Radu Berceanu, acuzat de spionaj militar în favoarea Israelului!
De atunci si pana acum Avioane Craiova a concedia mii de muncitori, a stopat si productia SOIM-ului, iar Berceanu e bine mersi. Un amanunt nu lipsit de semnificatie: in 1993, la Targul International al Industriilor de Aparare IDEF-93, Ankara, IAR-99 SOIM-ul nostru, dupa ce a efectuat o serie de zboruri demonstrative bine apreciate de asistenta, n-a mai putut ateriza normal, intrucat nu s-a mai deschis trenul de aterizare; a aterizat pe un alt aeropiort de langa Ankara, „pe burta”, elogiile ce se cuveneau aparatului de zbor fiind transferate in contul pilotului, pentru maiestria cu care s-a descurcat…
Sunt iarasi tentat sa spun: „iata, astia suntem noi”, dar imi dau seama ca as face o mare greseala si ca adevarul e cu totul altul: „iata, astia sunt printre noi”. Da, dar asta nu scuza apatia cu care asistam la magariile lor, aducatoare de pierderi incalculabile pentru natia asta…
Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, pe numele său real Radu
Bercovici, este implicat într-un scandal pornit de la un text anonim primit la
redacţiile publicaţiilor din România. Ministrul este acuzat de spionaj militar şi
industrial în favoarea Israelului. Berceanu este acuzat că în anul 1993 a facilitat
scoaterea din ţară a prototipului de avion IAR 109 SWIFT proiectat de către
inginerii de la uzina Avioane Craiova şi vinderea acestuia către compania
evreiască IAI LAHAV, cu care semnase un parteneriat pentru producerea
avionului. Însă partea română a descoperit că firma din Israel dezvoltase un
avion identic cu Swift, bazat cel mai probabil pe specificaţiile tehnice ale
prototipului românesc. În cele din urmă, parteneriatul nu a mai continuat, dar
autorii materialului afirma ca Berceanu s-ar fi ales cu cateva milioane de dolari
de pe urma acestei afaceri.
Redăm parţial textul referitor la afacerea Berceanu-IAI LAHAV: ANUL 1992.
UZINA DE AVIOANE CRAIOVA ÎNCEPE LUCRUL LA PROIECTUL IAR 109,
avionul de luptă care ar fi adus României relansarea spectaculoasă a industriei de apărare,
contracte consistente şi ferme pentru uzină şi, nu în ultimul rînd, supremaţia cercetării
militare româneşti pe întreg mapamondul, deoarece avionul respectiv avea drept
caracteristică o geometrie perfectă şi fusese cotat pe locul II în lume la clasa sa.
Avînd în vedere şi caracteristicile celor patru prototipuri care se făceau pe structura acestui avion, dar şi faptul că făcea parte din categoria tehnică de luptă, iar proiectul fusese
lucrat de cercetători militari, construirea şi detaliile lui erau considerate, în mod firesc, secret de stat! Ca urmare, de ceea ce se întîmpla la U.A. Craiova ştiau doar cîteva persoane: ministrul Apărării de atunci, un consilier al FPS, un secretar de stat din Ministerul Industriilor, un general din Ministerul de Interne, şeful SRI din acea perioadă, precum şi generalul Vasile Ionel, un apropiat al lui Radu Berceanu şi – foarte important! – secretar al Consiliului Suprem de Apărare a ţării.
ANUL 1993. ÎNTRE AVIOANE CRAIOVA ŞI FIRMA ISRAELIANĂ IAI LAHAV
se poartă tratative pentru construirea – în comun! – a avionului de luptă IAR 109 SWIFT
(al doilea prototip al IAR 109, primul fiind IAR 99).
