RĂSPUNSUL MILITAR NECESAR ȘI LEGAL AL RUSIEI LA AGRESIUNEA SUA/NATO DIN UCRAINA
Dovezile arată că operațiunea militară specială (SMO) a Rusiei în Ucraina este un răspuns justificat din punct de vedere legal, critic necesar și previzibil la escaladarea recentă a SUA a agresiunii sale de decenii împotriva Rusiei în Ucraina – militar, în mass-media corporativă internațională, în spațiul cibernetic, și în arena politico-economică. Acțiunile ostile ale SUA împotriva Rusiei au fost rezumate într-un plan RAND Corporation finanțat de armata SUA din 2019 pentru „Extinderea și dezechilibrarea Rusiei”. În spatele acțiunilor SUA este scopul său de a dezmembra și de a priva Rusia de activele ei – pentru a-și însuși râvnitele resurse de petrol, gaze și minerale și vastele terenuri agricole – și de a permite accesul investitorilor americani la economia Rusiei. Acesta este un pas către obiectivele generale ale SUA de a controla Asia Centrală și de a obține dominația pe spectru complet sau hegemonia globală. Deși războiul SUA împotriva Rusiei în Ucraina a început cu ani în urmă, agresiunea SUA a escaladat sub administrația Biden și a creat condiții care au reprezentat o amenințare existențială imediată pentru Rusia și au necesitat răspunsul său militar.
În 2014, SUA au inițiat un război indirect împotriva Rusiei prin proiectarea răsturnării violente a președintelui ales democratic al Ucrainei. Acest lucru a declanșat un război civil sângeros la granița Rusiei în care regimul de la Kiev, instalat și înarmat de SUA, a atacat provinciile din est Luhansk și Donețk ai căror rezidenți, în majoritate etnici ruși, s-au opus loviturii de stat nordamericane. Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) a documentat atacurile regimului de la Kiev care au ucis mii de civili și au terorizat populația. În 2015, președintele de atunci instalat de SUA, Petro Poroșenko, a articulat public poziția anti-Rusia a Kievului și politica sa pentru Donbass:
„Vom avea locuri de muncă, ei nu vor avea. Vom avea pensii — ei nu vor avea. […] Copiii noștri vor merge la școli și grădinițe, ai lor se vor ascunde în subsoluri.” Experții populari din Ucraina au cerut deschis exterminarea locuitorilor din Donbas. În 2015, Congresul a ridicat interdicția de a finanța milițiile neo-naziste din Ucraina și a plasat antrenori militari nordamericani pe teren în interiorul Ucrainei. NATO și CIA au început, de asemenea, să antreneze forțele regimului ucrainean, stabilind efectiv Ucraina ca stat mercenar de facto al SUA/NATO. În ultimii opt ani, Rusia a dat dovadă de o reținere enormă, deoarece SUA și Ucraina au încălcat Protocoalele de la Minsk și au respins cererile de diplomație. În 2021, agresiunea SUA împotriva Rusiei a crescut dramatic – odată ce Biden a preluat mandatul – în Ucraina și în Marea Neagră. Acțiunile SUA și declarațiile publice ale președintelui ucrainean Zelensky au generat amenințări imediate la adresa supraviețuirii statului-națiune rus.
Răspunsul militar al Rusiei a fost supradeterminat de patru amenințări existențiale
Guvernul SUA și mass-media corporativă caracterizează în mod fals operațiunea specială a Rusiei ca fiind complet „neprovocată” și ca o „invazie ilegală”. Aceste acuzații ignoră patru condiții care au constrâns fiecare în mod independent președintele Putin și Duma să inițieze operațiunea de denazificare și demilitarizare a Rusiei și care stabilesc această intervenție ca fiind conformă cu normele juridice internaționale.
