Punem capăt dialogului cu surzii!
De ceva vreme, aproape de un an, blogul nostru a găzduit o sumedenie de texte și comentarii pe tema „dacismului” nostru. Încă nu ne-am lămurit dacă la mijloc este o diversiune sau refularea necontrolată a unor frustrări cu diverse cauze! Deseori a fost vorba, în chip evident, de prostie și lipsă de informații, lipsa lecturii, lipsa chiar și acelor 7 ani de acasă!…
La insistențele dlui Adrian Grigoriu am intrat pe Internet să iau cunoștință de teoriile numitului Daniel Roxin. Am aflat astfel că pregătește pentru tipar o carte care să repună în drepturi moștenirea geto-dacă. Prin același domn Grigoriu i-am trimis vorbă aceluiași Roxin că mă ofer voluntar să-i citesc manuscrisul pregătit pentru tipar și să-i semnalez unde greșește, după părerea mea… Iar dînsul să țină sau nu seama de observațiile mele, să facă cum îl taie capul, dar în cunoștință de ceea ce riscă! Nu numai să se facă de rîs, dar mai ales să compromită una dintre cele mai pasionante probleme pentru filologii și istoricii români: evaluarea corectă a componentei amintite!
Făceam acest gest dintr-un motiv ușor de înțeles: nu mi-e indiferentă „soarta” dacilor! Mă număr printre primii zece cărturari în viață care au cugetat, s-au interesat și au scris despre moștenirea geto-dacică, îndeosebi sub aspectul lingvistic al acestei componente majore, definitorii pentru ființa românească: substratul lingvistic dacic! Nu puteam asista la impostura agresivă cu care se afișa tînărul Roxin. Tînăr, tînăr, dar deja printre personajele publice cele mai toxice!…
Știe numai dl Grigoriu de ce oferta mea, colegială, a fost refuzată și în ce termeni!… Am încercat să-mi aduc aminte, să-mi imaginez, la vârsta acestui Roxin, cum aș fi reacționat dacă aș fi primit o invitație asemănătoare!…
…Cam așa s-au derulat lucrurile și pe site-ul nostru, unde i-am găzduit pe toți „daciștii” care au avut de spus ceva. Adică nu s-a putut înjgheba cu dînșii niciun dialog adevărat!… I-am lăsat să-și expună teoriile, mirările, contestațiile fără nicio cenzură vreme de aproape un an. Până de curând când am mai făcut puțină cenzură, dar fără efectul scontat: dialogul a rămas mai departe o himeră!… Am formulat și eu, dar și alții, obiecții la teoriile lor când hilare, când absurde, și am așteptat răspuns la contestațiile noastre! Nici vorbă de răspuns la obiecțiile noastre! Au continuat indivizii să-și susțină trăznăile netulburați, ca element nou care a intervenit în timp fiind tonul tot mai obraznic, mai lipsit de buna cuviință elementară!
E drept, nu la toți „dacii”!
În mod deosebit s-a remarcat Stan Pățitu, prezent pe site-ul nostru și cu alte pseudonime, dar cu aceleași metehne: nu-l poți scoate din ale lui! Individul spune câte o trăznaie și când îl iei la întrebări, cerându-i sursa informației, se dă în altă vorbă, și crede că rămâne așa cum a zis el!
De două ori a lansat – sub nume diferite, cum că împăratul Aurelian a scris el niște scrisori, în care lămurește și problema Daciei, cât de părăsită a fost după fatidicul an 270! Iar aceste scrisori el, Stan Pățitu, le-a citit, se jură că le-a citit tipărite, firește, în alte țări, căci în România componenta dacică este, vezi, Doamne!, ascunsă, minimalizată, negată propriu zis!
Când i s-au cerut scrisorile „la control” nu a dat niciun răspuns și a continuat netulburat să melițeze…
În realitate, este vorba de un roman istoric franțuzesc, dacă nu mă înșel, cu împăratul Aurelian personaj central, al cărui autor își imaginează scrisorile cu pricina și le „publică” ca atare, păcălindu-l pe Stan Pățitu, care a luat de bune acele „documente”! Așa cum alți năuci – un termen mai politicos nu există în situația de față!, alți năuci, ziceam, iau de bună o carte tot de ficțiune istorico-literară a unui suedez despre lumea lui Zamolxe!… Carte scrisă prin secolul de mijloc, al 15-lea sau al 16-lea. S-a publicat traducerea cărții și tot se mai găsesc nerozii care să creadă că acel text are valoare de document istoric autentic! Că este oglinda vieții dacilor, așa cum aceștia au descris-o ei înșiși!
Altă situație tipică printre acești pseudo-ce pretind ei a fi!, o găsim deunăzi la comentatorul care semnează DACICUS pe blog. Acesta semnalează cât de prost scrise și gândite sunt lucrările noastre academice de filologie și istorie! Se ridică plin de mânie împotriva Dicționarului explicativ al limbii române, căruia îi reproșează, printre altele, etimologia pe care o propune cuvîntului PANAȘ. Cică, zice Dacicus, nu are cum să vină din franțuzescul PANACHE. Este invers, cuvîntul franțuzesc vine din românescul PANAȘ, format din rădăcina PAN(Ă) și sufixul -AȘ. Doar se știe bine că tracii purtau panaș la uniforma lor de gală. Probabil că și eghileți, epoleți cu trese, așa cum – ne zice un cunosut politician, tricolorul de azi ne vine tot de la daci!…
Nu l-aș fi crezut pe Dacicus că nu glumește dacă nu cita și lucrarea din care a aflat această etimologie. Autor dl Gabriel Gheorghe!… (Vezi suita de inepții propuse de Dacicus la articolul Lupta cu morile de vânt. Iată citatul cel mai hazliu:
„Franceza nu poate să formeze derivate din propriile ei cuvinte şi este obligată să apeleze frecvent la cuvinte româneşti.
Etimologii români dau pe rom. panaş din fr. panache, dar franceza nu are pană, ci plume, de la care nu-l poate justifica pe panache. Nici din lat. nu-l pot aduce, pentru că rom. pana = lat. pinna, or panaş = mănunchi de pene (colorate), folosit ca podoabă cu care se împodobeau coifurile militarilor.
Deci fr. panache nu s-a putut forma decît de la rom. pană/panaş.
De asemenea, fr. are sub/jug/er ( nu sous/joug/uer!), fără să aibă ca atare nici pe sub, nici pe jug, ambele româneşti, are visqueux fără să aibă pe vîsc. Din gui nu poate forma un adjectiv de felul lui visqueux.”
Mă îndur și iau în serios această ipoteză, comentând-o astfel: cine ar susține că acest cuvînt nu este un neologism, un franțuzism chiar, ar trebui să fi căutat și să fi găsit acest cuvînt în scrierile românești mai vechi sau în culegerile de folclor.
Mai presus de orice, ar fi trebuit să caute într-un dicționar franțuzesc unde ar fi găsit o altă etimologie: cuvînt luat de francezi din limba italiană. Niciun lingvist francez nu a susținul că PANACHE vine de la PLUME!! În plus, dicționarul francez îi oferea ocazia să afle că în franceză acest cuvînt PANACHE a dat câteva derivate, ba chiar și locuțiuni, în vreme ce în limba noastră cuvîntul este rar folosit, nu are derivate, nu intră în locuțiuni, este de fapt un termen tehnic, ca majoritatea neologismelor!
Din păcate, ipoteza că PANAȘ este un cuvînt românesc pe care l-au luat de la noi francezii nu-i aparține lui DACISCUS, ci dlui Gabriel Gheorghe, pe care l-am citit și noi, cu unele observații interesante! Cum de-a putut spune o gugumănie ca asta, nu-mi dau seama! Probabil oboseala… Sau poate că DACICUS bate câmpii când îl invocă pe dl Gheorghe!
Alt nume pe care îl mai pomenesc „daciștii” pentru a avea după ce să-și drapeze nula este numele dlui profesor Gheorhe Iscru! Tot respectul pentru domnia sa!
Drept care am ajuns la următoarea decizie:
- Punem capăt comentariilor făcute pe acest subiect de tot felul de neica nimeni. Nu le vom mai publica comentariile, mai ales dacă sunt semnate cu pseudonim.
- Îi invităm pe domnii Gheorghe Iscru și Gabriel Gheorghe să-și expună pe site-ul nostru punctul de vedere în legătură cu „romanizarea Daciei”. Cu dumnealor s-ar putea lega un dialog firesc, constructiv, cum se zicea cândva!
- Nu admitem texte sau comentarii care vor relua ideea falsă că știința academică românească și-a propus să minimalizeze componenta dacică a ființei noastre, biologică și spirituală deopotrivă! Acceptăm dovezi clare pentru aceste acuzații! După știința noastră asemenea dovezi nu există. Nu pentru că au fost ascunse de cineva, ci pentru că pur și simplu nu s-au produs!
- La fel, nu admitem reluarea unor teze care deja au fost respinse de „romaniști”. Acceptăm însă comentariile prin care se va răspunde criticilor și obiecțiilor ridicate până acum împotriva celor care contestă romanitatea noastră.
- Acceptăm numai acuzațiile/afirmațile în materie de etno-geneză românească fondate pe documente, pe citate lămurit date: autor, lucrare, pagină etc., prezentate în termeni clari, reverențioși cu mediul universitar și academic.
Atât, deocamdată! Dacă va fi cazul, vom reveni!
Ion Coja
„refulare necontrolată, prostie, lipsa celor 7 ani de-acasă”. Desigur asta la lţii, că tu, Coja, ai scutire.
Roxin nu are nici o teorie proprie. Toria asta e veche, dar prostul e nou, adică tu, Coja, că nu ai aflat încă.
Roxin nu este impostor. Impostor eşti tu, Coja, că nu ai aflat incă lucrul acela simplu: dacă ai desfăcut în romîneşte un text scris continuu, înseamnă că în romîneşte a fost scris! Dacă e in ungureşte scris nu îl desparti in veci ca să fie citit in romîneşte. ” VII TA MIIE PACIEA TA” scris pe un inel datat sec 5 î.e.n. şi tu mai cutezi să afirmi că nu sînt probe, că nu se cunoaşte limba. Adică nu poţi ori nu vrei să pricepi. Sînteţi terminaţi. Ceaslovul scris de Rosetti, numeroasele cărţi scrise de Al Graur, Puşcariu, de tine şi de alţi savanţi proşti latinomani nu mai fac doi bani. Un singur text antic scris in romîneşte v-a făcut praf şi cu cît sînteţi mai chitroşi cu atit o să fiţi mai caraghioşi.Cine mai afirmă că dacii au invăşţat latineşte după ce află ce scrie pe inelul de la Ezerovo, datat sec 5 î.e.n. nu e decît un timpit. Asta scrie:” Polisteneasne, Penea ţi-l tea. Neasc-o-a pacea! Dă mă-nţileci vii ta miie paciea ta”
E romîneşte? Du-te dracului cu romanizarea ta.
Domnule Coja,Roxin comite greseli stupide,similare celor pe care le-ati facut si dumneavoastra,uneori, in articolele dumneavoastra. Iar dumneata,Croitoru, esti subiect de ras in mod egal printre romani si unguri. Pentru amandoi, iata o demonstratie a uneia dintre cele mai mari minciuni ale lui Roxin:
TRANSYLVANIA – STOLEN HISTORY – RELOADED+:
https://youtu.be/9tVQ-J1NOHw
Vă somez să faceți o listă cu „greșelile stupide” ale mele!
Domnule Coja, v-am somat deja in articolul ,, Ungaria Mare nu a existat”.Marea diferenta dintre dumneavoastra si Roxin este aceea ca dumneavoastra nu sunteti las pentru ca pareti intotdeauna deschis la discutii.Roxin, insa, e atat de obsedat in dacomania sa incat e imposibil sa negociezi cu el intr-un mod intelept. Asadar, deja puteti sa imi trimiteti premiul pentru ca erorile dumneavoastra le-am prezentat deja, in engleza, de asemenea , in articolul mai sus mentionat.
Premiul pentru dvs este un set de cărți. Cum fac să vă parvină?
Multumesc, o sa raspund mesajului dumnevoastra privat.
Graur Al., Romanizarea Daciei prin coloniști străini, Revista Fundațiilor Regale : revistă lunară de literatură, artă și cultură generală. An. 3, nr. 6 (1 iunie 1936), pg. 699-672)
….
„ROMANIZAREA DACIEI PRIN COLONIȘTI STRĂINI
Cu toate că în politica actuală drepturile istorice nu mai contează, și atribuirea unui teritoriu se face după majoritatea populației care-1 locuește, polemica privitoare la continuitatea Românilor în Dacia n’a încetat încă. Savanții români și unguri continuă să îngrămădească argumente, în scopul dezinteresat al stabilirii adevărului istoric, dar aceste argumente nu sunt totdeauna ferite de influența sentimentelor scriitorului.
În Archivum Europae centro-orientalis, publicație al cărei prim volum a apărut de curand la Budapesta, d. L. Tamás studiază din nou problema continuității, într’un lung articol de 96 de pagini (care, de altfel, va continuă în numarul viitor), intitulat Romains, Romans et Roumains dans l’histoire de la Dacie Trajane.
Pentru acest autor, nu încape nici o îndoială ca limba română s’a format in sudul Dunării și că actualii locuitori de limba română ai Daciei sunt descendenții unor emigranți veniți din Balcani după secolul al X-Iea.
