Text primit de la dl Dorel
Circulă pe internet
*
O nouă lege a pumnului în gură: „lupta” împotriva antisemitismului mai presus de orice!
Pe data de 29 Martie a.c. a fost depus la Senatul României, la Biroul permanent, un proiect de lege ce are nr. b135/2018. Iniţiator, deputatul din partea minorităţii evreieşti, Silviu Vexler. Semnatari ai proiectului, 10 deputaţi(inclusiv iniţiatorul) şi un senator:
– Nicolae Şerban – senator PSD; Ganţ Ovidiu Victor – deputat FDGR (minoritãti); Neagu Nicolae – deputat PNL; Pambuccian Varujan – deputat UAR (minoritãti); Seidler Cristian-Gabriel – deputat USR; Suciu Vasile-Daniel – deputat PSD; Szabó Ödön – deputat UDMR; Tomac Eugen – deputat PMP; Vexler Silviu – deputat FCER (minoritãti); Vlase Petru Gabriel – deputat PSD; Vosganian Varujan – deputat ALDE.
Proiectul se intitulează: „Propunere legislativă privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea antisemitismului”. El în sine este o formă redusă, concentrată, a OUG 31/2002(completată cu legea 217/2015-legea antilegionară) dar formă în care cuvintele fascism, legionarism etc. au fost inlocuite cu cel de „antisemitism”. De altfel proiectul are multe paragrafe, copiate după OUG 31/2002.
Ce este în realitate proiectul respectiv? Practic doar o nouă formă de atacarea a valorilor interbelice româneşti şi de discriminare a celorlalte etnii în comparaţie cu cea evereiască. Căci altfel de ce noua lege nu conţine pe lângă cuvântul antisemit şi cuvintele: antiromân, antirus, antimaghiar, antigerman, antiţigan(antirom), antibulgar, antiitalian, antifrancez, anticeh, antislovac, antilipovean, antimachedon, antigrec, antienglez, antiucarinian etc.??? Oare ura împotriva ungurilor sau a ruşilor sau a germanilor nu ar trebui şi ea pedepsită de lege? În concepţia semnatarilor proiectului de lege, răspunsul la acestă ultimă întrebare este NU!
Şi astfel încă o dată elita interbelică şi sfinţii închisorilor vor putea fi atacaţi iar susţinătorii lor prigoniţi, căci de, pentru mulţi neocomunişti, aceştia-elita şi sfinţii închisorilor, erau antisemiţi şi drept consecinţă, conform posibilei noi legi, orice referire laudativă la adresa lor este un act de incitare la antisemitism…
Mai jos am redat proiectul de lege cu tot cu anexe precum şi expunera de „motive” care a dat naştere la nua iniţiativă legislativă. Ca de obicei, aşa cum ne cere statutul de legionari, ne străduim să urmărim toate atacurile duşmanilor noştri şi ai democraţiei şi să ducem permanent o activitate de informare a publicului şi de contracarare a duşmanului.
Bineînţeles că Mişcarea Legionare va lupta împotriva acestei legi antiromâneşti şi anti-toate celelalte naţii. Rugăm pe cei care vor să ne susţină în viitoarele noastre demersuri pentru combaterea „noii” legi să nu dea crezare iniţiativelor aşa zişilor pseudo legionari, adică cei de la fundaţiile sau asociaţiile „I.G. Ogoranu”, „George Manu” etc. pt. că aceştia, ca şi până acum, au făcut numai prostii în dorinţa lor de a arăta că ştiu cum să lupte cu antilegionarii şi antiromânii. După cum se poate observa, pseudolegioanrii până acum habar nu aveau de noua lege, deşi le-am lăsat câteva zile ca să o descopere…
Proiect de lege:
LEGE
privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea antisemitismului
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1. — Prezenta lege are ca scop stabilirea unor măsuri pentru prevenirea și combaterea antisemitismului.
Art. 2. — În sensul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următorul înțeles :
a) prin antisemitism se înțelege atât percepția referitoare la evrei exprimată ca ură împotriva acestora cât și manifestările verbale sau fizice, motivate de ură împotriva evreilor, îndreptate împotriva evreilor sau ne-evreilor ori a proprietăților acestora, împotriva instituțiilor comunităților evreiești sau lăcașurilor lor de cult;
b) prin organizație cu caracter antisemit se înțelege orice grup format din trei sau mai multe persoane, care își desfășoară activitatea temporar sau permanent, în scopul promovării ideilor, concepțiilor sau doctrinelor antisemite. In această categorie pot fi incluse organizațiile cu sau fără personalitate juridică, partidele și mișcările politice, asociațiile și fundațiile, societățile reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte persoane juridice care intră sub incidența prezentei
c) prin simboluri antisemite se înțelege: drapelele, emblemele, insignele, uniformele, sloganurile, formulele de salut, precum și orice alte asemenea însemne, care transmit idei, concepții sau doctrine care promovează antisemitismul;
d) prin materiale antisemite se înțelege: imagini, mesaje text, conținut audio-video, precum și orice alte asemenea reprezentări, care transmit idei, concepții sau doctrine care promovează antisemitismul.
Art. 3.
Fapta persoanei de a promova, în public, în orice mod, idei, concepții sau doctrine antisemite se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 3 ani și interzicerea unor drepturi.
Art. 4.
Distribuirea sau punerea la dispoziția publicului, prin orice mijloace, de materiale antisemite constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la un an la 5 ani.
Art. 5.
(l) Confecționarea, vânzarea, răspândirea, precum și deținerea în vederea răspândirii de simboluri antisemite se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 3 ani și interzicerea unor drepturi.
(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează și utilizarea în public a simbolurilor antisemite.
(3) Nu constituie infracțiune fapta prevăzută la alin. (l) sau (2), dacă este săvârșită în interesul artei sau științei, cercetării ori educației sau în scopul dezbaterii unor aspecte de interes public.
Art. 6.
(l) Constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 la 10 ani și interzicerea unor drepturi inițierea sau constituirea unei organizații cu caracter antisemit, aderarea sau sprijinirea, sub orice formă, a unui astfel de grup.
(2) Dacă faptele prevăzute la alin. (l) au fost urmate de săvârșirea unei infracțiuni, se aplică regulile privind concursul de infracțiuni.
(3) Nu se pedepsesc persoanele care au comis faptele prevăzute la alin. (l), dacă denunță autorităților existența organizației, înainte ca aceasta să fi fost descoperită și să se fi început săvârșirea vreuneia dintre infracțiunile care intră în scopul grupului.
