Un război pe care Rusia îl va câștiga
De
News Solid
octombrie 18, 2022
Distribuie
sursă: tribuneindia.com
News Solid
Autor: MK Bhadrakumar
Europenii au fost jucați pe degete de către americani
Două atacuri teroriste masive au fost lansate în mod spectaculos și au făcut ca războiul din Ucraina să capete nuanțe teribile. Aceste două atacuri planificate cu atenție în succesiune rapidă – asupra conductelor de gaz Nord Stream și asupra Podului Crimeei – au fost destinate să dea o lovitură de knock-out Rusiei. Potrivit președintelui Vladimir Putin, oamenii „care doresc să rupă în cele din urmă legăturile dintre Rusia și UE și care nu fac nimic altceva decât să slăbească Europa” se află în spatele exploziilor Nord Stream. El a numit SUA, Ucraina și Polonia drept „beneficiari”.
India ar trebui să se aștepte la înfrângerea SUA și NATO, care finalizează tranziția către o ordine mondială multipolară.
Miercurea trecută, serviciul intern de informații al Rusiei, FSB, l-a identificat pe șeful serviciului militar de informații al Ucrainei, Kyylo Budanov, ca fiind creierul din spatele atacului din Crimeea. De asemenea, New York Times și Washington Post au arătat cu degetul spre Kiev, citând „surse”. În timp ce Nord Stream 1 a fost schilodit, una dintre ramificațiile Nord Stream 2 rămâne intactă. Putin a declarat săptămâna trecută că acea conductă ar putea fi restaurată, iar Rusia ar putea livra aproximativ 27 miliarde de metri cubi de gaze. „Mingea este în terenul Uniunii Europene, dacă doresc – să dăm drumul la robinet”, a spus el.
Dar se pare că ordinele de la Bruxelles sunt prioritare. Este un moment profund jenant pentru UE. Triumfalismul a dispărut pe măsură ce Europa este amenințată de ani de recesiune cauzată de explozia sancțiunilor împotriva Rusiei, unde SUA au insistat asupra reducerii legăturilor energetice cu Moscova. UE a devenit acum o piață captivă pentru petrolul mare și este lăsată să cumpere GNL de la SUA la prețul cerut, care este de șase până la șapte ori mai mare decât prețul intern din SUA. (Prețul contractat pentru aprovizionarea Rusiei pe termen lung pentru Germania era de aproximativ 280 dolari pe 1,000 de metri cubi, în comparație cu prețul de piață actual care se situase în jurul valorii de 2,000 dolari.)
Cu alte cuvinte, europenii au fost jucați pe degete de către americani. India ar trebui să ia lecții de la SUA, care manifestă un complex de superioritate și consideră că li se cuvine tot. Practic, administrația Biden a creat o criză energetică născocită al cărei scop real este profitarea de pe urma războiului.
Atacul de la Podul Crimeii din data de 8 octombrie este mult mai grav. Zelenski a trecut o linie roșie despre care Moscova l-a avertizat în mod repetat. Putin a dezvăluit că au existat, de asemenea, trei atacuri teroriste împotriva NPP Kursk. Rușii nu se vor mulțumi cu nimic mai puțin decât înlăturarea regimului Zelenski.
Represaliile Rusiei împotriva „infrastructurii critice” a Ucrainei, ceva de la care Moscova s-a abținut până acum, au implicații serioase. Începând cu 9 octombrie, Rusia a luat în vizor sistemul energetic și căile ferate ale Ucrainei. Expertul militar rus Vladislav Shurygin a declarat pentru Izvestia că, dacă acest tempo va fi menținut timp de o săptămână sau cam așa ceva, „va perturba întreaga logistică a armatei ucrainene – sistem de transport de personal, echipamente militare, muniție, mărfuri conexe, precum și funcționarea instalațiilor militare și de reparații”.
Americanii sunt ancorați într-o lume suprarealistă a propriului lor narativ imaginar conform căruia Rusia „a pierdut” războiul. Totuși, în lumea reală, Ivan Tertel, șeful KGB din Belarus, care are o viziune din interior asupra Moscovei, a declarat marți că, odată cu creșterea puterii trupelor rusești în zona de război – 3 trupe lakh care au fost mobilizate plus 70,000 de voluntari – și punerea în funcțiune a armelor avansate, „operațiunea militară va intra într-o fază cheie. Potrivit estimărilor noastre, un punct de cotitură va veni începând din noiembrie anul acesta și va ține până în februarie anul viitor”.
