27 IANUARIE 2015
“Nu poate fi imaginat legionarism fără antisemitism”
Petru Clej
cadvre_jilava.jpg
Colaj, din arhiva CNSAS, din pădurea Jilava unde în ianuarie 1941 au fost uciși de către legionari peste 80 de evrei
Federația Comunităților Evreiești din România a comemorat victimele pogromului din 21 – 23 ianuarie 1941, când mai bine de 100 de evrei au fost masacrați, mulți alții răniți, numeroase proprietăți distruse, avariate sau jefuite, în timpul rebeliunii legionarilor împotriva generalului Ion Antonescu, cu care guvernau țara din 6 septembrie 1940.
Pe Calea Văcărești, la numărul 162, într-o hală a fostului abator pe locul unde au fost executați 13 evrei se rememorează scenele cumplite de atunci, prin lectura unor pagini din Cartea Neagră, a lui Matitias Carp, dedicată suferințelor evreilor din România în perioada 1940 – 1944.
“În zorii zilei de 23 ianuarie, un autocamion al fabricii Posbeck încărcat cu 15 evrei luați la întâmplare dintre cei arestați în prefectura poliției Capitalei a oprit pe Splaiul Unirii în dreptul abatorului comunal.
Victimele au fost coborâte cu mâinile legate la spate puse cu fața la gard și împușcate, fiecare dintre ele primind mai multe gloanțe dintre care cele mai multe în cap și în gât.
După terminarea macabrei operațiuni și după ce au mai tras câteva gloanțe în cei care păreau că mai mișcă, ucigașii au plecat. Au scăpat cu viață, dar grav răniți, Lazăr Aron și Maier Vainer”.
Cadavrele unora dintre evreii uciși au fost atârnate în cârligele de la abator și pe piept li s-a atârnat pancarta pe care scria “Carne cașer”, termen care desemnează carnea curată din punctul de vedere al ritualului iudaic. Azi, în fosta hală de abator funcționează un service auto.
Pogromul legionar a făcut victime și în cartierele locuite în majoritate de evrei, după cum își amintește colonel în rezervă Aurel Ianovici, pe atunci un adolescent evreu în vârstă de 14 ani.
“La întretăierea dintre strada Colonel Olero și strada Olteni se găsea o casă cu zidurile vopsite în roz, unde locuiau evrei. Această casă era încercuită de legionari însetați de sânge.
Și au dat foc întrucât porțile erau închise ca să-i silească pe evrei să iasă afară. Probabil din cauza fumului un bătrânel evreu, slăbuț, mic, a vrut să iasă pe poarta acestei case.
Atunci am văzut ceva despre care nu mi-am închipuit că pot să facă niște oameni: l-au prins și l-au rupt în bucăți, efectiv cum rupi o păpușă, cum un copil obraznic își rupe păpușa”, spune Aurel Ianovici, acum învârstă de 88 de ani.
Pogromul legionar din 21 – 23 ianuarie 1941 a făcut 125 de victime din rândul evreilor din București majoritatea împușcați în Pădurea Jilava. Dr Adrian Cioflâncă, director al Centrului pentru Studiul Istoriei Evreilor din România, cercetător la Institutul de Istorie „A. D. Xenopol” din Iași, membru în colegiul Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității a descoperit în arhiva CNSAS niște fotografii ale cadevrelor descoperite acolo care prezentau niște mutilări greu de descris.
El spune că antisemitismul constituia de fapt principala motivație a legionarilor.
“Antisemitismul este cosubstanțial legionarismului. Dacă citim orice text fundamental, începând cu textele lui Corneliu Zelea Codreanu vedem că antisemitismul înseamnă 80 – 90% din conținutul tematic al acestor scrieri, deci nu poate fi imaginat legionarism fără antisemitism”, este de părere istoricul Adrian Cioflâncă.
