Au trecut atâția ani de atunci! Din când în când am povestit și altora ce s-a petrecut la Cluj în ziua aceea și am constatat cu oarecare mirare că mulți găsesc interesantă relatarea mea. Din întâmplare, fără voia mea, am jucat și eu un oarecare rol, am fost una dintre „vedetele” evenimentului, poate că de aceea m-am sfiit să fac publice amintirile mele. Cedez în cele din urmă îndemnurilor primite de la prietenii și cunoscuții pe care nu i-a plictisit povestea mea. Sper, scriind mărturiile de față, să-mi umplu această Duminică de iarnă, tristă și anostă ca toate duminicile…
…Eram student la medicină în anul patru și sesiunea de iarnă era pe sfârșite, urma să plec curând în vacanță, acasă la Constanța. Locuiam în gazdă, locul meu în cămin îl închiriasem. Sâmbătă seara trecusem pe la cămin să-mi procur niște notițe și am aflat că ziua următoare, de 24 ianuarie, o să se serbeze „Unirea”!
Era o veste neașteptată! Un adevărat eveniment! Comuniștii uitaseră de Unire și nu se mai pomenise de ea nimic până atunci. Anul acela se împlinea însă Centenarul!… La cămin, în oraș, peste tot plutea în aer ceva nedeslușit, ca o presimțire. Am discutat cu colegii din cămin și ne-am înțeles ca a doua zi să mergem la Casa Universitarilor, unde se auzea că se va ține o serbare. Toată ziua am simțit o stare ciudată de așteptare și înfrigurare bucuroasă.
Stăteam într-o cameră pe malul Someșului, dar chiar pe malul Someșului, împreună cu colegul meu din Constanța, Ursache Teodor, Toso, acum coleg și de facultate. Apa Someșului era mare și ajungea la un metru sub fereastra noastră. Ne tot minunam. Am tocit în seara aceea și o bună parte din noapte. A doua zi am dus notițele înapoi la cămin, am mai stat de vorbă cu colegii despre Unire și am plecat mai mulți spre Casa Universitarilor. În oraș aceeași atmosferă, de liniște și așteptare misterioasă. Pe străzi lume mai multă ca de obicei și toți în straie de sărbătoare, ca și noi. Dar sunt și acum sigur că nu a fost vorba de nicio organizare, de niciun consemn.
Am ajuns mult înainte de ora anunțată pentru începerea serbării, dar nu mai erau locuri în sală. Atâta lume nu se mai văzuse niciodată în Casa Universitarilor. Ne-au strigat niște colegi de la balcon și am reușit să găsim locuri la balcon, pe scară.
În jurul meu o mulțime de studenți și studente, veseli, încălziți deja de atmosferă, vorbeau tare, se strigau peste capetele celorlalți. O vânzoleală calmă, destinsă. Scena era goală, nici masa cu pânza roșie obișnuită. Nici pe peretele din fundul scenei clasicele portrete. Iar în sală în primele rânduri erau profesori de la toate facultățile. Nu se zăreau profesorii cu funcții în partid sau oficialitățile orașului.
Deodată, de la parterul de sub balcon, a început să se cânte Hora Unirii – cântec despre care știam cu toții că este interzis de comuniști. Ne-am uitat unii la alții, uimiți și fericiți. Era extraordinar ce se întâmpla! În câteva clipe toată sala s-a ridicat în picioare și cântecul acela minunat încerca parcă să spargă pereții și să irupă în tot orașul! Cântecul a fost repetat de mai multe ori, tot mai tare, mai însuflețitor. Cineva s-a urcat pe scenă și a încercat să spună ceva. Dar sala nu se putea opri din cântat! Prea fusese lungă așteptarea. Cântam cu toții și mulți plângeam ca niște copii!
Apoi, în mijlocul uralelor amestecate cu cuvintele Horii au apărut pe scenă dansatori în costume naționale, și s-au prins în horă, pe melodia cântată de noi, cei din sală! S-a jucat Hora Unirii fără orchestră, fără taraf, pe muzica cântată în sală, la nesfârșit, vreo două ceasuri! Pe scenă au urcat printre dansatori și câțiva profesori, studenți. Cântam și ne îmbrățisam, ne amestecasem și fiecare se pierduse de grupul său, așa că ne îmbrățișam fără să ne cunoaștem! Dacă nu știam cine suntem, era suficient că știam ce suntem! Era prima dată când nu ne mai sfiam să ne simțim români!…
La un moment dat s-a produs o rumoare în sală și s-a auzit tot mai tare îndemnul: Mergem în Piață! Am început să părăsim sala, am ieșit în stradă unde deja se făcuse o coloană care a pornit spre Piața Libertății, cântând din răsputeri Hora Unirii! Lumea de pe stradă ne aplauda, se opreau să cânte și ei, mulți ni s-au alăturat. Emoție mare, densă.
Piața Libertății era deja plină de oameni care cântau. Era și un grup de țărani frumos îmbrăcați în costume naționale alb, s-a aflat imediat că au coborît din Mânăștur. M-am trezit într-un grup de colegi de la medicină, lângă mine nedespărțit Toso, colegul de cameră, și o studentă frumoasă de la farmacie, una dintre frumusețile Clujului, mi s-a adresat, m-a întrebat ceva, n-am înțeles, dar am strigat tare: Hai să facem hora! Hora Unirii!
Imediat toți din jurul meu s-au prins în horă și în câteva clipe hora s-a lățit în toată Piața. A fost cea mai mare horă pe care am văzut-o vreodată! Cu Biserica Sf Mihai și statuia lui Corvin în centrul horei, mai multe hore concentrice. Toată lumea pășea domol în horă și cânta din toți rărunchii. Era zloată, frig, dar cine să-l simtă?!
Grupul nostru ne-am repezit la cantina IMF și am avut ideea să se mănânce în picioare, în graba cea mai mare, să nu pierdem hora. Ne-am întors de îndată și am intrat iar în horă. La un moment dat ne-am dat puțin la o parte să ne tragem sufletul. Ce facem mai departe?, a întrebat un coleg. Alt coleg a spus câteva vorbe despre episcopul Hossu, că ieșise deunăzi din închisoare. Am întrebat unde locuiește și același coleg mi-a spus că ne duce el la dînsul. Nu era departe de Piață. Într-o casă modestă, la parter locuia preotul eliberat de comuniști pentru că era prea bolnav. I-am cântat din stradă Hora Unirii, ne-a invitat în casă, am intrat câțiva: fostul deținut avea lacrimi pe obraz de emoție, cineva din familie ne-a omenit cu un pahar de vin și cozonac.
Am fost binecuvîntați de episcop și lăudați pentru ce făceam. Era slăbit de puteri, nu am zăbovit mai mult și ne-am întors în Piață. În lipsa noastră nu se întâmplase nimic nou: o mare de oameni care cânta și juca hora mai departe. Țăranii din Mânăștur erau și mai mulți. Spontan am ținut un mic sfat, ce să mai facem, și am avut ideea să ne împărțim în mai multe grupuri și să mergem câte un grup pe la fiecare profesor care ne era mai drag. Pe care îi știam că se bucură de ziua Unirii. Nu aveam niciun profesor băgat în politica comunistă. Dar i-am ales pe cei care îi disprețuiau fățiș pe comuniștii care stricaseră țara. Unii au plecat la Iuliu Hațeganul despre care știam că făcuse ani grei de temniță. Locuia lângă Parcul orașului. Alții la Ioan Goia, nu departe, lângă Medicala II. Eu cu Toso și un grup mare am mers la Eduard Pamfil, pe dealul Pasteur.
