Amintiri din Legiune – fragment din ȘEITANII, vol.II
(……………………)
Se uită lung la mine și amuzat!… Ar trebui să vă povestesc cum a fost!… Nu v-a povestit Grigore pentru ce a fost condamnat la moarte?
Condamnat la moarte?!, repet eu năucit. Când? Cine? Malcassian?!…
În ’40, când au fost asasinați la Jilava complicii lui Carol!… După rebeliune, la proces, Grigore Malcassian a fost condamnat la moarte în contumacie, fugise deja în Germania! Condamnat pentru răpire și sechestrare de persoană!… Aoleu!… Întrebarea este însă de ce nu m-au condamnat și pe mine, că la mine acasă a fost ascuns cel răpit!…
De ce?
Pentru că eu nu fugisem în Germania, eram în țară… Și dacă m-ar fi acuzat de răpire, puteam dovedi că n-a fost nicio răpire… Dimpotrivă! Am oferit protecție unui nenorocit de consilier regal, care știa că e pe lista noastră, să fie judecat… S-a speriat și a venit la Grigore, a căzut în genunchi și s-a rugat de iertare! Iar Grigore i-a spus că situația a scăpat de sub control, că ar fi cel mai bine să se ascundă undeva… N-am unde! Și Grigore l-a adus la mine, că aveam casă mare… Așa s-a făcut procesul nostru!… Ce vrei să mai știi?
Domnule Ghinea, povestiți-mi cum era Căpitanul… Oftează. Mă privește parcă visător, lungind clipa. Îmi răspunde jidovește, printr-o întrebare:
Vă mai aduceți aminte când l-ați cunoscut pe nea Petrache?… Vag… Nu prea. S-a amestecat cu celelalte întâlniri… Țin minte că i-am fost prezentat de Florin Pucă, de tovarășul Pucă!… De ce mă întrebați?
Pentru că a doua zi nea Petrache m-a chemat la el… Era emoționat. Mi-a spus că a cunoscut un tînăr deosebit… Adică dumneavoastră! Me?
…Că n-a putut să închidă ochii toată noaptea, cu gândul la cele discutate cu profesorul de la Universitate… Abia acum văd că a avut dreptate!… V-a mirosit… V-a cântărit bine, vreau să zic… Cum de v-ați băgat în povestea asta?
Păi dumneavoastră mă întrebați?! Tocmai dumneavoastră?!… Eu ce amestec am?… Păi de la părintele Boldeanu mi se trage!… Cu cuibul lui de viespi legionare!… Nu m-ați trimis dumneavoastră la ei? Ei l-au sunat pe neica Mitică la New York!
L-au sunat pentru că le-ați plăcut! Mi-au trimis și mie veste! Și o mie de întrebări despre dumneavoastră!…
Există o poștă legionară? Să zicem… Hai, povestiți-mi ceva despre Mișcare, de pe vremea Căpitanului!
Cu greu s-a îndurat. O amintire mai personală, cu Căpitanul. Vă vedeați des?
