Modificari Constitutie
Modificari constitutionaleAvand in vedere ca in Romania este in curs de elaborare o noua Constitutie, ca membru al societatii civile ma alatur celor care doresc sa-si aduca contributia prin idei si propuneri concrete in acest process de revizuire. 1. Despre mostenirea si continuitatea istorica a statului Roman (Art. 1)Avand in vedere ca Legea suprema a unui stat, Constitutia trebuie sa redea radacinile spirituale precum si mostenirea istorica pentru definirea unicitatii sale distinctive, dar si a drepturilor international care decurg ca urmare a continuitatii sale istorice, propun decalarea paragrafelor (1) – (4) care vor devein (2) – (5) si adaugarea paragrafului (1), la ART. 1. (1) Romania isi recunoaste radacinile spirituale si culturale in traditia crestina si isi revendica continuitatea istorica ca mostenitoare de drept a statului national, unitar, modern si reintregit consfintit prin Actul Unirii Basarabiei cu Romania citit si semnat in Sfatului Tarii la Chisinau pe 27 Martie 1918, prin Declaratia Unirii Bucovinei cu Romania aprobata de Congresul General al Bucovinei la Cernauti in 15/28 Noiembrie 1918 si prin Rezolutia Marii Adunari Nationale de la 1 Decembrie 1918. Aceasta modificare devine esentiala pentru destinul natiunii romane, si constituie justificarea pentru orice act ulterior care poate duce la o revenire la un stat reintregit roman. 2. Despre suveranitate (Art. 1, Art. 148 si Art. 152)In ART. 1 – Statul român este specificat in primul paragraf astfel: (1) România este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil. De asemeni, in Constitutie exista ART. 2 – Suveranitatea, care defineste “suveranitatea nationala“. (1) Dispozitiile prezentei Constitutii privind caracterul national, suveran, independent, unitar si indivizibil al statului român, forma republicanã de guvernãmânt, integritatea teritoriului, independenta justitiei, pluralismul politic si limba oficialã nu pot forma obiectul revizuirii. Probabil, ne aflam in fata unei omisiuni intentionate, deoarece in Titlul VI – Integrarea euroatlanticã, Art. 148 – Integrarea în Uniunea Europeanã, Par.(1) si Par. (2)atributul de “suveranitate” este eliminat: (1) Aderarea României la tratatele constitutive ale Uniunii Europene, în scopul transferãrii unor atributii cãtre institutiile comunitare, precum si al exercitãrii în comun cu celelalte state membre a competentelor prevãzute în aceste tratate, se face prin lege adoptatã în sedinta comunã a Camerei Deputatilor si Senatului, cu o majoritate de douã treimi din numãrul deputatilor si senatorilor. (2) Ca urmare a aderãrii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementãri comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fatã de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. De aceea, cred ca intreg Art. 148 cu cele 5 paragrafe ar trebui eliminat, deoarece constituie o anulare a atributului de suveranitate a statului definit in Art. 1, Par. (1) si Art. 2 – Suveranitatea. 3. Despre reintregire (Art. 3)In ART 3 – Teritoriul se spune ca: (1) Teritoriul României este inalienabil. (5) In cazul in care unele teritorii cu majoritate romaneasca sau care au apartinut statului romanesc interbelic solicita aderarea la Romania, aceasta se poate face prin simpla adoptare a Constitutiei Romaniei. Acest paragraf capata consistenta prin noile definiri din Art. 1, Par. (1) revizuit mai sus. 4. Despre discriminari electorale (Art. 62)In ART. 62, Par. (2) este exprimata o clara discriminare pozitiva, in favoarea mioritatilor nationale, carora li se asigura in Parlament, locuri din oficiu, desi nu intrunesc conditiile de eligibilitate parlamentara: (2) Organizatiile cetãtenilor apartinând minoritãtilor nationale, care nu întrunesc în alegeri numãrul de voturi pentru a fi reprezentate în