A luat ființă Fundaţia numită „Creştin-Democrată”. La dineul de deschidere au participat Elena U., Roberta A., Sever V., Vasile B., Adrian V., Răzvan C. ş.a. Asta înseamnă că fondatorii – Teodor B., Toader P., Sorina P. ș.a. participanţi sunt creştini. Cum așa: creștini, în general? Așa ceva nu există, adică sunt creștini în egală măsură ortodocșii, catolicii, baptiștii, penticostalii, Martorii lui Ehova și alte 2500 de secte, pentru că își arogă această denumire? Se numeşte creştin cel ce crede în Învierea Mântuitorului Iisus Hristos, în Sfânta Treime, cum precizează Crezul Sinodului constantinopolitan (381 d. Hr.), în sfânta Cruce, în sfintele icoane, în Sfânta Tradiţie, începând cu secolul I. Restul sunt figuri retorice. Deci. apar două mirări aici – presupunerea că Elena U., Roberta A., Sever V., Vasile B., Adrian V. sunt creştini care cred în acestea, ceea ce nu au dovedit prin nimic din acţiunile lor; a doua presupunere este că numai democraţia (concept politic) se asociază natural cu creştinismul (concept teologic). Fals. Spunând „creştin-democrată” subînţelegem că există şi altfel de creştinism decât cel originat în aceste cinci izvoare. Să înţeleg oare că Fundaţia „Creştin-Democrată” e creştină, în general, (ceea ce nu există) şi democrată, în general (ceea ce nu există)? Atunci care ar fi raţiunea confesiunilor şi sectelor care dau sensuri proprii calităţii de creştin? Din studiile publicate la noi am înţeles că există zeci de forme de democraţie; în ce sens este creştină, în care sens democrată şi în care sens e creştin-democrată această Fundaţie?
Democraţia-creştină, de sorginte occidentală, voir catolică, revendică doctrinar pe Sf.Augustin, unii chiar pe Mântuitorul! Se spune că principiile ei ar fi
a) aderarea la economia de piaţă (dar nu se ştie dacă la keynesism sau friedmanism), orientând liberalismul (dar nu se spune dacă şi neoliberalismul) într-o direcţie socială; ce legătură ar fi între Crucea Mântuitorului, între învierea Lui și aderarea la economia de piață este ceva ce-mi scapă.
b) e neîncrezătoare faţă de rolul statului prea important în societate (ca în friedmanism); asta înseamnă că ignori scrisorile Sf. Apostol Pavel.
c) accentuiază rolul corporaţiilor, în bună tradiţie catolică; într-adevăr, căci nu se știe care e poziția ideologică a penticostalilor în această privință, de pildă.
d) schiţează un model social autonom; (vezi, d.e., studiul lui J.L. Pouthier „Chretiens et democrates” din 1995).
Fundaţia asta românească ( ?) – care nu invocă repere precum N.Steinhartd și D. Stăniloaie, de pildă – întoarce obrazul către occidentul demult ateist, cu partidele lui zise creștin democrate care, rămânând partide, nu mai sunt creştine în sensul originar al termenului. Românii sunt ortodocşi, în masă ortodocşi, peste care trecu și valul secular comunist, dar au rămas rostitori ai Crezului, nostru de amar de vreme. Ce are religia neamului, creştin ortodoxă, cu orizontul politic de orientare democratică (liberală, neoliberală? Nu-s românii democraţi sau le obturează credinţa lor calea spre economia de piaţă ? Bisericile și mânăstirile creștin-ortodoxe sunt frecventate săptămânal de milioane de români, realitate miratorie a presei (vezi ziarul Adevărul, vezi uimirile unora ca Gabriel Adreescu) ; la prăznuirea Sfintei Parascheva se adună an de an un million de credincioși, pe când o demonstrație sindicală adună cu greu câteva zeci de mii e protestatari ; este asta, desigur, o probă a faptului că românii nu au cultura protestului de masă, dar au cultura credinței în viața Împărăției ce va să vie.
