414 ani de la moartea de mucenic a lui
Mihai Viteazu
MIHAI VITEAZUL (+9 august 1601). 414 ani de la moartea sa mucenicească. Veșnica lui pomenire!
http://acvila30.ro/mihai-vitea…
https://m.youtube.com/watch?v=…Mihai Viteazul și catolicismul. 414 ani de la asasinarea Voievodului Mihai
MIHAI VITEAZUL, APĂRĂTOR AL CREŞTINĂTĂŢII
de Dr. Marin Alexandru Cristian, Profesor de istorie
http://www.atitudini.com/2015/…9 august: Pomenirea Martirului Mihai Viteazul. Personalitatea voievodului, zugrăvită din documente istorice
http://www.atitudini.com/2012/…„M-am apucat să ridic această mare greutate cu această ţară săracă a noastră ca să fac un scut al întregii lumi creştine”
Mihai Voievod Viteazul
http://acvila30.ro/mihai-vitea…
https://m.youtube.com/watch?v=…Mihai Viteazul și catolicismul. 414 ani de la asasinarea Voievodului Mihai
MIHAI VITEAZUL, APĂRĂTOR AL CREŞTINĂTĂŢII
de Dr. Marin Alexandru Cristian, Profesor de istorie
http://www.atitudini.com/2015/…9 august: Pomenirea Martirului Mihai Viteazul. Personalitatea voievodului, zugrăvită din documente istorice
http://www.atitudini.com/2012/…„M-am apucat să ridic această mare greutate cu această ţară săracă a noastră ca să fac un scut al întregii lumi creştine”
Mihai Voievod Viteazul
http://acvila30.ro/dezvaluiri-…
Dezvăluiri – Rolul nefast al Vaticanului în istoria țărilor românești. Patru scrisori papale către Mihai Viteazul prin care se încearcă convertirea lui la catolicism (texte integrale)
Mihai Viteazul catre papistasi: “Voi nu sunteti marturisitori ai dreptei credinte, caci nu aveti harul Sfantului Duh in Biserica voastra
http://www.apologeticum.ro/201…
Citind comentariul lui akritas mi-am adus aminte de Roxin-Toxin,iata ce spunea el:
„Obsesia Vaticanului de a-l converti la catolicism pe Mihai Viteazul, împreună cu poporul său , a avut un rol nefast asupra întregului spațiu românesc. Refuzul lui Mihai a dus la asasinarea sa. Ce s-ar fi întâmplat oare dacă Mihai Viteazul ar mai fi domnit 20 de ani? Care ar fi fost destinul neamului nostru? Ticăloșia Vaticanului, acest centru al crimei mondiale, și-a lăsat amprenta vreme de secole asupra noastră. Încă îi simțim consecințele…”
Revenind la Mihai Viteazul trebuie spus ca el a fost redescoperit de Nicolae Balcescu,uitat si redescoperit dupa 1918.Mihai Viteazul nu este nici pe departe cel zugravit atat de magistral de Amza Pellea in filmul omonim al regretatului Sergiu Nicolaescu.Mihai Viterazul este un personaj mult mai complex,care a trait intr-o epoca plina de framantari pentru care nici istoricii nu s-au pus de acord. Panaitescu a fost aspru criticat pentru lucrarea dedicata domnitorului,lucrare pe care am citit-o si o gasesc destul de argumentata, bineinteles ca nu sunt istoric.
Astazi istoricii oscileaza intre Mihai Viteazul erou national si Mihai Viteazul personaj al epocii.
Deranjant este faptul ca dacistii ca orice sectata care merge pe principiul „crede si nu cerceta” se dau cunoscatori nu numai ai domniei lui Mihai Viteazul dar si a intentiilor sale si rastalmacesc istoria dupa ureche.
