„A FI NAȚIONALIST ÎN ROMÂNIA,
adică a-ți închina viaţa ridicării
neamului şi ţării tale,
însemnează a te aşeza pe un pisc în bătaia
tuturor furtunilor urii
şi a trăznetelor răzbunării.
NIMIC NU E MAI URÂTĂ,
NIMIC MAI PRIGONITĂ şi
MAI LOVITĂ
decât
DRAGOSTEA SUPREMĂ DE ROMÂNISM.”
Nichifor Crainic
Manipulare subtila despre originea poporului roman (nu neaga nici latinitatea, nici dacitatea, doar le impinge mai la sud de Dunare). Tot site-ul este o capodopera de dezinformare.
Mihai Viteazu este doar „un bastard aventurier”.
http://www.originea.org/2010/11/originea-poporului-roman-i.html
Propaganda ungureasca despre Transilvania, care cica e o regiune in care romanii nu sunt majoritari si trebuie sa fie autonoma si independenta
http://www.youtube.com/watch?v=1M4FhIjtCKs
Nationalismul ca iubire de sine.
Eseu
De Informatul
Traim un efect de criza firesc: exacerbarea „ismelor”. Dictatura sufixelor tradeaza migrarea catre nishe a omului haituit. Bancile, taxele, tradarea politicienilor, a modelelor, a oamenilor de pe strada, a vecinilor.putinatatea sanselor pe piata muncii, imposibilitatea democratiei de a schimba ceva prin vot. Spaima ne intoarce la caverne . Spaima ne ingramadeste in binomul extrem : ataca sau fugi. Nu mai e loc de iubire in spatiul ermetic dintre cele doua extreme.Ne uitam catre ceilalti in cautare de parteneri, de complici. Suntem multi , suficienti pentru valentele de abstractiune ale unui numar .Intre grup si gloata alegem sa ne reprezentam in ultima varianta. Aici diferenta o face firescul, gloata e un accident care contine foarte multe libertati. Grupul se agrega pe baza de modele, respecta ierarhii traditionale, de breasla, de tendinte . In gloata omul e eliberat de constrangeri, simte senzatia de putere si libertate pe care o da aceasta spontana si rudimentara forma de polarizare a multimii . Ea sfarseste prin a ne radicaliza , pana la urma , oricum am fi ,tot simtim in mijlocul acestei adunari cum ne mijesc coltii. .
(Est)etica iubirii
Revendicarea cea mai raspandita, mai trambitata chiar decat sloganul :”de maine ma las de fumat ” e cea a unei sufocante, iubiri de patrie si neam. Asta e furia noastra de oameni privati de alternative.
Am o nedumerire: a fi nationalist inlesneste accesul la un statut al iubirii de patrie mai inalt decat cel la care accezi iubindu-ti cu discretie tara? Pentru ca daca nu, termenul de nationalism este superfluu. . Sunt sigur ca toti hotii, de la breasla strazii si pana la parlament isi iubesc cu sinceritate tara. Problema nu e ca nu ne-am iubi-o. Nici n-ai cum sa n-o iubesti, in afara unei patologice identificari etnice sau culturale. Diferenta dintre dragoste si egoism o face caracterul. El se poate afla in opozitie cu iubirea in general si cu cea de tara in particular. Pentru ca un caracter defectuos, egoist de pilda, poate distruge cea mai mare iubire fara niciun efort, fara cel mai mic gest. Pur si simplu , inceteaza sa o mai alimenteze cu fapte. Aici troneaza de milenii o cultivata neintelegere: cum poti alimenta iubirea cu un combustibil de care se serveste indeobste egoismul? Familia a suferit cel mai mult de pe urma acestei confuzii. Doi oameni pot lua constrangerea sociala de a ramane impreuna drept afectiune. Faptul ca imparti cu celalalt prin mijlocirea unei conventii maritale mijloacele de supravietuire nu este indiciul necesar si suficient ca iubesti.
