CD
1.540 aprobate
denitsoc@gmail.com
75.57.36.95
PUTIN LA CONFERINȚA DE SECURITATE DE LA MUNCH DIN 2007
De către AHH
În urmă cu 17 ani, pe 10 februarie 2007, președintele rus Vladimir Putin a ținut un discurs la Conferința de securitate de la München, abordând puncte care continuă să aibă relevanță și astăzi.
Să ne reamintim principalele puncte importante din discursul istoric al președintelui:
Cred că modelul unipolar nu este doar inacceptabil, ci și imposibil în lumea de astăzi. Ceea ce este și mai important este că modelul în sine este defect.
Ceea ce se întâmplă în lumea de astăzi este o încercare de a introduce exact acest concept în afacerile internaționale, conceptul de lume unipolară.
• Anumite norme juridice devin din ce în ce mai asemănătoare cu sistemul juridic al unui stat. Un stat și, desigur, în primul rând SUA, și-au depășit granițele naționale în toate privințele. Acest lucru este evident în politicile economice, politice, culturale și educaționale pe care le impune altor națiuni.
Cred că am ajuns la un punct în care trebuie să luăm în considerare cu atenție întreaga arhitectură a securității globale.
• Rolul diplomației multilaterale este în creștere semnificativă. Necesitatea unor principii precum deschiderea, transparența și predictibilitatea în politică este de necontestat.
• Pietrele și blocurile de beton ale Zidului Berlinului au fost de multă vreme distribuite ca suveniruri. Dar nu trebuie să uităm că căderea Zidului Berlinului a fost posibilă datorită unei alegeri istorice – una care a fost făcută și de poporul Rusiei – o alegere în favoarea democrației, libertății, deschiderii și unui parteneriat sincer cu toți membrii marea familie europeană.
Astăzi, ei încearcă să ne impună noi linii de despărțire și pereți. Aceste linii pot fi virtuale, dar încă se împart și traversează continentul nostru. Este posibil să avem nevoie din nou de mulți ani și decenii, precum și de câteva generații de politicieni, pentru a demonta aceste noi ziduri?
Rusia este o țară cu o istorie care se întinde pe mai mult de o mie de ani ca stat și practic și-a exercitat întotdeauna privilegiul de a conduce o politică externă independentă. Nu vom schimba această tradiție astăzi.
Cine dorests sa citeasca intregul discurs in limba engleza il poate gasi la
Sursa: https://globalsouth.co/2024/02/11/putin-2007-munich-security-conference
Trducerea: CD
anul 2007 a fost plin de bashini.
Avdiivka a cazut. Alaltaieri s-a dat ordinul general de retragere. Rusii patrunsesera masiv in centrul Avdiivkai, iar insistenta de a ramane acolo ar fi cauzat ramanerea tuturor unitatilor ucrainene din jumatatea de sud in incercuire. Lupta ar mai fi continuat pna terminau munitiile, dupa care la revedere. Retragerea s-a produs inclusiv din uzina de cocs.
Asta a fost situatia ieri dimineata
https://i.imgur.com/8KhYamm.jpg
Asta e acum
https://deepstatemap.live/en#12/48.1644/37.6920
ori in modul satelit
https://deepstatemap.live/en#12/48.1644/37.6920
Armata ucraineana a intrat intr-o penurie serioasa de munitie, artileria fiind folosita ocazional, in comparatie cu lunile trecute (chiar pina pe la mijlocul lui ianuarie, lacuna fiind partial preluata de catre drone.
Situatia aprovizionarii:
– pachetul amrcican) pentru Ucraina (si concomitent pentru Israel si Taiwan) ramane blocat. A trev´cut cu brio de vorul din Senat (70-29), dar Johnson a plecat doua saptamani in vacanta, lucrarile camerei reprezentantilor fiind inchise pe perioada asta, prin urmare nu se poate supune nimic la vot.
-Germania a aprobat si trimite un pachet de 1,13 miliarde de euro, care include piese de artilerie autopropulsata PZH2000, 2 piese Skynex si 120.000 de obuze de artilerie. O gura de aer bine venita.