(4) Dacă persoana care a săvârșit una dintre faptele prevăzute la alin. (l) și (2) înlesnește, în cursul urmăririi penale, aflarea adevărului și tragerea la răspundere penală a unuia sau mai multor membri ai unui grup infracțional organizat, limitele speciale ale pedepsei se reduc la jumătate.
EXPUNERE DE MOTIVE
Deși ar trebui să fie doar o amintire a tragediilor care au însoțit cele mai întunecate momente ale istoriei umanității – ideile, concepțiile și doctrinele antisemite își păstrează în continuare efectele nocive, descoperă noi adepți dispuși să le promoveze și într-un mod de neînțeles sunt prezente în anumite segmente ale societății actuale.
Antisemitismul, în mod frecvent, acuză evreii de conspirații pentru a face rău umanității, iar evreii sunt, de obicei, învinuiți pentru lucrurile care merg rău/greșit. Această idee este exprimată în discursul public, în scris, în forme de expresie vizuală sau acțiuni și pot include stereotipuri calomnioase și însușiri cu caracter negativ.
În perioada martie 2016 — martie 2017, România a exercitat președinția Alianței Internaționale pentru Memoria Holocaustului (International Holocaust Remembrance Alliance / IHRA).
Cu ocazia primei reuniuni plenare a IHRA din România, organizată la București, în perioada 23-26 mai 2016, a avut loc un intens proces de negociere între cele 31 de state membre ale organizației, condus de România și finalizat cu adoptarea Definiției de lucru a antisemitismului, prezentată în Anexa 1 la prezenta Expunere de Motive. Decizia a fost luată pe fondul creșterii infracțiunilor pe bază de ură, în special în Europa, și vizează crearea celor mai eficiente mecanisme care să asigure protecția și apărarea drepturilor omului.
Ulterior, în Ședința de Guvern din 25 mai 2017, a fost adoptată Declarația Guvernului României de asumare a aplicării Definiției de lucru a antisemitismului, adoptată de Alianța Internațională pentru memoria Holocaustului.
La 1 iunie 2017, Parlamentul European a adoptat ”Rezoluția referitoare la combaterea antisemitismului” (2017/2692(RSP), prezentată în Anexa 2 la prezenta Expunere de Motive, care menționează că ”întrucât combaterea antisemitismului este o responsabilitate a întregii societăți”, iar ”numărul incidentelor antisemite în statele membre ale UE a crescut în mod semnificativ în ultimii ani, după cum relatează, printre altele, Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) și Agenția pentru Drepturi Fundamentale a UE (FRA)”, și având în vedere „atacurile teroriste violente care i-au vizat pe membri ai comunității evreiești și care au avut loc în ultimii ani în mai multe state membre” .
”subliniază că discursurile de incitare la ură și toate formele de violență împotriva cetățenilor europeni de origine evreiască sunt incompatibile cu valorile Uniunii Europene”,
”invită statele membre și instituțiile și agențiile UE să adopte și să aplice definiția operațională a antisemitismului a Alianței Internaționale pentru Comemorarea Holocaustului (IHRA) pentru a sprijini autoritățile judiciare și de aplicare a legii în eforturile acestora de a identifica și urmări în justiție atacurile antisemite în mod mai eficient și mai eficace”.
”Antisemitismul care s-a manifestat în România între cele două războaie mondiale a crescut direct din semințele sădite în evenimentele majore ale dezvoltării țării începute la jumătatea secolului al XIX-Iea. Din motive care puteau diferi de la o persoană la alta sau de la un grup la altul, în viața politică, culturală și spirituală a societății românești au existat, în forme variate și cu diverse intensități, puternice curente antisemite.” (Raportul Final al Comisiei Internaționale pentru Studierea Holocaustului în România)
Potrivit Definiției de lucru a antisemitismului adoptată de IHRA, unele exemple contemporane de antisemitism în viața publică, media, în școli, la locul de muncă și în sfera religioasă pot include, luând în considerare contextul general dar fără a se limita la acestea:
Instigarea la uciderea sau prigonirea evreilor, în numele unei ideologii radicale, al unei poziții extremiste sau religii, complicitatea la acestea sau încuviințarea lor.
Promovarea unor acuzatii mincinoase, dezumanizante, ce demonizează evreii, a unor afirmații stereotipe despre evrei sau despre așa-zisa putere exercitată colectiv de evrei – așa cum ar fi, în mod special dar nu exclusiv, mitul despre o conspirație mondială a evreilor sau despre controlul de către evrei al mijloacelor de informare în masă, al economiei, al guvernelor sau al altor instituții ale societății.
Acuzarea evreilor ca popor ce ar fi responsabil pentru fapte reale sau imaginare comise de un singur evreu sau de un grup de evrei sau chiar pentru fapte comise de ne-evrei.
Acuzarea cetățenilor de origine evreiască că sunt mai loiali Israelului sau presupuselor priorități mondiale ale evreilor, decât intereselor propriilor lor națiuni.
Negarea dreptului poporului evreu la autodeterminare, de exemplu prin susținerea faptului că existența Statului Israel este o acțiune rasistă.
Aplicarea de standarde duble asupra poporului evreu, prin solicitarea ca acesta să aibă o conduită ce nu este așteptată sau solicitată a se maniesta din partea oricărei alte națiuni democratice.
Utilizarea de simboluri sau imagini asociate cu antisemitismul clasic pentru a caracteriza statul Israel sau cetățenii acestuia (de exemplu, acuzații că evreii l-ar fi ucis pe Isus sau acuzarea acestora de comiterea de ucideri rituale).
Compararea politicii contemporane a Israelului cu cea a naziștilor.
Atribuirea colectivă către evrei a responsabilității pentru acțiuni ale statului Israel.
Manifestările pot include vizarea statului Israel, conceput ca o colectivitate evreiască. Cu toate acestea, criticarea Israelului, în mod similar cu cea adusă oricărui alt stat, nu poate fi, în sine, considerat ca antisemitism.
Necesitatea adoptării unui act normativ distinct care să introducă măsuri pentru prevenirea și combaterea antisemitismului decurge și din faptul că propagarea în public a ideilor, concepțiilor și doctrinelor antisemite, precum și a simbolurilor sau materialelor antisemite, în special pe Internet și prin intermediul rețelelor de socializare, nu au putut fi combătute prin intermediul mijloacelor legislative aflate la dispoziție în prezent.
În același timp, promovarea luptei împotriva antisemitismului trebuie să fie avută în vedere într-un context mai larg, alături de lupta împotriva intoleranței, discriminării, rasismului, xenofobiei etc.
