Dan Puric, „Marele Mut” (aşa l-au numit chinezii) a cărui expresivitate uluitoare
înnobilează străvechea artă a pantomimei, este un vorbitor extrem de nuanţat,
pe suportul unei gândiri surprinzătoare şi complexe. De aceea, mai mult decât
orice consideraţie din afară, pe Dan Puric îl definesc cel mai bine propriile fapte
şi propriile vorbe.
Această formidabilă locomotivă de imagine a României n-are probleme cu
atingerea performanţei, ci cu obţinerea diurnei. Din fericire pentru noi – şi
din nefericire pentru trepăduşii pseudoculturii – Dan Puric este (încă)
tânăr, puternic şi extraordinar de motivat în ceea ce face. Luptă singur
pentru promovarea „brandului România”, deşi nu e luat în considerare
de proiectele MCC.
„Capitalismul de grotă nu are nevoie de cultură”
Un interviu cu Dan Puric, dacă eşti acordat pe frecvenţa lui de emisie, devine, în mod
fatal şi fericit, o tulburătoare maieutică despre adevărurile fundamentale ale lumii în
care trăim, văzute de pe scândura scenei pe care trudeşte. „Când faci un bine pentru ţară
– spune el – nimeni nu-l recunoaşte. Este ca într-o caricatură dintr-un ziar franţuzesc:
o mamă scapă copilul din braţe într-un râu. Un tânăr, care se afla pe acolo, îşi riscă viaţa,
sare în râu şi salvează copilul. Vine mama copilului şi, în loc să-i mulţumească
salvatorului, îl întreabă:
ani, cu autorităţile din România: mă întreabă de bască. Şi-mi dau diurna după ce mă
întorc din străinătate. Ba îmi mai şi scot ochii că mi-au făcut o favoare, lăsându-mă să
plec, să joc la Teatrul Regal din Anglia”.
V-aţi raportat vreodată la dimensiunea economică a actului de creaţie artistică pe care îl
comiteţi?
Înainte de toate, trebuie făcută o trecere în revistă a schimbării de context istoric. Este
evident că, după 1989, teatrul, arta în general, a funcţionat conform statutului impus de
ghetoul neocomunist: ca o instituţie de supravieţuire. Elementul de viaţă era nul. În acest
sens, trebuie să ne gândim la două etape: până în 1989 şi după 1989. Până în 1989,
destinul profesionalismului şi al valorii era cel al monopolului ideologic. Puterea politică
fiind monocefală, confisca valorile, pentru a se legitima prin ele, le instrumenta în scopuri
ideologice, propagandistice, pe ideea de naţionalism comunist sau de comunism pur şi
simplu.
Naţionalismul comunist nu e cumva o aberaţie, o struţo-cămilă? Căci, se ştie, comunismul este
în esenţă cosmopolit, internaţionalist, iar naţionalismul ţine mai mult de doctrinele de dreapta…
Cei care au inventat comunismul l-au făcut iniţial internaţionalist. Pe parcurs li s-a
stricat jucăria şi s-a ajuns la naţionalismul de tip comunist, care este diferit de
naţionalismul creştin-ortodox sau cel de tip masonic.
Adică la un naţionalism „de partid şi de stat”…
Exact. Aici, condiţia artistului era una de lagăr. El era folosit pentru a preamări, pentru a
lăuda. Doar zona de divertisment era ceva mai liberă, dar şi aceea era cenzurată. Asta nu
înseamnă că, în aceste condiţii, nu s-au produs opere de artă, chiar în zonele de cenzură.
În clipa în care, în 1989, s-a spart zidul şi am intrat în neocomunism, iar „eşalonul doi” a
devenit mafie, forţă economică, n-a mai fost nevoie de propagandă prin sectorul artistic.
Valoarea a fost lăsată de izbelişte, nu mai prezenta nici un interes, căci capitalismul de
grotă nu are nevoie de cultură.
„Haimanalele politice n-au avut nevoie de legitimarea prin artă”
S-a întâmplat atunci un contrafenomen care ţine de antropologia culturală: tot ce a fost
pseudo-cultură înainte de 1989, tot ce a fost de proastă calitate („Cântarea României” de
exemplu, dar nu în totalitatea ei, căci s-au petrecut acolo şi lucruri bune), a ieşit la
vedere, s-a cristalizat şi a creat o piaţă. O piaţă falsă, o piaţă a nonvalorii.
