Modificari Constitutie
Modificari constitutionaleAvand in vedere ca in Romania este in curs de elaborare o noua Constitutie, ca membru al societatii civile ma alatur celor care doresc sa-si aduca contributia prin idei si propuneri concrete in acest process de revizuire. 1. Despre mostenirea si continuitatea istorica a statului Roman (Art. 1)Avand in vedere ca Legea suprema a unui stat, Constitutia trebuie sa redea radacinile spirituale precum si mostenirea istorica pentru definirea unicitatii sale distinctive, dar si a drepturilor international care decurg ca urmare a continuitatii sale istorice, propun decalarea paragrafelor (1) – (5) care vor deveni (2) – (6) si adaugarea paragrafului (1), la ART. 1. (1) Romania isi recunoaste radacinile spirituale si culturale in traditia crestina si isi revendica continuitatea istorica ca mostenitoare de drept a statului national, unitar, modern si reintregit consfintit prin Actul Unirii Basarabiei cu Romania citit si semnat in Sfatului Tarii la Chisinau pe 27 Martie 1918, prin Declaratia Unirii Bucovinei cu Romania aprobata de Congresul General al Bucovinei la Cernauti in 15/28 Noiembrie 1918 si prin Rezolutia Marii Adunari Nationale de la 1 Decembrie 1918. Aceasta modificare devine esentiala pentru destinul natiunii romane, si constituie justificarea pentru orice act ulterior care poate duce la o revenire la un stat reintregit roman. 2. Despre suveranitate (Art. 1, Art. 148 si Art. 152)In ART. 1 – Statul român este specificat in primul paragraf astfel: (1) România este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil. De asemeni, in Constitutie exista ART. 2 – Suveranitatea, care defineste “suveranitatea nationala“. (1) Dispozitiile prezentei Constitutii privind caracterul national, suveran, independent, unitar si indivizibil al statului român, forma republicanã de guvernãmânt, integritatea teritoriului, independenta justitiei, pluralismul politic si limba oficialã nu pot forma obiectul revizuirii. Probabil, ne aflam in fata unei omisiuni intentionate, deoarece in Titlul VI – Integrarea euroatlanticã, Art. 148 – Integrarea în Uniunea Europeanã, Par.(1) si Par. (2)atributul de “suveranitate” este eliminat: (1) Aderarea României la tratatele constitutive ale Uniunii Europene, în scopul transferãrii unor atributii cãtre institutiile comunitare, precum si al exercitãrii în comun cu celelalte state membre a competentelor prevãzute în aceste tratate, se face prin lege adoptatã în sedinta comunã a Camerei Deputatilor si Senatului, cu o majoritate de douã treimi din numãrul deputatilor si senatorilor. (2) Ca urmare a aderãrii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementãri comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fatã de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. De aceea, cred ca intreg Art. 148 cu cele 5 paragrafe ar trebui eliminat, deoarece constituie o anulare a atributului de suveranitate a statului definit in Art. 1, Par. (1) si Art. 2 – Suveranitatea. 3. Despre reintregire (Art. 3)In ART 3 – Teritoriul se spune ca: (1) Teritoriul României este inalienabil. (5) In cazul in care unele teritorii cu majoritate romaneasca sau care au apartinut statului romanesc interbelic solicita aderarea la Romania, aceasta se poate face prin simpla adoptare a Constitutiei Romaniei. Acest paragraf capata consistenta prin noile definiri din Art. 1, Par. (1) revizuit mai sus. 4. Despre discriminari electorale (Art. 62)In ART. 62, Par. (2) este exprimata o clara discriminare pozitiva, in favoarea mioritatilor nationale, carora li se asigura in Parlament, locuri din oficiu, desi nu intrunesc conditiile de eligibilitate parlamentara: (2) Organizatiile cetãtenilor apartinând minoritãtilor nationale, care nu întrunesc în alegeri numãrul de voturi pentru a fi reprezentate în Parlament, au dreptul la câte un loc de deputat, în conditiile legii electorale. Cetãtenii unei minoritãti nationale pot fi reprezentati numai de o singurã organizatie. Tocmai de aceea, pe de o parte, pentru a elimina aceasta discriminare pozitiva, iar pe de alta parte pentru a se asigura dreptul oricarei organizatii a societatii civile sa poata fi reprezentata in Parlament in conditiile egale de participare la procesul electoral as propune urmatoarele texte pentru Par. (2) si Par. (3): (2) Organizatiile societatii civile sau asociatiile acestor organizatii apartinand cetatenilor romani din tara sau din strainate au dreptul de a ocupa locuri de deputati sau senatori, in conditiile legii electorale. (3) Numãrul deputatilor si al senatorilor se stabileste prin legea electoralã, în raport cu populatia tãrii si a cetatenilor romani din strainatate. 5. Despre separatia puterilor (Art. 16, Art. 71 si Art. 105)In ART. 71, Par. (2) ne intalnim cu o evidenta incalcare a principiilor statului de drept, in care separatia puterilor statului este incalcata si care poate conduce, in ultima instanta la un conflict de interese. (2) Calitatea de deputat sau de senator este incompatibilã cu exercitarea oricãrei functii publice de autoritate, cu exceptia celei de membru al Guvernului. Prevederea acestui paragraf este intarita in ART. 105: (1) Functia de membru al Guvernului este incompatibilã cu exercitarea altei functii publice de autoritate, cu exceptia celei de deputat sau de senator. Intr-adevar, constatam ca acest paragraf, permite ca un membru al Executivului (Guvern) sa fie in acelasi timp si membru al Legislativului (Parlamentului), ceeace reprezinta lipsa separatiei puterilor statului. Tocmai de aceea, este nevoie ca textele “cu exceptia celei de membru al Guvernului” si “cu exceptia celei de deputat sau de senator” sa fie eliminate din Art. 71 (2) si din Art. 105.