În calitate de stat care a deținut președinția IHRA, la momentul adoptării definiției de lucru a antisemitismului, adoptarea de către Parlamentul României a prezentei legi va transmite un mesaj puternic tuturor partenerilor de dialog ai României, respectiv va aduce claritate și va consolida politica de eliminare a oricăror forme și manifestări antisemite.
Este important de menționat că în 2018 se împlinesc 80 de ani de Ia introducerea în România a legilor rasiale și antisemite, care au constituit catalizatorul Holocaustului pe teritoriul românesc.
În acest moment simbolic, adoptarea ”Legii privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea antisemitismului”, va reprezenta atât un instrument legislativ esențial cât și o expresie a puternicului angajament politic de a acționa hotărât împotriva tuturor formelor de manifestare ale acestei percepții, bazată pe ură împotriva evreilor, iar prestigiul României va fi puternic consolidat în plan internațional.
Anexa 1 la Expunerea de Motive
Definiţia de lucru a antisemitismului
Pe 26 mai 2016, Plenara IHRA de la București a decis să:
Adopte următoarea definiție a antisemitism ului, neobligatorie din punct de vedere juridic:
” Antisemitismul reprezintă o anume percepție referitoare la evrei, care poate fi exprimată ca fiind ură împotriva evreilor. Manifestările verbale și fizice de antisemitism sunt îndreptate împotriva evreilor și ne-evreilor și/sau proprietăților acestora, împotriva instituțiilor comunităților evreiești și locațiilor lor religioase. ”
Pentru a orienta IHRA în activitatea sa, următoarele pot fi ilustrative:
Manifestările pot include vizarea statului Israel, conceput ca o colectivitate evreiască. Cu toate acestea, criticarea Israelului, în mod similar cu cea adusă oricărui alt stat, •nu poate fi, în sine, considerat ca antisemitism. Antisemitismul, în mod frecvent, acuză evreii de conspirații pentru a face rău umanității, iar evreii sunt, de obicei, învinuiți pentru lucrurile care merg rău/greșit. Această idee este exprimată în discursul public, în scris, în forme de expresie vizuală sau acțiuni și includ stereotipuri calomnioase și însușiri cu caracter negativ.
Exemple contemporane de antisemitism în viața publică, media, în școli, la locul de muncă și în sfera religioasă pot include, luând în considerare contextul general dar fără a se limita la acestea:
Instigarea la uciderea sau prigonirea evreilor, în numele unei ideologii radicale, al unei poziții extremiste sau religii, complicitatea la acestea sau încuviințarea lor.
Promovarea unor acuzații mincinoase, dezumanizante, ce demonizează evreii, a unor afirmaţii stereotipe despre evrei sau despre așa-zisa putere exercitată colectiv de evrei așa cum ar fi, în mod special dar nu exclusiv, ‘nitul despre o conspirație mondială a evreilor sau despre controlul de către evrei al mijloacelor de informare în masă, al economiei, al guvernelor sau al altor instituţii ale societăţii.
Acuzarea evreilor ca popor ce ar fi responsabil pentru apte reale sau imaginare comise de un singur evreu sau de un grup de evrei sau chiar pentru fapte de ne-evrei.
Negarea faptelor, a scopului, a ‘mecanismelor (ex. existența camerelor de cazare) sau a planului urmărit prin genocidul comis împotriva poporului evreu de regimul național-socialist german și de către susținătorii și complicii acestuia în timpul celui de-al doilea Război Mondial (Holocaustul).
Acuzarea evreilor ca popor, sau a Israelului ca stat, de a fi inventat sau exagerat Holocaustul.
Acuzarea cetățenilor de origine evreiască că sunt mai loiali Israelului sau presupuselor priorități mondiale ale evreilor, decât intereselor propriilor lor națiuni.
Negarea dreptului poporului evreu la autodeterminare, de exemplu prin susținerea faptului că existenta Statului Israel este o acţiune rasistă.
Aplicarea de standarde duble asupra poporului evreu, prin solicitarea ca acesta să aibă o conduită ce nu este așteptată sau solicitată a se manifesta din partea oricărei alte națiuni democratice.
Utilizarea de simboluri sau imagini asociate cu antisemitismul clasic pentru a caracteriza statul Israel sau cetățenii acestuia (de exemplu, acuzații că evreii ar fi ucis pe Isus sau acuzarea acestora de comiterea de ucideri rituale).
Compararea politicii contemporane a Israelului cu cea a naziști lor.
Atribuirea colectivă către evrei a responsabilității pentru acțiuni ale statului Israel.
Actele de antisemitism constituie infracțiuni atunci când sunt astfel stabilite prin lege (de exemplu, negarea Holocaustului sau, în anumite state, distribuirea de materiale antisemite).
Infracțiunile au caracter antisemit atunci când țintele atacurilor, fie că sunt persoane sau bunuri imobile – precum clădiri, școli, lăcașuri de cult sau cimitire – sunt alese fiindcă sunt, sau sunt percepute ca fiind, evreiești sau având legătură cu evreii.
Discriminarea antisemită reprezintă refuzul de a acorda evreilor accesul la posibilități sau servicii accesibile altora și este ilegală în multe state.