În balconul de la Neuro-psihiatrie a ieșit imediat profesorul, cu capul gol în seara rece care se lăsase, a cântat cu noi, apoi a ținut un discurs naționalist care ne-a cutremurat. Discursul acela l-a costat mult pe Eduard Pamfil: a fost scos din învățămînt și din clinica unde locuia. Și cu tot doctoratul său strălucit luat la Sorbona, l-au trimis să lucrez la un spital oarecare din Maramureș!
Am plecat târziu din fața balconului, cu un entuziasm sporit. La ceilalți profesori lucrurile s-au petrecut la fel. Hațieganu i-a făcut pe mulți să plângă.
Ne-am regăsit cu toții în Piață unde Hora Unirii se cânta și se juca în continuare. Colegii, ba chiar și unele persoane necunoscute, veneau la mine să-mi dea idei ce să facem mai departe. Am constatam cu uimire că devenisem un fel de vedetă, de lider, lumea aștepta să fac ceva. Cineva a zis să-i facem pe toți clujenii să joace Hora Unirii. Adică și ungurii din Piață. Nu se aflau propriu zis în Piață, ci în restaurantele din jurul Pieței, ca de obicei, Duminica. Ideea mi s-a părut excelentă: să-i facem și pe unguri să se bucure! Și ușor de realizat ideea.
Am organizat un grup, un comando de manifestanți mai bine legați, am luat și câteva fete, și am luat la rând toate restaurantele, pe care le știam bine: Continental, Ursus, Pescăruș… Am auzit voci îndemnând să nu fim violenți. N-am fost violenți, dar am fost fermi în buna noastră dispoziție: intram în restaurant cu tricolorul în frunte, opream orchestra, dansatorii erau pe ring și ne priveau curioși. Apoi le explicam: de ziua Unirii nu se poate să nu se cânte peste tot Hora Unirii! Și invitam orchestra să se execute. Noi porneam hora și cine dorea se prindea în horă! Și n-au fost puțini consumatorii care ni s-au alăturat! Lăsam să se joace hora și noi plecam mai departe, la alt local, ținându-ne după tricolor. Nu a ieșit nicio bătaie, cum se temeau unii. Numai la Ursus violonistul, țigan ungur, a încercat să protesteze, dar m-a recunoscut ca vechi și statornic client al localului, și a stat în banca lui!
Mai târziu, la anchetă, miliția a reproșat faptul că manifestanții au luat din benere numai steagul tricolor. În tot orașul, alături de tricolor era arborat și steagul roșu, bolșevic, cu secera și ciocanul. Nimeni nu s-a atins de el, ferindu-se ca de ceva spurcat, malefic. Hora Unirii cerea numai steagul tricolor și atât! Ce legătură aveau comuniștii cu Unirea din 1959 sau cea din 1918? Nu era sărbătoarea lor!
Grupul condus de mine se afla acum la Pescăruș, ne făcusem treaba și ne pregăteam să plecăm mai departe. Toată lumea din restaurant era pe ringul de dans, cântând și jucând Hora Unirii. Am ieșit printre ultimii. Pe culoarul restaurantului care dădea în Piață un chelner ne-a avertizat că afară suntem așteptați de milițieni. Ne-a sfătuit să urcăm la etaj, la bar. Ne-am așezat pe scaunele libere de la bar și, cu complicitatea barmanului, ne-am purtat ca și când ne aflam acolo de câteva ore, cu paharul de băutură în față. Un coleg care a urcat după noi, a fost găsit de securiști în picioare, nu mai rămăsese scaun liber. Intraseră vreo șase inși în haine de piele, clasicele, și l-au înhățat pe colegul nostru fără să-l mai întrebe ceva.
Jos, în stradă, securiștii băgaseră o dubă cu spatele în ușa restaurantului și au umplut-o cu studenți! Mai târziu, pe rând, am ieșit și eu cu prietenii mei care scăpaserăm de arestare. Piața era plină acum de milițieni, soldați și trecători pașnici, în aceleași haine de piele.
M-am dus acasă, la gazda de pe malul Someșului, am dormit și nu prea, iar a doua zi am ieșit în oraș mai devreme ca de obicei. Am dat ocol căminului George Coșbuc, unde eram înregistrat că locuiesc, și am pândit să iasă vreun coleg cunoscut. Am aflat că eram căutat de „organe”, așa că mi-am făcut bagajele și am plecat din Cluj înainte de a se încheia sesiunea. Am stat câteva zile la București, apoi la Constanța, apoi iar la București, de unde am sunat la Cluj. Eram căutat în continuare. Colegii care fuseseră ridicați din Piață au fost anchetați timp de o săptămână, apoi au fost tunși zero și eliberați. Eu aș fi putut s-o pățesc mai rău, căci nu eram utemist. Din 360 de studenți din anul meu, numai eu și cea mai frumoasă colegă, fiică de mare „exploatator”, nu eram utemiști. Poate că ar fi contat asta dacă ajungeam în arestul Miliției.
Începuse al doilea semestru și eu tot mai eram căutat la Medicala III, pe malul Someșului, chiar vizavi de gazda mea. Erau doi tipi, postați la poarta spitalului și-i întrebau pe colegii mei dacă nu l-au văzut pe „Coja de la Medicină”. După o vreme au dispărut. Am apărut și eu odată cu primăvara. Nu m-a întrebat nimeni de sănătate. Colegilor mei le crescuse părul și parcă ne feream unul de altul acum: teama noastră cea de toate zilele! Reveneam la normalitate…
Ziua cea magică trecuse. Parcă visasem ceva nemaipomenit de frumos. Nu-mi explic prea bine nici azi cum am ajuns în acea zi să mă asculte atâta lume, să-mi ceară să iau decizii și să le urmeze. Am avut-o alături, ca lideră și ea, însuflețindu-i pe cei din jur, pe frumoasa studentă de la Farmacie. N-am știut niciodată cum o chema. Câteva ore bune toată Piața Libertății de noi doi a ascultat, mii de oameni. Nu le-am ținut cuvîntări, ci din când în când ne lumina Dumnezeu cu un gând, cu o vorbă care îi mobiliza pe toți! Când retrăiesc acele ore am net un sentiment unic: pluteam!
Ceva asemănător am simțit pe 22 decembrie, la prânz, când am primit telefon de la București, de la frate-meu, că Ceaușescu și-a luat zborul. După câteva minute eram în față la Casa Albă din Constanța, îl aplaudam pe revoluționarul Cercel, care îl scosese în balcon pe primul secretar PCR al județului și încerca să-l facă să înghită microfonul. De jos, din public, eu îi strigam lui Cercel să-l învețe pe bolșevic să zboare!…
Mai trebuie precizat ceva: următoarele aniversări ale Unirii au fost terne și cenușii, i-a avut pe oficialii comuniști la tribună, nici vorbă de entuziasm, de emoții. În 1959, ziua de 24 Ianuarie a avut însă o desfășurare unică, eroică. Atunci, după ani de interdicții, s-a cântat din nou Hora Unirii. Am fost și eu printre cei care s-au prins în acea Horă fără egal!