Berceanu află, în acelaşi an, de la generalul Vasile Ionel, amicul său (care,
astfel, îşi încalcă cu bună ştiinţă atribuţiile şi îi dezvăluie lui Berceanu un secret
de stat!) despre proiect şi, prin presiuni făcute asupra celorlaţi deţinători ai secretului, obţine scoaterea din ţară a avionului IAR 109 SWIFT de către firma din Israel. În acest fel, modelul de avion de luptă românesc este dus şi lăsat în zona militară a Aeroportului israelian Ben Gurion timp de cîteva săptămîni. După care, el este adus înapoi în Uzina craioveană. De menţionat faptul că, la întoarcerea în România, specialiştii militari au atras atenţia Ministerului Apărării,
dar şi SRI, că au descoperit urme de desigilare a avionului!
NOIEMBRIE 1994. ÎN URMA UNUI A ŞA-ZIS PRECONTRACT, încheiat între partea română şi firma din Israel, membrii proiectului de avion militar (despre care am pomenit anterior) şi Tanya Halperin, reprezentanta IAI Lahav, se întîlnesc la Bucureşti,în cel mai mare secret. În afară de ei mai apare – afirmă un ofiţer SIE sub acoperire care este este dispus, dacă procurorii DNA i-o vor cere, să depună mărturie în acest caz! – un personaj care nu avea ce să caute la întîlnirea respectivă: Radu Berceanu.
Adus, spre stupefacţia părţii române (dar nu şi a lui Halperin, cu care Berceanu
avea relaţii de afaceri de mai multă vreme), de însuşi fostul secretar al CSAT,
generalul Vasile, Berceanu preia frîiele şi negociază el însuşi cu reprezentanţa
evreilor contractul dintre partea română şi cea israeliană.
Evident că negocierea s-a făcut în dezavantajul României, iar din suma – şi aşa infimă şi subevaluată a contractului – Berceanu cere, fără nici o jenă, un „comision” de ŞASE MILIOANE DE DOLARI! De fapt, banii reprezentau preţul pe care evreii i-l plăteau lui Berceanu nu pentru că obţinuse un preţ avantajos pentru ei la negocieri, ci pentru „un serviciu” pe care noi îl numim, conform legii, SPIONAJ INDUSTRIAL. În cele ce urmează veţi vedea că nu acuzăm nefondat! IMPORTANT: la momentul respectiv, col ing. Nicolae Deneanu a fost singurul care, mirosind infracţiunea, a refuzat să semneze contractul fraudulos impus de tandemul Berceanu – Halperin. Nu pentru mult timp, însă.
SĂTUL DE PRESIUNILE LUI BERCEANU, DAR ŞI ALE ALTORA (Dăneanu era şantajat sistematic cu o anume înregistrare care l-ar fi pus după gratii), Dăneanu cedează şi semnează contractul. Mai mult decît atît: partea israeliană pune o nouă condiţie, dar care nu era stipulată în contract: aceea ca avionul să fie construit în. Israel, cu forţă de muncă românească.
Aşa se face că şi ceea ce trebuia să fie un secret de stat al României se mută în hangarele statului evreu şi, la sfîrşitul lui 1995, muncitori şi ingineri de la Avioane Craiova sînt trimişi, la muncă, direct în uzinele IAI Lahav. Aici STUPOARE: românii observă că structura (care era o invenţie militară românească de mare răsunet în lumea tehnicii de luptă) avionului IAR 109
SWIFT se regăsea, incredibil, şi pe avionul israelian GALAXI. Concluzia: în timpul şederii sale pe Aeroportul militar din Israel, avionul românesc fusese desigilat, aşa cum iniţial susţinuseră militarii români atunci cînd aparatul se reîntorsese în România, iar structura sa copiată, aplicată şi, mai grav, omologată pe Galaxi. În termenii serviciilor secrete din întreaga lume, asta se numeşte SPIONAJ INDUSTRIAL ŞI MILITAR! Şi cine, cu un an în urmă,
trimisese, ilegal, prototipul românesc, la baza militară de la Ben Gurion? Radu Berceanu!
Iată, aşadar, pentru ce a primit el acel comision de şase milioane dedolari! ÎN TIMP CE MUNCITORII ROMÂNI DESCOPERISERĂ FURTUL DE PROPORŢII al proiectului avionului de luptă, contractul dintre U.A. Craiova şi IAI Lahav este stopat! Israelienii se „sucesc” şi nu mai vor prototipul IAR 109 SWIFT, ci pe cel IAR 99, deşi contractul se încheiase doar pentru cel dintîi!
