ELEVUL ANONIM, VOCEA ANONIMĂ A EDUCAȚIEI. Demers către Preșidenție, autoritățile statului și partide politice
ELEVUL ANONIM | VOCEA ANONIMĂ A EDUCAȚIEI
Data: 04.09.2021
Către:
Administrația Prezidențială;
Parlamentul României;
Guvernul României;
Ministerul Educației;
Partidul Social Democrat;
Partidul Național Liberal;
Partidul USR PLUS;
Partidul Alianța pentru Unirea Românilor;
Partidul Uniunea Democrată Maghiară din România;
În atenția:
Domnului Președinte al României, Klaus Werner Iohannis;
Doamnei Președinte al Senatului României, Anca Dana Dragu Paliu; Domnului Premier al României, Florin-Vasile Cîțu;
Domnului Ministru al Educației, Sorin-Mihai Cîmpeanu;
Domnului Președinte al Partidului Social Democrat, Marcel Ciolacu; Domnului Președinte al Camerei Deputaților și al Partidului Național Liberal, Ludovic Orban;
Domnului Copreședinte al Partidului USR PLUS, Dan Barna;
Domnului Copreședinte al Partidului USR PLUS, Dacian Cioloș; Domnului Copreședinte al Partidului Alianța pentru Unirea Românilor, George Simion;
Domnului Copreședinte al Partidului Alianța pentru Unirea Românilor, Claudiu Târziu;
Domnului Președinte al Partidului Uniunea Democrată Maghiară din România, Hunor Kelemen.
Din partea: Elevul Anonim
Ref.: Asumarea educației indiferent dacă este demis sau nu Guvernul Cîțu ASUMAȚI-VĂ EDUCAȚIA LA GUVERNARE!
Stimate domnule Președinte al României,
Stimată doamnă Președinte al Senatului României,
Stimate domn Președinte al Camerei Deputaților,
Stimate domnule Premier al României,
Stimate domnule Ministru al Educației,
Stimate domnule Președinte/Copreședinte al partidului,
Elevul Anonim, prima mișcare socială anonimă dedicată elevilor din România, a privit problemele actuale din sistemul de educație românesc. Scopul nostru este de a ne concentra pe conștientizarea socială și acțiunea comunității. Nu ne identificăm ca o organizație sau o structură reprezentativă față de elevi, precum consiliile elevilor sau asociațiile de elevi, însă, reprezentăm vocea anonimă a educației. Dorim să facem auzite vocile elevilor din România, sub anonimat, aducând în prim plan abuzurile din sistemul educațional românesc. Vrem să amplificăm vocile individuale ale elevilor, prestând ca și un singur elev când de fapt sunt mai mulți în spatele numelui de Elev Anonim.
În aceste zile suntem martori la o criză politică care afectează toți cetățenii României. Incertitudinea provocată în urma acestei crize pune în pericol fiecare sistem al țării. Noi, elevii din România, venim spre dumneavoastră cu următoarele propuneri, indiferent dacă Guvernul Cîțu își va pierde susținerea din partea Parlamentului României sau nu. Atât noi, cât și dumneavoastră, cunoaștem că sistemul de educație românesc se confruntă cu riscuri majore pe termen lung, înregistrând decalaje comparativ cu ceea ce se întâmplă în Uniunea
Europeană. Așadar, vă propunem următoarele obiective, indiferent dacă Guvernul Cîțu va pica sau nu:
Abrogarea de urgență a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 50/2021 care a modificat Legea Educației Naționale nr. 1/2011 fără a intra în dezbatere publică, încălcând și Legea nr. 52/2003. În același timp, domnul Sorin-Mihai Cîmpeanu a încălcat OUG nr. 50/2021, aprobând metodologia de decont după termenul prevăzut de ordonanță. OUG nr. 50/2021 nu este și nu va fi niciodată în interesele elevilor!
Actualizarea de urgență a planurilor-cadru pentru liceu. Elevii care intră în clasa a IX-a în anul școlar 2021-2022 au dat examenul de Evaluare Națională cu alt tip de subiecte. Aceștia intră la liceu, venind dintr-un sistem de educație centrat pe competențe, și intrând într-un sistem de educație în care se promovează memoratul, tocitul, lipsa de competențe reale.
Respectarea de urgență a articolului 70 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011 care menționează existența bibliotecii școlare virtuale. Ministerul Educației nu a realizat-o până în prezent și trebuie să devină o prioritate.
Solicităm ca educația să fie finanțată, prin alocarea a 6% din PIB, obligație menționată de articolul 8 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.
