„Dar de ce nu spuneți că tot Dumnezeu l-a ales și pe Sima și că acesta este principiul după care funcționează Mișcarea!”
Pentru ca suntem limitati in spatiu si timp si mult mai des la minte. Sper sa nu ma insel asupra persoanei, cand spun ca am fost impresionat de o marturisire de-a lui Dumitru Banea, cel care a fost alaturi de Capitan intr-o actiune prin nordul Bucovinei. Au inoptat la o gazda. Capitanul a dormit la etaj, ceilalti la parter. Dimineata, fiindca desi n-o spune, lui Banea ii era foame, isi tot lungea gatul sa vada cand coboara Capitanul sa poata incepe „micul dejun”. Dar Capitanul nu mai cobora! Si atunci Banea, ca nu-l chema degeaba Mitica, se urca in varful picioarelor sa arunce un ochi spre camera Capitanului. Prin usa intredeschisa il zareste pe acesta ingenuncheat, rugandu-se atat de adanc, incat nici nu l-a zarit pe intrus. Banea a fost adanc zguduit de cele vazute.
Domnule Profesor, despre acest Corneliu Codreanu si despre Miscarea lui vreti ca sa scriu eu? Om fi noi vrednici de asemenea fapta? Stiti si dvs. ca un crestin care nu se roaga in chilia lui ci pe strada e un trufas care se face doar ca este crestin, dorind de fapt sa fie vazut de altii. (Cam ca politicenii nostri cand se apropie alegerile). Deci, cum sa ne apropiem noi de asemenea taina si mai ales cum s-o facem inteleasa de altii, daca noi insine n-o putem intelege? N-o vom arunca noi din taina chiliei pe caldaram? Am stat mult pe ganduri daca si ce sa va raspund. Azi mi-am adus aminte de niste randuri scrise mai de mult, pe cand inca ma aflam sub impresia puternica lasata de autobiografia „Pentru Legionari” a lui Codreanu. Atunci am scris despre Mistica lui Codreanu, pe care apoi a transmis-o si Legiunii.
Achitarea lui Codreanu şi a celorlalţi acuzaţi a stârnit o vie emoţie în ţară. Trenul special cu care au plecat moldovenii lui veniţi la proces, focşeneni, ieşeni, bârlădeni, vasluieni, a fost întâmpinat în toate gările de pe traseu de mii de oameni cu bucurie, flori şi mare dragoste. Au fost momente de mare înălţare sufletească, ce nu s-au mai pomenit pe plaiurile româneşti de la Marea Unire din 1918. În multe gări trenul a oprit şi atunci au asistat cu toţii la manifestaţii de simpatie şi de dragoste din partea locuitorilor de la Slatina, Piteşti, Bucureşti, Focşani. Printre cei care îşi manifestau bucuria şi dragostea erau foarte mulţi copii şi tineri, purtând cu mândrie costume naţionale româneşti. Iar bătrânii cu plete albe plângeau:
„Prin tine-şi văd bătrânii tot avântul,
Ce-l trâmbiţau cu drag în larga zare,
Prin tine se răzbună tot pământul
Şi înfloreşte România-Mare.“
Ce-i putea face pe nişte bătrâni să se emoţioneze atât de mult, încât să le dea lacrimile? Codreanu explică acest fenomen tulburător prin vocea tainică care şoptise fiecăruia îndemnul:
„Veniţi la gară, pentru că din toate trenurile care trec, este unul care merge astăzi pe linia destinului românesc. Toate merg pentru interesul celor din trenuri, acesta merge pe linia neamului, pentru neam. Mulţimile au câteodată contact cu sufletul neamului. Un minut de viziune. Mulţimile văd neamul, cu morţii, cu tot trecutul lui. Îi simt toate clipele de mărire, ca şi acelea ale înfrângerii. Simt cum clocoteşte viitorul. Contactul acesta cu neamul întreg e plin de înfrigurare, de cutremur. Atunci mulţimile plâng. Aceasta va fi fiind mistica naţională, pe care unii o critică, pentru că nu ştiu ce este şi pe care alţii nu o pot defini, pentru că nu o pot trăi.”
Mistica naţională a fost mereu prezentă în toate clipele de înălţare ale poporului român, de la Mircea, Vlad, Ştefan sau Mihai Viteazu, atât de fericit exprimată de George Coşbuc în poezia Paşa Hassan. Cel ce întrupează sufletul şi speranţele neamului trebuie să fie primul pe câmpul de luptă:
Pe vodă-l zăreşte călare trecând
Prin şiruri, cu fulgeru-n mână.