Trebuie însă să menţionăm că şi cele două prototipuri se diferenţiază doar prin cabina de pilotaj, în rest fiind absolut identice. Ceea ce explică de ce israelienii, consiliaţi de Berceanu (care, să nu uităm, este specialist în avioane!), au sărit de la primul prototip la cel de-al doilea, puteau în acest fel să acopere actul de spionaj industrial. Un alt lucru mai trebuie semnalat: IAI Lahav este uzină cu
capital de stat din Israel şi are – ca şi concurenţă, în aceeaşi ţară – firma EL-BIT, cu capital privat. Ele sînt însă doar aparent concurente, pentru că ambele au furat, tot prin intermediul lui Berceanu, şi proiectul prototipului IAR 99 ŞOIM, pe care l-au „îmbunătăţit” cu aceleaşi aparataje de zbor! Şi tot cele două uzine israeliene sînt implicate pînă peste cap în mai multe scandaluri legate de tehnica militară a ţării noastre.
ŞI ACUM, SĂ ÎL LĂSĂM PE VIRGIL MĂGUREANU, FOSTUL DIRECTOR AL SRI,
să facă şi el o dezvăluire-şoc: „În raportul SRI pe care l-am prezentat în 1995, am adus
dovezi despre acţiuni de spionaj industrial la Avioane Craiova. Concret, este vorba despre vînzarea proiectului secret al unui avion militar, firmei din Israel, IAI LAHAV. Suspiciunile noastre au condus la Radu Berceanu .”
PS
Materialul a aparut in Napoca News in anul 2009.
De atunci pana acum,intr-o tara normala justitia facea lumina intr=un astfel de caz.
Traim noi insa intr-o tara normala ?
Nu stiu de ce, toti specialistii si „specialistii” care comenteaza subiectul, nu explica ce „secret” de constructive puteau fura israelienii de la IAR-99 si sa-l „incorporeze” in GALAXY (cu IGREC !!!)….?????…..structura????…..ce secrete ascunde IAR-99 in constructia celulei??????…
Apoi,ce anume din GALAXY a atras atentia muncitorilor romani prezenti in Israel, ca ar fi furate de la IAR-99?….. Cautati , de curiozitate, pe net foto cu GALAXY si veti vedea un business-jet bimotor (Puteti cauta si Cessna Citation, ca e cam tot aia).
E ca si cum ai spune ca s-au furat secretele Daciei si au fost incorporate pe un microbus de 9 locuri. Este un nonsense.
Ciudat ca niciunul dintre profesionistii care au comentat, nu au abordat acest spect.
Partea politica…..a fost, este si va ramane o mare latrina.
Ia uite sau trezit patriotii nationalisti , Ba daca pe Berceanu la chemat Bergovici pe mine ma chemat ” Shopia Lorand” nu vie rusine sa acuzati pe cineva fara sa aveti probe , va luati dupa toti comisarii armateii romane de dinainte de 89 Toti bortosi si avutii actualei Romanii. Nu ne spun antichitatile astea cum au mancat 30 -40 de ani numai bunatati la popota , sau si-au umplut ” desagii cu mancarea romanilor in baza ordinului 150 aia uita sa spuna . Cum ne au dus la Canal si Transfagarasan sustinadul pe Ceausescu . Daca Soimul era avion de elita era macar in aceste momente cautat de marile companii care construiesc avioane de lupta . Dar trebuia facuta o schimbare intai la nivelul de management , trimisi la plimbare politrucii si adusi tineri cu studii .
REALITATEA AERONAUTICII ROMANE !!!
DIVERSIUNEA ESTE UNA DINTRE ARMELE POLITICIENILOR. Radu mi-a fost coleg si la un moment dat subordonat.Stiu ca este un ticalos .Nu am argumente sa-l fac tradator de neam si tara. Col .ing.Deneanu este numai ticalos.Eu stiu ce a facut.Ce vi se povesteste sunt glume.Stiu ce am platit pentru ca IAR 99,109, SWUIFT SI etc sa fie .Si n-a fost sa fie.Despre altele cand va fi sa fie.George , cel cu comentariul a fost martor .Si eu am fost acolo.
