CD
567 aprobate

denitsoc@gmail.com
66.71.243.136

 

Nu’i de mirare ca s-a scris asa ceva.
Francezii. mai ales cei care isi permiteau sa calatoreasca, aveau deja opiniile formate de acasa in functie de interesele lor. Chiar daca ar fi avut o opinie favorabila rusiei cine ar fi publicat asa ceva?
Ca si acum, si atunci presa avea aceiasi stapani peste tot.
Rusia a fost privita de vestul Europei ca un teritoriu bun de colonizat, avea de toate si merita colonizat. Ori cand vrei sa cuceresti o tara spui ca trebuie sa crestinezi, civilizezi sau democratizezi acel popor.
Totul merge pe acelasi tipic, „descoperitorii deografici”, circumcisi, nu sufera de prea multa imaginatie sau creativitate, asa cum sunt banuiti pe nedrept, ei merg dupa aceleasi tipicuri, paradigme copiate de la asiro-babilonieini si pastrate in Talmudurile lor, cel Irusalemic si cel Babilonian.
Toata istoria „moderna” este bazata pe scriiturile unor calatori, care au interese necunoscute noua, sau „documente” din cancelariile ambasadalor franceze in Balkani.
Oare nu pare suspect ca aceleasi surse, mereu negative, sunt intrebuintate peste tot, in pofida metodelor istorice, care nu dau prioritate unor surse ale caror interese nu pot fi cel putin cunoscute.
Aceleasi lucruri „elegante” s-au spus si despre romani, din aceleasi surse franceze, si noi ii mai zicem inca „Sora mai mare”, aceleasi documente l-au inspirat si pe K. Marx sa scrie „Insemnari despre romani”.
In publicistica contemporana K Marx apare ce „prieten al romanilor” doar pentru ca el mentioneaza ura plebei romanesti pentru moscali si considera Transilvania teriteriu romanesc.
Dar nimeni nu vrea sa comenteze aprecierea directa a lui Marx asupra poporului roman, pe care el il considera o plebe incapabila sa produca o revolutie, ci dimpotriva sunt contra revolutionari.
Caci Marx nu putea ierta interventia lui Iancu la 1848, cand i-a zvantat pe revolutionarii unguri dar a si refuzat medalia imparatului austriac.
Istoria nu se face pe placute, citam si extrapolam doar ceea ce ne place, trebuie sa analizam ansamblul in intregimea intelesurilor sale.