A amatorismului?
Nu, nu a amatorismului, pe care nu e bine să-l jignim, căci el reprezintă o fază a
dezvoltării artistice. Şi eu vin din zona aceea. Aici e vorba de o piaţă a nonculturii.
Caracterizaţi în câteva cuvinte noncultura.
Promiscuitate, pornografie, kitsch.
Ce s-a întâmplat cu valorile culturale? Cum au supravieţuit?
Cum spuneam, oamenii noştri politici – haimanalele politice, de fapt – n-au mai avut
nevoie de legitimarea prin artă. În aceste condiţii, marii artişti, dezamăgiţi şi deprimaţi,
s-au retras în instituţii bugetare, cu economii de tip primitiv, în care toată lumea este
egală. În zona de subzistenţă economică, mai exact. Iar în zonele performante, de
televiziune să zicem, au apărut oameni de calitate îndoielnică din toate punctele de
vadere.
România e vinovată în totalitate de ce i se întâmplă pe acest spaţiu al culturii?
Nu putem să aruncăm această vină numai pe spatele României, pentru că procesul de
mitocănizare e internaţional. „Familia Bundy”, sitcomurile, toate cultivă instinctele
gregare. Mitocanul internaţional şi-a dat mâna cu mitocanul naţional. Mai există şi o
problemă de antropologie culturală: nivelul cultural al unei ţări are legătură cu gusturile
conducătorilor politici şi ale liderilor economici. Ei bine, aceşti lideri, cei din ’90 încoace,
vor manele, de fapt cultură de tip manea. Să nu se înţeleagă că aş avea ceva cu maneliştii,
căci nu existenţa acestui tip de noncultură este problema, ci frecvenţa şi întinderea apariţiei
lor la televizor, în zona divertismentului de proastă calitate, a băşcăliei, care a luat locul
umorului.
„După 20 ani de imbecilizare, calitatea este respinsă”
Care este, de fapt, diferenţa dintre băşcălie şi umor?
Înainte de ’89, un Toma Caragiu sau un Amza Pellea practicau umorul, care este o valoare a
inteligenţei. Ca orice act artistic -vorba lui Heidegger – umorul te trezeşte din rutină. La noi
el a fost o armă de apărare şi de rezistenţă. Umorul are dimensiuni sacre, spre deosebire de
băşcălie, care desacralizează totul. Băşcălia este de tip ateu, neantizant, ea îşi bate joc de
orice fel de valori şi repere. Acest sistem demolant al valorilor, care aparţine omului mic, a
ieşit în faţă. Şi atunci a început să se creeze pe bandă rulantă doar acest gen de divertisment,
invocând ratingul. Ceea ce este un fals, atâta timp cât excluzi alternativa.
Telenovelele fac parte din categoria incriminată?
Telenovelele sunt specifice lumii a treia. Ele sunt nocive chiar şi pentru actori. Eu nu-mi
acuz colegii, Doamne fereşte, pentru că săracii nu mai au unde să-şi practice meseria.
Acceptă aşadar să joace în telenovele, amestecându-se cu amatorii. E ca şi când un
neurochirurg ar avea mâna dreaptă un brancardier, care mai e şi murdar pe mână. Imediat se
face infecţie. Prin analogie, aşa ajungi să vezi un actor profesionist înconjurat de doi-trei
amatori. Şi ştiţi ce se întâmplă? Profesionistului îi scad reflexele, are loc o contaminare
inversă şi toţi actorii par amatori. Revenind la noncultură în sensul larg, efectele ei sunt
dezastruoase în timp pentru consumatori. Hrana aceasta surogat devine din ce în ce mai
agresivă şi aproape o chestiune de şantaj. După 20 ani de imbecilizare, dacă oferi calitate,
ea este respinsă, căci între timp s-a creat dependenţa. Vorba lui Socrate: piaţa este plină de
lucruri de care n-am nevoie. Acum consumatorii au false necesităţi, false determinări.
„Au făcut din cultură un fel de rezervaţie”
Spuneaţi ceva de alternative. Unele televiziuni au programe culturale.