Iubirea ca substrat national
Lucrurile se complica atunci cand e vorba de tara, o notiune care ramane abstracta si indepartata, in absenta posibilitatii de cuprindere fizica Nu-ti iubesti niciodata tara in modul poetic sugerat de relatiile intre un barbat si o femeie sau intre parinte si fiu. Tipul acesta de dragoste contine mari sincope de timp in daruire. In vremuri normale s-ar putea sa nu fie nevoie niciodata in viata unui om sa te daruiesti. E o iubire stranie in care e suficient sa nu actionezi impotriva ei, sa fii corect in relatiile cu ceilalti. Iubirea de tara presupune nu atat sa o urli pe strazi cat sa nu scuipi pe jos, sa nu arunci gunoaie la intamplare, sa nu maculezi strada cu injuraturi, sa respecti culoarea rosie a semaforului si prioritatea in trafic. Tarii ii e suficienta dovada prin care te abtii sa-i faci rau. Omul e singura fiinta capabila de atasament fata de o entitate in absenta relationarii directe cu ea. Are credinte ferme neverificate pentru apararea carora poate disloca oricand nebanuit si perfid uriase resurse de violenta. Nu ma refer la atasamentul fata de o echipa de fotbal de pilda, care seamana mai mult cu afectiunea puiului proaspat iesit din gaoace care vede in piciorul mesei langa care a aparut, o mama. Omul se indragosteste de ecouri. Ii place vocea sa pe care o aude din afara, imaginea sa din oglinda, faptele sale asa cum rezulta din reactiile partasilor la ele. Experimentarea directa e o pacaleala mijlocita: de simturi, de prejudecati sociale , istorice,de grup. De aceea rezultatele acestei experiente seamana cu caracterul care le-a coordonat evolutia . Un individualist va vedea in tara un caus, o tzatza, un mijloc in folosul sau. Carausul va vedea in tara drumuri sigure si gratuite, hotul o va vedea ca pe o lege blanda si iertatoare. Eu vad in nationalism o iubire de tara care nu asteapta nimic in schimb, vad in sacrificiu nu doar enuntarea unui slogan ci implinirea unei fapte. Nu sunt nationalist. De ce? Pentru ca faptele mele nu sunt pe masura idealului de meu de devotament . Nationalismul pretinde atitudini .Declinarea calitatii de nationalist exhiba si orgoliul ca ai facut tot ce trebuia sa faci pentru aceasta tara, ba chiar putin peste. Exclude orice mica vinovatie fata de tara pe care pretinzi ca o iubesti nu ca un om normal ci ca un patriot. A te pretinde nationalist inseamna nu numai a vorbi despre un sentiment cat a te ridica deasupra tuturor celor ce il nutresc. Va sustine ca iubeste cel mai mult doar acela care nu numai ca a daruit tot ce avea de daruit cat mai ales cel ce pune darul sau ca limita a tot ce poti face pentru tara ta. Tara unui nationalist de acest tip, auto-denuntat are doar un singur locuitor de drept: El insusi. E foarte saraca!
Acesta este un text de autor. Nu poate fi pus în circulație sub un pseudonim. Scoteți-vă masca!
Atenție: după 1990 în toată mass media a circulat o interdicție secretă, ocultă: să nu se mai folosească cuvîntul șovinism, frecvent în textele politice comuniste, în locul său, acolo unde se înțelege că este vorba de șovinism și de rasism, să fie folosit cuvăntul naționalism, ca să ne devină antipatic. Nu cumva, măvar în parte, sunteți victima acestei diversiuni?
Adrian Onicescu sunt. Nu am fost victima niciunei interdictii, ca un berbec ce sunt, imi bag nasul exact acolo unde nu e voie
Da. trebuie sa fim nationalisti in ciuda celor care nu vor.
pentru a ne apara cultura, traditia, limba, familia, resursele, pamantul…in fata imperialismului occidental iudeomasonic ue. pentru ca acesta este generator de razboaie, crize, saracie….nu nationalismul.
cine si dece vrea sa ne interzica dreptul de a ne iubi patria,poporul,cultura,religia etc.tot o data si noi avem datoria de a respecta dreptul altor popoare de fii respectate.gm
UNDE SUNT CEI CE NU MAI SUNT.
