Cristescu P. Radu cradu6@gmail.com 86.121.178.241 Dragii mei, stati linistiti, niciodata, dar niciodata, anglo-americanii sau UE sau China nu-si vor putea pune jugul pe noi pentru ca noi suntem eminamente crestini ortodocsi si Maica Rusia(cea mai mare putere planetara ortodoxa) nu ne va abandona niciodata si nici nu ne va vinde cum au vandut tzaristii Alaska. Ca orice mama, Maica Rusia mai bine moare cu dusmanul de gat decat sa ne abandoneze. Parerea mea, scuze daca nu-i asa. * Nota redacției – Și Rusiei cine îi poartă de grijă? În anii bolșevismului rușii au cam uitat de credința lor ortodoxă! Bieții ruși veneau ca turiști în România și se botezau sau se cununau reliogios! Desigur, cazuri izolate. În anii ateismului de stat s-a făcut dovada că ortodoxia românească este cea mai puternică, mai adevărată! Nu cea rusească! Sau bulgărească etc. |
Ei ne poarta bine de grija …
LEGILE ÎMPOTRIVA NON-EVREILOR
– Israel Shahak: Postata de https://vidrebel.wordpress.com/author/horse237
Un evreu care ucide un neevreu se face vinovat doar de un păcat împotriva legilor Cerului, care nu poate fi pedepsit de o instanță terestrea(!). A provoca indirect moartea unui neevreu – goy – gentil, nu este deloc păcat.
Astfel, unul dintre cei mai importanți doi comentatori ai Shulhan Arukh explică faptul că atunci când vine vorba de un goy/ne evreu, „nu trebuie numai decat să ridice mâna pentru a-i face rău, dar îi poate face rău indirect, de exemplu prin îndepărtarea unei scări după ce a căzut într-o crăpătură .., nu există nicio interdicție aici, pentru că nu a fost făcută direct: El subliniază, totuși, că un act care duce indirect la moartea unui goy este interzis dacă poate provoca răspândirea ostilității față de evrei.(!)
Un criminal din rândul goimilor (goim este pluralul de la goy) care se întâmplă să se afle sub jurisdicția evreiască trebuie executat indiferent dacă victima a fost evreu sau nu. Cu toate acestea, dacă victima a fost goy și criminalul se convertește la iudaism, el nu este pedepsit.
Când forțele noastre vin peste civili în timpul unui război sau în urmărirea fierbinte sau într-un raid, atât timp cât nu există nici o certitudine că acei civili sunt incapabili de a face rău forțelor noastre, atunci în conformitate cu Halakhah acestia pot și chiar ar trebui să fie ucisi … În nici un caz nu ar trebui să ai încredere intr-un arab, chiar dacă el face o impresie de om fi civilizat. În război, când forțele noastre iau cu asalt inamicul, li se permite și chiar li se impune de Halakhah să ucidă chiar și civili buni, adică civili care sunt aparent buni.
Rabinul Shim’on obișnuia să spună: „Pe cel mai bun dintre goimi – ucide-l; cei mai buni dintre șerpi spulberă-le creierul.”
În ceea ce privește goimii, principiul talmudic de bază este că viața lor nu trebuie salvată, deși este, de asemenea, interzisă uciderea lor pur și simplu. Talmudul însuși~~ exprimă acest lucru în maxima „Goimii nu trebuie nici să fie ridicati dintr-o fântână, nici aruncati în ea”.
Maimonides explică: „Cât despre neamurile cu care nu suntem în război… moartea lor nu trebuie cauzată, dar este interzisă salvarea lor dacă se află în punctul morții; dacă, de exemplu, unul dintre ei este văzut căzând în mare, el nu trebuie să fie mântuit, pentru că este scris: «nici să nu stai împotriva sângelui aproapelui tău» – ci un goy nu este tovarășul tău”.
Un medic evreu nu trebuie să trateze un pacient dintre neamuri. Maimonides – el însuși un ilustru medic – este destul de explicit în această privință; într-un alt pasaj, el repetă distincția dintre «tovarășul tău» și un goy și concluzionează: «și din aceasta învățați voi, că este interzis să vindecați un goy chiar și cu plată…»
Cu toate acestea, refuzul unui evreu – în special al unui medic evreu – de a salva viața unui goy poate, dacă devine cunoscut, să antagonizeze pe neevrei puternic și astfel să-i pună pe evrei în pericol. Acolo unde există un astfel de pericol, obligația de a-l evita înlocuiește interdicția de a ajuta goimii. Astfel, Maimonides continuă: ‘ … dar dacă te temi de el sau de ostilitatea lui, vindecă-l pentru plată».
