denitsoc@gmail.com 75.57.36.95
KONTRA-KULTURA Sa vedem ce s-a întâmplat exact cu cultura occidentală în secolul al XX-lea într-un mod foarte conștient, astfel încât astăzi ne aflăm într-o criză de existențialism și practic de cinism paralizant, în care oamenii văd lumea în care trăiesc ca pe ceva urât și ceva greșit, dar ei, ce’i mai grav ei nu pot vedea o realitate alternativă, de fapt ei nu cred că ar putea exista o realitate alternativă. Aldous Huxley a fost în prima linie a acestei transformări culturale, alți oameni precum H.G. Wells și Bertrand Russell au fost la început hotarati să privească lumea diferit, deoarece sa decis că vechea lume a clasicilor era de fapt la sursa problemelor lumii. Ideologul WEF – Forumul Economic Mndial, Yuval Noah Harari ne spune: „You Will Own Nothing & Be Happy” – “Tu nu vei avea nimic in proprietatea ta si vei fi fericit”. Deci, acesta este Lumea în care trăim astăzi, o dictatură științifică, dar și mai important, o lume în care am ajuns să ne iubim servitutea sau, dacă nu o iubim, nu putem vedea o alta lume în afară de ea, o viabila alternative si nu pentru ca nu ar exista. Acesta este un gând laș complet conștient, ce a fost inserat în mentalitatea culturală și acest tip de idei urâte nu ar fi putut avea succes fără a se fi îngropat sau a se fi denaturat sau diluat mai întâi Cultura la care au avut acces acesti indivizi dezorientati si demoralizati. O cultura lipsita de personalitatile ei trimfale si calauzitoare, autori ai unor opere ce au luminat si calauzit generatiile anterioare. De la carturari la junii pasoptisti, la generatia efervescenta a unionistilor la clasicii literaturii universale pana la personalitatile culturii adevarate a secolului XX. Majoritatea marilor minti creatoare de cultura au cautat si cai si mijloace de a lumina lumea ca sa vada Adevarul si Salvarea si sa-si gaseasca speranta in Marele Creator. Trebuie să conștientizăm ceea ce s-a întâmplat în ultimii o sută de ani în ceea ce privește existențialismul cultural și spiritual, mai ales după Primul Război Mondial, astfel încât generația de tineret care a trăit Primul Război Mondial a ajuns să fie cunoscută sub numele de „Generația pierdută”, această perspectivă a continuat de-a lungul tuturor generațiilor următoare, astfel încât astăzi avem acum cinismul debilitant ca nou cadru și acesta a fost fabricat special în scopul de a înrobi populația. S-a mers in urmă si cei mai revolutionari si mai luminati creatori sau junimisti revolutionari si au fost scosi din manuale si din circuitul cultural ingropandu-i in uitare. Îngroparea lui Schiller s-a făcut într-un mod foarte conștient pentru că Schiller oferă de fapt antidotul, mai mult decât orice alt poet sau filosof. Nu este nevoie de nicio utilizare a forței sau de alte măsuri extreme dacă este o populație care crede în cele din urmă într-o formă extremă de existențialism. Adevărata sursă a înrobirei noastre este respingerea ideii că ar putea exista o realitate alternativă, că lumea ar putea exista sub conducerea Binelui și că Armonia poate fi un lucru veșnic. Cultura noastră, educația noastră și, prin urmare, artele noastre și deformarea învățăturilor religioase și spirituale sunt cele care i-au determinat pe mulți să accepte o realitate artificială în care nu putem exista decât într-o formă de sclav. Mulți, nu toți, dar majoritatea, care în occident măcar pretind că au religie și spiritualitate acceptă totuși această realitate artificială a unui sclav. Tot ceea ce a scris Schiller, inclusiv piesele sale, poezia sa, eseurile sale, scrierile sale istorice a fost o investigație a modului în care s-ar putea uni moralul cu liberul. La acea vreme, Immanuel Kant era unul dintre cei mai populari filosofi și rămâne așa până în zilele noastre. Mulți dintre noi am adoptat de fapt gândirea kantiană, fie că suntem conștienți de aceasta sau nu. Etica kantiană se învârte în jurul ideii de „datorie”; acțiunile care sunt efectuate în jurul unui principiu al datoriei a fost considerată a fi singura modalitate prin care putem judeca valoarea și valoarea morală, astfel avem expresia „a fi kantian…” Ideea lui Kant despre datoria morală este considerată de ordinul cel mai înalt, într-o astfel de lume toate celelalte vor fi supuse acestei reguli, inclusiv Artele și ceea ce considerăm a fi Frumosul, Bunul și Liberul. Din acest