-Pravda UA pretinde ca presedintele Cehiei a afirmat ca „a gasit” 500 de mii de obuze de 155 mm si 300 de mii de obuze de 122mm, pe care le pune la dispozitia Ucrainei si cere suport pentru transport, caz in care munitia ar ajunge acolo in cateva saptamani. Achizitia ar fi dinafara UE. Ma rog, asta e ceea ce spune publicati ucraineana, ramane de vazut in ce masura e adevarat, o confirmare directa din sursa cehoslovaca nu am gasit inca.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/17/7442341/
– Se pare ca ucrainenii se vor retrage pina la aliniamentul Ocheretyne – Komyshiva (8-9km nord de Avdiivka), unde au pregatit linii de aparare fortificate. Prin luarea Avdiivkai, rusii elimina punctul (puternic) fortificat din proximitatea orasului Donetsk.
DEZAMORSAREA DERIVATIVELOR O BOMBĂ CU CEAS
– CATEVA SOLUȚII PROPUSE
De Ellen Brown
„Clasei protejate” i se acordă „protective de stat” doar pentru că pariurile lor sunt atât de riscante încât să-i lași să eșueze ar putea prăbuși economia.
Dar de ce să-i lași să parieze?
Aceasta este o continuare a unui articol din 15 ianuarie, intitulat „Casino Capitalism and the Derivatives Market: Time for Another ‘Lehman Moment’?”,
“Capitalismul de casino si piata derivativelor” – https://ioncoja.ro/pericolul-din-banci care discută despre amenințarea unui eveniment de „lebădă neagră” din 2024, care ar putea izbucni bula de derivate.
Acea bulă este acum de peste zece ori PIB-ul lumii și este atât de interconectată și fragilă încât o criză neprevăzută ar putea declanșa colapsul nu doar al bulei, ci și al economiei. Pentru a evita acest rezultat, în cazul falimentului unei instituții financiare majore, solicitanții de instrumente derivate sunt plasați pe primul loc pentru a prelua activele – nu doar depozitele clienților, ci și acțiunile și obligațiunile acestora.
Acest lucru este posibil prin dispozitiile Codului Comercial Uniform, conform căruia toate activele deținute de brokeri, bănci și „părți centrale de compensare” au fost „dematerializate” în pool-uri fungibile și sunt deținute în „numele străzii”.
Acest articol va lua în considerare câteva alternative propuse pentru difuzarea a ceea ce Warren Buffett a numit o bombă cu ceas care așteaptă să explodeze.
Un articol din 30 ianuarie pe Bloomberg News notează că „Începutul brutal de an al acțiunilor chinezești este cel puțin parțial pus pe seama impactului unui derivat financiar relativ nou, cunoscut sub numele de bulgăre de zăpadă. Produsele sunt legate de indici, iar o caracteristică cheie este că, atunci când indicatorul scade sub nivelurile încorporate, brokerajele își vor vinde pozițiile futures aferente.”
Produsele Snowball sunt similare cu produsele indexate vândute în criza financiară din 2008, investitorii pariând că acțiunile americane nu vor scădea cu mai mult de 25% sau 30%”, ceea ce au făcut.
Bursa chineză este mult mai tânără și mai mică decât cea din SUA, cu un rol mult mai mic în economia mondiala.
Astfel, economia Chinei rămâne relativ protejată de urcușurile și coborâșurile perturbatoare ale pieței de valori.
Amenințarea este mai mare in SUA
Nu este așa și în SUA, unde speculațiile în cazinoul cu instrumente derivative au dus la doborârea asigurătorului internațional AIG și a băncii de investiții Lehman Brothers în 2008, declanșând criza financiară globală din 2008-09. AIG a trebuit să fie salvată de către contribuabili pentru a preveni prăbușirea băncilor derivate prea mari pentru a falimenta, iar Lehman Brothers a trecut printr-un faliment dezordonat care a durat ani de zile să se rezolve.
Într-un articol din decembrie 2010 despre Seeking Alpha, intitulat „Derivatives: The Big Banks’ Quaddrillion-Dollar Financial Casino”, a scris avocatul Michael Snyder, „derivativele au fost în centrul crizei financiare din 2007 și 2008 și ori de câte ori va avea loc următoarea criză financiară, derivatele vor juca, fără îndoială, un rol uriaș încă o dată…
Astăzi, sistemul financiar mondial a fost transformat într-un cazinou gigant în care se fac pariuri pe aproape orice îți poți imagina, iar marile bănci de pe Wall Street câștigă o mulțime de bani din asta. Sistemul… este dominat în totalitate de marile bănci internaționale.”
Speculatorii domina regulatorii
Într-o publicație din 2009 a Facultății de Drept din Cornell, intitulată “Cum dereglementarea derivatelor a dus la dezastru și de ce reglarea lor poate preveni pe urmatorul”, prof. Lynn Stout a propus stabilizarea pieței prin revenirea la regulile derivate din secolul 20. Ea a remarcat că instrumentele derivate sunt practic pariuri sau pariuri și că înainte de 2000, SUA și Regatul Unit reglementau instrumentele derivate în primul rând printr-o regulă de drept comun cunoscută sub numele de „regula împotriva contractelor diferențiate”.
