DREPTUL DE A FI ”ROMÂN”, OBŢINUT DE MIHAI CIUBOTARU LA CEDO. CERTIFICATE DE NAŢIONALITATE, ARSE DE SOVIETICI
INTERVIU ACORDAT DE MIHAI CIUBOTARU, PREŞEDINTELE SOCIETĂŢII SCRIITORILOR ROMÂNI DIN BASARABIA
Mihai Ciubotaru este omul care a perseverat şi a obţinut, la CEDO, o decizie prin care Republica Moldova este obligată să recunoască dreptul locuitorilor săi de a se autoidentifica drept ”români”. Însă statul, condus de lideri proruşi şi antiromâni, se tem de Kremlin şi nu se grăbesc să modifice legea. Liderii politici se tem să nu piardă voturile alolingvilor antiromâni şi îi sacrifică pe românii băştinaşi, supuşi decenii la rînd persecutărilor şi lipsiţi de drepturi.
Domnule Mihai Ciubotaru, aţi cîştigat un dosar important la CEDO, legat de dreptul cetăţenilor R.Moldova de a se autoidentifica drept români, lipsiţi abuziv de cetăţenia română prin ocupaţia din 28 iunie 1940. Spuneţi-mi, cîţi ani aţi luptat şi cum arată decizia finală a CEDO?
Această istorie a început în 2002 şi a durat până în 2010. Iată documentul citat:
La 27 aprilie 2010, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a făcut publică hotărârea sa în cauza Ciubotaru vs Moldova (cererea nr. 27138/04).
În această cauză, reclamantul, Mihai CIUBOTARU, este scriitor şi profesor de limbă franceză. Părinţii reclamantului s-au născut în 1927 şi 1928, în provincia Basarabia, România, iar actele lor de stare civilă nu conţineau indicii despre apartenenţa etnică. În certificatul lor de căsătorie de tip sovietic apartenenţa etnică nu era indicată. În paşapoartele de tip sovietic eliberate reclamantului şi părinţilor acestuia era indicată etnia de moldovean. În 2002, reclamantul a depus cerere pentru eliberarea buletinului de identitate de tip nou, indicând „român” la apartenenţa etnică. Totuşi, lui i s-a spus că cererea sa nu va fi acceptată decât dacă va scrie că este „moldovean”. Reclamantul s-a conformat.
În scurt timp după aceasta, reclamantul s-a adresat oficiului de stare civilă, solicitând ca în actele sale să fie indicată etnia de „român” în loc de „moldovean”. Cererea sa a fost respinsă pe motiv că părinţii săi nu au fost înregistraţi în calitate de etnici români în actele lor de naştere şi căsătorie şi, astfel, era imposibil să fie înregistrat ca aparţinând etniei române. Reclamantului i s-a sugerat să caute în Arhiva Republicană dovezi ale originii române ale bunicilor şi strămoşilor săi.
Reclamantul a iniţiat proceduri judiciare, solicitând modificarea apartenenţei sale din „moldovean” în „român” în actele sale de stare civilă. Cererea reclamantului a fost respinsă de către instanţele judecătoreşti naţionale, procedura culminând cu decizia Curţii Supreme de Justiţie din 6 aprilie 2005, instanţele reluând argumentele autorităţilor de stare civilă.
Reclamantul a invocat violarea art.8 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (dreptul la respectarea vieţii private şi familiale) pe motiv de refuz al autorităţilor de a înregistra etnia sa română în actele de identitate; precum şi violarea art.6 din CEDO (dreptul la un proces echitabil) pe motiv că, potrivit legislaţiei moldoveneşti, el nu putea să aducă probe în susţinerea pretenţiei sale de a schimba etnia din „moldovean” în „român”.
Curtea a constatat, în unanimitate, violarea art.8 din CEDO.
Curtea a notificat că apartenenţa etnică a persoanei, concomitent cu aspecte ca numele, sexul, religia şi orientarea sexuală, constituie un aspect esenţial al vieţii private şi al identităţii persoanei şi, prin urmare, cad sub incidenţa art.8 din CEDO.
Fiind conştientă de natura sensibilă a subiectului în discuţie, Curtea se distanţează de dezbaterile din cadrul societăţii moldoveneşti privind identitatea etnică a grupului etnic principal. Ea s-a bazat pe legislaţia Moldovei şi poziţia oficială a autorităţilor moldoveneşti când s-a referit la moldoveni şi români.
