.
Când te bate Dumnezeu înseamnă că nu te-a uitat! Știe de tine!
Draga Akritas, ai vreo 80% dreptate, dar:
1. Cuvinte precum „magia sarbatorilor” sunt bagate pe gatul romanilor doar de vreo 26 de ani incoace, special pentru dez-crestinare (in opinia mea o alta exprimare anti-crestina si anti-romaneasca este „a trecut in nefiinta” despre cineva care a murit/a decedat/s-a mutat la cele vesnice/s-a stramutat din aceasta lume/a pierit/s-a dus/etc, etc, limba romana e bogata in expresii frumoase si savuroase care arata cum omul e facut din trup si suflet, scanteia divina care nu va pieri niciodata chiar daca trupul moare, ori a spune ca „a trecut in nefiinta” implica si moartea sufletului, ca si cum noi, oamenii, am fi doar un trup si atat); poti spune la fel, ca media ne-a bagat pe gat si ghetutele de Mos Nicolae (dar apropo, Mos Nicolae e sarbatorit de romani dintotdeauna, ca Sf. Nicolae, ocazie cu care romanii medievali, de exemplu, luau copiilor lor hainute si incaltari noi – nu de Craciun, ci de Mos Nicolae ori Sannicoara).
2. Goana dupa cadoul de Craciun si ofertele speciale e tot bagata pe gatul romanilor de industria occidentala: in toate marile magazine vezi sclipiciuri si coronite inca de prin octombrie.
3. Eu n-am auzit de fasole cu carnati si sarmalute ca o traditie de 1 Decembrie pentru ca: a. 1 Decembrie se sarbatoreste abia din 1990 ca Zi Nationala; b. tot mas-media din Romania a stabilit aceasta „traditie” pe care eu n-am apucat-o. Nu stiu de unde au scos-o astia cu fasolea si carnatii/ciolanul in Postul Craciunului la marile adunari populare, dar tipic romaneasca nu-i!! Bunicii imi povesteau doar de fasole simpla si/sau cartofi/linte/varza. Se mai practica la romani „pomana porcului”, unii erau ghiftuiti de fripturi si de chiolhane cand venea Nasterea Domnului, insa aceste cazuri erau izolate (stiu asta de la bunici, oameni cu frica de Dumnezeu).
Si, in sfarsit, 4. de Craciun s-a pomenit si se pomeneste dintotdeauna, dovada colindele traditionale, si in mentalitatea romaneasca era totuna cu Nasterea Domnului. Semnificatia s-a pervertit dupa 1990 tot din cauza mass-mediei din Romania (vezi ca spun „din Romania” si nu „romaneasca”, intelegi de ce). Oricum calitatea jurnalistilor romani este execrabila la capitolul „cultura generala”!! (si nu numai la acest capitol).
Pentru savoare si dovada ca romanii sarbatoreau in Postul Craciunului fara mancare de dulce, redau aici un Proces-Verbal al unei sarbatoriri a zilei de 1 Decembrie 1935 in judetul Constanta:
” „PROCES – VERBAL
Astăzi 1 Decembrie 1935,
Cu ocazia zilei de 1 Decembrie c<urent> ziua Unirii
Ardealului şi patronul Ligii Antirevizioniste Române, comitetul
subsecţiei din comuna Ciobanu, jud. Constanţa a organizat împreună cu membrii corpului didactic ai şcolii primare din localitate, o frumoasă manifestaţie cu caracter naţional.
La serviciul divin de dimineaţă s-au spus rugăciunile ocazionale.
După amiază la ora 2 ½ în localul şcolii primare, în faţa
autorităţilor comunale şi a unui numeros public, s-a făcut sărbătorirea acestei zile, desfăşurându-se următorul program :
Conferinţe : Pr. Gh. Apostol, preşedintele organizaţiei locale, vorbeşte despre însemnătatea zilei.
Rezumatul conferinţei : a) Ardealul provincie românească.
b) Drepturile istorice de stăpînire ale românilor în Ardeal. c) Unirea
Ardealului şi datoria ce noi o avem astăzi, în faţa pericolului ce ne
ameninţă, de a-l păstra neatins.
În acelaşi sens, a mai vorbit şi D-l I. Popescu, vicepreşedintele subsecţiei locale.
