Renunțați la încercările de a relua un tron pe care atât Dvs cât și tatăl Dvs l-ați degradat prin ușurință și superficialitate în domnie.
Forget about Romania and Romanians! Go home to Switzerland!
Niciunul din marii trădători de neam dinaintea Dvs n-a adus țara într-un dezastru mai mare decât acela pe care l-ați adus Dvs la 23 august 1944 prin incompetență și iresponsabilitate. L-ați arestat pe Mareșalul Antonescu într-un moment crucial al istoriei, când avea adeziunea partidelor pentru a încheia un armistițiu cu URSS, într-un moment când obținuse condiții favorabile de la Stalin. Apoi ați oferit țara fără condiții! Ca urmare, sovieticii au făcut cu România tot ce au vrut, au adus o mizerie materială și morală care a durat o jumătate de secol. Pentru aceasta sunteți foarte vinovat!
Zeci de mii de români au murit în închisori sau și-au pierdut sănătatea, familia și prietenii; sute de mii și-au pierdut agoniseala, situația socială, echilibrul moral și rosturile vieții pe care strămoșii, din generație în generație, de sute de ani, prin lupte epocale și victorii strălucite, le-au înjghebat sub conducerea unui lung șir de voievozi admirabili și a doi regi excelenți, Carol I și Ferdinand I. A trebuit să veniți Dvs pentru ca toate aceste realizări să dispară în întuneric și samavolnicie din pricina actului nesăbuit pe care l-ați comis la 23 august. Și pentru toate aceste fapte nici măcar nu v-ați cerut iertare, nici de la Țară, nici de la Neam.
Nu există nicio garanție că, dacă reveniți printre români, nu veți fi judecat, așa cum preconizează mulți, pentru cel mai teribil act de trădare comis în istoria mult încercatei Românii.
Ați venit la New York cu ajutorul unei frizerițe îmbogățite și a unui așa zis „doctor în drept”, un fumist. Numai faptul că vă asociați cu astfel de oameni arată că nu v-ați schimbat. Așa cum la 23 august ați fost ajutat de invertiți sexuali și curve de lux, așa acum veniți la New York la nivel de salon de coafură și impiegat cu aere de „doctor”.
Nu ați dat nici un pic de educație românească celor cinci fete pe care doriți să le acceptăm ca prințese române. Unde ați mai pomenit prințese române care nu știu românește decât ca pe vremea fanarioților? Una din ele e descrisă în reviste occidentale ca „la poulpeuse” datorită îmbrățișărilor ei voluptoase. Ea circulă prin Europa însoțită de boy-friend. Prințesa română cu boy-friend! Numai Dvs puteați concepe așa ceva. Și asta fiindcă ați fost conceput, la rândul Dvs, de un tată detracat!
Destul, Domnule de Hohenzollern! Opriți-vă! Go home! You are better off in Switzerland than in Romania!
New York, aprilie 1991
Șerban Andronescu
Domnule profesor Ion Coja, care este motivul pentru care publicați acest text?
O fac în întâmpinarea aniversării de la 25 octombrie. Toată Țara se pregătește să-l aniverseze pe „ex rege”! Nu puteam lipsi de la acest moment de solidaritate națională. E mișcător ce s-a întâmplat în Parlament!
Cine este Șerban Andronescu, autorul textului?
A fost unul dintre cei mai importanți români din Statele Unite. Cu o activitate publicistică deosebită, intensă și bine orientată, perfect mulată pe politica interesului și a idealului național. A fost onorant pentru Vatra Românească să-l aibă musafir, participant la câteva din conferințele noastre bianuale, unde a prezentat referate excelente. Prin publicarea acestui text vreau să deschidem o discuție publică despre rolul regelui Mihai în istoria României, dar și în viața noastră, a celor care i-am fost sau îi mai suntem contemporani. Invit pe cititorii acestui site, dacă sunt suficient de informați pentru a emite o opinie, să participe la această dezbatere cu texte cât mai concentrate, dar clare, prin care să spună:
1. Ce merite îi atribuie (ex)regelui Mihai în istoria noastră?
2. Ce acuzații au de formulat la adresa acestuia?
3. Ce întrebări au de adresat (ex)regelui Mihai, spre a lămuri chestiuni de interes public.
Invit colaboratorii acestui site să nu facă referințe la viața personală intimă a (ex)regelui, să nu profereze injurii și calomnii. Ne interesează o justă evaluare a prestației (ex)regelui Mihai, strict în limita faptelor și informațiilor ce pot fi verificate.
Dumneavoastră ce merite îi recunoașteți regelui Mihai?
Părerea mea o voi spune mai pe la sfârșitul dezbaterii. Nu vreau să influețez părerile altora. Oricum, am scris pe această temă destul de multe texte. Inclusiv mesaje din partea Uniunii Vatra Românească adresate regelui.
Țin să fac mențiunea cea mai importantă: eu, prin piesa de teatru Credința, și Paul Anghel prin ciclul de romane Zăpezile de altădată, am fost primii și, o vreme, singurii care înainte de 1990, în 1977, am scris literatură în care apare figura lui Carol I tratată cu simpatie și admirație. Carol I, unul dintre cei patru regi ai României „burghezo-moșierești”, a fost adus în fața publicului spre a fi judecat și a fost prezentat de autori într-o lumină pozitivă. Nu a fost ușor să biruim în acei ani cenzura de partid, mințile înguste de la secția de propagandă a CC al PCR. Mai mult, eu pentru acea piesă care omagia monarhia din România am primit și premiul Academiei RSR!… Piesa a fost jucată cu succes la Constanța. Spun asta ca să fie clar că, dacă am rezerve față de regele Carol II și față de Mihai, poziția mea politică nu este anti-monarhică, împotriva instituției. În orice caz, discuția la care îi invit pe colegi nu este despre regalitate, monarhie etc., ci despre o persoană anumită, cu un anumit traseu in viață. Acest traseu avem datoria să-l reconstituim cât mai corect pentru că viața tuturor românilor, după 23 august 1944 și până azi, a fost cârmită, într-o direcție sau alta, în bine sau în rău, de faptele săvârșite de Mihai I ca rege al României. Și nu numai ca rege, ci și ca ex-rege!
Așadar, să auzim laudele, acuzațiile și întrebările pe care românii le au pentru fostul rege Mihai. Vom găzdui și comenatriile pe care le vor isca aceste texte. Vrem ca în acest fel să luăm pulsul societății românești într-o chestiune de maxim interes național.
Materialul astfel adunat, trecut pe curat și sistematizat, va fi depus la „curtea regală” în ajunul anivesării, nu ca să le stricăm petrecerea, ci ca să-i dăm consistența și amploarea cuvenită. Asemenea aniverasare nu se poate lipsi de exercițiul spiritului critic. În acest scop deschidem rubrica Regele Mihai la 90 de ani. Deschisă oricărui cititor si corespondent. Limbajul trivial nu este admis.
Discuția la care ne invitați debutează cu un text anti! Anti Mihai! Nu sunteți părtinitor prin asta?
