Ceauşismul lui Ion Coja este taxat şi de foştii prieteni
October 1st, 2009
Profesorul universitar Ion Coja şi-a anunţat recent intenţia de a candida la preşedinţia României. Dl Coja este cunoscut ca un naţionalist fervent, “de dreapta”, mai ales pe baza faptului că a fost apropiat al lui Petre Ţuţea. Nu ştiu ce a învăţat de la Ţuţea, dar ştiu ca dl Coja a fost secretar de partid pe Universitatea Bucureşti, că a fost senator PDAR, că a fost şi este lider al Vetrei Româneşti Bucureşti (legătura civică a PUNR cu lumea), că scrie de ani buni în România Mare a lui Vadim Tudor, că a candidat pe listele PNG-ului lui Becali şi că are un discurs virulent naţionalist şi nostalgic comunist. Toate acestea îl califică drept un adept şi instrument al naţional-securismului de tip ceauşist.
Cu puţină vreme în urmă, şi-a deschis drum, prin unii ciraci mai tineri de aceeaşi teapă, către Mănăstirea Petru Vodă, unde a îndrăznit să-i ceară binecuvîntare pentru a candida la preşedinţie părintelui stareţ Iustin Pârvu. Părintele nu e la curent cu multe din mizeriile scenei noastre politice, pentru că n-are timp de prostii, avînd în grijă mii de suflete, care vin să i se spovedească şi să ceară cuvînt de folos. Înşelat de cei care i l-au prezentat pe dl Coja, nu numai că i-ar fi dat binecuvîntare – cel puţin aşa susţine dl profesor -, dar l-a şi rugat să predice în ziua Naşterii Maicii Domnului.
În predica aceea, mai mult un recurs la istorie, dl profesor Coja a făcut un nou elogiu ceauşismului şi a deplîns moartea dictatorului. Din păcate, nu a fost oprit din cuvîntare şi dat afară din mănăstire, aşa cum s-ar fi impus, avînd în vedere că părintele Iustin a făcut un car de ani de închisoare politică, pe vremea cînd Ceauşescu era general de securitate, iar în cimitirul de la Petru Vodă îşi doarme somnul de veci un martir al temniţelor comuniste, părintele Gheorghe Calciu, cel care a fost închis şi în anii 70, pentru că s-a opus dărîmării bisericilor, şi a fost considerat duşmanul personal al lui Ceuşescu.
Susţinătorii dlui Coja, care încet încet se dovedesc trădători deopotrivă ai ortodoxiei şi ai neamului românesc, nimic altceva decît nişte naţional-securişti de cea mai proastă factură, n-au suflat un cuvînt despre acest eveniment. Ba au şi postat pe anumite site-uri fotografii cu dl Coja alături de foşti deţinuţi politici, insinuînd susţinerea de care s-ar bucura din partea acestora.
De altfel, dl Coja întreţine de multă vreme relaţii cordiale cu anumiţi foşti deţinuţi politici, care se lasă îmbătaţi de discursul său, ignorînd toate elementele naţional-comuniste şi toate laudele aduse lui Ceauşescu. Dl Coja a reuşit chiar, pe la mijloocul anilor 90, să devină preşedinte al Fundaţiei Buna Vestire – organizaţie cultural-educativă a foştilor deţinuţi politici – şi a încercat să candideze la preşedinţia României din partea Partidului Pentru Patrie, fondat de foşti deţinuţi politici, în majoritate legionari.
Astăzi, foştii prieteni încep să realizeze pe cine au încălzit la piept.
Secretarul general al PPP, Florin Dobrescu, îl pune la punct pe dl Coja, cu duhul blîndeţii, dar ferm.
Redau aici doar cîteva pasaje, îndemnîndu-vă să citiţi textul integral aici.
Personal, vã mãrturisesc cã am fost consternat sã citesc afirmatiile dvs.. Cum domnule profesor, chiar asa? În acceptia dvs. Ceausescu “si-a iubit tara si poporul, s-a straduit pentru binele nostru”…? A fost posibil sã o spuneti atat de deschis, de dezinvolt ?Nu pot sa cred ca nu aveti cunostintã de faptul cã, prin anii 1950, Nicolae Ceausescu conducea reprimarea unor rascoale taranesti anti-colectivizare si chiar divizii de Securitate prin Muntii Fagarasului, dupa partizani (vezi si Gavrila-Ogoranu, “Brazii se frang dar nu se îndoiesc”, vol II).
