l din România
„E timpul să spunem răspicat că i-am ajutat pe evrei să nu fie exterminaţi! Evreii ne sunt datori. Dar nu le cerem decât să recunoască adevărul!”
În revista „Cadran politic”, anul VII, nr. 65-66 din aprilie-martie 2009, sunt publicate câteva fragmente din interviul dat de Emil Cioran în 1988, la Paris, dlui Ion Deaconescu. Inutil să mai spunem ceva despre valoarea acestui document, mai degrabă l-aş felicita pe autor pentru reuşita de a-i lua un interviu marelui însingurat de la Paris. Adevărul este că Cioran face figura schimnicului din inima Parisului, mulţi aşa îl văd, iar această imagine a unui Cioran greu de abordat pentru un interviu pare să fie imaginea curentă aflată în circulaţie. În realitate, cel puţin din partea subsemnatului vorbind, e de revăzut şi de retuşat această poză. Am stat de trei ori de vorbă cu Emil Cioran, în fiecare dintre vacanţele mele pariziene de dinainte de 1990, şi nu mi-a fost deloc greu să obţin întrevederea solicitată. E drept că am uzat de un passepartout care mi-a deschis la Paris multe uşi: eram un fel de mesager al lui Petre Ţuţea. Cred că am povestit ce era mai interesant despre aceste discuţii în cartea Marele Manipulator şi asasinarea lui Nicolae Iorga, Nicolae Ceauşescu şi Ioan Petru Culianu. Textul publicat de dl Ioan Deaconescu îmi oferă acum posibilitatea de a reveni, cu precizări şi comentarii mai apăsate. Mă invită la acest remember îndeosebi fragmentul următor din acest interviu care, sunt convins, va face istorie:
„Ion Deaconescu: Şi totuşi ce ar trebui făcut ca România să nu cadă din timp, acum, la întretăierea dintre milenii?
Emil Cioran: Să nu mai fim paraziţii unor glorii desuete. Să nu mai vorbim de idealuri, ci să edificăm istoria propriei noastre identităţi. (…) Şi încă ceva important: să rezolvăm cazul evreilor din cel de al doilea război mondial. E timpul să spunem răspicat că nu am fost barbari. Că i-am ajutat pe evrei să nu fie decimaţi. Trebuie să scriem cărţi, să luăm legătura cu cei care ne defăimează în legătură cu acest subiect. Evreii ne sunt datori. Dar nu le cerem nimic. Să recunoască doar adevărul. Dacă se va înţelege exact poziţia României în anii patruzeci, vom sta cu fruntea sus. Dacă nu, vom fi culpabilizaţi mereu, cu efecte îngrozitoare.”
Aşadar, zice Emil Cioran, e timpul să spunem răspicat adevărul, adevărul că nu am fost barbari şi nu am participat la exterminarea evreilor, la care ne invitase insistent Hitler, ci dimpotrivă, i-am ajutat pe evrei să se salveze, pe acei evrei a căror soartă a depins cât de cât de noi! Drept care, consideră Emil Cioran, în acord cu bunul simţ cel mai comun, evreii ar trebui să se simtă datori faţă de români! Iar nu să ne defăimeze pe toate drumurile!
Iată însă că evreii nu se simt datori! Iată-i că nu sunt în stare să trăiască starea de normalitate a fiinţei umane! Recunoştinţa este o povară prea grea pentru evrei! E mult mai profitabil ca din debitor să te transformi în creditor! De ce să fie dumnealor datori la români, când i-ar putea scoate pe români datori şi vinovaţi faţă de evrei?! Aşa se vor fi gândit acei evrei despre care Cioran spune că „ne defăimează în legătură cu acest subiect”, subiectul fiind holocaustul din România. N-a fost holocaust în România? Să fie ei sănătoşi românii, că le inventăm noi un holocaust să nu-l poată duce! Căci doar asta este menirea presei libere, a mass mediei internaţionale!…
Cioran, care a scris o mulţime de lucruri deosebit de interesante şi de „pozitive” despre evrei, care, deci, îi cunoaşte bine pe evrei, nu se miră şi nici indignat nu pare de această manevră mizerabilă, ci ne îndeamnă pe noi, românii, „să luăm legătura cu cei care ne defăimează”, nu este clar în ce scop! Noi însă, adică românii care ştim că în România nu a fost nici urmă de holocaust, chiar aşa am făcut: am luat legătura „cu cei care ne defăimează” şi am încercat să angajăm un dialog, o confruntare senină a argumentelor. Din păcate nu am putut menţine „legătura”, căci nici unul dintre preopinenţii defăimători nu a vrut să răspundă la dovezile noastre, considerând că simplul fapt de a nu le accepta acuzaţiile îi jigneşte pe ei, pe acuzatori, după o logică imposibil de împăcat cu un comportament raţional şi onest…
Oare la fel vor proceda şi cu declaraţia lui Cioran, declaraţie atât de netă, de neechivocă, a marelui Cioran?! Nu le va fi uşor celor „care ne defăimează” să se facă din nou că plouă!