Aurel COJA
P.S. În dosarul primit de la CNSAS – două volume, 425 de file, nu se pomenște nimic despre Ziua Unirii de la Cluj, din 1959. Lipsesc și alte momente „publice” din viața mea, de la Cluj și din alte locuri, când am deviat rău de la linia partidului comunist… După ce mi-am citit dosarul întocmit de securitate am simțit nevoia să protestez. Securitatea a lucrat de mântuială. A scăpat din vedere fapte și aspecte esențiale. A consemnat fel și fel de fleacuri. M-a dezamăgit profund.
Notă: Am reușit să-l conving pe frate-meu să-și scrie amintirile. Cele petrecute pe 24 ianuarie 1959 la Cluj au însemnat mult și pentru mine. Mi le-a povestit frate-meu chiar atunci, când a venit la Constanța într-o vacanță oarecum forțată. În general, pentru mine, ca frate mai mic, isprăvile fratelui mai mare au contat mult, fie de el însuși povestite, fie de alții. La câteva am fost eu însumi martor și partener… Face parte din norocul vieții mele că am avut parte de un frate mai mare, de o soră mai mare! Dacă s-a ales ceva de capul meu, li se datorează și lor!
Revin la subiect: după informații dobândite întâmplător, se pare că la Cluj, în acele zile, nu toți studenții arestați au scăpat cu o săptămână de „bulău” și un tuns zero! Unora li s-a făcut dosar penal și au fost condamnați, cu ani de temniță executați. Alți studenți au fost exmatriculați, cu drept de rematriculare numai în alte centre universitare. E drept, după câțiva ani, aceștia au fost reabilitați, probabil după 1964 sau 1965. Acțiunea lor din 24 ianuarie 1959 a contat ca o dovadă de atașament la valorile naționale și au primit însărcinări de încredere în aparatul de stat. Unii au fost decorați! Asta s-a întâmplat sigur după 1965, în „regimul Ceaușescu”! Subiectul ar merita o cercetare metodică, să profităm că mulți martori mai sunt în viață. După știința mea un astfel de martor este și domnul Iftene Pop, la care țin atât de mult!
Ion Coja
Adevarul despre moartea prematura a sotiilor basarabeni Aldea Teodorovici
http://nato-peace.blogspot.ro/
Mos Darie
05.09.2012 la 3:46 pm
Era bine dacă Ungureanul era la nivelul EBBEI, căci prostul cu carte face mai mult rău decât prostul fără carte…
„Taifune”??????????
„Le male mayen age”??????????
Si io care credeam ca EBA este unica si irepetabila…
Graba de a fi pretios joaca feste…
COPILUL MIHAI RAZVAN UNGUREANU IN 1996,declaratii controversate IMPOTRIVA unor istorici:
,,SUNT IMPOTRIVA ISTORICULUI CARE ISI PERMITE SA TRAGA DE URECHI GENERATII,,
http://www.youtube.com/watch?v=3ZoyPISySbc&feature=related
istoric ELIE WIESEL: ,,ROMANII AU UCIS AU UCIS AU UCIS,,
sau ,,a fost inumanitatea ,,oameniilor,,(nemtiilor) fata de evrei,,
http://www.youtube.com/watch?v=D_kuKXRLEnY&feature=related
http://nato-peace.blogspot.ro/
TRAIASCA ROMANIA membra NATO!
În jurul partidului PNDC cred că ar fi o platformă viabilă de unificare a tuturor românilor patrioți. Dar totodată mai cred că trebuie să fim șireți, să nu punem în față idealurile mișcării legionare, căci se va întâmpla ce se întâmplă cu partidul Totul pentru Țară, PNDC-ul va fi scos în afara legii și declarat antisemit. Va trebui să ducem lupta celor ca Zelea Codreanu la următorul nivel, cel al luptei diplomatice și mediatice și apoi, și astfel de realizare a idealurilor românești și creștine… Mă doare să văd cum oameni minunați sunt batjocoriți, se dau cu capul de perete susținând mișcarea legionară. Eu unul nu sunt legionar, și personal cred că mișcarea legionară, Căpitanul au fost reduși la tăcere pentru că fiind cei mai aleși și curați dintre români, Dumnezeu n-a suportat să-i vadă alături de erezia ortodoxă. Știu de Codreanu că nu suporta ritualurile ortodoxe, căci, deși nu avea o cultură religioasă complexă, simțea că ceva nu era în regulă (închinarea la idoli muți, la asemănări din cer și de pe pământ, la lucruri făcute de om, la morți și oameni vii, aroganța preoților ce se pretindeau și se pretind blasfemic preafericiți și preasfinți în vreme ce Iisus a cerut ca nici bun să nu fie numit), iar Dumnezeu l-a luat la El, căci soțul preferă să-și țină frumoasa nevastă, bună și cuminte în casă decât s-o lase a munci ca inginer sau orice altceva într-o casă de toleranță, deși nu-i curvă, deși nu e coruptă. Fraților, trebuie să fim diplomați de vrem să facem politică în ziua de azi, într-o lume în care suntem cu toții incluși în sistemul sionist al Imperiului Masonic condus de la Ierusalim. Suntem într-o vizuină a lupilor, trăim în mijlocul lor, noi și copiii noștri suntem educați și forțați să acceptăm drept criterii de viață homosexualitatea, curvia, hoția, crima, ereziile anti-creștine cu pretenții creștine, de la botez și pân” la moarte suntem murdăriți cu ritualuri preoțești anti-creștine, păgâne, și trăim doar ca să aibă ei, semito-masonii arabi și evrei ce ”mânca”, proaspăt, mai târziu… Dacă nu trecem la adevărata credință creștină, dacă nu suntem diplomați și cumpătați nu ne va ajuta Dumnezeu, și cred că în jurul unor adevărați creștini se va putea face asta, în jurul unor creștini puri, cum sunt mulți din învățații ce apar la postul Speranța TV, de tipul creștinilor evanghelici din USA, cărora și cunoscutul Chuck Norris le-a făcut zilele astea o susținere emoționantă, deși naivă pe alocuri. Nu în jurul unor preoți ce se pretind sfinți vom reuși să clădim o societate creștină, civilizată, de tip nordic și mai bun chiar, ci în jurul unor adevărați creștini, modești, fără ifose de dumnezeire, fără aroganța de a pretinde că sfințesc vii și morți așa cum pretind acești satanici preoți masono-satanici din fruntea bisericii române. Simt că mă lupt cu morile de vânt, dar nu sunt singur, există oameni care îl slujesc cu adevărat pe Dumnezeu în România, creștinii