Proiectul  Dacia Felix – Circulara nr.1

Jurații

 

Reconstrucția României trebuie să înceapă cu înființarea corpului de  JURAȚI!

 

Românii care mai au în ei o urmă de simț civic alcătuiesc o majoritate imensă, sunt mult mai mulți decât cei ce se prezintă la vot! Sunt românii care se întreabă sincer îngrijorați ce trebuie făcut pentru redresarea Țării!

 

Foarte mulți români sunt dispuși să se implice într-o acțiune și într-o activitate care să fie benefică pentru Neamul românesc! Nu așteaptă decât o inițiativă bine concepută, convingătoare! După 24 de ani de mizerie și decădere fiecare român a trecut prin nenumărate deziluzii, a fost amăgit în fel și chip de mai multe ori, de mai multe persoane „fizice sau juridice”, așa încât nu va fi ușor să fie câștigați pentru o nouă inițiativă!

 

Mă număr printre acești români voitori de bine pentru Neam și Țară! Ca mine mai sunt milioane și  milioane de români, în România sau în vecinătatea ei, ori în țări mai depărtate, peste mări și oceane! Iar printre acești voitori de bine nu uit să pun la socoteală și efective importante de „minoritari” sau de străini propriu ziși care ne iubesc, care țin la noi, în virtutea unui firesc sentiment uman de solidaritate, de respect pentru adevăr și dreptate care te face, deseori, să te ridici sau să te pronunți în favoarea unei persoane, a unei comunități. Ultimul, de care de curând am aflat cu mare plăcere, este dl RAOUL WEISS! Vor mai fi fiind și alții, nu mă îndoiesc! Tuturor, Dumnezeu să le dea sănătate și spor în toate!

 

Deschidem pe blogul www.ioncoja.ro dezbateri cu un caracter mai organic, mai sistematic, „variațiuni” pe tema CE-I DE FĂCUT? Ce este de făcut pentru redresarea noastră ca popor, ca societate, ca țară?

 

Despre toate acestea se vorbește neîncetat pe Internet, inclusiv pe blogul nostru, de ani de zile!

 

Considerând că am discutat suficient, apreciem că e timpul să trecem la acțiune organizată!

 

Cu siguranță nu greșim când gândim astfel! Discutabile pot fi acțiunile concrete pe care să le avem în vedere, ordinea în care să le abordăm…

 

Personal, rămân la convingerea că ne este extrem de necesar un partid sau mai multe care să acceadă în Parlament ca să legifereze măsurile care se impun! Fără un asemenea instrument, oricât am fi de numeroși și de corect orientați, oricât de numeroși chiar și suntem, nu putem face mai nimic!… Regulile democrației ne leagă de mâini și de picioare!

 

Situația fiind însă cea care există – anume că politica interesului național nu are susținători printre partidele parlamentare, deci nici în Parlament, suntem obligați să ne întrebăm ce putem face totuși din afara Parlamentului!

 

Din discuțiile purtate de mai bine de 20 de ani, rezultă un acord unanim pe ideea că fără reforma autentică a Justiției situația de fapt nu poate fi ameliorată!…

 

Avem o justiție ca niciodată de coruptă! E greu de conceput o îndreptare a lucrurilor pornită cu sinceritate din mijlocul magistraților! Câinii nu pleacă de la ușa măcelăriei decât obligați, alungați! (Să mi se ierte această comparație jignitoare pentru mulți magistrați, pentru majoritatea acestora poate! Dar în justiția noastră s-au oploșit și multe canalii, secături cinice, care au creat deja un sistem mafiot imposibil de destructurat de pe o zi pe alta!)

 

Luând aminte la părerile exprimate nu în mass media, cum ar fi fost normal, ci numai pe Internet, împărtășesc întru totul ideea că este extrem de necesară introducerea instituției JURAȚILOR.

 

Nu am spus re-introducerea instituției, deoarece este nevoie de o instituție a juraților mult diferită de ce a fost această instituție cândva. În momentul de față avem a ne confrunta cu situații și nevoi speciale, necunoscute, nemaiîntâlnite, astfel că va trebui să introducem de fapt o instituție radical restructurată în raport cu ce au fost jurații înainte de instaurarea regimului comunist, în 1945!

 

Comuniștii, ajunși la putere în 1945, nu au îndrăznit să desființeze această instituție, ci au înlocuit-o cu instituția oarecum similară numită ASESORI POPULARI! Eficiența acestor asesori populari nu sunt eu în măsură s-o apreciez, sper s-o facă un specialist, un cunoscător. Din puținul cunoscut de mine, acești asesori au fost numai de fațadă.

 

Mafioții din FSN și din afara acestuia, care au clocit cele două constituții post-decembriste și întreaga legislație, nu i-au păstrat nici măcar pe acești asesori populari, temându-se că ei ar putea crea fisura care să dea peste cap întreg edificiul corupt și demagogic care se numește azi justiția din România!

 

Invităm specialiștii de bună credință, patrioți, să-și spună părerea asupra acestor JURAȚI, cine să fie jurații de mâine și ce atribuții să aibă, iar în final să se contureze un proiect de lege care să fie supus Parlamentului! Punem blogul nostru la dispoziția celor interesați, invităm și alte bloguri cu vocație naționalistă și justițiară să colaboreze la acest proiect, să ne coordonăm eforturile, să ne pregătim pentru a aborda cu eficiență și celelalte inițiative pe care le presupune efortul de redresare națională. Nu mai avem timp de pierdut contemplând îngroziți tabloul României distruse de mafioți!

 

Ca punct de plecare al discuțiilor ce vor urma pe această temă îmi permit, ca nespecialist care încearcă să se facă util cauzei, câteva sugestii pentru cei care vor lucra propriu zis la proiectul de lege avut în vedere:

 

  1. Numărul juraților trebuie să fie oricât de mare. Cu cât vor fi mai mulți acești jurați cu atât mai greu, dacă nu cumva imposibil le va fi mafioților, să-i corupă pe toți!
  2. Prezența juraților să fie obligatorie la procesele în care este implicat statul român.
  3. Orice persoană parte într-un proces civil sau penal să aibă dreptul să ceară prezența juraților sau, după caz, avizul acestora asupra hotărîrii date de instanță.
  4. Jurații să fie retribuiți la cererea acestora. Să fie admis voluntariatul și prestarea neretribuită a activității respective, de la caz la caz.
  5. Delegarea juraților să se facă aleatoriu, iar desemnarea să se facă printr-o procedură publică, la care să poată asista părțile interesate.
  6. Criteriile de selecție și lista de jurați să aibă caracter public.
  7. Candidatura la funcția de jurat se stabilește prin auto-propunere sau prin propuneri din partea societății civile făcute de persoane onorabile, care girează moral pentru juratul propus: academicieni, membri ai Sinodului BOR, liderii spirituali ai fiecărui cult religios recunoscut de lege, uniunile de creație, federațiile sportive, organizațiile din diasporă și alții. Candidaturile se supun discuției publice, candidații acceptând să răspundă oricăror întrebări din public.

 

Acestea fiind zise, așteptăm idei și sugestii privind organizarea activității și conținutul proiectului de lege. Și altele. Doamne, ajută!

 

Ion Coja

30 ianuarie 2014