Principalii factori care au necesitat răspunsul militar imediat al Rusiei au fost indicii ale unui nou masacru iminent, când 125.000 forțe ucrainene s-au adunat de-a lungul graniței Donbass în decembrie 2021. Acest lucru nu a fost niciodată raportat în presa corporativă din SUA. În schimb, guvernul SUA și mass-media corporativă au declarat în mod repetat că trupele ruse se adunau la granița Ucrainei (în interiorul Rusiei) și au prezis o invazie rusă iminentă. În retrospectivă, serviciile de informații americane ar putea face această afirmație exactă, deoarece erau conștiente de acumularea amenințătoare a forțelor ucrainene. Anticipând un masacru iminent, Rusia a fost obligată să intervină militar pentru că avea Responsibilitatea de a Proteja (R2P) cetățenii din Donbass. R2P este un angajament politic de a preveni genocidul, crimele de război, epurarea etnică și crimele împotriva umanității; a fost aprobat de Națiunile Unite la summitul mondial din 2005.
În al doilea rând, la 19 februarie 2022, președintele Ucrainei Zelensky a anunțat că Ucraina va căuta să achiziționeze arme nucleare, spunând: „Vreau să cred că Tratatul Atlanticului de Nord și Articolul 5 vor fi mai eficiente decât Memorandumul de la Budapesta”. Dorința exprimată de Zelensky de a achiziționa arme nucleare a reprezentat o amenințare periculoasă pentru Moscova și a semnalat că fereastra oportunității pentru intervenția militară convențională se închidea. Este puțin probabil ca Zelensky să funcționeze complet autonom; Biden s-a laudat public cu controlul său asupra politicilor guvernamentale ucrainene și l-a remunerat pe Zelensky după implementarea politicilor și acțiunilor anti-Rusia.
În al treilea rând, repudierea de către Zelensky a Memorandumului de la Budapesta din 1994 privind asigurările de securitate a fost un reamintire a intenției Ucrainei de a adera la NATO. Ani de zile, președintele SUA Biden a susținut aderarea la NATO a Ucrainei, asigurându-l pe Zelensky chiar în 11 decembrie 2021 că aceasta este în mâinile Ucrainei. Aderarea la NATO ar presupune rachete nucleare NATO în interiorul Ucrainei, îndreptate spre Moscova. Apropierea geografică a Ucrainei de Rusia elimină minutele cruciale în care Moscova ar putea verifica și răspunde la un atac și ar plasa efectiv Rusia și SUA la nivelul doi DEFCON. SUA au respins cererile verbale și scrise ale Rusiei din 17 decembrie 2021 pentru un răspuns diplomatic la preocupările sale de securitate. Biden și secretarul de stat Antony Blinken au respins în mod deliberat cererile Rusiei și au ignorat consecințele previzibile ale potențialei aderări a Ucrainei la NATO. Renumiți savanți, diplomați și politicieni în relații internaționale, inclusiv John Mearsheimer, Jack Matlock, George Kennan, Henry Kissinger și William Perry, au avertizat că aderarea la NATO a Ucrainei este o provocare periculoasă care ar declanșa răspunsul militar al Rusiei.
O a patra amenințare care a necesitat intervenția Rusiei a fost prezența biolaboratoarelor operate de Departamentul de Apărare al SUA în interiorul Ucrainei. Preocupările Rusiei au fost validate pe 11 martie 2022, când subsecretarul de stat Victoria Nuland a recunoscut în timpul interogării Congresului că biolaboratoarele din Ucraina conțineau „materiale biologice” pe care SUA „nu doreau să cadă în mâinile Rusiei”. În timp ce agenții biologici patogeni din aceste laboratoare biologice nu constituie din punct de vedere tehnic arme biologice, ele pot deveni arme biologice odată ce există un „mecanism de răspândire a agentului”. Un mecanism de livrare nu trebuie să fie sofisticat pentru a fi eficient.
Cercetătorul de arme biologice, Jeffrey Kaye, a descris nivelul extrem de secret al SUA în jurul laboratoarelor biologice. Kaye a remarcat că directorul Programului de Reducere a Amenințărilor Cooperative al Pentagonului, Robert Pope, nu s-a asigurat când a declarat că „biolaboratoarele din Ucraina nu au în prezent capacitatea de a produce arme biologice”.