…Da, sunt convins că ne aflăm în faţa unei declaraţii decisive pentru discuţia care se poartă pe tema holocaustului din România. Nu este prima oară când trăiesc acest sentiment, ceea ce dovedeşte cât de mult m-am înşelat de fiecare dată când am crezut că evidenţa ar avea vreo forţă de convingere, ar clinti pe cineva din ceea ce crede sau crede că ştie. Dar cred, simt că picătura adăugată de Cioran face să se reverse paharul răbdării noastre. Desfid pe omul onest care, convins până acum de teza holocaustului din România şi luând acum cunoştinţă de declaraţia lui Emil Cioran, nu va cere sau măcar nu va accepta reexaminarea probelor invocate în această dispută. Căci nu cerem mai mult decât atât: un examen corect şi cinstit al argumentelor. Când spun „corect” am în vedere regulile cercetării ştiinţifice, ale raţionamentului deductiv, iar când spun „cinstit” mă gândesc la capacitatea de a recunoaşte că ai greşit atunci când sensul evident al faptelor şi al argumentelor te contrazice. Cine nu va purcede nici măcar acum la revizuirea condamnării noastre pentru un genocid atât de contestat şi imposibil de dovedit în faţa justiţiei şi a istoriei, contestat, iată, şi de Emil Cioran, nu merită să-şi mai zică intelectual, om cu idei şi convingeri judicios edificate, nu merită să-şi mai zică om – evreu sau român etc.!
…Să revenim la text! Nu cunosc interviul în întregime ca să-mi dau seama de eventuale conexiuni cu alte declaraţii ale lui Cioran. Avem tot timpul s-o facem mai târziu, căci este vorba – cum spuneam, de un text care va stârni nenumărate comentarii. Rândurile de faţă nu urmăresc decât să lanseze aceste discuţii şi să constate, cu o satisfacţie deplină, imposibil de ascuns, o satisfacţie pe care o fac publică, satisfacţia că la lista nesfârşită de negaţionişti ai holocaustului din România se adaugă acum numele unui mare şi deosebit reprezentant al speciei om, care el singur este mai convingător, mai impozant, decât laolaltă toţi cei care intră în corul detractorilor neamului românesc, acuzându-ne pe noi, „blândul popor român”, de crima cea mai nemernică: genocidul. Nu numai că nu l-am comis, că nu am ucis evrei, dar atât cât ne-am implicat în istoria evreimii am făcut-o mereu ca binefăcători, iar în anii „patruzeci” ca salvatori ai evreilor. Evreii – au mai spus-o şi alţii, dar acum o spun e şi marele Cioran, evreii ne sunt datori cu recunoştinţa lor şi nu sunt puţini evreii care au recunoscut această datorie de onoare şi de omenie.
Numai că dinspre evrei se aude cel mai tare corul „jidanilor”, adică al evreilor ne-evrei, care au inventat stratagema, atât de ticăloasă, că este mult mai profitabil să-l acuzi în primul rând pe cel care te-a ajutat şi chiar te-a salvat, că în loc de recompensa pe care ar putea să ţi-o ceară, e mai cusher să i-o iei înainte şi să-l acuzi tu pe binefăcător că a făcut echipă cu cel, cei care te-au chiar belit! Te-au genocis şi holocaustizat! Astfel că la ceasul aritmeticii finale tu, evreu şmecher foc, nu vei avea nimic de dat, ci vei putea cere şi obţine despăgubiri încă şi mai mari, nu numai de la prigonitorii ucigaşi, ci şi de la cei care ţi-au sărit în ajutor! Treaba lor dacă au fost proşti şi nu s-au îngrijit să se acopere cu toate actele doveditoare posibile! Cu toate certificatele de bună purtare! E riscul lor dacă nu dau multe parale pe justiţia omenească, palpabilă, şi se lasă pe mâna justiţiei divine, atât de ipotetică! Să-şi ceară dreptatea la Judecata de Apoi, adică, în termeni precreştini, la calendele greceşti! Cine-i pune pe românii ăştia imbecili să creadă în viaţa de apoi, în justiţia şi dreptatea lui Dumnezeu?! Dumnezeu? Care Dumnezeu? Ăla inventat de noi? Să fim serioşi şi să nu ne furăm singuri căciula!… Nu există plată şi răsplată decât aici, pe pământ!… Iar cine-i prost şi crede altfel, să plătească!… Că are cui! Taxa pe prostie noi am inventat-o! La noi ajunge!…