Anexa 2 la Expunerea de Motive
Parlamentul European
2014-2019
TEXTE ADOPTATE Combaterea antisemitismului
Rezoluția Parlamentului European din 1 iunie 2017 referitoare la combaterea antisemitismului (2017/2692(RSP))
Parlamentul European,
având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeană (TUE) și, în special preambulul, al doilea paragraf și paragrafele patru – șapte, articolul 2, articolul 3 alineatul (3) al doilea paragraf și articolul 6, având în vedere articolul 17 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene din 7 decembrie 2000,
având în vedere Decizia-cadru 2008/913/JAI a Consiliului din 28 noiembrie 2008 privind combaterea anumitor forme și expresii ale rasismului și xenofobiei prin intermediul dreptului penal
având în vedere Directiva 2012/29/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2012 de stabilire a unor norme minime privind drepturile, sprijinirea și protecția victimelor criminalității și de înlocuire a Deciziei-cadru 2001/220/JAI a Consiliului2 având în vedere adoptarea în 2()15 a Agendei europene privind securitatea,
având în vedere Rezoluția 2106 (2016) a Consiliului Europei din 20 aprilie 2016 privind „Angajament reînnoit pentru combaterea antisemitismului în Europa”,
având în vedere concluziile primului Colocviu anual al Comisiei privind drepturile fundamentale, organizat la Bruxelles, în perioada I -2 octombrie 2015 și intitulat „Toleranță și respect: prevenirea și combaterea urii antisemite și islamofobe în Europa”,
având în vedere numirea în cadrul Comisiei, în decembrie 201 5, a unui coordonator pentru combaterea antisemitismului,
având în vedere înființarea, în iunie 2016, a unui Grup la nivel înalt al UE pentru combaterea rasismului, xenofobiei și a altor forme de intoleranță,
având în vedere Codul de conduită privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online, convenit la 3 1 mai 2016 între Comisie și principalele societăți informatice, precum și cu alte platforme și societăți care gestionează rețele de socializare,
având în vedere Rezoluția sa din 13 decembrie 2016 referitoare la situația drepturilor fundamentale în Uniunea Europeană în 2015 1 ,
având în vedere atacurile teroriste violente care i-au vizat pe membri ai comunității evreiești și care au avut loc în ultimii ani în mai multe state membre,
având în vedere responsabilitatea principală a guvernelor de a garanta securitatea și siguranța tuturor cetățenilor lor și, prin urmare, responsabilitatea lor principală de a monitoriza și preveni violența, inclusiv violența antisemită, precum și de a-i urmări în justiție pe autori, având în vedere articolul 123 alineatul (2) din Regulamentul său de procedură,
A. întrucât numărul incidentelor antisemite în statele membre ale UE a crescut în mod semnificativ în ultimii ani, după cum relatează, printre altele, Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) și Agenția pentru Drepturi Fundamentale a UE (FRA)•,
B. întrucât s-a relatat că măsurile de securitate specifice, odată aplicate, au contribuit la prevenirea și reducerea numărului de atacuri antisemite violente;
C. întrucât combaterea antisemitismului este o responsabilitate a întregii societăți,
1. subliniază că discursurile de incitare la ură și toate formele de violență împotriva cetățenilor europeni de origine evreiască sunt incompatibile cu valorile Uniunii Europene;
2. invită statele membre și instituțiile și agențiile UE să adopte și să aplice definiția operațională a antisemitismului a Alianței Internaționale pentru Comemorarea Holocaustului (IHRA)2 pentru a sprijini autoritățile judiciare și de aplicare a legii în eforturile acestora de a identifica și urmări în justiție atacurile antisemite în mod mai eficient și mai eficace și încurąjează statele membre să urmeze exemplul dac de Regatul Unit și Austria în această privință;
3. invită statele membre să ia toate măsurile necesare pentru a contribui în mod activ la asigurarea securității cetățenilor lor evrei și a infrastructurilor religioase, educative și culturale evreiești, consultându-se îndeaproape și purtând un dialog direct cu comunitățile evreiești, organizațiile societății civile și cu ONG-urile care își desfășoară activitatea în domeniul luptei împotriva discriminării;
4. salută numirea în cadrul Comisiei a coordonatorului pentru combaterea antisemitismului
și îndeamnă Comisia să furnizeze toate instrumentele și sprijinul necesare pentru ca această funcție să fie cât mai eficace;
5. invită statele membre să numească coordonatori la nivel național pentru combaterea antisemitismului;
6. îi încurajează pe membrii parlamentelor naționale și regionale și pe liderii politici să condamne în mod sistematic și public declarațiile antisemite și să pronunțe discursuri opuse și alternative, precum și să constituie grupuri parlamentare împotriva antisemitismului care să reunească mai multe partide, pentru a consolida lupta la nivelul întregii clase politice;
7. subliniază rolul important al organizațiilor societății civile și al educației în prevenirea și combaterea tuturor formelor de ură și de intoleranță și solicită acordarea unui sprijin financiar mai mare;
8. invită statele membre să încurajeze mass-media să promoveze respectarea tuturor confesiunilor și aprecierea diversității, precum și formarea jurnaliștilor privind toate formele de antisemitism pentru a combate eventualele prejudecăți;
9. invită statele membre în care nu au fost invocate încă niciodată motivele legate de rasă, naționalitate sau origine etnică, religie sau convingeri ca circumstanță agravantă în cazul unei infracțiuni penale să remedieze această situație cât mai curând posibil și să aplice pe deplin și în mod corespunzător Decizia-cadru a Consiliului privind combaterea anumitor forme și expresii ale rasismului și xenofobiei prin intermediul dreptului penal, pentru a garanta că actele antisemite sunt urmărite în justiție de autoritățile statelor membre, atât în mediul online, cât și offline;
10. insistă asupra faptului că trebuie să se ofere autorităților de aplicare a legii formare specifică privind combaterea infracțiunilor motivate de ură și a discriminării și să se înființeze unități de combatere a infracțiunilor motivate de ură în cadrul forțelor de poliție, acolo unde astfel de unități nu există deja, și invită agențiile UE și organizațiile internaționale să sprijine statele membre în oferirea acestor cursuri de formare;
11. încurajează cooperarea transfrontalieră la toate nivelurile în ceea ce privește urmărirea în justiție a infracțiunilor motivate de ură și, mai presus de toate, urmărirea în justiție a infracțiunilor grave, cum ar fi activitățile teroriste;
12. invită UE și statele sale membre să depună mai multe eforturi pentru a asigura crearea unui sistem global și eficient de colectare sistematică a unor date fiabile, relevante și comparabile privind infracțiunile motivate de ură, defalcate pe motivație, incluzând actele de terorism;
13. invită statele membre, în ceea ce privește Codul de conduită convenit între Comisie și principalele societățile informatice, să îndemne intermediarii online și platformele de comunicare socială să ia măsuri rapide pentru prevenirea și combaterea discursului antisemit care instigă la ură în mediul online;
14. evidențiază faptul că școlile oferă o oportunitate unică de a transmite valorile toleranței și respectului, deoarece ele au contact cu copiii începând de la o vârstă fragedă;
1 5. încurąiează statele membre să promoveze cursurile privind Holocaustul („Shoah”) în școli și să se asigure că profesorii sunt formați în mod corespunzător pentru această sarcină și pentru a aborda problema diversității în clasă; încurajează, de asemenea, statele membre să ia în considerare revizuirea manualelor școlare pentru a se asigura că istoria evreilor și viața contemporană a evreilor sunt prezentate într-o manieră cuprinzătoare și echilibrată și că toate formele de antisemitism sunt evitate;
16. solicită Comisiei și statelor membre să acorde mai mult sprijin financiar activităților specifice și proiectelor educaționale, să stabilească și să consolideze parteneriatele cu instituțiile și comunitățile evreiești și să încurajeze schimburile dintre copiii și tinerii de confesiuni diferite prin intermediul activităților comune, lansând și sprijinind campanii de sensibilizare în acest sens;
17. invită Comisia să colaboreze îndeaproape cu actorii internaționali, cum ar fi UNESCO, OSCE și Consiliul Europei, precum și cu alți parteneri internaționali, pentru a combate antisemitismul la nivel internaţional;
18. invită Comisia să solicite participarea în cadrul IHRA cu statut consultativ;
19. încurajează fiecare stat membru să comemoreze în mod oficial Ziua Internațională a Holocaustului la 27 ianuarie;
20. încredințează Președintelui sarcina de a transmite prezenta rezoluție Consiliului, Comisiei, guvernelor și parlamentelor statelor membre ale UE și ale țărilor candidate, Consiliului Europei, OSCE și Organizației Națiunilor Unite.