Factorii de decizie politică și strategii din Delhi ar trebui să mențnă o atenție sporită asupra calendarului. Concluzia este că Rusia caută o victorie totală și nu se va mulțumi cu nimic mai puțin decât un ”guvern prietenos” la Kiev. Politicienii occidentali, inclusiv Biden, înțeleg că nu există nimic care să-i oprească pe ruși acum. Rezervele de armament ale SUA se împuținează pe măsură ce Kievul tot cere mai mult.
Când a fost întrebat dacă se va întâlni cu Biden la G20 în Bali, Putin a declarat în mod ironic vineri: „El (Biden) ar trebui întrebat dacă este gata să organizeze astfel de negocieri cu mine sau nu. Ca să fiu sincer, nu văd nicio nevoie, în general. Deocamdată nu există o bază pentru negocieri”.
Cu toate acestea administrația Biden rămâne obsedată de epuizarea armatei ruse – chiar și cu costul distrugerii Ucrainei. Chiar și pentru ruși mai sunt multe de făcut pe câmpul de luptă: populațiile ruse oprimate din Odessa (care au suferit atrocități de nedescris din partea neo-naziștilor), Mykolaiv, Zaporizhya, Dnipropetrovsk, Kharkov așteaptă „eliberarea”. Este o problemă extrem de delicată pentru Rusia. Din nou, agenda generală a „demilitarizării” și „denazificării” Ucrainei trebuie să fie dusă la concluzia sa logică.
Când toate acestea se vor termina, Putin știe că Biden nici măcar nu va dori să-l întâlnească. Premierul ungar Viktor Orban a declarat săptămâna trecută: „Oricine crede cu seriozitate că războiul poate fi încheiat prin negocieri ruso-ucrainene trăiește într-o altă lume. Realitatea arată diferit. În realitate, astfel de probleme pot fi discutate doar între Washington și Moscova. Astăzi, Ucraina este capabilă să lupte doar pentru că primește asistență militară din partea Statelor Unite”.
„În același timp, nu îl văd pe președintele Biden ca pe persoana care ar fi într-adevăr potrivită pentru astfel de negocieri serioase. Președintele Biden a mers prea departe. Este suficient să ne amintim declarațiile sale adresate președintelui rus Putin”.
India ar trebui să se aștepte la înfrângerea SUA și NATO, care finalizează tranziția către o ordine mondială multipolară. Din păcate, elitele indiene nu au reușit încă să-și curețe „situația unipolară”. Europa, inclusiv Marea Britanie, este devastată și există o nemulțumire palpabilă față de „conducerea transatlantică” a SUA. Strategia indo-pacifică este iremediabil în derivă. Noi centre de putere sunt în curs de dezvoltare în împrejurimile extinse ale Indiei, după cum arată respingerea OPEC la Washington. Este nevoie de o ajustare profundă în calculul strategic indian.
sursă: tribuneindia.com
„SANIA ELECTROMAGNETICA” A CHINEI ESTE APROAPE SUPERSONICA
– Sistemul feroviar de mare viteză mărește cu 1.030 de kilometri pe oră, trecând peste vitezele maxime ale trenurilor maglev actuale ale Chinei și Japoniei
De SCOTT FOSTER
China a înregistrat încă o premieră în tehnologia feroviară de mare viteză. După ce a condus cel mai rapid tren comercial maglev din lume din 2003, China testează acum un sistem mult mai rapid, care se pare că zoomează cu peste 80% din viteza sunetului.
Denumit „sanie electromagnetică”, trenul are o viteză maximă de 1.030 de kilometri (640 de mile) pe oră. Este de 2,4 ori mai rapid decât trenul maglev Shanghai Transrapid, care atinge o viteză maximă de 431 de kilometri pe oră pe o linie ridicată de 30 de kilometri către și de la Aeroportul Internațional Shanghai Pudong.
Sania electromagnetică este proiectată și construită de Institutul de Inginerie Electrică al Academiei Chineze de Științe în cooperare cu orașul Jinan din provincia Shangdong și guvernele provinciale. Lucrarea se desfășoară la o instalație de testare la sol pentru tehnologia de propulsie electromagnetică de mare masă și viteză ultra-înaltă din orașul Jinan.