Sunt, dar n-am avut încotro. În orice caz, nu voi pregeta să public texte favorabile regelui. În acest sens îl invit în mod special pe dl Mircea Popescu, român din aceeași clar-văzătoare Americă, să ne spună dînsul despre regele Mihai, cât de mare este binele făcut de acesta Țării. Știu că dl Mircea Popescu are o părere foarte bună despre regele Mihai. Nu exclud ca dreptatea să fie de partea celor care îl prețuiesc pe regele Mihai. Am prieteni și persoane din familie care țin la individ. Nu le fac pentru asta niciun reproș!
De gustibus…
În cazul unor persoane cu rol istoric atât de important nu avem voie să emitem judecăți sentimentale, marcate de simpatii sau antipatii stârnite din te miri ce! Trebuie avut în vedere binele, binele de care a avut parte Țara din partea celui sărbătorit.
O precizare: textul lui Șerban Andronescu a fost preluat din revista „Națiunea”, nr 43 din 1991.
Nene,daca pana acum eram dispus sa vad ce aberezi pe site-ul asta,iti spun de pe acum ca n-ai sa ma mai vezi pe aici.
Cum poti venii cu asemenea aberatii ? Cum poti rastalmacii ADEVAURUL ISTORIC si sa continui sa inghiti balegarul emanat de aceste jeguri din „politica” de astazi (toti fosti securisti) ?
Nu ti-e rusine ?
Ar trebui sa dispari din Romania pt simplul fapt ca continua aceasta demonizare BOLSEVICA a Casei Regale si Romaniei NORMALE,REGALE.
Sa-ti intre bine in cap,Majestatea Sa nu este „ex regele” NU EXISTA ASA CEVA.
Chiar si Regii morti continua sa fie Regii tarilor respective.
In plus,ROMANIA CONTINUA SA FIE REGAT,CA INTOTDEAUNA.
NICIODATA NU A EXISTAT in aceasta tara asa zisa „respublica” ci doar O OCUPATIE BOLSEVICA care este si actioneaza IMPOTRIVA POPORULUI SI TARII.
Daca esti prea deraiat sa sti asta,iute ca te informez eu tinyurl.com/regatul-etern.
Hai pa.Continua sa-ti inregistrezi in scris crizele nervoase prin care treci in deraiarea ta mentala.
Daca prostia ar durea… Mihai a instaurat indirect comunismul,bai tembelul dracu
Cand s-a intors din Anglia, regele asta balbait, s-a inteles cu Groza pt a-si lepada functiile si posesiile in favoarea noii oranduiri. Si sa plece cat mai departe…. cu tot cu cele 7 vagoane. Am citit (sper sa nu gresesc) tot pe aici, ca i-au fost platite 3,2 mil $ pt toate proprietatile, in plus stabilindu-i-se o renta pe care a onorat-o chiar si Ceausescu- o perioada.
Am o nelamurire: daca asa au stat lucrurile, de ce i s-au retrocedat … diverse bunataturi? O plata de asemenea valoare ( echivalentul azi- poate- ar fi de ordinul miliardelor) ma gandesc ca n-a fost facuta cash. Prin urmare presupunea un transfer, niste conturi….Mai exista ceva din arhiva acelor vremuri, sau sunt disparute ca dosarul tov base de la securitate? Nici macar in actul de abdicare sa nu fie vreo referire…. ceva gen act aditional al zilelor noastre? Nimeni n-a reusit sa aduca putina lumina la faza asta, ori nu exista interes?
Esti atat de nesimtit incat nu merita sa-mi bat capul cu tine,insa am sa incerc sa-ti bat mintile-n cap.
NENE,TU ESTI DROGAT CU TOTUL ? Ce ai fumatul omul lui Dumnezeu de scoti asemenea aberatii pe gura ?
Majestatea Sa a trebuit sa vinda ce vin avea de pe podgoriile Casei Regale DIN CARE ACEASTEA SE AUTO-SUSTINEA pt a platii calatoria din tara dupa ce bolsevcii si-au facut de cap si au venit cu aberatia CARE NU A EXISTAT NICIODATA numita „abdicare” si „respublica”.
Pe langa asta,odata ajunsi in strainatate restul banilor au fost impartiti persoanelor cu care a putut plecat din tara pt a putea supravietui momentului.
Vi cu asemenea aberatii incat ma intreb daca nu esti satul sa inghiti atata „Ingrasamant” :|
Inca mai vii cu asemenea cretinitati ? Nu vrei sa incetezi sa mai invarti balegarul aruncat in brate de dejectiile bolsevice din „politica” de azi care-si bat joc de tara profitand de „respublica” care N-A EXISTAT NICIODATA ( tinyurl.com/regatul-etern ) ?
Termina domle cu mizeriile astea.Daca esti atat de cretin incat sa crezi ce ai scris mai sus,macar taci dracului si nu mai propaganda ineptiile astea.
cand am cerut unui analist politic sa-mi explice coincidenta „intamplatoare ” a epurarii aparatului economic german de evrei si sincronizarea acestui moment cu ascensiunea fulgeratoare a Germaniei ca putere economica – mi s-a spus sa las mai moale cu apucaturile tip nazist!Daca asta se numeste istorie, incep sa caut arhive germane din 1926-1933 pentru ca la aceasta denumire murdara se vede ca am de-a face cu un tomberon etichetat stiinta!
Tot asa si cu istoria noastra – dam cu bidineaua ! Sper sa deschid ochii la elevii de azi sa se lamureasca !
Este greu de a accepta critici de tipul lui Ovidiu şi Marius, dar trebuie să recunoaştem că Dl. Profesor Coja, acceptă şi critici!!!. La aceste critici, eu nu pot tace şi, aşi avea multe de a le răspunde, dar şi eu sunt politicos, dar politeţea nu mă poate face să tac şi iată că le dau drumul, fără a-i trimete acolo unde merită, dar, nici prea politicos nu voi putea fi!!!
cu asemenea nătărăi care crede că, urmaşul marelui asasin Carol II, nu a putut face nimic de a oprii trădarea!. Oare, cum ar fi putut opri-o în timp ce el găzduia pe toţi conspiratorii trădării!?!?!? Iar nătărăul celălalt cu Ana Pauker a lui, care nu mai era jidoafca şi, i-a băgat pe legionari în PCR!!! Asta este o adevărată comedie de care încă se servesc azi jidanii de a compromite Mişcarea Legionară a Căpitanului.