o dovada in plus ca toate asa zise partide politice sant o apa si-un pamant….inca din dec. 1989 de la asa zisa „revolutie”….toate sant antiromanesti…toate de aceiasi parte adica impotriva poporului impotriva Adevarului…impotriva legii stramosesti, impotriva crestinismului impotriva maicii noastre Biserica Ortodoxa….pentru ca au impus prin politica „corecta” parsiva pana si cenzurarea Prohodului Domnului nostru Iisus Hristos pentru a minimaliza implicarea si rolul evreilor in singura Revolutie adevarata din istoria omenirii de acum 2000 de ani….pana unde se va merge cu batjocora asupra poporului majoritar crestin ??? unde e democratia daca poporul majoritar crestin este intimidat sicanat hartuit persecutat in a-si practica credinta, traditia, in a-si cinsti eroii si martirii neamului ??? nu mai vorbim de dezvoltarea lui economica bunastarea si propasirea lui materiala si spiritiuala…alungati de pe pamantul stramosesc cu milioanele printre straini…fara fabrici uzine combinate industrie economie….fara resurse aur petrol gaze…fara paduri fara pamantul stramosesc….toate in mainile strainilor !!!! cine e vinovat pentru asta ? poporul majoritar asuprit si umilit de straini, de alogeni, de minoritari ??? se poate sa ajungem la o astfel de gandire pervertita sa credem ca noi santem vinovatii, ca noi santem cei care vrem sa ne facem rau singuri, chiar pana la o asa spalare de creier sa fi ajuns ? eu nu cred…mai nadajduiesc trezirea poporului in Adevarul si Dreptatea Bunului Dumnezeu !!!
Asa numitul antisemitiism cu propaganda evreiasca nu este altceva decat reactia omului de bun simt si curajos(in ziua de astazi mai ales)la raufacaturile borfasilor care se nimeresc a fi evrei.Deci a fi antisemit este egal cu a fi de partea ticalosilor,delapidatorilor,falsificatorilor(de istorie in special),a tuturor relelor depe pamant,cand la subsolul acestora,in umbra(ca la vedere nu e cuser)apare un nume de evreu.Oare acesta trebue sa fie viitorul omenirii,ordonat prin legile parlamentelor lumii?
REPETIR !!!!!!!!E GRAV !!!!!!!!!!!!
ALAAARMAAAAAAA!
BBC anunta LEGI NOI LIBERTICIDE IN GERMANIA!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.bbc.com/news/technology-42510868
Germany starts enforcing hate speech law
1 January 2018
Share this with Facebook Share this with Twitter Share this with Messenger Share this with Email Share
Image copyrightGETTY IMAGES
Image caption
Facebook is one of the social media companies affected by NetzDG
Germany is set to start enforcing a law that demands social media sites move quickly to remove hate speech, fake news and illegal material.
Sites that do not remove „obviously illegal” posts could face fines of up to 50m euro (£44.3m).
The law gives the networks 24 hours to act after they have been told about law-breaking material.
Social networks and media sites with more than two million members will fall under the law’s provisions.
Facebook, Twitter and YouTube will be the law’s main focus but it is also likely to be applied to Reddit, Tumblr and Russian social network VK. Other sites such as Vimeo and Flickr could also be caught up in its provisions.
Act faster
The Netzwerkdurchsetzungsgesetz (NetzDG) law was passed at the end of June 2017 and came into force in early October.
The social networks were given until the end of 2017 to prepare themselves for the arrival of NetzDG.
The call to police social media sites more effectively arose after several high-profile cases in which fake news and racist material was being spread via the German arms of prominent social media firms.
Germany’s justice ministry said it would make forms available on its site, which concerned citizens could use to report content that violates NetzDG or has not been taken down in time.
As well as forcing social media firms to act quickly, NetzDG requires them to put in place a comprehensive complaints structure so that posts can quickly be reported to staff.
Image copyrightGETTY IMAGES
Image caption
Twitter recently updated the guidelines it follows when tackling hate speech
Most material will have to be removed within 24 hours but networks will have a week to act on „complex cases”.
Facebook has reportedly recruited several hundred staff in Germany to deal with reports about content that breaks the NetzDG and to do a better job of monitoring what people post.
The law has been controversial in Germany with some saying it could lead to inadvertent censorship or curtail free speech.
The German law is the most extreme example of efforts by governments and regulators to rein in social media firms. Many of them have come under much greater scrutiny this year as information about how they are used to spread propaganda and other sensitive material has come to light.
In the UK, politicians have been sharply critical of social sites, calling them a „disgrace” and saying they were „shamefully far” from doing a good job of policing hate speech and other offensive content.
The European Commission also published guidelines calling on social media sites to act faster to spot and remove hateful content.
Răspunde Comentariul așteaptă aprobarea.
Intalnirea CRIF(prezentata in RIVAROL) , martie 2018 – antiracisme dogmatique et unilatéral et libertinage à tous les étages, nouvel ordre moral et nouvel ordre mondial
(CRIF = Crif – Conseil Représentatif des Institutions Juives de France)
Editorial
Les 50 ans du mouvement du 22 mars 1968 : antiracisme et libertinage à tous les étages
Chaque dîner du CRIF ouvre tous les ans la voie à de nouvelles restrictions des libertés, le chef de l’Exécutif promettant devant cette auguste assemblée un renforcement, une aggravation des mesures destinées à lutter contre un antisémitisme que l’on nous dit chaque fois plus puissant, plus redoutable, plus effrayant. Le cru 2018 n’a pas fait exception, le Premier ministre ayant présenté le 19 mars, jour de la fête de saint Joseph, un « nouveau plan (le énième !) contre le racisme et l’antisémitisme ». Il s’agit dans ce projet liberticide de procéder au « renforcement des obligations de détection et de suppression des contenus illicites sur Internet ». Voilà trente ans et plus que les gouvernements successifs, de gauche comme de droite, n’ont de cesse de renforcer l’arsenal répressif de sorte que la liberté d’expression, d’opinion et de recherche, et plus gravement encore la liberté de dire la vérité sur tous les sujets, se trouvent de plus en plus réduites et entravées. Il s’agit toujours de réprimer « les contenus haineux, racistes ou antisémites ». Mais qui décide de ce qui est haineux, sinon précisément ce que feu François Mitterrand appelait « un lobby puissant et nocif » ?