punct de vedere, totul devine colorat in diverse tonuri de gri. Unde sunt Viața, Bucuria și Fericirea, Frumosul și Liberul să se încadreze într-o astfel de construcție dacă nu se încadrează într-un tipar rigid al „datoriei”? Astfel, în viziunea kantiană ar exista întotdeauna o bucată din noi pe care ar trebui să o păstrăm pentru totdeauna ascunsă, închisă și ar trebui să batem acest animal din noi pentru a nu deveni prea greu de manevrat, ar trebui să murim de foame ca să nu cedam dorințelor sale. Ceea ce a adus nou Schiller a fost că teoria lui Kant a fost complet greșită și că INSTINCTELE ȘI DORINȚELE NOASTRE NU SUNT ÎN MOD INERENT SAU FIRESC RELE, ci mai degrabă ele trebuiesc pur și simplu educate si cultivate, așa cum ne cultivăm pe noi înșine în alte treburi, cum ar fi vorbirea. Schiller a susținut că am putea să ne cultivăm pe noi înșine în acest mod, astfel încât instinctul nostru natural, fără ezitare sau gândire, să fie în mod natural în ton cu Binele si cu Morala. Și acea natură a noastra, nu este ceva ce trebuie privit cu dispreț sau biciuit în mod constant, ci mai degrabă este esențială pentru ca noi să accesăm această parte a noastră si sa o cultivam cu grija. O altă dramă foarte faimoasă pe care a scris-o Schiller a fost “Wilhelm Tell”, care este o poveste din istoria reală, despre modul în care Elveția a devenit o republică în opoziție cu monarhia/imperiul conducător care supunea poporul la acea vreme. Iar Jurământul Rütli a fost făcut celebru datorită piesei lui Schiller “Wilhelm Tell”. Din acest motiv s-a facut un efort mare de a îngropa lucrările lui Schiller, deoarece el s-a concentrat foarte mult pe încurajarea acestei mișcări pentru ca poporul să obțină libertatea nu doar prin stabilirea unei republici, ci și pe modul în care acest lucru ar putea fi realizat cultural, ceea ce este cu adevărat cel mai important lucru, trebuie mai întâi să ai o identitate liberă înainte de a putea comite acțiuni în sprijinul unei idei de libertate. În caz contrar, poate deveni foarte confuz și haotic, așa cum am văzut cu Teroarea Iacobină de la Revoluția Franceză, din păcate. Schiller a fost odată, pe vremuri, foarte celebrat și nu doar în Germania, ci în toată lumea. Pușkin, poetul libertății în Rusia a fost, de asemenea, foarte influențat de Schiller și Pușkin a făcut multe pentru cultura rusă. Până astăzi, rușii îl prețuiesc pe Pușkin, britanicii continuă să îl prețuiască pe Marlowe-Shakespeare, dar, din păcate, germanii l-au uitat pe Schiller. Nu ar trebui să ne permitem să nu mai credem, să abandonăm această idee despre Binele, Frumosul și Adevărul doar din cauza unei puteri tiranice umane care nu deține cu adevărat nicio permanență în lumea în care trăim. Goethe, care este încă amintit și celebrat în Germania, a fost un prieten apropiat și aliat al lui Schiller. Atât Goethe, cât și Schiller au fost recunoscuți în secolul al XIX-lea drept cele mai venerate două figuri din literatura clasică germană. Ambii bărbați locuiseră în orașul Weimar, situat în centrul Germaniei și erau figurile fundamentale ale mișcării literare cunoscute sub numele de Clasicismul de la Weimar. Clasicismul de la Weimar nu a fost niciodată un umanism nou care a apărut din ideile romantismului. De fapt, mitologiile mișcării romantice au fost cele care au lansat o formă de război cultural împotriva clasicilor germani. De la Nietzsche la Wagner, mișcarea de protest romantică a Mișcării Tineretului German, până la pesimismul cultural romantic și existențialismul perioadei post-Primul Război Mondial, cunoscut sub numele de „Generația pierdută”, toate aceste valuri de gândire au fost în esență o parte din aceeași tradiție neîntreruptă care a fost împotriva clasicismului german. Din moment ce Germania a devenit lider în lumea occidentală în crearea de genii în classicism, Germania a fost cea care a suferit cel mai greu atac. Sub acuzatia ca toate aceste așa-numite mișcări romantice au promovat forme de nihilism eroic care au contribuit mai târziu la formarea mișcării ideologice a naziștilor. Congresul de la Viena (1814-1815) este momentul si semnalul cu care a început întregul Război Cultural, în special asupra clasicismului de la Weimar. Clasicismul de la Weimar a fost, de asemenea, motivul pentru care Germania a avut atât de mulți compozitori mari care au ieșit sau au fost influențați de această