Din persoanele enumerate în textul meu îl cunosc doar pe dl. Răzvan C. din scrierile sale. Pe ceilalţi de dineu – din luările de poziţie politică la TV. Aceste luări de poziţie – atitudini exprimate în comportamente verbale – nu mi-au relevat niciodată gândiri şi simţiri creştine, cu atât mai puţin creştin-ortodoxe. Că politicienii (unii) botează şi cunună în bună linie creştin ortodoxă, da, dă bine la imagine, dar înafară de pomeni – în anumite ocazii electorale – nu se întrevăd faptele creştin ortodoxe.
Pe zidurile clădirilor din oraşele româneşti, în urmă cu câteva luni, au tronat mii de afişe pe care scria cu litere de două şchioape „În spatele oamenilor mari se află alţi oameni mari”. După vreo două săptămâni respectivele afişe au dispărut, dar avertismentul a rămas în conştiinţa cititorilor. În spatele acestor oameni, cunoscuţi ca nume politice, se află, în chip logic, alţii, mari, cine? Au făcut ei, aceştia și aceia, vreo dovadă că sunt creştini ortodocşi, din masa de 90% a românilor? Cum majoritatea subscrişilor sunt din P.D.L., ce legătură ar fi între un partid – element al sistemului politic – şi creştinismul, care? Nu poţi servi şi lui Mamona şi lui Dumnezeu.
Ca juristă şi membră al comunităţii româneşti voi comenta sintagma „patriotism constituţional”, creaţie stupidă, care se regăseşte în crezul F.C.D. Creştinism-patriotism-constituţionalism – trei termeni care se asociază ca nuca în perete, promovaţi de redactori ai unui text eterogen, ignoranţi, dar ce-şi văd foarte bine interesele, dincolo de el. Creştinismul e Religia, nu un monoteism printre celelalte monoteisme, ci Religia. Nu am nimic cu mozaismul, cu hinduismul, cu islamismul, cu budismul, aproape treaba lor, sunt mitodeisme, dar Creştinismul Ortodox e Religia, e unitatea omului cu Dumnezeu, iar Dumnezeu nu e divinitatea, ci Dumnezeu în Treimea sa.
Patriotismul desemnează o relaţie consistentă şi durabilă a fiecărei generaţii cu patria, patria circumscriind spaţiul spiritual al moşilor şi strămoşilor, pateri ai noştri, rădăcini de rădăcini din care ne tragem şi fără de care suntem în aer. A fi patriot înseamnă a iubi practic devenirea ta, insul, din baştina ce consemnează originile comunităţii căreia îi aparţii prin spirit, prin inimă şi, la urma urmelor, prin trup. Nu are aiasta nici o legătură cu constituţia; căci dacă ar avea, atunci milioanele de creştini pieriţi în persecuţiile din partea Imperiului roman, din partea statelor musulmane ori hinduiste ori budiste ori comuniste ori naziste etc. s-ar justifica formal. Expresia „patriotism constituţional” e oribilă, căci cantonează în această sau acea Constituţie. Cine nu respectă constituţia cutare – din anii cutare – nu e patriot!! Pentru asta au murit sute de mii de cetăţeni români, de evrei, de ruşi, de polonezi etc. N-au fost patrioţi conform constituţiilor acelora. Prin urmare, schimbăm constituţia, schimbăm patriotismul!
A fi creştin şi a fi patriot şi respectuos cu Constituţia vremelnică sunt termeni care nu pot fi puşi laolaltă decât dacă vizezi politic o Constituţie Europeană, de pildă, prin care toţi devenim o apă şi un pământ – cetăţeni dezbrăcaţi de orice credinţă, sub o mască oarecare. Asta e Fundaţia lui Teodor B., ministru, a doamnei Elena U., ministru, a dlui Vasile B, ministru a, a dlui AdrianV., ministru. O Fundaţie de miniştri, dar nu de preoţi din satele şi oraşele noastre, nu de mireni din satele şi oraşele noastre, nu de călugări din sutele de mânăstiri, ci din miniştri actuali sau foşti! Care unde, când, cum se închină?