Cu Căpitanul? Nu era nevoie! Mergea bine poșta! Știam mereu ce avem de făcut… Era loc și pentru inițiativă proprie? …Cu o condiție: să te sfătuiești cu cel puțin doi camarazi din cuib… Să le ceri părerea, iar dacă nu ai timp și trebuie să acționezi, să informezi imediat ce poți după…
Ați avut vreodată un moment mai delicat, mai… Mda, a fost, când am întârziat la o întâlnire… N-a fost din cauza mea, ci a trenului… Dar am întârziat! Puteam să prevăd!… Să mă asigur! Și? Cum a reacționat Căpitanul?… Simplu și eficient. M-a trimis la Cluj, pe jos, iar pe drum să mă gândesc la importanța punctualității. Câte nenorociri se pot întâmpla, ție sau camarazilor tăi, de pe urma a cinci minute de întârziere…
Pe jos ați spus?!… Pe jos! Numai dus!… Și cât a durat?… Două săptămâni!… Am avut o foaie de parcurs, treceam pe la fiecare comună de pe drum și mi se trecea pe foaie confirmarea că la ora cutare, în ziua cutare, am trecut prin Breaza sau prin Sighișoara ori cine știe ce sat în care aveam cuib sau măcar vreun camarad! Am mers mai mult noaptea, pe răcoare, era vară, iulie… A fost ca un pelerinaj inițiatic… Un drum care a împărțit viața mea în două…
Și pe cine găseați noaptea să vă pună ștampilonțul? Mergeam la camarazi acasă, îl trezeam din somn, mai schimbam o vorbă, și plecam mai departe!… Era o pedeapsă obișnuită! Și foarte inspirată, cum vă spuneam! Cincisprezece zile de peripatetizare de unul singur… Când mă gândesc… În temniță am refăcut de nenumărate ori acel drum, cu toate detaliile, ca un film… Cu toate gândurile… Tare bine mi-a prins!…
Îi povestesc de întâmplarea cu cele două cărți ale Codreanului… Ce noapte cumplită a fost la Paris, lângă cea mai… Dar nu ajung la detaliul acest!… Nu se miră deloc.
Întrebare capitală: atunci când a apărut cartea Pentru legionari, a avut vreo recenzie în care să fie demascat autorul că inventează sau deformează faptele?! La fapte mă refer, căci ideile nu fac două parale fără fapte, iar faptele din carte sunt extraordinare! Nu mai zic de cărticică! Cum, domnule Ghinea, chiar așa începeau ședințele de cuib, printr-un exercițiu de tăcere? Chiar dura o jumătate de ceas?
Mai mult chiar… Până când simțeam că s-a instalat o anumită liniște în cugetul fiecăruia și că putem vorbi cu celălalt, adică că avem ce vorbi, ce spune!… În tăcerea celor treizeci și mai mult de minute, puneam ordine în gânduri și nu mai aveam apoi multe de vorbit, treceam imediat la fapte…
Iar când află că le-am adus în Țară pe dînsele, tustrele cărțile Căpitanului, înlemnește: vă dați seama ce ați riscat? Mă privește lung: dumneavoastră ori sunteți omul securității, ori sunteți chiar… A vrut să zică dracul în persoană, cred… Dar s-a oprit. L-am liniștit, nu eu am băgat cărțile în Țară și încă nu le-am recuperat. Era cât pe ce să mă scap și să-i spun de Sve! Am adus și cartea lui Bacu… Pitești? Da! Ce grad aveți, domnule profesor?… Asistent… Trebuia să mă facă lector, dar… Eu vă credeam general!
(……………………….)
Intai sa se precizeze care din idile si actiunile legionarilor,sant contra umanitatii(impotriva pacii si omenirii)si numai dupa aceia sa se judece si sa se legifereze.Asa este normal.ANORMALA,ANTIUMANA si IMPOTRIVA PACII(A LINISTEI OMENERII)este legiferarea din orgoliu sau din motive ascunse.
ÎNTREBARE :
Cine se află în spatele acestui Crin şi cu ce îl are la mână ? Ptr. că până acum nu l-am auzit să fie preocupat de astfel de chestiuni! Asta înseamnă că acest Crin este un păpuşar şi vreu să ştiu cine trage şforile.Îmi poate răspunde cineva ?
cele prezentate sunt foarte utile.multe persoane nu cunosc legile.gm
Pai, sa fi avut eu 1 000 000 la dispozitie, mi-erau de ajuns 500 000, de fapt mai mult nu aveam, – pe care ii disciplinam -, exact asta faceam: cadeam ca un fulger pana in Macedonia, mai ridicam 300 000 de oameni, aveam resurse, apoi retrageam toata românitatea pe linia Balcanilor si stabileam frontiera de partea cealalta a muntilor, ca sa fie loc pentru turmele vlahilor. Cu ce avea Maresalul treceam de 2 500 000. Ma fortificam pe Balcani si acopeream sudul. Apoi vedeam ce era de facut in continuare. Acum eram cel putin 40 de milioane intre Nistru, Tisa si Balcani si nu mai trecea pe aici comunismul.