Pentru ca, mai apoi, prin anii 1980, sa distruga a cincea parte din Bucurestiul istoric (este unicul caz de oras distrus in timp de pace – desigur exceptînd cazul lui Nero), si sa inceapa o cruda campanie de distrugere a satelor, avand ca zona pilot pentru experiment judetul Ilfov. Sunt dispus sã vã invit la mine, in comuna 1 Decembrie, sa va arat blocurile cu 3 etaje, dar fara apa, canal, WC si încãlzire centralã. […]
Cu ce credeti deci ca a fost mai roman comunistul Ceausescu decat comunistul Gheorghiu-Dej, sa zicem? În fond, Dej nu a demolat atatea biserici cate a demolat Ceausescu. Si nici satele românesti. […]
Dar, în ultimã instantã, in anii genocidului antiromanesc, Ceausescu era in conducerea PCR si a fost implicat direct in represiune. Ori ce vreti sa acreditati: ca in 1950 era criminal stalinist, iar in 1965 il apucase brusc umanitarismul? Haideti sa fim seriosi, d-le profesor ! […]
E dreptul dvs. sa aveti orice opinie, si va respect orice opinie. Personal insa, vreau sa va spun ca am oroare de amintirile sumbre ale acelor ani si de orice laude sau scuze care i se gãsesc lui Ceausescu. […]
În ceea ce-l priveste pe Ceausescu, pentru mine si romanii care au suferit atunci, ramane un diavol criminal care si-a meritat soarta.Pentru cã, în fond, de Craciunul lui 1989, a fost ucis în halul acela de nimeni altcineva decât de tovarasii sai din PCR. Cu acordul tovarãsilor de la Moscova. Dupa tipicul obicei al comunistilor de pretutindeni de a se elimina unii pe altii. E plinã istoria PCUS-ului, e plinã istoria partidelor comuniste europene si de pretutindeni de aceste procedee de exterminare a rivalilor interni.
Si apoi, Ceausescu nici macar nu credea in Dumnezeu. Asa ca, pentru el, precum si pentru cei care l-au omorat, ori Craciun, ori nu, tot aia era.
Si este si acum. Caci la conducerea structurilor din România sunt aceiasi oameni. Ei sau urmasii lor.
*
* *
Ce este cu acest text, domnule professor ION COJA?
Păi, precum știi, în Wikipedia la articolul dedicat mie a apărut această informatie: că am fost secretarul PCR al Universității București… Nu am dat importanță acestei „inadvertențe”, mai ales că Universitatea a avut secretari PCR niște oameni serioși, demni de tot respectul: Gheorghe Cazan, Ghiță Florea, Gheorghe Dincă… Am precizat totuși că aș fi curios să știu cine a scornit această poveste, nu i-aș spune chiar minciună… Cine știe, dacă mai dura societatea multilateral socialistă poate că ajungeam secretar PCR pe facultate sau pe universitate… M-ar fi onorat această demnitate. Un tînăr pasionat de internet a știut să afle sursa informației: articolul de mai sus, apărut în revista on line Vești Ortodoxe…
Greșiți dacă credeți că pentru publicul de pe Internet nu ar fi contat faptul că ați fost secretar PCR, ba chiar la o instituție așa de importantă ca Universitatea București! Vă descalifica în ochii multora! V-am sfătuit mereu să dați o dezmințire! Oricum, cine a scris textul cu pricina a vrut și a știut că prin această minciună o să vă discrediteze, o să vă compromită! Cine este autorul acestui text, text pe care eu personal evit să-l calific. Este un text nesemnat.
Este nesemnat, dar același tînăr inimos s-a priceput să afle din subteranele redacției respective că textul a fost scris de Claudiu Târziu.