Biată ţară! .
Mai întâi de toate, numita Fundaţie trebuie să lămurească ignorarea vieţii creştine în Constituţia Europeană argumentând în ce anume ar consta contribuţia creştinismului la îmbogăţirea democraţiei politico-economice actuale. „Tineri membri-fondatori, şcoliţi la Universităţi occidentale şi referenţiali în competenţă în domeniile lor”. Asta e absurd! Un tânăr fizician (astrobiolog, chimist, matematician, etnolog ş.a.) de înaltă competenţă, cu numeroase diplome occidentale, dar revenit în Patria sa, fireşte din iubire de neam, deci naţionalist fundează „F.C.D.”!!!! Este acest tânăr om de ştiinţă credincios în ce şi de care fel? Cine, din cei netineri prezenţi la adunare reprezintă un model de conduită creştină şi democrată de urmat pentru şcoliţii occidentali?
Din textul de întâmpinare al dlui Răzvan C. cu ocazia lansării F.C.D, comentez trei elemente: „Reconstrucţie a dreptei”, „Clasă politică europeană” şi „inimioară”. „Reconstrucţie a dreptei” se referă la dreapta politică, nelalocul ei într-un discurs de deschidere a unei „Fundaţii creştin democrate” care, în mod normal e apolitică; oare ce caută a se amesteca duhul lumii cu Duhul lui Dumnezeu? Am avea două răspunsuri: a) Biserica creştină să furnizeze o contribuţie proprie la viaţa democratică a societăţii; b) să prezinte o cale activă de acomodare şi tranziţie spre democraţie la îndemâna creştinului. Ambele ţin de o retorică ieftină.
În cazul (a) nu acesta e rostul bimilenarei Bisericii creştine ortodoxe, căci prin esenţa ei aceasta oricum influenţează de două mii de ani moravurile pentru a le face conforme cu Evanghelia Mantuitorului Iisus Hristos. Pentru asta nu e nevoie de o F.C.D. decât pentru a da o anumită orientare politică acestei influenţe, exterioară Bisericii noastre. Democraţia e un duh terestru, precar, politic de la până la, credinţa creştină ortodoxă e trăire şi apropiere duhovnicească de Dumnezeu. Cuplajul dintre eternitatea Sfintei Treimi și temporalitatea unui regim democrat e ciudată. Omul individ și omul societate nu pot ajunge la sinele lor adevărat decât prin relația întemeietoare cu Sfânta Treime care se exprimă prin iubire, luminându-le în chip real, spre deosebire de democrația exprimată prin solidaritate. Solidaritatea e necesară în cazul grevelor, în cazul eliminării consumului de droguri, a protestului față cu legi juridice nedrepte, dar nu e confundabilă cu iubirea creștină.
În (b) voi spune că lucrurile stau exact invers: avem nevoie de o cale activă de acomodare şi tranziţie a democraţiei la creştinism. În acest sens sunt de acord că e nevoie de reconstrucţia dreptei politice adecvată credinţei creştine. Dar ce dreaptă politică s-a construit în ultimile două decenii ca acum să se reconstruiască? PNŢCD? Relevă statutul acestui partid adecvarea la credinţa creştin ortodoxă? Unde? PNL? Statutul lui e laic, să nu spun ateist. Noua dreaptă? Dar în ce a stat prestaţia ei majoră pe eşichierul nostru politic? PDL? N-are nici o legătură cu Biserica noastră creştină, liderii ei se conduc după repere bancar-financiare conducătoare la criza actuală morală, materială, culturală a naţiunii căreia pretinde că I se dedică. Şi încă, oare cum un FCD, apolitic, reconstruieşte (?) dreapta politică? Şi cu anume cine? Cum poate un partid politic creştin, în general, să lupte în alegeri electorale (?) pentru Puterea Terestră, dar să se revendice direct de la Iisus Hristos, pentru adaptarea creştinilor (prezumaţi astfel ca neadaptaţi)) la democraţia modernă (începătoare în secolul XX). Spiritul nu-i liberal sau comunist sau conservator; acestea sunt raţionale (cine ştie ce e raţiunea?), pe când reconstruirea unei drepte politice nu are a face cu Spiritul, chiar dacă la Festivitatea de iniţiere în F.C.D a participat şi dl. Horia P., alături de dna Elena U. şi de „intelectuali de seamă”. Ce conduită creștină vădesc FMI și Guvernele noastre în raporturile dintre ele și în raporturile cu milioanele de români creștin ortodocși ?