TLC
de ce oare este denigrat,condamnat nationalismul, patriotismul?
Ca să pricepi de ce, vezi mai întâi cine denigrează naționalismul și cine îl susține!
da asa este.dar imi este mai bine caldicel…in fata televizorului, sa fiu educat de televizor, sa primesc in fiecare zi paine si circ…
Doamne fereste! sa nu fie asta! sa nu mai fie asta! si…ne vom lua tara inapoi!
Am o nedumerire: A fi nationalist e un statut al iubirii de patrie mai inalt decat acela de a-ti iubi pur si simplu tara? Pentru ca daca nu, termenul este superfluu, sunt sigur ca si hotii din parlament isi iubesc cu sinceritate tara. Problema nu e ca nu ne iubim tara, nici n-ai cum sa n-o iubesti, problema e caracterul in opozitie cu iubirea de tara. Pentru ca un caracter defectuos, egoist de pilda distruge cea mai mare iubire pur si simplu nealimentand=o cu fapte. Vad in nationalism o iubire de tara care nu asteapta nimic in schimb, vad in sacrificiu nu numai enuntarea unui slogan ci fapte. Nu sunt nationalist. de ce? Pentru ca faptele mele nu sunt pe masura unui nationalist care ar fi superior unui simplu iubitor de tara. Iubirea pana la sacrificiu? Nu se practica. Nu o practic eu insumi si nu o practica nimeni dintre aceia care nu ies instrada pentru a lupta impotriva monstruozitatilor care se petrec in politica. Stiu, lupta politica, corectitudine, etape, hai sa fim seriosi, astia aduc la guvernare partid secesionist si patriotii la superlativ stau in casa si scriu despre iubirea de tara? Eu nu sunt patriot, eu nu lupt, pun munca, serviciu, supravietuirea familiei mai presus de tara. Sunt asadar un om obisnuit, nu am nicio pretentie de a-mi iubi tara mai mult decat altii si nu sunt capabil sa ies singur in strada. Un nationalist adevarat cred eu trebuie sa-mi fie superior prin manifestari . E nevoie de cineva sa organizeze proteste publice impotriva aducerii de catre romani la guvernare a UDMR. Nu am nimic impotriva maghiarilor, sa ne intelegem dar intre ei sunt oameni influenti care-i polarizeaza, masele sunt usor de manipulat cu sloganuri. Nationalismul in opinia mea e mai mult decat un enunt, e un surplus de actiune. Cine nu actioneaza, nu-si iubeste tara mai profund decat oamenii obisnuiti care fara a inceta sa o iubeasca se dedica in primul rand familiei lor.
Să-ți iubești Patria, adică să fii patriot, este o datorie, înscrisă și în lege! Legea cere, în caz de război, să pui mâna pe armă și să-ți dai și viața pentru Țară! A fi naționalist înseamnă mai mult decât să-ți dai viața dacă e nevoie! A fi naționalist înseamnă să-ți DEDICI viața interesului național! Înseamnă să-ți trăiești viața după acest reper!
SUNT NAŢIONALIST
de Grigore Vieru,
MARTIR al Neamului ROMÂNESC asasinat de KGB
“Da,
îmi iubesc mama.
(E un păcat?)
Şi pruncii.
Şi fraţii.
Şi cerul de ametist.
Ca rezumat,
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
graiul mi-i sfânt –
În viaţa mea
El nu este un simplu turist,
E chiar Patria.
Într-un cuvînt,
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
URĂSC PE MANCURT.
Mi-i dragă doina
prin care exist.
Nu mă târâi slugarnic.
Pe scurt,
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
hora nu vreau
să o schimb
Pe cazacioc ori pe twist.
Port suferinţa de neam
ca pe un nimb.
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
afirm că-i prea mult
verde-n drapel,
Avem un drapel
prea materialist.
Mai aşterneţi nişte
cer visător peste el.