Între alte puncte care i se par că vin în sprijinul tezei sale, d. Tamás citează și faptul că Dacia a fost colonizată de Romani cu elemente provenind în bună parte din Asia Mică și Grecia, apoi din Spania si Africa. Oamenii nu prea știau latinește, deci « ar fi trebuit mai întâi să treacă ei însiși printr’un proces de romanizare, pentru a putea apoi să transmită Dacilor autohtoni cultura latină ». Pe de altă parte, legiunile nu conțineau elemente italice decât într’o mică măsură, prin urmare nici ele nu puteau avea un efect serios în aceasta privință.
Lăsând la o parte toate celelalte date ale problemei și neglijând pentru moment cadrul general al chestiunii, să ne ocupăm aici numai de amănuntul acesta: admițând că toți coloniștii romani aduși în Dacia erau barbari neromanizați, putem crede că ei au contribuit la romanizarea Daciei ? Chiar în ipoteza aceasta extremă, răspunsul trebue să fie tot afirmativ.
Intr’adevăr, trebue să ne dăm seama că nici unul dintre aceste grupuri de coloniști, aduși din toate parțile imensului imperiu roman, nu putea evita contactul cu populația dacă, oricât de puțină va fi rămas după război, nici cu celelalte grupuri de coloniști, de altă origine și limbă decât ei, și, bine înțeles, nici cu oficialitatea romană. Oricât de rudimentare ne-am închipui că au fost condițiile de viață în Dacia, tot este imposibil să admitem că locuitorii originari din « Dalmația, Grecia, Galia cisalpină, Capadocia, Galația, Caria, Bitinia, Paflagonia, Galia transalpină, Siria, provincia Asia, Comagena, Macedonia, Germania, Palestina, Italia și Egipt» veneau în contact fiecare numai cu cei care vorbeau aceeași limbă cu ei.
Dar imediat ce admitem că diversele grupuri de coloniști comunicau între ele, trebue să recunoaștem că singura limbă în care se puteau înțelege și în care puteau conversa cu Dacii era cea latină. D. Tamás amintește că s’au găsit în Dacia înscripții grecești și ebraice. Dacă putem să admitem că limba greacă a jucat un rol oarecare în relațiile dintre noii locuitori ai provinciei (natural, lăsăm la o parte ebraica), în orice caz prezența înscripțiilor nu dovedește că oamenii se înțelegeau între ei în grecește.
Să nu uităm că ceea ce impune unui grup întrebuințarea unei limbi străine este, în primul rând, prestigiul de care acea limbă se bucură. Fără îndoială, în vremea care ne interesează, aici erau două limbi cu prestigiu: greaca și latina. De unde însa cea de a doua impunea respect prin valoarea militară și administrativă a poporului care o vorbea. Și mi se pare ușor de înțeles ca noii locuitori ai Daciei, ca și cei vechi, de altfel, erau mai sensibili față de meritele acestea din urmă. Cam în același fel înțelegem de ce China si Japonia, de altfel țări cu o veche civilizație proprie, acceptă mult mai lesne engleza decât franceza.
Dar cum vorbeau latinește oamenii care nu cunoșteau aceasta limbă ? Mai întai este exagerat să se spună că n’o cunoșteau de loc. Cred și eu, ca și d. Tamás, că înainte de cucerire nu existau Romani in Dacia (sau, cel puțin, nu existau așezări importante, care să fi putut avea o influență serioasă). Dar negustorii romani străbăteau cu siguranță această țară, în călătoriile lor, ceea ce nu putea să nu lase urme în vocabularul Dacilor.
Afară de aceasta, relațiile militare cu imperiul erau de așa natură, încât și din graiul armatei trebue să fi pătruns numeroase elemente de împrumut în limba dacă. Evident, acestea sunt ipoteze neverificabile direct, atâta timp cât n’avem nici un text dac, dar ajunge să ne gândim la vocabularul limbilor germanice, pe care -1 cunoaștem foarte bine, pentru ca să ne convingem că și în Dacia din secolul întâi după Christos diverși termeni de civilizație trebuiau să fie de origine latină.
Cu atât mai mult coloniștii trebuiau să aibă cunoștințe, măcar foarte elementare, de latină. Numai simpla deplasare din țara lor și traversarea atâtor regiuni străine și tot ar fi fost destul pentru ca noii veniți să cunoască un număr strict indispensabil de cuvinte într’o limbă cu ajutorul căreia să se poată descurca, adică, în primul rând cuvinte latinești. Pentru a ne convinge de aceasta, n’avem decât să interogăm un țăran român, oricât de incult, care a avut ocazia, în timpul războiului sau în alte împrejurări, să călătorească în străinătate. Întotdeauna vom constata că a rămas cu unele cuvinte străine de care se poate servi.
Bine înțeles, nu e vorba de o cunoaștere temeinică a unei limbi de civilizație, ci numai de numele câtorva obiecte și acțiuni de interes imediat și general. Dar, în principiu, aceste câteva cuvinte pot servi ca bază de înțelegere între oamenii simpli și pot servi ca punct de plecare pentru răspândirea unei limbi. Dacă pentru a cere de mâncare, de băut, un loc de odihnă, îmbrăcăminte, ți-a servit o anumită limbă, nu se impune oare dela sine concluzia că pentru ideile mai complicate va trebui să întrebuințezi aceeași limbă ?
Și acum, făcând abstracție de relațiile între Daci si Romani, între Romani și coloniștii barbari, să ne întrebăm: în ce limbă se puteau înțelege între ei toți barbarii care se găseau adunați în noua colonie ? Era imposibil ca diversele naționalități să comunice între ele altfel decât într’o latină care, admitem, va fi fost, cel puțin la unele grupuri, săraca plină de greșeli, dar era latină. Era singura limbă cu prestigiu în ochii tuturor, singura
pe care-și dădeau seama cu toții că au interes să o învețe și singura pe care, cel puțin în oarecare măsură, o cunoșteau cu toții de mai înainte. Că latina era folosită ca limbă comună, chiar înainte de colonizare, reiese dintr’o informație pe care a subliniat- o regretatul Pârvan : înaintea luptei dela Tapae, Burii au trimes aliaților lor barbari o scrisoare în latinește, prin care le cereau să păstreze pacea.
Că nu era nevoie de un mare număr de Romani autentici pentru romanizarea Daciei ne-o dovedesc și faptele similare din epocile mai noi. În Statele Unite ale Americii, coloniștii originari din Anglia n’au fost prea numeroși, dacă îi comparăm cu indigenii și mai ales cu marea masă a emigranților din alte țări. Dar limba engleză era singura în care se putea înțelege Spaniolul cu Polonezul sau Germanul cu Grecul. Și astfel, cu toate că valuri-valuri de noi emigranți au continuat să sporească numărul străinilor, limba engleză s’a impus definitiv și într’un timp relativ foarte scurt.
În timpul din urmă, chiar turismul contribue la desnaționalizarea minorităților, în țările a căror limbă se bucură de prestigiu. In Bretania, bunăoară, țăranii care n’au învățat limba franceză timp de o mie de ani cât au stat neturburați între ei, au fost obligați să o învețe atunci când au început să primească zilnic vizita Englezilor, Americanilor, Germanilor, etc., care nu stăteau decât o zi în localitate, care vorbeau o franțuzească de cele mai multe ori cu totul mizerabilă, dar cu care indigenii nu se puteau înțelege decât în franțuzește cu care aveau interes să se înțeleagă. Prin urmare am putea admite latinizarea Daciei chiar dacă în această colonie n’ar fi venit nici un Roman.
Așa dar, dacă e adevărat că Dacia a fost desnaționalizată în numai 164 de ani, aceasta se datorește unui fapt pe care d. Tamás il cita împotriva teoriei romanizării : faptul că Dacia a fost colonizată cu oameni aduși nu dintr’o singură regiune, ci din toate colțurile lumii, care au fost obligați să conviețuiască cu un popor a cărui limbă nu avea nici un prestigiu cultural.
AL. GRAUR”
Domnule Călin, vă foarte mulțumesc.
Am tot dreptul, ca etnic român, să vorbesc în termeni duri despre poporul căruia îi aparţin şi după ce vreme de 24 de ani l-am tot tras de mânecă arătându-i UNDE GREŞEŞTE şi CE TREBUIE SĂ FACĂ !!!
Păstrând proporţiile, parcă şi Mareşalul a zis despre poporul român că ar fi cam “ingrat”.
Şi tot păstrând proporţiile, parcă şi Ţuţea a zis că doar un “idiot/cretin a putut să facă puşcărie pentru acelaşi popor român”.
Adevărul este că dumneavoastră nu mi-aţi tăiat textul din cauză că aş fi jignit, chipurile poporul român, ci pentru că în felul acesta, trăgându-i de urechi pe cei duşi cu pluta arătam CE ESTE DE FĂCUT şi ei (asemenea dumneavoastră înşivă) NU FAC.
ŞI ATÂTA VREME CÂT ROMÂNII NU FAC CEEA CE TREBUIE SĂ FACĂ, ATÂTA VREME CÂT NU-ŞI VOR RECUPERA PAGUBA PENTRU A PUTEA ÎNCEPE RECONSTRUCŢIA, restul este pierdere de timp.
Inclusiv controversa daci versus romani.
Şi degeaba vă tot opăriţi pentru subiecte cum ar fi cele de felul Israel în România, atâta vreme cât nu înţelegeţi, sau vă prefaceţi că nu înţelegeţi că singurul mod de a trimite astfel de proiecte (şi altele asemănătoare) la lada cu gunoi a istoriei este ca marea majoritate a românilor să fie proprietarii marii majorităţi ai capitalului (şi pământului) românesc.
Mai mult decât atât, pe mine nu puteţi (dumneavoastră în nici un caz nu aveţi dreptul) să mă întrebaţi de ce nu am făcut nici o brânză ?!
În primul rând, pentru că am făcut brânză.
Şi nu de ieri de azi, ci încă de acum 20 de ani.
Brânză pe care dumneavoastră, tot de 20 de ani, refuzaţi însă să o mâncaţi.
Ea, “brânza” este teza CONFISCĂRII ÎNTREGII AVERI APARŢINÂND ÎN PROPRIETATE COMUNĂ POPORULUI ROMÎN, AVERE FURATĂ DE CĂTRE STAT PRIN PROMULGAREA, DE CĂTRE ion iliescu, A LEGII 15/1990 ŞI ÎMPĂRŢIREA EI, A PROPRIETĂŢII COMUNE, ÎN PROPRIETATE PRIVATĂ, CĂTRE CETĂŢENII ROMÂNIEI.
Şi, în al doilea rând, motivul pentru care NU aveţi dreptul să afirmaţi că n-am făcut nici o brânză, este acela că tocmai dumneavoastră aţi refuzat să postaţi pe site-ul dumneavoastră un manifest al subsemnatului pe tema sus amintitei proprietăţi, sub un pretext bun pentru copiii de grădiniţă, nicidecum pentru adulţi.
Acela potrivit căruia în titlul respectivului manifest ar fi apărut un cuvânt “inadecvat”, neliterar vezi Doamne, care ar fi zgâriat urechile delicate tocmai ale acelui popor român care se află însă băgat în “cuvântul” cu pricina până peste urechi.
Eu nu dau vina pe poporul român pentru că nu poate şi nici nu vrea să se ridice, pentru că nu poate şi nici nu vrea să înţeleagă mesajul pe care i-l transmit.
Atâta pot şi vor românii în marea lor majoritate, ignorându-şi/nesocotindu-şi drepturile şi crezând că astfel îşi pot apăra, în schimb, micile învârteli şi şmecherii, chiulul şi nemunca.
Deocamdată.
Problema constă însă în faptul că nici cei (foarte) puţini, cei ca dumneavoastră, intelectualii, NU PUTEŢI şi nici NU VREŢI să vă ridicaţi.
Dar nici nu îi lăsaţi, pe cei doar doi, trei, ca mine să se ridice ca să se facă auziţi.
De altfel, după cum se poate lesne observa, eu nu puteam să “rup inima târgului în altă ţară” pentru simplul motiv că susţinerile mele se referă strict la România.
Aşa că vorbirile dumneavoastră despre „norocul meu de a mă fi născut în altă ţară” sunt simple vorbe de clacă.
Şi ca lucrurile să vă fie clare, dacă până acum nu v-au fost.
Pe alte teme, cele literare, de pildă, sunt gata să primesc sfaturi de la dumneavoastră.
Pe tema luptei împotriva sistemului, NU !
Este adevărat că, în momentul de faţă (şi subliniez, în momentul de faţă), nu prea mai am nădejde în ceea ce priveşte ieşirea, pe termen scurt, a României din criza de sistem în care se află.
Dar tot atât de adevărat este că nu cred că, în schimb, dumneavoastră aveţi încredere în poporul român, aşa cum pretindeţi.
Dacă aţi fi avut, zic eu că ar fi trebuit – având în vedere situaţia din Ucraina – să se zguduie site-ul dumneavoastră de articole având ca subiect Bucovina de Nord.
Ceea ce nu prea se zguduie…
Nu sunteţi primul care mă ameninţă că voi muri în curând.
După ce mi s-a mai atras atenţia (aşa cum faceţi şi dumneavoastră) că nu este bine să tot fluier în biserică (pe) tema proprietăţii de pe urma căreia “neamul românesc nu are cum să beneficieze,” au fost câţiva binevoitori care să mă prevină să-mi văd de treabă.
Sigur că nu mi-a căzut bine.
Nici atunci, nici acum.
Acum, mai ales pentru că profeţia vine de la cineva de la care nu (prea) mă aşteptam.
Dacă aţi fi locuit, măcar o bucată de timp, în Dămăroaia, aş fi zis.
Dar aşa …?!