Cu privire la „clasă politică europeană” expresia e profund confuză. Ce anume înseamnă? Se referă la limbajul englezesc, francez sau german? Se referă la vestimentaţia de provenienţă londoneză, pariziană ori berlineză? La retoricile în aceste spaţii intelectuale? Deci: FCD, apolitic, prin lege, vizează o nouă clasă politică europeană în spaţiul românesc creştin ortodox, pe care nu o avem, nu asiatică, nu usamericană, nu africană. O fi „clasa politică” românească neeuropeană, ca pe vremea lui Eminescu şi Caragiale? Nu-i ciudat? Deci, participanţii la înfiinţarea acestei Fundaţii voiesc o nouă clasă politică, dar nu de orice fel, ci neapărat europeană, da, dar de tentă românească. Anume ce oferă ei? Ataşamentul la simbolurile credinţei creştine, în general (catolice, neocatolice, protestante, neoprotestante), sau ortodoxe, voinţa ca învățătura Mântuitorului Iisus Hristos să se adapteze democraţiei sau dimpotrivă. N-am înţeles. Ce ne oferă FCD?
În legătură cu sigla F.C.D. „inimioara” hazul e tulburător. Dacă spuneau „inima”, ne trimeteau imediat la credinţă în Dumnezeul la care ne îndrumă Fiul, căci fără aceasta vorbim degeaba. În credinţa Noastră de două mii de ani inima îndrumă raţiunea, cum în ştiinţe, de cinci sute de ani, raţiunea elimină inima. Inimioara e un simbol care caută prin diminutiv să ne parşivească, la care mă miră că au achiesat sute de participanţi la o festivitate, bănuiesc, costisitoare (zece mii de euro? două zeci de mii?) cu fonduri provenite din surse cât se poate de legale.
Adaos : citesc Scrisoarea profetului Mahomed privitoare la creștini din Revista Ortodoxă Sfântul Andrei, nr. 1-2 din 2005. Nu scrisoarea mă interesează – am dubii asupra ei – ci Nota din final : Logic nici nu se putea ca profetul Mahomed care a ridicat popoarele arabe spre credință și civilizație să fie împotriva creștinilor.
Bineînțeles, sub condiția ca Mahomed să fi fost profet în linia creștinismului ortodox, precum Ioan Botezătorul. Termenii credință și civilizație, considerați în generalitatea lor abstractă sunt ambigui și generează confuziile actuale prin ceea ce se cheamă Fundația democrat-creștină.
Emilia MIHAI
In ultimele doua decenii avuram 14 ministri de externe. In ultimele 170 de ani avuram 185 ministri de externe. Habar nu am cine e acest Bakonski, cum habar nu am de ultimii 182 ministri de externe ai statului numit Romania. Politica externa e dirijata de Presedintele statului, un tip numitactual Basescu. In sat la mine nu se vadeste nici un interes nici pentru unul, nici pentru altul. Problema consatelor mei e ziua de maine, trista,precara. Pe care nu le-o asigura Bakonski ori Basescu. Si atunci, nadejdea noastra e in credinta in Dumnezeu, mai presus de domnii acestia, credem si nadajduim.
