Cât de ecumenic mai este patriarhul ecumenic?
CD
CE „UNIVERS” CONDUCE PATRIARHUL ECUMENIC UNIVERSAL? Presa greca a publicat un raspuns al ierarhului Patriarhiei Constantinopolului, Parintele Mitropolit Apostolos de Derkoi, la un apel al calugarilor Bisericii Ortodoxe Ucrainene catre Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului, in care il indemna sa-si reconsidere recunoasterea Bisericii Ortodoxe Schismatice din Ucraina (OCU). Practic, le-a spus calugarilor să tacă. „Tineți-vă gura si jos mâinile și de pe Succesorul celor ce v-au făcut creștini!”A strigat bătrânul Mitropolit Apostolos de Derkoi. Interpretarea teologică a sintagmei „a face creștin” trebuie lăsată la conștiința acestui ierarh. Cu toate acestea, sentimentul creativ al Fanarului ce ca un fel de fabrică caruia i-a fost acordat un brevet pentru fabricarea creștinilor este tipic. Acum, „producătorul” cere „produselor” sale, care au fost retrogradate în categoria defectelor cu o singură lovitură a stiloului, să adopte „poziții de umilire și ucenicie”. Cel puțin creștinii ortodocși nu sunt obligați să poarte un semn care să spună „Făcut în Fanar” – “Made in Fanar” în jurul gâtului lor în locul unei cruci. Ierarhii Fanarului uită un detaliu important: Patriarhia de astăzi a Constantinopolului nu mai este Biserica Ecumenică a Marelui Constantinopol, a Noii Rome, a Țargradului. Biserica a căzut chiar înainte ca turcii otomani să cucereasca Constantinopolul însuși în 1453. Încă din 1439, Patriarhia Constantinopolului a devenit eretic, supunându-se Papei de la Roma și intrând în Uniunea Florentină cu romano-catolicii. Exact în acest moment, în 1448, Biserica Rusă a devenit, dar departe de a deveni de bunăvoi,e autocefală și prima din întreaga lume ortodoxă, iar Moscova a devenit a Treia Romă, singura putere ortodoxă liberă care stă în apărarea Ortodoxiei. Spre deosebire de fanarioții naționaliști greci, nu a umilit niciodată sau minimalizat popoarele. În Ortodoxie, nu a existat niciodată un cap suprem pentru toate bisericile. Un fel de supraîncălzire cauzată de ambițiile excesive de putere poate fi observată și în rândurile Patriarhiei Constantinopolului însuși. Mulți colegi ierarhi sunt nemulțumiți și dezamăgiți de „prezența vociferată” a Bătrânului Mitropolit Emmanuel de Calcedon (Adamakis), care a fost recent transferat de la Paris pentru a sluji la Istanbul, în Fanar. Mitropoliții din regiunea Bosforului nu sunt mulțumiți de mobilitatea ridicată a unui ierarh care, în conformitate cu typikon, este al doilea la comandă. Patriarhul Bartolomeu îl apreciază foarte mult și îl consideră capabil să-și asume un rol de lider în patriarhie. Cu toate acestea, acest lucru i-a întors pe ceilalți împotriva lui. Cei mai nemulțumiți de activitățile Mitropolitului Emmanuel de Calcedon sunt cei care aparțin grupului Mitropolitului Dimitrios din Insulele Principilor. Patriarhul Batholomew are 81 de ani și există zvonuri de ceva timp că are probleme grave de sănătate. Numai Dumnezeu știe cât timp a mai rămas, dar este important să înțelegem că, prin această acțiune publică, Fanarul a dat un semn clar întregii lumi ortodoxe. Succesiunea de la Arhondonis la Adamakis este sigură. Ideologia renovării liberale și, în același timp, expansiunea dură în afacerile interne ale altor biserici locale, devine linia oficială a Fanarului, mai degrabă decât afacerea privată a primului ierarh în vârstă din Istanbul și ambițiile sale personale. Cert este că, timp de mulți ani, însuși Mitropolitul Emanuel nu a fost doar unul dintre apologetii Patriarhului Batholomew, ci și un ideolog pe deplin independent al Fanarului. Mai exact, a fost un ideolog al unei mișcări, atât ecumenice liberale, cât și, în același timp, totalitare față de întreaga lume ortodoxă, care își are originea în Patriarhia Constantinopolului cu mult timp în urmă, dar care, până de curând, a fost cel puțin formal ascunsă de retorica „conciliarității panortodoxe”. De aici înainte, totul devine foarte clar. Nu numai că Fanarul nu va renunța niciodată la fărădelegea din Ucraina, dar însuși Mitropolitul Emanuel a fost implicat direct și personal în crearea falsei biserici a OCU și va continua această politică împotriva altor biserici, precum Biserica Țărilor Cehe și Slovacia, a căror autocefalie a fost contestată activ de Fanar în ultimii ani, ca oricărei patriarhii antice care îndrăznește să pună la îndoială omnipotența ierarhilor din Istanbul. În această privință, trebuie subliniat faptul că politica aleasă de Fanar este absolut anticanonică și practic eretică. Acceptarea ideologiei Dimitrios Arhondonis -Emanuel Adamakis nu este altceva decât o adevărată trădare a Ortodoxiei. Printre altele, ancheta a scos la iveală imagini CCTV care îl arată pe Emmanuel implicându-se în acte homosexuale cu presupuși hoți – tineri de la o agenție de escortă din Paris invitați la clădirea Metropolis chiar de către ierarh. https://orientalreview.org/wp-content/uploads/2020/05/Elpidophoros-and-Trump.jpg Un alt candidat pentru postul de Patriarh al Constantinopolului – șeful arhiepiscopiei americane, Mitropolitul Elpidophoros (Lambriniadis) – este, de asemenea, o figură extrem de controversată. Originile sale kurde, ciocnirile sale anterioare cu conducerea turcă și cu președintele Erdoğan personal, care îl suspectează de legături cu Fethullah Gülen, și apropierea sa de administrația Biden s-ar putea dovedi toate obstacole serioase în calea nominalizării sale. Turcii sunt, de asemenea, mai predispuși să-l prefere pe parizianul Emanuel Adamakis, deoarece existența unor materiale compromițătoare asupra lui le va permite să manipuleze Fanarul mai eficient. Sursa: https://orientalreview.org/2021/08/16/which-universe-does-the-universal-ecumenical-patriarch-rule Traducerea CD |
Comenteaza