Arba’ah Turirn din secolul al 14-lea și Beyt Yosef Karo și Shulhan „Arukh.19 Beyt Yosef adaugă, citând Maimonides: „Și este permis să încercați un medicament pe un păgân, în cazul în care acest lucru servește unui scop”; și acest sfat este repetat și de celebrul R. Moses Isserles.
PROFANAREA SABATULUI – adică a face o muncă care altfel ar fi interzisă sâmbăta – devine o datorie atunci când nevoia de a salva viața unui evreu o cere.
Problema salvării vieții goimilor în ziua sabatului nu este ridicată în Talmud ca o problemă principală, deoarece este în orice caz interzisă chiar și într-o zi obisnuita din săptămână;
Cea mai recentă poziție halahică cu privire la aceste aspecte este cuprinsă într-o carte recent, concisă și autoritară publicată în limba engleză sub titlul Jewish Medical Law. Această carte, care poartă amprenta prestigioasei fundații israeliene Mossad Harav Kook, se bazează pe Decizia lui R. Eli’ezer Yehuda Waldenberg, judecător-șef al Tribunalului Districtual Rabinic din Ierusalim. Câteva pasaje din această lucrare merită o mențiune specială.
În primul rând, „este interzisă profanarea sabatului… pentru un Karaite.” Acest lucru este declarat fără menajamente, absolut și fără nicio altă calificare. Probabil că ostilitatea acestei secte mici nu contează, așa că ar trebui să li se permită să moară, mai degrabă decât să fie tratați în ziua sabatului.
În ceea ce privește goimii: „Conform hotărârii enunțate în Talmud și în Codurile legii iudaice, este interzisă profanarea Sabatului – fie că încalcă legea biblică sau rabinică – pentru a salva viața unui pacient periculos de bolnav al goimilor. De asemenea, este interzisă eliberarea pruncului unei femei dintre goimi în ziua de sabat».
ACTUL SEXUAL dintre o evreică căsătorită și orice alt bărbat în afară de soțul ei este o infracțiune capitală pentru ambele părți și unul dintre cele mai odioase trei păcate. Statutul femeilor dintre goimi este foarte diferit. Conceptul de adulter nu se aplică nici în cazul raporturilor dintre un bărbat evreu și o femeie din rândul goimilor, Talmudul echivalează un astfel de contact cu păcatul bestialității. Acest lucru nu implică faptul că este permis actul sexual între un bărbat evreu și o femeie din rândul goimilor – dimpotrivă. Dar pedeapsa principală este aplicată femeii goim; ea trebuie executată, chiar dacă a fost violată de evreu: „Dacă un evreu are coitus cu o femeie dintre goimi, fie că este un copil de trei ani sau un adult, fie că este căsătorit sau necăsătorit, și chiar dacă este un minor în vârstă de numai nouă ani și o zi – pentru că el a avut coitus voit cu ea, ea trebuie ucisă, cum este cazul unei fiare, pentru că prin ea un evreu a avut probleme’ Evreul, însă, trebuie biciuit, iar dacă este Kohen (membru al tribului preoțesc) trebuie să primească dublul numărului de biciuiri, pentru că a comis o dublă infracțiune: un Kohen nu trebuie să întrețină relații sexuale cu o prostituată, și se presupune că toate femeile din rândul goimilor sunt prostituate.
POTRIVIT LUI HALAKHAH, evreii nu trebuie să permită ca un goy să fie numit în orice poziție de autoritate, oricât de mică, asupra evreilor. În mod semnificativ, această regulă specială se aplică și convertiților la iudaism și descendenților lor prin linia feminină timp de zece generații sau „atât timp cât coborârea este cunoscută”.
Se presupune că goimii sunt mincinoși congenitali și sunt descalificați să depună mărturie într-o curte rabinică. În acest sens, poziția lor este, teoretic, aceeași cu cea a femeilor, sclavilor și minorilor evrei; dar în practică este de fapt mai rău. O evreică este astăzi admisă ca martor la anumite chestiuni de fapt, când curtea rabinică o „crede”; un goy – niciodată.