…Pun aici capăt, deocamdată, altor comentarii care bântuie prin creieraşii mei. Deocamdată cred că este mult mai …productiv – horribile dictu, să fac câteva conexiuni, conexiuni între acest magnific interviu si ce am scris eu sau îmi mai aduc aminte despre discuţiile cu Cioran, purtate în vara lui 1984 la telefon, iar în 1986 şi 1988 faţă către faţă. La prima discuţie nu s-a spus nimic despre evrei. Mai mult de o jumătate de ceas Cioran mi-a vorbit numai despre Petre Ţuţea… Regret şi azi că nu m-am priceput să pun în funcţiune instalaţia gazdei mele, Victor Smatoc, de înregistrare a convorbirilor telefonice purtate de la acel aparat. Doamne, ce l-a mai lăudat Cioran pe Ţuţea, pe ideea că era altceva decât toţi ceilalţi, că le era ca un fel de cenzor suprem din interiorul generaţiei, Nae Ionescu fiind din altă generaţie, a dascălilor, mentor necontestat. Ţineau cu toţii să-i ştie părerea şi îşi validau ideile numai după ce le discutau cu „Petrache”. Căci Petrache avea un ascendent asupra celorlalţi: nu scria! (sic!) Nu sacrificase actul gândirii pentru actul consemnării prin cuvinte a gândului oprit din zborul său lin, planat… Cât s-a mai necăjit Cioran când a aflat că i-am adus un text semnat de Ţuţea (cu pseudonimul Boteanu), publicat într-un almanah literar… Deci cedase! Se apucase Ţuţea de scris!…
La a doua întâlnire, în Jardin de Luxembourg, a trebuit să-l aştept până a încheiat discuţia pe care o purta la câteva bănci distanţă. Pasămite, cu un evreu, din America, pictor cu procupări metafizice. Mi-a relatat, pe scurt, ca o scuză a întârzierii, că a trebuit să-i dea amănunte în legătură cu ideea care i-a venit atunci când interlocutorul i s-a plâns că se înmulţesc dovezile unui antisemitism american în creştere… „Aveţi grijă, ce se va întâmpla când (sau dacă – nu mai ţin bine minte) americanii îşi iau mâna de pe evrei? Mâna azi atât de protectoare!” Mai mult nu am discutat despre evrei în 1986.
Am făcut-o în 1988, iată, anul când Noica i-a dat şi dlui Ion Deaconescu istoricul interviu. Eu am purtat discuţia mea în august, poate început de septembrie. Discuţia a pornit de la situaţia din ţară. Am încercat să retuşez tabloul sumbru al României care circula în toată mass media apuseană, să-i prezint lucrurile dintr-o perspectivă mai optimistă. De ce am făcut asta? Mai întâi pentru că asta era perspectiva lui Petre Ţuţea asupra României. Şi am considerat că asta îl va interesa de fapt pe Cioran: ce crede Petrache despre lumea în care trăim? Mai apoi, eu însumi împărtăşeam acest optimism. Am constatat că Cioran primea cu bucurie veştile bune din ţară, dovezile că dracul nu-i chiar aşa negru. Absolut memorabilă satisfacţia cu care a luat cunoştinţă de calitatea tineretului din România. În mod deosebit a fost impresionat să afle că un mare număr de tineri roiau în jurul lui Ţuţea, îl „ţuţăreau” cu devotament şi cu mare interes pentru ideile lui nea Petrache. Iar când a aflat că tinerii aceştia, de capul lor, organizaseră un servicu ad hoc de asistenţă la domiciliu a lui Petre Ţuţea, că în fiecare zi doi dintre ei veneau şi-l ajutau să se scoale, să se îmbrace, să iasă la plimbare, să mergă la masă etc., dar mai ales ca să aibă un conlocutor interesat de cee ce avea de spus nea Petrache, Emil Cioran a exclamat: „Aşa ceva este de neimaginat la Paris!” Şi a continuat spunând că aceste informaţii, primite de la mine, confirmau optimismul lui Mircea Eliade cu privire la rolul pe care curând îl va juca tineretul din Europa de Răsărit! Mult mai apt să facă istorie decât tineretul dezabuzat din Occident… La acest punct al discuţiei eu am avut de răspuns la întrebarea lui Cioran, o întrebare pe care şi-o pun astăzi mulţi români: de ce mass media din toată lumea este preocupată să răspândească în lume despre România o imagine denigratoare, deformată cu intenţia de a ne calomnia în toate felurile posibile şi la fiecare prilej?
Răspunsul meu – valabil şi azi, a sunat cam aşa: Pentru că antiromânismul nu mai este o atitudine ocazională şi personală, a unor indivizi care, din varii motive, nu mai încap de răul românilor. Anti-românismul nu este antipatia viscerală a unui individ, provocată de anumite accidente biografice, ci antiromânismul a devenit o instituţie, creatoare de locuri de muncă, cu buget şi sedii în mai multe ţări, inclusiv în România, cu angajaţi care ies la pensie după ce o viaţă întreagă au petrecut-o plănuind şi acţionând împotriva românilor, a intereselor României.