Oricum, dacă ziceţi că mă cunoaşteţi, ştiţi că nu mă voi opri prea uşor.
Şi, după cum bine ştiţi, nici tăierea textelor nu prea ajută.
De ce nu sunteți deschis: este vorba de „doctrina Cojocaru”, pe care a elaborat-o dl Cojocaru, în colaborare cu dvs, se pare! Eu am dat bani din buzunarul meu ca să se publice acest text în mii de exemplare, sub egida Vatra Românească! Iar ideea de a se crea un partid care să promoveze această teză cu ajutorul OTV îmi aparține. De ce nu ați fost prezent la primele întâniri de organizare a acestui partid? Poate l-ați fi putut împiedica pe dl Cojocaru să intre în conflict cu dl D:Diaconescu!
Când Țuțea a rostit acele vorbe pe care le citează toți ne-voitorii de bine ai românilor, era imediat după alegerile din 20 mai 1989. Țuțea era supărat de înfrângerea opoziției, a liberalilor, nu știa cât de mult greșiseră și Câmpeanu, și Rațiu, în campania electorală! Comparația cu Antonescu este …anto-logică!
Ideea doctrinei Cojocaru nici nu este de vreo mare originalitate, ajunge la ea oricine se gândește la un proiect de îndreptare a lucrurilor în România. Iar în forma prezentată la OTV proiectul este plin de naivități și inaplicabil! Dar avea mare potențial electoral, pe care Dan Diaconescu s-a priceput să-l exploateze! De ce n-a făcut-o alături cu dl Cojocaru? Probabil că din același motiv pentru care nici dvs nu mai sunteți împreună cu dl Cojocaru!
Nici eu nu mă mai văd cu dl Cojocaru. Am vrut să-i fiu alături în elaborarea proiectului de Constituție, dar când am văzut că vrea morțiș să schimbe imnul național, să pună în loc un text de-al lui Adrian Păunescu, i-am spus că nici măcar Adrian Păunescu nu ar fi fost de acord cu asemenea aiureală!
Nu știți pe ce lume trăiți și nu pricepeți un text ușor de descifrat dacă ați înțeles că v-am amenințat cu moaartea! Și nici alții, adică serviciile specilaizate, nu cred că au făcut-o! Aveți un exces constant de personalitate! Nu mă deranjează. Suferim mulți de acest defect! Dar când asta vă face să dați vina pe „poporul” român, vinovat de eșecurile noastre, mă văd obligat să vă trag de mânecă și, dacă pot, să vă ajut! V-am ajutat deja, oprind de la difuzare un text pe care și dvs l-ați fi regretat. Poate deja regretați pripeala cu care l-ați scris!
V-am cerut, într-un text mai vechi, text program politic, să scoateți câteva cuvinte și expresii triviale! Atât! Nu le-ați scos! Ați ținut mai mult la stilul dvs decât la ideile dvs! Deh! Ați procedat ca un mare scriitor! Din păcate nu sunteți scriitor ca să aveți asemenea orgolii „stilistice”!
Nu mă pot abține și vă întreb: cum ați procedat concret atunci când l-„ați tras de mânecă pe poporul român”?
Bine aţi făcut că nu v-aţi putut abţine domnule Coja
Motiv pentru care mă voi rezuma doar la a vă satisface curiozitatea legată de modul concret în care “l-am tras de mânecă pe poporul român.”
Drept aceea, trebuie să vă spun că :
– mai întâi am publicat, în octombrie/noiembrie 1994, în “România liberă”, o serie de trei articole în care, în premieră absolută (nepreluată din păcate de către nimeni, ulterior), am lansat în opinia publică românească teza drepturilor inalienabile şi imprescriptibile de proprietate ale cetăţenilor României asupra capitalului acumulat în proprietatea comună a întregului popor, denunţând aşa zisa „privatizare” ca un act infracţional săvârşit împotriva avutului obştesc.
În acele articole lansam şi o chemare către forţele politice, organizaţiile civice, sindicate, armată şi Casa Regală de a împiedica raptul şi de a acţiona în vederea transferului în proprietatea privată a fiecărui cetăţean – pe baza procedurilor prevăzute de Varianta Cojocaru versiunea 1990 – a acelei părţi din averea comună care i se cuvenea (şi încă i se cuvine) de drept.
În cel de al patrulea articol, pe care conducerea de atunci a ziarului a refuzat să-l publice, atrăgeam atenţia tuturor potenţialilor cumpărători (amatorii de chilipiruri) că, mai devreme, sau mai târziu, ei sau urmaşii lor, vor fi, la rândul lor, deposedaţi în mod legitim de bunurile achiziţionate în mod ilegal.
Iar cei care o vor face vor fi tocmai cei pe care aşa zişi „investitori” îi deposedaseră de respectivele bunuri.
– în al doilea rând eu sunt autorul integral al capitolului din Manifestul Naţional al Solidarităţii Româneşti în care afirm şi argumentez dreptul de proprietate al cetăţenilor României asupra capitalului acumulat în proprietatea lor comună.
Este vorba, desigur, de acel manifest preluat ad literam de către Vatra Românească şi tipărit în mii de exemplare „din banii scoşi de dumneavoastră din buzunar”.
– în al treilea rând, în vara/toamna aceluiaşi an, 1994, am contactat pe reprezentanţii tuturor partidelor politice (mai puţin FSN-ul lui roman şi FDSN-ul lui iliescu) ai organizaţiilor civice reprezentative la acea vreme (inclusiv ai C.A.D.A.), ai centralelor sindicale şi ai Casei Regale în acelaşi scop declarat : recunoaşterea drepturilor de proprietate ale cetăţenilor şi, pe cale de consecinţă, stoparea marii „privatizări” care se prefigura.
Am repetat şi ulterior astfel de tentative, de exemplu cu PRO DEMOCRAŢIA, prin 2004, sau cu PUNR-ul preluat de generalul Chelaru, cam prin 2000 sau 2001.
– în sfârşit, în al patrulea rând trebuie să ştiţi domnule Coja că sunteţi doar unul din sutele, poate miile, de indivizi/persoane/oameni pe care i-am contactat, sau cu care am intrat în contact, mai mult sau mai puţin întâmplător, încercând să-i “îndoctrinez”.
– cât despre postările pe net nu mai vorbesc, pentru că ele nu se pun din principiu, atâta vreme cât netul este o invenţie destinată, cu predilecţie, autiştilor.
Renunţ să vă mai răspund şi la restul, domnule Coja, pentru că ar fi pierdere de timp.
Aşa că, deocamdată, ce pot să văd ca simplu muritor este că, de când ne cunoaştem (şi sunt deja 20 de ani), deşi vă afişaţi ca naţionalist necondiţionat, fandaţi lateral de câte ori vine vorba să vă asumaţi statutul pe care încerc să vi-l ofer : acela de promotor şi susţinător activ al celui mai important – din punctul de vedere al renaşterii naţiunii române – act al „tranziţiei”: CONFISCAREA CAPITALULUI FURAT DE STATUL ROMÂN DE LA POPORUL ROMÂN PRIN LEGEA 15/1990.
Act care va sta la baza tuturor celorlalte activităţi care ar trebui să-i succeadă.
Inclusiv la baza activităţii ştiinţifice viitoare prin care se va tranşa dacitatea sau latinitatea noastră.
Pentru mine aici este finalul controversei.
Chiar finalul, pentru că orice mi-aţi răspunde la cele scrise acum eu, oricum, nu am să vă mai răspund.
Final de (om) „deznădăjduit” care şi-a acceptat condiţia de muritor simplu care „nu ştie pe ce lume trăieşte”, dar care nădăjduieşte totuşi ca, dacă va fi trimis („în curând”) pe cealaltă lume, să o înţeleagă măcar pe aceea.
P.S.
Pentru dumneavoastră, ca scriitor stilul sunt ideile.
Pentru mine, ca arhitect, ideile, adică formele (care nu sunt simple învelişuri), sunt stilul.
Vedeţi aşadar că, cu atât mai mult, eu ca arhitect nu pot renunţa la form(ular)e, pentru că atunci nu aş renunţa la stil, ci la IDEI.
De altfel, ştiţi mult mai bine decât mine că, scriitură literară sau nu, un text poate pierde până la sută la sută din mesaj prin folosirea fie şi a unui singur cuvânt nelalocul lui.
Şi dimpotrivă, un acelaşi text, literar sau nu, poate câştiga sută la sută în credibilitate prin folosirea unui cuvânt/termen adecvat.
Aşa că nu mai încercaţi să justificaţi ceea ce nu poate fi justificat : cenzura
Şi încă ceva şi cu asta chiar gata.
Nu regret textul scris.
Nu m-am pripit atunci când l-am scris pentru că deja el era scris pe scoarţa creierului meu de român de foarte mult timp.
De tot atât de mult timp de când mă doare inima pentru neamul ăsta de nătărăi geniali.
Aşa că, să mă ferească Dumnezeu să mă puneţi în rând cu unul ca hrp !!!
Da, domnule arhitect, eu v-am scos expresia „de căcat”, am făcut această cenzură! Iar dvs nu ați fost de acord să vă public textul fără acea sintagmă la care nu am înțeles de ce țineați așa de mult. Acum înțeleg de ce: l-aș fi sărăcit pe bietul text de ideile principale!…
În rest, felicitări! Patria recunoscătoare! Numai că în 1994 era cam târzior să spuneți că România a luat-o pe un drum greșit! Mă rog, nu e rău că ați făcut-o, dar nu vă căutați un merit în faptul că ați fost primul! Nu asta contează. Dar e bine să știți că n-ați fost primul! Nici măcar printre primii! Poate că ați fost primul care la ”România liberă” a tras semnalul de alarmă. Dar în alte publicații încă din 1990 s-a spus ce era de spus. Trebuie să știți că România liberă a fost principalul susținător al guvernării Roman! În 1994 la guvern era deja Văcăroiu, care a încercat să îmblânzească efectul devastator al legilor scoase de Roman. Âmi spuneți că, citez „deşi vă afişaţi ca naţionalist necondiţionat, fandaţi lateral de câte ori vine vorba să vă asumaţi statutul pe care încerc să vi-l ofer : acela de promotor şi susţinător activ al celui mai important – din punctul de vedere al renaşterii naţiunii române – act al „tranziţiei”: CONFISCAREA CAPITALULUI FURAT DE STATUL ROMÂN DE LA POPORUL ROMÂN PRIN LEGEA 15/1990.”
Cum adică îmi oferiți nu știu ce statut?! Îl aveați în buzunar și mi-l dați mie?! Nu v-am simțit alături nici atunci când, de mai multe ori, am încercat să înfiripez un partid naționalist, nici atunci când am încercat să candidez independent la preșidenția României. I-am cerut sprijinul dlui Cojocaru! Mi-a întors spatele, e drept, elegant, așa că nu m-am supărat, am rămas în relații la fel de bune, din partea mea… Nu-mi acordam nici eu vreo șansă! Ci speram să pot ajunge în situația de a spune câteva adevăruri în auzul tuturor românilor! Inclusigv despre jaful și distrugerile din economie! Pledând eu pentru ideile din doctrina Cojocaru-Popa, răposatul Verdeț m-a luat deoparte și mi-a zis: ”Domnule, Coja, nu putem întoarce ceasul istoriei cu atâția ani!” I-am răspuns: „e vorba de numai 4-5 ani. Alții vor să întoarcă ceasul istoriei în urmă cu 50 de ani și nu vă deranjează!”
Am impresia că îmi reproșați mie ceea ce cade în seama dlui Cojocaru… L-am susținut la OTV, inclusiv pentru a face un partid dedicat doctrinei, repet, doctrina COJOCARU-POPA, dar domnia sa a pus orgoliile personale mai presus de doctrină!…
Dar, principala piedică în aplicarea doctrinei dvs este faptul că nemernicii care ne guvernează de 25 de ani nu numai că au furat, dar au și distrus! Au distrus mult mai mult decât au furat, așa că nu mai avem ce lua înapoi! Aici nu m-am înțeles cu dl Cojocaru: ia-m repetat la nesfârșit: Ăștia au distrus economia! Era bine dacă o furau și o luam noi inapoi! S-au făcut proprietari pe fabrici și uzine ca să le distrugă! Nu ca să le fure beneficiile, păstrându-le în funcțiune! Ăștia nu sunt hoți, ci dușmani ai neamului!
Atunci când în ultima postare adresată dumneavoastră am scris : “Pentru mine aici este finalul controversei. Chiar finalul, pentru că orice mi-aţi răspunde la cele scrise acum eu, oricum, nu am să vă mai răspund” nu m-am putut gândi nici o secundă că răspunsul dumneavoastră va conţine un neadevăr flagrant.
Nu m-am putut gândi nici o secundă că, pentru a încerca să ieşiţi din fundătura în care singur v-aţi băgat, veţi pretinde, în mod cu totul neadevărat, că textul meu ar fi conţinut expresia „de căcat” şi că, din acest motiv, l-aţi cenzurat.
Când, în realitate, titlul manifestului meu postat şi pe alte site-uri FB, cum ar fi : A.E.R. şi MIŞCAREA RADICALĂ, trimis şi către alte zeci, poate sute de internauţi, dar cenzurat de dumneavoastră este : “De ce suntem ÎN RAHAT (subl. mea) şi cum ieşim din el ?”
Ceea ce, orice aţi încerca dumneavoastră să spuneţi, pentru a vă justifica cenzura este cu totul altceva !!!
Aşa că, ţinând deci cont de cele de mai sus mă văd nevoit să nu vă mai las fără răspuns, indiferent câte pagini va trebui să umplu pentru asta.