Intervenția Rusiei este în concordanță cu dreptul internațional
Aceste patru condiții generate de SUA au reprezentat amenințări existențiale urgente la adresa Donbasului și a statului-națiune rus și contrazic afirmațiile SUA că Rusia „a invadat ilegal Ucraina”, și că intervenția Rusiei a fost neprovocată. Rusia a fost obligată să intervină militar pentru a neutraliza aceste amenințări, iar răspunsul său este în concordanță cu Carta Națiunilor Unite din 1945 privind regulile internaționale care guvernează utilizarea forței militare de către un stat. Organizația Națiunilor Unite permite două excepții de la interzicerea utilizării forței în dreptul internațional: „autoapărare în temeiul articolului 51 și măsuri militare autorizate de Consiliul de Securitate ca răspuns la „orice amenințare la adresa păcii, încălcarea păcii sau act de agresivitate.” În special, Carta ONU menționează că „nu există nicio problemă – și nu a fost niciodată – cu acel stat, fără a solicita mai întâi aprobarea Consiliului de Securitate, folosind forța militară „preventiv”.’ Ambele excepții se aplică intervenției Rusiei în Ucraina: Rusia a perceput o amenințare iminentă pentru Donbas și o amenințare iminentă pentru statul-națiune rus. Imediatitatea acestor amenințări a înlăturat orice cerință ca Rusia să solicite aprobarea prealabilă a Consiliului de Securitate al ONU. Căutarea aprobării ONU ar fi inutilă, în orice caz, deoarece Statele Unite, membru permanent al Consiliului de Securitate al ONU, sunt principalul combatant care generează ostilitățile.
Sub administrația Biden, ceea ce a început în 2014 ca un război indirect al SUA împotriva Rusiei în Ucraina s-a transformat în război direct al SUA împotriva Rusiei. Acțiunile militare acoperite și deschise ale SUA îl stabilesc drept un „cobeligerant”. Acum, SUA continuă să inunde Ucraina cu arme grele de miliarde de dolari și oferă informații pentru a ghida atacurile Ucrainei asupra forțelor ruse. SUA afirmă în mod flagrant că vor să „slăbească” Rusia și că Rusia trebuie învinsă. Acestea sunt SUA ale căror războaie de schimbare de regim din Orientul Mijlociu au ucis 5 milioane; al cărui război din 1955-1975 împotriva Vietnamului, Laosului și Cambodgiei a costat 3,4 milioane de vieți militare și civile. Aceasta este CIA americană ale cărei lovituri de stat și intervenții ilegale pe tot globul de la înființarea sa în 1947 au lăsat o urmă de vărsare de sânge și haos. Rusia apără în mod legal și crucial Donbasul și statul național rus împotriva căutării SUA pentru dominația globală. SUA au generat patru amenințări existențiale la adresa Donbasului și a statului-națiune rus, care au necesitat intervenția imediată a Rusiei. SUA – nu Rusia – este agresorul ilegal din Ucraina.
Karen Smith de la The Saker
Din text:
„Aceste acuzații ignoră patru condiții care au constrâns fiecare în mod independent președintele Putin și Duma să inițieze operațiunea de DENAZIFICARE SI DEMILITARIZARE A RUSIEI și care stabilesc această intervenție ca fiind conformă cu normele juridice internaționale.”
Asta e un fel de „gura pacatosului, adevar graieste”, un fel de subconstientul te tradeaza cateodata si scapa porumbelul?
„Aderarea la NATO ar presupune rachete nucleare NATO în interiorul Ucrainei, îndreptate spre Moscova.”
Asta pare o pura speculatie. Are autorul ceva cat de cat tangibil in sprijinul acestei afirmatii? Rachetele alea puteau fi foarte bine amplasate in Letonia si ai aceeasi diatanta.
Pe de alta parte, in cat timp ar ajunge rachetele din Kaliningrad in Varsovia, Berlin, Viena, capitalele tarilor baltice