Ce urmează mai jos, este pentru toţi să ştie ADEVĂRUL că: Horia Sima, care, de la întrarea lui în Mişcare, el era agentul lui Moruzof care a adus mari servicii acestui servitor regal şi, pentru trădările lui Horia Sima, marele asasin, Carol II l-a numit „conducătorul Mişcării Legionare…! Un titlu pe care toţi duşmanii Mişcării îl mai păstrează pentru ca, compromiterea Mişcării să continue…
Şi, după ce rebeliunea din Ianuarie .40 nu i-a reuşit lui Sima, a fugit în Germania unde a stat acolo, până ce a fugit în Spania ca să nu fie tras la răspundere pentru crime imaginare pe care le tot născoceau jidanii, de acolo, când comuniştii au pus mâna pe Ţară, Horia Sima l-a trimes pe Nicolae Păraşcu l Bucureşti să aranjeze o cooperaţie cu partidul lui Ana Pauker că, ei, legionarii vor coopera cu PCR. Prin această înţelegere,Teohari Georgescu i-a pus lui Pătraşcu o maşinî şi un şofer la dispoziţie, ca acesta să adune toate adresele unde se va opri Pătraşcu!!! Şi, prin cooperaţia cu Sima-Pătraşcu, cînd nu mai erau adrese de adunat, Pătraşcu a fost primul arestat şi apoi, toţi legionarii pe care i-a vizitat… Aşa a început prăpădul asupra legionarilor, realizat de Horia Sima, cu degenerata lui minte de a colabora cu bolşevicii!!!. Însă
după ani lungi de puşcărie reeducativă, N. Pătraşcu a avut, putem spune, un sfârşit onorabil!!! S-a pedepsit singur, punându-şi fringhia de gât…
Vasile Guian-Tamburus
Niciun dobitoc nu se poate salva de sine cand se extrage din ferpar
nu pot sa mai cred in ceeea ce se numeste cu nerusinare „istorie” si asta din simplul motiv ca ceea ce ni se serveste mereu in presa, manuale, etc este tamaita mereu si vopsit. Cum putem sa numim pe Titulescu patriot cand a dat armamentul armatei romane cumparat pe cheltuila tarii, la colega de loja masonica Dolores Ibaruri – adica republicanilor jegosi spanioli?
Acest e motivul pentru care structuri patriotice , care am dori sa actioneze si azi, l-au urmarit si su reusit sa-l doboare .
Alex Ion Cuza – mason ce urma sa cedeze tara lojelor moscovite a fost dat de pamant de asa zisa” monstruoasa coalitie”- adica de partizanii patrioti . Cu toate acestea nu mai contenesc osanalele la adresa lui.
Dimitrie Cantemir : daca nu bateau tatarii pe rusi , eram de mult gubernie!
Tov Longhin autoarea fimului Memorialul durerii si-a batut joc de suferinta celor din puscarii. Cand unul din fostii detinuti a inceput sa spuna numele ofiterilor evrei care torturau in inchisori, tovarasa i-a bagat pumnul in gura. De ce tov. Longhin? Ca sa poata acum pretinde jidanii ca la noi numai ei au fost victime ? Ca in Romania a fost holocaust? Halal istorie…tov. Lonhin , sa va pititi diploma de la sinagoga, se vede si cam deranjeaza…
Si regalitatea a avut niste faze ce m-au paralizat: distrugerea tablitelor de la Sinaia de catre CAROL M-A REVOLTAT PROFUND! uN REGE CARE DISTRUGE TRECUTUL UNUI POPOR PE CARE VINE SA-L CARMUIASCA este ceva de neconceput! Carol avea o cultura care trebuia sa-l determine sa actioneze ca om nu ca un negustor murdar, traficant de metale nobile!
ASTEPT REACTIA DE LA VATRA ROMANEASCA VIS A VIS DE CELE SPUSE!
De unde scoti rataciriile astea amice ? I-ati pastilele
Punctul de vedere al d-nului I.Coja merita citit oricand. Personal, impartasesc parerile altor istorici, unii deja plecati din aceasta lume. Nu mai pot da replici. Citind tot astept sa aflu ca cinva cauta o solutie pentru romani si Romania. Nu doar galceava din care profita nenumarati escroci.
Daca am vrut democratie… uite ca a aparut o noua meserie- politician… vrei nu vrei, trebuie sa-i votezi, platesti (chiar bine sau fff bine in unele cazuri)si sa le suporti nemernicia ca fiind reactie adversa a medicamentatiei contra comunismului.
O solutie pt romani: sa steaga de praf legea raspunderii manageriale si s-o voteze. Cu ceva amendamente legate de: pedepse penale (fara suspendare sau amenda), confiscari de averi(extinse la gradul 5 daca se poate), imputari ale prejudiciillor multiplicate de …n ori, interzicerea pe viata a dreptului de a mai ocupa functii publice, ocuparea functiei prin concurs nicidecum numiri pe criterii aiurite …. Un simplu gestionar are casa ipotecata la angajator. Alesii au buget de miliarde, active, pasive, soarta romanilor in maini, si nimic ca garantie! E corect?? Atunci da,as fi de acord sa-i plateasca regeste – ca la ASF- dealtfel.
Ia sa-i vezi… s-or mai bate pe scaune? Nu cred…s-ar refugia in privat sau oriunde altundeva decat in politica. Abia atunci ar fi loc pt meseriasi…sau macar de politicieni bine intentionati (exista?)
Uite inca una: tot ii place lui Ponta cu OG-urile… sa dea unul si pt stoparea retrocedarilor, macar pana se rezolva cazurile dubioase de pana acum (aici incluzandu-i pe majestatea sa, si pe renegatul cu sange mai putin albastru Paulica). Altfel tot retrocedeaza iar si iar …pana vor realiza ca au innapoiat mai multa suprafata decat detine Romania… Poate d*aia vrea base alipirea Moldovei…
Alt sfat pt Ponta… obliga-l pe Isarescu (asta nu stie ca Romania are rezerve de peste 300T de aur)sa ia licenta pt a vinde aurul romanesc. Dl mentionat mai sus, pretinzand ca Romania nu are aur de vanzare, a deschis larg portile unora gen gold corp, si daca privesti in ansamblu, ii dai dreptate… nu avem aur de vanzare, noi il dam de pomana, pe degeaba chiar.
Noi vorbim p*aici pe colo, dar nu ne baga nimeni in seama. Mai acu ceva vreme era unul pe la TV, Codrin Stefanescu, care spunea ca au primit mai mult de 30000 de petitii, semnaturi pentru eliberarea lui Becali, si fiind atat de multe trebuie sa dea curs acestor solicitari, trimitandu-le organelor competente…. Pai daca-i p*asa, de ce nu facem si noi 30001 petitii ca sa fim bagati in seama, altfel ramanem cu nostalgia conversatiei si faptului ca le dam de lucru alora de la 2 si-un sfert sa ne puna pe lista dizidentilor ascultati!!!
VORONETZ.
Cu câteva luni înainte de trădarea de la 23 August, Hitler i-a cerut lui Antonescu, dacă mai are ceva rezerve de Armată să le pună în faţa bolşevicilor. Antonescu i-a răspuns: Mai am o rezervă de câteva divizii
pe care le păstrez ca să-mi iaz Ardealul Înapoi. Hitler, i-a făcut din cap un semn de aprobare…
Antonescu şi-a iubit Ţara. Antonescu a fost un mare PATRIOT.
Vasile Guian_Tamburus
Eu trăiesc ăn Canada de aproape 60 de ani şi, am cunoscut multe personalitîţi, dar, un mai mare român de cât cum a fost PSS Episcopul Valerian Trifa, n’am auzit şi n’am întâlnit şi, credeţi sau nu, dar în timpul activităţii PS Valerian am fost de foarte multe ori la Vatra Românească pentrucă era o plăcvere să asculţi discursurile Prea Sfinţitului, pe care nu le citea şi de-atâtea otri când am fost la Vatra, îmi pare rău să spun, dar eu,de acest domn Şerban Andronescu, nu numai că nu l-am întâlnit, dar nici nu am auzit!!!