evanghelici, din rândul cărora nu fac parte, dar pe care îi simt drept adevărați creștini, nu ca pe catolicii, mormonii sau ortodocșii blasfemici ce ne trag în jos, în hăul gheenei. Doar așa ne vom putea uni din nou, doar așa vom fi un tot unitar și cu ajutor de la Dumnezeu, căci da, fără Dumnezeu nu vom putea, nu vom merita să realizăm ceva bun în acest sens al idealurilor unirii, pedepsiți fiind aidoma erveilor și popoarelor pe care aceștia le-au exterminat când au luat în stăpânire Israelul, Iebusul… Din start trebuie să conștientizăm că ortodoxia, catolicismul, mormonismul, iudaismul, islamismul, hinduismul, budismul nu sunt creștinism, nu reprezintă cu adevărat creștinismul și ne sunt potrivnice, sunt niște culte în mâna semito-masoneriei, a evreilor necredincioși și dușmani ai lui Hristos, dușmani ai românilor. Uitați-vă la preoții noștri cum tac mâlc și stau la ospețe, la paranghelii cu trădătorii neamului românesc ce ne otrăvesc cu initium, substanțe cancerigene, ce închid doar spitalele românilor, nu și pe-ale ungurilor și ne spun prin trădătorul Băsescu că dacă nu putem trăi în țara noastră să plecăm afară. În acest timp semito-indianul Băsescu face nuntă după ritualuri păgâne indiene și ortodoxe, dezvăluindu-și originea evreiască și țigănească (indiană de fapt), sfidându-ne în față, un popor întreg cu 12 preoți care au venit să-l blagoslovească pe el și fiica lui ce trădează România la Bruxelles. Dacă nu conștientizăm și nu luptăm DESCHIS alături de confrații noștri creștini evaghelici din România împotriva trădătorilor clerici și laici ce ne asupresc și ne extermină de facto, nu vom reuși nimic. Nu putem merge să pupăm morții, să pupăm… poale de preoți, nu putem să îi slujim lui Baal și să pretindem a fi ajutați de Dumnezeu, nu putem pretinde că suntem creștini; ci cretini… Preotul ortodox trebuie să slujească enoriașii săi nu ca un asupritor, nu ca un stăpân cum pretindea acel popă nebun, Cleopa, ci cu voie bună, ca un frate, cu dragoste, nu cu silnicie, nu pentru câștig urât (I PETRU 5.2-3). Creștinul nu se roagă la biserică, de față cu lumea, ca să se dea credincios, ci singur în odaia sa (Matei 6.5-6.6). Biserica oficială îl reprezintă pe Satan, nu pe Dumnezeu ( BISERICA PUNE DREPT ARHIEREI OAMENI CORUPŢI, PE CÂND CREDINŢA PUNE DREPT STĂPÂN PE ISUS, CUVÂNTUL CEL DREPT AL JURĂMÂNTULUI DE DRAGOSTE ÎNTRU CREDINŢĂ : EVREI 7.28).
Citiți aceste pasaje din Biblie, mai jos, rezumate de mine, și judecați cu mintea voastră, fraților, ce e drept, dar ȚINEȚI MINTE: MAI VINOVAT E CEL CE CUNOAȘTE BIBLIA ȘI N-O RESPECTĂ DECÂT CEL CE N-O CUNOAȘTE ȘI N-O RESPECTĂ:
”AROGANŢA CĂRTURARILOR (ADICĂ A PREOŢILOR) ŞI FALSITATEA LOR, DORINŢA LOR DUPĂ CELE LUMEŞTI, DUPĂ OSPEŢE ŞI SEMEŢIE, SĂ NE FERIM DE EI: LUCA 20.45-46 /
CEI CE CUNOSC BIBLIA ŞI NU O RESPECTĂ SUNT MAI VINOVAŢI DECÂT CEI CARE NU O CUNOSC ŞI N-O RESPECTĂ, LUCRU DEZVĂLUIT PRIN PILDA SLUGILOR NEASCULTĂTOARE: LUCA 12.47-48 / ÎNVĂŢĂTORII (ADICĂ PREOŢII) ÎMPIEDICĂ ACCESUL OAMENILOR LA CUVÂNTUL SCRIS AL LUI
DUMNEZEU ŞI CAUTĂ SĂ-I ÎMPIEDICE DE A INTRA ÎN RAI: LUCA 11.52 / CEL DINTÂI DINTRE OAMENI TREBUIE SĂ FIE SLUJITORUL TUTUROR ACELOR OAMENI, ĂSTA E CREŞTINUL: MARCU 9.35 / ADEVĂRATA RUGĂCIUNE NU CONSTĂ ÎN VORBE BOLBOROSITE ȘI NENUMĂRATE (VEZI MIORLĂITURILE PREOȚILOR ORTODOCȘI SAU CATOLICI, ISLAMIȘTI SAU IUDAICI, ETC), CĂCI DUMNZEU ȘTIE CE AI NEVOIE: MATEI 6.7-8 / RUGĂCIUNEA CREȘTINĂ ESTE UNA, ANUME TATĂL NOSTRU: MATEI 6.9-13 / ÎNCHINAREA NU LA SLAVA LUI DUMNEZEU, CI LA ICOANE CE SEAMĂNĂ CU OM MURITOR ŞI ALTE VIETĂŢI MURITOARE ESTE PEDEPSITĂ DE DUMNEZEU: ROMANI 1.23 / PREOŢII TREBUIE SĂ PĂZEASCĂ TURMA LOR CU DRAGOSTE ŞI VOIE BUNĂ, NU CU SILNICIE, NU PENTRU CÂŞTIG URÂT, NU CA ŞI CUM AR FI STĂPÂNI, CI PRIN PROPRIUL EXEMPLU: I PETRU 5.2-3”
http://www.youtube.com/watch?v=QkpJYskXHK0
http://www.logosfera.ro/2009/02/biserica-ortodoxa-romana-una-masonica-si-oculta/
Ilie Bratu a distribuit fotografia lui Ilie Bratu.
acum 2 ore
Vă rog să transmiteţi acest mesaj dlui profesor Ion Coja
Către toate forţele naţional-patriotice din România!
(Apel reactualizat)
Fraţilor!
Alegerile Generale din toamna acestui an se apropie vertiginos!
Nu mai e loc şi timp pentru lamentări şi discuţii inutile, e timpul acţiunilor!
Să spunem lucrurilor pe nume: dacă treburile în România după lovitura de stat din 1989 au mers prost, dacă România încă nu-i întreagă, deşi Pactul Stalin-Hitler (Molotov-Ribbentrop) a fost condamnat şi declarat nul ab initio de întreaga comunitate internaţională, inclusiv de cele două părţi semnatare, URSS şi Germania, toate acestea au o singură explicaţie: la conducerea României toţi aceşti ani s-au aflat forţe ostile intereselor naţionale ale României şi ale Poporului Român, în special francmasoni şi agenţi ai Moscovei!
Toţi Românii de bună credinţă îşi doresc o schimbare radicală spre bine în România, cu toţii îşi doresc ca cei care vor veni la putere în urma alegerilor din toamna acestui an să aibă pe agenda lor de preocupări în mod prioritar interesul Naţional, în special, problema lichidării consecinţelor înţelegerii criminale dintre cei doi satrapi ai omenirii, Stalin şi Hitler, apropierea nivelului de trai al populaţiei României de cel al ţărilor UE, crearea a cel puţin două mln de noi locuri de muncă bine plătite, astfel, ca şi compatrioţii noştri, plecaţi de nevoie în străinătate, să poată reveni acasă, or, acest lucru nu se poate întîmpla decît în cazul dacă în Alegerile Generale din toamnă vom vota oameni noi, adevăraţi patrioţi ai României şi Neamului Românesc!
Deviza în Alegerile Generale din toamna lui 2012 ar trebui să fie: nici un partid, nici o persoană dintre cele care s-au aflat la conducerea României după 1989, în noul Parlament!