În consecinţă, reluând în ordine afirmaţiile dumneavoastră din ultimele două postări, vă voi răspunde pe rând astfel :
1. Spuneţi dumneavoastră : “Ideea doctrinei Cojocaru nici nu este de vreo mare originalitate, ajunge la ea oricine se gândește la un proiect de îndreptare a lucrurilor în România.”
Chiar aşa domnule Coja ?
Eu ştiam că sunteţi filolog, nu şi economist ca să vă daţi cu părerea într-un domeniu pe care nu-l stăpâniţi defel.
Şi, în consecinţă, NU aveţi cum să vă pronunţaţi dacă ideile dr. Cojocaru sunt originale sau nu.
Aşa că vă rog credeţi-mă pe cuvânt : ideile dr. Cojocaru SUNT originale.
Şi nici NU sunt la îndemâna oricui.
In ultimele două decenii, m-am străduit să asimilez (atât cât am putut, cât m-a dus mintea) texte economice şi juridice fundamentale ca să fiu, măcar, în stare să înţeleg cu ce se mănâncă şi economia şi dreptul.
Să pot măcar să recunosc valoarea şi originalitatea.
2. Acum episodul OTV
Ziceţi dumneavoastră : “Ideea de a se crea un partid care să promoveze această teză cu ajutorul OTV îmi aparține. De ce nu ați fost prezent la primele întâniri de organizare a acestui partid ? Poate l-ați fi putut împiedica pe dl Cojocaru să intre în conflict cu dl D. Diaconescu!”
Analizând cele spuse de dumneavoastră nu pot decât să constat că afirmaţiile dumneavoastră, citate mai sus, vă pot compromite grav.
Filmul faptelor la care, în parte, am participat direct (deci pot să mi-l asum măcar în parte), film care poate fi oricând derulat, certifică fără dubiu şi certifica şi atunci fără dubiu, faptul că dr. Cojocaru i se întindea o capcană de către oficina OTV.
Oricine putea înţelege încă de atunci că OTV-ul şi DD nu apăruseră şi nu funcţionau de capul lor.
Ci reprezentau (şi încă mai reprezintă – OTV funcţionează în Italia) o componentă deloc neglijabilă a mecanismului general de manipulare şi opresiune pe care regimul în totalitatea lui, prin instituţiile pe care le patronează, inclusiv serviciile, le exercită, în mod constant, fără pauze, asupra societăţii.
Şi ca un amănunt, deloc neglijabil – care vine să confirme cele afirmate mai sus – trebuie spus că, în perioada respectivă, DD a recunoscut în două din emisiunile sale de la OTV că a făcut servicii SRI la solicitarea acestuia.
Şi atunci, îmi iau îngăduinţa să vă întreb :
Dumneavoastră nu ştiaţi (măcar) de aceste apariţii, care ar fi edificat, pe deplin, pe oricine ?
Dacă nu ştiaţi, foarte rău că nu ştiaţi ! Şi cu toate acestea – fără adică să urmăriţi cu minimă atenţie fenomenul OTV – îl trimiteaţi, în gura lupului pe dr. Cojocaru.
Iar dacă ştiaţi şi mai rău ! Pentru că îl trimiteaţi CU BUNĂ ŞTIINŢĂ la moarte politică şi mediatică !!!
Iată de ce NU am fost prezent nici la primele (sau la următoarele) întâlniri ale partidului şi nici nu l-am susţinut, sau secondat, pe dr. Cojocaru în nici un moment din episodul OTV.
Dimpotrivă !
Decizia dsale de a se duce a doua oară la OTV (după ce, cu o jumătate de an mai înainte, TB îl dăduse afară din grila lui de emisiuni ca pe o măsea stricată), în pofida avertismentelor şi împotrivirii mele manifeste şi argumentate, a reprezentat MOTIVUL (CAUZA o voi explica ulterior) separării noastre.
În ziua în care dr. Cojocaru mi-a comunicat, la telefon, că a fost la OTV la TB (nu urmărisem emisiunea şi nu ştiam că ireparabilul se produsese) eu, la rândul meu i-am comunicat atunci că, în aceste condiţii, colaborarea noastră ia sfârşit.
Şi aşa a fost.
De atunci l-am mai întâlnit pe dr. Cojocaru doar de două ori.
Prima dată, la tribunal, când m-am dus să văd ce hotărâre fusese dată de judecători în procesul cu înscrierea partidului şi când am schimbat două vorbe protocolare.
A doua oară, cu totul întâmplător, pe o stradă din Bucureşti, când în câteva cuvinte mi-a reproşat că, prin comportamentul meu, am adus mari prejudicii cauzei. Reproş pe care, tot în câteva cuvinte, i l-am întors, atribuindu-i lui principala vină.
Aşadar, eu ştiind de atunci cu se mănâncă OTV – ul şi DD, nu numai că nu am încercat să împiedic separarea/conflictul dintre dr. Cojocaru şi DD (aşa cum dumneavoastră îmi sugeraţi cu seninătate că ar fi trebuit să fac) ci, dimpotrivă, m-am străduit să împiedic, încă din start, ca o astfel relaţie să fie posibilă.
Tocmai pentru că, spre deosebire de dumneavoastră ştiam unde se va ajunge.
Şi s-a şi ajuns.
Aşa că nu dumneavoastră aveţi dreptul să mă chestionaţi în legătură cu penibilul episod al colaborării dintre dr. Cojocaru şi OTV/DD.
Ci, dumneavoastră trebuie să răspundeţi pentru cele întâmplate dacă, într-adevăr, aşa după cum pretindeţi, l-aţi consiliat pe dr. Cojocaru să facă partid cu OTV şi DD
3. Şi tot în legătură cu OTV continuaţi : “ În forma prezentată la OTV proiectul este plin de naivități și inaplicabil!” Dar avea mare potențial electoral, pe care Dan Diaconescu s-a priceput să-l exploateze! De ce n-a făcut-o alături cu dl Cojocaru? Probabil că din același motiv pentru care nici dvs nu mai sunteți împreună cu dl Cojocaru!”
Privitor la forma actuală a proiectului economic prezentat de dr. Cojocaru şi la OTV voi reveni. El, proiectul, nu este însă nici naiv şi nici inaplicabil, după cum dumneavoastră îl catalogaţi,
Defectele majore ale proiectului sunt altele.
Vi le voi explica puţin mai departe.
Pe de altă parte, într-adevăr, proiectul dr. Cojocaru avea mare potenţial electoral.
Şi tocmai de aceea, el, PROIECTUL, trebuia CONTROLAT, MANIPULAT, DETURNAT şi COMPROMIS.
Dacă s-ar fi putut, DEFITIV !!!
La fel şi autorul.
Ceea ce s-a întâmplat în chip cât se poate de profesionist.
Ba mai mult, nu numai că proiectul a fost compromis în sine, că nimeni nu mai crede în cei 20000 de euro promişi, ci ideea însăşi a posibilităţii recuperării de către poporul român a averii ce i-a fost furată de statul român şi a refacerii pe această cale a economiei şi societăţii româneşti a suferit prejudicii incalculabile.
Aşadar, departamentele de analiză şi cele specializate în operaţiuni de manipulare şi intoxicare aparţinând instituţiilor abilitate şi organizaţiilor conexe au lucrat cu maximă eficienţă, tocmai şi pentru că dumneavoastră le-aţi dat o mână de ajutor prin ideea dumneavoastră (cel puţin aşa aţi afirmat cu subiect şi predicat) preluată de către dr. Cojocaru de a face un partid cu DD şi OTV.
În concluzie, pentru a pune lucrurile la punct : motivele pentru care dr. Cojocaru a intrat în conflict cu DD nu sunt nicidecum cele prezumate în mod greşit de dumneavoastră, ci sunt cele relevate de mine şi diferă radical, sunt total opuse motivelor pentru care eu m-am separat de dr. Cojocaru.
4. Mai recunoaşteţi dumneavoastră domnule Coja : “Da, domnule arhitect, eu v-am scos expresia „de căcat”, am făcut această cenzură! Iar dvs nu ați fost de acord să vă public textul fără acea sintagmă la care nu am înțeles de ce țineați așa de mult. Acum înțeleg de ce : l-aș fi sărăcit pe bietul text de ideile principale! “
Despre faptul că aţi spus un neadevăr în legătură cu sintagma responsabilă de decizia dumneavoastră de a mă cenzura, m-am pronunţat deja şi nu mai reiau discuţia.
Ceea ce vreau să spun acum privitor la afirmaţia dumneavoastră, este că NU aţi înţeles, sau vă prefaceţi că nu aţi înţeles despre ce era vorba în „bietul text”.
Descrierea situaţiei „ de rahat” nu este nici pe departe “ideile principale” conţinute de manifest.
Situaţia explicitată/denumită ca atare nu este altceva decât cauza apariţiei şi dezvoltării IDEILOR FUNDAMENTALE promovate de pe acest suport.
Idei care sunt :
a. Furtul de către statul român, prin promulgarea Legii 15/1990, a întregii averi
aparţinând în proprietate comună întregului popor este CAUZA DIRECTĂ a tuturor
relelor cu care se confruntă, de 25 de ani încoace, poporul român.
b. CONFISCAREA în proprietate comună a întregului capitalului furat de statul român
prin Legea 15, indiferent în posesia cui se află în prezent, precum şi a întregului capital
acumulat din exploatarea capitalului furat prin Legea 15 este SINGURA soluţie prin
care criza în care ne aflăm poate fi stopată şi dezastrul iminent care ne paşte poate fi
evitat.
c. Împărţirea lui, a capitalului confiscat, în proprietatea privată a tuturor cetăţenilor
români îndreptăţiţi, prin procedurile prevăzute de Varianta Cojocaru- versiunea 1990 şi
adaptate contextului actual reprezintă cea mai bună metodă/alternativă de demarare a
reconstrucţiei economiei şi societăţii româneşti.
d. Înfiinţarea unei organizaţii politice cu masivă susţinere civică, care să-şi propună în
mod PRIORITAR şi EXPLICIT ducerea la înfăptuire a dezideratelor de mai sus este
OBLIGATORIE
5. Mai departe, mă luaţi dumneavoastră la mişto :
În rest, felicitări! Patria recunoscătoare! Numai că în 1994 era cam târzior să spuneți că România a luat-o pe un drum greșit! Mă rog, nu e rău că ați făcut-o, dar nu vă căutați un merit în faptul că ați fost primul! Nu asta contează. Dar e bine să știți că n-ați fost primul! Nici măcar printre primii! Poate că ați fost primul care la ”România liberă” a tras semnalul de alarmă. Dar în alte publicații încă din 1990 s-a spus ce era de spus.
N-are Patria cu ce să-mi fie recunoscătoare.
Locul de veci este deja cumpărat de bunica mea, Dumnezeu să o odihnească, de mai bine de cincizeci de ani.
Şi că veni vorba.
Nici eu nu sunt convins că “serviciilii” s-ar ocupa cu încercări de a intimida pe acei cetăţeni români recalcitranţi care promovează idei eretice în ceea ce priveşte proprietatea.
Mă gândesc însă la faptul că marea majoritate a capitalului furat a trecut la străini.
State străine sau/şi companii străine.
Care au propriile servicii…
Ca şi marile companii româneşti ale “miliardarilor de carton.”
Revenind acum la sentinţa dumneavoastră că cum “că în 1994 era cam târzior să spuneți că România a luat-o pe un drum greșit! “ mă văd nevoit să vă răspund astfel :
a). Am spus (am scris şi publicat, în ziarul Dreptatea) că România a luat-o pe un drum greşit încă din ianuarie 1990. Când 90 la sută din nemulţumiţii de după 1992 (căci abia atunci unii dintre români au început să se trezească) dormeau bine mersi în pantofi.
Mulţi dintre ei, de altfel, au readormit între timp şi nu cred să mai trezească vreodată.
In ce-l priveşte pe dr. Cojocaru, îmi aduc aminte că l-am cunoscut prin în aprilie/mai 1990.
De atunci, am ştiut nu numai că România se află pe un drum greşit, ci am aflat şi pe ce drum TREBUIE să apuce România.
Şi, începând de atunci, vreme de aproape două decenii l-am susţinut pe dr. Cojocaru, am susţinut, propagat şi apărat public ideile conţinte de Varianta Cojocaru – Versiunea 1990.
La început, până în 1994, fără rezerve.
Iar dumneavoastră spuneţi că, în afară de dr. Cojocaru, de mine şi de alţi câţiva susţinători declaraţi ai dsale, ar fi existat unii care, prin cine ştie ce gazete „încă din 1990 ar fi spus ce era de spus.”
Fals, domnule Coja !!!
Total fals !!!
Nimeni în afara de dr. Cojocaru şi de doi/trei fideli, printre care m-am numărat şi eu, NU A SPUS/SCRIS CE TREBUIA SPUS/SCRIS ŞI NU A FĂCUT CE TREBUIA FĂCUT.
Nici reprezentanţii aşa zisei opoziţii democratice : PNŢ, PNL, PSD – despre care, odată cu trecerea timpului şi declasificarea dosarelor, vom afla că, de fapt, s-au aflat tot timpul la cheremul regimului Iliescu.
Nici reprezentanţii aşa ziselor formaţiuni naţionaliste : PRM, PUNR, VATRA – despre care, de asemenea, odată cu trecerea timpului şi declasificarea dosarelor vom afla ce vom afla şi despre „opoziţia democratică”.
Şi unii şi alţii, cu toţii au acceptat şi promovat „privatizarea prin vânzare”.
Ignorând, subestimând, bagatelizând (aşa cum încă faceţi dumneavoastră acum), mulţi combătând cu furie, Varianta Cojocaru.