Este doar o mimare a alternativei. Şi când spun asta mă gândesc la TVR Cultural sau
TVR Internaţional care sunt nişte catastrofe. Ei, săracii, nu înţeleg că actul de cultură
este un organism plin de vitalitate şi nu ştiu să lucreze cu aşa ceva. Au făcut din cultură
un fel de rezervaţie, un muzeu. Cultura înseamnă coeficient de putere naţională. Să ne
uităm puţin la ţările civilizate. Şi acolo este o luptă acerbă între structurile de market şi
cele culturale. Şi totuşi, cu excepţia unor canale super-elitiste cum este Mezzo, ei
reuşesc să-şi managerieze inteligent potenţialul cultural, performanţele culturale, pe
care le „injectează” în programele şi emisiunile Tv, alături de alte emisiuni, unde cultura
funcţionează mai bine decât izolată. La noi programele culturale sunt îngheţate şi
convenţionale…
Ca la un parastas…
Chiar aşa. Şi-atunci, omul de cultură, artistul, care este viu, n-are unde să se ducă: la
muzeu nu vrea, în partea cealaltă nu-l primeşte nimeni.
V-aţi confruntat cu această situaţie?
Bineînţeles. Eu am filmat la BBC , la RTL , în Anglia, în Franţa, peste tot, cu spectacole de
pantomimă. În România nu am apucat să intru în nci o televiziune. Nu m-a primit nimeni,
nici chiar în Televiziunea Română. Şi n-o spun ca să mă plâng, vă răspund la întrebare.
Poate n-aţi insistat destul…
Ba da. M-am înscris inclusiv la concursul de scenarii. Dar, vedeţi dumneavoastră, ei mă
consideră tot out-sider, n-am fost ales. Au pus tot murdăriile lor ieftine, care le ilustrează
perfect natura inferioară. Pentru că oamenii superiori sunt responsabili. De exemplu,
dacă un om ajunge director al unui teatru naţional, sau al unei televiziuni naţionale, el
este responsabil faţă de naţiunea respectivă. Şi toată strategia sa managerială trebuie să
ţină seama de această exigenţă majoră, a interesului naţional.
„Există două culoare de jogging către cimitir”
Ce strategie culturală ar trebui aplicată în România?
O politică a certitudinii. Eu nu fac exerciţii socratice asupra mamei mele. Pe de altă parte,
cum să faci exerciţiu de democraţie în valorile naţionale, punând-o pe Mădălina Manole
alături de Noica sau Eminescu? Henry Coandă a spus că avem atât de multe genii că putem
da cu împrumut. Este o certitudine. Iar certitudinile încep cu conştiinţa. Am fost debusolat pe vremuri,
când un secretar literar de la Iaşi mi-a spus că Eminescu a fost şi poet. „Cum ŞI poet?” –
l-am întrebat eu, indignat. „Păi da, mă, că a fost mai întâi o conştiinţă”. O afirmaţie care
face cât toată istoria literaturii a lui George Călinescu.
Ce perspective avem să ieşim din situaţia în care suntem acum?
Ştiţi ce coeficient de inteligenţă şi de talent are poporul ăsta? Vă rog să mă credeţi,
pentru că vorbesc în cunoştinţă de cauză, în două săptămâni Televiziunea Română poate
deveni, în materie de divertisment, cea mai performantă din lume. Ceea ce, evident, nu
se va întâmpla, din cauza acestei dictaturi a nonvalorii.
Dar vine o generaţie foarte bine înarmată genetic împotriva acestor rechini, care le va
pune mari probleme peste 10-15 ani. Asta este, în cultură depunerile sunt lente. Mai ales
că acum avem o şcoală de teatru distrusă, o ciupercărie de academii de teatru din care
actorii ies fără pregătire şi fără perspective… În momentul de faţă există două culoare de
jogging către cimitir: pensionarii, care sunt morţi de vii, şi tinerii, care sunt deja
pensionari.
Există alternativa emigrării.
Da. Şi asta este, de fapt, criza tineretului de la noi: din zece inşi nouă pleacă afară. Iar
problema este că ei nu pleacă din cauza banilor, ci din cauza imposibilităţii de a se
manifesta. Această criză a potenţialului care n-are unde să se manifeste, a fost creată de
nonvalorile iresponsabile din România, care nici măcar nu-şi pun problema ce face
tineretul după ce termină şcoala. Iar reacţia acestuia de a pleca, este corolarul replicii
vulpii din „Micul prinţ”: „Dacă vrei să fim prieteni, îmblânzeşte-mă, educă-mă. Dacă m-ai
educat, eşti responsabil”.
Deci, încă o dată, există o soluţie de supravieţuire?