Dacă, prin mecanica relaţiilor paradigmatice, cuvîntul anti-românism te duce vrând-nevrând la anti-semitism, trebuie spus din capul locului că antisemitismul în România, condamnat prin lege, este practic inexistent, nu cunoaşte forme instituţionalizate şi, dacă se manifestă când şi când, asta se întâmplă sporadic şi neorganizat, în forme le-aş numi spontane, chiar naive prin sinceritate şi directitate. Asta în timp ce anti-românismul se manifestă în mod subtil, apelând la tehnici de manipulare ori de sabotaj dintre cele mai sofisticate şi mai eficiente, antrenând efective umane numeroase, abil disimulate îndeosebi în structurile de stat menite prin statut să apere şi să promoveze componenta românească a planetei noastre. În România de azi anti-românismul este practic subvenţionat de statul român şi nu este condamnat prin lege, ci este ignorat şi trecut sub tăcere, pentru a nu deveni subiect de discuţii publice, pentru ca nu cumva românii să se dumirească de caracterul anti-românesc al multor legi şi evenimente, de caracterul anti-românesc al guvernării. Introducerea conceptului de anti-românism în conştiinţa publică ar fi să-i ajute pe români să priceapă esenţa răului de care au parte ca societate, ca neam, ca ţară…
Atunci, în 1988, câte i-oi fi spus eu lui Cioran au fost deajuns că el să-mi dea dreptate şi să „cadă pe gânduri”, declarându-mi că acum pricepe ce şi de ce i s-a întâmplat acelei ziariste americance care, ştiindu-l român, îl vizitase cu puţină vreme în urmă spre a-i cere lămuriri într-o poveste de neînţeles pentru ea. Povestea era cam următoarea: ziarista, al cărei nume nu-l mai ştia Cioran, în orice caz una dintre cele mai importante din Statele Unite cu Israelul, a aflat că există în Europa o ţară şi un popor care, în timpul celui de al Doilea Război Mondial, deşi aflaţi în mare prietenie cu Germania hitleristă, în alianţă militară cu aceasta, nu au acceptat să i se alăture Germaniei în politica nazistă faţă de evrei. Nu numai că nu a desfăşurat programul de exterminare a evreilor, dar au iniţiat şi desfăşurat un program de salvare a evreilor. Ziaristă autentică, evreica, autentică şi ca evreică, a priceput valoarea umană excepţională a basmului despre omenia românească, aşa că a trecut imediat la verificarea informaţiei: a luat avionul şi a aterizat la Bucureşti, unde s-a interesat în stânga şi în dreapta, a cerut detalii, s-a întâlnit cu liderii evrei din Bucureşti, cu evreii cei mai în vârstă etc. Pe scurt, s-a edificat, bucuroasă că i se confirmă povestea atât de frumoasă despre o ţară şi ea atât de frumoasă, despre care până atunci, frumoasă şi ea, evreica lui Cioran nu ştiuse mai nimic! („O femeie foarte frumoasă”, a precizat cu o lucire ştrengară în ochi răşinăreanul…)
Surpriză mare însă la întoarcerea în America: nici o publicaţie nu a vrut să publice reportajul ei despre România! Despre ciudaţii ăia de români care s-au purtat atât de îngereşte – cuvîntul îmi aparţine, nu numai cu evreii ajunşi la necaz, dar şi cu prizonierii de război, ruşi sau anglo-americani! Nici măcar revista pe a cărei cheltuială făcuse deplasarea în România, nu i-a acceptat textul care vorbea atât de frumos despre români. Alte reviste, care mereu până atunci îi ceruseră o colaborare cât de neînsemnată, au refuzat-o şi ele, fără nicio explicaţie. Ajunsă la Paris, americanca s-a gândit că explicaţia i-ar putea-o oferi românul cel mai important din Occident: De ce, domnule Cioran, nimeni nu au vrut să-mi publice în Occident mărturia mea despre omenia aproape neomenească a românilor?, va fi sunat întrebarea angelicei ovreice.