Din câte știu, Claudiu Târziu este cotat ca un bun publicist, din rândul tinerilor naționaliști. Ca și Florin Dobrescu. Amândoi v-au pus „la punct” cu o înverșunare greu de înțeles între oameni care se află pe aceeași baricadă naționalistă! Am avut impresia, citind articolul, că amândoi vă așteptau, vă pândeau să faceți un pas greșit ca să vă sară la gât!…
Nu știu dacă suntem totuși pe aceeași baricadă!… Naționaliștii sunt de două categorii, cel puțin două: unii care au de tras numai ponoase de pe urma acestei credințe, alții care știu să tragă multe foloase, să facă o afacere rentabilă din patriotism, din naționalism chiar! Nu-mi dau seama dacă cei doi tineri sunt în aceeași oală cu mine! Mi-ar părea rău pentru ei! Sunt tineri și au nevoie de multe! Viața este din ce în ce mai grea.
Alt comentariu nu faceți?
Nu țin să schimb cuiva părerea despre mine, dar spectacolul pe care îl oferă cei doi publiciști nu mă poate lăsa rece. Prin meseria mea am fost preocupat nu atât de nivelul cunoștințelor celor care așteptau de la mine o notă, cât de corectitudinea raționamentelor, a gândirii lor! Poți să-l înjuri pe Coja cât vrei, Coja fiind o persoană oarecare, un ins din puzderia de indivizi. Dar când înjuri un personaj istoric este altceva. Ba încă un personaj a cărui moarte frizează martirajul. Trebuie să fii preocupat de grija de a nu greși! Mă indispune ușurința celor doi tineri de a-l blama definitiv și total pe Ceaușescu și regimul de dinainte de 1990! Mă doare, acesta este cuvîntul, te rog să mă crezi, mă doare calitatea argumentației. Precaritatea discursului…
Vă doare prostia altora?
Majoritatea celor care îl înjură pe Ceaușescu o fac cu argumente subțiri, adesea tembele! Și reciproca e adevărată: majoritatea celor care l-au lăudat pe Ceaușescu o făceau fără argumente serioase, corecte, reale. Altele sunt motivele pentru care Ceaușescu merită să fie blamat sau lăudat! Celor doi preopinenți, dacă sunt de bună credință, adică dacă îi interesează adevărul și numai adevărul, le-aș oferi acest subiect de meditație: există persoane care, pentru cât au suferit pe nedrept sau pentru cum s-au luptat cu regimul înainte de 1990, repet: înainte de 1990, merită să le dai toată atenția și toată încrederea că sunt cei mai îndreptățiți să critice ce a fost până în decembrie 1989. Unul dintre aceștia este Constantin Dobre, altul este Paul Goma.
Vă referiți la Constantin Dobre liderul grevei minerilor din 1977?
Da! Acest om, fără să știe, a avut un rol aparte în viața mea. La Europa Liberă mereu au spus despre el ca a fost omorît de „băieții cu ochi albaștri”, într-un accident de circulație simulat la Craiova. Iar eu i-am crezut. A fost unul din motivele pentru care eu l-am detestat pe Ceaușescu și am dat crezare și celorlalte zvonuri despre crimele de care se făcea personal vinovat, cum ar fi cele din Vrancea sau de la Brasov, în 1987. Din această cauză nu am scris niciun rând de laudă partidului sau conducătorului iubit! Din păcate, nu am motive să mă laud cu asta! Așa cum s-ar aștepta unii!…
Și de ce nu vă gândiți să faceți caz de acest dat extrem de important: sunteți printre puținii scriitori care nu au omagiat conducerea de partid și de stat comunistă… Nu e de colo!
Dacă după 22 decembrie 1989 se instaura în România un regim politic mai bun, mai corect, da, aș fi avut motiv să mă laud că m-am ținut la distanță de regimul precedent. Așa însă… Dar este alt subiect. Mă întorc la dl Constantin Dobre. După 22 decembrie 1989 am aflat cu mare mirare că Dobre trăiește, iar despre celelalte crime ale lui Ceaușescu, precum știm, nici una nu s-a confirmat! Nici una!… Mai mult, textele mele despre Ceaușescu, în care i-am găsit „circumstanțe atenuante”, au ajuns și la cunoștința dlui Dobre. M-a căutat pe Internet și la telefon ca să-mi spună că e de accord întru totul cu poziția mea. O părere care diferă mult de a celor doi tinerei… Evident, părerea lui Constantin Dobre contează pentru mine mai mult decât părerea lui Claudiu Târziu sau Florin Dobrescu. Dar și pentru cei doi critici ai lui Ceaușescu ar trebui să conteze părerea lui Dobre! Asta vreau să spun și îi sfătuiesc: să-l caute pe dl Constantin Dobre și să afle de la dînsul cât de criminal a fost Ceaușescu. A simțit-o pe propria sa piele… Este cel mai potrivit să spună cât a fost Ceaușescu de criminal, de trădător etc., etc.