Noi, ca popor, pentru a supravieţui, trebuie să ne retragem în munţi – în cultură.
Altfel ne calcă gorilele cu Jeep-ul..
@XYZ
Nimenea nu se asteapta ca ateii si poponarii sa-l inteleaga; poponarii si ateii pun botul prin alte locuri.
DAN PURIC, alt semidoct si dus cu capu’, adulat de cei de teapa lui. Da din gura acolo unde este platit mai bine. Ce om intreg la cap pune botu’ la timpeniile debitate de el? Faptul ca are si dreptate citeodata nu il face mai credibil.
Prudenta,in ce priveste omul Dan Puric. Ceea ce transmite, uneori, are valoare, dar sa ne aducem aminte si de Dan Barbilian si „Joc secund”, asta apropo de mimat…
@Dem: grozava observatie exprimata concis „…. nu lasă nicio sămânţă, nu simt convingerea lui ci doar talentul de actor.”
Ne reamintesti importanta covarsitoare a intuitiei despre care tot uitam.
http://tiraspol66-news.blogspot.com/
HORIA SIMA PRISONER OF ADOLF HITLER NAZI REGIM,AGAINST FASCISM
HORIA SIMA was prisoned in BUCHENWALD and DACHAU,near romanians prisoners were some of them DIED.
HORIA SIMA was arrested by GESTAPO because of acts against nazi Germany.Horia Sima was an anti-fascist leader from Romania.
19. LA SEDIUL GESTAPO-ULUI DIN ALEXANDERPLATZ
Dupa scurta întrevedere cu Generalul Müller, am fost condus într-un birou amenajat sa-mi serveasca si de dormitor provizoriu. Într-un colt era un pat. În camera mai era o masa si mai multe scaune. Ferestre largi, care dadeau spre interiorul cladirii. Strada nu se vedea.
Personalul de paza era format din echipe de agenti care se schimbau din 8 în 8 ore.
Generalul Müller venea din când în când ca sa ma întrebe de sanatate. Ma îndemna sa manânc si sa dorm.
Într-o zi, îndata dupa Boboteaza, sunt chemat în biroul Generalului Müller. Erau mai multi domni adunati. Am remarcat prezenta unei dactilografe. Mi s-a comunicat ca Reichsfufirerul Himmler a ordonat o ancheta în legatura cu evadarea mea în Italia, pentru a servi ca baza informativa Führerului, în vederea deciziei ce o va lua. Era prezent si un Volksdeutsche, care servea de Dolmetscher. Între cei prezenti, se afla si un reprezentant al Ministerului de Externe, un domn brunet, bine îmbracat, dar prea putin atent la interogatoriul ce se desfasura. Parea plictisit si la un moment dat l-am surprins atipind.
Generalul Müller punea întrebarile, care se refereau precumpanitor la motivele fugii mele în Italia. Am evitat sa amestec numele lui Mussolini, pentru a-mi usura soarta, determinându-i sa fie mai indulgenti. M-am referit exclusiv la complotul de la Rostock, la nesiguranta în care traiam si la pericolul de a cadea victima unui atentat. Nu am crutat nici Ministerul de Externe german, explicându-le ca am suferit nenumarate presiuni directe si indirecte pentru a renunta la conducerea Legiunii. Având în vedere ca guvernul german nu mai avea încredere în mine, considerându-ma „personna non grata” în politica lui externa, iar, de alta parte, simtindu-ma amenintat de agentii Sigurantei Române, m-am decis sa-mi asum acest risc, plecând în Italia. Nu credeam ca disparitia mea din Germania va provoca o reactie de aceste proportii. Dimpotriva, socoteam ca trecerea mea peste frontiera, într-o tara amica, va aduce o usurare în relatiile cu Antonescu. În acest scop, am si lasat conducerea Miscarii lui Iasinschi, pentru a ma conforma si dorintei Ministerului de Externe german, care, de nenumarate ori, mi-a cerut sa ma retrag de la sefie.
3. DE LA BUCHENWALD LA DACHAU
Se pare ca superiorii de la Berlin facusera planuri sa-i tina pe legionari nu numai în lagar, dar si separati în mai multe grupe.