În lături s-azvârle mulţimea păgână.
Căci vodă o-mparte, cărare făcând,
Şi-n urmă-i se-ndeasă, cu vuiet curgând,
Oştirea română.
Această sarcină uriaşă, mult peste puterile omeneşti, plină de înălţare şi de tragism, dă eroilor un destin prin care, în calea celor Aleşi totul devine hiperbolic, potenţat de mistica care nu este altceva decât susţinerea divină pentru a îndeplini un ideal creştin. Ne întoarcem iarăşi la Coşbuc, care cu sensibilitatea lui poetică prinde magistral această trăsătură a eroului mistic, devenit Arhanghel:
Sălbaticul vodă e-n zale şi-n fier
Şi zalele-i zuruie crunte,
Gigantică poart-o cupolă pe frunte,
Şi vorba-i e tunet, răsufletul ger,
Iar barda din stânga-i ajunge la cer,
Şi vodă-i un munte.
La Bucureşti, mulţimea care l-a aşteptat la Gara de Nord a umplut până la refuza piaţa gării, revărsându-se spre Calea Griviţei şi spre Clădirea Politehnicii din strada Polizu. Au fost acolo peste 50.000 de oameni, veniţi doar din imboldul inimii să-l vadă şi să-l întâmpine pe cel pe care-l socoteau demn de dragostea lor. La Focşani, trenul a ajuns la trei noaptea. Acolo aşteptau o mie de oameni venirea trenului, care întârziase. Erau adunaţi acolo de unsprezece ore şi voiau cu toţii ca să-l oprească pe Codreanu şi pe cei apropiaţi lui câteva zile la Focşani. Dar Codreanu, mânat de dorul de a-şi vedea oraşul şi familia, avea să pornească mai departe. Focşenenii, cei care se simţeau păgubiţii fiindcă n-au avut norocul celor din Turnu Severin ca procesul să aibă loc la ei în oraş, smulg lui Codreanu promisiunea ca nunta lui să aibă loc la Focşani, pe 14 iunie.
Dimineaţa ajung la Iaşi. În gară, mii de oameni, mai ales studenţi, îi iau pe sus pe cei din tren şi-i duc la Universitate, unde desigur, dau de cordoane de jandarmi care păzeau, nu-i aşa, Universitatea ca să nu fie profanată. Mulţimea rupe cordoanele jandarmilor şi pătrunde în aula universităţii, unde Profesorul Cuza ia cuvântul. Corneliu, care nu-şi mai văzuse familia de opt luni de zile dă o fugă şi până la Huşi unde mama lui, cu lacrimi în ochi, l-a primit în pragul casei.
Pe 14 iunie Corneliu face nunta cu domnişoara Ilinoiu Elena la Focşani, aşa cum promisese. Aici a fost totul pregătit de un comitet de organizare. La nunta lui Corneliu au participat, se spune, o mulţime gigantică, care număra între 80.000 şi 100.000 de oameni şi vreo 2000 de care cu boi, căruţe cu cai şi automobile. Această nuntă a fost filmată, dar filmul a rulalt doar de două ori la Bucureşti pentru că ministerul de interne a interzis filmul, l-a confiscat şi i-a dat foc.
Pe 10 august 1925 Corneliu avea de gând să boteze 100 de copii din zona Focşanilor, dar guvernul, pentru a împiedica această acţiune creştină, a decretat în Focşani stare de asediu. Totuşi botezul a avut loc, cu mari greutăţi, în satul Ciorăşti de lângă Focşani. Între baionete, cum avea să spună cu amărăciune Codreanu, 100 de băieţi au primit numele de Corneliu.
Aşadar 19.300 de avocaţi voiau să-l apere, 80.000 de nuntaşi să-i pună pirostriile, 100 de prunci să-i poarte numele. Nu era deja Codreanu un munte si nu purta o gigantică cupolă pe frunte?
Text-comentariu de pe blog, semnat de dl Călin Kasper
Notă: La cursul de onomastică, în anul 1965, s-a făcut observația că numele Corneliu, destul de rar la români, a devenit brusc foarte răspândit datorită Căpitanului. Aș adăuga: cine, după 1941, și-a botezat copilul Corneliu sau Cornelia a făcut-o și pentru a transmite astfel un mesaj!Cu câți Corneliu am putut sta de vorbă (Corneliu Câlția, Dinu, Dida, Adăscăliței, Andrișoiu, Dan, Urlan și alții mi-au confirmat această bănuială…
E prea puțin spus că e vorba de momente unice în istoria Românilor! Sunt momente fără egal în istoria Popoarelor, a omenimii!