L-ați amintit și pe Paul Goma.
Da, a contat și el în viața mea. Măcar pentru momentul din toamna anului 1977, când am declarat în adunarea generală PCR a Facultății de limbi străine că în organizația PCR a Universității București se află câțiva nemernici cu funcții de conducere importante!… Și am pronunțat și nume. Anul 1977 a fost un an al exasperării. Era după cutremur, apăruse mișcarea Goma, apoi greva minerilor, plutea în atmosferă sentimentul că nu se mai poate continua ca până atunci, că trebuie să facem un început al înnoirii noastre. Urmarea? O colegă, Ecaterina Goga, soția unui general de securitate și lidera de sindicat pe Universitate, a cerut să fiu dat afară din Universitate, influența mea asupra studenților fiind nocivă!… N-a luat-o nimeni în serios!… Secretar PCR pe Universitate era dl Ghiță Florea.
Mă întorc la Paul Goma. Îi trimit cam tot ce scriu pe Internet. Nu cred eu că este de acord cu tot ce scriu, dar dacă de la dînsul mi-ar veni un semnal că bat câmpii cu Ceaușescu „al meu”, atunci aș ezita să continui. Le recomand celor doi criticaștri să citească ce a publicat Paul Goma după 1990 și să se întrebe de ce subiectele abordate de Goma lipsesc din panoplia publicisticii lor? Nu și din a mea!…
De ce credeți că au fost atât de incorecți față de dumneavoastră!
Nu de mine este vorba. Recunosc oricui dreptul de a mă antipatiza, de a mă calomnia chiar. Și mie îmi sunt antipatici unii oameni fără un motiv serios!… Ce mă întristează este incorectitudinea lor față de Ceaușescu. Deloc creștinească! Să ne fie clar: acest gen de abordare a subiectului Nicolae Ceaușescu aduce servicii numai celor vinovați de asasinarea lui Ceaușescu și de tot ce a urmat! Asasinarea lui Ceaușescu este strâns legată de dezastrul național care a urmat! Asasinii lui Ceaușescu au nevoie de susținere în continuare.
Le-o oferă Florin Dobrescu! Cine este Florin Dobrescu?
Este un tînăr care conduce acum un partid important, în care își pun nădejdea mulți oameni de ispravă: Partidul Pentru Patrie, al foștilor deținuți politici.
Revin la Predica pe care ați rostit-o la Petru Vodă. Totuși, de ce l-ați pomenit pe Ceaușescu într-un context atât de nepotrivit, într-un cuvînt rostit întru lauda Preacuratei Fecioare? Nu v-ați dat seama că veți stârni multă opoziție?
Prost nu sunt, dragul meu. Știam că se vor găsi să mă injure destui. Numai că eu mă aflam la o mânăstire, loc în care simți câteodată binecuvîntarea Cerului. Îmi pregăteam predica, era trecut bine de miezul nopții când mi-a venit ideea să-l pomenesc pe Ceaușescu. M-am întrebat de unde mi-a venit acest gând… Este pentru mine o veche întrebare: cine ordonează fluxul amintirilor și mai ales al gândurilor, al ideilor care ne trec prin freză!… Vin de la un bun sau de la un rău sfetnic? De la Duhul Sfînt sau de la Nefârtatele… A fost o noapte aparte acea noapte, când, după slujba de la miezul nopții am aflat că a doua zi voi ține predică în fața credincioșilor veniți din toate colțurile Țării să-l vadă și să-l asculte pe Părintele Justin, nu pe mine! Mi-am dat seama că pe mulți îi voi stârni împotriva mea! Mulți oameni mărginiți care nu vor ști să vadă restul sau să judece în miezul și în întregul ei predica rostită de mine. Dacă ar fi să dau timpul înapoi, nu aș scoate nimic din acel text!… Pentru mine rămâne și azi deschisă întrebarea: de unde mi-a venit gândul de a-l pomeni pe Ceaușescu din înaltul altarului de la Petru Vodă. De la îngerul păzitor sau de la cel care ne ispitește la păcate…
Părintele Justin Pârvu ce a zis?