Un videoclip al rețelei de televiziune globală din China (CGTV) arată o singură mașină mergând pe o cale dreaptă construită pe un teren plat. Viteza maximă poate fi atinsă cu o greutate totală de o tonă metrică (1.000 de kilograme) sau mai mult, potrivit rapoartelor.
Pe lângă transportul la sol de mare viteză, testele sistemului vor contribui probabil la cercetarea mai amplă a Chinei în aerodinamică, știința materialelor, aerospațială și poate chiar și tunurile pe calea ferată.
Sania electromagnetică poate călători de aproximativ 1,7 ori mai repede decât trenul maglev dezvoltat de Central Japan Railway Company (JR Tokai), deși versiunea japoneză este un tren adecvat. În 2014, prim-ministrul de atunci Shinzo Abe a dus-o pe ambasadorul american de atunci Caroline Kennedy la o plimbare pe un model experimental în prefectura Yamanashi, la vest de Tokyo.
Călătorie Maglev în timp
Un tren maglev – sau, în terminologia popularizată de inginerul Căilor Ferate Naționale Japoneze (JNR), Yoshihiro Kyotani, o mașină liniară cu motor – folosește repulsie magnetică pentru a ridica vehiculul deasupra șinei și a-l propulsa înainte. Electromagneții supraconductori sunt amplasați pe trenul de rulare al vagoanelor și de-a lungul șinelor sau căii de ghidare.
Roțile de cauciuc susțin trenul atunci când este oprit sau se mișcă încet. Pe măsură ce accelerează, magneții interacționează și îl ridică cu 10 centimetri deasupra șenilei, eliminând frecarea și permițând viteze mari.
În cuvintele “explicitthatstuff.com”, un motor liniar este un motor electric cu inducție „desfăcut” care generează mișcare în linie dreaptă. Într-un motor tradițional, rotorul se rotește în interiorul statorului – partea staționară a sistemului. Într-un motor liniar, statorul este așezat plat și rotorul se mișcă de-a lungul acestuia în linie dreaptă. Diagramele și mai multe detalii pot fi găsite aici.
Ideea unui tren liniar cu motor maglev are mai mult de un secol. Omul de știință american Robert Goddard a propus conceptul în 1909.
Aducerea științei rachetelor în transportul terestru: o ștampilă din 1964 îl onorează pe Robert Goddard. Foto: Wikipedia
La sfârșitul anilor 1940, inginerul electric britanic Eric Laithwaite a început să dezvolte un motor liniar funcțional. Mai târziu a fost implicat în dezvoltarea levitației magnetice și a devenit cunoscut drept „părintele maglev”.
În 1966, fizicienii americani Gordon Danby și James Powell au publicat prima lucrare de cercetare privind tehnologia supraconductoare a căilor ferate maglev în timp ce lucrau la Laboratorul Național Brookhaven. Ei au primit un brevet pentru invenția lor în 1968.
JNR a început să investigheze tehnologia de propulsie liniară în 1962 cu scopul de a găsi o modalitate de a călători de la Tokyo la Osaka în doar o oră. Asta s-a întâmplat cu doi ani înainte ca Shinkansen (trenul cu gloanț) să înceapă să funcționeze între stațiile Tokyo și Shin-Osaka – tocmai la timp pentru a-l prezenta vizitatorilor Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 1964.
La început, călătoria cu trenul glonț de la Tokyo la Osaka a durat aproximativ patru ore. Un an mai târziu, timpul de călătorie a scăzut la trei ore și 10 minute. Astăzi, Nozomi Shinkansen, care se oprește la doar patru stații între ele, face călătoria de 552,6 kilometri în două ore și 25 de minute.
Viteza maximă de operare a celui mai rapid tren Shinkansen este acum de 320 de kilometri pe oră.
JNR și-a dezvoltat propriul sistem maglev supraconductor în decursul unui deceniu și a efectuat primul său test cu succes în 1972. Când JNR a fost privatizat în 1987, proiectul a fost moștenit de unul dintre transportatorii regionali, JR Tokai.
În 2011, guvernul japonez a acordat permisiunea pentru construirea unei linii de tren maglev de la Tokyo la Osaka. Trenul se numește acum SCMaglev (SC pentru supraconductor).