Probabil că unde n’am fost eu destul de important!!! însă mă cunoştea foarte bine
Prea Sfinţitul Valerian poate că, pentrucă eram preşedintele Câmpului Românesc care era cunoscut în tot Exilul, unde vara eram vizitaţi de români din tot exilul. Dar pentru mine, Prea Sfinţitul era Mare pentrucă numai El a reuşit să unească pe toţi românii din Exil. Probabil că unde
Prea Sfinţitul a fost educat în ŞCOALA OMULUI NOU A CĂPITANULUI!!! Motiv pentru care jidanii l-au urât de moarte şi, pentrucă ei conduc Amarica, i-au făcut un proces de dare în judecată, unde, orice minciună spusă de un jidan, era considerată o învinuire şi. Prea Sfinţitul a fost deportat în Portugalia, unde a murit în scurt timp, De acolo, a fost adus înapoi în Statele Unite de Ajutorul Comandant, fost Secretarul Căpitanului, Stelian Stănicel
unde odihneşte alături de mulţi Camarazi în acel cimitir de la Vatra Românească.
Vasile Guian-Tamburus
Am impresia că majoritatea părerilor publicate mai sus, au fost scrise de, unii blegi!, unii chiar idioţi!, şi alţii, care vrea să se vadă şi eu publicaţi, chiar de sunt ridicoli!!!.
Eu personal îl consider pe Mareşalul Antunescu un mare român, naţionalist şi patriot, însă, Eminescu şi Codreanu, au fost
cu adevărat cei mai mari români şi nimeni altul nu a luptat şi suferit pentru Ţara Românească mai mult decât decît aceşti doi MARTIRI, iar despre Corneliu Zelea Codreanu
pot spune că El, a suferit mai mult decât Hristos şi, dacă Hristos a suferit pentru întreaga omenire, CĂPITANUL a suferit mintal şi fizical pentru TOT NEAMUL ROMÂNESC şi, pentru mine, Codreanu este Hristos al Ţării mele.
Da, Mareşalul Antonescu a avut duşmani!!! Dar duşmanii Lui, nu au fost români. Or fi fost duşmanii Lui jidani, ţigani, unguri, ruşi sau ce alţi idioţi or fi!!!dar pentru români, Mareşalul a fost un MARE ROMÂN şi, va veni timpul, când vom scăpa de „democraţia judeo-americană!” că Mareşalul îşi va găsi locul lui bine meritat între românii-ROMÂNI…
Tamburus
Mihai de Hohentzolern nu mai este rege de cand a abdicat,in urma unui targ incheiat cu Georghiu-Dej si Petru Groza.Un adevarat conducator imparte soarta poporului sau,daca are popor.Manat de orgoliu si prostie a sabotat armistitiul care urma a fi incheiat cu rusii.Si-a dat mana in mod jalnic cu evreii comunisti din tara si l-a arestat pe Antonescu.Apoi,a fu7git ca un las.Intr-un interviu acordat lui Emil Hurezeanu,in noiembrie l989,Mihai afirma ca niciodata nu se va intoarce in Romania,ca rege,ci ca simplu cetatean care sa contribuie la redresarea tarii.Inca nu se maturizase in gandire.S-a intors si a pus mana pe toate proprietatile Casei regale,el ne mai fiind rege,ci un simplu transug.Ma deranjaza faptul ca un asemenea om fara onoare a fost pus in fruntea tarii de niste poloticieni ai vremii,de o moralitate in doielnica.Cert este ca de atunci si pana in zillele noastre,toti exponentii satanei care au gestionat destinele Romaniei,au abuzat-o si au dus-o la dezastrul actual.Dulce ca mierea e glontul patriei mele si acesti tradatori il merita din plin.
Am tot auzit cu totii povestea cu cei o mie de studenti,stiti voi..Dar din mia aia ,a-ti auzit marturia macar a unui student,participant la eveniment??? Eu cred ca varianta care spune ca Mihaita s-a intors din Anglia pentru a semna abdicarea in schimbul pensiei [wellfare] viagere de la comunisti,e cea reala.Cu tot respectul ,ca e tot de al nostru ,nascut pe pamantul romanesc ,dar e o figura de opereta.
Eu parca atata vreau sa stiu, daca cei care astazi refuza sa se inchine regelui, sa primeasca un semn pe frunte sau pe mana, vor continua sa isi mentina pozitia chiar si dupa ce regele, acest Esau sau Cain, va aduce un dar, o jertfa din roadele pamantului pentru Romania.
Care a fost avatarul lui Hristos?
@Ovidiu
Care zici tu ca este pastorul cel bun, prin care a stralucit/oglindit Hristos?
„Eu sunt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun ISI DA VIATA PENTRU OI.
Dar cel plătit, care nu este păstor şi ale cărui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind,LASA OILE SI FUGE; şi lupul le răpeşte şi le împrăştie. Cel plătit fuge, pentru că este plătit şi nu-i pasă de oi.
Eu sunt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, şi ele Mă cunosc pe Mine,
aşa cum Mă cunoaşte pe Mine Tatăl şi cum cunosc Eu pe Tatăl; şi EuIMI DAU VIATA pentru oile Mele.” – Ioan 10:11-15
Nu sunt de acord cu pozitia autorului Ion Coja.
Voi explica foarte clar si de ce. Marele tradatar iudeo-marxist care a dus tara la dezastru a fost criminalul de razboi Antonescu.
A parvenit ca dictator militar in acelasi mod ca proorocul mincinos Adolf Hitler, cel autoproclamat drept antiChristul.
Lumea oculta, iudeo-masoneria, sionismul. Oricum i-am zice, ei sunt slugile satanei prin care acesta opereaza inca.
Acesti ocultisti i-au sprijinit pe dictatorii fascisti care au bagat Europa si lumea intr-un razboi distrugator, Armaghedonul antiHristic profetit in Apocalipsa.
Nu regele Mihai a tradat, si evreul criminal facut maresal de evreimea satanica.
Da, casa regala a tradat, dar Mihai 1 nu avea ce sa faca, arestarea criminalului mincinos ‘ antisemit’ anti crestin si antiroman Antonescu a scurtat razboiul satanic si a provocat moartea fiarei hitLER.
Ovidiu,se vede ca n-ai pus mana pe o carte dar de unde ai invatat sa scrii?Acest gainar kkhai 1 trebuie dat in judecata pentru tradare de tara (nu de neam ca nu suntem cu acst gunoi!) si toate bunurile confiscate pt.despagubirile de razboi platite Rusiei….
Eu as imparti pe romani in doua, monarhisti si republicani si cei ce vor il pot pastra pe Mihaita Balbaitul Intaiu, ragele lor.
Mihaita l-a tradat pe Antonescu pt ca-l ura, animozitatea era insa reciproca. Dar astfel necoptul Mihaita de Hopintzol I a dat Romania prea usor pe mana rusilor si evreilor comunisti. Ca urmare Romania nu a mai fost sustinuta de celelalte mari puteri si a devenit colonie ruseasca 50 de ani. Sute de mii de ostasi romani tradati au suferit si murit apoi in prizonierat.
Azi romanii ii dau fortat pensie babana lui Balbaitul I si printului Hamliet Radu Duda.(asa a hotarat Basescu). Iar lumea academica basinoasa si ramolita l-a facut doctor hororis cauza la Univ. Poli. Bucuresti.(ordin de la Basescu). Balbaitul le avea cu tehnica, era mecanic si sofer, ii placeau avioanele si masinile de lux. Ii placeau si tablourile. Ce a mai ramas, le va primi, cand vrea Basescu.