Mi-a zis că a fost bine, dar că nu trebuia să-l pomenesc pe Ceaușescu. I-am explicat de ce am făcut-o și mi-a dat dreptate. A făcut și un comentariu neașteptat, pe care nu știu dacă am voie să-l divulg, nu știu nici dacă am voie să-l tăinuiesc mai departe!
E de interes public?
Oho!
Ce a urmat?
A urmat reacția „naționaliștilor”, alde Târziu și Dobrescu, dar și alții, în frunte cu frații Roncea, care, fiecare cu ce a putut, au sărit să împiedice candidatura mea la preșidenția României! Deprimant… Nu comentez!
Dar au fost așa de naivi să se teamă că veți reuși, că creadă că aveți vreo șansă de reușită?!
N-au fost deloc naivi! În cazul meu, succesul candidaturii mele însemna să mă pot adresa electoratului românesc în calitate de candidat și să fac două lucruri: mai întâi să le spun oamenilor câte fapte și situații le sunt ascunse sau prezentate deformat, cât sunt de mințiți și, în al doilea rând, să le spun părerea mea despre câțiva candidați, să le ofer eu, argumente nici azi cunoscute, pentru care acei candidați nu merită încrederea alegătorilor! Am dorit să particip la campania electorală pentru a împiedica alegerea lui X sau Y. N-am ascuns față de nimeni că acesta e scopul meu. Am fost naiv. Eu am fost naivul!
Sunteți naiv în continuare. La Paris, fostul dumneavoastră coleg Alexandru Sincu povestea cu ani în urmă la prieteni și cunoscuți despre dumneavoastră că ați refuzat ani de zile să vă plătiți cotizația la partid. Este adevărat?
Te corectez: este vorba de cotizația la sindicat. Nu am mai plătit-o din 1979 până azi…
Un gest care nu cadra cu ținuta unui secretar PCR!… Care au fost consecințele?
Una singură, propriu zis: M-a chemat la el Alexandru Graur și m-a întrebat ce se întâmplă. I-am povestit care sunt motivele mele, de ce nu plătesc sindicatul, și mi-a dat dreptate! El, comunist din ilegalitate, din 1938, m-a încurajat să merg mai departe cu refuzul meu!… M-au lăsat în pace. Nici eu nu am făcut mai mult decât că nu am plătit cotizația, iar la întrebarea de ce, spuneam că o să plătesc totuși, dar după ce voi explica gestul meu la prima adunare de sindicat pe Universitate… Adunarea aceea nu s-a mai ținut niciodată! Alte detalii nu cred că ar putea interesa.
Sunteți prea discret și prea modest!… Nu aveți voie să fiți așa, atâta vreme cât sunteți o persoană publică, iar mulți dintre cei care vă citesc vă aprobă. Cred că aveți anumite obligații față de cei care vă prețuiesc scrisul. Aveți obligația să le oferiți cât mai multe argumente pentru a le răspunde detractorilor de care aveți parte. Nu puțini! Sunt detractori care odată cu persoana Dvs atacă și ideile dumneavoatră. Nu credeți că ar trebui să protejați aceste idei și pe cei care vi le împărtășesc?
Adică mă îndemni să mă laud, lauda de sine, știi cum e…
Dacă e vorba de ceva adevărat, nu mai este laudă de sine, ci informație. Vă invit să le oferiți celor doi detractori o informație despre dumneavoastră care să le mai potolească avîntul denigrator. Să zicem o întâmplare de pe vremea când erați senator!… Una de care nu se știe.
Cred că ai dreptate. Nepoții au dreptul să cunoască totul despre bunicul lor!… Pentru nepoata mea și nepoții pe care o să mi-i mai dea Dumnezeu: Când m-am pomenit senator, cu mașină și șofer, nu m-am simțit în largul meu. Aveam amșina mea! Așa că am trimis mașina senatului la Constanța, în circumscripția electorală care mă alesese, și am pus mașina cu șofer cu tot la dispoziția veteranilor de război și a foștilor deținuți politici… Aceeași mașină am trimis-o la Nucșoara, a luat-o pe Elisabeta Rizea de acasă și a adus-o la Mangalia, unde a stat o iarnă întreagă la tratament anti-reumatic, la sanatoriul Siemens. E drept, pe spezele lui frate-meu, Aurel Coja. Amândoi am ținut să nu se facă caz public din acest gest. A fost extraordinar cum s-a purtat lumea din Mangalia cu Elisabeta Rizea. Veneau la ea s-o vadă și s-o asculte ca la Maglavid… O femeie extraordinar de deșteaptă și de plăcută!
