caroline gunderode
276 aprobate
gmail.comx
caroline.gunderode@gmail.com
81.246.250.140
Dr. Paul Craig Roberts

Marea deposedare: Transformarea proprietății noastre în active financiare în proprietatea „creditorilor garantați”
Partea a II-a
De Dr. Paul Craig Roberts
Cercetare globală, 16 aprilie 2024
Regiunea: SUA
Tema: Economia globală

[imprimare]

Toate articolele Global Research pot fi citite în 51 de limbi prin activarea butonului Traducere site sub numele autorului (disponibil doar în versiunea desktop).

Pentru a primi Newsletter-ul zilnic al Global Research (articole selectate), faceți clic aici .

Faceți clic pe butonul de distribuire de mai sus pentru a trimite prin e-mail/redirecționare acest articol prietenilor și colegilor dvs. Urmărește-ne pe Instagram și Twitter și abonează-te la canalul nostru Telegram . Simțiți-vă liber să repostați și să distribuiți pe scară largă articolele Global Research.

Unitate globală de recomandare pentru cercetare: Cititorii noștri sunt linia noastră de salvare

***

Citiți partea I:

Marea resetare a WEF: Marea deposedare. Pierderea drepturilor de proprietate asupra activelor financiare. „Deține nimic, fii fericit”

De Dr. Paul Craig Roberts , 11 aprilie 2024

În partea 1, am raportat că deja nu deținem nimic.

Răspunsul imediat al cititorilor este: ce putem face pentru a evita deposedarea? De la îndemână, răspunsul ar putea părea a fi proprietate fără datorii și aur și argint în posesia personală.

Cu toate acestea, dacă scopul este ca nu deținem nimic și să fim controlați în cadrul unui regim de monedă digitală, aceste active vor fi luate și ele.

Webb spune că dacă miliardarii și marile instituții financiare pot fi informate cu privire la situație, ar putea face Congresul conștient de modificările de reglementare și ar putea forța Congresul să-și folosească puterea de a face legi pentru a anula modificările de reglementare.

La urma urmei, dacă nu există proprietate financiară privată, nu există nimeni care să contribuie la alegerile pentru Congres.

Donațiile din campania miliardarilor aleg politicienii, iar ceea ce le fac miliardarii modificările de reglementare este să îi reducă la aceeași sărăcie ca o persoană fără adăpost. Ceea ce înseamnă schimbările pentru marile instituții financiare precum Merrill Lynch, Schwab etc., este că existența lor încetează. Speranța lui Webb este că influența combinată poate anula modificările de reglementare. Întrebarea este dacă poate fi generată conștientizarea. În joc este și soarta Congresului. În Marea Resetare nu există nicio contribuție din partea oamenilor și nicio funcție pentru Congres.

Ca în toate scrierile mele, încerc să aduc conștientizare. Fără îndoială că mesagerul va fi împușcat.

Scopul Părții 2 este de a sublinia modificările de reglementare care au fost făcute care au transformat proprietatea noastră în active financiare în proprietatea „creditorilor garantați”.

Webb le numește modificări legale, ceea ce sunt, dar așa cum am citit-o din acțiuni de reglementare, nu legislative.

Webb spune că schimbările sunt globale, dar el descrie doar modul în care SUA și UE au efectuat schimbările pentru ele însele. Nu pot să-mi imaginez că Rusia, China, Iranul și orice părți ale lumii care nu sunt capturate în sistemul financiar occidental sunt părți la deposedare, mai ales sub regimul sancțiunilor. Pe măsură ce am citit-o, deposedarea care așteaptă se limitează la lumea occidentală și la țările ei captive. Prin global, poate că Webb înseamnă operațiunile globale ale organizațiilor financiare din lumea occidentală.

Mai întâi câteva definiții: un „titular de cont” este tu, IRA, planul de pensii, investițiile în acțiuni și obligațiuni deținute la un „furnizor de cont” sau „intermediar” sau „instituție de depozit”, cum ar fi Merrill Lynch, Schwab, Wells Fargo. Un „titular de drepturi” este definiția dumneavoastră a cărui creanță de proprietate asupra activelor dumneavoastră financiare a fost subordonată creanțelor „creditorilor garantați” ai instituției în care aveți conturile dumneavoastră. Vă rog să înțelegeți că deposedarea despre care scriu este deposedarea dumneavoastră.

