• Textul contine cateva erori majore, astfel pe langa denumirea cunoscuta inca din evul mediu a Tarii Romanesti, prima mentiune a România apare in 1816 cand se tipareste la Leipzig lucrarea lui Dimitrie Daniil Philipide Istoria României urmata, in acelasi an de Geografia României. Deci, in spatiul cultural european circula România cu 2 decenii inainte de Vaillant.
    Istoria drapelului este mult mai veche decat se crede, mai inainte de Mihai Viteazul, Tudor Vladimirescu si Alexandru Ghica si este legata de trsnsformarea Daciei in provincie romana. Provincia Dacia asa cum apare inclusiv pe monedele romane este reprezentata ca o femeie cu spice de grau in mana flancata de cele drapelele celor doua legiuni care ii asigurau paza:
    a V a Macedonica si a XIII Gemina Prima avea ca simbol taurul si culoarea rosie, a doua avea ca simbol leul si culoarea albastra inclusiv a mantiilor si scuturilor. Interesant este ca pe monede in simbolul legiunii Macedonica este acvila, astfel Dacia apare flancata de acvila si leu. Dupa cum se stie romanii foloseau culorile pe temple, monumente, inclusiv statuile erau pictate iar Columna lui Traian a fost reconstituita colorata. Simbolurile colorate ale provinciei in rosu, galben,albastru cu simbolurile legiunii si Dacia reprezentata ca femeie cu graul in mana erau afisate in administratia romana. Astfel, putem explica de ce, in evul mediu, rosu-galben-albastru apare in heraldica, pe drapele intr-un spatiu romanesc atat de vast.
    Acreditarea ideii ca francomasoneria este implicata in crearea Romaniei inclusiv a numelui este falsa si daunatoare. Ideea unirii fostelor provincii este mult mai veche, inaintea francomasonerilor romani. Dupa cum se stie a fost inclusiv un proiect de unire sub protectoratul lui Napoleon.
    Trebuie sa intelegem ca numele de român a fost preluat in cultura si diplomatia europeana inca din evul mediu, cronicarii nostri ne-au lasat suficiente dovezi despre modul cum intelegeau ca muntenii,moldovenii si ardelenii vorbesc aceeasi limba , au aceeasi origine si sunt acelasi popor iar la nivel politic, privit din prisma luptei antiotomane, Biserica catolica luase in calcul proiectul uniunii celor trei tari sub un singur suveran (initisl Sigismund Bathory) aflat in relatii cu catolicii si pion al luptei antiotomane in zona.
    In 1821 are loc Revolutia lui Tudor Vladimirescu singura revolutie romaneasca cu un program national si romanesc, invlusiv pentru eliberarea tuturor romanilor in care se vor regasi si cele trei culori ca simbol al armatei nationale. Celelalte revolutii sunt legate de un anumit „trend” si au un scop imediat care, spre deosebire de Revolutia lui Tudor, nu este poporul in intregul sau.