Credeam ca Ion Cpoja este mai rasarit dar faptul ca prezinta pe blog articolul acestui parvenit, chiar ca-mi schimba parerea si despre el. La urma urmei si Ion Coja a supt bine pe langa Ceausescu, deci nu vad de ce m-as uita prea atent in gura lui. Sa va fie rusine la amndoi.
Serban Andronescu dupa stilul in care scrie arata a fi un parvenit trivial, grosolan, neslefuit, mitocan, amerecan care se da grande. Arunca laturi fara sa gandeasca,cred ca are doar taratze in cap.
Credeam ca Ion Cpoja este mai rasarit dar faptul ca prezinta pe blog articolul acestui parvenit, chiar ca-mi schimba parerea si despre el. La urma urmei si Ion Coja a supt bine pe langa Ceausescu, deci nu vad de ce m-as uita prea atent in gura lui. Sa va fie rusine la amndoi.
eu nici in ruptul capului nu voi fi de acord cu republica , e cea mai paguboasa forma de a conduce o tara mare cum e Romania !
depinde cine va scrie acea istorie.Iar daca asasinarea cu decret regal in 1946,a lotului Antonescu ti se par ,,greseli umane,, da-mi voie sa spun ca tu esti un stalinist,nici macar un comunist cu fata umana!
Eu îl simpatizez pe regele Mihai – dîndu-i voie în acelaşi timp la omeneşti greşeli. Dincolo de preţuirea mea, mi se pare un personaj tragic.
Viitorul e foarte posibil să-i fie favorabil.
Eu îl simpatitez pe regele Mihai – dîndu-i voie în acelaşi timp la omeneşti greşeli. Dincolo de preţuirea mea, mi se pare un personaj tragic.
Viitorul e foarte posibil să-i fie favorabil.
Nu cumva,Antonescu a uitat Transilvania?
Povestile cu regi si printese,ca si telenovela Mihai I , este frumoasa…
Dar spuneti-mi careva: cand ,in cele 12 intalniri cu Hitler, a pus Antonescu piciorul in prag:
Da,TRECEM Prutul! Dar cand trecem Carpatii ,sa ne reintregim TRANSILVANIA?
A facut’o domnule Voronetz si chiar la prima intalnire cu Hitler si trecand peste insistentele unui inalt functionar de la externe german (nu stiu daca nu chiar Ribbentrop) sa nu aduca vorba de rapturile teritoriale. Maresalul (la vremea aia Generalul) Antonescu i’a spus’o raspicat „les yeux dans les yeux” iar Fuhrerul ia raspuns ca ii intelege pozitia. Cautati documentele sunt pe net si Maresalul a declarat acelasi lucru si la proces dar in afara contextului ca fix de Adevar sau de Maresal avea tribunalu’ si acuzatorii publici (nevasta lu’ jivina de bruckner -brucan)
In legatura cu ISTORIA ROMANIEI,pe mine m-a marcat ca roman, MARESALUL ANTONESCU,de ce?pentru simplul fapt ca a dat acel ordin exceptional militar:”OSTASI,TRECETI PRUTUL !”adica la indemnul ROMANILOR s-a dus cu armata sa ADUCA INAPOI TERITORIU ROMANESC FURAT DE BOLSEVICI,ce vreti mai SUBLIM ACT DE DRAGOSTE DE TARA ?act de PATRIOTISM mai mare stiti careva ?si de aceia gasesc cu toate lucrurilor rele intimplate adiacent actului istoric,O MARE NEDREPTATE ce i s-a intimplat fiind condamnat la moarte,PENTRU CE ?am aproape 7o de ani,si nu a explicat nimeni clar aceasta decizie si adevaratul motiv ce a dus la disparitia MARESALULUI,
pe care eu il conside un MARTIR AL NEAMULUI ROMANESC,si ca atare ori ce alta vina gasita de istorici sau clevetitori ramine in urma gestului sau, ROMAN ADEVARAT IN TRANSEELE ARMATEI ROMANE sinu stiu alt roman sa ii egalizeze macar fapta istorica in afara de DOMNITORII NOSTRI ISTORICI ce au luptat pentru independenta neamuluiromanesc,cind TE LUPTI LA PROPIU ,ITI RISTI VIATA ! este asa ?asa ca facetii STATUI in fiecare localitate din Romania,o merita din plin,restul faptelor sunt minore fata de gestul suprem care A ADUS INAPOI TERITORIU ROMANESC cu ROMANI de veacuri,gestul sau de asi comanda singur moartea salutind pe cei care il executau cred ca spune clar ca decizia de eexecutie este O EROARE !iar .M.S Regele Mihai trebuia imediat sa stopeze aceasta decizie de executie,asta este parerea mea din datele pe care le detin din presa si coementarii,asa judec EU acea bucatica de istorie,dar mareata pentru ca este vorba de DEMNITATEA NEANULUI ROMANESC,in rest,vorbe goale,paleste tot !
Domnule profesor Ion Coja, cu respect doresc sa va amintesc ca in vremea marilor „patrioti romani Gh.Gheorghiu Dej et.Co. si Nicolae Ceausescu si Familia Prezidentiala romanii au zacut prin puscarii politice(perioada Dej) sau au murit de foame si frig in vremea Impuscatului.
De ce nu vreti sa fiti onest ca istoric?
In Romania exista suficient de multi specialisti care sa spuna adevarul si sa-l aseze in tiparituri prestigioase.
Vremea comunismului a trecut si adevarurile istorice ies la iveala.
Sunt cu totul de acord fata de cele scrise pe aceasta pagina ! Pacat ca nu s-au spuc mai multe !
Regele Mihai … om fara de onoare.
Eu am depus un juramant fata de tara si va rog sa ma credeti ca de multe ori am transpirat instantaneu gheata la gandul ca mi-a sunat ceasul. Din fericire sunt in viata dar va spun sincer ca pe moment ma imbarbatam amintindu-mi de juramant. Omul acesta, ”regele” ce a facut in momente de cumpana pentru intreaga natie? a impins pe altul la moarte ba mai mult, nici in zi de astazi nu se caieste pentru ce rau ne-a facut.
Astea sunt lucruri care trebuiau discutate de mult si sa existe studii serioase, obiective
(discutate mai pe larg si cu specialisti din SUA inclusiv de Dl.Andronescu care tinea cit de cit legatura cu unele organizatii romanesti si cu unii intelectuali mai activi din emigratie,,macar atunci, in 1991..inclusiv cu noi, atunci cea mai activa si cunoscuta org.romaneasca din Chicago unde regele Mihai a venit in 92 si tocmai noi -tinid la orice care putea insemna imagine mai buna romaneasca si din respect pt simbolurile si valorile istorice romanesti – i-am organizat vizita la nivelul cel mai inalt din America iar dansul nici nu a multumit (ca sa nu intram in amanunte la ce dezastru s-a ajuns din cauza suporterilor dansului, oameni inculti dar vaniosi)
..si sa se fi luat atitudine ca lumea. Ce a facut Vatra Romaneasca pt asta? Sa nu se ajunga ca statul roman/poporul roman sa piarda Pelesul si Branul
Cine „a ajutat” cu aceste pierderi? De observat ca Regele Mihai a rupt relatiile cu familia Hohenzollern numai dupa ce aceasta a obtinut Branul. Si nu am auzit ca cineva sa fi deschis acest subiect si sa-l fi intrebat sau incerce. Oare nu mai avem ziaristi profesionisti buni deloc?