perioadă. Mulți istorici recunosc că Congresul de la Viena, care a fost responsabil pentru tăierea arbitrara si inumană a Europei după războaiele napoleoniene a fost în mare parte de vină cat si pentru impulsul politic care a dus la Primul Război Mondial un secol mai târziu. Decretele Carlsbad care au fost adoptate la Confederația Germană în 1819 și care au susținut stăpânirea imperiului și a monarhiei au intarit si mai mult atacul cultural. Deci, din nou, aceasta a fost o reacție foarte clară la entuziasmul revolutionar inspirat de Revoluția Americana care avea loc în Europa, Decretele Carlsbad care să interziceau orice fel de artă care promova ideea de libertate a poporului, liber de imperiu și liber de monarhie și tiranie. Decretele Carlsbad au stabilit limite severe ale libertăților academice și ale presei și au înființat o comisie federală care să investigheze toate semnele de tulburare politică din statele germane, aceasta a fost ca reacție la valul de republicanism care a cuprins Europa după succesul Revoluției americane împotriva monarhiei Marii Britanii. Astfel, organizatorii Congresului de la Viena au văzut în acest spirit al republicanismului o formă de răzvrătire revoluționară care trebuia zdrobită cu orice preț la rădăcina sa culturală. Și de aceea, Statele Unite au avut mulți dintre cei mai buni dintre acești oameni care predau clasicii și care erau artiști ai acestei mișcări clasice, mulți au ajuns în Statele Unite pentru a scăpa de Decretele Carlsbad. Goethe și Schiller au devenit liderii dimensiunii literare a acestei mișcări. Goethe va fi numit director al Teatrului din Weimar (azi Teatrul Național) în 1791 și în această perioadă dramele epice ale lui Schiller, precum “Trilogia Wallenstein”, “Fecioara din Orleans” (Ioana d’Arc), “Maria Stuart” (povestea lui Maria a Scoției și Regina Elisabeta I) și” Wilhelm Tell” au fost interpretate pentru prima dată pe aceasta scenă. Schiller, cunoscut în timpul său și nu numai ca Poetul Libertății a scris “Wilhelm Tell” în 1804 și este considerată o capodoperă până în prezent și este iubit în special de mulți din Germania și Elveția. Este o poveste despre cum imperiul și tirania au fost învinse de un popor care și-a susținut și apărat demnitatea și libertatea. Povestea populară este plasată în Elveția din secolul al XIV-lea, în timpul stăpânirii habsburgice a Imperiului Austriac. Conform înregistrărilor istorice, menționate în Cartea Albă din Sarnen, scrisă în 1474 ca o colecție de manuscrise medievale, Jurământul de la Rütli a fost o conspirație pentru a răsturna tirania habsburgică și este cea care a declanșat rebeliunea Burgenbruch. Printre numele menționate în manuscrisul medieval se numără și cel al eroului, Wilhelm Tell. Acest mic grup de elvețieni din doar trei cantoane la acea vreme, care a crescut la 26 de cantoane, s-a opus stăpânirii tiranice a Imperiului Austriac și a format Confederația Heveltică. Jurământul de la Rütli a fost prima declarație de independență a Elveției. După epoca napoleonică, Congresul de la Viena a fondat Confederația Germană (ca o înlocuire a Sfântului Imperiu Roman), formată în mod liber din 39 de state. Împăratul Austriei a deținut „președinția” permanentă a acestei confederații germane până la Războiul de șapte săptămâni dintre Regatul Prusiei și Imperiul Austriac, în 1866. Prusia a câștigat și a preluat „dreptul inerent” de a conduce ținuturile germane. Schiller a ales să sublinieze această perioadă din istorie, foarte asemănătoare cu ceea ce făcuse Shakespeare, ca o lecție pentru oamenii timpului său, ca nimeni să nu se supună prostiei și capriciului unui tiran. La rândul său, Schiller a definit spiritul care ar fi necesar pentru a se opune robiei imperiului și stăpânirii imperiale. Din acest motiv, „Wilhelm Tell” este încă printre cele mai iubite drame ale lui Schiller. Nu întâmplător Beethoven (1770-1827) ar alege o poezie de Schiller, „Oda bucuriei” pentru a culmina munca propriei sale vieți în “A 9-a simfonie”. Oda bucuriei a fost inițial intitulată „Oda libertății” de Schiller. Alexander Thayer, în biografia sa despre Beethoven, a scris: „Gândul este aproape că a fost forma timpurie a poemului, când era încă o „Odă libertății” (nu „Bucuriei”), care a stârnit pentru prima dată admirație entuziastă pentru ea în lucrarea lui Beethoven. macar.” Acesta a fost spiritul care