Nimeni, nicăieri, niciodată, în nici o publicaţie, în afară de dr. Cojocaru şi minusculul său cerc de fideli nu au spus/scris ce ERA DE SPUS, adică nu a promovat Varianta Cojocaru.
La acea vreme SINGURA soluţie care, pusă în practică, ar fi salvat România din dezastrul în care se află acum.
Dezastru pe care, de altfel, dr. Cojocaru l-a descris în amănunt încă din 1990.
Şi care, prin proporţii, chiar a depăşit, pe alocuri, şi cele mai sumbre previziuni.
b). În 1994, am fost primul (şi de atunci am rămas şi singurul) care a spus şi spune DE CE a luat-o România pe drumul greşit şi CE TREBUIE SĂ FACĂ CA SĂ-L PĂRĂSEASCĂ ŞI INTRE PE DRUMUL CEL BUN.
Atunci, în premieră absolută, AM ARĂTAT CAUZA ŞI AM ARGUMENTAT că la RĂDĂCINA TUTUROR RELELOR SE AFLĂ FURTUL COMIS DE CATRE STATUL ROMÂN ÎMPOTRIVA PROPRIILOR CETĂŢENI DE LA CARE EL, STATUL, A FURAT ÎNTREAGA LOR AVERE DEŢINUTĂ ÎN PROPRIETATE COMUNĂ POTRIVIT PREVEDERILOR ARTICOLELOR 5 ŞI 6 ALE CONSTITUTIEI RSR AFLATA ÎN VIGOARE LA DATA PROMULGĂRII ILEGALE A LEGII 15/1990.
Din păcate, şi o spun cu maximă părere de rău, nimeni înaintea mea nu şi-a dat seama de (sau, dacă şi-a dat seama în particular, nu a devoalat-o public) ticăloşia fără margini comisă de statul român în 7 august 1990, data promulgării Legii 15.
Cu atât mai puţin, nimeni nu şi-a dat seama de (sau, dacă şi-a dat seama în particular, nu a devoalat-o public, înainte ca ea să fie comisă) porcăria sinistră pe care proaspătul instalat la 20 mai 1990 regim iliescu o punea la cale.
Aici, desigur, nu îi includ pe cei care au pus la cale şi săvârşit mârşăvia şi care ştiau foarte bine ce fac !
Atunci, în septembrie/noiembrie 1994, prin faptul că am afirmat DREPTURILE INALIENABILE ŞI IMPRESCRIPTIBILE ALE CETĂŢENILOR ROMÂNIEI ASUPRA AVERII LOR COMUNE, AM REFUNDAMENTAT, DE FACTO, DIN PUNCT DE VEDERE JURIDIC, VARIANTA COJOCARU.
Până atunci, ÎN MOD GREŞIT, dr. Cojocaru considerase că statul socialist fusese proprietarul bunurilor mijloace de producţie şi că, prin punerea în aplicare a doctrinei sale, urma ca cetăţenii să fie ÎMPROPRIETĂRIŢI, fiecare dintre ei, cu o parte din respectivele bunuri.
Parte care i s-ar fi cuvenit fiecăruia pentru munca prestată şi neplătită, în decursul celor patru decenii şi jumătate de „exploatare socialistă”.
Exploatare socialistă ale cărei rezultate duseseră la acumularea respectivelor mijloace de producţie, ale respectivei averi, ale respectivului capital, adunat până în Decembrie 89.
În 1994, după aproape doi ani de cercetare/studiere a problemei mi-am dat seama că dr. Cojocaru a greşit grav în această privinţă.
ÎN REALITATE, NU STATUL SOCIALIST A FOST PROPRIETARUL LEGAL (ŞI LEGITIM) AL BUNURILOR MIJLOACE DE PRODUCŢIE, AL CAPITALULUI, CI CETĂŢENII.
STATUL SOCIALIST FUSESE DOAR ADMINISTRATORUL RESPECTIVELOR BUNURI.
ŞI, PE CALE DE CONSECINŢĂ, STATUL POST SOCIALIST NU AVEA DREPTUL SĂ SE AUTO INTITULEZE PROPRIETAR.
EL PUTEA RĂMÂNE, EVENTUAL, DOAR TOT UN SIMPLU ADMINISTRATOR.
ŞI, MAI ALES, NU PUTEA ÎNSTRĂINA (ADICĂ „PRIVATIZA”), ÎN NUME ŞI FOLOS PROPRIU BUNURI CARE NU ÎI APARŢINEAU ŞI PE CARE LE FURASE DE LA POPORUL ROMÂN PRIN LEGEA 15/1990 .
BUNURI CU CARE ŞI ACUM FACE TRAFIC INFRACŢIONAL, DE PESTE DOUĂ DECENII.
Drept urmare cetăţenii României nu trebuiau împroprietăriţi – cum greşit credea dr. Cojocaru – deoarece ei erau deja proprietari.
Tot ceea ce trebuia şi încă trebuie făcut era şi este ca cetăţenii, proprietarii în comun, să iasă din indiviziune, din devălmăşie.
În acest fel, după refundamentarea ei juridică, „Varianta Cojocaru” nu mai era şi nu mai este doar o soluţie economică opţională, bună sau proastă, aplicabilă sau nu, comparabilă cu varianta de “privatizare prin vânzare”.
Varianta Cojocaru fiind varianta de „privatizare prin împroprietărire.”
Din acel moment, odată cu descoperirea/devoalarea făcută de mine, Varianta Cojocaru nu mai era variantă.
Ea devenea ALTERNATIVĂ.
Mai mult, ea devenea, este şi va rămâne ALTERNATIVA OBLIGATORIE la imensa porcărie pentru care am fost sortiţi să fim cobai.
Drept aceea – întrucât până în 1994 statul încă nu trecuse, practic, la înstrăinarea bunurilor furate, în locul împroprietăririi eu am propus, într-o primă etapă, conceptul de RETROCEDARE în proprietate comună a averii însuşite ilegal de către statul român prin Legea 15.
Ulterior, după ce statul român a înstrăinat ilegal cea mai mare parte din bunurile furate prin Legea 15, şi continuă să o facă, am adus în discuţie şi promovat CONFISCAREA.
Ceea ce înseamnă că DOAR prin CONFISCARE ÎN PROPRIETATE COMUNĂ, urmată de ÎMPĂRŢIRE/DISTRIBUIRE ÎN PROPRIETATE PRIVATĂ România poate deveni (pentru că până acum nu a fost şi nici în prezent nu este) stat de drept.
Ceea ce înseamnă că DOAR prin CONFISCARE ÎN PROPRIETATE COMUNĂ, urmată de ÎMPĂRŢIRE/DISTRIBUIRE ÎN PROPRIETATE PRIVATĂ, societatea românească poate deveni o societate normală, pentru că doar un stat de drept poate proteja o societate care, astfel, să devină normală.
Ceea înseamnă că DOAR prin CONFISCARE ÎN PROPRIETATE COMUNĂ, urmată de ÎMPĂRŢIRE/DISTRIBUIRE ÎN PROPRIETATE PRIVATĂ, valorile (vieţii) cotidiene şi/sau valorile superioare ei pot lua naştere şi se pot dezvolta, pentru că astfel de valori nu pot exista fără o societate normală, care nu poate exista fără un stat de drept, care nu poate exista şi funcţiona ca stat de drept atâta vreme cât este un STAT INFRACTOR !!!
Repet aşadar, pentru a fi înţeles odată pentru totdeauna :
Departe de a mai fi (doar) o OPŢIUNE ECONOMICĂ REVOLUŢIONARĂ DE IEŞIRE DIN COMUNISM, spre un orizont ACCESIBIL libertăţii, Varianta Cojocaru devine astfel, prin REFUNDAMENTAREA EI JURIDICĂ, O SOLUŢIE CU CARACTER GENERAL, OBLIGATORIE PENTRU IEŞIREA DIN COMUNISM spre un orizont “CONDAMNAT” la libertate.
Cu toate argumentele de mai sus, mi-au trebuit aproape doi ani pentru ca să-l conving pe dr. Cojocaru să renunţe la împroprietărire şi să adopte teza retrocedării şi, ulterior, a confiscării.
Şi să semneze Manifestul Naţional al Solidarităţii Româneşti din 1996 (cel preluat de Vatra Românească), în forma sa finală cu capitolul despre proprietate redactat de către subsemnatul.
Aşadar, că a fos târziu în 1994 când m-am prins de golănia regimului iliescu, sau că (pot fi vinovat, eventual, pentru că) puteam să mă fi prins mai devreme, este o altă discuţie.
Căci, la urma urmei, puteam să nu mă prind niciodată.
Ca imensa, cvasitotalitatea, concetăţenilor mei.
Care continuă şi azi să doarmă în bocanci, cizme, pantofi şi papuci.
Sau, pur şi simplu desculţi, de săraci ce sunt.
6. Şi, mai departe, referitor la statutul de promotor şi susţinător al doctrinei confiscării pe care eu tot încerc să vi-l ofer de douăzeci de ani şi dumneavoastră (ca şi mulţi alţii pe care i-am contactat, asemenea ca pe dumneavoastră) îl refuzaţi constant, ziceţi : “Cum adică îmi oferiți nu știu ce statut?! Îl aveați în buzunar și mi-l dați mie?! Nu v-am simțit alături nici atunci când, de mai multe ori, am încercat să înfiripez un partid naționalist, nici atunci când am încercat să candidez independent la preșidenția României.”
Vă rog să mă iertaţi, domnule profesor, că am îndrăznit, ba chiar am tot insistat, ca surda la mormânt, să vă un ofer un statut pe care, de fapt, dumneavoastră ca naţionalist ar fi trebuit să-l asumaţi SINGUR, NECONDIŢIONAT, CHIAR ÎMPOTRIVA TUTUROR DACĂ AR FI FOST NEVOIE.
Vă promit că nu am să vă mai deranjez cu astfel de oferte.
Pe de altă parte, nu vă voi fi alături (dar nici nu vă voi ataca) atunci când veţi mai încerca să mai „înfiripaţi” un partid naţionalist, sau să candidaţi la preşidenţia României, pe bază de bla, blauri.
Vă voi fi alături de acum încolo, doar dacă veţi pune în CENTRUL viitoarei doctrine a viitorului partid, ori în CENTRUL viitorului mesaj prezidenţiabil, REZOLVAREA PROBLEMEI RECUPERĂRII PROPRIETĂŢII/AVERII FURATE DE LA POPORUL ROMÂN PRIN CONFISCAREA EI.
7. Ziceţi dumneavoastră : Pledând eu pentru ideile din doctrina Cojocaru-Popa, răposatul Verdeț m-a luat deoparte și mi-a zis: ”Domnule, Coja, nu putem întoarce ceasul istoriei cu atâția ani!” I-am răspuns: „e vorba de numai 4-5 ani. Alții vor să întoarcă ceasul istoriei în urmă cu 50 de ani și nu vă deranjează!”
Am impresia că îmi reproșați mie ceea ce cade în seama dlui Cojocaru… L-am susținut la OTV, inclusiv pentru a face un partid dedicat doctrinei, repet, doctrina COJOCARU-POPA, dar domnia sa a pus orgoliile personale mai presus de doctrină!…
Mai întâi domnule profesor Coja : nu a existat şi nu există o doctrină Cojocaru- Popa !
Aşa cum nu a existat o Variantă Cojocaru – Rugină !
Aşa cum nu a existat o Lege Cojocaru – OTV !
Ultimele două pomenite de mine fiind, de fapt, nişte făcături manipulatorii încropite de realizatorii scenariilor de denigrare şi îngropare a Variantei Cojocaru – versiunea 1990, respectiv a Legii Cojocaru – versiunea 2010.
Dr. Constantin Cojocaru este UNICUL AUTOR AL VARIANTEI COJOCARU.
Tot dsa este UNICUL AUTOR AL LEGII COJOCARU.
Contribuţia mea, pentru care nu-mi atribui calitatea de coautor, constă doar în REFUNDAMENTAREA JURIDICĂ A VARINTEI COJOCARU / VERSIUNEA 1990.
Eu nu am făcut altceva decât să dau doctrinei o altă “expunere de motive”, să o transform dintr-o OPŢIUNE PREPONDERENT ECONOMICĂ, într-un IMPERATIV JURIDIC şi nu doar juridic, ci chiar JUSTIŢIAR.
În al doilea rând, nu este vorba de “a întoarce ceasul istoriei” nici cu 5 ani nici cu 50, ci de a-l da înainte cu cel puţin 25.
Adică de a recupera toţi cei 25 de ani pierduţi în aşa zisa „tranziţie.”
Confiscând averea furată de la popor şi redând-o acestuia, vom deschide acea poartă pe care nemernicii care încă ne stau în cârcă ne-au închis-o în nas în 1990.
În sfârşit, nu vă reproşez dumneavoastră ceea ce ar trebui să-i reproşez dr. Cojocaru.
Dumneavoastră vă reproşez că nu adoptaţi o atitudine publică şi nu vă asumaţi acţiuni concrete pro CONFISCARE.
Dr. Cojocaru îi reproşez că a renunţat la VARIANTA COJOCARU.
Şi prin aceasta îi reproşez dr. Cojocaru că a RENUNŢAT la confiscare, mai mult chiar că o REFUZĂ şi că, în schimb, ACCEPTĂ aşa zisa „privatizare” ca pe un act legal.