Cine sunt si acum suporterii Regelui Mihai, nu cumva din aceeasi categorie care l-a impins sa-l aresteze pe Maresalul Antonescu? Mai ales cind acesta era pe cale sa obtina intelegeri pozitive pt Romania de la Stalin?
Si care sunt parlamentarii care vor sa-l onoreze mai mult decit ar fi trebuit – la un mod semioficial sau nu in parlament?
Sunt curioasa…Caci Pres.Basescu l-a criticat..sfidind chiar pe suporterii sai evrei..Ciudat !
Pe de alta parte este clar ca nimeni , judecind obiectiv, nu crede ca Stalin/comunistii rusi si evrei rusi puteau fi infrinti sau sa li se puna obstacole. Dar sigur ca rolul unui rege era sa nu cedeze. Si nu cred ca cei din tara sunt atit de naivi incit sa creada ca regele a facut lobby semnificativ pt Romania si ca a avut/are relatii care au ajuta cu ceva semnificativ. Ce se vede este ca si-a aparat interesele sale. Este laudabil cee ace afec Printesa Margareta si de apreciat ceea ce face si scrie Printul Radu..Intr-un fel se pare tot mai substantila ei spala lipsa de activism a regelui inainte ..si intre timp dansa a invatat romaneste si cred ca fundatia respectiva ajuta mult..NU stiu cum e organizata acum si nici daca tine legatura cu diaspora cum ar fi trebuit..caci la NY nu a tinut un birou, dar sper sa poiata mentine idea de imagine regala, de principii si valori chiar si de forma caci romanii trebuie sa nu le uite…Deja sunt pe panta decaderii in civilizatie si mai ales imagine prea mult..si periculos. Acesta era si roul pe care il vedeam eu ca tebuie sa-l joace regele inca din 1990 cind am avut interviuri cu o TV din Chicago-Evanston despre el. Un rol onorific (inclusiv de imagine a unui statut social inalt ca ghidaj pt romani)si nici decum de rege (din nou.ca nici nu s-ar fi putut; oare sunt mai multi PNL-isti in deriva care cred acum?)
Dar pina una alta va rog sa raspundeti : cum credeti ca se pot purta discutii seriopase si care sa mai fie si ascultate decum sa li se raspunda de catre rege sau secretariatul sau cind inititiava nu are un nume daCA NU UN GRUP INTREG CU MAI MULTE NUME..cind se foloseste un text vechi din 1991 (a propos, daca Dl.Andronescu mai traieste va rugam sa ne spuneti..da era un publicist bun si un patriot mare si luminat, dar destul de vanitos si nu destul de democrat si constructiv pt ca sa insemne mai mult in comunitatea romaneasca. Pacat ! Acum insa e mai rau, nu mai e cineva ca dansul DELOC ! )
si chiar si initiativa aceasta vine atit de tirziu si far sa se arate ca se fac interventii la parlamentari cum cei din tara ar fi trebuit sa invete de mult..ca doar ii aleg si PLATESC sa-i reprezinte.
NU ca romanii din emigratie le-ar fi putut sau pot fi de exemplu, dar situatia lor e diferita si mai complicata. Nic nu ajung sa cunoasca ce oficiali ii repreiznta si ce legi se dezbat dar mite sa fac lobby.. De la NATO nu s-a facut asa ceva si nici atunci ca lumea. Nu datorita lobby-ului lor sau dorintelor conducerii de la Buc a fost pirmita Romania in NATO ( caci de fapt cita nevoie aveaRomanai de NATO ?) ci datorita intereselor militariste americano-evreiesti. Nu stiu cum e cu romanii din Europa dar cei din SUA particpa cel mai putin la viata social/politica american, adica mai putin decit in alte perioade istorice..de ex. anii 50..80..chiar si 90..Iar acum cu atit mai putin a vrea cind vad ca America nu este asa cum credeau..si cind e clar ca americanii nic nu se gandesc la intereslee Romanie decum sa le apere. NU stiu cum sa ceara ceva si nic nu stiu sa se organizeze sa invete. CORA a fost exact opusul a ceea ce trebuia sa fie. Dra cit stiu? Dupa ce a au murit redactorii de la LUmea LIbera nu a mai avut cine sa arate nimic grav din comuitati sau din realtia cu Romania..Caic nu am mai avut presa adevarata..deloc..iar cee ce este acum, dupa 10 ani..este inca cu un mare smen de intrebare mai ales ca nu are ziaristi profesionisti Deci romani din America nici nu au de unde sa invete cite ceva.. decum sa fac vreun lobby pt interesele Romaniei cind interesele Romaniei nu sunt cele dorite de politicienii SUA (care can not care less in frunte cu Pres.Obama care chiar ca habar nu are de Romania si de estul Europei si e prea tinar sa stie ce importnate erau aceste tari si grupurile etnice ale lor din SUA inainte de 90) sau macar acceptate de ambasadorul SUA din Romania (care, daca ar putea ne-ar aduce la analfabetism sa nu mai stim pe ce lume ne aflam deloc si sa fim mai usor controlati si dominati..in timp ce proslaveste invatamintul actual fara nici o jena ca se stie clar ca nu e un specialist cercetator sa stie si nici nu cred sa aibe asa ceva sau sa fie vreun american sa stie spre deosebire de ani 70-80 cind se stia) Ce romani lipstit de curaj si de practica civica dar si de practica cooperarii simple intre ei ar stii si putea interveni la oficialii americani sa apere intersele minime preucm sa nu se inapoieze castelul Bran unui cetetan american (din fam.Hohenzollern) fie si pt ca americanilor care merg in Romania le place chipurile sa-l viziteze si se simt bine stiindu-l un bun public caci asa se obisnuieste in SUA de decade intregi ca cei bogati si importanti lasa mic palate/vile unororganizatii anume constituite pe vecie pt educarea publicului si itsoria sa. . fie ca e vorba de NATO despre care romanii din America nic nu ar sti ce face dac nu ar aparea unele stiir din Romania..fie de a folosi Romania doar ca o piata de desfacere si profit dar nu a face nimic nici macar sa ajute la leagtura dintre romani din SUA si tara nativa, dimpotiva..chiar ca nu vor (De ce? pai ghiic coiuperca ce-i?) fie pt alte cauze mai ascunse si despre care presa romaneasca ori nu stie ori nu e lasata sa publice iar parlamentarii se feresc sa si auda ..desi stiu bine ce interese apara sau lsa sa se intareasca….ca si altii interestati doar de buzunarele lor
Adica nici acum dupa 10 ani pierduti..presa din diaspora nu stie sau vrea sa stie decum sa si fie capabila sa scrie pe teme majore si care tin de romanii din ambele parti dar si pt ca cei de aici find cetateni americani , tot mai multi si tot mai bine pregatiti, ar trebui informati despre ele..Dar cine sa o faca daca in buna parte ea e intretinuta cu conditia sa ramana mediocra si surda/muta sau e manipulata din tara; in cel mai bun caz se autocenzureaza masiv ca sa nu strice relatiile cu MAE (probabil cu ce in spatele sau) ..