Menţionăm faptul că, pentru elaborarea acestei propuneri legislative, am beneficiat de sprijinul specializat al Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”.
Pentru mine marturisirea asta spune totul:
Astazi in Romania evreii holocaustologi fac legile.
Si nici macar nu se feresc ,ba chiar tin sa se stie asta.
Si inca o mica remarca:
-Cu ce se deosebesc liberalii si social democratii astia printre care s-au impuiat evreii si mimeaza democratia in Romania , de Stalin si Hitler care au impus popoarelor lor modul de a gindi „corect politic” cu legea si cu glontul cu curtea martiala si cu gestapoul sau KGB-ul?
Odata in plus se confirma ca evreii au inventat si promovat totalitarismul comunist si au provocat reactii la fel de dure si de nefiresti din partea altor popoare ,pentru a se apara de ciuma comunista.
Cine ar fi crezut acum 25 de ani ca legile adoptate in Romania vor fi semnate de Elie Wiesel?
Dumnezeu cu mila!!
daca erati asa viteji cum va laudati, ca mancati jar si scuipati foc pe nari, de parca vad Vechea Garda a lui Napoleon cand va aud, avansati fulgerator in Timoc, taiati Balcanii si faceati jonctiunea cu vlahii care erau gata sa faca Valahia pe care nu a avut cum s-o sprijine Antonescu. Dar mai mult gura. O sa spui ca NU! ca au luptat cu comunistii etc. Iar o sa-ti spun ca DA, INSA CATI DINTRE EI? Iti spun eu, ca sa nu te mai deranjezi, sub 1%, dupa statisticile voastre! Asa ca mai incet.
legea lui crin contra legiunii
Camera Deputaţilor
Grupul Parlamentar al Partidului Naţional Liberal
Către,
Biroul Permanent al Senatului,
În temeiul art. 88 din Regulamentul Senatului şi al art. 74 alin. 4 din Constituţia României, republicată, vă înaintez, în vederea dezbaterii şi adoptării, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, însoţită de expunerea de motive.
Initiatori: Crin Antonescu, senator PNL, Andrei Gerea, deputat PNL, George Scutaru, deputat PNL
EXPUNERE DE MOTIVE
1. Descrierea situatiei actuale
În anul 2002, Guvernul a adoptat Ordonanţa de urgenţă nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infraţiuni contra păcii şi omenirii.
Aşa cum se menţiona la acel moment în Nota de fundamentare a ordonanţei, “împiedicarea proliferării manifestărilor extremiste de tip fascist, rasist sau xenofob a constituit şi constituie o preocupare constantă a comunităţii internaţionale, atât la nivelul organismelor europene şi internaţionale, cât şi la nivelul legislaţiilor naţionale. Prevenirea şi combaterea incitării la ură naţională, rasială sau religioasă corespund cerinţelor Uniunii Europene în domeniu, constituind, în acelaşi timp, un semnal pozitiv dat de statul român pentru combaterea rasismului, antisemitismului şi xenofobiei
Ordonanţa de ugenţă nr.31/2002 a fost aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2006.
Tot în anul 2006 articolele 8-11 din ordonanţă au fost abrogate prin Legea nr.278/2006 pentru modificarea şi completarea Codului Penal, precum şi pentru modificarea şi completarea altor legi.
Din experienţa de până acum privind utilizarea acestui act normativ, cazurile sau manifestările menţionate prin adrese, solicitări sau reclamaţii (plângeri) depuse la Parchet de către diverse entităţi, inclusiv Institutul “Elie Wiesel”, pasibile de a intra sub incidenţa acestui act normativ, au fost finalizate cu închiderea dosarului încă din faza de cercetare. Argumentele de respingere ale Ministrului Public au fost, în majoritatea cazurilor, bazate pe interpretări ale articolelor din lege în care se face referire la Holocaust. în aceste condiţii se impune o clară definire a “Holocaustului pe teritoriul României”.