Îi reproşez adică că înlocuieşte recuperarea, prin confiscare, a averii furate poporului român (renunţând, deci, implicit la despăgubirea cetăţenilor păgubiţi prin furt) cu un mecanism economic şi fiscal bazat pe introducerea unui impozit progresiv pe avere ca sursă de venit pentru crearea unui fond de investiţii, proprietate a statului.
Fond care, în viitor, va fi destinat să finanţeze proiecte de redresare economică a României.
Dr. Cojocaru, RENUNŢĂ astfel la susţinerea şi promovarea drepturilor de proprietate ale cetăţenilor Ţării asupra averii lor comune, furată de statul român prin promulgarea Legii 15/1990, în favoarea promovării unui mecanism economico-financiar, prin care marile averi autohtone, precum şi capitalurile transferate către străini, toate provenite din JAF, vor rămâne ILEGAL în posesia celor care le deţin şi în prezent.
Prin acest mecanism economico-financiar românii NU îşi vor mai recupera bunurile furate.
Şi nici NU vor mai fi despăgubiţi pentru ele
Ba chiar mai mult, prin acest mecanism (ÎNTINS PE ZECE ANI) doar se va încetini, fără a putea fi oprit, procesul de concentrare a capitalului în mâinile oligarhilor autohtoni şi ale străinilor.
În plus, vom risca enorm ca statul, prin proprietatea asupra fondului de investiţii să redevină o forţă discreţionară, copleşitoare pentru cetăţeni.
Chiar dincolo de limitele insuportabile deja atinse în prezent.
Şi pe deasupra, acceptând status qvo-ul actual, prin punerea în aplicare a mecanismului economic şi financiar imaginat de dr. Cojocaru, va fi, implicit, recunoscut şi acceptat FURTUL, ceea ce va face IMPOSIBILĂ edificarea unui stat de drept şi a unei societăţi normale pe meleagurile dâmboviţene.
Sau, dacă preferaţi, mioritice.
Proiectul Legii Cojocaru – versiunea 2010 (şi următoarele) nu este, aşadar, nici naiv, nici inaplicabil.
Este, în schimb, cinic.
Şi cât se poate de aplicat.
Într-un cuvânt, deci, domnule Coja, îi reproşez dr. Cojocaru faptul că ACTUALA LEGE COJOCARU – VERSIUNEA 2010 NU MAI ARE, PRACTIC, NICI O LEGĂTURĂ CU VARIANTA COJOCARU – VERSIUNEA 1990.
Iată, aşadar, CAUZA, nu doar motivul, separării mele de dr. Cojocaru.
În vreme ce dsa a renunţat să-şi susţină propria cauză, pentru care a şi intrat în luptă acum un sfert de secol – VARIANTA COJOCARU, eu am rămas singurul ei apărător.
În locul lui.
Până acum, eu am auzit doar de ucenici care şi-au părăsit Maestrul, pentru a încerca să găsească/născocească alte doctrine, alte învăţături.
Este pentru prima oară cred, când, dimpotrivă, Maestrul îşi lasă baltă doctrina (şi ucenicii care se încăpăţânează să vegheze asupra operei Maestrului) pentru a o lua pe arătură, după cai verzi pe pereţi.
Iar în finalul intervenţiilor dumneavoastră, domnule Coja, spuneţi : “Dar, principala piedică în aplicarea doctrinei dvs (care nu este a mea, v-am spus) este faptul că nemernicii care ne guvernează de 25 de ani nu numai că au furat, dar au și distrus! Au distrus mult mai mult decât au furat, așa că nu mai avem ce lua înapoi! Aici nu m-am înțeles cu dl Cojocaru: i-am repetat la nesfârșit: Ăștia au distrus economia! Era bine dacă o furau și o luam noi inapoi! S-au făcut proprietari pe fabrici și uzine ca să le distrugă! Nu ca să le fure beneficiile, păstrându-le în funcțiune! Ăștia nu sunt hoți, ci dușmani ai neamului!
Domnule profesor, iertaţi-mă că vă întreb cu tot respectul : de la cine aţi auzit prostelile astea ?
Cum adică domnule Coja? Dacă erau în picioare toate fabricile era bine să le fi luat înapoi, dar aşa că au rămas doar două/trei din zece, nu este bine să le luăm înapoi, ci este bine să le lăsăm la ăia de le-au furat şi le-au distrus pe celelalte şapte/opt !?
Adică, dacă dumneavoastră, după ce vi s-a furat portofelul şi prindeţi hoţul, dar găsiţi în portofel mai puţini bani decât atunci când v-a fost furat, ce faceţi ?
Îi daţi drumul hoţului cu banii rămaşi în portofel, pe motiv că nu mai sunt toţi ?
Sau încercaţi, în primul rând, să vă securizaţii banii din portofel, atâţia câţi v-au mai rămas şi apoi să-i aplicaţi hoţului, dacă se va putea, şi corecţia meritată ?
Dacă vă gândiţi să nu vă recuperaţi banii din portofel, pe motiv că sunt puţini, luaţi-vă atunci de mână cu dr. Cojocaru.
Că şi el pretinde că la fel ar face.
Nu ştiu de unde aţi scos afirmaţia că nu v-aţi înţeles cu dr. Cojocaru pe tema recuperării, când el exact asta susţine ca şi dumneavoastră : că nu mai avem ce lua înapoi.
Pe mine însă, nu mă puteţi duce cu preşul.
Încercând să-i atribuiţi dr. Cojocaru poziţii pe care el însuşi le combate şi pentru care, din această cauză, eu îl combat pe el.
Şi pe dumneavoastră împreună cu el, evident.
Drept aceea, pentru că văd că (încă) nu aţi înţeles cum stă treaba în realitate, am să vă lămuresc la final.
Trebuie să ştiţi, mai întâi, că căderea comunismului (fix la aniversarea a două sute de ani de la Revoluţia franceză a fost demult pusă la cale.
Poate, exagerez, chiar imediat după Revoluţia franceză.
Deşi, mai plauzibil, mi se pare a se fi întâmplat după Primul Război Mondial.
Iar planul actual, efectiv/operativ a fost pus la punct şi actualizat, deopotrivă de către liderii autobotezaţi fără temei, “democraţi” şi „comunişti.”
Desigur, nu de toţi.
Unii s-au trezit (sau dimpotrivă „au adormit”) pe dinafară.
Apoi trebuie să ştiţi că acest plan includea prăbuşirea economică a Estului.
Iar României, pentru că acumulase mai mult, i s-a luat, evident, mai mult.
Sau, dacă vreţi, pentru siguranţă i s-a luat tot.
Iar ceea ce a prisosit a fost, cu bună ştiinţă, distrus potrivit înţelegerii.
Şi, în sfârşit, ca să fiţi pe deplin la curent cu cele întâmplate, trebuie să ştiţi că Legea 15 i-a fost adusă lui petre roman, în plic, de către silviu brucan.
De nimeni altul.
Aşa că, singurul care – apărut, în 1990, parcă de nicăieri, ca accident al istoriei – le-ar fi putut periclita planurile în România (ceea ce ar fi însemnat un semnal extrem de periculos pentru întregul lagăr socialist) a fost, pentru foarte scurt timp, dr. Cojocaru şi cei câţiva adepţi strânşi în pripă.
Dintre care unul se încăpăţânează şi acum să nădăjduiască.
Restul a fost şi încă este TĂCERE !!!
Vă spun pe scurt care este greșeala dlui Cojocaru, implict a dvs: Vorbiți de furt! Că nemernicii care ne conduc au furat, au devalizat Țara! Și că soluția este sp luăm înapoi ce au furat!
Mereu i-am spsu dlui COJOCARU că ăștia nu au furat, ci au distrus economia Țării! Peste 1500 de obiective industriale au dispărut fizic!
Dacă îii intră în casă un hoț și îți fură tabloul de pe perete, mai speri, încerci ca hoțul să fie prins și tabloul să fie recuperat! Dar gașca Roman-Brucan au pius la cale distrugerea, nu înstrăinarea economiei! Tabloul nu a fost furat ci tăiat bucățele! A rămas în casă, te uiți la el că nu mai e și n-ai ce face!
Legea Cojocaru mai era aplicabilă la început, dar ea devenea tot mai inaplicabilă!
I-am zis dlui Cojocaru să introducă o precizare: la acei faimoși 20.000 de euro să aibă dreptul numai românii care la 22 decembrie 1989 erau cetățeni români! Să nu le dea și celor încetățeniți după 1990!
Nu mai zic ce prostie a spus dl Cojocaruși a menținut textul său!…
În 1992, toamna, am ajuns senator. Mi-ați dat o idee bună, să public intervențiile mele din Senat: Vă mulțumesc.
Domnule Popa, faceti o acuzatie cu care nu sunt de acord, si anume ca „nu sunteti lasat” sa va faceti auzit. Dl Cojocaru are un blog, exista si o pagina de facebook in care dumnealui isi expune ideile, de asemeni are ( sau avea, nu mai stiu exact) si o emisiune la NasulTV, e adevarat ca nu la o ora de varf. Personal am adus unele amendamente la proiectul dumnealui de Constitutie, care – sper sa ma intelegeti corect – are destule erori de tehnica juridica si legislativa. O sustin, insa, si sper sa se adune cele 500000 de semnaturi care sa permita inaintarea ei in Parlament, pentru simplul fapt ca textul ei emana buna credinta si corectitudine…nu „politica”. Si pentru ca e una din primele semne serioase ca societatea civila din Romania are inca destui oameni care se gandesc la binele general. Dincolo de asta, insa, existenta unei mase informe si inerte de cetateni care nu vad mai departe de interesul propriu si imediat este, pe de o parte, o actiune deliberata si bine alocata cu resurse de catre cei ce doresc pastrarea status quo, iar pe de alta parte un lucru normal in orice sistem social, prin simpla existenta a distributiei Gauss (cunoscutul clopot al lui Gauss). Cu cine va certati, deci?
Mai mult, va marturisesc ca, chiar si in conditiile in care accept fara rezerve promovarea unei Constitutii romanesti de orientare populara (nu in sensul clasificarii politice la moda), va marturisesc ca nu sunt de acord cu promovarea acestor initiative pe posturi precum OTV, motiv ce ma face sa apreciez la justa valoarea acceptul d-lui Coja de a fi prezent la un astfel de post, numai pentru a promova o idee generoasa. Deci, iarasi, cu cine va certati? Cu cineva care accepta sa nu tina cont de mentinerea prestantei sale intelectuale, numai pentru ca romanii trebuie sa aiba hrana spirituala necesara? Dumneavoastra puteti sa recunoasteti cam ce inseamna pentru un om trait o viata in mediul universitar, sa accepte prezenta intr-un mediu de mahala?…Nu-mi sta in fire sa perii pe nimeni, si postarile de pe acest blog sunt marturie ca nu-l protejez de fel pe dl. Coja, dar…est modus in rebus…in limba dacilor(!)
Domn profesor nu ati inteles deloc ce v-am scris. Am sa incerc sa va spun si atfel pentru ca observ ca tonul discutiilor de pe blogul dvs incepe sa degenereze ( si sa stiti ca sunteti principalul vinovat). Cred ca nu ati inteles ceva – chiar daca sunteti proprietarul de drept al acestui blog trebuie sa va spun ca pe blog nu suntei profesor si nu trebuie sa incercati sa faceti stiinta, sa cereti documente, sa dati afara pe cei de alta parere. B;ogul dvs era unul civilizat dar acum va dati singur in cap. Pe bloguri ne dam toti cu parerea, nu se dau note si este o singura regula de respectat – sa nu jignim pentru ca si noi si dvs dorim respect. Atata vreme cat Dacicus nu v-a jignit nu este frumos sa-l eliminati de pe blog. pe blog nu se dau note si de aceea ar fi bine sa iesiti din starea de „profesor”. Nu are sens. Observ ca incercati sa convingeti oamenii ca aveti dreptate si cand nu reusiti … ii eliminati. Orice blogger trebuie sa se bucure cand are multi comentatori si sa se intristeze cand ii pleaca si unul singur. Dvs ati devenit incapatanat ca un copil mic si cand ceva il dati pe parelnic afara. Faceti dezbinare intre nationalisti, dvs un nationalist. Nu este bine cand incercati sa convingeti cu forta pe cineva ca romanizarea, bla, bla , bla. Oamenii au parerile lor si nu vor renunta la ele de dragul nimanui. Domn profesor, (acum proprietar de blog) cel mai destept cedeaza! Intelegeti ca lucrurile nu stau asa (in istorie) cum ati invatat in scoala. Acum construim ipoteze si incercam sa vedem daca lucrurile nu au stat altfel decat cum am invatat. Istoria nu este o stiinta exacta. Evenimentele sunt vagi, si de unde stiti ca Pompei spre exemplu n-a pierdut cu Cezar pentru ca in ziua bataliei il dureau dintii. Istoria n-a consemnat asta da de unde stiti ca n-a fost asa. Noi n-am fost acolo. N-am fost nici pe vremea dacilor cand or fi fost romanizati cum ziceti dvs, dar putem sa ne indoim? Avem dovezi clare, 100% sigure ca au fost romanizati. Nu prea. S-au scris tomuri de istorie de mii si mii de pagini dar nu puteti garanta ca lucrurile s-au petrecut asa cum au scris autorii acestor tomuri. De ce va incapatinati asa? De ce trebuie neaparat sa aveti dreptate in acest caz? La ce va foloseste? Este mai important sa nu va certati ca sa nu fiti jignit. Si de ce raspundeti la jigniri? De ce va coborati la nivelul care nu este adecvat varstei si specificului dvs? Ce ati face daca v-am parasi cu totii blogul? Cu cine ati mai polemiza?
