CD
596 aprobate

denitsoc@gmail.com
66.71.243.131

 

DESTINUL EUROASIATIC – O NOUA LUME NOUA
De CD

O simfonie modernă a principiilor umanitare si sociale are potențial la fel ca în 1776, totuși melodia a căpătat o viață nouă, cu noi variații mai interesante, întruchipând un spirit ecumenic care acum prind viață in marile civilizații din Eurasia.

Ca toate marile capodopere clasice, această variație este atât armonioasă, dar și plină de temporare disonanțe.

Unele dintre aceste disonanțe sunt părți necesare ale compoziției, iar altele sunt consecințe complet inutile ale existenței foarte active și foarte urâte a unui sistem oligarhic și a angajamentelor și impulsurilor ideologice asociate acestuia, care sfidează legea naturala si omenia.

Acesta este același sistem oligarhic care și-a menținut o existență continuă, Talmudica, încă din zilele întunecate ale Babilonului antic și care se angajează într-o ordine mondială incapabilă de auto-perfecționare conform oricărui standard de principii universale, cum se găsesc în documentele fondatoare ale Unirii. Statele Americii.

Oligarhia de astăzi centrată pe Londra – City of London si Wall Street știe, de asemenea, că noua paradigmă este condusă de alianța multipolară, care se bazează pe gândirea unui sistem deschis, de cooperarea câștig-câștig, cu suveranitate națională și creștere constantă a puterilor productive ale muncii, iar dogmele babiloniene sunt incompatibile cu cerințele statice ale imperiului pentru umanitate și chiar cu universul în ansamblu. Din acest punct de vedere, termenul „Destinul Euroasiatic” va căpăta o nouă vitalitate și semnificație ca o temă care se întinde de la cele mai vechi înregistrări ale civilizației până la epoca noastră actuală plină de criză.

La 1 ianuarie 1912, Dr. Sun Yat-sen a fost inaugurat ca primul președinte al Republicii Chineze, consolidând un efort de zeci de ani de a răsturna o veche ordine feudală bazată pe o structură de putere ereditară a „dreptului divin al liniilor de sânge”.
Viața fascinantă a lui Sun sfidează orice clasificare preexistentă drept „SOCIALIST” sau „CAPITALIST”, ambele școli pe care le-a atacat ca fiind false. Cunoscut și ca părintele fondator al Chinei, Sun este unul dintre puținii oameni venerați ca un erou cu un caracter moral impecabil în egală măsură de China continentală, Hong Kong și Taiwan deopotrivă.

După ce a studiat în Hawaii în perioada 1879-1883, viziunea lui Sun pentru o revoluție republicană a crescut în timp ce privea China murind încet sub regimul corupt al dinastiei Qing, care își pierduse orice capacitate morală de a guverna. După ce a preluat cârma mișcării revoluționare până în 1893, Sun a modelat în mod deschis noul sistem direct pe studiile sale despre cele mai bune din tradiția constituțională americană.

Având în vedere că Sun Yat-sen este venerat astăzi ca un erou în China continentală, poți fi scuzat că ți se pare greu de crezut, dar este totuși adevărat.
Sun, care a fost atât un savant creștin, cât și confucianist, a afirmat acest fapt în mod explicit în pamfletul său din 1904 „A True Solution for the Chinese Question” – „O Soluție Adevarata pentru Problema Chineză” unde a scris:
„A realiza salvarea Chinei este exclusiv datoria noastră, dar întrucât problema a găsit recent un interes mondial, noi, pentru a ne asigura de succesul nostru… trebuie să facem apel la poporul Statelor Unite în special pentru dvs. simpatie și sprijin, fie moral, fie material, pentru că sunteți pionierii civilizației occidentale în Japonia: Pentru că sunteți o națiune creștină: Pentru că intenționăm să modelăm noul nostru guvern după al vostru; Mai presus de toate, pentru că ești campionul libertății și al democrației. Sperăm că putem găsi mulți Lafayette printre voi.”

Aceasta nu a fost o hiperbolă. După ce s-a luptat cu uzurpatorul Yuan Shih-kai, când acesta a încercat mai târziu să reimpună un sistem monarhic noii națiuni cu ajutorul bancherilor anglo-americani, dr. Sun Yat-sen și-a scris „Trei Principii ale Poporului” în care el a modelat în mod explicit constituția Chinei după cele enunțate cu decenii mai devreme de președintele Abraham Lincoln ca națiune organizată “de popor, poporului, pentru popor”.

Sun a numit aceste principii minzu („sentimentele naționale ale poporului”), minquan („drepturile poporului”) și minsheng („mijlocul de trai al poporului”). Odată ce acestea au fost atinse, atunci Sun a crezut că națiunea ar putea deveni o adevărată republică democratică în practică.

Sun și-a scris Problemele vitale ale Chinei din 1917 pentru a-și împărtăși cunoștințele despre adevărata natură a manipulării imperiului asupra Chinei (și a lumii), spunând:
„Englezii sunt la fel de vicleni ca vulpea și la fel de schimbători ca vremea și nu le este rușine de ei înșiși… Marea Britanie caută prietenie doar cu cei care îi pot oferi serviciile și când prietenii ei sunt prea slabi pentru a-i fi de vreun folos, ei trebuie sacrificati în interesul ei. Respectul tandru al Marii Britanii pentru prietenii ei este ca grija delicată pe care o manifestă de obicei fermierii în creșterea viermilor de mătase; după ce toată mătasea a fost scoasă din coconi, acestia sunt distrusi de foc sau folositi ca hrană pentru pești. Prietenii actuali ai Marii Britanii nu sunt altceva decât viermi de mătase.”