În ceea ce priveşte cerinţa autorităţilor moldovene de a dovedi originea etnică a părinţilor reclamantului, Curtea nu a disputat dreptul Guvernului de a solicita existenţa probelor obiective a etniei pretinse. De asemenea, Curtea a notificat că e gata să accepte că autorităţile pot refuza o cerere de înregistrare oficială ca aparţinând unei anumite etnii, dacă o astfel de cerere este bazată pe motive subiective şi nefondate.
Totuşi, se pare că dl Ciubotaru s-a confruntat cu o cerinţă legală care i-a făcut imposibilă susţinerea pretenţiilor sale. Dreptul şi practica interne relevante privind înregistrarea apartenenţei etnice a creat bariere de nedepăşit pentru persoanele ce doresc să le fie înregistrată o etnie diferită de cea a părinţilor lor, care a fost înregistrată de către autorităţile sovietice în trecut. Potrivit legii, reclamantul putea să-şi modifice apartenenţa etnică doar dacă ar fi demonstrat că unul dintre părinţii săi a fost înregistrat oficial în calitate de etnie română. Totuşi, în perioada sovietică, populaţia Moldovei a fost înregistrată în mod sistematic fiind de etnie moldovenească, cu foarte puţine excepţii, nefiind clare criteriile pentru aceasta. Astfel, solicitându-i dlui Ciubotaru să demonstreze că părinţii săi au fost înregistraţi în calitate de etnici români, autorităţile au impus reclamantului să suporte o povară disproporţionată, având în vedere realităţile istorice ale Republicii Moldova.
În continuare, Curtea a observat că pretenţia dlui Ciubotaru a fost bazată pe alte elemente decât percepţia-i subiectivă asupra originii sale etnice. Era clar că el putea furniza referinţe obiective la originea sa română care puteau fi obiectiv verificate, cum ar fi limba, numele, empatia şi alţi factori. Totuşi, astfel de probe obiective nu puteau fi invocate potrivit legislaţiei moldoveneşti. Astfel, reclamantul nu a avut posibilitatea de a avea examinate pretenţiile sale, precum că aparţine ului alt grup etnic, în lumina probelor obiectiv verificabile, prezentate în susţinerea acestor pretenţii.
Având în vedere toate circumstanţele cauzei, Curtea a conchis că procedura de care dispunea dl Ciubotaru pentru a-şi modifica originea etnică nu era conformă obligaţiilor Moldovei potrivit Convenţiei privind respectarea vieţii private. Astfel, a avut loc violarea art.8 din CEDO.
În faţa Curţii, reclamantul a fost reprezentat de către Al.Tănase şi V.Maximov.
Aş vrea să informez publicul larg: în prezent, fiecare cetăţean care are mândria de a fi român, poate cere Oficiului Stării Civile, în raza unde domiciliază, să i se rectifice în certificatul de naştere naţionalitatea de ”moldovean” în ”român”. În cazul în care Oficiul Stării Civile îi refuză oficial solicitarea, printr-o decizie în scris, el se poate adresa instanţei de judecată în baza precedentului oferit de cauza Ciubotaru vs. Moldova la CEDO. Ofer gratuit toate consultaţiile şi pregătirile necesare pentru un dosar judiciar la tel: 29 15 97
Împreună cu Dvs., reprezentanţi ai PNL şi ai unor ONG-uri, am oferit, anul trecut, o conferinţă de presă legată de lipsa de receptivitate din partea guvernanţilor la decizia CEDO. Ce s-a schimbat de atunci?
Vreau să mulţumesc pe această cale PNL, în special dnei Vitalia Pavlicenco, în calitate de preşedinte, care, împreună cu colegii, au organizat o conferinţă de presă în anul 2011 pe tema aceasta, pentru susţinere şi pentru faptul că am putut informa publicul larg despre acest caz extrem de important pentri Basarabia, câştigat la CEDO şi despre dreptul de a te trece ”român” în actele juridice, în baza unei declaraţii personale în scris. Din păcate, însă, Parlamentul R.Moldova nu se grăbeşte să modifice legislaţia naţională la acest capitol, deşi era obligat să facă asta timp de jumătate de an de la decizia CEDO, conform normelor internaţionale.
Ce alte demersuri oficiale aţi făcut pînăîn prezent pentru ca dosarul cîştigat la CEDO să aibă o finalitate fericită pentru cetăţenii din RM ce doresc să se treacă în actele statului nostru cu naţionalitatea de ”român”?