Temele abordate cer cultura istorica, sociologica,teologica, psihologica serioase si nu numai. Se numeste ortodox crestinismul care continua pe linia intalnirii de la Ierusalim a apostolilor, sub conducerea Sf.Iacob, din anul 45 e.n., apoi a scrisorilor Sf.Pavel, a Evangheliilor, a scrierii „Faptele Apostolilor” ale Sf. Luca, a Apocalipsei Sf. Ioan, din sec. I, toate, era noastra. Linia dreapta e continuata prin dispute cu tot felul de interpretari ale numerosilor de pe atunci, aparata de Sf. Ambrozie, de Sf Augustin s.a. Aceasta linie dreapta s-a impus nu institutional, ci prin dezbateri in context istoric. Din numeroasele devieri, mai mult sau mai putin trecatoare, a rasarit aceea catolica, cu evident substrat politic, asa cum mai tarziu aparu protestantismul. Ortodoxia crestina a mentinut si s-a nutrit din invataturile Mantuitorului, din Evanghelii, din pastrarea spiritului de catre numitii Sfinti Parinti, Sfanta Traditie. E ortodoxa credinta crestina aceea care nu s-a abatut de la anul 45 e.n. pana azi, in pofida vicisitudinilor vremurilor. Asta, pe scurt.Sacralizarea crucii nu provine de la Constantin, in debutul secolului IV, ci o intalnim inca din secolul I e.n., laolalta cu imaginea mielului lui Dumnezeu, cum apare in grotele din Dobrogea. Tot pe scurt. Ca romanii sunt crestini ortodocsi o dovedeste istoria lor. Sigur, ei nu sunt astfel de 2000 ani, cand nu existau, dar acesti romani au avut mosi si stramosi si de la ei au primit si au continuat credinta ortodoxa crestina. Romanitatea nu e legata de infiriparea unor state, caci nu acestea le-au conferit numita calitate: ea, romanitatea, nu a fost determinata de scrierile oficiale, slavone, cum fura timpurile, ci de o limba vobita vie, vorbita in sate, in urbe.Preotul din sat nu cred ca predica in limba slavona, pe care nici nu o stia. Pe scurt. Apoi, scrieri in limba romana aparura inainte de Al.I.Cuza care nu facu decat sa consinfintesca o stare de fapt. Zisa ca neamul romanesc nu e crestin ortodox in fondul sau e falsa: se confunda consimtirea cu prezenta la ritualuri institutionalizate. Or, tocmai consimtirea face neamul romanesc sa fie bland si, de aici, lesne manipulabil, cum se intampla pe vremea turcilor, a grecilor, a nemtilor, a rusilor, a usamericaniloc, a ueistilor. Ca sa revenim acasa noastra avem nevoie de elite. Nu le avem de sapte decenii. Din pacate.
Fundatia este o diversiune politica, pentru a crea o baza de lansare actualului ministru de externe, scamatorul (sau mascariciul?!?…) de la Ambasada Romaniei de la Paris in timpul „alegerilor” prezidentiale din decembrie 2009.
Ascultati-l cand vorbeste (recent, duminica 14.11.2010 a dat un interviu la Romania Actualitati, pregatind psihologic respingerea primirii Romaniei in „spatiul
Schengen”) si va veti ingrozi cat de lipsit de arta diplomatiei este ipochimenul, al carui limbaj il face sa se rasuceasca in groapa pana si pe „cazonul” Corneliu Manescu, nu mai vorbesc de Malita sau Macovescu.
Dupa parerea mea, oamenii de adevarata valoare nu se pot „inregimenta” in actuala putere sau”gasca” antidemocratica si antinationala care „face legea” in Romania.
Cred ca un procent infim din populatia Romaniei este in adevaratul sens al cuvantului crestin-ortodoxa. Si asta doare foarte mult pentru viitorul nostru ca natiune
D Prepeleac, bravo! Un post excelent!
Aranjarea (poate intamplatoare) ultimilor trei cuvinte din text este forma corecta. Adica FDC -Fratiile de Cruce. Acolo este dreapta autentica; si este lucru dovedid. Cine nu crede sa cerceteze. Oricum ar dori unii luminati sa strambe lucrurile, inventand drepte, cand vorbesti de dreapta autentica nu poti sa te gandesti decat la Miscarea Legionara.
Restul sunt incercari menite sa ne tina ocupati si nu duc decat la fundatura ultimilor 20 de ani.