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da, nesocotesc tidvele seci
Care vor să mă cârmuie
ca artist.
Mai trag cu ochiul
la istoria noastră. Deci
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
n-am vrut să mă însoţesc
cu Satan
N-am prăjit creieri umani
pe unt poliţist.
Omeneşte întreb:
de ce am murit în Afganistan?!
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
vremea în care trăim
E tot mai isterică,
Îmi vine să urlu
în muzeul satului
cu profil ateist:
“Scoateţi
mitraliera
din biserică!”
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
te întreb pe tine,
binevoitorule,
care-ai adus tutunul şi pesticidele:
Ce ai cu surorile noastre
din câmpul cel trist –
Ai primit vreun ordin cumva,
ţi-a ordonat cineva: ucide-le?!
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !
Da,
sunt contra
plevei migratoare
Care se crede
un dar minunat.
Sunt contra să prăsiţi la noi
uzina de calculatoare –
N-am ce să număr, tovarăşi,
Aproape totul
mi s-a luat
Da,
aproape totul
mi s-a răpit.
La curgerea Prutului meu
nu pot nici măcar să asist.
Totuşi
viaţa mi-i dragă,
merg spre dânsa grăbit.
SUNT NA-ȚI-O-NA-LIST !”
Nationalismul ca iubire de sine
Eseu de „Informatul”
Traim un efect de criza firesc: exacerbarea „ismelor”. Dictatura sufixelor tradeaza migrarea catre nishe a omului haituit. Bancile, taxele, tradarea politicienilor, a modelelor, a oamenilor de pe strada, a vecinilor.putinatatea sanselor pe piata muncii, imposibilitatea democratiei de a schimba ceva prin vot. Spaima ne intoarce la caverne . Spaima ne ingramadeste in binomul extrem : ataca sau fugi. Nu mai e loc de iubire in spatiul ermetic dintre cele doua extreme.Ne uitam catre ceilalti in cautare de parteneri, de complici. Suntem multi , suficienti pentru valentele de abstractiune ale unui numar .Intre grup si gloata alegem sa ne reprezentam in ultima varianta. Aici diferenta o face firescul, gloata e un accident care contine foarte multe libertati. Grupul se agrega pe baza de modele, respecta ierarhii traditionale, de breasla, de tendinte . In gloata omul e eliberat de constrangeri, simte senzatia de putere si libertate pe care o da aceasta spontana si rudimentara forma de polarizare a multimii . Ea sfarseste prin a ne radicaliza , pana la urma , oricum am fi ,tot simtim in mijlocul acestei adunari cum ne mijesc coltii. .
Revendicarea cea mai raspandita, mai trambitata chiar decat sloganul :”de maine ma las de fumat ” e cea a unei sufocante, iubiri de patrie si neam. Asta e furia noastra de oameni privati de alternative.