În 2011 am adresat două scrisori oficiale Preşedintelui interimar al R.Moldova Marian Lupu, cerînd ca Statul R.Moldova să se conformeze deciziei CEDO, pentru a modifica legislaţia la acest capitol şi a nu continua – ca în perioada stalinistă şi, mai nou, comunistă – să impună într-un mod administrativ, forţat, naţionalitatea de ”moldovean”, teoria moldovenismului sovietic antiromânesc, prin care se doreşte a se menţine ruptura şi ura în sânul poporului băştinaş.
De asemenea, am adresat, în 2011, Comitetului de Miniştri al Consiliului Europei şi Preşedintelui Curţii Europene pentru Drepturile Omului, Nicolas Bratzas, două scrisori în care i-am informat că Parlamentul R.Moldova continuă să ignoreze deciziile CEDO, fapt regretabil.
Recent, s-a adoptat, în prima lectura, un proiect de lege prin care Parlamentul R. Moldova s-ar apropia de aplicarea Deciziei CEDO. Cunoaşteţi despre ce este vorba?
Într-adevăr, recent Parlamentul R.Moldova a aprobat un proiect de lege în prima lectură în care e propusă excluderea menţiunii privind naţionalitatea din actele de stare civilă, în afară de actul de naştere, în care să fie scrisă apartenenţa etnică a persoanei la cererea persoanei vizate ce a împlinit vîrsta de 16 ani sau a părinţilor în baza declaraţiei pe propria răspundere. Această prevedere vine să conformeze cadrul legislativ naţional cu standardele internaţionale, mai exact, cu art.8 din Convenţia Europeană pentru Apărarea Drepturilor Omului şi Libertăţilor Fundamentale privind respectarea vieţii private în vederea respectării interne pentru modificarea originii etnice.
Am discutat cu responsabili din sfera actelor de stare civila şi au declarat, aproximativ, că legea nu e încă adoptată şi se va vedea care va fi mecanismul exact de acceptare a naţionalităţii de ”român” – prin simpla declaraţie a solicitantului sau altfel. De asemenea, parcă există încă o oscilaţie în legătură cu faptul ce va fi în cazul copiilor ai căror părinţi nu au naţionalitatea de ”român” trecută în acte – ei vor putea fi trecuţi ”români” indiferent de documentul părinţilor sau părinţii, mai întîi, vor trebui să îşi modifice naţionalitatea? Bănuiesc ferm că se vor pune iarăşi diferite piedici. Ce credeti despre aceasta?
Vor sau nu vor oficialităţile din R.Moldova, dar Statul R.Moldova a fost condamnat la CEDO pentru practicile prin care – întocmai ca în perioada sovietică – populaţia Moldovei a fost şi continuă să fie înregistrată în mod sistematic fiind ca de etnie moldovenească, avînd puţine excepţii, nefiind clare criteriile pentru aceasta. I-am recomanda premierului R.Moldova Vlad Filat să acorde cetăţenilor R.Moldova dreptul de a-şi rectifica, în certificatul de naştere, naţionalitatea de ”moldovean” în ”român” în mod gratuit şi fără a crea impedimente în acest sens. În caz contrar, Statul R.Moldova va fi forţat de Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei să se conformeze deciziei CEDO.
Dacă ceea ce va adopta Parlamentul nu va fi o rezolvare definitivă a acestei probleme de doua decenii în R.Moldova nici după proclamarea Independenţei, ce să credem despre actuala guvernare liberal-democrată, pretins necomunistă?
Decizia CEDO cere Parlamentului R.Moldova să rezolve definitiv această problemă identitară foarte importantă. Nu pot exista jumătăţi de măsură. Fiecare cetăţean are dreptul să se autoidentifice în mod juridic drept ”român”, dacă aşa binevoieşte. Nu rămâne decât a informa populaţia băştinaşă din R.Moldova despre acest drept implicit, cu fundament istoric. Misiunea noastră este de a spune adevărul pentru care au luptat Mihai Eminescu, Alecu Russo, Bogdan Petriceicu Hajdeu, Alexei Mateevici, Grigore Vieru ş.a., în speranţa unei Guvernări cu adevărat naţionale, care să militeze pentru drepturile noastre naţionale.