Reportaj realizat de Petru Clej
Daca Elie Wiesel descrie in cartea lui cu Noaptea , ca el vedea in lagare flacari pana la cer in care nazistii aruncau sugari, va dati seama ca viziunile si minciunile seamana intre ele, in primul rand ca nivel patologic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!( „Elie Wiesel, o rușine pentru evreii de pretutindeni!” vezi impostura GROASA !!!!!!!! a autorului Wiesel, descrisa pe acest blog)
Asta nu-i istorie inregistrata ci boala pusa in functiune de serviciile de propaganda care masluiesc adevarul istoric .
Fabulatia delabrata e de acelasi ordin ca lampile din piele de om din lagarele nemtesti, care n-au existat niciodata, sau mumiile cu capete uscate , aduse de fapt de la indieni (?)etc si tratate in produse Auschwitz .
Daca mai luam in consideratie si miile de marturii care se contrazic intre ele despre lagarele naziste , date de autodeclaratii escapati din ele , multi foarte evident la varsta coplesita de senilitate , ne dam seama cu ce materie umana avem de-a face si la ce nivel stiintific este foarte adesea tratata si inregistrata istoria omenirii , de catre neistorici..
Caci istoria asta nu este doar a evreilor , ci a noastra a tuturor, a intregii omeniri !
De aceea falsificarea ei este intolerabila , indiferent cine o falsifica si cu ce scop ..
Domn profesor, ce vreţi să comentăm la asemenea dume?
Ce am putea? Chiar l-au rupt în bucăţi pe acel bătrânel evreu, slăbuț, mic,care a vrut să iasă pe poarta acelei case?(din cauza fumului – fumurilor care le trage petu clei), dar l-au rupt nu s-au jucat, l-au rupt „efectiv cum rupi o păpușă, cum un copil obraznic își rupe păpușa”.
Ne place umorul ebreiesc dar nici chiar aşa.
Ca să închei, menţionez că n-am dat copi-peist, doar reproduc din memorie un comentariu citit:
pATAPIEVICI o să urinez pe mormîntul tău.
De al cui mormînt este vorba?
probabil ca este vorba de Eminescu = obsesia mai veche a lui Patapievici.
Insa astept o traducere a acestor „compuneri libere” venite din partea comunitatii evreilor.Dupa cate imi amintesc nu era vorba de evrei, ci din contra de legionari agatati in carlige. Milcoveanu = fost secretar al organizatiei legionare, a fost invitat prin anii ’90 la radio actualitati si a spus ca de fapt organizatia legionara a fost un reflex la abuzurile din ce in ce mai agresive social, economic si politic a evreilor in societatea romaneasca.Deci se poate spune ca legionari au fost antisemiti, insa sa nu neglijam de unde a pornit aceasta miscare.Este similar cum Freedman a evidentiat care au fost motivele miscarii anti-evreiesti din Germania si in lume.Este ca si cand mergi pe strada, esti agresat si din riposta de aparare esti acuzat ca agresor.Este exact ceea ce se intampla acum cu agresivitatea inexplicabila in limitele bunului simt a liderilor de tip Wiesel.Am urmarit atent diverse iesiri publice a acestora si am remarcat ca Weiner se detaseaza de agresivitatea celor de la institutul Wiesel (Florian si altii ca el).
Se detașează Vainer de mizeriile lansate de cei del a Institutul Wiesel? M-aș bucura foarte tare. Recuperarea advărului nu se poate face fără paticiparea evreilor. Chiar și a evreilor păcătoși ca Vainer. Oricine poate oricând să descopere calea adevăruliui!
Poate trimiteți textul acestor intervenții onorabile ale lui Vainer.
Până ajung texte cu intervenţiile onorabile, va răspund cu unele texte deloc onorabile, că tot m-aţi întrebat.
Este vorba de mormîntul celui care a scris:
.. „radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei, o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără şira spinării. Toată istoria, mereu, peste noi a urinat cine a vrut” …cum ne zvântam un pic gura ne luau iaraşi la urinat.
Ultima parte, cea după puncte, este o sinteză a mea din restul textului scris de acel inadecvat,
Bineînţeles că o să mă chiş după ce va avea loc evenimentul cu tovarăşul, nu înainte.