D-le Col.Ing. Panaitescu C-tin.
Apreciez si inteleg raspunsul Dvs. referitor la IAR 99 dar, in calitarea D-vs de Comandant al CIZ Craiova si fost Director la Avioane Craiva consider ca ati putea oferi mult mai multe detalii privind istoria avioanelor IAR 93, IAR 99, YAK 11. Consider ca la cca.25 de ani de la ce s-a intamplat puteti fi sincer si scrie pentru istorie, faptele reale. Poate ati putea incepe cu istoria Targului de la Ankara IDEA 91 in care cunoasteti foarte bine „pataniile” saracului IAR 99…..
FITI BARBAT !!!!!!!!!
P.S. Si daca asculta Gigel …e inutil, e prea tarziu….
Sunt unul din “iata, astia sunt printre noi”.
Am fost la Ankara in 1991 cand s-a intamplat accidentul . E o pagina de istorie a aviatiei romanesti total ignorata.
IAR 99 fusese prezentat la Farnborogh 1990 si Le Bourget 1991 cu avioane demonstartive in zbor, modernizate, prezentate la cel mai inalt standard.
Sansele de export erau fff mari.
La Ankara s-a dorit prezentarea unei noi variante de modernizare IAR 99 NR 712 cu echipamente de bord Bendix King – SUA
Il vedeti aici in 1991
https://www.youtube.com/watch?v=4DoEjgPF7rU
e cel vopsit camumflaj
El trebuia sa fie vedeta.
Nu facuse nici programul complet de zboruri de incercare.
Targul trebuia sa inceapa pe 13.nov 1991.
Primul ghinion : Stolojan confisca valuta firmelor.
Nu mai putem pleca la timp.
Suntem saraci si nu avem bani de asigurari.
Il asiguram pe IAR „712” „full casco” si pe IAR 99 nr „708” , veteranul care zburase la Farnborough 1990 si Le Bourget 1991 doar pentru „dauna totala”.
Reusim sa decolam cu peripetii din Constanta doar pe 13 nov dimineata.
Se aterizeaza in conditii de ceata si aeroport inchis la Ankara pe „ESENBOGA” aeroportul international.
Alimentam si se decoleaza catre aeroportul unde avea sa aiba loc showul (Baneasa lor aflat la 13 km de Esnboga)…. 13 devine cifra obsedanta-echipajul tehnic zbura cu AN 26( adica 2 X 13) care fusese parcat intamplator pe careul….13
Eram in intarziere si cele 2 IAR 99 erau ultimele avioane ce urmau sa aterizeze.
Presedintele Turciei si tot stafful asteptau inceperea showului cu F16 (AVION FABRICAT IN TURCIA ) si erau ff mandri, dar
ghinion, un IAR 99(nr.708-veteranul….fara „casco” are probleme cu trenul de aterizare- nu iese.
Conform procedurilor trebuie sa incerci acrobatie extrema sa iese gravitational (fortat).
Si asta face COLONELUL PILOT GHITA TAMAS ( barbat de barbat), pilotul nostru, avand in cabina a-2a pe Ilie , un navigator pe avioane de transport (care nu fac acrobatie) de la Romavia, aflat acolo doar pe post de navigator…..
Si face 9 g si publicul e entuziasmat .
Noi aveam o problema.
Turcii (inchid ESENBOGA- OTOPENIUL lor}
si lasa IAR ull 99 (708-veteranul fara casco) sa incerce sa scoata trenul.
Ne dau voie sa vorbim cu echipajul din AN 26 de transport.
In final dupa 1.5 ore iese jamba de fata si cea stanga. Traficul international este inchis. Toate cursele aeriene sunt deviate. Cu aceasta ocazie le multumesc inca o data prietenilor turci pentru gestul lor.
Ghita decide sa aterizeze asa.
