dnitsoc@gmail.com 75.57.36.95
DE CE INCA SE TEME NATO DE INTERCEPTORII MIG-31 Intrând în serviciu în 1981, MiG-31- Foxhound, a fost primul avion de luptă de a patra generație care s-a alăturat armatei sovietice și este considerat cel mai capabil în forțele aeriene ruse de astăzi în ceea ce privește performanța de luptă aer-aer. Platforma a fost dezvoltată pe baza interceptorului MiG-25 Foxbat de generația a treia și a fost supranumită „Super Foxbat” într-un raport către serviciile de informații occidentale prin dezertarea pilotului sovietic de MiG-25, Viktor Belenko. Foxhound a fost primul avion de luptă din lume care a folosit un radar cu matrice etapizată, Zaslon, și, în afară de Foxbat, rămâne cel mai rapid avion de luptă care a intrat în serviciu oriunde în lume. Dimensiunea pură a Zaslonului, precum și rafinamentul său au plasat Foxhound-ul într-o ligă proprie în ceea ce privește conștientizarea situației, iar aeronava a fost, de asemenea, total inegalabilă în mai multe aspecte ale performanței sale de zbor. Capabil să acopere toate teritoriile vaste ale Uniunii Sovietice din nordul și Asia Centrală, MiG-31 a avand o rază de acțiune extrem de lungă și a fost primul avion de acest gen din lume capabil să facă croazieră susținută la viteze supersonice. Viteza maximă a aeronavei rămâne incertă, majoritatea surselor indicând o viteză de peste Mach 2.8 și unele estimând o viteză de peste Mach 3. https://militarywatchmagazine.com/m/articles/2021/03/03/article_603f8acfd50794_03590408.jpg MiG-31 este unul dintre cele mai răspândite avioane de luptă din armata rusă, cu câteva sute mai multe cadre aeriene în rezervă. Uniunea Sovietică a intenționat inițial să înlocuiască aeronava cu noul design mai nou MiG-31M de generație următoare, care a fost considerabil mai mare și a folosit noi motoare D-30F6M, comenzi digitale de zbor și un afișaj multifuncțional de cabină cu tub catodic catodic, printre alte caracteristici noi. Criza economică din Rusia a dus la anularea aeronavelor mai noi cu puțin timp înainte de începerea producției de serie la mijlocul anilor 1990, deși multe caracteristici ale MiG-31M, inclusiv radarul zaslon-M mult îmbunătățit și avionica au fost integrate pe cadrele aeriene originale MiG-31B Foxhound pentru a le îmbunătăți la standardul MiG-31BM. Deși acestea au fost mai puțin capabile decât MiG-31M, ele ar putea totuși să funcționeze mult mai bine decât designul original Foxhound. Marea majoritate a flotei active MiG-31 a Rusiei a fost modernizată la standardul MiG-31BM, unele dintre acestea suferind îmbunătățiri suplimentare pentru a fi aduse la standardul MiG-31BSM și beneficiind de o viteză de croazieră mai mare și de o nouă capacitate centrală de realimentare a computerului și a antenei. Noile interceptoare Foxhound au fost îmbunătățite cu rachete ghidate radar active R-77 și R-37, care au raze de acțiune de 110 km și, respectiv, 400 km și din care aeronava desfășoară adesea patru din fiecare. R-37 este de neegalat în ceea ce privește viteza și raza de acțiune și transportă un focos foarte mare de 61 kg, iar capacitatea de a-l trage la astfel de intervale este facilitată de puterea radarului Zaslon-M, care poate detecta aeronave mari și mijlocii la peste 400 km distanță. A fost nevoie de mai mulți ani pentru ca avioanele rivale să înceapă să desfășoare radare matrice fazate construite pentru luptă aer-aer după ce URSS a început să lanseze Zaslon, Japonia făcând acest lucru 21 de ani mai târziu cu F-2 și SUA 24 de ani mai târziu cu F-22. D-30F6 de la Foxhound este, de asemenea, cel mai puternic motor cu o marjă considerabilă de a fi integrat vreodată pe un avion de luptă de generația a patra, iar performanța sa este suficientă pentru a permite aeronavei să funcționeze la altitudini