Capitanul si-a intins profunzimea gandurilor sale peste intreg Pamintul.El este si va fi hiperconstiinta lumii,a popoarelor si a indvizilor.El si-a dat seama,tacand,ca fiinta umana,indiferent de natiunea in interiorul careia i-si traeste existenta temporara,este creatia Lui Dumnezeu.Iar oamenii au inceput sa se organizeze si sa se diferentieze dupa felul in care isi imparte mancarea(exempulu cantinei dela Predeal)si munca.Problema pactului i-a dezbinat pe oameni in buni si rai,pacat care actioneaza in cadrul celor doua imparteli in fata Adevarului divin.Nu conteaza nationalitaea fiziologica a omului,ci nationalitatea ideologica cea care da aureola divina sau nu individului(vezi Radu Gyr,Nicolae Stainhard…)Deci chestia cu evreii,sau neevreii Funar, Vadim si altii cade,important este cui apartin ideologic,de care parte trag,de partea legilor Lui Dumnezeu sau ale Satanei.
https://www.google.ro/search?q=nunta+lui+corneliu+codreanu+foto&client=firefox-a&hs=RiN&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=UESvU8eEJI7Y7AbH2YGICw&ved=0CB4QsAQ&biw=1280&bih=782
Care sinteti curiosi cititi ce zice Metapidia despre Ion Zelea Codreanu . Nu am stiut ca in 1940 se certase cu Horia Sima sa ia coducerea Legiunii .!?! Se zice ca ar fi format si un grup separat de Sima …..http://en.metapedia.org/wiki/Ion_Zelea_Codreanu………………….Mama Capitanului se numea Elizabeth Brunner .Dupa toate cercetarile prin saituri germano-evreiesti ,acesta este un nume purtat de evreice din Germania .Ambele nume sint de fapt evreiesti .Nu schimba cu nimic datele istoriei ,dar ne imbogateste noua cunostiintele . Sper ca domnul profesor sa nu se supere pe mine dar eu cred ca Corneliu Zelenski numit Codreanu era evreu sau cel putin avea sange evreiesc . Studiez fizionomiile evreiesti de ani de zile si acesta i-mi este observatia .Ramin totusi un admirator al Capitanului figura nationalista notabila .
S-a mai încercat acest atac asupra Căpitanului. Dacă sursa dvs nu menționează și argumentele care au dsființat acestă diversiune, înseamnă că nu sunt oameni serioși. Căutați alte surse. Și mai ales gândi-ți vă ce ar fi dacă ar fi așa? Codreanu evreu! Ar însemna că trebuie să-i dăm dreptate de 10 ori mai mult!
Corect !In principiu aveti dreptate !….la ce ma mai gindeam eu cind am facut afirmatia ,am vazut evrei new-york-ezi de origine din „Pale of settlement” asa numesc ei partea estica a imperiului tarist unde s-a permis evreilor sa se stabileasca prin sec.19 ,adica Polonia ,Letonia ,Ucraina ,Basarabia ) si semanau ca fratii cu fizionomia Capitanului .Oricum e parerea mea personala ,s-ar putea sa gresesc .
De ce nu faci câteva poze cu evreii care seamănă cu Căpitanul?! Poate ne trimiți fotografia matale!
Exceptional raspuns,domnule profesor.
Continua-ti sa semanati pe ogor romanesc saminta credintei si a nationalismului.Chiar daca ciorile vor sgirma tot va rasarii ceva .
Cu stima si respect.
TLC
Buna ideea (si eu care ma gindeam sa ramin in clandestinitate ). Am s-o pun in practica .Deja am fotografia unuia care seamana leit cu generalul Rommel .O sa va o trimit maine ca trebuie sa o transfer din aparatul de fotografiat . Cind i-am facut fotografia m-a intrebat ..ce ai de gind sa faci cu ea ? ..ca asa sint ” ei ” ,suspiciosi si circumspecti …si-a dat seama procletul ca vreau sa o arat si altora ca doar i-am zis ,…mei Shraga tu semeni cu generalul Rommel … a ris .Il am si pe unul care seamana cu Hitler ,numai ca nu are mustata ,dar poti sa ii desenezi una si e leit caporalul .Asta sint eu ,unii imi zic „Fidler on the roof „…..https://www.flickr.com/photos/terakopian/7156519451/
Moromete tată,
Peste tot vezi doar evrei! Ba Sorin Andrei, ba Sorin Olariu, ba CV Tudor, ba Gh. Funar, ai ajuns chiar şi la Corneliu Zelea Codreanu !!!