Cum credeți că tînărul Claudiu Târziu a putut să afirme atât de categoric că știe, știe el că ați fost secretar PCR pe Universitate?!
N-aș vrea să păcătuiesc față de cei doi tineri încercând să-mi explic eu comportamentul lor. Ei sunt cei mai în măsură să explice și mai ales să-și explice gestul prin care se fac vinovați, dar nu față de mine, ci față de cei care au dreptul la adevăr, cei care ne citesc. Cei care le acordă vreun credit în viața publică. Da, le ofer acest spațiu, al acestui site, să se explice și eventual să se justifice. Nu exclud existența unui punct de vedere care să le justifice intervenția! Dacă vor să mă injurieze mai departe, o pot face pe acest site și cu efect mai mare. Sunt numai ochi și urechi!…
Bucuresti, 20 august
A consemnat PETRE BURLACU
[…] Stroie Florenta Catalina 23 august 2011 la 8:15 am – Editeaza – Raspunde […]
Am asteptat prea mult sa mai inghit IMPOSTURA, PROSTIA, dar mai ales NEAMPROSTIA celor care ne stabilesc soarta, fara a ne privi in ochi.
Va spun doar ca, mi-as dori pentru tara mea un presedinte ca dvs.onorate domn !
Domnule Coja, aveţi stima românilor care îşi iubesc ţara. Ceilalţi, detractorii dvs., fie se bagă în seamă, fie sunt fiinte nenorocite roase de viermele invidiei. Asta ca să nu spun de uneltele ticăloase ale parveniţilor şi paraziţilor, veniţi de aiurea, după „pământ şi apă”.
Faptele oamenilor pentru ceilalţi oameni contează şi îi fac mari, mici sau antisociali.
Avem nevoie de modele, vă respect pentru curajul şi demnitatea prin care cereţi România, înapoi românilor.
Vă sunt alături în gând şi faptă, militez pentru renaşterea păturii intelectualităţii autentice, puse în slujba neamului românesc. Pe faţă!
dem
ce-i cu tine ioane?este adevarat ca-l elogiezi pe cizmar?nu pot sa cred nimic din ceeace se spune dspre tine.pentru mine ai ramas acelasi om integru roman pna la fanatism.daca ai timp e-mail cateva randuri la e-mail-ul meu. tanmar41@yahoo.com. traiasca legiunea.sunt convins ca capitanul se afla de mult in walhala,locul final de odihna al arienilor.sieg heil.george.
Nu am decat o observatie: Atunci cand ramai fara argumente, pui etichete. Numai ca noi, astia de ma umblam pe aici, obisnuim sa ne folosim continutul propriei tartacute, nu sa inghitim pe nemestecate actele de razboi psihologic… Lasati-i boalii, domnule Coja, si vedeti-va de drum! Nu mor caii cand vor maidanezii!
Domnule Coja, eu, avand o placere indescriptibila sa fiu idiot si nebun, incorect politiceste si tradator de neam si Patrie, prefer sa va acord dumneavoastra tot respectul, iara nu celor doi sau multor altora cu apucaturi similare. Si incerc sa inteleg dar nu pot: in mintea acestor indivizi, ce-o fi insemnand „sa simti Romaneste”?
Nu inteleg de ce Dl prof. Ion Coja le pretinde celor doi sentimente si comportari crestinesti. Poate ca sunt de fapt budisti sau poate musulmani. Mai stii ?
Dupa parerea mea cei doi ar putea sa fie oamenii lui Ion Iliescu si incearca sa-l faca odios pe Ceausescu ca sa poata sa se justifice in fata oamenilor si a istorie pentru ceea ce a facut. Eu nu stiu de ce prof. Ion Coja ii baga in seama.
Cei doi nu m-ar mira sa ma improaste si pe mine cu noroi ca am fost omul Sigurantei. Pai daca am fost omul lor de ce m-au impuscat ?