Romanii au o cale deshisa la 1927, insa, din pacate, deocamdata nu vor s’o urmeze.
asa cum biserica ca institutie s-a abatut de mult de la rolul pe care oamenii au vrut sa -i fie acordat in dezvoltarea societatii, tot asa, politica s-a abatut de la rolul sau, mai ales in romania.
aici politicianismul a gasit teren prielnic, oamenii fiind prea ascultatori, nestiind sa lupte pentru drepturile lor, cu capul aplecat de spasmele si necazurile istoiei…
a te declara crestin este doar o chestiune de imagine, in ochii tristi ai unui popor nenorocit de acesti sacali care au imbracat haina politicii…
iar ultimele evolutii politice din tara arata ca numai democrati nu sunt respectivii.
nu mai sunt sigur ca macar o trezire in acest moment mai poate salva tara de pericolul pentru care au luptat Bratianu si s-a jertfit Eminescu…
noi trebuie sa vorbim si sa aratam, sa tinem farul mereu aprins. si cind sau daca va fi sa fie…va fi.
1- Crestinismul ortodox nu este bimilenar si deci rom^nii nu sunt crestini ortodocsi de 2000 de ani cum se vehiculeaza pe toate canalele media.
2- Crestinii n-au fost de la inceput trinitarieni ci de la 325 cand Arius(care nu-l considera pe Iisus ca fiul lui Dzeu) a fost pus cu botul pe labe de Bizant la conciliul de la Niceea. Primii crestini nu erau cu crucea. „Crucea” a fost implementatata de Imparatul Constantin ca si trinitatea.
3- Ortodoxismul a fost implementat oficial ca doctrina separata de catolicism cu ocazia marii schisme din 1054.
4- Rom^nii au fost trecuti deci la ortodoxism cel mult din 1054. Deci doar de 1000 de ani. Dar cred ca nici atunci. Impunerea ortodoxiei cred ca s-a facut odata cu „descalecarea” si formarea statelor feudale rom^nesti Moldova si Muntenia cand au aparut si primele scrieri bisericesti, in slavona, care nu era limba poporului rom^n. Slavona a continuat sa fie mentinuta sute de ani, dar poporul rom^n n-o intelegea pentru ca noi nu suntem de origine slava ci latina. Abea o minte luminata ca a lui Alexandru Ion Cuza a impus limba rom^na in scoli si administratie. Limbile greaca, turca, slavona fiind straine neamului rom^nesc.
4- Avand in vedere cele de mai sus eu cred ca la inceputuri am fost crestini de-ai Romei, crestinati in masa de legiunile romane, si asa am ramas sute de ani. Pana ne-au napadit popoarele slave. Sft Andrei nu pe rom^ni i-a crestinat ci pe scitii care luasera in stapanire Dobrogea. Iar scitii sunt rubedenii ale ucrainenilor, dovada ca ucrainenii l-au ales ca patriarh al lor pe Sfantul Andrei.
5- Se continua procesul de bizantinare si slavonizare la noi. Astfel este impus ca sfant al Bucurestiului un sfant bulgar, Dimitrie Basarabov. Nume tipic bulgaresc. Dumitru Basarab(eanu) nu-i puteau zice. La fel Moldovei i-a fost repartizata tot o sfanta slavona Parascheva(cu rezonanta slava precum Lebedeva, Hrusceva, Gorbaceva, Nicolaeva). Desi neam de neamul nostru, din mosi-stramosi am rostit Dumitru si nu Dimitrie, Paraschiv si Paraschiva si nu Parascheva.
6- Chiar si „Cronica” de pe tablitele de la Sinaia tot cu litere slavone(in majoritate) este scrisa.
7- Pentru mine este foarte ciudat ca timp de cca 1400 de ani, de la inceputul erei noastre, noi nu avem istorie scrisa de noi, nici macar scrisa de slujitorii bisericii ortodoxe de care se zice ca suntem atasati de 2000 de ani. Noua ne-au scris altii istoria. Ne-au scris-o grecii, ungurii, turcii, etc. Oare de ce ? Ce fel de popor am fost ? De ce sute de ani slujitorii bisericii ortodoxe nu i-au invatat pe rom^ni sa scrie cum i-au invatat de exemplu levitii sau rabinii pe evrei ? Sau influienta bisericii occidentale care a facut ca popoarele din vest sa aiba istorie inca de la inceputul crestinismului si chiar de mai inainte ?