Cioran mi-a declarat că nu a avut răspuns la întrebarea ziaristei de la New York. Regreta că nu a ştiut să i-l dea pe cel potrivit, invocând argumentul de care aflase abia acum, de la emisarul lui nea Petrache: realitatea dureroasă şi absurdă a unui anti-românism instituţionalizat la scară planetară. Halal planetă…
Probabil că de la discuţia cu Cioran a plecat scrierea romanului Vin Americanii, început şi aproape încheiat înainte de 1990. Personajul feminin Svetlana – deloc episodic, este aşa cum mi-am imaginat-o eu pe acea femeie atât de deosebită prin pasiunea ei pentru adevăr. Ceea ce, indirect, ar fi o confirmare a discuţiei purtate cu Cioran. Este nevoie de vreo confirmare? Neapărat, căci ne vom trezi mâine-poimâine cu cine ştie ce haimana jidănească cerând să fie verificată şi autenticitatea interviului, a spuselor lui Cioran. Sper că dl Ion Deaconescu va avea cu ce să-l obrăznicească pe neobrăzat! (Nota bene: am spus jidănească, nu evreiască!… Iată dar că cedez, împotriva voinţei mele, cedez evidenţei, şi mă alătur celor care fac distincţie sistematică, între evrei, ovrei, jidovi etc., pe de o parte, şi, de partea cealaltă a baricadei, jidanii!…)
Aşadar, un Cioran preocupat de problema Holocaustului din România? De ce ar fi fost preocupat Cioran de acest subiect? Din n motive putea să fie, dar mai ales pentru că îşi dădea bine seama de „efectele îngrozitoare” pe care le are faptul că „vom fi culpabilizaţi mereu” pentru o barbarie pe care nu am comis-o. De aceste efecte nu le pasă belferilor din clasa politică românească, în frunte cu însuşi preşedintele Ţării, incapabili să îngăime măcar o şoaptă neauzită în apărarea demnităţii noastre de români, pusă în balanţă cu acuzaţia cea mai gravă. Se grăbesc, nemernicii, să şi-o însuşească, cu capul plecat şi gândul la funcţia în care s-au cocoţat, nu cumva să şi-o piardă, odata cu sprijinul atotputernic al lobyului jidănesc!…
…Cu aceste rânduri – dreptul meu la replică, mă adresez revistei „Contemporanul”, în ale cărei pagini (vezi nr.5 din anul curent) a apărut un articol de incriminare a mea pentru negarea Holocaustului din România. Articol binevenit pentru mine, căci autorul articolului, m-a ajutat, prin calitatea scriiturii, stil şi argumentaţie deopotrivă, să-mi dau seama de un mare şi semnificativ adevăr: ce mare diferenţă este între calitatea intelectuală a evreilor care au recunoscut cu seninătate datoriile de recunoştinţă pe care evreii le au faţă de români pentru cele întâmplate în anii 1940-1944 în România, şi jidanii care, în frunte cu Elie Wiesel, proclamă vinovăţia criminală a poporului român. Se numără printre cei dintâi, printre evreii evrei aşadar, un Alexandru Şafran, un Wilhelm Filderman, un Moshe Carmilly Weinberger, un Alexandru Graur, un Nandold Gingold, un Oliver Lustig, un Marius Mircu, un Minei Grunberg, un Sigmund Jagendorf, precum şi buna, serafica şi necunoscuta noastră colegă Leone Blum, autoarea unor memorii despre petrecerea bucolică a familiei ei în Transnistria, memorii pentru care a fost capital sancţionată de nişte jidani netrebnici!… Fie-i ţărâna uşoară!
Pe ceilalţi nu-i mai pomenesc, pe evreii neevrei specialişti în minciuna numită Holocaustul din România, nişte rebuturi umane nefericite, în frunte cu Ellie Wiesel, pe care bunul Dumnezeu, spre a ne feri de el, l-a însemnat cu înfăţişarea fizică cea mai dezgustătoare, deplin potrivită cu uriciunea din sufletul său. Dacă va fi având asa ceva…
Iată, aşadar, că un român de talia lui Emil Cioran se pronunţă clar şi inechivoc: „Să spunem răspicat că i-am ajutat pe evrei să nu fie exterminaţi!… Evreii ne sunt datori! Dar nu le cerem nimic, doar să spună, să recunoască adevărul!… Dacă se va înţelege exact poziţia noastră din anii patruzeci, vom sta cu fruntea sus…” Aştept să văd evreul de talia lui Emil Cioran care să ne acuze de holocaust!
Mă uit la lista neînduraţilor noştri acuzatori şi deopotrivă judecători şi văd o adunătură de semimediocri, certaţi cu propria lor profesie, îndoielnică şi nesigură la fiecare! Indivizi fără vreun rost pe lumea asta, incapabili să poarte răspunderea opiniilor exprimate, incapabili să răspundă la obiecţiile cu care le-au fost întâmpinate acuzaţiile bezmetice. Au o singură şi aparentă calitate: tenacitatea cu care se neruşinează în public. Aproape că-i admir, ca pentru un număr de circ, de măsluire a cărţilor de joc de care nu m-aş simţi, tehnic vorbind, în stare. Deh, popor vechi!… Cu cinci mii de ani de exerciţiu în spate!
Ion Coja
@ Iulian Mares
Voi incerca sa fac un film.
De unde stii numele meu de Rege
al bulevardului bucurestian ?
Robby Horvath
Tare . Multumesc pentru atentie.
@ Adrian
Multumesc.
Totusi sa nu uitam ca caderea lui Ceausescu se datoreaza mie.
Am filmat pe Ceausescu vorbind de bomba atomica in miniatura. Trimet materialul serviciului francezz
In 89 serviciile occidentale ajung la concluzia ca Ceausescu are bomba.
Bush Sr trimitete pe Baker la Moscovs Aceste preda lui Severnadze ministrul sovietic documentul lui RH.
Cu cererea ca Rusii sa ocupe Romania !
Suntem tradati a doua oara !
Gorbacioov refuza.
Sevtrece la planul B.
Revolutia Romana .
Pentru amanunte despre condamnarea la moarte
Si salvarea mea miraculoasa
Filmul
THE EXECUTION
Devartes FIlm
VIMEO
Căderea lui Ceaușescu vi se datorează? Hait, asta vă scade din merite!