Fraţioare, dacă vei căute puţin, vei afla că şi mama ta şi un unchi de-al tatălui tău, erau evrei! Tu, nu!
Să trăieşti!
Sarmis tata , nu peste tot , ci numai acolo unde ii observ .Da si eu sint evreu .Nu am ascuns chestia asta niciodata .Numai ca sint roman evreu . Si n-am inteles de ce te deranjeaza ? Poate esti printre cei care vrei sa nu se stie ,mafagher aval optimim ! Ti hie barit !
Moromete,
Că eşti evreu, bine! Că eşti evreu român, şi mai bine! Dar nu toţi sunt evrei! Nici eu!
Aşa că nu ştiu ce ai scris, poate traduci pe româneşte, că eşti şi român.
Numai bine!
Sarmis tata ,te-am testat ! Daca erai lanz ( codificat evreu ,adica din trib ) raspundeai ..Nekave !….sa speram ! . Este o expresie glumeata intre evrei ,cind unul ironizeaza ce zice celalalt …mafagher aval optimim ..inseamna un fel de ” tembel dar cu sanse de recuperare ” . Nu este malitios si se foloseste intre prieteni …”ti hie barit ” inseamna ” sa fi sanatos ” .Simplu ….evreii fac foarte multe glume unul pe eama celuilalt lucru care il considera normal ,daca te-am suparat ,scuza-ma !
Moromete,
Sincer, mi-ar plăcea să învăţ.
Dacă traducerile-ţi sunt corecte, îţi urez: ti hie barit!
Daca CZ Codreanu ar fi fost evreu, s-ar naste „un Everest” de intrebari incepand cu:
Care evreu s-a mai sacrificat pentru alt neam, daramite pentru neamul romanesc?
Cum de nu s-a dezbatut chestiunea asta cand traia ca sa poata raspunde, ca de atacat a tot fost atacat toata viata si la timpul respectiv presa a fost in intregime ca si acum in mana inamicului?
Cum de doar acum cand fortele neamului se coalizeaza pentru respingera inamicului conspirat, apar diversiuni si atacuri impotriva patriotilor fosti si actuali dintre cele mai extremiste?
si inca mii si mii de alte intrebari.
Tatal Capitanului ,Amintiri de la Husi..http://www.miscarea.net/ion-zelea-codreanu-crampeie-de-amintiri1.htm.
Acatistul Sfintilor Marturisitori:
Voit-au vrăjmaşii Crucii şi vânzătorii de ţară să rupă sufletul românesc de Hristos, dar s-a ridicat nouă viteaz apărător cu suflet de Arhanghel, care viaţa pentru legea strămoşească şi-a pus zicând: „Cel ce luptă, chiar singur, pentru Dumnezeu şi neamul său, nu va fi învins niciodată”; iar acum, biruitor, cu îngerii în ceruri, acestuia neîncetat îi cântă: Aliluia!
Amin!
Domnule profesor,
Cunosc , personal copii de fosti legionari,botezati cu numele Capitanului-Corneliu- dar din pacate nu calca nici o miime pe urmele parintilor lor.Ma intilnesc cu ei si am aceasta durere,purtind si dindu-le parintii la nastere,numele Capitanului,acestia se dezic de el si de parintii sai.
De ce oare domnule profesor?
Extraordinara marturie a lui Emil Cioran despre apostolul si voievodul Corneliu Zelea Codreanu
Profilul interior al Capitanului, vazut de Emil Cioran in 1940
Inainte de Corneliu Codreanu, Romania era o Sahara populata. Cei aflati intre cer si pamant, n-aveau niciun continut, decat asteptarea. Cineva trebuia sa vina.
Treceam cu totii prin desertul romanesc, incapabili de orice. Pana si dispretul ni se parea un efort.
Tara nu ne putea fi o problema decat negativa. In cele mai necontrolate sperante, ii acordam o justificare de moment, ca unei farse reusite. Si Romania nu era mai mult decat o farsa reusita.
Te invarteai in aer liber, vacant de trecut si de prezent, indraznind dispretul dulce al lipsei de menire.
Biata tara, era o pauza vasta intre un inceput fara maretie si un posibil vag.
