problema este ca REGINALIZAREA NU TREBUIE SA FIE UN PROCES GEOGRAFIC CARE SA FIE APLICAT.
acest proiect este o distrugere a tuturor statelor Europei. nu mi dau seama de ce nu se poate revedea si contesta acest proiesc ce nu face decit sa puna Germania in pozitie de domniatie, in spatele careia este clar America, iar statele isi pierd identiatea si independenta CONSTITUTIONALA cea GUVERNAMENTALA, si a CAMERELOR- parlametului si senatului – acolo unde exista.
iar domnul GURESCU RISCA VIATA LUI CU ACESTE AFIRMATII.
DACA VA FI LASAT SINGUR VA FI UN ALT IISUS.
george marmara
22 martie 2012 la 2:12 am - Raspunde
chestiunea minoritatilor este una foarte dificila.in basarabia minoritatea rusa nici nu vor sa auda de invatarea limbii romane iar in romania minoritatea maghiara doreste ca romanii majoritari sa invete limba maghiara.cum se face ca alte minoritati precum germanii,grecii,armenii etc sau incadrat perfect in procesul de cunoastere a limbii romane?
Tocmai incerc sa sintetizez niste propuneri (cine doreste sa se alature este bine venit) privind modificarea Constitutiei, deoarece aceasta modificare va avea loc, probabil imediat dupa alegeri.
Cele trei probleme care-mi sar in ochi sunt:
1. Discriminarea pozitiva in favoarea minoritatilor
2. Stabilirea structurilor pentru Camera Deputatilor si Senatului (cu reducerea adecvata a numarului senatorilor)
3. Incalcarea principiului separarii puterilor statului Legislativ-Executiv.
Privitor la minoritati, pe scurt, iata doua articole care intra in conflict si care stabilesc tocmai drepturi suplimentare pentru minoritati, care se reflecta in Legea Electorala:
ARTICOLUL 6 – Dreptul la identitate
(2) Masurile de protectie luate de stat pentru pastrarea, dezvoltarea si exprimarea identitatii persoanelor apartinand minoritatilor nationale trebuie sa fie conforme cu principiile de egalitate si de nediscriminare in raport cu ceilalti cetateni romani.
Acesta vine in in contradictie cu
ARTICOLUL 62 – Alegerea Camerelor
(2) Organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, care nu intrunesc in alegeri numarul de voturi pentru a fi reprezentate in Parlament, au dreptul la cate un loc de deputat, in conditiile legii electorale. Cetatenii unei minoritati nationale pot fi reprezentati numai de o singura organizatie.
Cu alte cuvinte, Constitutia Romaniei acorda DOAR organizatiilor minoritatilor dreptul la reprezentare parlamentara, nu si organizatiilor majoritatii romanesti.
Atentie, este vorba de organizatii ale societatii civile nu partide.
Deci, prevederea din Articolul 6(2), a „principiilor de egalitate si de nediscriminare in raport cu ceilalti cetateni romani” este incalcata.
Ca urmare, exista grupul minoritatilor si UDMR-ul care ajung sa hotarasca sau chiar sa guverneze fara opozitie din partea organizatiilor similare ale majoritatii romanesti.
Vad ca si Basescu a sesizat acest lucru in ultima lui prezenta, pe la nu stiu ce post de televiziune, dar o leaga de un cu totul alt context.
Concluzie si propunere: Eliminarea paragrafului 2 din Art. 62.
Pentru celelalte doua puncte semnalate mai sus fac trimiteri, pentru cei care doresc sa le studieze, la Art. 62(3) si Art. 71 (2).
problema este ca REGINALIZAREA NU TREBUIE SA FIE UN PROCES GEOGRAFIC CARE SA FIE APLICAT.
acest proiect este o distrugere a tuturor statelor Europei. nu mi dau seama de ce nu se poate revedea si contesta acest proiesc ce nu face decit sa puna Germania in pozitie de domniatie, in spatele careia este clar America, iar statele isi pierd identiatea si independenta CONSTITUTIONALA cea GUVERNAMENTALA, si a CAMERELOR- parlametului si senatului – acolo unde exista.
iar domnul GURESCU RISCA VIATA LUI CU ACESTE AFIRMATII.
DACA VA FI LASAT SINGUR VA FI UN ALT IISUS.
chestiunea minoritatilor este una foarte dificila.in basarabia minoritatea rusa nici nu vor sa auda de invatarea limbii romane iar in romania minoritatea maghiara doreste ca romanii majoritari sa invete limba maghiara.cum se face ca alte minoritati precum germanii,grecii,armenii etc sau incadrat perfect in procesul de cunoastere a limbii romane?
Tocmai incerc sa sintetizez niste propuneri (cine doreste sa se alature este bine venit) privind modificarea Constitutiei, deoarece aceasta modificare va avea loc, probabil imediat dupa alegeri.
Cele trei probleme care-mi sar in ochi sunt:
1. Discriminarea pozitiva in favoarea minoritatilor
2. Stabilirea structurilor pentru Camera Deputatilor si Senatului (cu reducerea adecvata a numarului senatorilor)
3. Incalcarea principiului separarii puterilor statului Legislativ-Executiv.
Privitor la minoritati, pe scurt, iata doua articole care intra in conflict si care stabilesc tocmai drepturi suplimentare pentru minoritati, care se reflecta in Legea Electorala:
ARTICOLUL 6 – Dreptul la identitate
(2) Masurile de protectie luate de stat pentru pastrarea, dezvoltarea si exprimarea identitatii persoanelor apartinand minoritatilor nationale trebuie sa fie conforme cu principiile de egalitate si de nediscriminare in raport cu ceilalti cetateni romani.
Acesta vine in in contradictie cu
ARTICOLUL 62 – Alegerea Camerelor
(2) Organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, care nu intrunesc in alegeri numarul de voturi pentru a fi reprezentate in Parlament, au dreptul la cate un loc de deputat, in conditiile legii electorale. Cetatenii unei minoritati nationale pot fi reprezentati numai de o singura organizatie.
Cu alte cuvinte, Constitutia Romaniei acorda DOAR organizatiilor minoritatilor dreptul la reprezentare parlamentara, nu si organizatiilor majoritatii romanesti.
Atentie, este vorba de organizatii ale societatii civile nu partide.
Deci, prevederea din Articolul 6(2), a „principiilor de egalitate si de nediscriminare in raport cu ceilalti cetateni romani” este incalcata.
Ca urmare, exista grupul minoritatilor si UDMR-ul care ajung sa hotarasca sau chiar sa guverneze fara opozitie din partea organizatiilor similare ale majoritatii romanesti.
Vad ca si Basescu a sesizat acest lucru in ultima lui prezenta, pe la nu stiu ce post de televiziune, dar o leaga de un cu totul alt context.
Concluzie si propunere: Eliminarea paragrafului 2 din Art. 62.
Pentru celelalte doua puncte semnalate mai sus fac trimiteri, pentru cei care doresc sa le studieze, la Art. 62(3) si Art. 71 (2).
Voi incerca sa dezvolt subiectul modificarii unor articole din Constitutie pe blogul meu http://mipopescu.wordpress.com