Lors d’un discours au Musée national de l’Histoire de l’immigration à Paris, un lieu chargé de symbole et qui n’avait évidemment pas été choisi au hasard, le chef du gouvernement a fait part de sa volonté de s’en prendre tout spécialement aux réseaux sociaux. Et si la loi française ne suffit pas, Édouard Philippe a d’ores et déjà prévu d’aller « se battre pour un projet législatif au niveau européen contraignant les opérateurs du Net à retirer très rapidement ce torrent de boue ». « On ne me fera jamais croire, a ajouté le locataire de Matignon, que les réseaux sociaux seraient des espaces hors-sol. Pour moi, tout ce qui est publié et diffusé en France, est publié et diffusé en France. Et doit donc répondre aux lois de la République. Ce qui m’énerve, c’est que de nos jours, il semble plus facile de retirer la vidéo pirate d’un match de foot que des propos antisémites. »
Pour accomplir cette mission de contrôle idéologique et de censure, le chef de la majorité a constitué une équipe représentative de la France d’aujourd’hui et de demain, un trio arabe-noir-juif : l’enseignant et écrivain franco-algérien Karim Amellal, la députée “marcheuse” Laetitia Avia et le vice-président du CRIF Gil Taïeb, laquelle triade va avoir pour fonction de traquer tous ceux qui ne se soumettent pas au politiquement, à l’historiquement ou au moralement correct. La répression sera particulièrement sévère et passera par des amendes très dissuasives contre les réseaux sociaux qui ne retirent pas les « propos haineux » sous 24 heures, par la fermeture des comptes ayant osé diffuser « de manière massive et répétée des messages de haine ». Le gouvernement entend mettre en place des « enquêtes sous pseudonyme de cyber-enquêteurs » sur les espaces de discussion en ligne, ce qui passe par l’infiltration et le strict contrôle des forums et des commentaires (sous les articles et les vidéos), sans oublier bien sûr la facilitation du dépôt de plainte « en cas d’actes racistes » : « Sans plainte, pas d’enquête, pas de responsable et pas de sanction. Seulement un acte. Dans cette optique, une formation approfondie sera expérimentée dès septembre auprès d’un réseau enquêteurs et de magistrats afin d’améliorer l’accueil et la prise en charge des victimes. »
Trois jours seulement après la présentation de ce nouveau plan répressif, l’on commémore le cinquantième anniversaire du mouvement du 22 mars qui allait donner naissance aux événements de mai 1968. Il est intéressant de faire le lien entre les deux car les révolutionnaires qui jetaient des pavés il y a cinquante ans et qui se voulaient libertaires (« il est interdit d’interdire » clamaient les murs de la Sorbonne) ont dans les faits donné naissance à une société certes extrêmement permissive sur le plan des mœurs mais on ne peut plus liberticide et totalitaire quant aux idées. L’antiracisme dogmatique et unilatéral d’une part et la liberté sexuelle la plus effrénée d’autre part sont les fruits évidents de Mai-68. Le mouvement du 22 mars dont le principal animateur et instigateur était le juif juvénile, Daniel Cohn-Bendit, né à la faculté de Nanterre, avait en effet pour principale revendication le droit pour les garçons d’aller dans les chambres des filles de la résidence universitaire.
Dès le 8 janvier 1968 Cohn-Bendit, dont l’impudence et le culot ont toujours été phénoménaux, interpelle François Missoffe, alors ministre de la Jeunesse et des Sports, qui inaugure la nouvelle piscine de Nanterre, sur son livre blanc : « Monsieur le ministre, j’ai lu votre Livre blanc sur la jeunesse. En trois cents pages, il n’y a pas un seul mot sur les problèmes sexuels des jeunes ». À quoi le ministre répond : « Avec la tête que vous avez, vous connaissez sûrement des problèmes de cet ordre. Je ne saurais trop vous conseiller de plonger dans la piscine ». « Voilà une réponse digne des Jeunesses hitlériennes » aurait rétorqué, insolent, Cohn-Bendit, déjà adepte de la reductio ad hitlerum. C’est l’époque où les étudiants de ce qui allait devenir le Mouvement du 22 Mars passaient leur temps à diffuser leurs idées sur la liberté sexuelle et sur les “névroses” qu’induisait selon eux le manque de liberté dans ce domaine.
On voit un demi-siècle plus tard où ont conduit ces revendications : la cellule familiale a été extrêmement fragilisée, les divorces et les séparations ont explosé avec toutes les conséquences psychologiques dévastatrices, notamment sur les enfants, l’institution du mariage a été considérablement ébranlée. Le slogan « jouissez sans entrave » a eu (et a toujours) des conséquences funestes en détruisant la stabilité des couples et des foyers, en mettant à mal la notion de fidélité, d’engagement, de parole donnée, en exprimant le refus radical et militant de toute forme de sacrifice et de maîtrise de soi et de ses pulsions, y compris les plus effrayantes. C’est dans la foulée de mai 68 que l’on fera l’apologie de la pédophilie, de l’homosexualité, de la transexualité. De ce bouleversement complet de l’ordre traditionnel la société ne s’est toujours pas remise, et d’autant moins qu’on ne cesse d’aller plus loin dans les réformes mortifères voulues par les lobbies féministes et LGBT.
Et pendant que l’on va toujours plus loin dans la promotion du libertinage et de la débauche la plus éhontée, l’on restreint toutes les vraies libertés : liberté de circulation, de manifestation, de réunion, d’affichage, d’opinion, de recherche, d’expression, de pensée. Même les humoristes n’ont plus le droit de faire rire leur public sur certains sujets considérés comme sacrés, comme intouchables. La répression des automobilistes, des délinquants de la pensée, des militants politiques de la vraie droite, la surveillance chaque jour plus étroite des écoles libres hors contrat, le flicage des réseaux sociaux ne cessent de s’accroître. Tels sont les fruits de 68 : antiracisme dogmatique et unilatéral et libertinage à tous les étages, nouvel ordre moral et nouvel ordre mondial. Ce qui a pour effet de détruire à une vitesse foudroyante notre civilisation et de mettre en danger de mort, mort physique et mort spirituelle, à court et moyen terme, un peuple et une nation plus que millénaires.