Talmudul interzice fără menajamente să dea un cadou unui goy … dar un evreu poate oferi un dar unui goy, cand acest lucru nu este privit ca un dar adevărat, ci ca un fel de investiție, pentru care se așteaptă o anumită recompensa. Darurile pentru goimi rămân interzise.
Cazul în care se acorda un împrumut fără dobândă unui evreu este recomandat ca un act de caritate, dar de la un debitor dintre goimi este obligatoriu de a percepe o dobândă exactă. De fapt, multe – deși nu toate – autorități rabinice, inclusiv Maimonides, consideră că este obligatoriu să se impună cât mai multă cămătărie pe un împrumut acordat unui goy. La §545, care se referă la obligația religioasă de a cere dobânzi exacte pentru banii împrumutați neamurilor, legea este declarată după cum urmează: „Că ni se poruncește să cerem dobândă de la neamuri atunci când le împrumutăm bani și nu trebuie să le împrumutăm fără dobândă”.
Dacă un evreu găsește proprietăți al căror proprietar probabil este evreu, căutătorul este strict obligat să facă un efort pozitiv pentru a întoarce descoperirea prin publicitatea publică. În schimb, Talmudul și toate autoritățile rabinice timpurii nu numai că permit unui căutător evreu să-și însușească un articol pierdut de un goy, dar de fapt îi interzic să-l returneze.
Este interzisă fraudarea unui evreu prin vânzarea sau cumpărarea la un preț nerezonabil. Cu toate acestea, „Frauda nu se aplică goimilor.
Cu toate acestea, jaful unui gentil de către un evreu nu este interzis pur și simplu, ci numai în anumite circumstanțe, cum ar fi „atunci când neamurile nu se află sub conducerea noastră”, ci este permisă „atunci când se află sub conducerea noastră”.
Prin urmare, este clar că – exact așa cum spun liderii și simpatizanții lui Gush Emunim – întreaga întrebare legată de modul în care palestinienii ar trebui tratați este … pur și simplu o chestiune de putere evreiască: dacă evreii au suficientă putere, atunci este datoria lor religioasă să-i expulzeze pe palestinieni.
Există, de asemenea, o serie de reguli care interzic orice expresie de laudă pentru neamuri sau pentru realizările lor, cu excepția cazului în care o astfel de laudă implică o laudă și mai mare pentru evrei și a lucrurilor evreiești.
În §322, care se ocupă cu datoria de a păstra un sclav neamurilor înrobit pentru totdeauna (în timp ce un sclav evreu trebuie să fie eliberat după șapte ani).
În explicarea interdicției de a întârzia salariul unui lucrător (§238), autorul este atent să sublinieze că păcatul este mai puțin grav dacă lucrătorul este goy. În mod similar, interdicțiile de a da sfaturi înșelătoare, de a urî alte persoane, de a le rușina sau de a se răzbuna pe ele (§240, 245, 246, 247) se aplică numai semenilor evrei.
Interdicția de a nu urma obiceiurile neamurilor (paragraful 262) înseamnă că iudeii nu trebuie doar să se „îndepărteze” degoimi, ci și să „vorbească rău despre tot comportamentul lor, chiar și despre îmbrăcămintea lor”.
Iudaismul este impregnat de o ură foarte profundă față de creștinism. De fapt, ea datează din perioada în care creștinismul era încă slab și persecutat si nu în ultimul rând de evrei și a fost împărtășit de evrei care nu au fost niciodată persecutați de creștini sau care au fost chiar ajutați de ei. Astfel, Maimonides a fost supus persecuțiilor musulmane de către regimul almohadilor și a scăpat de ei în Regatul Ierusalimului al cruciaților.
Potrivit Talmudului, Iisus a fost executat de o curte rabinică pentru idolatrie, pentru ca a incitat pe alți evrei la idolatrie și dispreț față de autoritatea rabinică. Toate sursele evreiești clasice care menționează execuția sa sunt destul de fericite să-și asume responsabilitatea pentru aceasta; în relatarea talmudică romanii nici măcar nu sunt menționați.