Domnule Pixelu
Am trimis un drept de replica
Dar varsta , reumatismul si antisemitismul cronic
al semi domnului Coja
face ca raspunsul sa nu ajunga la dv.
Respecte moderate.
Stimate domn Corvin Lupu
Acesta este primul reportaj pentru TV
Sibiu.
Corespondenta speciala din New York
TIGANII ROMANI INVADEAZA AMERICA SI SE CACA PESTE TOT !!!
Si taie gatul gainilor in public !!!
Oamenii sunt atacati pe strada. Furturile se tin lant.
UN MILION DE NOI SOSITI !
anunta cel mai important anchor american la FOX Television.
Rog cititorii sa stea pe scaun in echlibru.
Apoi crucitiva!
Ce este grav ? Americanii confunda tiganii cu romanii . Presa din Romania tace , iar guvernantii globalisti incurajeaza dezastrul.
Nu va crapa obrazul de rusine
Domnule Presedinte al Romaniei Klaus Iohannis ?
400 de bronzati prinsi in aceasta saptamina , 4000 pe luna
Cati neprinsi ???
Fox News:
„Immigrants defecate in streets, behead chickens, angry Pennsylvania residents say.”
Breitbart News: „Pennsylvania residents protest Romanian immigrants ‘defecating and killing chickens’ in public.”
Tiganii se caca si se
urineaza in public ! Scuzati limbajul
Carlson seemed acutely focused on the mention of defecation in the Post-Gazette. „That seems to me a hostile act,” Carlson said, repeating on at least two occasions that he had seen pictures of such excretory acts online !
Conflicte cu populatia locala :
Angry residents at Thursday’s meeting said the newcomers throw trash around, park their cars in yards, disobey traffic rules, and are disruptive in markets. Others said that they’ve seen Romanians killing chickens and children defecating in public.
U.S. immigration officials believe a smuggling ring has been bringing Romanian gypsies into the U.S. through Mexico ……, before illegally crossing the U.S.
PASSPORT
Roma Fleeing the E.U.’s ‘Broken Promises’ Seek Asylum in the U.S.
Roma communities in Central Europe hoped institutions would protect their rights once they joined the European Union. Now they’re disillusioned with Western
Romanians, among the largest groups of illegal immigrants crossing to the U.S. …
romanian at uS border from http://www.romania-insider.com
A total of 433 deportable citizens from Romania were intercepted in along the U.S.- Mexico border, 94 of whom were found in the Rio Grande …
Romanian mexico Some of the money was sent to people in Romania, including Sardaru, according to official documents. Some was laundered into properties in Craiova and Mexico’s Quintana Roo state
Illegal immigrants from Romania, apprehended by US border patrols while trying to enter from Mexico
Vin si oameni pregatiti…sutati din Marea Britanie . Vreo jumate milion.
Dupa despartirea de EU se cere o invitatie , asigurarea locului de munca,
asigurare medicala etc.
Un inginer declara
Este mai usor sa treci Rio Grande decat canalul manecii.
Thousands of Romanians have illegally reached the USA after four clans of interlopers from Craiova would have helped them to cross the border with Mexico. Almost 4,200 Romanians have been caught by Americans …… while stealing, begging or prostituting
Vreau sa fiu clar si sa nu fiu gresit inteles. Am facut un film drspre tiganii romani pentru BBC. Am fost todeauna fascinat de tiganii adevarati si felul lor de viata.
Sunt prieten cu tiganii. Unul din ei mi-a fost apropiat,
George Regele Tiganilot din America. Am fost la inmormintarea lui si l-am plans.
Sunt ultimii oameni liberi !
. Unii prea liberi…
. Robert Horvath Cineast New York
Spionul Secolului
Maestre Coja
Te copleseste invidia.
A fost mai bun decat tine
Cunostea limbi straine
Arameica si chiar engleza.
Te rog clarifica opnia
Care este punctul incorect
Din biografia prietenului meu
Lichidat !
„Evreii ne sunt datori…”
Nu ne sunt! Nici măcar evreii polonezi refugiați în România și apoi expediați împreună cu tezaurul Poloniei în Marea Britanie nu ne sunt datori.
Așa procedează un stat creștin și democratic cu refugiații. Nici evreii din Ardealul de Nord ocupat de hortyști, deși unii i-au întâmpinat cu flori în timp ce armata și administrația română se retrăgea, nu ne sunt datori. Erau cetățeni români, deși unii au uitat când îl ovaționau pe Horthy călare și nu au înțeles că românii erau printre națiunile cele mai tolerante ale unei Europe ce aluneca spre intoleranță. Asta nu înseamnă că românii nu au deportat în Transnistria evrei și că nu au murit pe drum și în lagăre evrei. Dar, în general, se vorbește numai de efect și nu de cauză. Se vorbește numai de efect, respectiv suferința și moartea evreilor, dar nu și de ce a generat această tragedie, până la urmă genocidul evreilor este o tragedie. Ori dacă se vorbește de cauză se reduce la antisemitism, la politică ceea ce nu este decât o parte a cauzei.