Cunoaşteţi că în 1943 Ion Antonescu a dispus, printr-un ordin, autoidentificarea naţională a locuitorilor spaţiului dintre Prut si Nistru. Avem aici, alăturat, o mostră de document, păstrat la SIS-ul RM (pe care noi încă îl considerăm rusesc). Documente retrase forţat, sub ameninţare, de la fiecare român după a doua ocupaţie din 1944, şi arse la Primării. Ce părere aveţi despre acest document şi comportamentul instituţiilor statului nostru (Remarcă: acest document este oferit de dl Bani, membru al PNL)
Nu putem pune la îndoială că bunicii şi părinţii noştri au fost de naţionalitate română, iar certificatul de naţionalitate eliberat de Ion Antonescu în 1943 confirmă acest drept istoric.
Noi vom face un demers la SIS pentru a ne confirma sau infirma situaţia legată de acest document, să ne explice cauzele de ce oamenii nu cunosc aceasta şi nu au acces liber la documentele confirmative privind naţionalitatea de ”român” a parinţilor/bunicilor lor, suferind atîta şi în cei 20 de ani de după proclamarea Independenţei.
În acest context, este necesară adoptarea Legii Lustraţiei, şi deschiderea arhivelor şi adoptarea Legii privind responsabilitatea penală pentru holocaustul antiromânesc şi genocidul cultural, săvârşite în Basarabia.
„Tot ce e romanesc nu piere,si nici nu va pieri !”
Pai daca vine vreun cataclism, ne ducem dracu’ cu totii, bai, dashteptule!
http://www.petitieonline.ro/petitie/recuperarea_creantei_istorice_de_la_germania_de_peste_18_miliarde_de_euro-p10919050.html
Recuperarea creantei istorice de la Germania de peste 18 miliarde de euro
06/02/2012
Categorie: Guvernare, administrativ, Politica.
Destinatar: Guvernul Romaniei
Stimați cetățeni,
Animat de dorința de a lămuri datoriile Germaniei fața România şi de a contribui la găsirea de soluții la ieșirea României din criză, supun atenției Dumneavoastră această problemă în speranța ca prin sprijinul popular al românilor vom reuși să sensibilizăm atenția factorilor responsabili pentru clarificarea acestei creanțe istorice de peste 18 miliarde de euro.
In 1935, România si Germania au semnat un acord prin care se stabilea că plățile dintre cele doua țări, provenind din schimbul de mărfuri şi din alte obligații de stat şi particulare, să fie efectuate prin cliring bilateral între Banca Naționala a României si Casa de Compensație Germana. Conform lucrărilor de specialitate (Kiriţescu, S., Sistemul bănesc al leului şi precursorii săi, vol. al II-lea, pag. 503, cercetările din cadrul Academiei Române / INCE), la nivelul anului 1944, soldul activ pentru România rezultat ca urmare a operaţiunilor de cliring depăşea 1 miliard mărci imperiale.
Acest sold este confirmat şi de surse oficiale externe, precum: Arhiva Germaniei; numărul de registru din Berlin este: R 2/222; dosarul cuprinde ultimul extras de cont al Casei de Compensaţie precum şi toate tranzacțiile; Banca Reglementelor din Basel – Raportul de lucru nr.13 si 14 (p. 164 – 166). Din documentele care există, este vorba despre o datorie a Germaniei către România, care datează din perioada celui de-al Treilea Reich, şi care a ajuns în zilele noastre la fabuloasa sumă de 18 miliarde de euro. Toate datoriile pe care statul român le-a contractat în ultimii ani ar putea fi acoperite cu ușurință de o creanța uitata timp de aproape șapte decenii. Si totuși, autoritățile de la București par complet dezinteresate de acest subiect.
Aștept sprijinul românilor pentru a determina guvernul să clarifice această datorie.
http://tiraspol66-news.blogspot.com/
http://tiraspol66-news.blogspot.com/
FITI ROMANI IN ROMANIA! JOS UNIUNEA EUROPEANA!