Atitudinea iudaismului față de Islam este, în schimb, relativ blândă. Deși epitetul dat lui Mahomed este „nebun” („meshugga”), acest lucru nu a fost nici pe departe atât de ofensator pe cât ar suna acum și, în orice caz, palește înainte de termenii abuzivi aplicați la adresa lui Isus. În mod similar, Coranul – spre deosebire de Noul Testament – nu este condamnat la ardere. Ea nu este onorată în același mod în care legea islamică onorează sulurile sacre evreiești, ci este tratată ca o carte obișnuită. Majoritatea autorităților rabinice sunt de acord că Islamul nu este idolatrie (deși unii lideri ai Gush Emunim aleg acum să ignore acest lucru).
Prin urmare, Halakhah decretează că musulmanii nu ar trebui să fie tratați de evrei nici mai rău decât goimii obișnuiti. Dar, de asemenea, nu mai bine.
BIO:
Israel Shahak – ישראל שחק; s-a născut Israel Himmelstaub, la 28 aprilie 1933. în Varșovia, și a fost cel mai mic copil al unei familii de evrei Ashkenazi sioniști de inalta cultură, a decedat la 2 iulie 2001 in Israel. A fost un profesor israelian de chimie organică la Universitatea Ebraică din Ierusalim, un supraviețuitor al holocaustului, un intelectual de aplecare politică liberală și un activist pentru drepturile civile atât în numele evreilor, cât și al tuturor goimilor (non-evrei).
Timp de douăzeci de ani, a condus Liga Israeliană pentru Drepturile Civile ale Omului (1970-90) și a fost un critic public al politicilor guvernelor Israelului.
Ca intelectual public, lucrările lui Shahak despre iudaism s-au dovedit controversate, în special cartea “Istoria evreiască, Religia evreiască: Greutatea a trei mii de ani” (1994).
Ca un intelectual de statura international publica, Shahak a scris despre acțiunile criminale ale guvernului israelian împotriva cetățenilor non-evrei ai statului Israel, cum ar fi suprimarea libertății de exprimare și a activității politice generale; ordonanțe funciare, restricții de viață și confiscarea terenurilor de la ne-evrei; distrugerea caselor; restricții inegale de remunerare și de muncă sancționate legal; reglementări de apărarea de urgență care să permită arestarea sumară, detenția și torturarea prizonierilor (civili și militari); pedepsirea colectivă a comunităților; asasinarea liderilor (religioși, politici, academici); discriminarea rasială în ceea ce privește accesul la educație; și privarea de cetățenia israeliană.
Astfel de activități politice i-au adus lui Shahak multă ostilitate și amenințări cu moartea.
Traducerea CD
Macaroana unipolaritatii este taiata inca odata cu eleganta tehnicitate.
FORUMUL ECONOMIC ESTIC ACCELEREAZĂ O MARE STRATEGIE DE COOPERARE RECIPROC AVANTAJOASĂ
Matei Ehret
Liniile de luptă pentru viitorul umanității au fost clarificate în mod explicit în cadrul Forumului Economic Estic din această săptămână, care a avut loc la Vladivostok sub tema „Oportunități pentru Orientul Îndepărtat într-o lume în curs de transformare”.
Președintele Putin a dat tonul evenimentului menționând:
„Vectorul strategic pentru dezvoltarea Orientului Îndepărtat este spre o nouă economie, acele domenii de dezvoltare economică, științifică și tehnologică care modelează viitorul, stabilesc tendințe pe termen lung în industrii, țări și regiuni întregi ale lumii. Aici se deschide o gamă largă de oportunități de cooperare internațională, precum și șansa de a analiza cu adevărat dezvoltarea sectoarelor și ramurilor tradiționale ale economiei.
Pe parcursul evenimentului de trei zile, au fost semnate 380 de acorduri în valoare totală de 3,5 trilioane de ruble, vectorizând o strategie de creștere pe termen lung pentru Nord-Estul subdezvoltat al Rusiei. Aceste acorduri reunesc zeci de națiuni și interese private într-un nou cadru strategic pe termen lung, care nu numai că deschide una dintre ultimele frontiere nedezvoltate de pe Pământ, dar care leagă și destinul Moscovei din ce în ce mai ferm în Pacificul Asiatic.
Acest lucru nu este o surpriză, deoarece modelul de creștere al Chinei a dat tonul unei ordini politico-economice alternative, iar relația Rusiei cu această nouă ordine este printre cele mai înalte priorități pentru oricine din Rusia angajat să supraviețuiască.