a fost atacat și de mișcarea romantică, așa cum este reprezentată de Richard Wagner și Friedrich Nietzsche. Filmele de la Hollywood au proiectat de multă vreme ideea că o apreciere profundă a muzicii clasice este acum adesea descrisă ca fiind legată de naziști sau psihopați, mai ales în ceea ce privește muzica lui Johannes Sebastian Bach (1685-1750). După atâția ani, mai târziu, clasicismul german avea să fie o țintă majoră pentru distrugere de către noua vânătoare culturală de vrăjitoare condusă de CIA, cunoscută sub numele de Congresul pentru Libertate Culturală (noul Congres de la Viena), fondat în 1949 pentru a lansa un atac postmodernist asupra culturii clasice germane. Talentatul dirijor german Furtwangler scria în jurnalul său în 1935 că există o contradicție totală între ideologia rasială a naziștilor și adevărata cultură germană, cea a lui Schiller, Goethe și Beethoven. El a adăugat în 1936: „a trăi astăzi este mai mult ca niciodată o chestiune de curaj”. Cultura și arta ar fi în cele din urmă judecate după standardele adevărului, frumuseții și bunătății? Sau ar fi oare astfel de lucruri îngropate în pământ și uitate, precum ceea ce s-a întâmplat în mare parte atât cu lucrările lui Schiller, cât și cu moartea sa misterioasă și bruscă în 1805, care a dus la aruncarea trupului său într-o groapă comună înainte de a putea avea loc o slujbă de înmormântare adecvată? Deci, ceea ce s-a întâmplat cultural după cel de-al Doilea Război Mondial a fost făcut sub aceeași înfățișare ca ceea ce s-a întâmplat geopolitic sub Cortina de Fier pentru a preveni orice fel de comunicare, participare sau alianță între Est și Vest. Cortina de fier culturală a fost condusă în vest în mare parte de la Congresul pentru Libertate Culturală, despre care aproape toată lumea știe acum că era o operațiune condusă de CIA și a fost modelată după Școala de la Frankfurt, care a fost la cârma acestei noi culturi dictate. Această nouă cultură care a fost promovată de Școala de la Frankfurt și Congresul pentru Libertate Culturală a pretins că elimina toate elementele totalitare ale culturii, astfel încât o repetare a unei alte Germanii naziste nu ar mai putea să apară niciodată, de parcă clasicismul de la Weimar ar fi responsabil pentru apariția. a nazismului. Școala de la Frankfurt și Congresul pentru Libertatea Culturală au început să eticheteze lucrurile ca inacceptabile folosind acuzația că astfel de opere de artă promovau totalitarismul care includea idei de libertate, adevăr și scop. Acestea au fost acum relegate în domeniul totalitarismului în lumea de după al Doilea Război Mondial. Salonul de la Hollywood al lui Salka Viertel a avut multe dintre aceste nume proeminente, unii dintre ei erau conștienți de ceea ce fac și unii dintre ei nu erau atât de conștienți de ceea ce fac, dar toți au jucat roluri destul de importante în ceea ce avea să fie. cultura și de asemenea, industria divertismentului. Unul dintre indivizii care era deosebit de conștient de ceea ce făcea a fost Theodor Adorno, iar altul este Aldous Huxley. În cazul lui Adorno, utilizarea muzicii a fost instrumentul suprem în comportamentul social de masă. De asemenea, Adorno a fost un pionier al Școlii din Frankfurt și a fost un membru important al școlii. După cum vom vedea o mare parte din simbolismul pe care îl folosește pentru a descrie ceea ce dorește să obțină în muzica modernă și în arta modernă în general, este foarte asemănător cu modul în care practicile MK Ultra foloseau terapia de șoc pe așa-zișii săi pacienți. Lupta impotriva muzicii clasice a fost un curent subteran major care a modelat filosofia Mișcării Contra-Culturii, care a fost din nou un atac la învățăturile clasice. Numele ei spunea totul.Așa-zisa eliberare din cătușele culturii clasice a fost să ia forma invocării trăsăturilor schizofrenice prin domeniul conștiinței estetice. Astfel, trăsăturile schizofrenice au fost induse intenționat la ascultătorii de muzică modernă, conform prescripției școlii de la Frankfurt. Acest lucru a fost realizat prin încurajarea unui fel de buclă de fragmentară. Din acest motiv muzica usoară de astăzi scrisa in 2-3 acorduri[1], [2] este atât de repetitivă si este menită doar să inducă o stare de transă și să încurajeze fragmentarea gândirii. Muzica a fost cea mai eficientă în producerea acestui tip de efect, deoarece chiar