În discuție nu este dantura lui Caesar, stimate domn! Ci discutăm un subiect grav, extrem de important! Discutăm despre părinții noștri! Eu acest subiect nu-l pot discuta dându-ne toți cu părerea doar ca să ne aflăm în treabă! Îl discut în termenii competenței, al bunei credințe! Când teoriile istorice acreditate de românii cei mai reprezentativi sunt contestate de persoane vizibil ne-informate și agresive față de specialiști – adică față de cei care de la Cantemir încoace au făcut din istorie o știință destul de exactă (Hasdeu, Xenopol, Eminescu, Pârvan etc), eu mă simt OBLIGAT să nu permit acest lucru, să nu încurajez această atitudine față de adevăr!. Dl DACICUS s-a dovedit o persoană onestă, și-a recunoscut superficialitatea cu care a făcut câteva comentarii și m-am bucurat că a reacțiinat normal, ca un om serios!
Capacitatea de a-ți recunoaște greșeala este o floare tot mai rară! Încerc și eu s-o cultiv! Încercați și dvs, băgând de seamă că comentariul pe care-l faceți este inadecvat, în mare măsură! Spuneți dvs:
„Observ ca incercati sa convingeti oamenii ca aveti dreptate si cand nu reusiti … ii eliminati.” Este complet falsă această aserțiune! Aproape jignitoare! Eu încerc să-i fac pe partenerii de discuție să respecte regulile disputei de idei! Știați că există astfel de reguli?!
Și când văd că în mod repetat aceste reguli sunt nesocotite îmi fac datoria de profesor de a sancționa în vreun fel inaderența la principiile dialogului! Țin acest blog pentru că nutresc sentimentul că pot fi util unor oameni interesați de soarta Neamului nostru! Și încerc să mă fac util, să-i învăț și pe alții ce am învățat și eu, la rândul meu, de la alții! Am învățat eu însumi multe de la cei care au comentat pe acest blog! Am spus-o întotdeauna că înveți foarte mult când încerci să-i înveți pe alții! Am învățat foarte mult de la studenții mei, ba chiar și de la un copil poți învăța Multe! De pildă eu de la nepoata mea Ilinca…
Nu avem dovezi că s-a produs romanizarea?!… Haida de!… Dar imbecilii care au scris pe tema acestei romanizări, români sau străini, în frunte cu marile universitâți care studiază limba română ca pe cea mai bună păstrătoare a limbii latine populare, ăștia ce au avut în vedere când au creat știința care se cheamă romanistica?! Ca să negi romanitatea limbii române trebuie să citești cu creionul în mână sute de tomuri și să arăți unde este eroarea autorului! Nu poți veni, fără să cunoști limba latină, să declari că româna nu se trage din latină! Și să spui că ai dreptul la opinie!…
Nu mă interesează să nu fiu jignit! E greu să mă simt jignit! Dacă mi se aduce un reproș corect, asta e! Am greșit eu! Iar dacă cine mă jignește o face cu argumente lipsite de temei, „jignirea” nu mă atinge. Cine n-a fost vreodată înjurat aiurea chiar de ce are mai scump?!… Contează cine te înjură, cine – crede el – te jignește! Nu oricine mă poate jigni! Numai persoane din cercul meu de suflet mă pot jigni!…
Vă mai citez cu una: „De ce va incapatinati asa? De ce trebuie neaparat sa aveti dreptate in acest caz? La ce va foloseste? Este mai important sa nu va certati ca sa nu fiti jignit.” Cum, domnule, ați putut face un comentariu atât de iresponsabil?! În acest caz, adică privitor la statutul nostru etnic, dumneata mă întrebi la ce îmi folosește adevărul?
Nu țin să am dreptate! Dar cine spune că n-am dreptate s-o facă cu seriozitate! Cu respect pentru știință! Să dovedească că cunoaște materia asupra căreia se pronunță! Am păreri diferite față de dl Vinereanu, dar asta nu ne împiedică să fim în relații cordiale. Nu l-am eliminat de pe site!… Și nici dînsul nu a încetat să comenteze pe site sau să-mi scrie emailuri!
Ce aș face dacă părăsiți blogul „cu toții”? M-aș bucura să aflu că v-ați dus la biliotecă să citiți ce ați omis să citiți până acum!
Eu apăr din principiu știința colegilor mei, a predecesorilor mei! Chiar dacă nu sunt de acord cu unele teze ale lor! Dar nu este suficient să faci declarații! Este nevoie de deomonstrații! Adevărul nu se afirmă, ci se demonstrează!
M-a inspirat acest schimb de idei și voi posta, din nou, un text cu care am intrat în contradicție cu toată suflarea din romanistica actuală, în frunte cu marele romanist care a fost IORGU IORDAN! Mi-ați fost util!… Mulțumesc.
„Ca să negi romanitatea limbii române trebuie să citești cu creionul în mână sute de tomuri…”
…
Adevărul n-are nevoie de „sute de tomuri”. Am pus tot subcapitolul intitulat „Romanizarea Daciei” din „Istoria României” vol. I a lui Daicoviciu ce n-are nici o trimitere în afara unei liste cu lucrări la sfîrșitul capitolului.
Cine se-apucă să le citească pe toate, cam 20, să afle undeva, pe la vreo pagină, cum s-a lămurit părerea/teoria cu romanizarea noastră.
Singura carte ce după titlu ar avea de-a face cu romanizarea pare-a fi articolul/studiul (?) lui Graur(?) „Romanizarea Daciei prin coloniști străini”. În rest „Arte romana sul Danubio”, „Castrul roman de la Cășeiu”, „Limba latină în inscripțiile din Dacia”, și tot așa.
Baiu-i că Daicoviciu-i referință pentru alte studii/lucrări. Asta nu-i știință și nici nu vine din suflet curat.
O să caut studiul/articolul lui Graur să văd pe ce se bazează.
Nu cunosc acest articol al lui Graur. Îmi puteți da câteva detalii despre el: unde a fost publicat, când?
Graur Al., „Romanizarea Daciei prin coloniști străini” în Rev. Fund., III, 6, 1936, p. 669 și urm.
(Daicoviciu C. (redactor responsabil), Istoria României, vol I, Ed. RSR, 1960, pg 474)
Mulțumesc. Vă ste cumva la-ndemână să copiați acel text și să-l puneți pe site? Mulțumesc încă o dată!
Am aflat textul și-l pun mai sus că aci va fi prea strîmtorat.
D-le Vinereanu,
sa inteleg ca dv situati formarea poporului roman numai in nordul Dunarii? Pentru ca numai asa puteti considera retragerea lui Aurelian drept o stavila a romanizarii.
Dar ce ne facem cu Dacia Ripensis (actualul Timoc, plin de romani) si cu Dacia Mediterranea, cu Constantin si cu Iustinian, cu ceilalti imparati traco-daci, toti din sudul Dunarii? Ce ne facem cu aromanii, cu Asanestii?
Adevarul e ca romanii s-au format in nordul si in sudul Dunarii. Celor din sud retragerea lui Aurelian nu le-a stopat romanizarea ci le-a amplificat-o prin sporirea numarului de romani cu cei refugiati din nord. Iar legatura dintre sudul si nordul Dunarii nu a fost niciodata sistata, astfel ca romanizarea s-a prelungit cu secole bune.
La ce ar mai fi construit Constantin podul peste Dunare daca nu ar fi fost in nord o populatie cu elemente romane? La ce ar fi fortificat Iustinian cetatile din nordul fluviului daca nu ar fi avut acolo popor romanizat?
Sf. Paulin de Nola in poemele dedicate lui Niceta de Remesiana scria: „Te duci la dacii boreici, cei care canta lauda lui Hristos cu inima romana”. Asta nu este exprimarea explicita a procesului de romanizare? Si suntem la anul 400, mult dupa retragerea lui Aurelian.
Prietene iti spun sincer ca din cauza unora ca tine copii nostri studiaza aberatii in cartile de istorie si din cauza unor trogloditi ca tine societatea asta a stat in bezna multe secole. Gandirea ta este extrem de sedentara iar istoria romanilor sufera de un grav act de abstinenta din incapatanarea unora ca tine. Iti spun atat; Dacii au existat , Dacii exista si Dacii vor exista. Sunt extrem de multe materiale in care se fac referiri la poporul Dac trebuie doar sa stii sa citesti si sa intelegi dincolo de interesele meschine. Probabil deja ilustrezi in gand profilul unui fanatic Dac din armata lui Roxin, ei bine nu! Nu sunt nici fanatic si nici nu fac partea din vreo institutie guvernamentala sau non in schimb am citit destul de multe carti despre istorie in care se fac referiri la cine au fost Dacii sau chiar relatari despre viata cotidiana. Carti care au fost scrise in sec. |||, |V sau chiar mai tarziu in sec. |X, X. Inceteaza sa te mai crezi cine nu esti si sa vorbesti despre oameni care fac cate ceva pentru a pune in valoare artefacte ascunse.
Probabil că la mine te referi. Te rog să-mi recomanzi și mie cărțile „scrise în secolul 3, 4 sau chiar mai târziu” pe care dumneata le-ai citit. Cu aceeași invitație: dacă nu vii cu lista acelor cărți care cuprind chiar „relatări despre viața cotidiană” a dacilor, să ne scutești de alte comentarii. Chiar dacă nu vor mai fi la fel de impertinente ca cel de mai sus! Nu vor mai încăpea pe acest blog.
Aștept lista!
Toate popoarele vechi care au dainuit pe meleagurile strabune au mituri fondatoare care nu se schimba sincronic,simultan ori ca urmare a unor evolutii istorice,evenimente politice,religioase etc.Mitul fondator,constiinta de neam,traditia,folclorul nu pot fi eliminate prin vointa politica/constrangere ori argumente chiar intemeiate.Nici prin modificarea perpetua a manualelor de istorie,a imnului national(aici suntem campioni absoluti),a schimbarii neostoite a denumirii strazilor.Mitul fondator persista alaturi de constiinta de neam si dispar doar impreuna.A zis cronicarul ca”de la Ram ne tragem”apoi asa ramane in costiinta natiei.Alaturi de colinde:”Si a venit badica Traian”etc.Poporul nu-l citeste pe Roxin ori pe dentistul Napoleon Savescu care si-a inchis cabinetul din lipsa pacientilor.
Poporul nu a reținut formula lui Grigore Ureche! Poporul a păstrat tradiția Bădiței Traian, a păstrat numele de român și încă câteva elemente. Formula „de la Râm ne tragem” cirulă printre oamenii școliți! Nimeni în popor nu mai știe de RÂM! Știe de Roma azi!
Mă mir că capra nebună a publicat comentariul tău.
Uită că-i scriu eu câteva amintiri istorice :
„fost Secretar de Partid pe Universitatea Bucureşti, actual colaborator al Securităţii, a falsificat semnăturile pentru înfiinţarea propriului partid dar a fost prins.”
Jigodie mare Kozha ăsta. Să vedem ce mai susţine Kozha nemernicul:
Bădica Troian (adică împăratul Traian) a construit nişte şanţuri de apărare şi de atunci toate şanţurile se numesc troiene ;
„Daciştii” sunt agenţi KGB plătiţi de Moscova ca să producă dezbinare în rândul românilor ;
„Daciştii” sunt susţinători ai exploatării de la Roşia Montană ;
Cine nu a fost şcolit în secţiile speciale de Literatură şi/sau Istorie ale Universităţilor de stat, acel individ nu are dreptul să-şi dea cu părerea sau chiar să cerceteze trecutul strămoşilor noştri.
____________________
Comportament tiranic de sociopat deprins de pe vremea când era plătit de partid ca să caute şi să elimine elementele reacţionare. Descriere în două cuvinte: BĂTRÂN şi PROST.
Ca să se înțeleagă ce vrut să spună autorul comentariului: după unii autori, altminteri serioși, I.I.Russu și alții, în limba dacilor ar fi existat cuvîntul KOJA și ar fi însemnat „capră”… Numele meu nu vine chiar așa de de departe. Face serie cu alte nume ardelenești, precum Boja, Noja, Doja, Roja…
Legat de I. I. Rusu:
„Un caz simptomatic pentru orbirea „stiintificilor” nostri mi-a fost relatat de dl. Gabriel Gheorghe. Prietenul sau Nicolae Miulescu i-a prezentat profesorului I.I.Rusu rezultatele si concluziile cercetarilor sale.
Dupa ce a studiat lucrarea, I.I.Rusu a afirmat: „se pare ca ai dreptate”; iubitor mai mult de adevar decat de faima, Miulescu i-a propus sa-i cedeze studiul pentru a fi publicat, la care, I.I.Rusu a exclamat: „Vrei sa dau cu piciorul la toata munca mea de o viata? Eu astept sa ma faca membru corespondent al Academiei Romane!”.”
Domnule profesor Coja, ma adresez dumneavoastra cu respectul cuvenit, avand toata consideratiunea pentru puternicele dumneavoastra radacini infipte temeinic in solul cunoastrii.Pe scurt, sunt de acord cu dvs pentru luarea de atitudine vis a vis de amestecata problema a dacologiei si a dacologilor, insa consider ca, pe linga mizeriile informatice ce ne sunt aruncate zilnic,care nu fac decat sa ne inchida ochii, textele domnului Roxin, desi poate uneori insuficient argumentate aduc o benefica gura de oxigen si speranta spirituala. Neamul, si traditiile stravechi sunt cele care ne dau puterea de a ne dezvolta si de a putea lupta cu fantasmele zilei de azi.
Cu multumiri pentru gazduirea in casa dvs literara.