BRAVOOO MOLDOVA!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=OmDvLhUC5PQ&lc=Uc8GRRrOKJRPk3TnCj8xsLzj5EB6rbYXp_PN-YjdH84&context=G26d0db4FAAAAAAAAFAA&feature=g-all-c
Imi pare rau ca nu pot sa mi permit sa mai fiu prezenta aici cu dv, dragi prieteni, dar am in viziunea mea de a va da doua informatii, ce chiar daca nu atinge decit partial subiectul trebuie spus si nu stiu unde sa il comunic in alta parte, iar titlul mi se pare perfect pentru ceea ce doresc sa va anunt:
UN ANUME „RAZBOI INTR UN CUVINT ” a sters ceea ce am scris pe unul dintre clipurile in care erau discutate problemele FMI ului in legatura directa cu ROMANIA; eu am facut citeva precizari pe care poate unii dintre dv le cunoasteti deja, iar altii nu, de aceea vreau sa va spun ca:
1 – PRESEDINTA FMI lui este masame LAGARDE CE A FOST MINISTRU DE FINANTE IN FRANTA IAR PRESEDINTA A FOST NUMITA PENTRU CA SA FIE PLASATA UNDEVA SA SCAPE DE TINICHELELE DIN FRANTA UNDE ESTE ACUZATA DE CORUPTIE; deci a fost numita in timp ce era acuzata de coruptie.
al 2lea subiect face referinta la Biserica Ortodoxa Romana,
2 – in ceea ce priveste problema ORTODOXIEI ROMANE si a bisericilor ce au fost cosntruite dupa 1989 in Romania si neamestecum bisericii in conducerea tarii, mai pe larg despre laicitate, cineva a exprimat ideea ca in FRANTA biserica nu este subventionata de stat, ceea ce este adevarat in afara de partea ALSACIEI LORRAINEI unde exista un statut al asociatiilor special prin care oamenii se asociaza atit in scopuri lucrative cit si nelucrative legile 1901+1908(adica subventioante si nesubventionate) iar statul nu subventioneaza construirea bisericilor dragii mei ceea ce este adevarat, IN SCHIMB SUBVENTIONEAZA CONSTRIREA SINAGOGILOR… MERCI DE A NU LUA INFORMATIA DECIT CA O INFORMATIE NECESARA LA O ADEVARATA ORIENTARE A BISERICILOR IN EUROPA. DUPA MINE BISERICA ORTODOXA ROMANA ESTE ROMANIA INSASI SI NU AVEM NICI DE CE SA NE DEZLIPIM DE EA SI NICI DE CE BISERICA SA ISI TRADEZE POPORUL SI TARA; BISERICA ORTODOXA ROMANA ESTE POPORUL ROMAN, SINTEM NOI ROMANII;
dragii mei asta o scriu pentru ca o puternica fraternitate va trebuii sa decurga din atitudinile noastre, iar cei ce au parasit biserica in care s au botezat, au o problema grava dar le apartine caci este constiinta lor proprie ce trebuie sa actioneze… daca actioneaza constiinta de masa cu pace si iubire si lumina hristica ce ne este specifica noua romanilor zic eu ca toti vor trebuii sa revina la obirsie, la sursa singularitatii credintei; ce este ORTODOXIA VENITA DIN HRISTOSENIA ZALMOXIANA…
CU IUBIRE SINCERA SI ROMANEASCA, FRATEASCA SI IN PLINA CONSTIINTA, PENTRU DV TOTI DOMNILOR
va rog…
traiasca ROMANIA NATIA SI POPORUL TARA SI ISTORIA CE NE STA PUTERNIC IN COLOANA NOASTRA VERTEBRALA; DUMNEZEU ESTE adn ul nostru si este in NOI… IAR ADEVARUL NE ESTE LUMINA…
MINCIUNILE CAD UNA DUPA ALTA SI DAU LIMPEDE CONTURUL A CEEA CE NOI SINTEM SI DE UNDE VENIM…!
TRAIASCA ROMANIA SI NEAMUL SI POPORUL!
Justiţie corectă! Felicitări ROMÂNULE!!!
TRAIASCA ROMANIA PATRIA NOASTRA!
