Comentariu | ||||
---|---|---|---|---|
Șelaru Constantin-Ștefan | Domnule profesor, în această seară (16.03.a.c. ora 19,20) am urmărit emisiunea de știri a postului ROMANIA TV iar Ciutacu a apelat la cunoștiințele juridice ale domnului Toni Greblă, fostul judecător al Curții Constituționale pe care l-a rugat ca să explice cât mai accesibil și neofiților starea de fapt creată după propunerea ministrului justiției de a fi revocată din funcție Koveși ca urmare a faptelor grave pe care le-a săvârșit. Raportul lui a fost analizat de CSM și ulterior de Iohannis care i-a eclipsat pe toți prin opacitatea lui bine cunoscută și aceasta deoarece, după ce ne-a informat public foarte clar că nu a înțeles nimic din raport motiv pentru care nici nu l-a mai citit însă totuși, trage concluzia fermă potrivit căreia, deși nu a citit raportul nici nu l-a înțeles neavând nici măcar un minim de cunoștiințe juridice și deci ”NU ESTE DE ACORD CU EL?!” având astfel certitudinea că nu există motive temeinice și pertinente pentru a-i da curs prin revocarea lui Koveși. Domnule profesor, trec peste numeroasele încălcări de către Iohannis a dispozițiilor constituționale care sunt de notorietate publică și implicit, sfidarea acestui document de referință al României și cu amabila Dumneavoastră îngăduință Vă rog să-mi permiteți ca, pentru sugerarea unei soluționări cât mai corecte a speței, datorită lipsei precedentului juridiciar, să ne folosim de un precedent mult mai puțin utilizat însă mult mai valoros și anume, modul de reglementare a unei situații asemănătoare prin ”CONSTITUȚIUNEA DIN ANUL 1897” redată de Constantin Hamangiu, procuror pe lângă Tribunalul Ilfov. Astfel, potrivit dispozițiilor art. 92 alin. ultim, nici un act al regelui (președintelui) nu poate avea tărie dacă nu va fi contrasemnat de un ministru care prin aceasta chiar devine respundetor de acel act. SUPERB! Domnule profesor, limpezimea și totodată, logica dispoziției constituționale citate devine și mai clară luând act de dispoziția art. 92 din aceeași Constituție potrivit căruia: ”Persoana Regelui este neviolabilă, miniștri Lui sunt respunzători.” Simpla lectură a respectivelor dispoziții constituționale oferă imaginea cât mai completă și mai logică a respectivelor reglementări prin care se va asigura corecta și eficienta funcționalitate a tuturor instituțiilor statului. In acest sens și totodată, în spiritul respectivei Constituții, devine necesar de precizat faptul că, deoarece persoana Regelui era neviolabilă (oarecum ca și a președintelui nostru?), el nu putea semna nici o lege dacă aceasta nu era contrasemnată de ministrul de resort și aceasta pentru simplul motiv că, pe de o parte, singurul specialist în domeniul respectiv reglementat prin legea în discuție era acel ministru care, prin semnătura lui îi confirma Regelui că legea este bună și astfel, o poate semna. Deci, dovedindu-se a fi bună, Regele primea laudele cuvenite pentru adoptarea ei. In caz contrar, dacă s-ar fi dovedit că legea nu era bună, atunci, deoarece Regele era neviolabil, răspunderea pentru consecințele legii proaste revenea în totalitate și în exclusivitate ministrului de resort care a semnat-o. In speța noastră este de reținut faptul incontestabil potrivit căruia, singurul ministru specializat în domeniul dreptului și implicit, al justiției este Tudor Tudorel iar propunerea făcută de el pentru revocarea lui Koveși este mai mult decât super documentată înlăturând orice fel dedubiu ori îndoială context suficient pentru care, nedumeririle, reținerile și îndoielile președintelui Iohannis asupra argumentelor expuse în raport conduc la singura concluzie și anume aceea de necesară revocare din funcție a lui Koveși. Pe acest fond, opoziția fermă și chiar vehmentă a lui Iohannis de a da curs solicitării Ministrului Justiției devine extrem de suspectă mai ales pe fondul unor bănuieli legitime devenite de notorietate publică și potrivit cărora, prin autoritatea și astfel, influența ei, Koveși a blocat orice anchetă ori finalitate a cercetărilor începute privitoare la numeroasele infracțiuni săvârșite de familia Iohannis context în care, pentru a o recompensa, există temeinice bănuieși că Iohannis o apără menținând-o cu orice preț în funcție. Domnule profesor, în cazul în care juriștii vor fi cei care vor analiza situația asemeni lui Toni Greblă, cred că precedentul de reglementare prin înțelegerea lui corectă ar putea furniza argumente suficiente în scopul eliminării oricărui dubiu. Cu întregul meu respect. C. Ș. Șelaru |