Au urmat apoi recitări, cântec şi dansuri naţionale, după cum urmează:
1. Imnul Regal – (cor)
2. Românie, Românie – Suru Ion cl. a III-a
3. Spadă şi credinţă – Roşeanu Georgeta cl. a IV-a
4. Popor Român – Parocescu Ana cl. a II-a
5. Pe-al nostru steag (cor) – Cl. a III-a, a IV-a
6. Ţara mea – Dima Metu cl. a IV-a
7. Soldaţii – Teodorescu Aurel cl. a III-a
8. După ploaie, vreme bună – Nădrag Ecaterina cl. IV-a
9. Vedeţi ce mândră ţară – Butan Ion cl. a III-a
10. Panciuc (lectură) – Radu Gheorghe cl. IV-a
11. Ana Lugojana (dans) – Cl. a II-a şi a IV-a
12. Graiul neamului (cor) – Cl. a III-a, a IV-a, a V-a şi a VI-a
13. Stroe Buzescu – Radu Gheorghe cl. a II-a B
14. Să fim uniţi – Holban Maria cl. a II-a A
15. Vremuri de pace – Pantea Crăciun cl. a III-a
16. Patria – Apostol Gh. Eugenia cl. a III-a
17. Trei culori (cor) – Cl. a IV-a
18. Cu noi e Domnul Sfânt – Roşianu Ioan cl. a III-a
19. Cântecul lui Ştefan Vodă – Stamate Sofia cl. a III-a
20. Ştefan şi Şoimul – Coroi Dumitru cl. a III-a
21. Patria – Galiu Grigore cl. a II-a C
22. Sus inima – Dima Păuna cl. a III-a
23. Cântec de ţară – Şerban Vravara cl. a III-a
24. Trei culori – Popa Maria cl. a IV-a
25. Cântecul soldatului – Dumitran Mariţa cl. a III-a
26. La Opancea (lectură) – Holban Nicolae cl. a VI-a
27. Glasul Patriei – Ilie Dumitru cl. a III-a
28. Scumpa noastră ţară (cor) – Cl. a IV-a
Tinerii premilitari au făcut o manifestaţie de stradă cu placarde.
Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal.
Preşedinte,
Preot, Gh. Apostol
Vicepreşedinte,
(ss) indescifrabil
Secretar,
(ss) indescifrabil”
(sursa aici: http://voceaconstantei.ro/mart…
Avem multe de invatat de la inaintasii nostri si, in loc sa criticam, mai degraba discutam acele momente si declaratii din care putem extrage lectii pretioase de viata.
*
Nota redacției: Satul Ciobanu din Dobrogea a fost întemeiat de ciobani ardeleni veniți din Bran și Săcele. Întâmplător, neamuri de-ale bunicilor mei. Satul Ciobanu este pomenit ca atare, ca așezare mocănească de „familie”, în ȘEITANII, vol.I.
De ce nu mă miră coincidența?!...
Un program care spune multe despre ce educație primeau tinerii români atunci! Felicitări pentru că ne-ați oferut această lecție de patriotism!
Ar fi interesant, domnule profesor, de stiut daca numele din Procesul-verbal se regasesc si azi in Bran si Sacele?
interesant de știut! Coincidențele?! Numele din Procesul verbal cu nume din Bran și Săcele, dar nu de acum ci de atunci. E nevoie să se consulte registrele de atunci de la primării sau de la biserici, dacă mai există. Așa cum apar ele nu prea au legătură cu cele din Bran și Săcele, din cîte cunosc eu. Asta nu înseamnă că nu exista o transhumanță din Carpați la cîmpie. Era o practică generală, dar de obicei ciobanii se întorceau. O altă problemă e că în Muntenia și Oltenia, nu prea s-a ținut o evidență serioasă a nașterilor, căsătoriilor și morților, la biserică, așa cum se făcea în Ardeal, unde mai există documente. Multe din documentele românilor au fost distruse. Ultima lovitură a fost dată la revoluție de exemplu, cînd a luat foc Biblioteca Centrală de Stat și Biblioteca Națională Universitară, sau Biblioteca Centrală Universitară, de la Universitatea Națională de Apărare.
”Generalul Mircea Muresan, actualul rector al Universitatii Nationale
de Aparare, a comandat, in decembrie 1989, regimentul de tancuri care a
distrus Biblioteca Centrala Universitara.”
http://www.evz.ro/demolatorul-bibliotecii-erou-al-revolutiei-din-1989-705420.html
http://jurnalul.ro/special-jurnalul/bibliotecii-i-s-a-dat-foc-din-interior-58527.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Biblioteca_Central%C4%83_Universitar%C4%83_din_Bucure%C8%99ti
http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/05/23/video-material-publicitar-despre-clubul-masonic-rotary/
https://ro.wikipedia.org/wiki/Biblioteca_Na%C8%9Bional%C4%83_a_Rom%C3%A2niei
Arderea bibliotecilor e o metodă veche antică, cu care se poate șterge din istorie popoare și prezența lor cultural-istorică. Nu sîntem numai noi victimele acestei practici barbare, a mai marilor lumii.
Biblioteca din Alexandria. Biblioteca din Efes, următoarea ca mărime și a treia cea din Pergam, de exemplu, transformate în cenușă de creștinismul incipient.
Marele incendiu din Roma, altă catastrofă, sau marele incendiu din Londra, prin care s-au pierdut foarte multe cărți și documente. De obicei în spatele acestor incendii se află incendiatori. Nimic nu e la întîmplare.
”Gheorghe Macovei, desenator tehnic la Institutul de Proiectări „Carpați”. „În
seara zilei de 22 decembrie 1989, a pătruns în clădirea Bibliotecii
Centrale Universitare cu scopul de a neutraliza elemente teroriste,
având asupra sa un pistol, pe care-l primise de la un militar
necunoscut. Ulterior, s-a deplasat la sediul institutului unde lucrează.
