CD
652 aprobate

denitsoc@gmail.com
75.57.36.95
Dominatia unipolara a Americii este mai mult decat discutabila.

SUTE DE AVIOANE AMERICANE NU SUNT PREGĂTITE PENTRU RĂZBOI
De Tudor Borcea – https://www.national.ro/stiri-externe/sute-de-avioane-americane-nu-sunt-pregatite-pentru-razboi-f-35-star-doar-in-top-gun-maverick-767612.html

Sute de avioane americane nu sunt pregătite pentru război. Aceasta este concluzia unui raport al United States Government Accountability Office, GAO, (Curtea de Conturi), intitulat „Air Force and Navy aviation: Actions Needed to Address Persistent Sustainment Risks”, care analizează starea actuală a flotelor SUA.
După cum relatează Popular Mechanics, sute de avioane militare americane ar putea să nu fie pe deplin pregătite, sau să nu fie pregătite deloc, pentru război.

Misiuni imposibile
Un exemplu grăitor: din cele 186 de avioane F-22 deținute de SUA, cel mai bun avion de luptă al său, doar 93 sunt gata de acțiune în orice moment, adică unul din două. Cifrele sunt similare, se explică, pentru avionul F/A-18E/F Super Hornet, coloana vertebrală a marinei americane până când F-35, la rândul său plin de defecte, îi va lua locul și, de altfel, starul recentului film Top Gun: Maverick.

Adevărul este însă că, în condițiile în care președintele Joe Biden anunță o creștere masivă a prezenței militare americane în Europa, forțele aeriene ale Pentagonului sunt mai puțin capabile și mai puțin puternice decât ar trebui să fie. În plus, cifrele s-au înrăutățit între 2015 și 2021, perioada analizată de GAO.
67% dintre aparatele F-22, mai recente, erau gata de luptă în 2015, cifră care a scăzut la 50,3% șase ani mai târziu.

În mod similar, de la un procent deja problematic de 54,9% de avioane F/A-18E/F Super Hornet considerate „capabile de misiune” în 2015, procentul a scăzut la 51% până în 2021.
Cu alte cuvinte, după cum calculează Popular Mechanics, doar 267 din cele 530 de avioane operate de Marina americană la nivel mondial sunt capabile să meargă la război: nu este suficient, mai ales că atât Marina, cât și Forțele Aeriene au ca obiectiv atingerea a 75% din capacitatea maximă.
Îmbătrânirea flotelor, penurie de piese de schimb

Printre cauzele acestor limitări, GAO evidențiază, în unele cazuri, îmbătrânirea flotelor, care, în mod logic, face mai dificilă menținerea aeronavelor în stare perfectă.
În unele cazuri, și în mod surprinzător, având în vedere puterea complexului militar-industrial american, atât Marina americană, cât și Forțele Aeriene suferă de penurie de piese de schimb sau nu dispun de personal la sol care să se ocupe de flotele respective, scrie Korii/Slate.

De asemenea, este subliniată complexitatea tehnologică a unor avioane, în primul rând F-22, sau utilizarea excesivă a altora, cum ar fi F-18. Doar bugetul Marinei americane este de 161 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, spune că nu dispune de resursele necesare pentru a-și menține avioanele în stare de luptă. În Pacific sau în Europa, China și Rusia iau, fără îndoială, act de aceste cifre, care sunt problematice pentru dominația americană.