Spune calm: VIN LA ATERIZARE.
SI CHIAR VINE !
BINE!!!
Noi eram aproape de infarct si el era calm.
Aterizeaza cu minim de avarii.
A doua zi presa turca ii prezinta pe piloti ca pe niste eroi prezentand ca un avion IAR 99 a avut o problema tehnica minora, dar pilotii au fost de exceptie.
Si asta au fost…..AU REFUZAT CATAPULTAREA SI AU PREFERAT SA ISI RISTE VIATA SALVAND AVIONUL. Adevarati eroi ! BRAVO LOR !!!!!
IAR 99 NR 708 l-am adus acasa pe camion si l-am reparat singuri , ca nu aveam CASCO si zboara si acum……!!!!!!!!
La fel si 712…..
PACAT CA ZBOARA DOAR IN ROMANIA !!!
AU DECOLAT FRUMOS SI LA TIMP CATRE LUMEA LARGA …
DAR NU AU AVUT NOROC !!!!
POVESTEA E MULT MAI LUNGA.
„UNUL DINTRE AIA”……
SI NU NE-AM LASAT
IAR 99 a zburat apoi in Israel, din nou la Le Bourget si poate cel mai frumos la SINGAPORE 1994
CE PACAT
CE SCRIETI D-VS E DOAR O MINCIUNA POLITICA.
POLITCA A OMORAT IAR 99. E PACATUL POLITICIENILOR.
CINE SUNT EI DE FAPT ?????????
POVESTEA LUI IAR 109 SWIFT E O MINCIUNA INVENTATA DE „EI” CEI CARE AU DISTRUS IAR 99 . Dar asta e alta poveste mult mai complicata.
Stiti macar de ce se numea IAR 109 SWIFT ?
George…..unul dintre aia……
VA SPUNE UN CUNOSCATR !!!!
Intamplarea face ca dupa postarea de pe 30 sa se intample ce s-a intamplat cu Wizz air ….
Copie la indigo !!!!!!
Numai ca ei STIU sa isi aprecieze pilotii !!!
Iar Basescu ar trebui sa ii multumeasca …cel putin pilotului italian….UN EROU !!!
Daca nu multumeste Basescu ii multumes eu.
Cu admiratie si sperand ca cine mai citeste aici reconsidera ce s-a intamplat cu IAR 99 la Ankara
Sunt unul din “iata, astia sunt printre noi”.
Am fost la Ankara in 1991 cand s-a intamplat accidentul . E o pagina de istorie a aviatiei romanesti total ignorata.
IAR 99 fusese prezentat la Farnborogh 1990 si Le Bourget 1991 cu avioane demonstartive in zbor, modernizate, prezentate la cel mai inalt standard.
Sansele de export erau fff mari.
La Ankara s-a dorit prezentarea unei noi variante de modernizare IAR 99 NR 712 cu echipamente de bord Bendix King – SUA
Il vedeti aici in 1991
https://www.youtube.com/watch?v=4DoEjgPF7rU
e cel vopsit camumflaj
El trebuia sa fie vedeta.
Nu facuse nici programul complet de zboruri de incercare.
Targul trebuia sa inceapa pe 13.nov 1991.
Primul ghinion : Stolojan confisca valuta firmelor.
Nu mai putem pleca la timp.
Suntem saraci si nu avem bani de asigurari.
Il asiguram pe IAR „712” „full casco” si pe IAR 99 nr „708” , veteranul care zburase la Farnborough 1990 si Le Bourget 1991 doar pentru „dauna totala”.
Reusim sa decolam cu peripetii din Constanta doar pe 13 nov dimineata.
Se aterizeaza in conditii de ceata si aeroport inchis la Ankara pe „ESENBOGA” aeroportul international.
Alimentam si se decoleaza catre aeroportul unde avea sa aiba loc showul (Baneasa lor aflat la 13 km de Esnboga)…. 13 devine cifra obsedanta-echipajul tehnic zbura cu AN 26( adica 2 X 13) care fusese parcat intamplator pe careul….13
Eram in intarziere si cele 2 IAR 99 erau ultimele avioane ce urmau sa aterizeze.