Dorim implementarea unei platforme naționale de management educațional securizată prin care elevii pot participa la cursuri online, pot avea acces la catalogul online etc. Unitățile de învățământ nu vor mai alege dintre Google for Education, Adservio etc. Această platformă trebuie realizată de Ministerul Educației și va asigura o evaluare corectă online.
Dorim ca învățământul tehnic, profesional și vocațional să reprezinte o prioritate! Multe unități de învățământ n-au resursele necesare pentru a ține orele de specialitate. De exemplu: lipsa instrumentelor muzicale sau prezența lor în stadii deteriorate în liceele vocaționale. Dorim ca în luarea deciziilor care privesc și perioada de școală online și contextul epidemiologic, elevii din aceste filiere să aibă posibilitatea de a parcurge fizic orele de specialitate/atelier. Este inadmisibil, de exemplu, în cazul unui liceu de arte, elevii să interpreteze vocal sau instrumental pe platforme de comunicare online.
Solicităm ca Ministrul Educației, Sorin-Mihai Cîmpeanu sau orice alt viitor Ministru al Educației să nu mai folosească instituția pe care o conduce pentru promovarea activității politice a dumnealui! Ne dorim o comunicare bazată pe date din partea Ministerului Educației, respectiv a tuturor politicienilor din România.
Solicităm realizarea unui mecanism de feedback și monitorizare pentru problemele ce privesc finanțarea unităților de învățământ din România! Solicităm ca Ministerul Educației să oblige instituțiile de învățământ să publice bugetul și execuția bugetară la avizier și pe site-ul web, respectând principiul transparenței!
Dorim cultivarea integrității academice! Cunoaștem faptul că din clasele primare se copiază în unitățile de învățământ, iar această practică reprezintă rădăcinile doctoratelor plagiate. Clasa politică din România trebuie să aibă toleranță zero față de plagiate!
În mandatul de Ministru al Educației al doamnei Monica-Cristina Anisie au fost consultări privind Strategia pentru digitalizarea educației, S.M.A.R.T.-Edu. Din păcate, această strategie este în prezent în sertarele de la Ministerul Educației și nu va fi implementată niciodată. Solicităm ca
Această strategie să revină în atenția Ministerului Educației, Guvernului României, Parlamentului României, Administrației Prezidențiale, societății civile etc. și să fie implementată!
Solicităm accelerarea procesului de achiziție publică a dispozitivelor conectate la internet pentru elevii care nu au avut posibilitatea de a participa la activitățile online desfășurate în perioada școlii online.
Solicităm asumarea Programului naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală” prin care elevii până la clasa a VIII-a, inclusiv, pot participa la ore remediale. Ne dorim raportări transparente privind acest program. Propunem ca programul să se extindă și în cadrul învățământului liceal pentru ca elevii de liceu să beneficieze de ore remediale.
Ar trebui ca în fiecare unitate de învățământ preuniversitar comunitatea școlară să poată beneficia de o masă caldă. Proiectul „Masa Caldă” ar trebui să se implementeze în toate unitățile de învățământ, fiind deja pilotat 6 ani, timp în care au fost date rezultate. Solicităm implementarea acestuia!
La următoarea rectificare bugetară este imperios să se aloce fonduri pentru transportul gratuit al elevilor! Legislația prevede gratuitatea transportului elevilor la transport județean, însă, nu au fost incluși bani în bugetul de stat. Premierul României, Florin-Vasile Cîțu a manipulat opinia publică, făcând campanie pentru funcția de Președinte al Partidului Național Liberal, spunând la Constanța că se vor da bani, dar nu a făcut-o.
Dorim consultări cu societatea civilă privind noua Lege a Educației Naționale. Solicităm dezbatere publică cu proiectul de lege în care fiecare cetățean poate propune amendamente asupra acestuia.
Solicităm asigurarea de fonduri de la bugetul de stat pentru finanțarea complementară. Trebuie să facem reparații capitale a unităților de învățământ din țară.
Cuantumul minim pentru bursele elevilor trebuie să fie ridicat și reglementat în funcție de salariul minim pe economie. Trebuie dată o Hotărâre a Guvernului privind cuantumul minim pentru bursele elevilor.
Elevii trebuie să beneficieze de consiliere școlară în cadrul unității de învățământ. Așadar, solicităm scăderea numărului maxim de elevi alocați unui consilier la 300 de elevi.