și într-un film sau un serial TV trebuie să existe un fel de poveste coerentă, oricât de banală ar fi; cu Muzica Modernă, cum ar fi Atonalismul la care Schoenberg a lucrat cu Adorno în producție mare, povestea care era prezentă în muzica clasică a fost îndepărtată. Este ca și cum ai viziona un film care își schimbă povestea, decorul și personajele la fiecare câteva minute, nu există o direcție sau un scop coerent. Apariția rețelelor sociale Instagram, Facebook a realizat în domeniul schimbului de informații ceea ce Muzica Modernă a realizat în promovarea atonalismului. Aceasta este o altă formă de încurajare a fragmentării gândirii. Dacă conținutul este din ce în ce mai stresant sau deranjant, va funcționa pentru a crește sugestibilitatea și a ne scădea conștientizarea a ceea ce intră în subconștientul nostru și a ceea ce creează fundalul a ceea ce mai târziu formează percepțiile noastre despre realitate, inclusiv în materie de moralitate. Astfel, cu cât mintea este mai fragmentată, cu atât este mai sugestibilă. Și de aceea se promovau aceste tipuri de idei în artă și cultură. Pe langă cu faptul că te miști inconstient în direcția opusă a ceea ce înseamnă să fii liber. Adorno a insistat că într-o lume post-al Doilea Război Mondial toate formele de frumusețe trebuiau curățate din cultura noastră. El a vrut să încurajeze o prăbușire mentală a societății la scară de masă pentru a reporni eficient sistemul, folosind exact aceleași metode studiate de William Sargant, care a lucrat cu Institutul Tavistock din Marea Britanie. Pentru a afecta un control mai mare al gândirii și percepției în masă, ar trebui să induceți stress/spaimă maximă pentru a crește sugestibilitatea. Numai atunci subiectul ar putea accepta că a fost propria lui alegere, să adopte orice condiții de comportament i se sugerează. A fost aplicarea Teoriei Critice a Școlii de la Frankfurt în care ni s-a spus că tot ceea ce a venit înaintea noastră în orice domeniu de învățare stabilit acum trebuia aruncat la gunoi și trebuia să ne confruntăm cu sarcina de a reprograma modul în care noi vedem lumea, realitatea. Acest lucru s-ar putea întâmpla doar prin invocarea unor stări extreme de fragmentare, pentru a reconstrui piesele într-un așa-zis mod mai veridic, fără “orbirile cultural clasice” din trecut. O parte din această eliberare de cultura clasică, conform Școlii de la Frankfurt, a fost să ne eliberăm de înțelegerea clasică a Esteticii și, prin urmare, în esență, de conceptul nostru de Frumusețe. Prin urmare, un principiu central al Mișcării Contra-Culturii a fost de a considera acum urâtul ca frumos, frumosul ca urât și nebunia ca noua gandire. De asemenea, trebuie remarcat faptul că o mare parte din activitatea Școlii din Frankfurt a fost promovată și de Congresul pentru Libertate Culturală, recunoscut acum pe scară largă ca fiind finanțat și în serviciul CIA. De fapt, munca Școlii din Frankfurt și interesul lor de a crea efecte asemănătoare șocului în arte se potrivesc perfect cu ceea ce lucra CIA în programul lor MK Ultra, care era legat de Mișcarea Contra-Culturii. . Arta fără scop a devenit noua Artă Eliberatoare, pentru că scopul devenise acum o reprezentare a totalitarismului. Acolo unde comunismul s-a bazat pe sacrificiul individului pentru binele întregului, această „democrație” din Războiul Rece a afirmat că nevoile întregului erau separate de libertatea arbitrară a individului de a face orice „simte bine”. Gradul în care noul modernism ofensa ordinea și logica era proporțional cu gradul în care apăra democrația și capitalismul liberal. Frumoasa devenise acum o glumă bolnavă, după cum spunea Adorno, participând la o „barbarie”. Orice a participat la Frumusetea Artelor a fost acum considerat barbar într-o lume post-Al Doilea Război Mondial, în care ni se spune că nu există altceva decât urâțenie și suferință; s-a susținut că urâțenia s-a dovedit a fi o portretizare mai exactă a realității și că orice înfățișează frumusețea era o minciună periculoasă. Dar, dacă rămânem doar cu Urâțenie și fără Scop, nu mai există Libertate, nu mai există Libertate într-o astfel de lume. Moartea a devenit un fel de concept frumos morbid in aceasta Artă Modernă, ce este acum considerată a fi artă „eliberatoare”. William Sargant este un factor foarte important în modul în care controlul minții este practicat astăzi, în