Parlament, au dreptul la câte un loc de deputat, în conditiile legii electorale. Cetãtenii unei minoritãti nationale pot fi reprezentati numai de o singurã organizatie. Tocmai de aceea, pe de o parte, pentru a elimina aceasta discriminare pozitiva, iar pe de alta parte pentru a se asigura dreptul oricarei organizatii a societatii civile sa poata fi reprezentata in Parlament in conditiile egale de participare la procesul electoral as propune urmatoarele texte pentru Par. (2) si Par. (3): (2) Organizatiile societatii civile sau asociatiile acestor organizatii apartinand cetatenilor romani din tara sau din strainate au dreptul de a ocupa locuri de deputati sau senatori, in conditiile legii electorale. (3) Numãrul deputatilor si al senatorilor se stabileste prin legea electoralã, în raport cu populatia tãrii si a cetatenilor romani din strainatate. 5. Despre separatia puterilor (Art. 16, Art. 71 si Art. 105)In ART. 71, Par. (2) ne intalnim cu o evidenta incalcare a principiilor statului de drept, in care separatia puterilor statului este incalcata si care poate conduce, in ultima instanta la un conflict de interese. (2) Calitatea de deputat sau de senator este incompatibilã cu exercitarea oricãrei functii publice de autoritate, cu exceptia celei de membru al Guvernului. Prevederea acestui paragraf este intarita in ART. 105: (1) Functia de membru al Guvernului este incompatibilã cu exercitarea altei functii publice de autoritate, cu exceptia celei de deputat sau de senator. Intr-adevar, constatam ca acest paragraf, permite ca un membru al Executivului (Guvern) sa fie in acelasi timp si membru al Legislativului (Parlamentului), ceeace reprezinta lipsa separatiei puterilor statului. Tocmai de aceea, este nevoie ca textele “cu exceptia celei de membru al Guvernului” si “cu exceptia celei de deputat sau de senator” sa fie eliminate din Art. 71 (2) si din Art. 105.
MIRCEA POPESCU – SUA
|
ART 62 de azi: ma declar CECEN la recensamant,si cer sa fiu reprezentantul cecenilor minoritari din Romania,chiar daca ei nu exista.Ma declar pakistanez:desi poate traiesc 10 pakistanezi in toata Romania,eu cer sa fiu deputat cu 10 voruti de la pakistanezi,ca MINORITATE NATIONALA.
Pe cand altii ajung deputati cu…..10000 de voturi!
Asta e DISCRIMINARE IN TOATA REGULA!
http://nicadortalpes.blogspot.ro/
articolul despre discriminari electorale ar trebui schimbat RADICAL: ION COJA este discriminat electoral: cei fara multi bani,nu au sanse,ci doar cu bani.Cum ramane cu moralitatea,si cu alegerea patriotilor,nu a bisnitarilor de Partid?
Dovada ca tandemul Basescu-Ponta functioneaza perfect este insusi CORNELIU VADIM TUDOR (pupator de EBA la Bruxelles mai nou,si a lui Basescu)invitat permanent la ROMANIA TV patrioat de Sebastian Ghita-candidat USL.
Pe cand ,,cei mici,, adica fara bani sunt discriminati,cei de la Partidele Parlamentare isi fac de cap,pe barba romanului de rand.
Sa ceri taxe de la candidati e absurd:adica poate candida numai cel cu bani,nu si cel intelectual,dar fara bani?!?!?!!
Multumesc domnului Coja pentru preluarea propunerilor. Asa cum i-am spus si domniei sale, cu cat sunt mai multe forumurile care preiau si publica articole de interes national, cu atat procesul de lamurire al ideilor, de analiza si intelegere, practic procesul de educare civica, vazut prin prisme diferite de vederi devine util.
Important ar fi ca si dezbaterile, comentariile pe marginea celor publicate sa fie la obiect, altfel, prin deturnare de la subiectul, de la linia principala, se dilueaza esenta mesajului.
Mircea Popescu
Domnule Popescu daca propuneti iesirea Romaniei din Comunitatea Fascista Europeana ,bine ,daca nu ,inseamna ca n-ati propus nimic.
ION COJA,Burlacu eroi anticomunisti pentru Romania.Va vom da TELEVIZIUNE! VOTATI PATRIOTII!
http://www.youtube.com/watch?v=ccjR922mRW8