Poate ca e o problema mult mai mare – lipsa de ziaristi romani profesionisti si curajosi in general…Si la fel si de analisti interdisciplinari profesionisti/de talie capabili sa organzieze ca lumea asmenea dezbateri si conferinte. Si nu numia in ROmani dar si in emigratie, DE MULT..NU erau si nu sunt sau au fost si sunt obstructionati, asta e intrebarea , sau doar prima intrebare. Apoi daca cineva [oate spune ca sunt si ii numeste..cine i-ar determians a lucreze in echipa la moduri moderne si mai eficiente..si sa publice independent. Stiu ce mi s-ar raspunde imediat : sunt dar nu le da nimeni bani. Si cu asat se incid portile si aia care or fi de fapt si le inchid in nas..Dra eu nu cred ca sunt ca dac ar fi..imposibil sa nu apara scrierie ca atare si unii sa nu se uneasca pt o publicatie ca lumea si sa nu anunte emigratia macar prin email sa trimita macar 2-3 numere de mostra ca apoi sa obtina sprjin pt mai mult..
Pomenit de acest Mircea POpescu..ca si cum ar fi un analist stiintific, cu lunga cunaostere si experienta a emigratiei si a analizelor fondate pe cercetari directe..etc.
Niic pomeneala, un inginer vanitos…scriind pe unele teme romanesti si dorind o campanie sau alta de la el de acasa dupa serviciu si necunoscut de americani si si de romanii din emigratie..
Nivelul organziarii romanesti ca si de presa din SUA este mult sub nivelul a ceea ce a fost in anii 70-80 si o buna parte din 90.
daca securistii sunt cauza „reusitei” merita felicitati. Dar oare cu ce si=au facut ei insisi viata mai fericita ca eu nu vad nic un roman oficial sau sustinut din tara ca e feriocit si vesel…si umbla cu capul sau in lume, dimpotriva..numai pe ascuns si incrincenat..Si cu ce si-au facut fericite si mandre familiile dincolo de planul material? Cu ce sunt ei mai apreciati sau rudele lor cind iamginea Romanei este injosita atita d emult si cind emigratia a fost tinuta la distanta sa incit si proprile lor afaceri nu mai merg bine pt ca economia nu are cum sa se ridice…fara aportul ei..Dar astea sunt teme sofisticate pt ei si de faot nu lor ma adresez ci celor care, din nou, se cred patroit, dar ii lasa sau le sunt prieteni si niic macar nu se organizeaza mai bine independent..
Iar asta nu se poate daca asa cum am spus de la inceput se procedeaza cu nume ascunse..tratari ca in clandestinitate..si fara echipe de specialisti profesionisti inclusv din afara tarii..
Rodica Perciali
Romanian Museum in Philadelphia
Domnule Andronescu sunteti trivial. Este dezonorant un asemenea limbaj. Mai grav, afirmatiile dumneavoastra nu sunt sustinute de probe. Va alineati incapacitatii intelectuale demonstrata de un personaj sinistru, mai nefericit pentru istoria noastra decat Ceausescu, Traian Basescu. Nu sunt monarhist. Nici inaintasii mei nu au fost. Ca om, Regele Mihai nu a dovedit calitati remarcabile. Fac aceste afirmatii pe baza amintirilor pe care le pastram in tezaurul familiei.Acum este o alta situatie. Avem nevoie de orcine poate sustine interesul national. Actuala putere politica a distrus pana si speranta. Cine va plati datoria imensa care ne apasa existentele pe cateva generatii? Ne va sustine cauza europarlamentarul agramat Eba? Poate nepoteii HKVD-ului care ne predau lectii de democratie? Nu v-am auzit discursul incendiar in 1989. Poate sunteti un nostalgic al cizmarului dictator. Am convingerea ca va doriti un marinar dictator. Bonificatiile acordate de PDL v-au transformat in beligerant. Suneti chiar atat de sarac incat sa va vindeti unor asemenea indivizi? Nu va puteti castiga existenta, prin proprie valoare, in USA? Sunteti penibil ca si creditorii dumneavoastra.
Si ce acte de vitejie va ( putea ) face acest domn mihai pt RO ? Europa nu stie cine este?
Domnule Profesor,
Nu voi face vre-o apreciere cu privire la Majestatea Sa Regele Mihai, nici ca monarh si nici ca persoana privata. Vreau sa va spun doar o povestioara, una adevarata.
Aveam vre-o sase ani cand, intrun sat din sudul Ardealului, sat care in curand va implini 700 de ani de atestare documentara, un barbat, bunicul meu, „tetea” cum ii spuneam noi, intro zi de iarna a incetat sa mai fluiere prin curte dimineata cand iesea la „treaba”.
Atunci n-am bagat de seama de ce?
Imi amintesc doar ca dupa ce si-a terminat treaba fluierand ca intotdeauna a intrat in casa si, ca deobicei,s-a asezat la radioul cu galena sa asculte noutatile.
La un moment dat s-a ridicat, schmbat la fata si l-am auzit spunandu-si „Daca si el a plecat numai Dumnezeu ne mai poate scapa!”. Era in ajunul Anului Nou si asteptam sa mergem cu plugusorul.
Restul este o alta poveste…..
Doar o intrebare fara nici un dedesubt: crede cineva ca daca Maresalul ar fi incheiat un „armistitiu” cu ciuma rosie situatia ar fi fost alta astazi sau in jumatatea de secol care a urmat „Actului de la 23 August”, pe care va rog sa ma credeti nu-l apreciez in nici un fel?
Atnaoj Elisav
Daca va ve-ti completa putin informatiile ve-ti afla ca negocierile lui Antonescu cu Stalin erau in avantajul Romaniei care cat de putin ar fi contat.Apoi cea mai neghioaba treaba care s-a facut –Nu s-a incheiat nici un tratat cu Rusia 2-3 sapt ceea ce a dus la pierderea a 170 000 de soldati luati prizonieri.
Nu vreau sa mai aud de mizeria numita, pompos si aiurea, „regele” Mihai! E doar Misu Bilbiitu si gata!
Am fost unul dintre cei care au avut privilegiul de a fi acceptat ca prieten al MARELUI ROMÂN, eruditul savant Şerban C. Andronescu. Acest OM a luptat până în ultima clipă a vieţii sale pentru NEAMUL ROMÂNESC, iar faptul că dl. prof. univ. dr. Ion Coja a republicat textul scris în urmă cu 20 de ani, este mai mult decât inspirat.
ROMÂNII trebuie să ierte, dar să nu uite! EX-suveranul României, şeful „Casei regale” a Republicii România (paradox al „democraţiei” postdecembriste)a primit de la Ţară şi ceea ce nu i-a aparţinut vreodată. AJUNGE! Să-şi ducă anii, aşa cum îi stă bine unui bunic, plimbându-şi nepoţii. De vorbit nu a ştiut nicicând să vorbească bine româneşte, aşa că vechea zicală „Tăcerea e de aur” i se potriveşte ca o mănuşă. Toată viaţa a fost un insignifiant personaj de decor. Singura „recompensă” pe care o merită este UITAREA de către poporul pe care l-a trădat.