special în domeniul cultural și artistic. A fost un psihiatru britanic, unul dintre părinții fondatori ai controlului minții din vest și are legături cu British Intelligence și cu Institutul Tavistock. Mai târziu, va lucra cu CIA pentru programul MK Ultra. El a fost, de asemenea, în strânsă legatura cu Aldous Huxley, ei se refereau frecvent unul la altul în munca lor, deoarece studiau aceleași lucruri de multe ori și Huxley a fost, de asemenea, implicat în revoluția chimică a contra-culturii. Sargant a fost, de asemenea, un consilier al infamei lucrări LSD a lui Ewen Cameron la Universitatea McGill din Canada. La început s-au gândit pentru controlul minții, că era posibil să ștergi mintea cuiva și că poți introduce propria doctrină prescrisă în mintea acestei persoane. Dar au ajuns să afle că nu era posibil; oamenii nu sunt computere, nu suntem roboți și, în cele din urmă, nu ne poți șterge total mintea. Dar ei studiau stresul post-traumatic la soldați după război și își dau seama că se putea crește sugestibilitatea anumitor tipuri de stimuli stresanți. Ei puteau fi chiar stimuli stresanti imaginati, nu trebuiau neaparat localizati in realitate. Prin creșterea sugestibilității, poți avea o modalitate mai probabilă de a imprima anumite narațiuni pe care ați dori ca persoana respectivă să le adopte. Chiar daca nu s-ar crea o tabula rasa, dar s-ar putea încorpora într-o stare sugestivă crescută doctrine sau dogme care nu erau proprii subiectului. Cu toate acestea, ei și-au dat seama că, cu astfel de metode, cum ar fi cocktail-urile de insulină, privarea de somn, privarea senzorială și așa mai departe, nu ar putea pur și simplu introduce orice în oricine dacă acea persoană avea deja o convingere puternică. Dar ceea ce este cu adevărat important pentru această rezistență la spălarea creierului a fost conceptul de „Liberul arbitru” și această idee a unui scop puternic, a unei identități puternice. Și așa, asta știau și ei ca ceva ce trebuia dislocat, cultural vorbind, și de aceea vedeam cu programul Școala de la Frankfurt încurajarea unei identități schizofrenice în artă; că încurajand lucrurile fără scop, fără direcție te face mai ușor să manipulabil. Deci soluția de a ne relua controlul asupra minții noastre și de a părăsi această realitate artificială este să ne dăm seama mai întâi că există așa ceva ca Adevărul, Frumusețea și Bunătatea. Și o modalitate prin care putem începe să revenim la această realizare este revenirea la învățăturile care au fost clar cenzurate în timpul nostru, în epoca noastră, la învățăturile clasice precum clasicismul de la Weimar. Gândiți-vă la tot ceea ce Școala din Frankfurt a promovat în urâțenia ei, este chiar opusul și nu ar trebui să fie o surpriză, este drumul spre aservire, această adorare a urâtului. Natura este, în cel mai bun caz, o analogie cu libertatea, deoarece nu este liberă să-și modifice intenționat cursul de acțiune. De exemplu, atunci când observăm animale în sălbăticie, ele au un anumit tip de demnitate, dar în același timp sunt într-un fel încadrate în acea natură și, prin urmare, nu sunt complet libere. Există ceva în acea natură pe care totuși îl găsim încă frumos pentru că este dezinhibat, nu într-un mod degradat, ci într-un mod pe care îl respectăm. La fel cum găsim demnitatea la anumite animale unde găsim o anumită cantitate de Grație. Este acea idee asupra căreia se acționează în acest concept de natură pură. Ceea ce spune Schiller aici este că înțelegerea noastră, rațiunea noastră se așteaptă să existe reguli și asta pentru că natura noastră, care nu este partea „gânditoare” a noastră, este, de asemenea, acordată spre bine, spre un bine armonios. Și nu este doar binele armonios al individului, este binele armonios al întregului și ne bucurăm cel mai mult când suntem acordați cu această idee armonioasă a întregului. Arta nu ne ține prelegeri sau să predici despre ce ar trebui să fie lucrul corect de făcut, Arta, în schimb, ne ridică, ne inspiră, ne ademenește spre acele scopuri. La fel un copil vazand anumiți adulți pe care și-ar dori să-i copie, este exemplul pozitiv a ceva despre care știm că este potențialul nostru și ceva pe care ne dorim de fapt, ne dorim să avem acea parte din noi împlinită. Kant subliniază că frumusețea în artă este aparența și, prin urmare, este îndepărtată de ideea de scop, cu toate