Relatiile lui Mihai Viteazul cu papa si catolicii sunt si ele destul de complexe in conditiile in care papa il finanteaza, alaturi de Rudolf al II lea, pe Mihai Viteazul.Papa Clement al VII-lea care initiase Liga Sfanta avea ca scop final nu numai lupta impotriva otomanilor,dar si contrareforma iar eliberarea Constantinopolului reprezenta o dubla victorie.Dupa esecul numit Sigismund era evident ca singura persoana care putea asigura acest deziderat era Mihai Viteazul in conditiile dezastrului de la Keresztes
In calitatea lui de principe (dupa o serie de istorici) sau guvernator (dupa alti istorici) a Transilvaniei Mihai are o atitudine corecta atat fata de catolici cat si fata de ortodocsi ,participand in numar egal la slujbele la biserica.
Mihai Viteazul nu arata in schimb nicio concesie calvinistilor, iudaicilor si arienilor,ca a fost si a ramas ortodox acest lucru este de necontestat (el umbla cu crucea din Constantinopol cum suna un vechi cantec balcanic),insa am rezerve legate de asa zisa declaratie a lui Mihai Viteazul vizavi de catolici pentru ca ele nu se regasesc decat in afirmatiile lui Petru Movila,viitorul mitropolit al Kievului,un anticatolic convins.Ori daca acest eveniment ar fi avut loc cu siguranta era mentionat atat in cronicile muntene cat si moldovene.Un neadevar rostit des devine adevar.
Dacistii in ura lor fata de tot ce tine de Roma si Vatican mai improsca cu putin noroi profitand si de lucrarea mediocra a lui Marin Cristian,asa ca nu mai revin pentru ca A.D.D a facut „lumina” si in privinta orientarii „daciste” a lui Mihai Viteazul
Fara a batea apa in piua, important e numai atit : Mihai Viteazul a fost si a ramas ortodox, asta e ceea ce conteaza. Nu conteaza nici orientarile daciste, sau cu atit mai putin latiniste, daca intelegem cu adevarat ce a insemnat obsesia imperialista a vaticanului(mostenitor al imperiului roman, care a transferat deja mostenirea imperiului la ue si usa)in lume, dar si fata de ce le-a facut românilor la 1700…asadar, daca nu intelegem, o tinem asa mult si bine, daca nu avem dragoste de neam si lege stramoseasca, pentru care inaintasii nostri si-au dat viata, tot degeaba, vorbim vorbe….
Vad că după mintea domnului profesor de istorie dr. Marin Alexandru Cristian,şi contrar realităţii documentare,la 1601 ţările române erau defapt „ţări dacice”.Un detaliu nesimnificativ de mic,nu?Celor care gândesc aşa le recomand
să adauge un vârf de cuţit de balegă într-o căldare de lapte şi să vadă
pe urmă dacă le vine să bea din ea.
Probabil că în vasta sa documentare domnul Cristian a trecut,din greşeală evident,peste fragmentul de mai jos.
„(…)Dar aflând viteazul Mihai de asta (înaintarea turcilor spre Muntenia-n.m.),hotărî să se întoarcă şi să-i înfrunte,de vor fi avut îndrăzneală să-l
aştepte;din care pricină, schimbându-şi drumul,se îndreptă spre
Valahia,dar la întoarcere dădu Domnul să se întâlnească cu vrăjmaşii
care erau puhoi;şi măcar că oastea sa era obosită de drum şi încărcată
de pradă,nu pregetă totuşi să dea lupta;ŞI DUPĂ CE ÎI ÎNDEMNĂ PE AI SĂI
să se poarte cu vitejie,şi pentru gloria lui Christos,ai cărui oşteni
erau,şi pentru faima neamului lor ŞI A ROMANILOR,DIN CARE MĂRTURISEAU CĂSE TRAG,şi pentru uriaşele prăzi ce-i aşteptau de învingeau,puse să se
dea semn din trâmbiţe şi intră în iureş”
Mihai Viteazul în conştiinţa europeană,vol.4-Relatări şi presă,pag.150,Editua Academiei Republicii Socialiste Romania,Bucureşti,1986
Detalii la https://adevaruridespredacisti.wordpress.com/2015/04/21/surprizele-istorieimihai-viteazul-era-latinist/