Un numar însemnat de legionari au ramas sa lucreze mai departe la Rostock, în timp ce altii au fost internati la Buchenwald. Fruntasii legionari de la Berkenbrück au poposit la Buchenwald, dar n-au fost amestecati cu cei adusi de la Rostock. Contactul între ei era interzis. S-a aflat totusi de catre conducerea grupului mare ca sunt si ei undeva pe aproape. Mile Lefter a comunicat aceasta veste în fata frontului, în 27 Decembrie 1942.
„Toti comandantii de la Berkenbrück sunt aici în lagar. Locuiesc în alta parte si n-au voie sa ia contact cu noi”.
@Nicu
Chiar eu eram acela şi îţi mulţumesc pentru delicateţea cu care ai spus-o.
Trebuie însă ca măcar unii dintre noi să ne asumăm responsabilitatea unei opinii care să ducă la altceva. Adică să ieşim din lamentarea naţională, vecină cu văicărelile nevestei îngrozite de perspectiva drobului de sare din povestea lui Creangă.
Sau dacă vrei, un pic mai dur, fără a face neapărat o trimitere directă la Puric, să ne detaşăm categoric de imbecilitatea lui Brânzovenescu şi ai lui compatrioţi, să ieşim din lumea caricaturală a lui Caragiale.
Cu alte cuvinte, eu unul le spun escrocilor de sentimente: BASTA! GATA! aţi dat cu lacrimogene destul. Dacă aveţi ceva de spus, dacă aveţi soluţii, gândiţi diferit, spuneţi ce vreţi şi lăsaţi gargara la care pun botul toţi idioţii.
La teatru merg să PARTICIP la acţiunea piesei, transpus de priceperea actorilor de a reproduce o lume ireală, virtuală, în care mă pot reflecta, cu binele şi răul ei şi al meu. Este un negoţ, bani contra sentimente personale.
Trăim vremuri perverse, murdărite de spiritul înşelăciunii oamenilor de către oameni, în goana nebună după avantaje materiale şi-sau glorie.
Actorii să facă actorie, cizmarii pantofi, profesorii caractere şi profesionişti iar politicieni să facă desigur, politici.
Trebuie, ca popor să ne respectăm valorile, Dan Puric este prin performanţele sale o valoare şi un model de profesionist. Să rămână la ceea ce este şi să nu treacă dincolo de talentul său, orice exces este dăunător, şi lui şi celorlalţi.
Dacă noi nu cerem altceva, este firesc să primim numai cât cerem. Şi în artă, ca şi în orice alt domeniu, există o piaţă, unde se vinde ceea ce se caută.
Aşadar, nu Dan Puric este blamabil ci aceia care îi cer asemenea spectacole.
Chestie de nivel intelectual.
Nu este primul, de ex. Irina Loghin cânta una la televiziunea română şi alta, adică melodii porno la nunţi şi botezuri, deh, după auditoriu şi arginţi.
Dacă vrem să se schimbe ceva, trebuie să începem cu noi.
Puric merita respectele poporului,pentru actoria geniala pe care o face,si pentru talentul din nastere.
Iată cum trebuie interpretat acest text.
Nu există capitalism de grotă; există doar capitalism.
În spatele manipulării artistului nu stau autohtonii decât în măsura în care aceşti autohtoni sunt slugile străinilor.
Nu există ghetou neocomunist. Există doar ghetou capitalist. Ceea ce percepeţi este efectul relaţiilor sociale de tip capitalist. Arta în general este o instituţie de supravieţuire în întregul sistem capitalist deoarece arta este ghidată de criterii străine spiritului, criterii prea grosolane pentru a putea regla relaţii artistice în societate. Elementul viaţă este nul în arta capitalistă pentru că economicul nu are nimic de a face cu frumosul. AQpriţi artei în sistem capitalist este o excrescenţă împotriva firii. De aceea se află artiştii în situiaţii ridicole. Arta este făcută pentru popor nu pentru afacerişti.
Oamenii puterii politice comuniste erau ghidaţi de ideea unităţii spiritului uman şi nu de ideea schizofrenică a separării artisticului de viaţă. Se urmărea îmbinarea binelui cu frumosul şi nu separarea schizoidă a unuia de celălalt pentru câştigarea bunurilor materiale înstrăinând arta de menirea sa. Ce s-ar fi întâmplat dacă Leonardo Da Vinci ar fi creat pentru bani şi nu pentru că avea pasiune?