Trebuie să conştientizăm cu toţii că nici un Partid extraparlamentar nu are şanse să cîştige alegerile şi să obţină majoritatea parlamentară de unul singur; iată de ce este imperios necesar ca toate partidele extraparlamentare şi organizaţiile civice de orientare naţional-patriotică să se constituie urgent într-o singură Alianţă Naţională şi să se lanseze în Alegerile Generale din toamna lui 2012 cu o singură Listă Naţională!
Dlor profesori, doctori Constantin Cojocaru şi Ion Coja!
Îndrăznesc să vă sugerez că ar fi cazul să vă asumaţi Dvs personal această iniţiativă: întîlniţi-vă, identificaţi şi convocaţi de urgenţă toate forţele de orientare naţional-patriotică din România şi diasporă, constituiţi Alianţa Naţională, întocmiţi Lista Naţională şi repartizaţi persoanele nominalizate pe colegii electorale, astfel, ca să fiţi pregătiţi pentru momentul cînd va fi dat startul campaniei electorale! Acţionaţi în aşa fel ca mesajul Dvs să ajungă la fiecare familie, în fiecare casă, la toţi cetăţenii României, oriunde s-ar afla!
Doar împreună, animaţi de interesele naţionale ale Ţării şi ale Românilor, vom putea reuşi!
Doamne ajută!
31 august 2012
Ilie Bratu,
Preşedintele Asociaţiei PRO ROMÂNIA, Chişinău.
Re: Alternativa la religii, este ştiinţa!
UNU’
31.08.2012 la 8:26 pm
[quote]
„Dar munca e forțată și în paradisul democratico-capitalisto-liberalo etcetarooo… Nici o problemă: fiecare, zic ei, are un preț! Că asta e logica capitalului: prețul, sau cu cît ești cumpărabil. Să nu-mi spună nimeni că e altfel sau altceva, că eu nu cred decît ce văd și încă văd: banii. Altî logică? Hai, arată-te!”
[/quote]
Când un om ştie că este prost, că are această slăbiciune, nu-şi impune punctul de vedere, nu-şi impune „credinţa” lui, chiar dacă este convins că deţine Adevărul. Numai ignoraţii cred fără să caute, fără să afle dacă ce cred este adevăr sau neadevăr.
„fiecare, zic ei, are un preţ!” Dacă ar fi aşa ar fi tragic pentru întreaga omenire. Ei, însă, scapă din vedere că sunt Oameni creatori care-şi riscă viaţa pentru realizarea iubirii proprii, pasiunii. Omul ajunge la o vârstă când nu mai poate fi cumpărat cu bani; nu mai are plăceri ca cele din tinereţe pe care să şi le cumpere. Nu mai are nevoie de bani pentru că nu mai are pentru ce să trăiască fără plăcerile tinereţii. Dar dacă simte că mai are ceva de făcut, de creat, până la plecarea din viaţa care i-a fost dată, face fără să se gândească la bani ci, la viitorul urmaşilor lui.
Să ţinem seama de faptul că evreii cred că sunt deştepţi, că sunt o rasă superioară, această boală psihică se păstrează se menţine prin mărturii perpetue.
Pentru a-i vindeca de această boală psihică trebuie rupt lanţul mărturiilor false. Ruperea acestui lanţ nu se poate face prin alte credinţe susţinute tot prin mărturii.
Logica mea diferă de a voastră: Eu ştiu că sunt prost, de aceea vă cer să mă judecaţi, să-mi arătaţi ce ştiu greşit. Voi credeţi că sunteţi deştepţi, credeţi ca evreii că sunteţi superiori, că sunteţi înţelepţi.
Una din strategiile de seamă ale puterii în stat, sau, poate ale puterii într-o comunitate umană – ah, cred că exagerez, pentru știu precis că au existat și, poate, mai există comunități, societăți sau oricum vreți să le numiți, dar tot umane, în care așa ceva nu se întîmplă – este de a crea pe plan psihologic, dar cu rădăcini practice bine, sau mai puțin bine întemiate, un sentiment de vină în fiecare membru al grupului social. Dacă nu ai acest sentiment împărțit cu ceilalți membri ețti sau poți fi catalogat ca amoral, sau, după caz, imoral. În fond este vorba despre norma impusă, cumva, la lucru. Norma determină ce e bine, adevăr, frumos, corect, etc. și, dacă vrei să aparții, nu trebuie să încalci norma. Cine o încalcă devine automat, prin jocul puterii, vinovat și, fie că se simte așa sau nu, este catalogat ca atare. Așa zișii comuniști, care, fie vorba între noi, habar n-aveau care este semnificația cuvîntului comunist, cu toate că unii bănuiau ei ceva, au procedat după același tipic. De altfel, în parte, sînt scuzabili. Ignoranța unora din ei era terifiantă, adică îngrozitoare. Și ce ar fi putu răspîndi ceva îngrozitor altceva decît teroare? Capitaliștii simt, la nivel inconștient – atenție, vă rog! – că ei fac ceva nepermis, că speculează ignoranța oamenilor, slăbiciunile lor, că ei, în poziția hegemonică ocupată prin dracu mai știe – sînt pe cale să aflu – mijloace, metode, etc., conform unui, să zicem blestem istoric… să zicem… ei fiind cei care au dus , sau au continuat să ducă pe majoritatea oamenilor în stare de sclavie, alias muncă salarizată… ei, zic, simt că nu e tocmai echitabil ce fac ei. De aceea și se acoperă mereu, neîncetat de tot soiul de legi, de armate de mercenari care să le apere pozițiile privilegiate și, mai ales, proprietatea lor privată. Nu zic personală, sau individuală. Zic proprietate privată. Proprietatea privată are o calitate majoră: ea poate fi confundată, și este confundată cu bună știință de unii, cu proprietate personală sau individuală. Jocul cu cuvintele duce și el la mai mulți bani, căci face parte din jocul capitalului sau al marii proprietăți funciare. Nu intru în amănunte din motive de timp. Căci și timpul, după cum se știe foarte bine, e un factor în joaca asta de-a hoții și vardiștii sau de-a fați ascunselea, prinde-mă dacă poți. Poate nu sînt prea bun cu multe, dar la joaca de pe la 9, 13 ani, am fost bun. Te ascundeai pînă număra cel ce ”pune ochii” număra… să zicem… pînă la zece. Pe urmă erai căutat… cine ajungea la zid înaintea celui care se orbise de bună voie și sscuipa zidul, era ok. Dacă cel care se orbise scuipa primul, înaintea… era și fugă, era și mișto… rîdeam, indigferent dacă cîștigam sau pierdeam. Era cîte unul sau una care se supăra. Erau momente ambigui, cînd nu se știa precis cine a scuipat primul sau prima. Cînd se supăra cineva, de obicei, se strica joaca și … unii plecau acasă, alții… cine mai știe? Dar era doar un joc fără mari consecințe. Mai tîrziu am