8- Nu cred ca fundatia „Crestin democrata” va avea un efect favorabil pentru etnicii rom^ni. Este alta pacaleala.
9- Religia noastra zisa milenara ii educa pe etnicii rom^ni sa fie umili, cu spatele indoit, ascultatori si buni si primitori, piosi si supusi, pupand mana popii cum se pupa pe vremuri mana boierului, oameni care nu trebuie sa gandeasca conform principiului „Crede si nu cerceta”, oameni care nu au nevoie sa stie a citi sau a canta pentru ca le citeste si le canta popa. Cat de curand vom ajunge o tara de analfabeti.
10- Ceva trebuie sa se schimbe ca sa intre si neamul etnic rom^nesc in randul tarilor civilizate ale Europei si ale lumii pentru ca vad ca etnicii minoritari din Rom^nia de mult sunt aceea lume. Eu sunt un neica-nimeni etnic rom^n(si pensionar pe deasupra) in tara mea(sau a lor) si nu am cum sa fiu un formator de opinie precum Vadim, Paunescu, Iliescu, Isarescu, Constantinescu, Basescu, Nastase, Udrea sau Vanghelie ca sa spun eu ce sa se faca pentru binele nostru, al etnicilor rom^ni. Dar pot zice ce nu trebuie sa se faca si ce nu este bine pentru ca simt pe pielea mea consecintele.
PS. Bine-nteles ca pot simti pe pielea mea si consecintele faptului ca am alta opinie fata de cea generala impusa si pe care mi-o exprim pe acest site sau pe altele. Dar pentru ca azi este „libertate” si pentru ca site-urile d-aia sunt site-uri ca sa fie vizibile si citite si comentate, sper sa nu fie cu prea mare suparare comentariile mele. Si sper sa nu-mi dea si mie unul cu piatra in cap pentru a-mi astupa gura cum i-au dat si unuia pe la 1889 tot cu piatra in cap ca sa nu mai scrie, desi nu ma compar cu cel de la 1889 decat cu dragoste de neam rom^nesc dar nu asa mareatza.
La buna vedere.
Stupida disputa.
Lasati ca vor veni musulmanii sa va linisteasca definitiv, asa cum se intampla incet si sigur in Europa Occidentala.
Iata doua saituri care deja propaga intens Islamul in Romania:
http://www.arci.ro/index.php
http://www.turntoislam.com/forum/forumdisplay.php?f=146
Deschideti-le si minunati-va.
Si mai sunt inca multe ca acesta, nu e aici locul potrivit sa le insir pe toate.
In acest timp pe saitul domnului Coja se fac spume la gura si se afirma cele mai absurde aiureli impotriva evreilor. Ma gandesc ca s-ar putea sa fie si asta o incercare de a distrage atentia, in folosul islamistilor, ca intre timp ei sa-si faca treaba in liniste. Si chiar daca o face fara aceasta intentie, profesorul si „patriotul” Coja le aduce un servici de nepretuit.
Iata si o mostra se convertire la islam in masa, facuta in Germania in plina strada de un predicator musulman neamtz. Clipul are subtitrare in romaneste:
http://www.youtube.com/watch?v=iAxl3_sQxBA&feature=player_embedded
Pe curand, in Romania…
Asa ca, treziti-va, ca intr-adevar nu stiti pe ce lume traiti!
Prostii! Cel mai mult ma nedumireste Razvan Codrescu! Un om care mi se parea de-a dreptul admirabil! Domnilor, Crestinismul nu se „potriveste” cu democratia, ca „nuca-n perete”! Nu se suporta, Domnilor! Doamne iarta-ma, este ca si cum ai oficia Sfanta Liturgie intr-un bordel!!! Nebunie curata!!!