Ea a explicat: Regula împotriva contractelor diferențiate nu te-a împiedicat să pariezi pe orice îți plăcea: concursuri sportive, prețuri la grâu, dobânzi. Dar dacă doreai să mergi la o instanță pentru a vă pune în aplicare pariul, trebuia să demonstrați, spre satisfacția unui judecător, că cel puțin una dintre părțile la pariu avea un interes economic real în suport și folosea contractul derivat pentru a se acoperi împotriva un risc pentru interesul respectiv… Utilizarea instrumentelor derivate în acest mod este cu adevărat o acoperire și servește unui scop social util prin reducerea riscului.
… Conform regulii împotriva contractelor diferențiate și a doctrinei sale surori din dreptul asigurărilor (cerința „dobânzii asigurabile”), contractele derivate despre care nu s-a putut dovedi că acoperă un interes economic în subiacent nu au fost considerate altceva decât pariuri neaplicabile din punct de vedere legal.
… Fondurile speculative, de exemplu, ar trebui să se numească „fonduri de speculație”, deoarece este destul de clar că folosesc instrumente derivate pentru a încerca să obțină profit pe cheltuiala celorlalți comercianți.
Regula împotriva contractelor diferențiate a murit în 2000, când SUA au adoptat dereglementarea angro odată cu adoptarea Legii de modernizare a mărfurilor futures (CFMA).
CFMA nu numai că a declarat instrumentele financiare derivate scutite de supravegherea CFTC sau SEC, ci a declarat, de asemenea, toate instrumentele financiare derivate executorii din punct de vedere juridic. CFMA a eliminat astfel, dintr-o singură lovitură, o constrângere legală asupra speculațiilor derivate care datează nu doar de decenii, ci de secole. Această schimbare a legii – nu o fulgerare de geniu pe Wall Street – a creat piața de astăzi a instrumentelor financiare derivate de 600 de trilioane de dolari.
Cazinoul primește privilegii speciale
Nu numai că instrumentele derivate speculative sunt acum aplicabile din punct de vedere legal, dar, în conformitate cu Legea privind falimentul din 2005, titlurile derivate beneficiază de protecții speciale. Majoritatea creditorilor li se „interzice” să își exercite drepturile în timp ce o firmă este în faliment, dar multe contracte derivate sunt scutite de aceste suspendări. În mod similar, în conformitate cu Legea Dodd Frank din 2010, solicitanții de instrumente derivate au „super-prioritate” în falimentul unei instituții financiare. Aceștia au privilegiul de a solicita garanția imediată, fără control judiciar, chiar înainte de a începe procedura de faliment.
Deponenții devin „creditori negarantați” care își pot recupera fondurile numai după instrumente derivate, repo și alte creanțe garantate, presupunând că mai există ceva de recuperat, ceea ce în cazul unei crize majore a instrumentelor derivate ar fi puțin probabil.
Acest lucru este valabil nu numai pentru depozitele într-o bancă în faliment, ci și pentru acțiunile, obligațiunile și fondurile de pe piața monetară deținute de un broker/dealer care intră în faliment. În conformitate cu Legea privind falimentul din 2005 și secțiunile 8 și 9 din Codul comercial uniform (UCC), „portul sigur” este oferit entităților descrise în documentele instanței ca „clasa protejată”.
Soluția autorităților de reglementare
Soluția liderilor G20 în urma crizei financiare globale a fost totuși de a forța băncile să compenseze instrumentele derivative over-the-counter prin intermediul contrapărților centrale (CCP), care stau între cumpărător și vânzător și protejează oricare dintre părți în cazul în care cealaltă explodează.
Până în martie 2020, 60% din swapurile pe riscul de credit și 80% din swapurile pe rata dobânzii au fost compensate la nivel central. Problema, așa cum s-a menționat într-o publicație din decembrie 2023 a Băncii Reglementelor Internaționale, este că aceste măsuri luate pentru a proteja sistemul pot de fapt amplifica riscul.
… Apelurile în marjă rampante au intensificat panica financiară de două ori în mai mulți ani, băncile centrale salvând efectiv piețele în 2020. Este mai bine decât în 2008, când contribuabilii au trebuit să intervină. Dar problema apelurilor în marjă rămâne nerezolvată.