Jérôme BOURBON, .
Editorial du numéro 3322 de RIVAROL daté du 21 mars 2018.
editorial
50 de ani de mișcare din 22 martie 1968: anti-rasism și libertism la toate etajele
Fiecare cina CRIF se deschide în fiecare an, calea pentru restricții suplimentare ale libertăților, șeful Executivului a promis înainte de a întărit această adunare august agravarea măsurilor de combatere a antisemitismului care ni se spune de fiecare dată mai mult puternic, mai formidabil, mai înspăimântător. 2018 recoltă nu a făcut excepție, cu primul-ministru la 19 martie, sărbătoarea Sf. Iosif, un „nou plan (încă un alt!) Împotriva rasismului și antisemitismului.“ În acest proiect liberticidal, este vorba despre „întărirea obligațiilor de detectare și suprimare a conținutului ilegal pe Internet”. Timp de treizeci de ani și mai mult, guvernele succesive, de la stânga la dreapta, au consolidat în mod constant arsenalul represiv, astfel încât libertatea de exprimare, de opinie și de cercetare, și încă mai grav libertatea de a vorbi adevărul despre toate subiectele, sunt din ce în ce mai reduse și împiedicate. Este întotdeauna o problemă de reprimare a conținutului „de ură, rasistă sau antisemită”. Dar cine decide ce este urât, dacă nu exact ceea ce a numit târziuul Francois Mitterrand „un lobby puternic și dăunător”?
In timpul unui discurs la Muzeul Național de Istorie al Imigrației din Paris, un loc plin de simbol și care nu au fost în mod evident, alese la întâmplare, șeful guvernului și-a exprimat dorința de a să aveți grijă deosebită de rețelele sociale. Și dacă legea franceză nu este de ajuns, Edward Philip planificat deja pentru a merge „lupta pentru un proiect legislativ în legarea la nivel european operatorilor de rețea pentru a elimina rapid acest torent de noroi.“ „Nu voi crede niciodată”, a adăugat chiriașul lui Matignon, „că rețelele sociale sunt spații deasupra solului. Pentru mine, tot ce este publicat și difuzat în Franța este publicat și difuzat în Franța. De aceea trebuie să răspundă legilor Republicii. Ceea ce mă deranjează este în zilele noastre pare mai ușor să elimini videoclipul pirat dintr-un joc de fotbal decât remarcile antisemite. ”
Pentru a atinge această misiune de control ideologic și cenzură, liderul majorității a adunat astăzi și mâine o echipă reprezentativă a Franței, un trio arab-negru-evreu: profesorul și scriitorul francez-algerian Karim Amellal, MP „Walker“ Laetitia Avia și vicepreședinte al CRIF Gil Taieb, care triada va avea funcția de a urmări în jos pe cei care nu prezintă politic în istoric sau moral corect. Represiunea este deosebit de gravă și va trece prin amenzi foarte disuasive împotriva rețelelor sociale, care nu elimină „discursul de ură“ sub 24 de ore de conturi de închidere care a indraznit difuzat „masiv și în mod repetat mesaje de ură.“ Guvernul intenționează să pună în aplicare „investigații pseudonime ale investigatorilor cibernetici” în camerele de chat online, ceea ce implică infiltrarea și controlul strict al forumurilor și comentariilor (în articole și clipuri video), fără uitați, bineînțeles, facilitarea depunerii unei plângeri „în cazuri de acte rasiste”: „Fără plângere, fără investigație, fără răspundere și fără pedeapsă. Doar un act. În această perspectivă, în septembrie va fi testată o instruire aprofundată cu o rețea de anchetatori și magistrați pentru a îmbunătăți recepția și îngrijirea victimelor. ” „Fără plângere, nici o investigație, nici o responsabilitate și nici o pedeapsă. Doar un act. În această perspectivă, în septembrie va fi testată o instruire aprofundată cu o rețea de anchetatori și magistrați pentru a îmbunătăți recepția și îngrijirea victimelor. ” „Fără plângere, nici o investigație, nici o responsabilitate și nici o pedeapsă. Doar un act. În această perspectivă, în septembrie va fi testată o instruire aprofundată cu o rețea de anchetatori și magistrați pentru a îmbunătăți recepția și îngrijirea victimelor. ”
La trei zile după prezentarea acestui nou nivel represiv, vom comemora cincizecea aniversare a 22 martie Mișcarea care a dat naștere la evenimentele din mai 1968. Este interesant de a face legătura între cele două, deoarece revoluționarii care au aruncat galeți ei acum cincizeci de ani și care au vrut libertariană ( „este interzis să interzică“ vociferat pereții Sorbona) au, de fapt, dat naștere la o societate foarte permisivă cu siguranță, în ceea ce privește morala, dar nu au putut fi mai draconice și totalitariste cu privire la idei. Un antiracism dogmatic și unilateral, pe de o parte, și cea mai lipsită de libertate sexuală, pe de altă parte, sunt roadele evidente din mai-68. Mișcarea din 22 martie, al cărei principal animator și instigator a fost evreul minor, Daniel Cohn-Bendit,
Din 8 ianuarie 1968 Cohn-Bendit, a cărui obrăznicie și pelete au fost întotdeauna fenomenal, apeluri François Missoffe, Ministrul Tineretului și Sportului, care inaugurează noul bazin de Nanterre, cu privire la Cartea albă: „Dl. Dle ministru, am citit Cartea albă despre tineret. În trei sute de pagini, nu există nici un cuvânt despre problemele sexuale ale tinerilor. La care ministrul răspunde: „Cu capul pe care îl aveți, cu siguranță știți anumite probleme de această natură. Nu pot recomanda scufundări în piscină. „Aici este un răspuns demn de Tineretul Hitler”, relatând, inutil, Cohn-Bendit, deja adept al reductio ad hitlerum.