Presedintele Turciei si tot stafful asteptau inceperea showului cu F16 (AVION FABRICAT IN TURCIA ) si erau ff mandri, dar
ghinion, un IAR 99(nr.708-veteranul….fara „casco” are probleme cu trenul de aterizare- nu iese.
Conform procedurilor trebuie sa incerci acrobatie extrema sa iese gravitational (fortat).
Si asta face COLONELUL PILOT GHITA TAMAS ( barbat de barbat), pilotul nostru, avand in cabina a-2a pe Ilie , un navigator pe avioane de transport (care nu fac acrobatie) de la Romavia, aflat acolo doar pe post de navigator…..
Si face 9 g si publicul e entuziasmat .
Noi aveam o problema.
Turcii (inchid ESENBOGA- OTOPENIUL lor}
si lasa IAR ull 99 (708-veteranul fara casco) sa incerce sa scoata trenul.
Ne dau voie sa vorbim cu echipajul din AN 26 de transport.
In final dupa 1.5 ore iese jamba de fata si cea stanga. Traficul international este inchis. Toate cursele aeriene sunt deviate. Cu aceasta ocazie le multumesc inca o data prietenilor turci pentru gestul lor.
Ghita decide sa aterizeze asa.
Spune calm: VIN LA ATERIZARE.
SI CHIAR VINE !
BINE!!!
Noi eram aproape de infarct si el era calm.
Aterizeaza cu minim de avarii.
A doua zi presa turca ii prezinta pe piloti ca pe niste eroi prezentand ca un avion IAR 99 a avut o problema tehnica minora, dar pilotii au fost de exceptie.
Si asta au fost…..AU REFUZAT CATAPULTAREA SI AU PREFERAT SA ISI RISTE VIATA SALVAND AVIONUL. Adevarati eroi ! BRAVO LOR !!!!!
IAR 99 NR 708 l-am adus acasa pe camion si l-am reparat singuri , ca nu aveam CASCO si zboara si acum……!!!!!!!!
La fel si 712…..
PACAT CA ZBOARA DOAR IN ROMANIA !!!
AU DECOLAT FRUMOS SI LA TIMP CATRE LUMEA LARGA …
DAR NU AU AVUT NOROC !!!!
POVESTEA E MULT MAI LUNGA.
„UNUL DINTRE AIA”……
SI NU NE-AM LASAT
IAR 99 a zburat apoi in Israel, din nou la Le Bourget si poate cel mai frumos la SINGAPORE 1994
CE PACAT
CE SCRIETI D-VS E DOAR O MINCIUNA POLITICA.
POLITCA A OMORAT IAR 99. E PACATUL POLITICIENILOR.
CINE SUNT EI DE FAPT ?????????
POVESTEA LUI IAR 109 SWIFT E O MINCIUNA INVENTATA DE „EI” CEI CARE AU DISTRUS IAR 99 . Dar asta e alta poveste mult mai complicata.
Stiti macar de ce se numea IAR 109 SWIFT ?
George…..unul dintre aia……
VA SPUNE UN CUNOSCATR !!!!
Bravo George!!!
Ai curaj sa infrunti o lume murdara pntru drepatatea ta si a oamenilor tai. TE RESPECT!!!
Stiu ce inseamna aviatia mai mult decat :cei de pe margine, care vorbesc din carti, din auzite si prostii…..
Astept alte detalii pentru ca ma intereaseaza.
O FEMEIE PILOT.
Cum sa ia atitudine mamaligile, ba mai mult avem talentul ca manipulati de straini sa ne ucidem liderii patrioti si nationalisti,aparatori ai neamului, de ex.: Mihai Viteazul, Mihai Eminescu, Tudor Vladimirescu, C.Z. Codreanu, Ion Antonescu, Nicolae Ceausescu, sigur si cei din viitor……
N-avem nici o sansa de a ne schimba, asta ne e rasa, suntem o natie de lasi , vanzatori de tara, tradatori, hoti, etc. Strainii ne stiu de sute de ani, si ne trateaza ca atare.