Vă rog să ne puneți la dispoziție o selecție din textele dlui Roxin, poate am greșit eu față de dînsul Nu-i cunosc textele, l-am auzit în mai mmulte emisiuni la Nașul și am apreciat că m-am edificat. Repet: poate am greșit. Trimiteți-mi pentru mine și vizitatorii acestui site câteva idei originale, câteva critici corect formulate de acesta la adresa predecesorilor săi et. Nu m-ar deranja să ne propună chiar dl Roxin acele fragmente din crierile sale concludente pentru poziția sa!
Insist: să fie vorba de afirmații agumentate, bazate pe dovezi!
daca-i intrebati pe G. Gheorghe si pe prof. Iscru va vor spune tare si raspicat, ca nu a existat nicio romanizare. eu ii cunosc mai bine. cat despre mine eu nuantez problema: anume am spus si spun ca a existat un inceput de romanizare, dar care s-a interrupt abrupt la 270, odata cu retragerea lui Aurelian, asta in urma stabilirii etimologiei intregului lexic romanesc. asta o spune limba romana, ci nu eu sau altcineva, dar adevarata stiinta cade in ureche surda.
sa auzim numai de bine.
Știu și eu ce susțin „tare și răspicat” domnii Gheorghe și Iscru, mă interesează argumentele dumnealor! M-am săturat de cei care susțin „sus și tare” fără argumente, fără dovezi.
Și cînd vin argumente și dovezi le dați deoparte. Le negați.Am adus eu dovezi zdrobitoare și nici măcar nu le-ați înțeles.
Hai, domnule, mai fac o încercare! Te rog să-ți prezinți argumentele! Te-am sters mereu de pe site pentru neobrăzare și lipsa celor 7 ani de acasă! Asta nu te împiedică să afli adevărul, în teorie. Dă-i drumul, să te vadă toată lumea ce mare filolog și istoric ești.
Oficial
Franțuzescul „panache” vine din medievalul franțuzesc „pennache” ce vine din italianul „pennacchio” ce vine din latinescul (bas latin) „pinnaculum”.
…
La „pană” azi în franceză se zice „plume” (lat. pluma) iar în italiană „piuma” (lat. pluma) sau, mai rar, „penna” (lat. pinna). Dacă „panache” vine de la cuvântul ce-nseamnă „formațiile epidermice cornoase care acoperă corpul păsărilor”, cu care dintre cuvintele spuse mai-nainte s-ar potrivi mai bine?
…
Din „pană” pare să vină cuvîntul „pănușă”; în unele părți i se zice chiar pană/pene de mălai.
Buna seara domnule profesor!
Inafara de Roxin, mai exista „cercetatori” pe care dvs i-ati refuzat, in aceeasi problema si din aceleasi motive: pentru ca bat campii fara gratie!
Nu am refuzat pe nimeni, ci am încercat să le spun ce știu și eu, din profesia mea sau din preocupări adiacente. Unde m-am considerat că aș fi în temă am intervenit cu explicații, cu sfaturi privind cărțile care trebuie citite. Pe mulți îi atrage să se facă „cercetători” în dacologie, căci nu au de citit decât câteva pagini. Tot ce se știe depre daci, ca surse antice, încape în câteva zeci de pagini! Nimeni nu merge după modelul POGHIRC: Cicerone POghirc, profesorul care a ținut curs de limba dacă la Universitate, prin anii 1975-80, era un eminent clasicist, specialist în limba latină și greacă veche! Indo-europenist cu o informație la zi. Cu o viziune cuprinzătoare asupra antichității. Pe cei care bat câmpii i-am făcut atenți că greșesc, le-am și explicat unde este greșeala, dar unii n-au înțeles. Alții au înțeles, cum ar fi Dacicus, care a reacționat normal, și-a dat seama unde a greșit! Nu fac decât să-mi facmeseria de profesor! Îmi place să fiu contrazis, dar cu argumente și cu bună credință!
Va doresc numai bine, domnule Coja! ADEVARUL oricum va triunfa. Inca o data, sint bucuros sa va multumesc pentru tot ceea ce faceti pentru TARA si NEAM!
DUMNEZEU SA VA BINECUVANTEZE!
Doamne, ajută tuturor românilor de bună credință! Indiferent dacă au sau nu dreptate!
Dle Coja, scuze ca dau buzna si intervin aiurea in subiect, v-am promis acum citva timp niste apa de foc de la noi din Ardeal, pot sa vi-o trimit?:) E mai valabil OP CP-ul la care v-am trimis cartile lui Tonciulescu?
e VALABIL, DAR NU ȘTIU CUM AȚI PUTEA TRIMITE LUCRURI ATÂT DE PREȚIOASE LA ACEA ADRESĂ! nU VINE NIMENI PRIN bUCUREȘTI? v-AȘ TRIMITE ȘI EU O CARTE, CEVA LA SCHIMB!
Nu vine, eu inca mai sper ca intr-o zi o sa primesc in posta cartea „A History of Magic” semnata de IPC, ar fi mai ceva decit in nuvelele lui fantastice:)
Colet trimis.
Sanatate multa dle Coja!
De horincă-i vorba?
Cum ar fi sa spui la un copil ca masa a fost o tarfa, si pentru ca sa se nasca au pus cu totii cate o mana, cate un picior, si Romanii, si Turcii, si Austroungarii, si Rusii.
Unde mai e mandrie in asta? Ce fel de slava e aceasta?
Romania este casa lui Dumnezeu, iar El este un Dumnezeu gelos care nu imparte slava lui cu altii.
„Eu sunt Domnul, acesta este Numele Meu; şi slava Mea n-o voi da altuia, nici cinstea Mea, idolilor.” Isaia 42:8
Comandante Coja, este laudabil ca incercati sa rezistati, in fortareata asta, cu o mana de osteni…cam pispirii, ce e drept. Mai sunteti foarte putini, razboiul a fost pierdut.
De oe site-ul cimec.ro se poate descarca din biblioteca digitala cartea DIN ISTORIA SI CIVILIZATIA DACILOR LIBERI – Ion Ionita.
La paginile 136 si 137 se gasesc doua harti
impartite in zone hasurate. Prima harta contine zona dacilor liberi si teritoriul roman la Dunarea de Jos (doar doua zone cu hasuri) si face referire la perioada 106-117, iar cea de-a doua are trei zone si este pentru anii 117-275. Zona in plus este teritoriul dacic aflat sub supraveghere romana(probabil codrii Vlasiei cu densitate mica de populatie ,actualmente judetele Prahova, Buzau, Braila, Ilfov, Ialomita, Giurgiu, Calarasi, in intregime sau partial).
Cred ca tot de pe saitul domnului profesor am ajuns la aceasta carte citind comentariu cuiva.
iata si link-ul:
http://www.cimec.ro/Arheologie/pdf/Ionita_Ion-Din-istoria-si-civilizatia-dacilor-liberi.pdf
Pe aceste harti, Maramuresul descalecatorilor este in zona dacilor liberi, la fel si Bucovina si Moldova (atat partea stanga cat si cea dreapta a Prutului).
Va rog sa nu considerati acest text un comentariu, ci o trimetere la un studiu oficial.
Este excelenta ideea de a-l auzi pe dl. doctor Iscru. Am citit editia a V-a revazuta si adaugita a cartii STRĂMOŞII NOŞTRI REALI: GEŢII DACII TRACII ILLIRII…,naţiunea matcă din vatra „Vechii Europe”
(aparuta in 2010 la Editura Mica Valahie ) si a fost o lectura pe placul meu si al sufletului meu.
Dacă puteți transmiteți-i invitația mea.
Descoperire incredibilă la Hunedoara: 140 de monede dacice din aur, găsite de copii într-o vizuină de vulpe
Trei copii, în vârstă de 11 şi 12 ani, din satul hunedorean Ocolişu Mic, au găsit, duminică, într-un recipient din plastic ascuns într-o vizuină de vulpe, în Munţii Orăştiei, 140 de monede dacice din aur.
„Prietenul meu Paul a săpat cu mâinile şi a dat de bolovan şi când l-am tras la o parte am găsit sticla cu bani de aur în ea şi am mers şi i-am împărţit şi ne-am bucurat. Noi doi din prima am zis că ne cumpărăm o bicicletă şi un ATV. Eu am luat 43, un alt prieten a luat 43 şi celălalt 53. Unul nu ne-a ieşit la număr să-l împărţim şi l-am aruncat şi pe altul l-am pierdut când am fugit către casă”, a povestit, marţi, Flavius Cimpoieru, unul dintre copii.
După ce a ajuns acasă, băiatul le-a arătat părinţilor monedele din aur găsite în pădure.
„Erau la joacă şi au căutat printr-o scorbură de vulpi şi din greşeală au dat peste o sticlă şi acolo a fost aur. Au venit acasă cu aurul. Când am aflat ce e, l-am predat. Am zis că nu ţin acasă aşa ceva”, a spus mama băiatului, Maria Cimpoieru.
Oamenii au căutat pe internet şi şi-au dat seama că sunt kosoni, monede dacice din aur, şi s-au hotărât să le predea la Primărie, la fel procedând şi părinţii unui alt copil.
„S-au prezentat la Primărie oameni din satul Ocolişu Mic, cu 95 de kosoni din aur. Ne-au povestit că monedele dacice au fost găsite într-o sticlă de plastic băgată într-o vizuină de vulpe de copilul lor şi încă doi copii din sat, care se întorceau de la joacă”, a declarat viceprimarul comunei Orăştioara de Sus, Ovidiu Tiberiu Stoicoiu.
Reprezentanţii Primăriei i-au anunţat pe poliţişti, care au căutat cu detectorul de metale şi au reuşit să găsescă moneda pierdută de copii în drum spre casă.
Localnicii spun că şi părinţii celui de-al treilea copil au predat monedele Poliţiei, însă autorităţile nu au confirmat acest lucru.
Oamenii legii bănuiesc că monedele dacice din aur au fost ascunse în vizuină de către căutătorii de comori care le-au scos, cel mai probabil, din siturile arheologice din Munţii Orăştiei.
„Este un dosar mai vechi privind braconajul arheologic în zona siturilor istorice ale cetăţilor dacice din Munţii Orăştiei, aflat în lucru la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, iar acest caz al monedelor descoperite are legătură cu ancheta în desfăşurare. Este o dispoziţie a legii care îi obligă pe cetăţeni să predea aceste obiecte autorităţilor, iar cei care le-au predat au procedat corect”, a declarat prim-procurorul Augustin Lazăr, de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.
Kosonii sunt monede de aur emise, pentru scurt timp, de regele dac Koson. Acesta a fost conducătorul dacilor, după asasinarea lui Burebista. Pe piaţa neagră, un koson costă aproximativ 1.500 de dolari.
Nici o vorba despe Paul Lazar Tonciulescu, pacat, a fost un istoric cu teorii indraznete, sper ca dl. Gabriel Gheorghe va accepta invitatia dvs.,va fi un dialog interesant.
Bună observație! Numele lui Paul Lazăr Tonciulescu a fost omagiat pe acest site, l-am cunoscut bine și l-am prețuit. Ar fi fost interesantă participarea sa la asemenea discuții Dumnezeu să-l odihnească!
O alta dacoloaga care da lectii copiilor, Maria Crisan, lanseaza etimologii cu ochii in tavan.La adresa de mai jos nu a aflat inca faptul de notorietate ca singurul izvor scris despre Kogaion este Strabon si-i trimite pe elevi la Herodot.Cred ca nu i-a citit pe niciunul.
http://www.bibmet.ro/uploads/mariacrisan_falstratatdegeto_dacapentruclasaiiigimnaziala_2003.pdf
Poate fi vorba de o mică greșeală cu care dvs „ați prins-o”. Dar astn vă îndreptpțește să folosiți tonul cu care faceți comentariul dvs.
La aceasta adresa gasiti un material cat se poate de stiintific si arheologic despre continuitatea boilor si vacilor in zona Carpatica.
Sunt amintite si Sus scrofa, Capreolus capreolus, Ovis aries, Capra hircus si multe altele.
Din pacate nu s-a putut dovedi cine le-a mancat: dacii, romanii, cumanii sau hunii.: )
http://www.dsclex.ro/1/continuitate.pdf
Domnule profesor Coja,
Cu aceasta declaratie ati nenorocit o generatie intreaga de nationalisti! :)
Sunt ferm convins ca stiti a despica chiar si in 14 firul cand este vorba de cuvinte, dar pe cuvantul meu ca n-o prea aveti cu „exaltarea” natiei.
Mai ales ca mintenas vine si razbelul.
Lasati oamenii in pace domnule profesor !
Daca se simt ei mai bine, ca ridicand in baioneta muscalii sa tape: „Eu sunt dac si la fel ca Zamolxe va …”, cu ce va deranjeaza pe dumneavoastra ? :)
„Stăpan în luptă pe câmp sau în pădure, un Dac nu-şi lasă ţara fără apărare!”
Sa auzim de bine si de descoparirea la Miercurea Ciuc, a unei cetati dacice intansa pe 1.500 de hectare ! :)
si deoarece am scris gresit unele cuvinte din cauza de tastatura si graba asta e.. se intelege in mare parte mesajul meu si totodata pot prilejui satisfactia unora ca s-au gresit niste cuvinte,Daca va produce bucurie sa va fie de bine.
Nu cred că este vorba de mine! Greșeli fac și eu, și nu numai „de tipar”!
Descoperire la Hunedoara: 140 de monede dacice din aur, găsite de copii într-o vizuină de vulpe
http://www.antena3.ro/romania/descoperire-incredibila-la-hunedoara-140-de-monede-dacice-din-aur-gasite-de-copii-intr-o-vizuina-de-253210.html