descoperit jocurile disimulării și ale simulării și nemai pomenitele lor avantaje financiar economice. Avantaje pentru unii, tot mai multe dezavantaje, pentru alții. În parte asta și este chestia cu proprietatea privată: nu știi precis ce, cum, de către cine, pe cine etc.. Încerci să ghicești, dai vina pe unii, pe alții, ești manipulat să dai vina mereu pe cineva: inclusiv pe tine însuți. Ajungi să-ți spui că: dacă n-ai reușit în afaceri, carieră, sau cariere, sau, așa, în general, în viață, oh, desigur ești vinovat. Și ceea ce te face și mai victimă decît ești, victimă al unui sistem de victimizare tot mai atroce, este tocmai auto-victimizarea. Te simți ultimul om, te vezi ultima otreapă, te crezi un declasat total, un psihopat, un sociopat, cum este în vigoare prezenta nomenclatură a devianțelor socio-psihologice. Și, unii, cu un bun simț dincolo de bunul simț mediu, persoanele mai sensibile, sau aflate la o vîrstă mai vulnerabilă, precum adolescența, comit tot felul de acte, care mai de care mai auto-distructive, Iau droguri, fumează, se apucă de băut alcool (și ăla, evident! falsificat cu chimicale… etc..), ba, mai mult, decid să se sinucidă pe bune. Și, unii dintre ei, mai cu voință și dorință de a scăpa de durere (că e vorba de durere), chiar reușesc s-o facă și, cum e și firesc, mor. Alții continuă să se sinucidă lent, în timp. Unii devin ceea ce se chiamă dependenți, persoane care, cumva, vor bea, fuma, sau și una și alta, sau/și vor depinde de industria pornografică sau de cea … cum să-i spun? erotică? nu… nu e corect. Corect ar fi să zic un cuvînt care să desemneze industria creată prin specularea financiară a sexualității, aceea care nu creează sexualitatea umană, dar, la fel ca în cazul nevoii de agresivitate, de crimă (da, există și asemenea nevoi, induse, ce-i drept) crează distorsiuni sexuale ce fac parte dintr-o anume perioadă istorică a umanității care, așa se zice, omenirea ar fi depășit-o. E fals, desigur, să crezi că omenirea, … așa, în general, a depășit ceva cu adevărat și absolut, radical. Îmi pare rău, dar lucrurile nu stau chiar așa. Și dacă aparent trăim, căt de cît în așa zisa civilizație, sîntem, în anumite condiții și determinați de ele, să regresăm cumplit, ba chiar să întrecem în sălbăticie (nu e bun cuvîntul… sălbăticie e ceva în afara umanității… animalele sînt așa și ele n-au nici o vină… ele sînt sălbatice și atît…. degeaba spunem despre cineva că e, spre exemplu: porc…. că nu e… e o metaforă, poate chiar una nedreaptă față de sărmanul porc, care, fie vorba între noi, dacă vă interesează, în multe privințe e mai inteligent decît cîinele.. doar că în Romînia nu se mănîncă cîinel… e folosit la pază sau amuzament, sau alte chestii de psihanalizat… porcul, care ne pare și cam urît, cu rîtul lui rîmător, se poate mînca… nici o problemă… pîcat că determinantul cultural romînesc nu permite mîncarea de cîine, care se practică în unele zone din Asia… n-ar mai fi îngrijorat așa de tare romînul că n-are ce mînca… ar crește mai mulți cîini, în loc să-i… al dracu cuvînt: să-i eutanasizeze.. Am scris corect? probabil că da… cred că e un cuvînt de origine greacă… nu stau așa de bine cu greaca, nici cea nouă, nici cea veche…) Una din diferențele dintre om și porc este că omul generează cumva legi morale, etică, adică reguli de comportament în public, societate, etc. Este vorba despre norme ale binelui și ale răului. Dar ce se ascunde aici sînt condițiile care au generat aceste legi, elementele determinante care au dus pe unii sau pe alții să zică: asta e bine, asta e rău. Comuniștii erau cam slabi la chestiile astea. Ei au preluat comunități umane definite de anume specifice istorii. Fiecare avea în codul inconștient psiho-moral anume norme care veneau din ille tempore, cum zice Eliade, din vremuri imemoriale, de cînd cu foarte greu putem discerne ce anume și cum anume s-a ajuns la … să zicem, creștinism, și cu ce se mănîncă chestia asta. Sau alte credințe, mai vechi, că doar n-a fost dobitocul uman creștin de cînd l-o fătat măsa. Scuze… Că a fost ceva mai dămult, mai dă dămult… Cine poate să ne zică, s-o facă: ce a fost înainte și de ce? și cum? zice că păgînii… nu merge, că păgîn este cineva numai dacă e raportat la creștinism, altfel e un om ca toți oamenii, doar că, ce să-i faci, crede și el în alte prostii. Și nu vreau să spun că ea, credința, indiferent care, e rea. O credință e rea sau bună numai în comparație cu alte credințe și atît. Dacă te bagi într-o credință, n-are importanță care, și chiar crezi, adică nu te îndoiești, ci mergi în mormînt, ești gata să-ți dai viața pentru credința aceea, atunci, desigur, pentru credinciosul cela, tu, sau oricare, nu are importanță cine, credința aceea e cea bună. Restul e de la cel rău, necurat, fără credință, idiot.. etc.. puteți să mai adăugați etichete de-astea, puteți să ucideți în numele credinței dumneavoastră personal pe oricine nu crede în ce credeți, dar acela ce nu crede în ce credeți, și crede în altceva, acela e la fel de îndreptățit în credința lui ca și dumneavoastră. Eu nu zic ce să credeți. Nici nu vă zic să ucideți în numele credinței ce o aveți, care credință, de obicei predică aproximativ același lucru: pace, mai ales pace, dar sfîrșește de atîtea ori în, vorba lui Tacitus: crimă și bestialitate. Și Tacitus a zis lumii: din asta nu puteți ieși. Hei! Ce ziceți? Voi creștini, musulmani, talmudiști, masoni, atei, comuniști, capitaliști, liber scimbiști, limbiști, homosexuali, lesbiene, feministe, evrei, romîni, ruși, afgani, iranieni, așchenazi, fasciști, catolici, ortodocși, … cît să mai înșir…? aha! mormoni, skinheads, și care mai sînteți: putem ieși din crimă și bestialitate sau nu? Și cît v-a ajutat propria credință ca să ajutați umanitatea să iasă din crimă și bestialitate? Credți că credința voastră e cheia, soluția la ieșirea din crimă și bestialitate? Chiar credți că ritualurile, semnele, lecturile voastre ajută lumea,… dar nu numai pe unii, ci pe toți, pe drogați, pe