Vedem o jumătate de secol mai târziu, care a condus aceste afirmații: familia a fost extrem de fragilă, divorțurilor și separărilor au explodat cu toate efectele psihologice devastatoare, în special asupra copiilor, instituția căsătoriei a fost foarte agitat . A „bucura nestingherit“, sloganul a fost (și încă este) consecințe fatale prin distrugerea stabilității cuplurilor și a gospodăriilor în subminarea noțiunea de fidelitate, angajament, vorbire dată prin exprimarea refuzul radical și activist de orice formă de sacrificiu și de auto-control și impulsurile sale, inclusiv cel mai înfricoșător. După 68 de ani, ne vom cere scuze pentru pedofilie, homosexualitate, transsexualitate.
Și în timp ce continuăm mereu să promovăm cele mai nerușinate libertăți și deznădejde, restrângem toate libertățile adevărate: libertatea de mișcare, demonstrația, întâlnirea, afișarea, opinia, cercetare, exprimare, gândire. Chiar și comediții nu mai au dreptul să-și facă publicul să râdă de anumite subiecte considerate sacre, de neatins. Reprimarea autovehiculelor, delincvenții gândirii, militanții politici ai dreptului adevărat, monitorizarea zilnică mai aproape de școlile libere din contract, fuzionarea rețelelor sociale nu se opresc din ce în ce mai mult. Acestea sunt roadele unui antiracism dogmatic și unilateral, al liberalizării la toate nivelurile, al unei noi ordini morale și al unei noi ordini mondiale.
Jérôme BOURBON, .
Editorial al numărului 3322 al RIVAROL din 21 martie 2018.
o dovada in plus ca toate asa zise partide politice sant o apa si-un pamant….inca din dec. 1989 de la asa zisa „revolutie”….toate sant antiromanesti…toate de aceiasi parte adica impotriva poporului impotriva Adevarului…impotriva legii stramosesti, impotriva crestinismului impotriva maicii noastre Biserica Ortodoxa….pentru ca au impus prin politica „corecta” parsiva pana si cenzurarea Prohodului Domnului nostru Iisus Hristos pentru a minimaliza implicarea si rolul evreilor in singura Revolutie adevarata din istoria omenirii de acum 2000 de ani….
pana unde se va merge cu batjocora asupra poporului majoritar crestin ??? unde e democratia daca poporul majoritar crestin este intimidat sicanat hartuit persecutat in a-si practica credinta, traditia, in a-si cinsti eroii si martirii neamului ??? nu mai vorbim de dezvoltarea lui economica bunastarea si propasirea lui materiala si spiritiuala…alungati de pe pamantul stramosesc cu milioanele printre straini…fara fabrici uzine combinate industrie economie….fara resurse aur petrol gaze…fara paduri fara pamantul stramosesc….toate in mainile strainilor !!!! cine e vinovat pentru asta ? poporul majoritar asuprit si umilit de straini, de alogeni, de minoritari ??? se poate sa ajungem la o astfel de gandire pervertita sa credem ca noi santem vinovatii, ca noi santem cei care vrem sa ne facem rau singuri, chiar pana la o asa spalare de creier sa fi ajuns ? eu nu cred…mai nadajduiesc trezirea poporului in Adevarul si Dreptatea Bunului Dumnezeu !!!
Cei mai mari antisemiti sunt chiar cei de la USR care au linsat mediatic niste medici evrei din ROmania, nu le voi da numele. Apoi cu mult tupeu dau legi in care ,,condamna antisemitismul,, Hai siktir parazitilor din USR!
Domnilor, sa clarificam lucrurile. Fundatia Gavrila Ogoranu nu este nici legionara si nici semi-legionara.
Gavrila Ogoranu NU A FOST LEGIONAR!
Ci a fost un Regalist, partizan armat anti-comunist, in tinerete adica in 1946 fiind taranist, membru PNT de marca, a facut propaganda electorala pentru PNT. Si a si fost la revolutia anti-comunista in 1946 la Cluj, creata de Bartolomeu Anania, evreul Raoul Sorban, Vasile Barbieru de la Opera Romana.
Adica a fost un om de baza, care a adus din Manastur cu carutele sute de protestatari care sa-i opreasca pe ungurii Horty-isti de ieri, care in 1946 au devenit comunisti, si muncitorii unguri de la Dermata sa faca asasinate in Cluj contra romanilor. Au spart geamurile ungurii la diverse sedii si institutii, au facut distrugeri iar Ogoranu si romanii dar si evreul Raoul Sorban s-au opus chemand Manasturenii sa vina la Cluj sa-i opreasca pe unguri.
Manasturenii in semn de protest au pus un Panou mare pe strada Motilor care scria ,, PANA AICI COMUNISMUL, DE AICI INCEPE MANASTURUL,,
Gavrila Ogoranu NU a fost fascist, NU a fost nici legionar! Acestea sunt acuzele aduse de comunistii mincinosi care au facult legionari pe toata lumea, au inventat legionari !
Ogoranu pe timpul fascistilor a fost inchis de catre Antonescu in lagarele de exterminare de la Aiud si Targu Jiu. A stat in celula cu COMUNISTII Ogoranu pe timpul razboiului!
Iar dupa 23 august 1944 a luat armele in mana si alaturi de aliati a ELIBERAT ARdealul sfant, gest pentru care eu o sa-i fiu recunoscator toata viata mea, in calitate de roman din Ardeal!
Fundatia George ,,Manu,, a fost si este legionara, asa este, nu am avut nici o tangenta niciodata cu aceasta, insa cunosc faptul ca aceasta este legionara, si parazitata de agenti americani pe 10 centi, si tot soiul de ,,bine-voitori,, criminali din America. Iar acum dupa ce au murit batranii aia legionari nu a mai ramas nimeni, sau daca a ramas unul din america care tot scrie articole, si pupa in fund pe americani pe 10 centi, de parca ar fi interesul nostru sa imbogatim america?!!? ce sa mai spunem de aceasta fundatie? ma lasa rece! Interesul nostru national NU este aceasta fundatie ,,george manu,, care se foloseste de un fizician geniu si martir , care a avut capacitatea intelectuala a lui Steven Hopkins, ca sa promoveze acum americanismul, globalismul, si alte vrajeli anti-romanesti care nu au nici o legatura cu interesul Patriei noastre! niste pupatori in cur la Pacepa, la americani, la FMI chiar. Sa fim seriosi, nu mai puneti alaturi asemenea ,,fundatie,,
Ogoranu a fost legionar! Dar trebuie iubit și apreciat pentru faptele sale! Strict!
corect, domn profesor, Il cunoasteam bine pe Ion Gavrila Ogoranu si dvs si neinsemnata mea persoana… lumea care a activat alaturi de el stie din chiar spusele lui ce crez avea…