După cum sa raportat în partea 1, titlurile de valoare ale unei țări sunt grupate într-un Depozitar central de securitate (CSD). Fiecare CSD național este legat de Depozitarul Internațional de Securitate (ICSD), care, în cuvintele unui raport din 2013 al Comitetului Banca pentru Reglementări Internaționale privind Sistemul Financiar Global, pune la dispoziția „creditorilor garantați” toate garanțiile disponibile (toate stocurile noastre). și obligațiuni) și asigură mobilitatea transfrontalieră a garanțiilor de la „datorul de garanție” la „actorul de garanție”. Da, acești termeni sunt folosiți în mod explicit, indicând recunoașterea faptului că are loc un furt.

Webb scrie că aceste aranjamente au fost „proiectate și executate în mod deliberat pentru a transfera controlul garanțiilor către cei mai mari creditori garantați din spatele complexului de derivate. Acesta este subterfugiul, finalul tuturor.”

Pentru realizarea acestor aranjamente a fost nevoie de mulți ani și de multe schimbări de reglementare care nu au implicat participanții de pe piața financiară (dvs.) în decizii. Diferențele dintre drepturile de proprietate financiară din SUA și din unele țări europene au reprezentat un obstacol special care a necesitat „armonizarea” Europei cu SUA. Primul efort a fost semnat doar de SUA, Elveția și Mauritius. UE nu a semnat, deoarece în unele țări membre UE (Suedia, Finlanda, de exemplu) cumpărătorii de valori mobiliare aveau drepturi de proprietate inviolabile bazate pe principiul legal străvechi al lex rei sitae.

Webb descrie, citând documentele, soluția de 10 ani a acestui blocaj.

Crearea mobilității transfrontaliere a garanțiilor a început odată cu trecerea Depository Trust Corporation de la certificatele de acțiuni fizice deținute în numele proprietarilor la înscrieri în cont. S-a afirmat o „criză a documentelor” din cauza procesării tranzacțiilor cu acțiuni deținute individual de titluri de valoare.

Apoi, Codul comercial uniform al SUA a fost modificat în liniște de-a lungul multor ani, fără a necesita un act al Congresului. Iată modificările:

Proprietatea titlurilor de valoare ca proprietate a fost înlocuită cu un nou concept legal de „drept de garanție”, care este o creanță contractuală care asigură o poziție foarte slabă în cazul în care furnizorul de cont devine insolvabil.

Toate valorile mobiliare sunt deținute în formă comună nesegregată. Titlurile de valoare utilizate ca garanție și cele care sunt restricționate pentru o astfel de utilizare sunt deținute în același pool.

Toți deținătorii de cont, inclusiv cei care au interzis utilizarea titlurilor lor ca garanție, trebuie, prin lege, să primească doar o cotă proporțională din activele reziduale.

„Revendicarea”, care este preluarea propriilor valori mobiliare în caz de insolvență, este absolut interzisă. Furnizorii de conturi pot împrumuta în mod legal titluri comune pentru a garanta tranzacționarea și finanțarea proprie. 


„Safe Harbor” asigură creanțele cu prioritate a creditorilor garantați la valorile mobiliare comune înaintea deținătorilor de cont.

Webb raportează că „pretenția de prioritate absolută a creditorilor garantați la valorile mobiliare ale clienților în comun a fost susținută de instanțele”.

Webb reproduce răspunsul Băncii Rezervei Federale din New York la întrebările Grupului de Certitudine juridică al Comunităţii Europene despre noul sistem pe care îl dezvolta Washington. Fed a fost întrebat dacă investitorii au drepturi aferente anumitor titluri în valori mobiliare în comun. Fed NY a răspuns „Nu”.

Fed a fost întrebată dacă investitorii sunt protejați împotriva insolvenței unui intermediar sau a unui depozitar sau a furnizorului de conturi. Fed din NY a răspuns „creditorii au prioritate față de creanțele deținătorilor de drepturi”.

Fed a fost întrebată dacă creditorii mai aveau prioritate dacă nerespectarea implică vina, neglijența sau încălcarea similară a obligațiilor intermediarului. Fed din NY a răspuns: „În ceea ce privește dobânda pe care titularul de drepturi o are asupra activelor financiare creditate în contul său de titluri de valoare: indiferent de vina, frauda sau neglijența intermediarului de valori mobiliare, în conformitate cu articolul 8, deținătorul de drepturi are doar o probă. cota-parte din interesul intermediarului de valori mobiliare în activul financiar în cauză.”

Pe scurt, conturile omnibus reunesc active, astfel încât valorile mobiliare individuale nu pot fi identificate cu anumiți investitori. Când survine falimentul care cauzează neîndeplinirea obligațiilor furnizorului de cont, clienții rămân cu o simplă creanță contractuală și trebuie să se alinieze cu toți ceilalți creditori negarantați.