acestea, Schiller nu este de acord cu aceasta și spune că frumusețea nu este doar despre aparență, ci trebuie să existe și o idee de scop, Binele este ceva care poate fi învățat, așa cum ar face un părinte cu un copil, în timp ce frumusețea, ca în Artă, ne ademenește, nu ne cere ceva, ci mai degrabă ne arată ceva care ne inspiră să dorim să facem față acestei pentru că suntem adaptați în mod natural la asta. Ni se spune că trăim într-o lume complicată, o lume care este divizată, o lume plină de ură, război și lăcomie și, cu siguranță, Occidentul, în special, a coborât în propriul Iad creat de sine. Cât de interesant că ne concentrăm doar pe pierderea Paradisului și, aparent, nu avem grijă de Paradisul recâștigat? Alegerea ne aparține și soluția este destul de simplă, prin propria noastră voință putem ieși din această închisoare mentală și propriul nostru sine va trebui să devină eroul nostru în acest proces. In incheiere Schiller ne spune: „Din acest motiv, tărâmul gustului este un tărâm al libertății – frumoasa lume a simțurilor este cel mai fericit simbol al modului în care va fi cea morală, iar fiecare ființă naturală frumoasă din afara mea este un cetățean fericit, care imi strigă: Fii liber ca mine!” Nota 2. Trebuie remarcat faptul ca melodia “Inima nu fii de piatra” a compozitorului Edmond Deda ce a castigat Festivalul de la Brasov, in interpretarea Corinei Chiriac are 16 acorduri, o complexitate si profunzime mai rar intalnite in muzica usoara. Dar muzica usoara este “usoara” pentru ca de obicei este scisa in 2-3 acorduri si rare ori in 4-5 acorduri. |
ISPĂȘIREA NORVEGIEI PENTRU SABOTAJUL NORD STREAM
De M. K. Bhadrakumar
Celebrul jurnalist american Seymour Hersh a dezvăluit sabotajul conductelor de gaz Nord Stream de către SUA și Norvegia în septembrie 2022.
Întâlnirea miniștrilor apărării din Grupul de contact pentru apărare al Pentagonului din Ucraina în format „Ramstein” de la Bruxelles din 14 ianuarie nu a făcut niciun anunț major cu privire la furnizarea de arme ofensive la Kiev.
Dar președintele american Joe Biden este așteptat în Polonia la începutul săptămânii viitoare și ar putea avea o altă întâlnire față în față cu președintele ucrainean Vladimir Zelensky. Probabil că Biden intenționează să facă furori înainte de a-și declara candidatura pentru alegerile prezidențiale din 2024.
Administrația Biden speră să împingă Germania pe frontul de război din Ucraina, dar întâlnirea de la Bruxelles s-a încheiat fără concluzii. Mai târziu, conferința de presă a secretarului american al Apărării Lloyd Austin a avut un aer de vid, lipsit de conținut.
Pe acest fundal tulbure, tot ceea ce ar spune secretarul general al NATO Jens Stoltenberg a fost că se discută despre furnizarea de avioane militare către Ucraina, dar aceasta nu este o problemă urgentă.
Potrivit acestuia, conflictul actual este o „luptă a logisticii” și a muniției, așa că alianța nu are nevoie atât de mult să ofere Ucrainei noi arme, cât să se asigure că tot ceea ce a fost deja livrat funcționează. Stoltenberg a subliniat necesitatea de a respecta promisiunile privind vehiculele de luptă ale infanteriei germane Marder, americanul Bradley, precum și tancurile germane Leopard 2.
Cel mai mare anunț făcut de Austin marți a fost despre decizia guvernului norvegian că va oferi Ucrainei 7,5 miliarde de euro în asistență militară și civilă în următorii cinci ani.
El l-a numit asta „un angajament foarte semnificativ”.
Austin s-a prefăcut că nu i-a trecut niciodată prin minte de ce Norvegia face un gest atât de măreț, care este în realitate un act patetic de ispășire pentru distrugerea gazoductelor Nord Stream. Acolo atârnă o poveste.
Bineînțeles, reuniunea de la Ramstein nu a discutat despre raportul-bombă al lui Seymour Hersh, un jurnalist de investigație cu un istoric de apariție a unor povești majore, despre modul în care SUA au redus conductele de gaze Nord Stream ale Germaniei la „o bucată de metal pe fundul mării. ” — pentru a împrumuta cuvintele nemuritoare ale Victoriei Nuland, subsecretarul de stat al SUA — în timp ce conflictul din Ucraina făcea furie.
Potrivit sursei lui Hersh, decizia de a sabota conducta a venit direct de la președintele Biden, iar dezbaterea ulterioară secretă în cadrul administrației americane, care a durat aproximativ 9 luni, a fost despre cum să atingem obiectivul fără a fi prins.