Domnule profesor, în urmă cu doar câteva zile, nu prea mult după miezul nopții, Antena 3 ori România TV, unul din aceste posturi pe care de la un timp am început ca să le cam evit datorită calității execrabile a programelor și a așa zișilor invitați, deci In seara respectivă, citind pe burtieră titlul programului ce urmau să-l dea am fost extrem de incitat și am rămas ca să constat despre ce ar putea fi vorba și n-am greșit. Spre imensa mea surprindere pentru aproape o oră au abundat imagini cu marea majoritate clienților DNA, adică a celor pe care Koveși îi tot exemplifică oferindu-i europenilor – și nu numai lor – ca probe certe și concludente care de abia așteaptă să fie astfel convinși de eficiența acestei tipe care, prin eforturi teribile a reușit ca, în cele din urmă, să stăvilească corupția și frauda din România. Dar cum a reușit această performanță, am constatat în filmul respectiv. Astfel, Popoviciu, Cocoș și toată șleahtași spume infractorilor români, datorită eforturilor lui Koveș,i au fost expediați de această individă în cele mai costisitoare stațiuni din Europa, Asia și Africa, prin cele mai exotice insule din Pacific unde, din sărăcia lor și-au cumpărat hoteluri somptuoase, baruri, restaurante, yahturi, limuzine și așa mai departe și asta, în mod incontestabil, cu banii furați din România și pe care Koveși a ezitat ca să-i sechestreze astfel ca instanțele care în cele din urmă nu i-au mai judecat, să-i poată confisca. Deci, aceste locuri sunt populate din plin cu eroii ori victimele lui Koveși și asta, în funcție de cum înțelegem ca să savurăm imaginile uluitoare ale opulenței lor. Văzându-l pe Cocoș cum strălucea de satisfacție îmbrăcat cu un costum de culoare albă imaculată nu am putut ca, pentru câteva clipe să nu mi-l reamintesc pe când, nu prea de mult, sprijinindu-se din greu și cu insuportabile suferințe fizice de un cadru metalic propriu celor cu grave dizabilități, de-abia reușea ca să se târască strâmbându-se de durere spre sala de judecată unde, reușind astfel ca să-i impresioneze pe magistrați, i-a convins ca, în plină judecată, să-i acorde o ”permisie” de câteva zile pentru a se putea deplasa până în Dubai unde avea și el o biată afacerică pe care ar fi trebuie ca să o supravegheze! Și dus a fost! Dar oare, toți ăștia, clienții lui Koveși, cum au reușit ei ca să ajungă ”încolonați și cu frontul” și astfel să se stabilească în aceste zone binecuvântate de Dumnezeu dar inimaginabil de costisitoare unde să se organizeze și ei ca bieți patroni de hoteluri, de restaurante, de baruri și de cabarete? Cum oare au plecat cu toții din Țară în timp ce aveau procese pe rol și cum de au reușit să-și transfere averile în timp ce procurorii și instanțele urmau ca să stabilească statutul juridic al respectivilor bani? MARE MISTER!! Totuși, acest film reprezintă dovada concretă, certă și incontestabilă a eficienței madamei Koveși ca demnă luptătoare împotriva corupției românești și ca simbol al cinstei și corectitudinii care ar trebui să domnească în Europa, după cum sună sloganurile celor de la Bruxelles care o prea măresc pe eroină. Domnule profesor, ați avea distinsa amabilitate ca, prin autoritatea Dumneavoastră, să interveniți acolo unde considerați cuviință pentru a se retransmite la posturile TV respectivul film? Ar fi extrem de instructive și cât se poate de relevante imaginile lui.
Cu toată considerațiunea mea, C. Ș. Șelaru
de citit ce inseamna interesele si influneta straina acolo unde decid betivi si imbecili:
https://www.luju.ro/opinii/editorial/planul-minerva-si-protocolul-infractional-sri-piccj