Obiectivul utilizării tuturor valorilor mobiliare ca garanție a fost obținut. „Au fost implementate sisteme cuprinzătoare de „gestionare a garanțiilor” care asigură transportul transfrontalier al tuturor valorilor mobiliare prin conectarea obligatorie a CSD-urilor la ICSD-uri la CCP (unde este concentrat riscul complexului de derivate) și către creditorii garantați uns. care vor lua garanția atunci când CPC-urile eșuează, asigurându-se că preluarea lor de active nu poate fi contestată legal.”

Cu toate acestea, rămân două probleme. Ce se întâmplă dacă pachetele de garanții sunt insuficiente pentru a acoperi creanțele creditorilor garantați și care este riscul ca o CCP (Central Clearing Party) să eșueze?

Raportul Comitetului Financiar Global al Băncii Reglementărilor Internaționale din 2013 spune că, dacă nu există suficiente garanții comune (acțiunile și obligațiunile noastre) pentru a preveni prăbușirea sistemului financiar (prin care se înțelege aparent mega-băncile), atunci non-colateralul trebuie să fi transformat în garanție. Ce este non-colateral și cum este transformat nu este clar. Raportul Comitetului Global de Capital al BIS spune: „unii participanți la piață ar putea avea nevoie să schimbe valori mobiliare disponibile, dar neeligibile [ca garanție], cu alte titluri care îndeplinesc criteriile de eligibilitate [ca garanție] pentru a-și îndeplini obligațiile de garanție. Efectuarea de tranzacții pentru a obține acest rezultat a fost definită ca „transformare a garanțiilor”.

Webb scrie: „Transformarea garanțiilor este pur și simplu grevarea oricăror și a tuturor tipurilor de active ale clienților în cadrul contractelor de swap, care ajung în complexul de derivate. Acest lucru se face fără știrea clienților, care au fost făcuți să creadă că dețin în siguranță aceste valori mobiliare și nu servește niciun scop benefic pentru acești clienți.”

În calitate de secretar adjunct al Trezoreriei, justiția mea era conducerea economiei interne, iar sarcina mea era să înlocuiesc politica keynesiană de gestionare a cererii care a dus la „stagflație” cu o politică de ofertă. Mai mult, a fost acum 40 de ani înainte de era instrumentelor derivate care depășesc de multe ori dimensiunea PIB-ului mondial și, după cum am înțeles, valoarea combinată a tuturor acțiunilor și obligațiunilor din lumea occidentală. Prin urmare, nu pot oferi răspunsul. Webb nu explică, nici comitetul BRI, cum se creează mai multe garanții atunci când acumulările cumulate ale tuturor acțiunilor și obligațiunilor sunt insuficiente pentru a face față creanțelor creditorilor garantați. Dar nu este din crearea de bani de către banca centrală.

Conform noii Deposedări, o parte centrală de compensare (CCP) are riscul de contrapartidă între părțile într-o tranzacție și asigură compensarea și decontarea. CCP are „obligațiile participantului la compensare eșuat”. Deci, ce se întâmplă dacă un PCC eșuează? Răspunsul pare să fie Armaghedonul financiar. „Dacă un CCP mare are probleme din cauza neîndeplinirii obligațiilor de plată a membrilor săi, atunci vom avea o criză bancară”, spune Benoît Gourisse, director senior, Politici publice europene la ISDA.

Depository Trust & Clearing Corporation declară că nu are nicio soluție la subcapitalizarea CCP-urilor.

Webb concluzionează că PCC-urile sunt în mod deliberat subcapitalizate și concepute pentru a eșua.

În partea 3 vom analiza rezultatul probabil al crizei financiare în curs.

Citiți partea a III-a:


Marea deposedare: o criză financiară masivă este în așteptare. „Marea resetare” a WEF înseamnă „re-instituționalizarea feudalismului”

De Dr. Paul Craig Roberts , 17 aprilie 2024

*

Notă pentru cititori: Vă rugăm să faceți clic pe butonul de distribuire de mai sus. Urmărește-ne pe Instagram și Twitter și abonează-te la canalul nostru Telegram. Simțiți-vă liber să repostați și să distribuiți pe scară largă articolele Global Research.

Paul Craig Roberts este un autor renumit și cadru universitar, președinte al Institutului pentru Economie Politică, unde a fost publicat inițial acest articol . Dr. Roberts a fost anterior editor asociat și editorialist pentru The Wall Street Journal. A fost secretar adjunct al Trezoreriei pentru Politică Economică în timpul administrației Reagan. El este un colaborator regulat la Global Research.
Sursa originală a acestui articol este Global Research
Drepturi de autor © Dr. Paul Craig Roberts , Global Research, 2024