Raportul lui Hersh din 8 februarie dezvăluit scria că marina norvegiană a fost cea care a găsit în cele din urmă locația optimă pentru aruncarea în aer a conductelor Nord Stream 1 și 2. Astfel, pe 26 septembrie 2022, un avion de supraveghere P8 al Marinei Norvegiene a aruncat o geamandură sonar într-un zbor aparent de rutină, declanșând explozibili C4 de mare putere care fuseseră plantați pe conducte.
Hersh a explicat ziarului german Berliner Zeitung că Norvegia a fost interesată în mod deosebit de a reuși cu succes complotul împotriva conductelor Nord Stream.
În cuvintele sale, „Norvegia era interesată de creșterea veniturilor și, prin urmare, de creșterea volumului livrărilor sale de energie către UE, către aceeași Germania.
Și ce vedem după misiune?
Norvegia a reușit. Exporturile (de energie) au crescut pe fundalul unei ostilități semnificative față de Rusia.” Norvegia a fost atrasă de proiectul de sabotaj al lui Biden ca o muscă către borcanul cu miere, deoarece ar fi câștigat fabulos din punct de vedere financiar dacă ar ajuta armata americană să distrugă conductele Nord Stream în apropierea apelor daneze și să înlocuiască Rusia ca principală sursă de gaz natural prin conducte a Germaniei.
Cu siguranță, Norvegia a ucis. Prada este estimată a avea peste 100 de miliarde de dolari până acum! Norvegia a furnizat 33% din necesarul de gaze ale Germaniei în 2022, devenind cel mai mare furnizor al țării.
Experții estimează că „Poziția Norvegiei ca furnizor cheie de energie pentru Germania va crește în continuare în anii următori, inclusiv din cauza noilor câmpuri arctice care vin în funcțiune și a noilor descoperiri deasupra Cercului Arctic… Producția extinsă deasupra Cercului Arctic, care sosește din zăcământul Irpa, la 340 km vest de Bodø, programat să intre în funcțiune în 2026, precum și noi descoperiri în Marea Barents, inclusiv una făcută în 2022, în apropiere de Goliat, vor fi cheie pentru menținerea producției de vârf.
„Cu Germania în mare măsură deconectată de la gazoductul rusesc, ușa Norvegiei de a-și extinde în continuare cota de piață și de a se stabili ca furnizorul principal de gaze al țării rămâne deschisă.”
În mod ironic, la o conferință de presă comună cu cancelarul german Olaf Scholz în august 2022, premierul norvegian Jonas Gahr Støre a susținut că „Norvegia va livra cât mai mult gaz Germaniei”. Desigur, ceea ce nu i-a spus lui Scholz a fost că Norvegia era pe cale să execute un proiect pentru a transforma Germania, cel mai mare consumator de gaze naturale din Europa, ca o piață captivă pentru aceasta foarte curând.
De fapt, Norvegia a aruncat în aer conductele Nord Stream doar o lună mai târziu, pe 22 septembrie.
Norvegia își dorește acum imaginea de țară bogată, capabilă de faptele bunătății umane, care împarte cu generozitate 7,5 miliarde de euro (din profitul extraordinar de 100 de miliarde de dolari din prada germană) cu Ucraina. Și Austin îl anunță ca pe un gest măreț de a contracara „agresiunea” rusă!
Această pantomimă sordidă provoacă un gâfâit neîncrezător. Nu se poate decât să-ți fie milă de națiunea germană care este înșelată în aceste vremuri tumultuoase de un guvern mediocru de politicieni neexperimentați și dubioși, care nu îndrăznesc să apere interesele de bază ale țării lor împotriva agresiunii americane.
Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a fost clar când a vorbit pe larg pentru prima dată despre conductele Nord Stream și despre articolul lui Seymour Hersh la o întâlnire de lucru din 15 februarie cu șefii birourilor de presă străine acreditate în Rusia:
„Scopul principal a fost să împiedice Germania să se simtă confortabil în sfera energetică și să primească gaz prin aceste două conducte, care au fost finanțate de companii din Rusia, Germania, Austria și Italia… Germania nu a fost pur și simplu umilită; a fost pusa ca satelit al Statelor Unite…”
Norvegia nu se sfieste să ofere o mică parte din prada din Germania, un partener al NATO. Poate că este de bon ton safaci un gest de ispășire pentru o crimă diabolică comisă asupra unui vecin și aliat. Poate că echipa Biden a îndemnat Norvegia să-și dezvolte acreditările de bun samaritean. Și Austin l-a salutat ca pe un rezultat solid al întâlnirii Ramstein de la Bruxelles.
Sursa: https://www.indianpunchline.com/norways-atonement-for-nord-stream-sabotage
Traducerea:CD