În 2015, președintele emerit al JR Tokai, Yoshiyuki Kasai, și ministrul japonez al terenurilor, infrastructurii, transporturilor și turismului, Keiichi Ishii, au mers la o plimbare cu secretarul american de transport, Anthony Foxx, în speranța de a impresiona un potențial client.
O linie de testare a trenului maglev în centrul Japoniei. Foto: Japan Bullet
În același an, un tren japonez maglev cu șapte vagoane a stabilit un record de viteză de 603 kilometri pe oră. Videoclipuri de la Yamanashi Prefectural Maglev Exhibition Center pot fi văzute aici.
Planul este de a conecta gara Shinagawa din Tokyo și Nagoya în 2027 cu o durată de călătorie de 40 de minute și apoi extinderea liniei până la Osaka până în 2037 cu un timp total de călătorie de 67 de minute – aproape de obiectivul stabilit în 1962. Timp de călătorie până la Nagoya pe Nozomi Shinkansen are în prezent 90 de minute.
Trenul SCMaglev către Nagoya și Osaka va avea o viteză maximă de funcționare de 505 kilometri pe oră și până la 16 vagoane cu locuri pentru aproximativ o mie de pasageri. O completare la rețeaua Shinkansen, este probabil să fie folosit în principal de călătorii de afaceri grăbiți, care nu deranjează că nu au vedere la Muntele Fuji.
Din distanța totală de 286 de kilometri, 256,6 kilometri sau 90% vor fi prin tuneluri sub zone urbane și munți. Cu alte cuvinte, este la fel de mult un proiect de tunel ca și un proiect maglev, dacă nu mai mult. Problemele cu mașinile de forat și îngrijorarea cu privire la impactul tunelurilor asupra debitului apei râului în prefectura Shizuoka amenință termenul limită din 2027.
China pe o cale rapidă
Primele trei garnituri de trenuri maglev Shanghai Transrapid au fost construite în Germania de Siemens și ThyssenKrupp. Tehnologia, dezvoltată pentru un monorail urban, a fost demonstrată pentru prima dată la Expoziția Internațională de Transport organizată la Hamburg în 1979.
Sistemul electric a fost proiectat de Vahle. Calea de ghidare a fost construită de companii chineze pe mii de piloni de beton introduși până la 70 de metri în solul aluvionar din Pudong.
Shanghai Transrapid a fost inaugurat în decembrie 2002 de către cancelarul german de atunci Gerhard Schroder și premierul chinez de atunci Zhu Rongji. Operațiunile au început în octombrie 2003. În 2010, un al patrulea tren construit de Chengdu Aircraft Industry a fost adăugat la sistem.
Acum este probabil ca China să construiască multe trenuri maglev – nu la fel de rapide ca sania electromagnetică, dar comparabilă ca viteză cu SCMaglev al Japoniei – pentru a spori ceea ce este acum o rețea feroviară de mare viteză de peste 40.000 de kilometri. Asta se compară cu 3.500 de kilometri de pistă Shinkansen din Japonia, o țară mult mai mică.
Având în vedere suprafața mare, distanțe lungi, teren plat în zonele puternic populate și capacitatea de a implementa planuri de construcție a infrastructurii expeditiv, China va putea în curând să conducă lumea și în trenurile maglev.
Sursa: https://asiatimes.com/2022/10/chinas-electromagnetic-sled-is-almost-supersonic
Traducerea: CD
„Totuși, în lumea reală, Ivan Tertel, șeful KGB din Belarus, care are o viziune din interior asupra Moscovei, a declarat marți că, odată cu creșterea puterii trupelor rusești în zona de război – 3 trupe lakh care au fost mobilizate plus 70,000 de voluntari – și punerea în funcțiune a armelor avansate, „operațiunea militară va intra într-o fază cheie. Potrivit estimărilor noastre, un punct de cotitură va veni începând din noiembrie anul acesta și va ține până în februarie anul viitor”. ”
Armata belorusa?
https://media.tenor.com/Sk1c6Ell7_AAAAAC/laughing-yes.gif
Ok, deci din noiembrie pina in februarie…hai sa asteptam si asta, ca de 8 luni tot intra ruski „intr-o noua faza”, dar pesemne ca numai nu-si doresc victoria. Deocamdata (sa zicem din nou).