In noi, gemea viitorul. In unul, clocotea. Si el a rupt tacerea blanda a existentei noastre si ne-a obligat sa fim. Virtutile unui neam s-au intruchipat in el. Romania din putinta, se indrepta spre putere.
*
Cu Corneliu Codreanu am avut doar cateva convorbiri. Am priceput din prima clipa ca stau de vorba cu un om, intr-o tara de fleacuri umane. Prezenta lui era tulburatoare si n-am plecat niciodata de la el, fara sa simt acel suflu iremediabil, de rascruce, care insoteste existentele marcate de fatalitate. De ce n-as marturisi ca o teama ciudata ma cuprindea si un fel de entuziasm plin de presimtiri? Lumea cartilor mi se descifra inutila, categoriile, inoperante, prestigiile inteligentei, sterse, iar subterfugiile subtilitatii, zadarnice.
Capitanul nu suferea de viciul fundamental al asa-zisului intelectual roman. Capitanul nu era „destept”, Capitanul era profund.
Dezastrul spiritual al tarii deriva din inteligenta fara continut, din desteptaciune. Lipsa de miez a duhului, preschimba problemele in elemente de joc abstract si rapeste spiritului latura destinului. Desteptaciunea degradeaza pana si suferinta, in flecareala.
Dar vorbele Capitanului, grele si rare, rasareau din Soarta. Ele se plamadeau undeva departe. De aici, impresia de univers al inimii, de univers al ochilor si al gandurilor.
Cand, in 1934, ii spuneam ce interesanta ar fi expunerea vietii lui, imi raspundea: „Nu mi-am petrecut viata prin biblioteci. Nu-mi place sa citesc. Eu stau asa si ma gandesc”.
Acele ganduri au urzit rostul nostru. In ele respira natura si cerul. Si cand au pornit spre infaptuire, temelia istorica a tarii s-a zguduit.
Corneliu Codreanu n-a pus problema Romaniei imediate, a Romaniei moderne sau contemporane. Era mult prea putin. Nu s-ar fi potrivit nici dimensiunii viziunii sale si nici asteptarilor noastre. El a pus problema in termeni ultimi, in totalitatea devenirii nationale. El n-a vrut sa indrepte mizeria aproximativa a conditiei noastre, ci sa introduca absolutul in respiratia zilnica a Romaniei. Nu o revolutie a momentului istoric, ci una a istoriei. Legiunea ar trebui astfel, nu numai sa creeze Romania, dar sa-i si rascumpere trecutul, sa insufle absenta seculara, sa salveze, printr-o nebunie, inspirata si unica, imensul timp pierdut.
Patosul legionar este o expresie de reactiune in fata unui trecut de nenoroc. Aceasta natie n-a excelat in lume decat prin consecventa in nefericire. Niciodata nu s-a dezmintit. Substanta noastra este un infinit negativ. De aici pleaca imposibilitatea de a depasi pendularea intre o amaraciune dizolvanta si o furie optimista.
Intr-un moment de descurajare, i-am spus Capitanului:
-„Capitane, eu nu cred ca Romania are vreun sens in lume. Nu e niciun semn in trecutul ei care ar justifica vreo speranta”.
-„Ai dreptate”, mi-a raspuns. „Sunt totusi unele semne”.
-„Miscarea Legionara”, adaug eu.
Si atunci mi-a aratat in ce fel vedea el reinvierea virtutilor dace.
Si-am inteles ca intre daci si legionari se interpune pauza fiintei noastre, ca noi traim al doilea inceput al Romaniei.
Capitanul a dat romanilor un rost. Inainte de el, romanul era numai roman, adica un material uman alcatuit din atipiri si umilinti. Legionarul este un roman cu substanta, un roman primejdios, o fatalitate pentru sine si pentru altii, o vijelie umana infinit amenintatoare. Garda de Fier: o padure fanatica… Legionarul trebuie sa fie un om in care mandria sufera de insomnie.
Eram obisnuiti cu patriotul de ocazie, gelatinos si vid. In locul lui apare insul ce priveste tara si problemele ei cu o crunta inversunare. Este o deosebire de densitate sufleteasca.
Acel ce a dat tarii alta directie si alta structura, unea in sine pasiunea elementara cu detasarea spiritului. Solutiile lui sunt valabile in imediat si in vesnicie. Istoria nu cunoaste un vizionar cu un spirit mai practic si atata pricepere in lume, sprijinita pe un suflet de sfant. Tot asa, ea nu cunoaste o a doua miscare in care problema mantuirii sa mearga mana in mana cu gospodaria.