Tinerii anarhiști din Hong Kong de astăzi nu au nicio idee că sunt folosiți ca parte a unei agende geopolitice mai ample.
Sun Yat-sen a înțeles foarte bine acest „Mare joc”. În “Vital Problems,” Sun nu numai că a demonstrat riguros cum și de ce oligarhia britanică a manipulat în mod direct TOATE războaiele majore din secolul al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea în căutarea unui „echilibru de putere, dar a prezentat și acele tehnici imperiale care sunt la fel de aplicabile astăzi așa cum au fost în 1917 când a spus:
„Politica cheie a Angliei este de a ataca cel mai puternic inamic cu ajutorul țărilor mai slabe și de a se alătura inamicului slăbit pentru a controla creșterea unei țări a treia. Politica externă britanică a rămas practic neschimbată timp de două secole.”

Sun a subliniat că, atunci când o națiune este în ascensiune, politica Marii Britanii este să folosească alianțe cu puteri mai slabe care sunt în coborâre pentru a o submina, iar odată ce acești aliați se află într-o poziție de ascensiune, politica este inversată și apoi devin ținte. pentru distrugere, reluând celebra afirmație a lui Lord Palmerston că „Imperiul nu are prieteni permanenți, ci doar interese permanente”.

În acest sens, Sun a spus:
„Când Anglia se împrietenește cu o altă țară, scopul nu este de a menține o prietenie cordială de dragul prieteniei, ci de a utiliza acea țară ca un instrument pentru a lupta împotriva unei țări terțe. Când un dușman a fost răpit de puterea lui, el este transformat într-un prieten, iar prietenul care a devenit puternic, într-un dușman. Anglia rămâne întotdeauna într-o poziție de comandă; ea face ca alte țări să-și lupte războaiele și ea însăși culege roadele victoriei.”

Grand Design-ul lui Sun Yat-sen a fost prezentat în detalii strălucitoare în „Dezvoltarea internațională a Chinei” din 1920. În această operă magistrală care a cerut o revoluție industrială condusă de mii de linii de cale ferată, drumuri, canale, baraje, mine și porturi, putem găsi spiritul călăuzitor care stă la baza INIȚIATIVEI CENTURĂ ȘI DRUMURI a Chinei de azi.

Pe măsură ce Sun a dezvoltat viziunea pentru liniile de cale ferată și coridoarele comerciale spre vest, sub o nouă filozofie a cooperării „câștig-câștig” (sau, în cuvintele lui Sun, un sistem de „Dreptul face puterea”), el a susținut întotdeauna că acestea sunt cele mai bune tradiții ale America care i-a animat designul.

Un exemplu din cartea sa din 1920 spune:
„Lumea a beneficiat foarte mult de dezvoltarea Americii ca națiune industrială și comercială. Așadar, o China dezvoltată, cu cele patru sute de milioane de locuitori ale ei, va fi O ALTĂ NOUĂ LUME din punct de vedere economic. Națiunile care vor lua parte la această dezvoltare vor culege avantaje imense. Mai mult, cooperarea internațională de acest fel nu poate decât să contribuie la întărirea Frăției Omului.”

Ar putea să surprindă pe mulți din Hong Kong la fel de mult pe cât ar face-o pe mulți taiwanezi pro-Sun să descopere că aceasta este intenția de principiu din spatele viziunii pentru Inițiativa Centura și Drumul dezlănțuită de președintele Xi Jinping în 2013 și care este strâns legată de Rusia lui Vladimir Putin. și UNIUNEA ECONOMICĂ EURASIATICĂ.

Vorbind în numele președintelui Xi, ministrul chinez de externe Wang Yi a reflectat recent această viziune spunând:
„Președintele Xi Jinping a cerut promovarea unui nou tip de relații internaționale care să prezinte respect reciproc, corectitudine, justiție și cooperare câștig-câștig și construirea unei comunități cu un viitor comun pentru omenire. El a expus o viziune a unei lumi deschise, incluzive, curate și frumoase, care se bucură de pace durabilă, securitate universală și prosperitate comună. O astfel de gândire și viziune încapsulează propunerile și principiile pe care China le ține mult ca un susținător ferm al multilateralismului.”

Adevărul istoriei îi ține pe ideologii geopolitici trezi noaptea pur și simplu pentru că realitatea le respinge credința lor în inevitabilitatea unei „ciocniri a civilizațiilor” și a paradigmei „puterea face dreptate” a guvernării globale. Așa cum realizările lui Sun răstoarnă această viziune imperială și bestială asupra lumii, la fel și americanii cu suficientă moralitate ar putea trezi aceste tradiții constituționale ale Americii pe care Dr. Sun le-a văzut ca baza pentru o nouă alianță Est-Vest – Destinul Euroasiatic.

Falsa dihotomie dintre practic și ideal, care i-a împiedicat pe mulți cercetători să exploreze mai deplin conținutul complet al personalității omului sau al lucrărilor pe deplin de-a lungul secolelor, este eliminată pe măsură ce temele comune legate de Justiție, Bunătate și Frumusețe sunt explorate în lucrările ambilor bărbați, Confucius si Platon. Vom vedea, de asemenea, cum conceptul vital al iubirii agapice a apărut în viața lui Platon și funcționează în tandem cu ideea confuciană de ren. Acest concept dublu nu numai că unește culturile estului cu vestul, dar este și vital dacă se dorește să armonizeze universul interior cu cel exterior în căutarea adevăratei libertăți politice.

Morala definita de ambele filozofii in aceiasi termeni apartinatori ai relatiilor divine umane, devine corolarul aspiratiilor popoarelor unite, iar directia stricta catre morala este singurul vector ce mai poate salva umanitatea.