Elevii trebuie să aibă parte de educație iar educația pentru sănătate este importantă. Așadar, solicităm de urgență ca această materie să se introducă în unitățile de învățământ. Părinții nu trebuie să-și dea acordul pentru aceste ore.
Dorim continuarea campaniei de vaccinare în școli, prin discuții și mese rotunde, ca fiecare persoană implicată în actul educațional să fie alfabetizată științific.
Elevii trebuie să aibă acces la bazele materiale sportive ale unităților de învățământ, inclusiv după cursuri. Unele autorități publice locale deja au implementat proiectul, însă, acesta ar trebui să pornească de la nivel central. Educația și sportul nu au culoare politică și propunem Parlamentului și Guvernului României deschiderea tuturor terenurilor unităților de învățământ, nepunându-se lacătul pe acestea.
Solicităm depolitizarea cu adevărat a sistemului de educație. Ne dorim directori competenți care să nu fie numiți că au carnet de membru al unui
partid politic. Ne dorim directori care să nu fie puși în funcție pentru că au pile sau dau câteva sute de euro anumitor persoane.
Ne dorim realizarea unui raport național privind asigurarea burselor în fiecare an școlar. Acest raport trebuie realizat de către Ministerul Educației în colaborare cu societatea civilă, consultând autoritățile publice locale.
Ne dorim realizarea unui raport național privind implementarea feedback-ului semestrial în anul școlar 2021-2022. Acest raport poate fi lansat la începutul următorului nou an școlar și Ministerul Educației are obligația de a chestiona inspectoratele școlare județene și unitățile școlare. Raportul ar reprezenta o oglindă a respectării a mai multor acte normative din sectorul educațional.
Vrem ca Parlamentul și Guvernul României să considere educația o prioritate a mandatului și să se asigure de respectarea tuturor atribuțiilor pe care le are conform legislației în vigoare.
Dorim ca Parlamentul și Guvernul României să nu accepte și să condamne tentativele de colectare a fondului clasei/fondului școlii sau orice alt tip de fond formal sau informal în unitățile de învățământ preuniversitar din România și să asigure prin măsuri concrete, dispariția acestui fenomen.
Parlamentul și Guvernul României trebuie să demareze proiecte și acțiuni cu scopul de a se implica în scăderea ratei abandonului școlar.
Parlamentul și Guvernul României trebuie să militeze pentru o educație incluzivă de calitate. Trebuie să sprijine autoritățile publice locale să faciliteze accesul pentru toți elevii, prin mecanisme și instrumente menite să asigure participarea și pentru elevii cu dizabilități. Trebuie ca Ministerul
Educației să se implice în dotarea unităților școlare cu rampe, lifturi, grupuri sanitare dotate corespunzător pentru elevii cu dizabilități.
Autoritățile publice centrale trebuie să se implice în majorarea salariilor cadrelor didactice și să aplice integral Legea-cadru nr. 153/2017 pentru toți angajații din sistemul de educație.
Grupurile parlamentare și domnul Președinte al României trebuie să semneze un pact național pe educație. Parlamentul și Guvernul României trebuie să susțină educația de la nivel central ca la firul ierbii problemele din sistemul educațional să fie eradicate.
Elevul Anonim dorește să aprecieze faptul că domnul Președinte al României a inițiat proiectul „România Educată” și astfel vă rugăm atât pe dumneavoastră, domnii reprezentanți ai partidelor din Parlament, dar și pe domnul Președinte Klaus Werner Iohannis, să continue acest proiect cu mențiunea ca societatea civilă, incluzând elevii, să fie chemați la consultări în cadrul comitetului interministerial pentru monitorizarea reglementării proiectului „România Educată”.
Pandemia ne-a arătat că multe sisteme din România sunt învechite, iar de mai bine de 14 ani de la aderarea la Uniunea Europeană nu s-au făcut schimbările necesare! Astfel, dorim ca aceste propuneri să fie luate în considerare.
În speranța unui răspuns afirmativ la propunerile și sugestiile formulate, vă asigurăm de întreaga noastră considerație.
ELEVUL ANONIM
Vocea anonimă a educației
ELEVUL ANONIM e-mail: elevulanonim@gmail.com
Instagram: opinia.unui.elev
Citzi ani are anonimul semnatar ?
Suntem o mișcare socială formată din elevi de diferite vârste. Sperăm că v-am răspuns la întrebare:)
Robert Horvath Cineast SUA September 11, 2021 at 2:31 am
Nestimate domn profesor universitar umezit.
Ion Coja
Eminent filolog si fost membru al parlamentului roman. Dramaturg si secretar de partid pe facultate.