|
@Nicador Talpes
Buna seara,
Am difuzat in randurile membrilor SCMD propunerile dumneavostra de modificare a Constitutiei Romaniei.
Speram ca aceste propuneri sa declanseze dezbateri si analize serioase, care sa se finalizeze cu rezultate benefice in procesul de modificare a Constitutiei.
Va vom informa in legatura cu persoana desemnata de catre CNSC sa coordoneze actiunile nostre in acest sens.
Cu stima si multumiri,
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Coordonator Secretariat General
Lt. col. (r) Rinciog Dumitru
Telefon 0736600961
Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr.4, cod postal 013705, Sector 1,
E-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com, Site: http://www.sindicatulcmd.blogspot.com/
În data de 5 februarie 2013, 18:33, Mircea Popescu a scris:
stimate Popescu,
V-am spus ca trebuie sa va adresati societatii civile cu privire la modificarile importante ale Constitutiei pe care le propuneti,macar printr-un e-mail.
Pentru ca nu toti cunosc propunerile dvs,la fel cum nici eu nu cunosc absolut tot ce se misca pe glob si in Romania.
V-am dat pe blogul dvs pagina la AFDPR,la fostii luptatori anticomunisti,vedeti apoi pe google PROVITA Bucuresti,vedeti Alianta Familiilor,vedeti ONG-uri importante,le puteti cauta pe google si contacta.
Ideea dvs este buna,si stiu care este intentia,insa ca sa aveti succes trebuie sa le adresati si lor o scrisoare deschisa,asta e parerea mea.Tine de diplomatie,daca vreti.
Kelemen Hunor declara ca nu se aşteaptă să ajungă la un compromis cu Puterea actuală privind eliminarea sintagmei de „stat naţional” din Constituţie:
„Nu, eu sunt convins că nu, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să pui în discuţie anumite chestiuni, subiecte, care din punctul nostru de vedere, trebuie discutate la nivelul societăţii. Aici vorbim doar de sintagma de „stat naţional”.
Cu atat mai mult este necesara introducerea in Constitutia Romaniei a celor doua completari:
Art.1.
(1) Romania isi recunoaste radacinile spirituale si culturale in traditia crestina si isi revendica continuitatea istorica ca mostenitoare de drept a statului national, unitar, modern si reintregit consfintit prin Actul Unirii Basarabiei cu Romania citit si semnat in Sfatului Tarii la Chisinau pe 27 Martie 1918, prin Declaratia Unirii Bucovinei cu Romania aprobata de Congresul General al Bucovinei la Cernauti in 15/28 Noiembrie 1918 si prin Rezolutia Marii Adunari Nationale de la 1 Decembrie 1918.
si
Art. 3
(5)In cazul in care unele teritorii cu majoritate romaneasca sau care au apartinut statului romanesc interbelic solicita aderarea la Romania, aceasta se poate face prin simpla adoptare a Constitutiei Romaniei.
============
Astea nu-s propunerile Americii, ci sunt propuneri ale unui roman.
Cei care se declara nationalisti si/sau patrioti romani oare ce asteapta ca sa actioneze solidar? Oare Vatra Romaneasca a ramas doar un nume pe hartie?
Dragii nenii, e Constitutia crestina pe site-ul asta. Cam totul s-ar potrivi. Ma doare-n cot de separarea puterilor in stat. Un om nou este necesar, vorba Capitanului. Daca exista patriotism si bun simt crestinesc, nici nu mai sunt neceare legile lor.
EXISTA DOAR BUN SIMT, NU BUN SIMT DEFINIT IN FUNCTIE DE RELIGIE, AI INTELES? MA-NDOIESC
constitutia romaniei trebuie sa fie hotarata de poporul roman prin vot national.gm
Constitutia se aproba sau se respinge de popor prin referendum.
Dar, daca poporul nu participa la elaborarea proiectului de Constitutie prin propriile propuneri, atunci nu poate alege decat intre DA (ce au propus politicienii „care-i reprezinta” fara consultare) sau NU.
Si atunci, lamentarile ulterioare sunt sterile.
Nu conteaza ce se propune si cine propune. Conteaza cine o publica in Monitorul Oficial. Si cum clasa politica postdecembrista este cea ce ne conduce, intelegeti ca se va modifica in Constitutie numai ce vor muschii lor.
Si atunci, societatea civila se duce ca turma la pascut doar ca sa puna DA le referendum?
trebuie musai prag electoral…altfel o s-o modifice oricind vor muschii lor atrofiati de politicieni…
M-ati lasat fara grai.
Constituția Daciei o vrem noi nu americană, europeană sau izraeliană.