Neajunsul textului în vigoare este că, deşi din punct de vedere istoric lucrurile sunt clare, negaţioniştii de astăzi găsesc scăpări prin faptul că teritoriile actuale ale României nu mai corespund cu cele administrate în acea perioadă de guvernele istorice. Prin urmare, considerăm că introducerea unei noi definiţii este de natură să înlăture atât neajunsurile juridice, cât şi să îndrepte un adevăr istoric constând în aceea că doar guvernele de la acea dată se fac vinovate de paticiparea la holocaust în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940-1944 şi nu trebuie aruncat stigmatul peste timp, nici asupra statului roman şi nici asupra generaţiilor ce au urmat perioadei în cauză.
în România, fascismul a luat denumirea de Mişcarea legionară sau titulaturi ale unor partide sub care aceasta a funcţionat până în ianuarie 1941 (Legiunea Arhanghelului Mihail, Garda de Fier, Totul pentru Ţară).
După decembrie 1989, mişcări, asociaţii sau partide politice şi-au revendicat ideologia legionară şi desfăşoară în spaţiul public acţiuni de promovare a ideilor legionare. Practica juridică a demonstrat că neincluderea termenului legionar într-o reglementare care se referă la riscurile ce le poate produce extrema dreaptă identificată numai ca fascism, facilitează promovarea imaginii Mişcării legionare ca mişcare naţionalistă diferită de fascism. Astfel, mişcarea legionară nu ar intra sub incidenţa unor reglementări limitative pentru extremismul de dreapta.
în România, două reglementări statuează specificul legionarismului ca parte din familia mişcărilor fasciste:
1. Legea 51/1991 privind siguranţa naţională a României, menţionează la art 3 lit h), acţiuni de inspiraţie legionară printre ameninţări la adresa siguranţei naţionale:
“h) iniţierea, organizarea, săvârşirea sau sprijinirea în orice mod a acţiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunistă, fascistă, legionară sau de orice altă natură, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune în pericol sub orice formă unitatea şi integritatea teritorială a României, precum şi incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept. “
2. Decizia nr. 1.709 din 09 martie 2012, adoptată de înalta Curte de Casaţie şi Justiţie- Secţia I Civilă, în care se afirmă că “mişcarea legionară a fost în esenţă, organizaţie de tip paramilitar terorist, de orientare naţionalist fascistă, cu caracter mistic religios, violent anticomunist, dar, printre altele, şi antisemit. ”
Tot din practică a rezultat necesitatea incriminării unor fapte săvârşite de persoane juridice în concordanţă cu cele stabilite de Codul penal în vigoare.
2. Schimbări preconizate
Prin proiectul de act normativ se propune:
-completarea titlului ordonanţei de urgenţă în sensul că aceasta se referă şi la “combaterea infracţiunilor”, nu doar la interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii ca până în prezent;
– interzicerea şi a faptelor, şi nu doar a organizaţiilor, simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob;
– includerea între faptele, simbolurile şi organizaţiile interzise şi a celor cu caracter legionar;
– introducerea definiţiei dată “ Holocaustului pe teritoriul României” astfel încât aceasta să includă “persecuţia sistematică şi anihilarea evreilor sprijinită de autorităţile şi instituţiile statului Român în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940-1944”
– circumstanţierea faptelor care nu constituie infracţiune în sensul prevăzut la art. 4. alin.(l) sau (2) dacă sunt săvârşite în interesul artei sau ştiinţei, cercetării ori educaţiei numai dacă acest interes este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi a valorilor fundamentale ocrotite, precum şi în respectul adevărului istoric general recunoscut, cu scopul de a nu fi repetată săvârşirea de alte infracţiuni contra păcii şi omenirii, crime de război sau crime contra umanităţii.