În realitate, și astăzi putem să vedem, evreii oriunde în lume nu se consideră francez de etnie evreiască sau român de etnie evreiască el își spune evreu francez, german, român sau etiopian. Asta înseamnă că vorbim de un popor în interiorul unui stat, nu de o minoritate, nu de o etnie ce are anumite legături cu statul respectiv inclusiv de loialitate. De ex în 1924 în România a izbucnit răscoală de la Tatarbunar în Basarabia recent unită, provocată de sovietici. Minoritatea germană a ales să susțină România și să lupte alături de armata română, în timp ce minoritatea evreiască a făcut altă alegere ori a fost neutră în cel mai fericit caz. Ambele minorități erau de puțin timp în statul român, dar fiecare a făcut o alegere,dar această alegere a fost recepționată de societatea românească. Minoritatea germană nu s-a bucurat nici în Basarabia când au intrat rușii, nici în Ardeal când au intrat maghiarii și nici în Cadrilater când au venit bulgarii.
Revenind la antisemitismul românesc iarăși ignorăm cauza sau vorbim de câteva elemente ale cauzei apoi trecem la efect. Vorbim prea puțin de ce a urmat după Războiul ruso-româno-turc fin 1877-1878 și cum ne-a tratat Rusia cum efectele Tratatului de la San Ștefano au fost îndreptate prin Congresul de la Berlin, dar și ce ni s-a impus prin acest Congres. De atunci apare chestiunea evreiască, continuată cu Răscoală din 1907, răscoală ce nu a fost chiar țărănească cum se spune în cărțile de istorie. În Țările Române, apoi în România au fost evrei, erau așa ziși evrei pământeni asimilați, romanizați cu o loialitate demonstrată în Războiul de Independență, dar, apoi, după Congres a venit nu o minoritate, nu un număr de evrei refugiați, a venit un popor ce avea conștiința unui popor fără țară, dar popor catalizat, pe de o parte, de sionism și, pe de altă parte, de socialism și marxism. Odată cu chestiunea evreiasca și îndepărtarea de gândirea evreilor pământeni vizavi de tara de origine a apărut antisionismul. Alegerile evreilor de după 1878 avea să alimenteze sau să dilueze antisemitismul.
„Să spună adevărul… ”
Ce este adevărul?
Putem culpabiliza un întreg popor pentru alegerile unei minorități, chiar dacă era elita, și unii dintre ei i-au ascultat?
Câți dintre românii ce l-au ascultat pe Iliescu, l-au votat, s-au lăsat manipulați au puterea să recunoască? Câți dintre cei ce au strigat Ole, Ole…. mai sunt atât de mândri astăzi? Dar sunt și dintre cei ce se căiesc, deși le-a fost ori le este greu.
Fiind creștini noi înțelegem slăbiciunea lui Petru și lepădarea lui, Petru s-a căit față de Isus, s-a considerat păcătos și a fost iertat. Iuda în schimb nu și-a recunoscut păcatul și a pierdut șansa de a fi iertat de Isus. Știa că a greșit, dar nu s-a pocăit, nu s-a rugat pentru iertare…. Mândria lui Iuda l-a pierdut, smerenia și căință lui Petru l-au salvat și pe acea căință transformată în credință de piatră a clădit Isus biserica. Aceasta e premisa „filipicelor” lui Ioan Gură de Aur împotriva iudeilor și a credinței lor. Degeaba Iuda știe că a greșit dacă greșeala nu este însoțită de pocăință atunci nu ai cum să înțelegi greșeala ori păcatul. Tragedia lui Iuda este până la urmă tragedia continuă a iudeilor (de unde vine și jidov) de a atrage pentru greșelile lor antisemitismul, dar deși (uneori) înțeleg sau nu acest lucru sunt incapabili, ca și Iuda Iscarioteanul, de căință.
Astfel, Cioran gândind strict filosofic se înșală, Ioan Gura de Aur gândind mistic înțelege că recunoașterea unei greșeli fără pocăință e precum drama lui Iuda și sinuciderea lui din vanitate. Nu întâmplător în filmul „Avocatul Diavolului”, diavolul „Al Pacino” spune că cel mai mare păcat al oamenilor e vanitatea.
Spre disperarea mea , suporterii lui ilicimaidraga au fost peste 85% dintre romani , daca nu si mai multi , asa ca nu trebuie sa mai recunoasca .
Dl. Horvath are următoarele merite:
– A făcut scandal la ICR New York pentru că acolo nu se vorbește românește
– A aruncat în fața „onorabilului” auditoriu faptul că Mareșalul Antonescu a salvat vieți de evrei
Astea sunt fapte documentate de alții.
Și eu cred că dl. Horvath face unele speculații cam fără acoperire, dar astea sunt amănunte nesemnificative față de meritele sale.
