca lui Blaga, si prin conservele sovietice locale ce-si fac jocul in cele mai profitabile ramuri economice si prin „noii patroni” care au pus pe butuci nu numai zona Crisurilor (desi au primit „mocca” un concern industial-alimentar „la cheie” ) dar si Romania prin datorii si neplata impozitelor,
O singura remarca: sunt diverse piete, nu numai cele pe care se vand produse competitive in vest. Atata timp cat exista o piata de desfacere pt produsele romanesti, indiferent cat erau de bune sau nu, inseamna ca acele intreprinderi isi justificau existenta.
Se vinde si Dacia, nu numai Rolls…
Tot o singura remarca, care confirma ceea ce doreati dumneavoastra sa infirmati. Dacia nu era un produs romanesc. Sau ati uitat de licenta Renault? Eu am lucrat in acea fabrica 5 ani si stiu foarte bine. Nu s-au adus din 1973 pana in 1989 nici o inbunatatire a calitatii produsului. Dimpotriva, calitatea a tot scazut dupa ce planetarele frantuzesti au fost inlocuite cu cele autohtone, seturile renault cu ale noastre, rotulele si bieletele au fost omologate, carburatorul solex inlocuit cu cel weber pentru ca solex era prea complicat pentru a-l produce in tara si asa mai departe. Poate ca ar fi fost un exemplu mai potrivit fabrica Electroarges de la Curtea de Arges.
Problemea este dacă produsul respectiv se vindea bine sau nu! Dacă stătea sau nu pe stoc! Care era situația Daciei? A fost o afacere păguboasă? N-o cumpăra nimeni?
Exemplul cu Dacia nu se referă la un produs 100% românesc, ci la un produs de slaba calitate in comparație cu altele, care era produs in România si care se exporta. Era un contra-argument pt problema competitivității produselor românești pe piața din vest.
Întrebarea era dacă se vindea sau nu! Să fim serioși! Ați uitat cât de fericiți eram când ne venea rânul? Comparația trebuie făcută cu celelalte țări socialiste! Cât se aștepta în România pentru un apartament și o mașină, și cât se aștepta în celelalte țări! Și la ce preț?!
Răspunsul trebuia sa fie pt dl Călin Kasper, la afirmația dlui ca Dacia nu era un produs românesc si calitatea scăzuse mult.
Trebuia sa fie un răspuns pt dl Călin Kasper, la afirmația dlui ca Dacia nu e un produs românesc si era de calitate slaba.
O fi fost asa dar se exporta? Da! Se cauta? Da! Exista piața pt Dacia? Da! Aducea bani? Da!
Deci era buna.
O țara ca sa se dezvolte are nevoie de producție si de export si cam tot ce se producea in țara se exporta, indiferent de competitivitatea fata de alte produse.
Mihai are dreptate! Si domnul profesor. Asa cum era Dacia, era, cel putin pe piata interna pe subproductie, dovada ca trebuia sa astepti cu anii, pe lista, sa-ti vina randul. Uitam de cei ce au ramas cu banii la CEC pt. Dacie dupa 90? Asa era si cu tractorul romanesc, u degeaba pana a dat ortul popii fabrica de la Brasov s-au rugat egiptenii de noi sa producem si sa exportam in Egipt exact tractorul romanesc, ala de a fost clasat ca fier vechi, fara nici o modificare, ca stia orice calaret de camila sa-i de-a de cap de ramanea in pana. Ai nostri nu si nu!