La întrebarea: „Cine este Şerban C. Andronescu”, răspunsul poate fi găsit într-o prezentare succintă, accesând linkul:
http://www.art-emis.ro/personalitati/190-serban-c-andronescu-1924-2004.html
Domnule Maldarescu imi ingaduiti Va rog sa am o observatie – tot mereu ni s-a spus ca noi romanii trebuie sa iertam – cred ca trebuie sa nu mai facem acest lucru pentru ca pe noi nu ne iarta nimeni si uite asa am ajuns in fundul prapastiei. Multumesc
Este bine ca ni se da si noua, celor din clasele sarace si simple, material si cultural, dreptul de a ne spune parerea si a nu ni se baga pumnul in gura chiar daca gresim sau avem alte pareri decat „sefii”.
Eu n-as zice ca Regele Mihai este un tradator de tara. Situatia era in acele timpuri de asa natura incat chiar il pretuiesc pentru cum s-a descurcat. Eu nu sunt de acord cu practica manipularii prin scoaterea din context, mai ales cel istoric.
Asa cum nu a avut nicio putere ca sa se opuna venirii Maresalului la coducerea de facto a Romaniei acelor vremi(chiar, cine l-o fi stabilit pe Antonescu ca sef de stat ca poporul roman nu l-a votat nici prin alegeri si nici prin referendum, motiv pentru care poporul rom^n nu este responsabil de holocaustul de care este Maresalul acuzat), regele Mihai n-a avut nicio putere sa se opuna celor ce au complotat pentru arestarea Maresalului. Acum, dupa razboi multi viteji s-arata. Ce, daca Maresalul nu era arestat stateau rusii sa astepte hotararea guvernului roman ? Pai comunistii care l-au arestat pe Maresal nu erau oamenii rusilor ? Rusii au dispus arestarea Maresalului nu Regele Mihai.
Dar Domnul Andronescu ce ar fi facut in locul Regelui in conditiile date ? S-ar fi opus conspiratorilor si nu l-ar fi arestat pe Antonescu ? Mai sa fie ! Cand s-a stabilit la Ialta ca Romania este a bolsevicilor rusi cine putea sa faca altceva decat ceea ce a facut Regele Mihai ? I-au pus sula-n coaste(cum se mai zice pe la noi) si a facut ce i s-a ordonat. S-au opus legionarii la opresiunea bolsevica si ati vazut ce patira, au fost aproape toti lichdati cei ce scapasera de Antonescu(cu exceptia celor fugiti in Vest in Spania, Portugalia, SUA, Canada, Argentina si alte tari democratice).
Prea multe jertfe au dat etnicii rom^ni de-a lungul secolelor, oameni de nadejde si minti luminate ca sa nu ne intrebam ce a mai ramas din poporul rom^n, din vechii daco-romani ?
Daca cei mai buni si mai viteji dintre rom^ni au murit, cine a mai ramas ? Pai eu zic ca minoritarii. Este corect sa continuam sa tot ne razboim si sa ne dam viata pe care ne-a dat-o Dumnezeu ? N-ar fi mai bine sa cautam alta cale de supravietuire a neamului sau nu mai are niciun rost ? Eu zic ca are rost sa cautam si alte cai de lupta nu numai cu vitejia de arme. Poate ar trebui sa incercam si „vitejia” cu spiritul si cu gandul daca ne tin baierile.
Daca esti neajutorat mintal de ce intri in discutii care sunt departe de mintea ta?
STITI DE CE NU MAI AVEM NIMIC DIN VALORILE INTERBELICE ,MA REFER LA VALORI INTELECTUALE SI CULTURALE? PENTRU CA JIDANII DIN SECURITATE AU URMAT INVATATURILE TALMUDULUI : SA DAI LA GOIM STARV SA MANCE, PE GOIMI SA-I FACI SCLAVII TAI IAR PE CEI MAI BUNI DIN GOIMI SA-I OMORI!SI ASA A DISPARUT GENERATIA DE AUR A ROMANIEI. IN IDEEA „CONSTRUIRII” CANALULUI DUNARE -MAREA NEAGRA STALIN NU A AVUT NICI UN AMESTEC ASA CUM SE VANTURA. BALABUSTA DE PAUKER SI COMUNITATEA EVREIASCA AU ALES ACEASTA CALE LUMINOASA.CE SPUNEA HITLER DESPRE JIDANI? CA SUNT ANTINATURA ! ASTA DA CARECTERIZARE!ASA SI S-AU DOVEDIT!
Balabusta de Ana Pauker s-a remarcat prin faptul ca i-a ajutat pe legionari sa intre in PCR si a fost chiar ateista si comunista convinsa.Nu a mai fost o membra a poporului evreu ci din contra a impiedicat clarificarea crimelor holocaustului
care holocaust ?
Mai Marius, „legionarii” care au intrat in pcr si chiar si in securitate (siguranta la vremea) aia erau agenti dubli gen traian boeru (care l’a omorat pe Iorga si pe Madgearu la ordinul NKVD) sau sima care era agentul lui Moruzov, fapt dovedit, si pe acestia ii poti numara pe degete deci daca nu sunteti siguri de ce afirmati nu va faceti ecoul la defaimari si manipulari „jidovesti” ce si peste 1000000 de ani vor continua sa lucreze la distrugerea a ceea ce Romania a avut mai bun Legiunea si Capitanul. De regele mihai trebuie zis doar atat tradator marsav fiu bun al lui tat’su.
Doamne’ajuta!
Super articolul dom profesor :D
Deşi e posibil ca deja să fi fost atenţionat auromat, vreau să vă spun că l-am preluat şi pe acesta. (cu precizarea sursei şi un mic comentariu personal)
http://romanicablues.wordpress.com/2011/09/21/ex-rege-go-home/
P.S. Uneori glumesc spunând că la mine pe blog e mai frumos, pentru că e mai colorat :D
P.P.S. Nu cred că vă puteţi imagina câte „scatoalce” virtuale mi-am luat de la tot felul de cidaţi pentru faptul că am spus că tot ce se întâmplă legat de exRege, poveşti cu principese şi actoraşi cu coada pe sus sunt de domeniul circului. Actul de abdicare niciodată anulat de o altă încoronare spune că renunţă la toate prerogativele în numele său şi al urmaşilor. Deci ce a trecut asupra Margaretei? Nişte prerogative pe care nu le avea? Am auzit că a făcut-o sub presiunea ruşilor. Dacă ruşii îi cereau să semneze un act prin care să anuleze Marea Unire ar fi făcut-o? Eu, aşa, în nimicnicia mea, consider că, pentru păstrarea onoarei, un rege trebuie să ştie să şi moară dacă e cazul. Poate nici eu n-aş face-o, ca să-i răspund cuiva, dar eu nu am pretenţia de a fi rege.
Am o întrebare. De fapt este legală parada asta care se tot face cu orice ocazie, ba că Mişu transmite mesaj de ziua naţională, ba că Mişu vorbeşte de ziua lui, ba că „principesa” lu’ capu’ de răţoi face mătreaţă?
[…] Sursa: http://www.ioncoja.ro/2011/09/ex-rege-mihai-go-home/ […]