PS: apropos de Nicolae Ceausescu,e bine de stiut http://www.youtube.com/watch?v=bif-sEWh55o&feature=channel_video_title
Va felicit domnule profesor pentru acest articol extrem de sincer,fara ocolisuri,si in opozitie cu vremiile,cand pana si cei mai mari securisti,aripa KGB anti-patriotica,in opozitie cu Trosca,se dau mari anticomunisti.E ca si cum ati avea curajul in anii 1945-46 in Franta iudee,sa gasiti parti bune guvernului Vichy.
Pe Facebook am scris ca sunt impotriva Marii Loje nationale a Romaniei,pentru ca nu are elite,si ca vom mai sta de vorba(cu prietenii Roncea,si altii),cand Ion Coja va fi marele maestru al Lojei!Atunci vom putea spune deschis ca mai exista elite apreciate in Romania si in Masoneria ei(cu atatea secte,nerecunoscute de nimeni nicaieri in lume,poate de aici si anonimatul Romaniei pe plan mondial).
Va doresc cele bune,ca bunul DumneZEU,ca neamul si Tara sa fie alaturi de dvs.
Fie ca parintele Justin Parvu,sa ne predice si in anul 2030!
pina si carlos sacalul a fost cinstit fata de ceausescu si i-a facut o descriere de genul ” a fost un taran patriot…”
astia din tara ori au rea vointa ori sunt intoxicati….nici macar istoricii de meserie nu i-si fac datoria sa clarifice patriotismul lui ceausescu, ori nu sunt lasati. cu cit trece timpul, dispar tot mai multi martori, si se va asterne praful, incit detractorii vor putea spune orice. poate ca asta e si scopul, asa cum au facut si cu antonescu.
Claudiu Tîrziu a scris asta deci. Eu am mai citit nişte prostii scrise de d-lui.Altul cu şcoală multă şi minte puţină ! Văd că e şi inventator de sintagme acest domn Tîrziu (ce nume !): naţional-securism. Limbajul folosit de d-lui este unul răuvoitor.Foloseşte cuvinte ca : ciraci, teapă. Se preface că nu mai poate el de respect pt părintele Pîrvu.Mănîncă rahat că Ceauşescu a fost general în Securitate. Ştiu că a fost general responsabil cu pregătirea politică pe întreaga armată, nu general de Secu.Sincer nu ştiu de ce a fost închis Gh Calciu în anii 70. Biserici s-au dărîmat doar după cutremur( 3 biserici în Bucureşti) şi aceasta din cauză că fuseseră făcute varză de cutremurul de 7,2 grade din martie 1977. Unele biserici au fost chiar protejate.Cînd s-au lăţit străzile din Buc acestea au fost trase mult mai departe de drum pt ca traficul greu care face trepidaţii să nu le deterioreze în timp.Proştii şi ruvoitorii au spus că a dat ordin Ceauşescu să fie ascunse bisericile.Dacă le-ar fi lăsat la stradă în 20 de ani ar fi avut pereţii crăpaţi din cauza maşinilor mari (17 tone plus 17 încărcătură). Da, agreşit Ceauşescu cu cele 3 biserici demolate.Trebuia să le lase aşa şi să le dărîme Patriarhia cu voluntari sau cu oamerni plătiţi de ea. Ceauşescu a dispus dărîmarea unei singure biserici.A fost dărîmată împreună cu vechiul spital Brîncovenesc de la Piaţa Unirii din Bucureşti şi s-a construit acolo săpital nou ! Aşa că nu pricep pt ce protesta Calciu ? Oricum nu a fost vreodată considerat duşman personal al lui Ceauşescu. Acest Tîrziu minte sau nu ştie ce vorbeşte.
Tipul e de o mare obrăznicie şi de o mare prostie: zice că susţinătorii lui Ion Coja sînt trădători ai ortodoxiei şi ai neamului romînesc.Probabil că eu sînt şi mai mare trădător de neam pt că nu vreau să grafiez romîn cu â.Omul îmi aduce aminte de diverşi UTC-işti, profesori, colegi de şcoală, colegi de serviciu, oameni care la fel făceau: inventau acuze după care le umflau şi le prezentau ca păcate capitale.Întreabă dl Tîrziu făcînd pe prostul (poate mă înşel şi el e chiar prost):”cum, d-le profesor? Ceauşescu şi-a iubit ţara şi poporul?”. Deşi răspunsul e f simplu dl Tîrziu crede altceva, ca să fie pe linia politică actuală.Ceauşescu a iubit Romînia şi poporul, dar nu a prea ştiut cum.Acesta este răspunsul.