A intrat în clădire, a stins un început de incendiu și a tras de două
ori cu pistolul, fără a avea o țintă anume. A intrat, tot cu scopul de a
căuta teroriști, în clădirea unei circumscripții financiare din zonă,
iar în dimineața zilei de 23 decembrie 1989 a fost arestat de militari
în apropierea Radiodifuziunii, având pistolul asupra sa”.”
http://www.ziuanews.ro/revista-presei/terori-tii-revolu-iei-civili-aresta-i-pentru-ca-s-au-imbatat-s-au-pierdut-de-colegi-sau-erau-bolnavi-psihic-366488
El spune că vroia să stingă incendiul cînd căuta teroriști, dar prea mare e coincidența de la o bibliotecă la alta.
Au dispărut documente și de la primării și biserici. Am aflat de la preoți și de la oameni care lucrau în primării.
Se poate scrie o enciclopedie pe subiect. Din păcate e nevoie de un colectiv amplu pentru așa ceva. Studiul incendierii bibliotecilor e foarte important în lămurirea istoriei adevărate.
Asta am spus si eu. Anume ca trebuie sa ne intoarcem la traditie, la un nationalism sanatos bazat pe legea stramoseasca. din acest punct de vedere ar fi bine daca putem sa ne intoarcem in urma cu 80 de ani, in perioada interbelica cum bine ati prezentat dvs episodul, dar si mai bine ar fi sa ne intoarcem in urma cu 200 de ani. asa bizantini, balcanici si primitivi cum eram, dar cu omenie si bun simt…. de aceea trebuie sa stim de cand, de unde si de catre cine a fost atacata traditia si legea stramoseasca. sa mergem la radacini. sa tratam cauza.
pai ne informeaza marele român Mihai Eminescu, martor ocular al acelor vremuri care ne arata clar influenta occidentului iudeomason din sec 19, adusa din….lupanare…
„…Caci acest tineret s-au fost dus într-o tara bolnava în privirea vietii sociale: Clasele superioare putred de bogate au ajuns acolo la o rafinare de placeri nemaipomenita…”
„…Astfel vin patura dupa patura în tara noastra, cu ideile cele mai ciudate, scoase din cafenelele frantuzesti sau din scrierile lui Saint-Simon si alte altor scriitori ce nu erau în toate mintile, iar formele vietii noastre de astazi au iesit din aceste capete sucite care cred ca în lume poate exista adevar absolut si ca ce se potriveste în Franta se potriveste si la noi….”
„despreţuind datinele drepte şi vechi şi introducând la noi moravurile statelor în decadenţă, ei au modificat toată viaţa noastră publică şi privată în aşa grad încât românul ajunge a se simţi străin în ţara sa proprie”…
„ţara se instrăinează pe zi ce merge in gândire și-n avutul ei”….
„Poporul nostru a trăit aproape doua mii de ani şi a supravieţuit tuturor încercărilor vremii, iar sub acest stat croit, el nu va supravieţui nici 200 de ani”.
asadar avem de-a face cu „state in decadenta”…cu tineri veniti dintr-o „tara bolnava”, care au primit invataturi de la indivizi care „nu erau in toate mintile…” din care rezulta ca :”tara se instraineaza in gandire”, adica se pierde traditia, bunul simt, omenia…facand o previziune sumbra ca un stat croit (CROIT CU GIULGIU DE MOARTE)cu astfel de „valori” nu va supravietui nici 200 de ani.
pai ne apropiem….si….”multumita” acestor „valori” occidentale, constatam cu durere, ca incet, incet, ceea ce intelegeam ca anormalitate, ca nefiresc, in urma cu o generatie, acum acceptam ca ceva firesc, adica slabirea moralitatii, acceptarea pacatului ca ceva firesc, si….chiar impunerea acestuia ca norma de viata, prin parghiile statului de „drept”….astfel, santem ca o broasca pusa la fiert, ne afundam in moarte, in inconstienta nationala si sufleteasca. adica de atunci de cand Biserica a fost alungata din societate, de cand strainii au ocupat institutiile statului (eliminarea art. 7 in 1878, act catastrofal, criminal si antinational care ne-a schimbat istoria)sapand an de an, zi de zi, la temelia neamului, la legea stramoseasca, la traditie, familie si cultura, prin minciuna si viclenie, dar si prin terorare si varsare de sange, prin metode soft de la forme fara fond, la metode hard, la comunism si capitalism, privatizari, investitori, liberalizari….de la Comitetul Salvarii Publice al involutiei franceze, la Frontul Salvarii Nationale de la lovitura de stat instrumentata de strainii de neamul românesc, din decembrie 89, adica, demonstrand ca ei de fapt sant aceiasi…atunci secreti…acum discreti…si de utilitate publica platiti din banii nostrii…asa ca , daca acum 80 de ani mai aveam printre straini, patrioti la conducerea neamului si intalneam momente ca cele relatate de dvs, acum, dupa 26 de ani nefericiti de alte „valori” occidentale, de dezcrestinare si deznationalizare „bine facuta”, santem sub ocupatie straina, jidaneasca suta la suta…iar reactia noastra este aproape de zero….