Comunismul nu poate fi realizat mondial dacă nu este realizat local naţional. Comunismul începe de fapt din familie. El pleacă de la celula socială şi apoi poate ajunge la sistem. O colectivitate care nu îşi are grijă de membrii săi este sortită pieirii. Naţionalismul nu este nici de dreapta nici de stânga. Naţionalismul nu încape nici în formule capitaliste nici în formule comuniste deoarece el este prelungirea unei tendinţe naturale a neamului înainte de a fi orice dreaptă şi stângă.
Naţionalismul este de partid şi de stat pentru că naţiunea trebuie să aibă coerenţă în conduită şi nu haos dorit de forţele străine. Ce ar însemna un artist care dezmembrează conştiinţa naţională? Ar fi un criminal.
Se pare că Da Puric confundă capitalismul postpucist, postsocialist cu o orânduire comunistă nouă. Aceasta divedeşte lipsa cunotinţelor elementare despre comunism.
Capitaliştii nu au nevoie de cultura maselor ci numai de acea cultură ce le asigură lor profitul. Selecţia valorilor culturale urmază aceeaşi regulă obţinerii de cât mai mult profit. Lu Puric şi altora ca el le este frică să atace frontal sistemul şi umblă cu surogate politice.
Nu cântarea României a furnizat gunoiul cultural antinaţional ci Cântarea Occidentului şi a stăpânilor din America. Acestă câtare cacarisită a produs falsele valori naţionale. Aceste false valori au produs prostituţia culturii române şi capitaliştii îmbogâţiţi din Cântarea Capitalismului. Marii artişti români au fost aruncaţi la gunoui de capitalişti nu de comunişti. Pe vremea comuniştilor artiştii mari erau asiguraţi material şi protejaţi social. Capitalistul nu are nevoie de rafinamente artistice; maţul plin şi curul frecat îi este destul capittalistului. În capitalismul postpucist a avut loc un proces de biologizare puternică a vieţii sociale. Instituţiile de propagare a culturii au fost transformate în closete sexuale capitaliste.
Batjocura antiromânească prin mijloacele de informare de masă este în mâna capitaliştilor care au făcut averi de milioane de euro îndobitocind poporul paralel cu sustragerea creierelor pregătite pe cheltuiala poporului român. Aces proces dublu nu îl vede Puric şi tocmai de aceea i se permite să dea spectacole la televizor. Ia să spună el ce zic eu aici şi va vedea bulevardul ca boschetar. Oamenii de cultură români sunt vinovaţi de pasivitate şi de laşitate. Poporul nu dă două parale pe ei.
Pentru a şti ce este aceea cultură nu trebuie să ne uităm la ceea ce PUric consideră ţări civilizate pentru că ţările lui ,,civilizate,, ne învaţă prostituţia culturală, pornografia, zoofilia, pederastia, sexul oral şi celelalte activităţi ,, civilizate,, ce duc la extincţia rasei europene.
Cei de la televiziunea naţională fac ceea ce le permit capitaliştii şi să le mulţumim că totuşi mai fac ceva. Tocmai pentru că televiziunile sunt manageriate şi nu administrate nu va fi niciodată cultură în ele. Cultura trebuie să aibă un spaţiu vital ea nu poate să trăiască în coteţăria capitalistă.
Artistul dacă este om şi cetăţean trebuie să lupte sau să moară. Să nu dea lecţii demagogice altora stând la căldura instituţiilor. Cea mai fină poezie iese din cea mai aspră proză. Dan Puric este unul din oamenii aflaţi la răspântia dintre socialism şi postpucism. El este din categoria oamenilor momiţi în străinâtate pentru a nu educa poprul din care face parte care l-a făcut, l-a crescut şi l-a educat. Se consideră onorat când este înşelat cu invitaţiile occidentale cân în fapt ele este o victimă cinic tratată.
Dacă un director trebuie să adminstreze şi să conducă în conformitate cu motivaţiile naţionale de ce nu face Dan Puric acest lucru. Ca orice om laş Dan Puric proiectează dorinţele sale asupra generaţiilor următoare: tinerii genetici de peste 15 ani. Mulţumesc de soluţie domnule Puric: am mai văzut aemenea atitudini iresponsabile.
Ciupercăriile pedagogice universitare româneşti parcă erau expresia concurenţei şi calităţii capitaliste. Cum au ajuns acum să fie rebuturi educaţionale? Se cam contrazice acest anticomunist de conjunctură.