tîrfe, pe criminali, pe dictatori, pe democrații reprezentînd grupuri sociale mai mici sau mai mari, pe orbi, pe … pe cine mai vreți? pe ăia din Israel, pe cei din Palestina, aia care mai nue, pe ăia din Africa de Nord, Sud și mijloc, pe gravide, pa bătrînii ce nu mai pot de boli, de dureri, pe cei cu SIDA, cu cancer, cu Ebola, cu cele mai de neînchipuit boli… îi ajută credința voastră în care ziceți că credți, că numai voi credeți iar alții sînt răi, proști, cretini demn de spitale de nebuni, credința voastră vă ajută și, mai ales, ajută lumea să iasă din crimă și bestialitate? Vî întreb… n-am pretenții… am întrebări… v-ați întrebat întrebările astea și altele asemenea lor? de cîte ori, cînd ? Și, mai ales, după ce v-ați întrebat ce răspuns ați găsit? Și dacă ați găsit răspunsul ce ați făcut după aceea? Probabil, cei mai mulți, și-au văzut de treabă. Scuze de deranj. E un articol despre cum era interzisă sărbătorirea unirii în 1959. Era și ”normal”: abia plecase armata roșie în 1958. Era încă o securitate care avea la vîrf pe fondatorii securității republicii populare. Cică era o republică populară, adică cu succes la mase, la popor. O fi fost… Eu nu știu. Oricum, era încă așa zisul obsedant deceniu alu Preda, cînd frica, mecanism firesc de auto-apărare la orice animal, inclusiv ăl de- zice om, frica pînă în prăsele inoculată de fondatorii securirtății… unii dintre ei chiar foști lucrători la siguranța statului foarte, foarte democratic dinainte de război… da, da! au fost și din ăștia, că meseria era oarecum diferită de șeful care le dădea de lucru. Ei trebuiau și ei folosiți cumva, ng-așa? Că kamunistîîî dădeau de muncă. Important pentru ei, ca și pentru orice boss, amploaiant, n-are decît să amploaie, cum să zic?, să dea de muncă (tu-i ceara și etc. alu mumăsa care a inventat drăcia asta!) … i-auzi: să dea de muncă? adică cum vine asta? carvasăzică omul s-a născut un terchea berchea care, dacă nu vine capitalistul sau comunistul să-i dea de muncă e mare belea! Omul e un neica nimeni care n-are altă treabă decăt să aștepte pe … să zicem Gill Gates ( e numai un exemplu… n-am nimic cu Bill Gates…de altfel mi se pare un șmecher mișto… are idei năstrușnice.. cică să facă vaccin în Africa… Ptiu, drace! Dar ce l-a apucat pe el, care știu că, chipurile, se pricepe la programe soft, adică moi, ușoare, subtile, pentru computere? Ce l-a apucat, fraților? Poate nu s-o pricepe, săracu, la computere, se simte vinovat că face lovele cu profilul ăsta și vrea să ajute copii din Africa să scape de blestematele boli pe care capitalismul le-a adus pe capul și pe și în corpul lor… al copiilor din Africa , zic… sau, Bill Gates o fi expert în bio-medicină…. mai știi? eu nu știu… o fi, coane, că prea e pasionat de afacerea asta cu vaccine… sau mă înșel eu? poate mă înșel și vorbesc cu păcat.. îmi cer scuze anticipat…în fine…)Să zicem că lumea, umanitatea, omul, uite că n-a avut de muncă, n-a avut de lucru și, ca în marile profeții, au venit unii și alții, mai șmecheri, mai morali, mai deștepți, mai buni la suflet și, cînd au văzut ce puturoți ordinari erau oamenii, în ce stare de amoralitate, decadență, atît pe plan … pe orice plan! cît de animale puturoase erau oamenii… ce credeți că s-au gîndit ei, ăștia mai cu moț? Atît le-a dat prin cap: ce-ar fi dacă, pentru cauza întregii umanități, a binelui, frumosului, adevărului, utilului, politicului și alte valori majore asemenea, ce-ar fi dacă le-am da, sau le-aș da de muncă la animalele astea numite oameni? Pfiuuu! Ce idee genial genitală!!! Păi sigur: omul e o ființă puturoasă, cu dorințe sexuale foarte rele, e lacom, invidios, pute de orgoliu personal, se ia repede la bătaie, se încaieră mai rău ca alte dobitoace, și, pe deasupra e și cumplit de zgîrcit… și atunci nu mai rămîne decăt să i se dea de muncă. Că d-aia era dobitocul atît de cum am zis: că n-avea de muncă. Și atunci unii au dat de muncă, cum am zis. Și unii muncea și muncesc și alții… nu se știe precis ce fac. E privată chestia… Adică e privat sau privată și gata. Fără explicații. Tu muncești, că ți s-a dat de muncă. Tu nu muncești că… explicația e ezitantă… Oricum: nu ai atitudinea cea mai indicată pentru muncă. Dacă o să ai o atitudine bună față de muncă… Păi… ce muncă? Întrebi. Cum ce muncă? MUNCĂ.Cum adică? Te întrebi.Muncă, bă, boule! Muncă, idiotule! Treci la muncă, grijania mătii! Capitalistul e ceva mai politicos: se formalizează. Altfel nu merge profitul fără forme. Ceva ce n-are formă carevasăzică că nici nu există. Forma, în capitalism e foarte clară: munca e de un singur fel: salariată. Am zis! Cea domestică nu interesează că nu face profit. Educarea copiilor nu mai e de mult treaba părinților, că avem sistem educațional frumos organizat cam de pe la 1750, cînd s-a făcut și așa zisa revoluție industrială. Observați ce popular e cuvîntul revoluție? Nu v-ați întrebat de ce? Nu cumva pentru că omul de rînd, cum se zice, își închipuie nu știu ce avantaj cînd aude re-vo-lu-ți-e? Revoluție! Uraaaaaa! Pardon? Deci omul abia aștepta să fie… angajat. Ptiu drace! Chiar așa? Chiar așa trebuia să devină omul: un animal de povară? Măi, să fie! Că nici kamunistîîî n-au zis mare brînză-n plus: tot așa… LA MUNCĂ, ANIMALULE!!!! Și cum aude omul de muncă, numai ce se vede harnic, cinstit, drept, responsabil și așa mai departe. Dar cum nu se vede el? Apăi, eu zic că nu se vede liber. El se vede lier numai în cu totul alt loc decît la muncă. La muncă ești serios și muncești. Libertatea e ceva care nu place. Ar place, dar… Și îl vede pe ăl mai șmecher că agonisește și ezită, săracu om: să se facă și el șmecher? Păi poate? Nu prea… Unii se mai strecoară, fac ei ce fac și se strecoară… Alții rămîn la șaibă, la sapă sau unde le-o trăznit să fie. Că liertatea are preț greu, mînca-ți-aș! Uneori costă sînge, viața. Și cine e dispus să-și dea viața dar să fie liber? Hai să fim serioși! Lăsați lozincile deoparte și mai gîndiți-vă: chiar sînteți gata să muriți pentru libertate? Am dubii….