http://tiraspol66-news.blogspot.com/
TITULESCU OMUL LEGIONARIILOR
http://dacialan.blogspot.com/2012/02/eu-si-garda-de-fier.html
Nicolae Titulescu, fost Ministru de Externe al Romaniei, inaintea celul de al doilea razboi mondial
EU SI “GARDA DE FIER”
de Nicolae Titulescu
Sunt un om ca toti altii, deci am defecte si calitati. Una din caracteristicile mele este mandria. Recunosc ca ranile facute mandriei sunt cele care se inched mai greu la mine. Dar cat timp poate comanda mandria actiunea mea ? Toata viata ? Se apropie ziua explicatiilor generale asupra tuturor atacurilor duse impotriva mea tot timpul lipsei mele din tara. Voiu lasa oare la o parte atacurile duse pe baza ideii ca eu sunt autorul disolvarii Garzii de Fier ? Voiu lasa oare o generatie intreaga de tineri romani sa creada ca eu, care am avut pentru tineret o afectiune adanca inca in primele zile ale carierei mele universitare si politice, sunt autorul schingiuirilor si inchisorii la care au fost supusi ? Aceasta este imposibil. (…) p.5
APLICAREA MASURILOR DE DISOLVARE
Tin sa adaug ca daca partidul liberal ma poate considera solidar cu actul juridic al dizolvorii Garzilor de Fier, eu nu am nici o raspundere pentru punerea in practica a masurilor luate impotriva membrilor lor. Se recunoaste deci ca sechestrarea a mii de oameni in noaptea dela 9-10 Decembrie 1933, regimul aplicat acestora incarcerate in cazematele inchisoriii dela Jilava au revoltat Garda de Fier mai mult decat actul juridic al dizolvarii. Or, nu numai ca nu am raspunderea aplicarii acestor masuri, caci nu eu eram ministrul de interne, dar in tot acest interval eu am fost lipsa din Romania. STRAINATATEA N’A CERUT DIZOLVAREA. In ce ma priveste pe mine, pot sa afirm ca NICIODATA NU MI-AU VENIT DE PESTE GRANITA SUGESTIUNI PENTRU DIZOLVAREA GARZII DE FIER SI CA NU AM CERUT NICIODATA LUI ION DUCA DIZOLVAREA GARZII DE FIER. AFIRM CA NICIODATA ION DUCA NU MI-A CERUT MIE SA NU DIZOLVE GARDA DE FIER. Este curios ca cei 15 semnatari declara ca “dela presedintele de consiliu, pana la cei mai tanar dintre ministrii, au fost de acord de a nu dizolva Garda de Fier”.Scrisoarea d-lui Necsesti, pentru care trebue sa-i exprim recunostinta mea adanca,dovedeste contrariul. Dar cum ? S’ar fi putut face in guvernul liberal o discutie atat de importanta, fara ca eu sa fiu prezent ? Ce fel de moravuri politice sunt acelea pe cari le afirma cei 15 semnatari, cand din ele rezulta ca o chestiune de importanta acesteia s’a putut decide fara mine, membru in guvern? Cei 15 semnatari spun ca hotararea guvernului ar fi fost de a nu dizolva Garda de Fier. Am fost eu prezent la acel consiliu de ministrii ? Care a fost parerea mea ? Am cerut eu in consiliu de ministri dizolvarea Garzii de Fier si m’am izbit de rezistenta unanima a membrilor lui ? NICIODATA.
CINE E “ACTUALUL INALT PERSONAGIU”
Eu am fost foarte politicos cu partidul liberal. Dar cand vad ce incearca el astazi impotriva mea, nu ma pot impiedica sa adaug, deocamdata, faptele urmatoare: “ actualul inalt personagiu” de care vorbesc in articolul din 12 Decembrie, venit sa ma vada de mai multe ori pentru a-mi spune ca daca nu cade guvernul Vaida si nu se dizolva Garda de Fier, ele se vor intari atat de mult incat ordinea interna va fi distrusa, ESTE INSUSI D.TATARESCU.In al doilea rand, atunci cand in inalt loc, Ion Duca, dupa ce a obtinut dizolvarea Garzii de Fier, mi-a spus ca daca demisionez se va interpreta demisia ca impotriva dizolvarii, am raspuns ca daca imi retrag demisia se va interpreta gestul meu ca un act in favoarea dizolvarii Garzii de Fier. Atunci mi s’a spus : “ Aceasta niciodata, caci pentru dizolvarea Garzii de Fier au fost o serie de membrii ai partidului liberal, in cap cu Ion Duca,Franasovici, Inculet, Tatarascu, Cipaianu, etc. (…) p.21-23. (…) Nu trebuia sa intitulez articolul meu “Eu si Garda de Fier” ci “Eu si partidul national-liberal” p.24 (Tip.”Universul” Str.Brezoianu No.23-25 1937)
Tot ce e romanesc nu piere,si nici nu va pieri !
sufletul si componenta biologica a acestor oameni este romana.si la fel ca ei sunt 3 milioane de persoane in basarabia.sa ne solidarizam cu ei si sa intervenim pe langa autoritatile republicii moldova pentru a recunoaste dreptul de a fi roman.traiasca romania.gm
TRAIASCA ROMANIA
http://tiraspol66-news.blogspot.com/