Tineretul parşiv al României pleacă în străinătate după ce îşi face educaţia pe efortul şi banii poporului român. Şi acest fapt cetăţeanul Puric nu îl recunoaşte. De asemenea nu are simţul realităţii deoarece idealul educaţiei româneşti este dat de propaganda capitalistă occidentală, antiromânească prin care se tâmpeşte tineretul.
Oameni buni, spunea cineva intr-unul din mesaje ca avem talent de a ne terfeli valorile.
Este adevarat ca Puric are timiditate, nu are stofa de lider pentru a lua taurul de coarne, dar treaba pe care o face intru’ desteptarea neamului e mare, e chiar foarte mare. Numa ca pe meleagurile noastre sunt prea multi surzi.
Neaparat trebuie sa-i gasim bube. Daca nu-i gasim, o sa ne legam de el pentruca are parul carliontat…..
Dem
18.02.2012 la 11:56 am
Excelent comentariu tău, Dem! Puric e un mason care caută să dea alternative esoterice, speranţe vagi, astfel încât să creeze impresia că societatea capitalistă de tip occidental este una bună. Ca orice propagandist mason apelează la patriotism şi exacerbarea dimensiunii naţionale a poporului în care s-a aciuat pentru a da greutate şi acceptare vorbelor sale meşteşugite, viclene. Aşa cum un mason din Ungaria vorbeşte despre Ungaria Mare, depsre unicitatea poporului sfânt ungar şi dreptul acestuia la Transilvania, la fel face şi „fratele” său din organizaţie în România, unde spune cu hotărâre că Transilvania este românească şi punct. Apoi, seara, la telefon, cei doi dezbat prieteneşte pe net sau altfel cum să slujească mai bine cahalul, vorbesc despre cercetările lor… esoterice, ale celor… aleşi…Vorbeşte extrem de bine şi elaborat, fraze învăţate pe de rost şi incumbate aleatoriu într-un mod foarte inteligent, funcţie de împrejurarea cotidiană, însă când tragi linie observi că, aidoma lui Iliescu sau Băsescu, sau Constantinescu nu spune nimic clar vizavi de ce trebuie făcut ptr a îndrepta lucrurile, evitând cu măiestrie realitatea înconjurătoare şi demascarea factorilor ce generează haosul şi decăderea socială. Are ceva din Cristian Tudor Popescu care critică, critică şi iar critică sistemul, dar spre final spune că nu este variantă mai bună sau dă de înţeles asta… E un propagandist de top, trebuie să îi dăm asta, însă tot ceea ce spune este atât de uşor de demontat de un om cu minimă gândire independentă prin simplul fapt că ceea ce spune este bazat pe norme nelegate în mod punctual de realitate, ci într-un labirint abscons ce te lasă undeva în neant, în meandrele abstractului… Nu poţi critica şi pretinde că vrei să îmbunătăţeşti o stare groaznică de fapt atunci când eviţi cu obstinaţie realitatea obiectivă şi nu dai nici o soluţie obiectivă de schimbare, rezumându-te aidoma personajelor din piesele lui Caragiale la atitudinea de tip „avem corupţie, dar nu există corupţi”. Altfel un om foarte convingător, un erudit extraordinar, o capacitate intelectuală; păcat de aşa un talent irosit ptr susţinerea unui sistem putred…
http://www.ioncoja.ro/2010/02/doi-ani-de-cand-israel-a-cumparat-romania/
http://www.youtube.com/watch?v=Nk5PuxuJpRw
Nimic nou la domn Puric, doar impresia , si poate daca ma gindesc mai bine,convingerea ca e un purice cameleon.
Drumul spre iad este pavat cu intenţii bune….
Vorbeşte frumos, dar ce gândeşte, Dumnezeu ştie.
De acord, este o voce, un foarte bun actor, un arist talentat, eu unul am însă nevoie de o personalitate credibilă.
Avocaţi, jurnalişti, actori, …doar „papagali” ce ştiu să îmbârlige prin cuvinte alese minţile oamenilor, se exprimă …colorat, vorbesc dar nu oferă ÎNCREDERE.
Vorbesc ce li se cere, vorbesc ce atrage atenţia sau către un anume mijloc media şi desigur pentru bani.
Totul, aproape totul se face în numele nostru, spre teresul „lor” numai pentru bani.
Sau poate noi suntem de vină că nu ascultăm unde trebuie. La cine… ce, etc.