Așa gîndeau și kamustîîî, comuniștii, sau cum v-o place să le ziceți: statistic vorind, cam cîți vor fi gata să moară, dar să fie liberi? Și, pentru că statistica asta nu e așa de greu de făcut, comuniștii, ca și capitaliștii au ajuns la o concluzie, cel puțin cam prin 1959, că nu sînt chiar așa de mulți ăia care mai degrabă își dau viața decît să renunțe la demnitate, la libertate, la sinceritate. Știau și comuniștii, ca și capitaliștii, că doar erau oarecum educați de același sistem al prostituției generalizate numit capital, muncă salariată, rata profitului, etc.., știau și ei că, deși și cu toate că veniseră la puterea politică în numele… libertății, să zicem, al eliberării, al demnității omenești, știau că la moarte merg prea puțini pentru libertate și celelalte chestii de care omului , în mod ordinar, nici nu prea îi pasă. I se fălfîie la mase de chestiile astea. Ce bagi pe gură și ce tragi pe sulă! Cam asta e deviza generalizatoare. Dar ce ar mai putea gîndi sărmanul… să zic om? cel care își rupe oasele, capătă tot soiul de boli, îmbătrînește după reguli puse de alții, muncețte cît i se permite, adică în limitele salariului.. și cum altfel? nu-i așa că e confuză maimuța? Ce să mai înțelegi? la școală represiune, în familie represiune, la activitate represiune, la femei represiune, la cultură… Ohhohohoooo! ce să mai zicem de cultură? Fuck the culture! Cu alte cuvinte: să-mi bag picioarele… eu mor de oboseală, de dureri de tot soiul… copiii mei îmi cer, nevasta îmi cere, amanta cere și ea… tot și toate îmi cer… Atunci ce e aia cultură? Nu, n-aș omorî nici om de cultură… că e om și nu-i treaba mea… Nu! dar ce mai înseamnă cultură în condițiile astea? Și mai e de mirare că unui fascist îi venea să scoată pistolul cînd auzea cuvîntul ”cultură”? Ce e aia? Se mănîncă? Se , pardon, fute? Se îmbracă? Nu. Atunci ce se? Că mie mi-e foame mereu, nu mai scap de foame, de nevoi… Toată viața nu fac decît să-mi rezolv nevoile și atît. Un pic mai mult decît un animal. Nu prea mult, că e de la Satana! Nu prea mult că par lacom…
Și atunci ce importanță avea pentru kominternițtii ăia care treuiau să implementeze, cum s-a zis după 1989, frica în oase.: că pretutindeni, aproape pretutindeni frica este fundamentalul sentiment care duce drăcovenia înaite sau unde s-o duce cumva. Frica. Nu există putere politică fără cel puțin o metodă și un instrument de provocare de frică. Frica … Nu ți-e frică, chiar nu ți-e frică… asta înseamnă că ești cotat drept cineva periculos, pentru că: fie că ești nebun – ceea ce orice putere hegemonică va încerca să demonstreze, mai ales prin acțiunile, părerile fraților de celulă, omul de lîngă tine, de obicei, el fiind, în cel mai bun caz, dușmanul imediat prin care sistemul acționează; fie că ești ceva ce ar fi fost mai bine să nu fii și mai ine erai omorît cam din fașă, ca să nu ai șansa să apari și să tulburi afacerile și munca oamenilor. Nu vezi că oamenii muncesc, puturosule, golanule! Ați observat cum se pun etichete pe oameni? Cum se găsec țapi ispășitori pentru porcării colective sau individuale? Spre exemplu chestia cu uciderea evreilor – care evrei?, cine? nume clare, nu vrăjeli! cînd, unde, de către cine, exact, cu date și circumstanțe exact știinșific determinate, cu verificări și para-verificări… nu așa, la plezneală, ca să mai se împuște banul…și ca să să se inducă sentimentul de vină. Frica și sentimentul de vinovăție!!! Ia de vă gîndiți la astea două: nu cumva dacă te simți vinovat, dar atît de vinovat încît să nu mai știi cum să repari ce ai făcut sau ce n-ai făcut dar ești făcut să crezi că ai făcut, atunci nu mai ești capabil de auto-control? La fel și cu frica: dacă ți-e frică mereu, dacă te-ai obișnuit cu frica, dacă ți-e teamă așa, mai ales de anume chestii precum libertate, demnitate, putere, nu cumva, la un anumit stagiu al fricii, nici nu-ți mai pasă? Că doar n-o să reziști cu frica în oase mereu. Uiți! Vrei să uiți! Vrei să nu te mai intereseze ce e cu tine! Bei, sau crezi că e mai bine să-ți vezi de treabă. Ce, nu știau comuniștii ăia, sau ce or fi fost ei, prin 1959 și mult după, ca și capitaliștii de după 1989 ce scriu eu acum? Nu știau ei despre ce e vorba cînd e vorba de frică, de frica subliminală care stă la baza muncii salariate? Ba știau. Și mai știau și știu că: dacă reușesc să țină în frică masele,… nu în orice fel de frică… nu, nu… în frica de ziua de mîine, în frica de a fi exclus, alungat din lume, chiar dacă nu omorît direct, în frica de autoritatea celor care sînt în poziție de autoritate, de cei care iau decizii particulare, individuale în numele tuturor, fără să le pese dacă deciziile ale sînt sau spre binele comun și individual în acelașă timp, păsîndu-le doar de buzunarele și pielea lor și alor lor, frica de a fi atacat de pîrnăiașii bine orientați, frica de a fi bătut de poliție, sau de miliția populară (măi, dar ce populari erau băieșii ăia, mai ales mardeiașii care te puneau să speli și latrina de la secția lor, bătîndu-și joc… AHA! Apăi asta e fraților: e bătaie de joc. Lăsăm banii, lăsăm orice căcat: BĂTAIA DE JOC! Că asta doare tare! Și băieții cu bani sînt buni la asta și ăia care cică nu ne exploatau… nu, doar că aduseseră prețul forței de muncă la minus, adică sub zero, dacă se putea. Ai dat și lege de muncă forțată: Ceașcă l-a dat! Dar munca e forțată și în paradisul democratico-capitalisto-liberalo etcetarooo… Nici o problemă: fiecare, zic ei, are un preț! Că asta e logica capitalului: prețul, sau cu cît ești cumpărabil. Să nu-mi spună nimeni că e altfel sau altceva, că eu nu cred decît ce văd și încă văd: banii. Altî logică? Hai, arată-te!
Re: Alternativa la religii, este ştiinţa!
Aurel COJA
[quote]
„P.S. În dosarul primit de la CNSAS – două volume, 425 de file, nu se pomenște nimic despre Ziua Unirii de la Cluj, din 1959. Lipsesc și alte momente „publice” din viața mea, de la Cluj și din alte locuri, când am deviat rău de la linia partidului comunist… După ce mi-am citit dosarul întocmit de securitate am simțit nevoia să protestez. Securitatea a lucrat de mântuială. A scăpat din vedere fapte și aspecte esențiale. A consemnat fel și fel de fleacuri. M-a dezamăgit profund.”
[/quote]
Îmi pare rău că trebuie să vă spun, dar trebuie s-o fac pentru a se ştii că sunteţi un om lipsit de judecată!
Securitatea a fost plină de Patrioţi şi de trădători. În cazul dv. Patrioţii din Securitate au avut câştig de cauză în faţa trădătorilor.
Aş putea să vă scriu mult mai multe, dar nu puteţi înţelege pentru că suferiţi de aceeaşi boală de care suferă, din totdeauna, evreii. Atât dv. cât şi fratele dv., Ion, sunteţi bolnavi, sunteţi jidani; prezentaţi toate simptomele maladiei evreieşti.
Când simţeaţi că plutiţi eraţi sub influenţa Creatorului nostru Sântio, nu sub influenţa dumnezeului inventat de evrei, cu care ei să domine lumea.
Toate cele adresate mulţimii, v-au fost puse în gură de cel care ne-a Creat ca Naţie iubitoare de oameni.
Pai tot comunistii au dat unda verde la aniversarea din 1959. Ca „s-a sarit peste cal” din punctul lor de vedere, asta-i alta problema.
Totusi ma bucur ca mai sunt scoase la suprafata apucaturile unor „revolutionari” care tot un gen de securisti erau care doreau sa-i chinuie pe opozanti sa le bage microfonul in gura, similar cu hartia higienica a lui hRebenciuc.
Asta-i societatea carea a pornit in 1989, plus crima de pomina din Sfanta zi de Craciun.