Spre deosebire de acele state occidentale blocate într-o navă unipolară care se scufundă, care au uitat cum să gândească pe termen lung sau chiar să desfășoare afaceri dintr-o perspectivă onestă de cooperare win-win/reciproca, Rusia a anunțat crearea accelerată a cinci orașe arctice moderne care vor găzdui între 300 de mii și 1,5 milioane de cetățeni în următorii ani. În plus, un decret a fost semnat de premierul Mihail Mishustin pentru 10 ani de finanțare în valoare de 500 de miliarde de ruble „pentru a construi noi autostrăzi, infrastructură comunitară, energie și instalații industriale”.
Strategia energetică a Rusiei pentru 2035 (prezentată pentru prima dată în 2015) a fost avansată în salturi și limite prin acorduri de creștere a sistemului de distribuție a gazelor de la 68,6% la 82,9% în 14 ani și de extindere considerabilă a dezvoltării energiei pe bază de hidrogen la 200.000 de tone până în 2024, înainte de a crește la 2.000.000 de tone până în 2035.
În timpul summitului, a fost stabilit un plan pentru trei clustere de producție de hidrogen care urmează să fie create cu:
1) un set nord-vest de clustere pentru a satisface nevoile în creștere ale Europei,
2) un set de clustere estice pentru exportul de hidrogen în Asia și, în cele din urmă,
3) un set de clustere arctice care vor fi un factor-cheie în deschiderea și modernizarea nordului Rusiei.
Deși există mai multe căi de a crea combustibil pe bază de hidrogen, cea mai utilizata opțiune pe care Rusia a selectat-o în modelul său actual utilizează tehnologia de captare a carbonului prin electroliză din gaze naturale.
Cu toate acestea, Rosatom a anunțat o abordare și mai robustă a dezvoltării hidrogenului sub formă de reactoare nucleare care nu numai că oferă energie electrica fiabilă și de înaltă calitate pentru a alimenta nevoile industriale și rezidențiale ale unei națiuni, dar generează, de asemenea, cantități masive de hidrogen ca produs secundar fără carbon.
La o inițiere din iunie 2020 a unui prototip de reactor conceput pentru a produce hidrogen la centrala nucleară Kola, un reprezentant al Rosatom a declarat:
„Scopul Centrului de Competență va fi validarea tehnologiei pentru producerea, stocarea și transportul hidrogenului electrolitic. Suntem acum la începutul unui drum lung.”
Necesitatea strategică pentru hidrogen și de asemenea, energia nucleară a lovit în cele din urmă multe națiuni care s-au trezit la realitatea că moara de vânt/ qijotiana si panoul solar anemic si inefectiv laudate si impuse pe piata de tehnocrații care gestionează Global Green New Deal au aratat frumos în modele de pe calculator, dar sunt complet disfunctionale atunci când sunt măsurate în raport cu nevoile reale productive ale umanității.
În cadrul summitului, președintele Putin a subliniat că Arctica găzduiește o serie de resurse minerale și energetice care nu numai că vor deservi deceniile următoare, ci și secolele următoare, cu zăcăminte arctice de petrol în valoare de 15 miliarde de tone și 100 de trilioane de metri cubi de gaz. Noi porturi vor continua să fie construite și modernizate, în timp ce linia feroviară transsiberiană a Rusiei (și calea ferată continentală Baikal-Amur asociată la 4300 km) va avea modernizari vaste pentru a permite o creștere a traficului de la 120 de milioane de tone/an la 180 de milioane de tone până în 2024.
Descriind ruta Mării Nordului, care se va reduce la 10 zile pe măsură ce navele mută mărfuri între China și Europa si decongestionează strâmtoarea Malacca și Canalul Suez, Putin a declarat:
„Aș dori să remarc faptul că, în ultimii 10 ani, volumul transportului de mărfuri pe această rută a crescut imens. Cândva în 1986 au fost livrate puțin peste 7 milioane de tone, anul trecut a fost de 33 de milioane de tone, iar până în 2024, această cifră ar trebui să fie de 80 de milioane de tone. Sunt convins că acestea nu sunt cifrele finale”.
Pentru a încuraja investițiile pe termen lung și construirea civilizațiilor (mai degrabă decât practicile de dezmembrare a resurselor dominante în cadrul Globalizării), Putin a anunțat o gamă largă de stimulente fiscale și prime de asigurare reduse pentru companiile care doresc să construiască infrastructură vitală și hub-uri industriale pentru programele auto, agricole și miniere din zonele arctice. Prezicând că numai companiile implicate în activități direct productive vor culege aceste beneficii.