Dl Tîrziu se prezintă credincios, ortodox, corect……pe linia actuală, ce mai ! Gîndeşte prost însă. De ex zice că:”Pentru cã, în fond, de Craciunul lui 1989, a fost ucis în halul acela de nimeni altcineva decât de tovarasii sai din PCR. Cu acordul tovarãsilor de la Moscova. Dupa tipicul obicei al comunistilor de pretutindeni de a se elimina unii pe altii. E plinã istoria PCUS-ului, e plinã istoria partidelor comuniste europene si de pretutindeni de aceste procedee de exterminare a rivalilor interni.”
Nu e aşa! La data aceea cei care l-au ucis nu mai erau tovarăşii lui. Gorbaciov era un trădător care se dăduse cu americanii şi dărîma din interior socialismul, iar Iliescu se asociase spontan cu Gorbaciov. Ce tovarăşi sînt ăştia? Nu a fost vorba de înlăturare de rivali. Cum să fi fost Ceaşescu rival al lui Gorbaciov? Iar Iliescu a declarat PCR după puţin timp ca fiind desfiinţat.A zis rîzînd: ” Partidul Comunist nu mai există”. Aşa că, ce rivali?
Cu ce îşi ţine zilele Claudiu Tîrziu? Bănuiesc că dacă nu scrie asemenea prostii nu are ce mînca. Pare a fi un condeier fripturist.
Domnule Profesor, eu nu-i cunosc pe acesti calomniatori, Dobrescu si Tirziu, dar sa spuna despre dumnevoastra asemenea mascari este de-a dreptul ilar si nefondat. De ce nu se cere parerea si unor fosti studenti de- ai dumneavoastra?
Eu v-am cunoscut in primul semestru de facultate, in 1989, deci cu putin inainte de revolutie si erati singurul profesor care ne vorbea despre nedreptatile lui Ceausescu si ale regimului sau. La vremea aceea, curajul dumneavoastra de a spune lucrurilor pe nume, de a scoate in relief ce nu e bun la acest regim, ma lasa perplexa. Si eu si alti studenti ne temeam sa nu fiti ridicat de securitate, pentru ca, printre teoriile de lingvistica pe care le invatam, in timp ce ne vorbeati despre Martinet si Saussure, ne povesteati si despre regimul ceausist, despre cenzura, despre tot ce aducea rau acest regim.
Veneam la cursul dumneavoastra cu un interes deosebit si vad si acum in dumneavoastra un om care are gustul dreptatii si adevarului,dorinta de a spune lucrurilor pe nume chiar daca aceste lucruri dor cateodata.
Eu nu am niciun interes sa relatez lucrurile altfel de cum au stat, dar adevarul trebuie spus: singurul profesor de la Universitate care avea curajul sa vorbeasca despre Ceausescu si regimul lui in acele vremuri, erati dumneavoastra.
Calomniaza, calomniaza, calomniaza, ceva tot ramane.
Acum sa nu credeti ca am ajuns sa il idolatrizez pe dl. profesor Ion Coja !
Sunt multe lucruri in discursul domniei sale, cu care chiar nu sunt de acord.
Inclusiv cu „aplecarea” domnie sale catre Ceausescu.
Conced ca era patriot, nationalist cat ii permitea educatia cominternista, dar de o incultura si de o ibecilitate fara margini.
Din pacate, intrucat a fost o lovitura de palat si nu o revolutie, l-au impuscat doar pe el si pe Elena.
Vreo 10.000 de (politruci) morti ar fi priit mult mai bine Romaniei.
Oricum, nu sunt de acord cu acuzele ne-documentate, aruncate ca pe maidan unde „mata e cioara si tactu canta la vioara” sunt monede curente.
Astept sa aud ca dl.Coja avea si 3 stele mari pe umeri la 2 si 1/4.
Ca nu ma mai mira nimic, in situatia in care mari personalitati politice mondiale, cer reducerea populatiei pamantului la 300 de milioane !
http://arid.wordpress.com/2011/08/18/adendum-la-democratie/