– Reformularea art. 5 din lege astfel încât să intre sub incidenţa legii atât fapta persoanei de a promova în public, cultul persoanelor vinovate de crime de război sau crime contra umanităţii, cât şi fapta de a promova în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe;
– introducerea unui nou articol art. 71 referitor la incriminarea unor fapte săvârşite de o persoană juridică, şi anume:
a) răspândirea, vânzarea sau confecţionarea de simboluri fasciste, rasiste ori
xenofobe precum şi deţinerea, în vederea răspândirii a unor astfel de simboluri
b) utilizarea în public a simbolurilor fasciste, rasiste sau xenofobe.
c) promovarea în public a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii sau desfăşurarea în public a unei activităţi temporare sau permanente, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe
d) negarea în public a holocaustului ori a efectelor acestuia
Aceste fapte nu constituie infracţiuni dacă sunt săvârşite în interesul artei sau ştiinţei cercetării ori educaţiei şi interesul este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi a valorilor fundamentale ocrotite, precum şi în respectul adevărului istoric general recunoscut, cu scopul de nu fi repetate săvârşirea de alte infracţiuni contra păcii şi omenirii, crime de război sau crime contra umanităţii.
În cazul infracţiunilor săvârşite de persoana juridică, urmărirea penală se efectuează, în mod obligatoriu, de către procuror.
De asemenea se propune introducerea unei dispoziţii finale potrivit căreia “dispoziţiile prezentei legi se completează după caz cu dispoziţiile Codului Penal şi Codului de Procedură Penală, cu Legea nr. 31/ 1990 privind societăţile comerciale, republicată cu modificările şi completările ulterioare cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi cu Legea partidelor politice nr. 14/2003 cu modificările si completările ulterioare”.
În acest context trebuie să menţionăm faptul că Europa cunoaşte, în aceste zile, o recrudescenţă a mişcărilor neofasciste antidemocratice, periclitând, nu de puţine ori, liniştea socială. Totodată, zilele acestea, România comemorează Ziua Holocaustului, moment care ne îndeamnă, încă odată, la o reflecţie asupra tragediei şi atrocităţilor prin care a trecut poporul evreu, şi la găsirea acelor metode sau mecanisme legislative pentru a preveni relansarea ideilor rasismului, ale cultului urii şi dispreţului faţă de fiinţa umană.
Menţionăm faptul că, pentru elaborarea acestei propuneri legislative, am beneficiat de sprijinul specializat al Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”.
Faţă de cele prezentate vă supunem spre dezbatere şi adoptare această iniţiativă legislativă care – suntem convinşi – va beneficia de sprijinul instituţiilor statului cu atribuţii în domeniu, iar clasa politică, indiferent de apartenenţa doctrinară se va alătura acestui demers.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI – CAMERA DEPUTAŢILOR – SENATUL
LEGE
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii.
Parlamentul adoptă prezenta lege.
ART. I – Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, publicată in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 28 martie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul ordonanţei de urgenţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
” Ordonanţă de urgenţă privind combaterea infracţiunilor şi interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii”.
2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
“Art.l – Pentru prevenirea şi combaterea incitării la ura naţională, rasială sau religioasă, la discriminare şi la săvârşirea de infracţiuni contra păcii şi omenirii, prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii”.
3. La articolul 2, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
” a) prin organizaţie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se înţelege orice grup format din trei sau mai multe persoane, care îşi desfăşoară activitatea temporar sau permanent, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare.
rasiste sau xenofobe, precum ura şi violenţa pe motive etnice, rasiale sau religioase, superioritatea unor rase şi inferioritatea altora, antisemitismul, incitarea la xenofobie, recurgerea la violenţă pentru schimbarea ordinii constituţionale sau a instituţiilor democratice, naţionalismul extremist. în această categorie pot fi incluse organizaţiile cu sau fără personalitate juridică, partidele şi mişcările politice, asociaţiile şi fundaţiile, societăţile comerciale, precum şi orice alte persoane juridice care îndeplinesc cerinţele prevăzute la prezenta literă;
b) prin simboluri fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe se înţelege: drapelele, emblemele, insignele, uniformele, sloganurile, formulele de salut, precum şi orice alte asemenea însemne, care promovează ideile, concepţiile sau doctrinele prevăzute la lit. a)”
4. La articolul 2, după lit. d) de se introduce o nouă literă, litera d1), care va avea următorul cuprins:
” d1) prin Holocaust pe teritoriul României se înţelege persecuţia sistematică şi anihilarea evreilor sprijinită de autorităţile şi instituţiile statului român în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940 – 1944.”