Cu intenția de a inversa tendințele devastatoare de creștere negativă a populației pe care Rusia le-a suferit în anii întunecați ai Perestroikai și care nu și-au revenit niciodată în mod corespunzător, Rusia a prezentat o formă modernă de program de gospodărie care oferă terenuri, împrumuturi ușoare și alte stimulente financiare pentru familiile care doresc să migreze în aceste regiuni prioritare. În acest program sunt incluse oportunități ample pentru școlile comerciale cu locuri de muncă bine plătite pentru tineri și migranți, de asemenea.
Rusia a pus un accent mare pe dezvoltarea economică a Insulelor Kurile ca un accent principal pentru agenda de dezvoltare a Estului. În discursul său, Putin a avut grijă să sublinieze beneficiile pe care Japonia le-ar avea prin parteneriatul cu privire la aceste inițiative care se încadrează cu mult în afara doctrinei de securitate Quad asiatice pe care anumite personaje ciudate ar prefera să definească planificarea militară asiatică.
Atât în modernizarea căilor ferate, a noilor coridoare energetice, a fluxurilor migratorii, a noilor orașe și a transportului maritim arctic, relația Rusiei cu Inițiativa „Belt and Road” a Chinei este uriașă.
Fără ca această relație să atinga un nivel matur de armonizare ca un parteneriat inter-civilizațional puternic, este dificil să ne imaginăm ce zonă dezastruoasă fără speranță vor fi o mare parte din economiile din Europa Centrală, Asia și Orientul Mijlociu în acest moment.
Odată cu coridorul internațional de transport nord-sud început în 2002, care se întinde din Rusia până în India, cu rute maritime și terestre care ating zeci de țări care acum își asumă o nouă viață ca un proiect de reciprocitate în sinergie totală cu coridorul est-vest al Noului Drum al Mătăsii, importanța integrării Uniunii Economice Eurasiatice cu cadrul BRI nu poate fi subevaluată.
De exemplu, nu numai recentul acord de 400 de miliarde de dolari al Chinei cu Iranul a transformat Parteneriatul Eurasiatic Extins într-un nou format economic a acordurilor privind energia, transporturile și securitatea, iar Rusia și Iranul au avansat împreună si ele o armonizare a rețelelor lor electrice în jurul a două rute:
1) prin Azerbaidjan și
2) prin Armenia și Georgia.
În plus, în această vară, Rusia și Iranul au semnat un acord pe 20 de ani privind cooperarea politică, economică, de securitate, militară și de apărare.
Cu aceste noi programe pro-dezvoltare în vigoare, un nou mediu este rapid în curs de modelare în afara din ce în ce mai defunct „ordinea bazată pe reguli”. Acest sistem alternativ aduce speranță Afganistanului, Siriei și oricărei alte națiuni prinse în incendiile imperiului.
Reflectând această nouă speranță, purtătorul de cuvânt al talibanilor, Zabiullah Mujahid, a declarat:
„Asistența chineză va sta la baza dezvoltării afgane. O Centură, un Drum va reînvia vechiul Drum al Mătăsii. China va fi poarta noastră către piețele internaționale”.
Cu Summit-ul BRICS chiar după colț și Banca de Dezvoltare BRICS. alături de Banca Asiatică de Dezvoltare a Infrastructurii ce sunt gata să actioneze, sperăm că o viață nouă, ca o forță motrice de dezvoltare pe termen lung sa aiba inceputul in aceasta regiune.
Se poate spera doar că forțele mai înțelepte printre națiunile din occident ce inca mai încearcă să funcționeze prostește, unipolar, în termenii a două lumi opuse, vor recunoaște pana la urma in care viitor merita sa traiesti.
Traducerea CD
…scuze pentru r minuscul
Primul OM pe care l-am întînit și care gîndește. De ce nu vorbește nimeni de istoria de la 1877 cînd ne-am luat independența dată de rusia. De ce nu se spune că Transilvania o avem astăzi fiindcă Stalin a zis să fie a noastră De ce domnule profesor ??????
…scuze pentru r minuscul
Aici m-am blocat. nu stiu cum si ce sa raspund.