@ Pixelu
Nimeni, nici macar nevasta , nu au avut curajul sa declare ca sunt sanatos.
Apoi nebunii au schimbat lumea si societatea,
Totusi puteti explica opinia dv.
@ Coja
Cele scrise sunt reale. Pune sub semnul intrebarii
o singura afirmatie de a mea . Poate stii mai multe…..
Poate nu stii nimic.
Am fost prieteni. Mai ajutat. Aveam ganduri comune.
Am gasit cu profesorul Corvin Lupu o modalitate sa punem sub semnul intrebarii Legea Legionara.
Mi-a spus ca nimeni ….nu se alatura demersui nostru. Si ca romanii de azi ,au frica in oase. Se pare ca nu tu faci exceptie.
Deci uita-te in oglinda . Vei vei vedea un alt Coja.
Si sparge oglinda.
SPIONUL SECOLULUI !
Domnule Corvin Lupu
Sunteti cel mai mare specialist al Revolutiei 89 , sau a loviturii de stat.
Numiti cum doriti.
Sunt fascinat de aparitiile dv tv, prezentari de carti etc.
Dece ?
Aveti o voce personala a evenimentelor. In rest o uriasa manipulare. Scrisa de securitate.
Am o dovada elocventa, in aceasta directie si e greu sa fiu contrazis.
Astept cu nerabdare opinia dv.
Revolutia a fost condusa dela Televiziune. Si acum Atentie
Directorul Televiziune fiind Dragos Munteanu . (A fost cel mai bun prieten de al meu. ) Din desvaluirile sale , zeci de nopti si discutii ,reiese ca a fost personajul cheie al evenimentelor.
A fost lichidat la cativa ani la New York.
Intrebare cheie ?
Numele lui nu apare , fiind complet sters din orice discutie televizata, carte, document, proces etc.
Este dat disparut . Nici o soapta, nici o virgula.
Numai securitatea putea organiza o asemenea conspiratie a tacerii !!!
Din cele spuse de el si confirmate de Pacepa ,Dragos trebuia sa fie Prim Ministru. Ca importanta in conducere
era imediat dupa Iliescu , inainte de Brucan.
Si acum va adresez intrebarea
Cum explicati aceasta disparitie?
Si daca este reala….inseamna ca toate informatiile sunt trucate si manipulate.
Deci nu asistam la o istorie a securitatii
…..ci o istorie scrisa de securitate !!!
Cateva vorbe despre Aurel Dragos Munteanu
“ Spionul Secolului “
– Seful Departamentulu extern al Uniunii Scriitorilor.
– Raspunde in fata lui Ceausesc pentru cultura romana.
la intrebarea mea Ce grad aveai ?
Raspunde Eram peste grade.
– Este trimis in Israel de servicii.
Invata arameica ( limba lui Isus) si dupa doi ani de studii devine un eminent doctor in Studii Iudaice.
Aici e racolat de israelieni.
– Se reintoarce in Romania si devine
secretarul personal al Rabinului Moses Rosen.
– Intra in grupul conspiratorilor si devine dizident. Demisioneaza din PCR.
Incepe Revolutia.
– Este numit DIRECTORUL TELEVIZIUNII ROMANE.
Conduce prima revolutie televizata din istorie.
– Pleaca la studii post universitare la Columbia University. Este racolat de americani.
Locuieste in casa parintilor mei
Mama adoptiva profesoara la Columbia , tatal arhitect.
– Pleaca in Israel pentru doctorat si tine cursuri universitare la Ierusalim.
Atentie : Devine prieten de casa si cosilier al Primului Ministru Rabin.
– Se reintoarce in SUA unde se trage de sireturi cu Sefii Evreimii Mondiale.
– Este numit ambasadorul Romaniei in SUA
– Devine Ambasadorul Romaniei la ONU si Seful Sesiunii Extraordinare in timpul Razboiului din golf.
Personaj cheie din umbra al diplomatiei americane.
– Atentiune
Soseste la Tokyo. Organizeaza cu varul sotiei mele , seful Stock Market
PLANUL MARSAL PENTRU ROMANIA. Este racolat de Serviciul Imperial Nipon.
Plecam la Bucuresti cu Kiyoko. Dupa intalnirea cu Iliescu
dela Cotroceni ….ni se sparge casa cu topoare. Dormim in casa sefului CIA , spion rus.
– Dragos Munteanu o rupe cu Iliescu.
si cere Azil Politic in SUA. Curand soseste familia.
– Este lichidat. Deschide o servieta diplomatica si i se face rau.
Stia prea multe.
– La ceremonie mortuara soseste Ambasadorul
SUA la ONU si seful Evreimii Mondiale
dar nici urma de vreun rabin.
– Este inmormintat la Cimitirul Crestin /ortodox
Bietul ADM, îl scoți ce n-a fost nicicum.
Bre, cineastule, matale ai toate țiglele pe casă? E drept, n-am mai râs așa copios de multișor la citirea unui text!
Roby,
nu rata clipa, fa si un film….