extreme de 25 km. În timp ce majoritatea avioanelor de vânătoare și interceptoare nu pot lansa rachete la altitudini mari, Foxhound își poate folosi armele la tavanul său de altitudine maximă, ceea ce le permite să atingă ținte mult mai departe. https://militarywatchmagazine.com/m/articles/2021/03/03/article_603f8a5843c757_97701894.jpg MiG-31 este cel mai greu avion de luptă construit pentru lupte aer-aer în serviciu oriunde în lume, la aproximativ 41.000 kg, în funcție de sarcina de luptă și combustibil. Aceasta este de aproximativ două ori mai mare decât F-15C Eagle – primul avion de vânătoare de superioritate aeriană al Forțelor Aeriene ale SUA în timpul Războiului Rece și timp de peste 15 ani după aceea și cu peste 10.000 kg mai greu decât F-22 american, care este în prezent cel mai greu luptător occidental în serviciu. Potrivit designerului șef de la Fabrica de Avioane Sokol, unde sunt renovate avioanele MiG-31, Aleksandr Osokin, noile variante ale Foxhound sunt de aproximativ 2,6 ori mai capabile decât modelele originale din perioada Războiului Rece. Aeronavele au fost concepute nu numai pentru a intercepta tot felul de aeronave inamice, de la bombardiere și avioane de recunoaștere la avioane de vânătoare și avioane de avertizare timpurie în aer, ci și rachete cu aeronave foarte capabile de interceptare a rachetelor de croazieră la joasă altitudine, iar acum servesc cu mare succes la lansarea rachetelor hipersonice, facand-o mai bine decat incetele bombardiere. Valorificând cadrul aerian foarte capabil al Foxhound și numărul foarte mare de aeronave pe care Rusia le are, aeronava a fost, de asemenea, adaptată pentru roluri dincolo de lupta aeriană în aer. Aceasta a inclus echiparea aeronavei pentru războiul anti-satelit pentru a valorifica vitezele foarte mari și altitudinile operaționale și capacitatea lor de a transporta rachete foarte mari necesare pentru a atinge ținte pe orbită înaltă. https://militarywatchmagazine.com/m/articles/2021/03/03/article_603f8a96eb8570_90782841.jpg Foxhound este de așteptat să rămână în serviciu în anii 2040 și este probabil cel mai important avion de luptă din serviciul rusesc datorită gamei largi de roluri pe care le poate îndeplini și versatilității sale în creștere pe măsură ce au fost integrate noi arme. Aeronava a fost recent invocată atât în configurațiile de superioritate aeriană, cât și în configurațiile de croaziera pentru a păzi Arctica rusă și sunt ideale pentru desfășurarea de pe pistele de gheață și temperaturile extreme de durată. Rusia dezvoltă în prezent un succesor al MiG-31, MiG-41, care va putea îndeplini roluri similare, dar va avea o performanță mult superioară în întregul spectru. Noul avion va putea zbura hipersonic la viteze care depășesc Mach 5, va avea un plafon de altitudine mai mare decât Foxhound pentru a zbura în apropierea spațiului, la cca. 40km altitudine. În cele din urmă, MiG-31 va rămâne probabil cel mai periculos avion de luptă al Rusiei construit pentru lupte aer-aer pentru anii următori – rivalizat doar de avionul său de vânătoare stealth Su-57 pe măsură ce designul se maturizează în continuare – și va continua să fie respectat pentru capacitățile sale considerabile de către adversarii ruși. 1.- Arme de Energie Direcționata – sau Electro Magnetic Puls – o armă potențial revoluționară care poate fi folosită împotriva unei largi game de ținte, de la aeronave la instalații radar. Astfel de arme sunt deosebit de utile dacă sunt operate de aeronave în spațiu, cum ar fi MiG-41, care este proiectat să zboare în afara atmosferei, deoarece, spre deosebire de alte arme sau rachete, armele energetice nu au recul, ceea ce înseamnă că sunt mult mai ușor de tras într-un vid decât rachetele sau armele. Traducerea: CD |
Comenteaza