5. La articolul 3, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
” (1) Constituirea unei organizaţii cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.
(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi aderarea la o organizaţie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob, precum şi sprijinirea sub orice formă a unei organizaţii având acest caracter”.
6. La articolul 4, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
“(1) Confecţionarea, vânzarea, răspândirea, precum şi deţinerea în vederea răspândirii de simboluri fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi.”
“(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe.”
” (3) Nu constituie infracţiune fapta prevăzută la alin.(l) sau (2), dacă este săvârşită în interesul artei sau ştiinţei, cercetării ori educaţiei şi interesul este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi libertăţilor fundamentale ale omului şi al prevenirii şi combaterii incitării la ură naţională, rasială sau religioasă, la discriminare şi la săvârşirea de infracţiuni contra păcii şi omenirii. “
” Art. 5 – Fapta persoanei de a promova, în public, cultul persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii , crime de război sau crime contra umanităţii, precum şi fapta de a promova, în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe, în sensul dat de art. 2 lit. a) din prezenta ordonanţă de urgenţă, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi”.
8. Articolul 6 se modifică şi se completează şi va avea următorul cuprins:
„Art. 6. (1) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a Holocaustului, aşa cum este definit în prezenta lege, ori a efectelor acestuia, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
(2) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a genocidului, a crimelor contra umanităţii şi a crimelor de război, astfel cum sunt definite în dreptul internaţional, în Statutul Curţii Penale Internaţionale şi în Carta Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, şi recunoscute ca atare printr-o hotărâre definitivă a Curţii Penale Internaţionale, a Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, a Tribunalului Penal Internaţional pentru fosta Iugoslavie, a Tribunalului Penal Internaţional pentru Ruanda sau a oricărui alt tribunal penal internaţional înfiinţat prin instrumente internaţionale relevante şi a căror competenţă este recunoscută de statul român, ori a efectelor acestora, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.”
(3) Săvârşirea faptelor prevăzute la alin (1) Şi (2) prin intermediul unui sistem informatic constituie infracţiune Şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.”
9. După articolul 7 se introduce un nou articol, art. 71 cu următorul cuprins:
“Art. 71 – (1) Constituie infracţiuni şi se sancţionează conform art. 531 şi 532 Codul Penal coroborate cu dispoziţiile prevăzute de Capitolul IV1 (art. 711 – 71[1] Codul Penal) următoarele fapte săvârşite de o persoană juridică:
a) utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;
b) promovarea în public a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii sau desfăşurarea în public a unei activităţi, temporare sau permanente, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe;
(2) în cazul infracţiunilor săvârşite de persoana juridică, urmărirea penală se efectuează, in mod obligatoriu, de către procuror.”
10. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins: ” Art. 12 – Se interzice ridicarea sau menţinerea în locuri publice, cu excepţia muzeelor, a unor statui, grupuri statuare, plăci comemorative, referitoare la persoanele vinovate de săvârşirea infracţiunilor contra păcii şi omenirii.”
11. După capitolul IV- se introduce un nou capitol, Capitolul IV1 – Dispoziţii finale şi tranzitorii, cu următorul cuprins:
” Capitolul IV1 – Dispoziţii finale şi tranzitorii – Dispoziţiile articolului 71, după intrarea în vigoare a Legii 286/2009 privind Codul Penal, se aplică în conformitate cu articolele 136 şi 138 din Codul Penal şi se completează, după caz, cu dispoziţiile Codului de Procedură Penală, cu Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi cu Legea partidelor politice nr. 14/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Orice dispoziţii contrare se abrogă.”
ART. II – Legea nr. 107/2006 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 377 din 3 mai 2006, va fi republicată, dându-se textelor o nouă numerotare. Orice dispoziţii contrare se abrogă.
Zgaiba aia de Crin .O lege care pedepseasca subminarea Romaniei si a poporului roman nu propunea …../..
Extrem de interesant.