Am o nedumerire: a fi nationalist inlesneste accesul la un statut al iubirii de patrie mai inalt decat cel la care accezi iubindu-ti cu discretie tara? Pentru ca daca nu, termenul de nationalism este superfluu. . Sunt sigur ca toti hotii, de la breasla strazii si pana la parlament isi iubesc cu sinceritate tara. Problema nu e ca nu ne-am iubi-o. Nici n-ai cum sa n-o iubesti, in afara unei patologice identificari etnice sau culturale. Diferenta dintre dragoste si egoism o face caracterul. El se poate afla in opozitie cu iubirea in general si cu cea de tara in particular. Pentru ca un caracter defectuos, egoist de pilda, poate distruge cea mai mare iubire fara niciun efort, fara cel mai mic gest. Pur si simplu , inceteaza sa o mai alimenteze cu fapte. Aici troneaza de milenii o cultivata neintelegere: cum poti alimenta iubirea cu un combustibil de care se serveste indeobste egoismul? Familia a suferit cel mai mult de pe urma acestei confuzii. Doi oameni pot lua constrangerea sociala de a ramane impreuna drept afectiune. Faptul ca imparti cu celalalt prin mijlocirea unei conventii maritale mijloacele de supravietuire nu este indiciul necesar si suficient ca iubesti. Lucrurile se complica atunci cand e vorba de tara, o notiune care ramane abstracta si indepartata, in absenta posibilitatii de cuprindere fizica Nu-ti iubesti niciodata tara in modul poetic sugerat de relatiile intre un barbat si o femeie sau intre parinte si fiu. Tipul acesta de dragoste contine mari sincope de timp in daruire. In vremuri normale s-ar putea sa nu fie nevoie niciodata in viata unui om sa te daruiesti. E o iubire stranie in care e suficient sa nu actionezi impotriva ei, sa fii corect in relatiile cu ceilalti. Iubirea de tara presupune nu atat sa o urli pe strazi cat sa nu scuipi pe jos, sa nu arunci gunoaie la intamplare, sa nu maculezi strada cu injuraturi, sa respecti culoarea rosie a semaforului si prioritatea in trafic. Tarii ii e suficienta dovada prin care te abtii sa-i faci rau. Omul e singura fiinta capabila de atasament fata de o entitate in absenta relationarii directe cu ea. Are credinte ferme neverificate pentru apararea carora poate disloca oricand nebanuit si perfid uriase resurse de violenta. Nu ma refer la atasamentul fata de o echipa de fotbal de pilda, care seamana mai mult cu afectiunea puiului proaspat iesit din gaoace care vede in piciorul mesei langa care a aparut, o mama. Omul se indragosteste de ecouri. Ii place vocea sa pe care o aude din afara, imaginea sa din oglinda, faptele sale asa cum rezulta din reactiile partasilor la ele. Experimentarea directa e o pacaleala mijlocita: de simturi, de prejudecati sociale , istorice,de grup. De aceea rezultatele acestei experiente seamana cu caracterul care le-a coordonat evolutia . Un individualist va vedea in tara un caus, o tzatza, un mijloc in folosul sau. Carausul va vedea in tara drumuri sigure si gratuite, hotul o va vedea ca pe o lege blanda si iertatoare. Eu vad in nationalism o iubire de tara care nu asteapta nimic in schimb, vad in sacrificiu nu doar enuntarea unui slogan ci implinirea unei fapte. Nu sunt nationalist. De ce? Pentru ca faptele mele nu sunt pe masura idealului de meu de devotament . Nationalismul pretinde atitudini .Declinarea calitatii de nationalist exhiba si orgoliul ca ai facut tot ce trebuia sa faci pentru aceasta tara, ba chiar putin peste. Exclude orice mica vinovatie fata de tara pe care pretinzi ca o iubesti nu ca un om normal ci ca un patriot. A te pretinde nationalist inseamna nu numai a vorbi despre un sentiment cat a te ridica deasupra tuturor celor ce il nutresc. Va sustine ca iubeste cel mai mult doar acela care nu numai ca a daruit tot ce avea de daruit cat mai ales cel ce pune darul sau ca limita a tot ce poti face pentru tara ta. Tara unui nationalist de acest tip, auto-denuntat are doar un singur locuitor de drept: El insusi. E foarte saraca.
De ce nu fragmntați textul în oaragrafe, ar fi mai odihnitor la citit. M-am chinuit până am ajuns la capăt. Dar a meritat….. Mai trimiteți o dată, aerisind textul cum v-am propus.
“Eu nu sunt patriot, eu nu lupt, pun munca, serviciu, supravietuirea familiei mai presus de tara. Sunt asadar un om obisnuit, nu am nicio pretentie de a-mi iubi tara mai mult decat altii si nu sunt capabil sa ies singur in strada”
Eu sunt patriot, pentru că nu accept ca munca mea, serviciul, supravieţuirea familiei să fie puse sub semnul întrebării de alţii care vor să îmi spună ce să fac pentru ca ei să se ghiftuiască în dauna mea. Şi dacă nu ies în stradă şi nu protestez înseamnă că mă comport ca un sclav, şi merit să fiu considerat ca atare.