Scornicist intru eternitate. Vechi colaborator si patriot.
Literat iliterat .
Te-am intrebat politicos daca ai facut
“ pipi “ in pantaloni ! la figurat cat si la propriu .
Nu raspunzi la aceasta intrebare cheie , cu caracter existential.
Deci atentie marita :
Umezeala poate fi periculoasa in timp de toamna. Reumatism garantat ca si caderea frumzelor. La fel ca senilitatea
datorita varstei si mustrarii de constinta.
Mi-ai cerut aprobarea sa publici un material despre Maresal. Apoi te-ai rasgandit si te-ai umezit profund.
La ordin sau fara. Nu ma pronunt.
Poate varsta sau poate neamul prost ,de mahala portuara .
Cand am anuntat din sursele politiei franceze, faptul ca Paul Goma a fost Lichidat. Te-ai suparat. Si mi-ai spus prieteneste : Sa inchid pravalia.
Dece nu vrei ca Eroul sa moara ca un Erou ? Buletinul de deces nu vorbeste de niciun virus.
Ai fost la Paris in aceste zile ?
Nu cred.
A fost doar un vis frumos !
Misiune indeplinita de altii.
Acum este cazul sa te sfatuiesc sa faci acelasi lucru.
Inchide pravalia si slitul!
Se lasa cu frig.
Te pretinzi in pericol sa fii arestat !?!
Este o poveste inventata de tine
si de colegii profesori in civil
Incerci sa atragi atentia si simpatia patrioatelor la menopauza.
Nu tine maestre. Celula ta ramane goala si trista. Ca si prostata ta netratata la timp.
Astept raspuns .
Robert Horvath
New York
Important oras american
Un mic fragment din cartea marelui scriitor german Gunther Anders, carte publicată în 1956 … pagina 122. Ce vizionar!!!
„OBSOLESCENȚA OMULUI”
Gunther Anders
„Pentru a înăbuși orice revoltă în avans, nu trebuie să apelam la metode violente. Metode ca ale lui Hitler sunt depășite. Este suficient să creăm o condiționare colectivă atât de puternică încât însăși ideea de revoltă nu va mai veni în mintea oamenilor. Ideal ar fi de a forma indivizii inca de la naștere prin limitarea abilităților lor biologice înnăscute – deci a se elimina Familia, factor decisiv in educatie.
Apoi, condiționarea va continua – reducerea drastică a instrucției – și o reducere la forma de integrare profesională. Un individ needucat are doar un orizont limitat de gândire și „cu cât gândirea sa se limitează mai mult la preocupări mediocre”, cu atât mai puțin se poate revolta.
Accesul la cunoaștere trebuie să devină din ce în ce mai dificil și elitist … că decalajul dintre oameni și știință se adâncește, că informațiile destinate publicului larg să fie anesteziate de orice conținut subversiv.
Mai ales fără filozofie. Din nou, trebuie să folosim persuasiunea, nu violența directă: vom difuza masiv, prin televiziune, divertismente care flatează întotdeauna manifestari emoționale sau instinctive. Vom ocupa spiritele cu ceea ce este inutil și ludic/jucăuș. Este bine sa coplesim cu palavrageala neîncetată și muzică, pentru a preveni mintea de a gândi.
Sexualitatea va fi pusă în prim-planul intereselor umane. Ca tranchilizant social, nu este nimic mai bun. În general, ne vom asigura că pentru a alunga gravitatea existenței, pentru a „deride tot ceea ce are o mare valoare morala”, pentru a menține o scuză constantă de luminozitate; astfel încât euforia de a fi in atentia publica, populari devine standardul de fericire umană și modelul de libertate.
Condiționarea va produce astfel pe cont propriu o astfel de integrare, încât singura teamă (care va trebui menținută) va fi aceea de a fi exclus din sistem și astfel, de a nu mai putea accesa condițiile necesare pentru “fericire”.
Omul de masă, astfel produs, trebuie să fie tratat ca ceea ce este: un vițel innocent și el trebuie să fie supravegheat cu celalti ca pe o turmă. Orice urma de luciditate a cuiva adormit cat și ceea ce amenință să-l trezească trebuie să fie ridiculizat, înăbușit, inlaturat.
Orice doctrină care implică sistemul real social trebuie mai întâi desemnată ca subversivă și teroristă, iar cei care o susțin trebuie apoi tratați ca atare.
Se poate usor observa, că este foarte ușor să corupi un individ subversiv: este suficient să-i oferi bani și ceva putere/functie. »