Aceşti mari actori ai vieţii publice ne oferă „Cum vă place”
Şi mie îmi place starea pe care mi-o transmite Dan Puric. Din păcate însă este doar pentru moment, vorbele lui frumoase sunt sterile, nu lasă nicio sămânţă, nu simt convingerea lui ci doar talentul de actor.
Aş mulţumi cuiva care m-ar convinge că greşesc. Şi nu ar fi puţin lucru…..
Dan Puric este, probabil, ultimul „monstru sacru” contemporan din Teatrul Romanesc.Probabil ca aceasta este marea tragedie caci lipsa unor urmasi va duce la scaderea valorii Institutiei. Din nefericire pentru noi „Teatrul” nu mai are puterea si influenta de odinioara (nici cea din vremurile Romaniei pre-comuniste si nici chiar din epoca de trista amintire). Din cate se pare Institutia s-a profilat pe principii capitaliste nesanatoase urmarind doar supravietuirea si un profit oarecare iar ideea de „mesaj” i-a devenit straina.
Probabil de aceea exista din ce in ce o mai mare inapetenta a publicului fata de viata teatrala.
Teatrul este in criza sa proprie de valori si de actori.
Este incomensurabil, este un ROMÂN cât tot Universul.
Este cea mai dorita plăcere de suflet a-l vedea, a-l asculta; devii partas fara sa vrei la multele si minunatele sale spontaneitati de cultura si gandire. Patriotul din domnia sa nu se dezminte, este si va ramane vesnic asa, fiind intr-o eternă cautare pentru binele neamului.
Sa-i amuteasca(nu sa-i moara!) dusmanii , daca de astia exista.
Il iubesc ca pe un mare si ilustru barabat al neamului nostru.
Sa te tie DOMNUL sanatos!!! draga DAN PURIC in folosul românilor.
DL PURIC ZICE BINE-ARE UN SINGUR DEFECT-NU NE SPUNE CUM IN COMUNISMUL CU O IDEOLOGIE FEROCE SI O SECURITATE ATROCE ,DUMNEALUI, SLUJEA CA INFORMATOR DE DUZINA SI IN PLUS NU INTELEG CE LEGATURA ARE CU DETINUTII POLITICI-ARE NEVOIE SI DE IMAGINEA LOR IN MESERIA PE CARE O PRACTICA?
Dan Puric este la varsta cand totul in jur este impotriva lui.Sper sa treaca cu bine la urmatoarea varsta…
La drept vorbind, maistrul nu este deloc mut, probabil compensează mima, cu logoreea patriotardă.
Nu este vorba despre un atac la ..Purice, mai degrabă o atitudine de sictir faţă de pleiada constatatorilor şi ale personajelor ipocrite şi lacrimogene (la comandă, marca Băsescu), ce de la Gherman încoace cu a lui „M-am săturat de România” au umplut internetul de atitudini pline de ifose.
Tot felul de actori (şi mai mari şi mai mici, mai fripturişti ori senili), s-au lipit de fel de fel de haite politice şi unora chiar le merge bine (ex. M Mălaimare, Şeicaru etc.) Alţii sunt pomanagii la reclamele bine plătite (Stela, Arşinel,..)ori se „simt” onoraţi când sunt invitaţi să-şi dea cu părerea.
Ei sunt „elitele”, purtătorii de cuvânt ai Poporului, ei şi nu aceia care nu îşi permit să mintă sau să acrediteze acţiunile unor guverne şi politicieni de doi bani.
Ei vorbesc. Dar nu spun nimic. Vor doar să fie vizibili şi să le crească audienţa, cota, reputaţia, pentru că sunt plătiţi cu minutul, în euro.
Bunicu avea o vorbă. „Nepoate, nu te lua după ce zice lumea ci după ce fac oamenii care tac”
Puricii, când îi vezi ori îi simţi, îţi dai seama că trebuie să te speli bine şi să te schimbi de haine şi aşternuturi.
Este un semn de mizerie în jurul tău.
VA RUGAM LASATI IN PACE OSEMINTELE SFINTIILOR DE LA AIUD,D-LE PURICE,DAR SI FOSTII DETINUTI POLITICI.
AIUDUL ESTE LOCUL UNDE NU AI CE CAUTA! ESTE LOCUL CARE APARTINE PARINTELUI JUSTIN PARVU.
http://tiraspol66-news.blogspot.com/