… Casele de compensare ale contrapartidei centrale (CCP) ar trebui să ia în considerare să le ceară clienților mai multe garanții în vremuri bune pentru a reduce riscul de destabilizare a apelurilor în marjă în timpul unei panică financiară, a declarat un oficial al Băncii Angliei pe 19 mai.
Totuși, toate acestea, așa cum observă Michael Snyder, sunt de a permite marilor bănci internaționale să conducă cel mai mare cazinou cu instrumente derivative pe care l-a văzut vreodată lumea. De ce să nu închizi cazinoul?
Soluția sugerată de Prof. Stout este ca Congresul să revină la regula de dinainte de 2000 conform căreia pariurile derivate speculative nu erau aplicabile în instanță. Aceasta ar include inversarea privilegiilor de „superprioritate” din Legea privind falimentul din 2005 și Legea Dodd-Frank.
Dar nu va fi o soluție rapidă, deoarece Wall Street și Congresul nostru divizat se poate aștepta să ducă o luptă prelungită.
Soluția este ca Congresul să prevadă prevederi legislative pentru naționalizarea oricărei burse, brokeraj sau contrapărți de compensare centrală în faliment înainte ca aceasta să eșueze. Acesta este ceva cu care Congresul nostru blocat ar putea fi de acord, deoarece în circumstanțele actuale nu ar implica nicio schimbare majoră, confiscarea averii sau noi sarcini fiscale; și și-ar putea proteja propriile averi de confiscare dacă DTCC ar da faliment.
Alte soluții federale posibile
O altă alternativă care nu numai că ar putea funcționa, dar ar putea rezolva în același timp problemele bugetare ale Congresului este de a impune o taxă de 0,1% asupra tuturor tranzacțiilor financiare. A se vedea Scott Smith, A Tale of Two Economies: A New Financial Operating System, care arată că tranzacțiile financiare din SUA (economia financiarizată) sunt de peste 7,6 cvadrilioane USD, de peste 350 de ori venitul național al SUA (economia productivă).
Există și alte soluții posibile pentru problemele legate de titlul clienților. Nu mai este nevoie de practica arhaică de a deține toate activele securitizate în numele străzii Cede & Co. În octombrie 2023, DTCC a raportat că a explorat adoptarea DLT; dar scopul pare să fie doar tranzacții mai rapide și mai sigure. Nu s-a făcut nicio mențiune despre returnarea titlului înregistrat către cumpărătorii activelor tranzacționate, ceea ce s-ar putea face cu tehnologia registrului contabil distribuit.
Soluția inovatoare din Dakota de Sud
Soluția cea mai ușor de atins este probabil aceea dintr-un proiect de lege din Dakota de Sud depus pe 29 ianuarie. Proiectul de lege este detaliat într-un articol din 2 februarie intitulat „Puteți pierde economiile pentru pensie în următorul accident financiar, dacă alții nu urmează exemplul acestui stat” care observă:
… [Dacă brokerul dumneavoastră … ar da faliment, creditorii garantați ai brokerului (persoanele cărora brokerul le datorează bani) ar fi împuterniciți să preia investițiile pe care le-ați plătit pentru a stinge datoriile restante….
Pentru a evita o catastrofă în viitor, este nevoie cu disperare de o mișcare la nivel național pentru a modifica Codul Comercial Uniform existent.
Vestea bună este că această „luare grozavă” poate fi oprită la nivel de stat. Americanii nu trebuie să se bazeze pe un Congres divizat pentru a-și îndeplini treaba. Deoarece UCC este legea de stat, parlamentarii de stat pot lua măsuri concrete pentru a restabili drepturile de proprietate ale alegătorilor lor și pentru a-i proteja în cazul unei crize financiare.
Legislatorii din Dakota de Sud au introdus un proiect de lege care ar face exact asta. Legislația ar asigura că investitorii individuali au prioritate față de valorile mobiliare deținute de firme de brokeraj și alți intermediari.
De asemenea, ar modifica dispozițiile jurisdicționale, astfel încât cazurile să fie determinate în statul investitorului individual, mai degrabă decât în statul brokerului, custodei sau corporației de compensare. Acest lucru ar asigura că investitorii individuali se pot baza pe legile statului lor local.
Sperăm că alte state vor urma exemplul Dakota de Sud. Tennessee, este raportat că are o astfel de lege în lucru.
Sursa: https://www.theinteldrop.org/2024/02/15/ellen-brown-defusing-the-derivatives-time-bomb-some-proposed-solutions
Traducerea: CD