A face isprava si a te salva, politica si mistica, iata carei ireductibilitati i-a pus el capat. Il interesa, in egala masura, organizarea unei cantine si problema pacatului, comertul si credinta. Nimeni nu trebuia sa uite:
Capitanul a fost un gospodar instalat in absolut.
Fiecare credea a-l intelege. El totusi, scapa fiecaruia. Depasise limitele Romaniei. Insasi Miscarii i-a propus un mod de viata care intrece rezistenta romaneasca. A fost prea mare. Inclini uneori a crede ca el n-a cazut din conflictul cu un besmetic, ci din conflictul marimii lui cu micimea noastra. Nu este totusi mai putin adevarat, ca epoca de prigoana a scos la iveala caractere pe care cea mai increzatoare utopie nu le-ar fi putut banui.
Intr-o natie de slugi, el a introdus onoarea si intr-o turma fara vertebre, orgoliul. Influenta lui n-a articulat numai pe ucenici, ci, intr-un anumit sens, si pe dusmani. Caci acestia, din lichele au devenit monstri. S-a [i-a] obligat la tarie, le-a impus un caracter in rau. Ei n-ajungeau caricaturi infernale, daca maretia Capitanului n-ar fi cerut o echivalenta negativa. Am fi nedrepti cu calaii, daca i-am considera ratati. Toti s-au implinit. Un pas in plus si trezeau gelozia Diavolului.
In preajma Capitanului, nimeni nu ramanea caldut. Peste tara a trecut un fior nou. O regiune umana bantuita de esential. Suferinta devine criteriul vredniciei si moartea, al chemarii. In cativa ani, Romania a cunoscut o palpitatie tragica, a carei intensitate ne consoleaza de lasitatea a o mie de ani de neistorie. Credinta unui om a dat nastere unei lumi, ce lasa-n urma tragedia antica si pe Shakespeare. Si aceasta, in Balcani!
Pe un plan absolut, daca ar fi trebuit sa aleg intre Romania si Capitan, n-as fi ezitat o clipa.
Dupa moartea lui ne-am simtit fiecare mai singuri, dar peste singuratatea noastra, se ridica singuratatea Romaniei.
Niciun toc sa-l infig in cerneala nenorocului n-ar putea descrie nesansa ursirii noastre. Totusi, trebuie sa fim lasi si sa ne mangaiem. Cu exceptia lui Iisus, niciun mort n-a fost mai prezent intre vii. Avut-am careva vreun gand sa-l fi uitat? „De aici incolo, tara va fi condusa de un mort”, imi spunea un prieten pe malurile Senei.
Acest mort a raspandit un parfum de vesnicie peste pleava noastra umana, si-a readus cerul deasupra Romaniei. (Emil Cioran, Conferinta la radio, 27 nov. 1940; „Glasul Stramosesc” (Sibiu), nr. 10, 15 dec. 1940).
Pe zi ce trece, suntem mai puternici. Cuvântul monahului Teodot, la Ciolpani, de ziua Mișcării Legionare, 2014.
http://www.apologeticum.ro/2014/06/monahul-teodot-cuvant-la-ciolpani-de-ziua-miscarii-legionare-2014-avertisment-catre-deputati/
fericiti cei saraci cu duhul…..
In raspuns celor care critica romanii ca nu se misca impotriva inamicului conspirat, ca nu ies in strada, sa le dati acest citat ce are puterea de a deschide ochii asupra aspctului de esenta a constientului colectiv al neamului nostru si la ce si cum reactioneaza.
„Veniţi la gară, pentru că din toate trenurile care trec, este unul care merge astăzi pe linia destinului românesc. Toate merg pentru interesul celor din trenuri, acesta merge pe linia neamului, pentru neam. Mulţimile au câteodată contact cu sufletul neamului. Un minut de viziune. Mulţimile văd neamul, cu morţii, cu tot trecutul lui. Îi simt toate clipele de mărire, ca şi acelea ale înfrângerii. Simt cum clocoteşte viitorul. Contactul acesta cu neamul întreg e plin de înfrigurare, de cutremur. Atunci mulţimile plâng. Aceasta va fi fiind mistica naţională, pe care unii o critică, pentru că nu ştiu ce este şi pe care alţii nu o pot defini, pentru că nu o pot trăi.”
Chiar si daca ar fi fost trimis doar pentru a ne atrage atentia asupra acestui singur aspect, si venirea Capitanului printre noi ar fi fost destul.