In istoria noastra am avut doua tipuri de lideri; cei aparatori ai natiei pe care i-am ucis si tradatorii pe care i-am tolerat si eventual cu care ne-am aliat.
pe numele sau adevarat Raul Bercovici nici nuì de mirare!
„ŞI ACUM, SĂ ÎL LĂSĂM PE VIRGIL MĂGUREANU, FOSTUL DIRECTOR AL SRI,să facă şi el o dezvăluire-şoc: “În raportul SRI pe care l-am prezentat în 1995, am adus dovezi despre acţiuni de spionaj industrial la Avioane Craiova. Concret, este vorba despre vînzarea proiectului secret al unui avion militar, firmei din Israel, IAI LAHAV. Suspiciunile noastre au condus la Radu Berceanu .””
Berceanu a fost documentat de fosta Securitate ca spion al francezilor si in decembrie 1989 urma sa fie arestat dar a fost salvat de „revolutie”. Magureanu alias Imre Asztalos STIA chiar din anul 1989 ca Berceanu era spion si tradator: de ce nu l-a arestat imediat pe Berceanu, nu neaparat in 1989, sa zicem in 1990 sau chiar in 1998? Raspund eu: pentru ca Berceanu era prieten cu Vasile Ionel (alt documentat al fostei Securitati ca spion al GRU) iar acelasi Vasile Ionel impreuna cu Virgil Magureanu faceau parte din Consiliul Suprem de Aparare al Tarii, primul ca Secretat al CSAT si al doilea ca Director SRI.
Asa ca se ne cam scuteasca Magureanu cu asa numitele lui dezvaluiri.
de tradatorii astia e condusa tara, dar pina una alta ne meritam soarta, n am vazut un gunoi din asta la puscarie sau cu un glonte in cap, dormin ca mamaligile pe noi sa ne pice in gura malaiu din cer….
Toate sacrificiile si inteligenta romaneasca s-au „evaporat” in folosul evreilor din cauza acestui ticalos si nenorocit.
Eu i-i port un mai aparte „sambetele” acestui fariseu si ticalos pentru ca fratele meu, Dobre Stan (inginer-pilot de incercare la Centrul de Incercari a Zborurilor, pe scurt CIZ, la Fabrica de Avioane din Craiova) si-a pierdut/dat viata la data de 19 Februarie 1979, testand in zbor primul sau al doilea model al acelui avion pur-romanesc.
Mai adaug doar ca odata cu sacrificiul mortal al fratelui meu inceput si calvarul vietii mele care nici acum n-a incetat, datorita falsificatorilor istoriei nu numai a celei romanesti dar si a altor tari.
justitia romana sa-si spuna cuvantul.toti acesti hoti sa-si sfarseasca zilele in penitenciare clasa treia.gm
Razboi? cred ca abia asteapta occidentul o mare razvratire la noi ca sa intre în tara pentru ca sa faca asa-zisa „ordine” si, à l’occasion, sa-si bage mîna pîna la cot în bogatiile tzarii.
Drept recompensă pentru trădarea României, acest criminal talmudic, Radu Berceanu a fost pus de atâtea ori în fruntea guvernului, pe posturi cheie, de alt trădător notoriu, criminalul care le spune astăzi românilor să plece din România după ce, printre atâtea altele, a furat flota maritimă comercială şi de pescuit a României, a distrus sistemul medical şi şcolar, etc: Traian Băsescu
In limba romana nu se pune virgula intre „etc.” si cuvantul anterior.
@ oarecare:
esti un diversionist – contrazici?
Kremlin, 14 mai 2013: Lucrurile sunt clare, Domnule Profesor! La început au fost AVIOANELE, acum a venit rândul ARHIVELOR MILITARE ROMÂNE … Ce va fi? ROMÂNIA VA FACE, ÎN MOD SIGUR, R Ă Z B O I – pentru MICI, cu MITITEII noştri … câtă frunză, câtă iarbă! Numai să cuteze o invazie BAIAZID!!!